Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

Αρβανιτόπουλος: Να συνδεθούν τα πανεπιστήμια με την ανάπτυξη

ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ «ΑΘΗΝΑ»
«Θέλουμε να συνδέσουμε τον πανεπιστημιακό χάρτη της χώρας με τον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας», τόνισε ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, μιλώντας για το σχέδιο "Αθηνά" στο συνέδριο με θέμα "Εκπαίδευση και Καινοτομία στον 21ο αιώνα" που διοργανώθηκε από τον Economist, τη Microsoft Hellas και το British Council.

Αρβανιτόπουλος: Να συνδεθούν τα πανεπιστήμια με την ανάπτυξη
Ο υπουργός έκανε λόγο για «άναρχες πολιτικές», που «ήταν βασισμένες σε συντεχνίες» και οι οποίες οδήγησαν στην αύξηση των πανεπιστημιακών τμημάτων από σχεδόν 300 τη δεκαετία του 1990, σε περισσότερα από 500 σήμερα, και τόνισε ότι πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία των τοπικών κοινωνιών, παρά το γεγονός ότι αυτό είναι δύσκολο.
Επίσης, χαρακτήρισε «οριζόντια προτεραιότητα», για όλες τις πολιτικές πρακτικές του υπουργείου, την αξιολόγηση δομών, διαδικασιών και ανθρώπινου δυναμικού. Σχετικά δε με το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ο κ. Αρβανιτόπουλος τόνισε ότι αυτή δεν έχει σκοπό να τιμωρήσει, αλλά να ανιχνεύσει τις αδυναμίες και να προσφέρει κίνητρα στους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να συνεχίσουν τον αγώνα της αυτοβελτίωσης.
Αναφερόμενος στο ζήτημα της ειδικής αγωγής, είπε ότι είναι πολλά χρόνια πίσω, τονίζοντας συγχρόνως την ανάγκη εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων δομών.
Τέλος, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι τον επόμενο μήνα αναμένεται να κατατεθεί νομοσχέδιο και για την ξενόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό (δίγλωσσα σχολεία για ομογενείς).

«Συνέχιση προγραμμάτων εξομοίωσης πτυχίων»



Αρ. Πρωτ:1972 Αθήνα 28/2/2013

Προς
Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο
Κοιν.
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. 
Θέμα: «Συνέχιση προγραμμάτων εξομοίωσης πτυχίων»
Κύριε Υπουργέ,
            Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, παρά τη θέλησή τους, για σοβαρούς λόγους δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν κάποια από τα προγράμματα εξομοίωσης των πτυχίων των Παιδαγωγικών Ακαδημιών με τα πτυχία των Παιδαγωγικών Τμημάτων που πραγματοποιήθηκαν στο παρελθόν.
            Οι συνάδελφοι αυτοί έχουν εκδηλώσει επιθυμία να παρακολουθήσουν πρόγραμμα εξομοίωσης καθώς εξέλιπαν οι λόγοι αδυναμίας τους και υπέβαλαν σχετικό αίτημα από το 2010, το οποίο δεν έγινε αποδεκτό.
            Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ζητά να λειτουργήσουν άμεσα νέα προγράμματα προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα σε όλους να συμμετέχουν.

Εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2013-2014

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Η Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων διαβίβασε σήμερα προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης
 α) Την Απόφαση της ΔΕΠΠΣ για την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (Π.Π.Σ.),
β) Την Ανακοίνωση του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου για τις δηλώσεις μαθητών στο Π.Π. Γυμνάσιο και
γ)Την  Ανακοίνωση του Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου για τις δηλώσεις μαθητών στο Π.Π. Λύκειο.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: ………………………………………..................


ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ/ΤΕΣΤ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ …. Π.Π ΛΥΚΕΙΟ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2013-2014

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Κοινή σύσκεψη Δ.Ο.Ε. - Ο.Λ.Μ.Ε.

Αθήνα 27/2/2013

Προς
M.M.E.
(συντάκτες εκπαιδευτικού ρεπορτάζ)
Κοιν:
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συναντήθηκαν σήμερα 27/2/2013 στα γραφεία της Δ.Ο.Ε. στην Αθήνα τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε.
Συζητήθηκαν οι κοινοί τρόποι δράσης των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών ενάντια στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας για την προωθούμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και το νέο πειθαρχικό δίκαιο.
Συμφωνήθηκε να αναπτυχθούν μια σειρά δράσεις στην εκπαίδευση (ενημέρωση πολιτικών κομμάτων, εκπαιδευτικών και κοινωνίας) και να οργανωθούν κοινές αγωνιστικές κινητοποιήσεις με στόχο να μην περάσουν αλλά και να ακυρωθούν στην πράξη τα σχέδια της Κυβέρνησης.
Τα Δ.Σ.
Δ.Ο.Ε.               Ο.Λ.Μ.Ε.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ Δ.Ο.Ε. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ


Αρ. Πρωτ: 1960 Αθήνα 26/2/2013
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Κοιν.
Μ.Μ.Ε.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ Δ.Ο.Ε.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στη συνεδρίασή του στις 21/2/2013, μια μέρα μετά τη γενική απεργία και αφού έλαβε υπόψη του:
  • Τη διαρκή υποβάθμιση της Δημόσιας δωρεάν Παιδείας στην πατρίδα μας που συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο και των νέων μέτρων και περικοπών της κυβέρνησης και την τρόικας, που εφαρμόζουν κατά γράμμα όλες τις αντεργατικές διατάξεις του πρόσφατα ψηφισμένου 3ου μνημονίου.
  • Τη δραματική οικονομική κατάσταση των σχολικών επιτροπών και τη δραματική μείωση των αποδοχών μας που στους νέους εκπαιδευτικούς ξεπερνάει το 45% και οδηγεί στην εξαθλίωση του κλάδου.
  • Τις νέες πειθαρχικές διατάξεις που καταργούν το «τεκμήριο αθωότητας» και μας οδηγούν σε έναν εργασιακό μεσαίωνα, με τη διαθεσιμότητα, την αργία και τις απολύσεις να επιτρέπονται ακόμα και για αυτούς που απλά παραπέμπονται στα νέα πειθαρχικά συμβούλια.
  • Το σχέδιο Π.Δ. για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επέστρεψε ως απαράδεκτο στον Υπουργό και το οποίο υλοποιεί τις αντιπαιδαγωγικές και αντιεπιστημονικές διατάξεις του 4024/12, που συνδέουν την αξιολόγηση με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, μέσα από παράλογες και άδικες ποσοστώσεις από βαθμό σε βαθμό αλλά και με πρόβλεψη για στασιμότητα ακόμα και απολύσεις.
  • Την πλήρη κατάρρευση του προϋπολογισμού για την Παιδεία και τις προσλήψεις στην εκπαίδευση που οδηγεί στην αύξηση του διδακτικού ωραρίου των μόνιμων εκπαιδευτικών και στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές και αναπληρώτριες.
Αποφάσισε να πραγματοποιήσει τις παρακάτω δράσεις:
  • Συνάντηση με τους αρχηγούς των κομμάτων του ελληνικού κοινοβουλίου προκειμένου να αναπτυχθούν οι θέσεις του κλάδου για την απαράδεκτη σύνδεση της αξιολόγησης με τους μισθούς, τις απολύσεις και τη διαθεσιμότητα και να τους ζητηθεί να μη συναινέσουν στη μετατροπή του σχολείου σε χώρο τρομοκρατίας και αυταρχισμού.
  • Συνάντηση με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με στόχο τη χάραξη κοινής πορείας των δυο εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών.
  • Συνάντηση με το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων στην κατεύθυνση, της συμπόρευσης των Σχολικών Συμβούλων με τις θέσεις του οργανωμένου κλάδου για την αξιολόγηση, της καταγραφής των προθέσεων αυτών που καλούνται να την υλοποιήσουν καθώς και της στήριξης της Δ.Ο.Ε. στις πιέσεις που θα ασκηθούν.
  • Συναντήσεις με τους Διευθυντές όλων των σχολείων της Ελλάδας με συγκεντρώσεις που θα προγραμματιστούν κατά ΠΥΣΠΕ από τους τοπικούς Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. Στις συναντήσεις θα αναπτυχθούν οι θέσεις της Δ.Ο.Ε. για την αξιολόγηση και τα Πειθαρχικά Συμβούλια και θα επιβεβαιωθεί η ομόθυμη βούληση του κλάδου για αντίσταση στο πισωγύρισμα που επιχειρεί η κυβέρνηση και στη μετατροπή του Διευθυντή Σχολείου σε ένα νέο επιθεωρητή.
  • Εξακτινωμένες εκδηλώσεις, με θέμα τις απαράδεκτες πειθαρχικές διώξεις που προωθούνται, οι οποίες θα επικρέμονται ως «δαμόκλειος σπάθη» πάνω από τα κεφάλια των εκπαιδευτικών, που θα οδηγούνται σε διαθεσιμότητα, αργία - απόλυση με την παραμικρή καταγγελία του οποιουδήποτε όσο αστήρικτη και ανυπόστατη και αν είναι. Οι δυο πρώτες παρεμβάσεις περιλαμβάνουν εκδηλώσεις ανάδειξης του προβλήματος με συμμετοχή νομικών αλλά και συνδικαλιστικών στελεχών. Στις εκδηλώσεις θα κληθούν να συμμετέχουν ένας εκπαιδευτικός από κάθε σχολείο της Περιφέρειας που θα πραγματοποιηθούν, τα μέλη των Δ.Σ. των Συλλόγων, οι αιρετοί στα υπηρεσιακά συμβούλια, οι Σχολικοί Σύμβουλοι. Ταυτόχρονα θα πραγματοποιηθούν επισκέψεις σε σχολεία της περιφέρειας από όλα τα μέλη του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Οι εκδηλώσεις που προγραμματίζονται είναι: α. 12 του Μάρτη 2013 στην Πάτρα για τους Συλλόγους της Δυτικής και Νότιας Ελλάδας, β. αρχές του Απρίλη στη Βόρεια Ελλάδα για τους Συλλόγους της Ηπείρου, της Θεσσαλίας και της Β. Ελλάδας (αναλυτικό ενημερωτικό θα ακολουθήσει τις επόμενες ημέρες).
  • Οργανωμένη αντίδραση του συνόλου του κλάδου, μέσω των Συλλόγων διδασκόντων των σχολείων όλης της Ελλάδας, στις προσπάθειες να επανέλθει μετά από 31 χρόνια ξανά στο προσκήνιο ο «επιθεωρητισμός» και να καταργηθεί η παιδαγωγική ελευθερία και η δημοκρατία στο σχολείο.
Ενότητα - Αλληλεγγύη - Συλλογικότητα
Κανείς μόνος στη βαρβαρότητα

Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Επανέρχεται η ελεύθερη πρόσβαση των εκπαιδευτικών στους αρχαιολογικούς χώρους



ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Με Κοινή Υπουργική Απόφαση που έχει υπογραφεί από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. και θα υπογραφεί σύντομα από το Υπουργείο Οικονομικών, θα επιτρέπεται και πάλι η ελεύθερη είσοδος των εκπαιδευτικών λειτουργών της Α΄ Βάθμιας, Β΄Βάθμιας και Γ΄Βάθμιας εκπαίδευσης σε Μουσεία Μνημεία και Αρχαιολογικούς Χώρους.
Την απάντηση αυτή έδωσε στη Βουλή ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Κωνσταντίνος Τζαβάρας, ύστερα από ερώτηση του Βουλευτή Λευτέρη Αυγενάκη.
Κάνετε κλικ εδώ για να δείτε την  έγγραφη απάντηση του κ. υπουργού
Κάνετε κλικ εδώ για να δείτε τη ερώτηση του Βουλευτή.
Όπως δήλωσε ο  Βουλευτής κ. Αυγενάκης: «η εκπαίδευση και ο πολιτισμός πρέπει να αντιμετωπίζονται με σεβασμό και υπευθυνότητα, και οφείλουμε να εξασφαλίσουμε στους εκπαιδευτικούς την ελεύθερη πρόσβαση στον πολιτισμό και την ιστορία της πατρίδας μας, της ιστορικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς».

26-02-13 Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2013-Γενικότερος Προγραμματισμός για τις διαδικασίες εισαγωγής

Α. Πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2013  
Β. Γενικότερος προγραμματισμός για τις διαδικασίες εισαγωγής

Α. Πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2013.
α) Στις 15 Μαΐου λήγουν τα μαθήματα του σχολικού έτους  2012-2013 και στις 16 Μαΐου ολοκληρώνεται η διαδικασία έκδοσης και αποστολής των στοιχείων των υποψηφίων από τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια προς τα οικεία Εξεταστικά κέντρα.
β) Οι πανελλαδικές εξετάσεις  των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄) για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα αρχίσουν την Παρασκευή 17-5-2013, ενώ οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α΄) θα αρχίσουν την Τρίτη 21-05-2013. Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ξεκινήσουν το Σάββατο 15-6-2013  και η Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) θα διεξαχθεί από 17-6-2013 ως και 28-6-2013. Τέλος, οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ θα αρχίσουν το Σάββατο 8-6-2013.
γ) Οι απολυτήριες εξετάσεις για τα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας για την Γ΄ τάξη των ημερήσιων και τη Δ΄ τάξη των εσπερινών Γενικών Λυκείων θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 3-6-2013 για όσους θα έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές.
δ) Οι απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄ και Β΄) σε επίπεδο σχολικής μονάδας θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 10-6-2013.
Συνημμένα ανακοινώνεται το πλήρες πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2013 και αναλυτικά :
1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ)
2. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄)
3. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013  ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄)
4. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2013 ΓΙΑ ΓΕΛ & ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΕΣ Α΄ & Β΄)
5. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ  ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ)
Όσοι υποψήφιοι συμμετάσχουν σε κάποιο ειδικό μάθημα και γι αυτό το λόγο απουσιάσουν, δικαιολογημένα, από τις ενδοσχολικές τους εξετάσεις, θα μπορούν να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές ενδοσχολικές εξετάσεις του Ιουνίου
Β. Γενικότερος προγραμματισμός για τις διαδικασίες εισαγωγής
Όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2013 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, υποβάλλουν ήδη στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση Υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές. Σχετική Αίτηση-Δήλωση υποβάλλουν και οι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων και μόνο εφόσον επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για Στρατιωτικές/Αστυνομικές Σχολές/Σχολές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού/ΤΕΦΑΑ. Υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων χωρίς νέα εξέταση μπορούν να είναι μόνο οι κάτοχοι βεβαίωσης πρόσβασης ημερήσιων ΓΕΛ ή ημερήσιων ΕΠΑΛ-Β΄ των ετών 2011 ή 2012. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η προθεσμία υποβολής της Αίτησης-Δήλωσης λήγει την Τρίτη 5 Μαρτίου. Επισημαίνεται ότι η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία Αίτηση-Δήλωση.
Υπενθυμίζεται  ότι όλοι οι ως άνω  μαθητές και απόφοιτοι (υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και όσοι δηλώσουν ενδοσχολικό απολυτήριο) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εξετάζονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία προφορικά ή γραπτά κατά  περίπτωση, πρέπει μέσα στην ίδια προθεσμία, δηλαδή ως 5 Μαρτίου να υποβάλουν και σχετική αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο Λύκειό τους.
Όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων), ήδη πιστοποιούνται από συγκεκριμένα νοσοκομεία για την πάθησή τους μέχρι 8 Μαρτίου. Εφόσον αποκτήσουν το πιστοποιητικό της πάθησής τους, θα μπορέσουν να ανακαλέσουν την Αίτηση-Δήλωση για πανελλαδικές εξετάσεις και να υποβάλουν εκ νέου Αίτηση για ενδοσχολικό απολυτήριο.
Τον Απρίλιο, σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν με νεότερο δελτίο τύπου, όλοι οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ στο Λύκειο, στο οποίο υπέβαλαν την Αίτηση-Δήλωση του Φεβρουαρίου, καθώς και οι υποψήφιοι του 10% θα προσέλθουν για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), για να τον χρησιμοποιήσουν κατά την ηλεκτρονική υποβολή του μηχανογραφικού τους δελτίου, η οποία υπολογίζεται για τον Ιούνιο.
Επίσης, τον Απρίλιο,  οι υποψήφιοι με τα ΓΕΛ ή με τα ΕΠΑΛ ή με το 10%  των θέσεων εισακτέων,  οι οποίοι τυχόν εμπίπτουν στις ειδικές περιπτώσεις των πολυτέκνων, των τριτέκνων και των κοινωνικών κριτηρίων,  θα κληθούν να υποβάλουν στο Λύκειό τους τα αντίστοιχα δικαιολογητικά, προκειμένου να ενταχθούν σε κάποια ειδική περίπτωση, ώστε να διεκδικήσουν τις επιπλέον θέσεις εισαγωγής.
Στο ίδιο διάστημα, περί τα τέλη Απριλίου, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, θα αποκτήσουν από το Λύκειο υποβολής της Αίτησης Δήλωσης, το δελτίο εξεταζομένου, με το οποίο θα προσέρχονται στο εξεταστικό κέντρο κατά τις ημέρες των εξετάσεων.

Για όλες τις παραπάνω διαδικασίες οι υποψήφιοι θα ενημερώνονται από τα Λύκειά τους με σχετικές εγκυκλίους. Παράλληλα, ενημερωτικό υλικό, εγκύκλιοι, υποδείγματα κλπ θα αναρτώνται και στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.
Για τα προγράμματα πατήστε εδώ.

Ανοιχτό άφησε ο Γ. Στουρνάρας το ενδεχόμενο απολύσεων στο δημόσιο

Εκλογές|Πολιτική|νέα|δημοσκοπήσεις|ψηφοδέλτια|eklogika

  
Ανοιχτό άφησε ο Γ. Στουρνάρας το ενδεχόμενο απολύσεων στο δημόσιο, αλλά δεσμεύτηκε και πάλι ότι δεν θα μειωθεί ο κατώτερος μισθός
Ανοιχτό άφησε ο υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας το ενδεχόμενο να γίνουν απολύσεις στο δημόσιο τομέα, κάνοντας λόγο γα ανοιχτή διαπραγμάτευση με την τρόικα και σημειώνοντας ότι πρόκειται για δύσκολο θέμα. Πάντως, ο κ. Στουρνάρας, διαβεβαίωσε και πάλι ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να προχωρήσει σε μείωση του κατώτατου μισθού στην Ελλάδα.
Πιο συγκεκριμένα, σε συνέντευξή του το βράδυ της Δευτέρας στον τηλεοπτικό σταθμό Mega, ο κ. Στουρνάρας είπε για τον κατώτατο μισθό ότι η κυβέρνηση δεν έχει σκοπό να τον μειώσει, ενώ παράλληλα επικαλέστηκε ως αντίβαρο στην δυσκολία διαβίωσης την προσπάθεια που γίνεται για τη μείωση των τιμών.
Σε ό,τι έχει να κάνει με το ενδεχόμενο απολύσεων στο δημόσιο, ο κ. Στουρνάρας είπε ότι το θέμα είναι δύσκολο και ανοιχτό για τους εταίρους, αν και ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση δεν θέλει απολύσεις. Δήλωσε, μάλιστα, ότι η εξέλιξη των οικειοθελών αποχωρήσεων είναι καλύτερη από αυτή που αναμενόταν.
Απαντώντας σε ερώτηση για το θέμα του φόρου στα ακίνητα, ο κ. Στουρνάρας δήλωσε ότι δεν υπάρχει βιασύνη και επιχειρείται η θέσπιση ενός απλούστερου φόρου, ενώ έκανε λόγο για δύο δυνάμεις, την ελαστικότητα του φόρου και την εισοδηματική ελαστικότητα. Εστίασε, ωστόσο, στη σημαντικότητα της έως τώρα επίτευξης των στόχων. Παράλληλα, υποστήριξε ότι ο νέος φόρος ακινήτων θα είναι δικαιότερος από το «χαράτσι» της ΔΕΗ , ενώ υπερασπίστηκε το νέο φορολογικό σύστημα, λέγοντας ότι όσοι έχουν κάτω από 25.000 ευρώ εισόδημα και 2-3 παιδιά -που είναι η συντριπτική πλειοψηφία-, θα πληρώσουν λιγότερο φόρο φέτος.
Ο υπουργός Οικονομικών, εμφανίστηκε καθησυχαστικός και σε ότι έχει να κάνει με την υστέρηση εσόδων, σημειώνοντας εμφατικά ότι δεν θα χρειαστούν πρόσθετα μέτρα εφόσον εφαρμοστεί το πρόγραμμα. Σε άλλη ερώτηση για τα εργασιακά, και πιο συγκεκριμένα για το πότε θα υπάρξουν ξανά συλλογικές συμβάσεις εργασίας, ο υπουργός Οικονομικών είπε ότι αυτό θα επιτευχθεί όταν φύγει η τρόικα και αποκατασταθεί μια βιώσιμη οικονομία, που θα οδηγήσει στην έξοδο στις αγορές. Επίσης, ο κ. Στουρνάρας υπογράμμισε ότι με την τρόικα γίνεται σκληρή και μεγάλη διαπραγμάτευση, λέγοντας ότι ο ίδιος είχε ξεκαθαρίσει εξ αρχής στους επικεφαλής της τριμερούς κυβέρνησης ότι συμφωνεί με τους στόχους προγράμματος αλλά διαφωνεί με κάποια από τα μέτρα. Επίσης, ο υπουργός Οικονομικών είπε ότι διαφωνεί με τον Όλι Ρεν, όταν ο επίτροπος λέει ότι για την εκτός υπολογισμών ύφεση, δεν φταίνε τα σκληρά δημοσιονομικά μέτρα. «Ο κ. Ρεν έχει φερθεί πολύ φιλικά στην Ελλάδα», σημείωσε, ενώ πρόσθεσε ότι «δεν φταίει μόνο η Ελλάδα για την ύφεση», λέγοντας ωστόσο ότι η ελληνική Οικονομία είχε ένα μεγάλο έλλειμμα.
Ακόμη, σε σχέση με τον λάθος πολλαπλασιαστή,  ο Γιάννης Στουρνάρας επεσήμανε ότι η τρόικα έχει ήδη κάνει βήματα βελτίωσης του Μνημονίου με την επιμήκυνση και τη μείωση του επιτοκίου δανεισμού και προέβλεψε μάλιστα ότι πιθανότατα θα υπάρξει περαιτέρω μείωση επιτοκίου.
Αναφερόμενος στην πορεία του προγράμματος, ο υπουργός Οικονομικών δήλωσε ότι αυτό προχωρά καλά γενικά, αφού αποφεύχθη η χρεοκοπία, και πρόσθεσε ότι γίνονται σημαντικά βήματα σε ότι αφορά τη δημοσιονομική προσαρμογή και την ανταγωνιστικότητα.
Ως πρώτο στόχο της κυβέρνησης, όρισε το να μπορέσει η χώρα να φύγει οριστικά από το φάσμα της χρεοκοπίας, ενώ ως δεύτερο στόχο να μπει η Ελλάδα σε ένα δρόμο που θα την οδηγήσει στην έξοδο ξανά στις αγορές. Παράλληλα, προέβλεψε ότι το2014 θα είναι χρονιά μικρής αλλά πραγματικής ανάκαμψης.
Ο κ. Στουρνάρας σχολίασε και τις σχέσεις τους με τους πολιτικούς αρχηγούς, σημειώνοντας ότι δεν υπάρχουν προβλήματα και οι σχέσεις είναι πλέον πάρα πολύ καλές. Μάλιστα, αναφέρθηκε και στη σχέση των πολιτικών αρχηγών μεταξύ τους, κάνοντας λόγο για βελτίωση κλίματος, κατανόηση και προσήλωση σε κοινό σκοπό. Προέβλεψε, δε, ότι αυτή η κυβέρνηση θα εξαντλήσει την τετραετία.
Επίσης, σχετικά με τη σχέση του με τους βουλευτές και την κριτική που του έχει ασκηθεί, ο κ. Στουρνάρας είπε χαρακτηριστικά ότι «ο καθένας έχει τις απόψεις του», ενώ σημείωσε ότι σημαντικό είναι «να μην επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος». Ανέφερε μάλιστα, ότι η δουλειά του υπουργού Οικονομικών είναι να λέει και αρκετά «όχι». «Δεν μπορώ να λέω ‘ναι’ και μετά στο Eurogroup να μου τα απορρίπτουν», είπε.
Τέλος, υποστήριξε ότι οι Καραμανλικοί βουλευτές που του επιτίθενται παρεξήγησαν τις προθέσεις του, όταν μίλησε για τα λάθη της περιόδου πρωθυπουργίας του Κώστα Καραμανλή που μας οδήγησαν ως εδώ και είπε ότι οι προθέσεις του ήταν να μην επαναληφθούν αυτά τα λάθη.

Δελτίο Τύπου για την εισφορά αλληλεγγίους

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η γνωστοποίηση, μέσω εγγράφου της διοίκησης του ΟΑΕΔ, σύμφωνα με την οποία τα χρήματα της εισφοράς αλληλεγγύης (2%) που παρακρατούνται από τις εισφορές των Δημοσίων Υπαλλήλων και των συνταξιούχων δεν διατίθενται για τους ανέργους, αλλά καταλήγουν στη "μαύρη τρύπα" των ελλειμμάτων και του δημοσίου χρέους, δηλαδή στο λογαριασμό των δανειστών, αποτελεί τεράστια απάτη της Κυβέρνησης απέναντι στους ανέργους, στους εργαζόμενους και γενικότερα απέναντι στον Ελληνικό λαό.
Η Κυβέρνηση, η οποία επικαλείται την αντιμετώπιση της ανεργίας για να δικαιολογήσει τα σκληρά μέτρα και τις μειώσεις μισθών παρακρατεί τις εισφορές των Δημοσίων Υπαλλήλων, περικόπτοντας ακόμη περισσότερο τους μισθούς τους όχι για την αντιμετώπιση της ανεργίας αλλά για λογαριασμό των δανειστών.
Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καταγγέλλει την αναλγησία και την προσπάθεια εξαπάτησης εργαζομένων και ανέργων εκ μέρους της Κυβέρνησης και απαιτεί την επιστροφή των χρημάτων στον ΟΑΕΔ και την άμεση λήψη ουσιαστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της ανεργίας και την προστασία των ανέργων.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

Κινηματογραφικές Προβολές ΚΟΠΙ (25 Φεβρουαρίου έως 1 Μαρτίου 2013)

25 Φεβ. 2013
Η Κινηματογραφική Ομάδα του Π.Ι. στο πλαίσιο του αφιερώματος «Θέατρο και Κινηματογράφος» παρουσιάζει:

Τετάρτη 27 και Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013:
Η Λυσσασμένη Γάτα "Cat on a Hot Tin Roof" (Richard Brooks) 
Αίθουσα Λόγου και Τέχνης «Δημήτρης Χατζής», Πανεπιστημιούπολη, στις 8.30 το βράδυ. ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ.

  • Το τελευταίο αστικό αναχωρεί από την Πανεπιστημιούπολη προς την πόλη των Ιωαννίνων στις 11 το βράδυ.
  • Όλες οι ταινίες τελειώνουν πριν την αναχώρηση του τελευταίου αστικού.






Σκέψεις-Θέσεις για την ΑΣΠΑΙΤΕ

Του Γ. Ε. Χατζαράκη Καθηγητή της ΑΣΠΑΙΤΕ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Για το σχέδιο "Αθηνά" που ανακοίνωσε ο Υπουργός κ. Αρβανιτόπουλος, κατά το μέρος που αφορά την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), επισημαίνω τα εξής:
1.    Η διατήρηση τεσσάρων Τμημάτων Εκπαιδευτικών (Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής, Μηχανολογίας και Πολιτικών Μηχανικών) είναι στη σωστή κατεύθυνση, δεδομένου ότι οι ειδικότητες αυτές αποτελούν τον κύριο  κορμό   και τους βασικούς πυλώνες της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η στελέχωση της οποίας γίνεται κατά το πλείστον με αποφοίτους των Τμημάτων της ΑΣΠΑΙΤΕ.
2.    Πρέπει οπωσδήποτε να προστεθεί στο σχέδιο «Αθηνά» το Παιδαγωγικό Τμήμα, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν ανήκει στην κατηγορία των Γενικών Τμημάτων, δεδομένου ότι υποστηρίζει σε ποσοστό πλέον του 30% τα προσφερόμενα μαθήματα στα ανωτέρω Τμήματα. Επιπλέον παρέχει σε  Πανελλαδικό επίπεδο (Αθήνα, Θεσσαλονίκη ,Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος, Κρήτη, Σάπες, Ρόδος) Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης (ΕΠΠΑΙΚ) για όλους τους υποψήφιους καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (εκ των οποίων ένας αριθμός εργάζεται στη συνέχεια και στη Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση, ακόμα και στην Πρωτοβάθμια). Εξασφαλίζει δηλαδή την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια σε αποφοίτους των Πανεπιστημίων και των Πολυτεχνείων (ιατρών, δικηγόρων, γεωπόνων, οικονομολόγων, πληροφορικής, κοινωνιολόγων, πολιτικών μηχανικών, ηλεκτρολόγων μηχανικών, μηχανολόγων μηχανικών, αρχιτεκτόνων κ.λ.π.), η συμμετοχή των οποίων συμβάλλει στην αναβάθμιση της ΤΕΕ, αλλά επιπλέον και σε απόφοιτους ΤΕΙ απονέμοντας πτυχίο Διδακτικής και Παιδαγωγικής Επάρκειας. Το Παιδαγωγικό Τμήμα θα συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες του προς τα Τεχνολογικά Τμήματα της Σχολής και τα ετήσια Προγράμματα Κατάρτισης του ΕΠΠΑΙΚ με τον ίδιο ακριβώς τρόπος που λειτουργεί και σήμερα.
3.    Η οποιαδήποτε αλλοίωση της φυσιογνωμίας της ΑΣΠΑΙΤΕ, της Μοναδικής Παιδαγωγικής Σχολής  για καθηγητές  της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, όχι μόνο υποβαθμίζει την ίδια την Τεχνολογική Εκπαίδευση , η οποία σε όλη την Ευρώπη αποτελεί παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης, αλλά και διαγράφει την καταξιωμένη πορεία και αδιαμφισβήτητη συνεισφορά της  στα εκπαιδευτικά δρώμενα της χώρας για περισσότερο από μισό αιώνα.


                                                                              Γεώργιος Ε. Χατζαράκης
                                                                                Καθηγητής ΑΣΠΑΙΤΕ
                                                                           Δρ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
                                                                                  Δρ. Μαθηματικών

Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2013

Μια χώρα στα όρια


Του Παντελή Μπουκάλα
Οσοι επισκέπτονται ξένο τόπο έχουν πάντοτε έναν ζεστό λόγο να πουν. Το επιβάλλουν οι καλοί τρόποι. Αν δε είναι επίσημοι επισκέπτες, προσφεύγουν στο ευγενικότερο τμήμα του λεξιλογίου τους· τους υποχρεώνει η διπλωματική εθιμοτυπία και η επιθυμία εξυπηρέτησης των εθνικών τους συμφερόντων. Γιατί –θα ’πρεπε να το ξέρουμε πια– και οι καλύτεροι σύμμαχοι και εταίροι έχουν συμφέροντα και τα προωθούν. Και ουδόλως επηρεάζονται από το γεγονός ότι η ελληνική πλευρά, μονίμως στον αστερισμό ενός εξωιστορικού ιδεαλισμού, παραμένει προσκολλημένη στη ρητορική των «εθνικών δικαίων», με την αστήρικτη πεποίθηση ότι θα γίνουν αμέσως κατανοητά και θα βρουν θερμότατους υπερασπιστές. Πότε έγινε κάτι τέτοιο, ιδεωδώς ανιδιοτελές όσο το σχηματίζει η αγαθή ή ανιστόρητη φαντασία μας, ώστε να πιθανολογείται η επανάληψή του;
Για τον καλό λόγο του προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας ήταν σίγουρη η Ελλάδα. Αλλωστε, ούτε καν η κ. Μέρκελ δεν είχε φεισθεί επαίνων για τις θυσίες του ελληνικού λαού. Δήλωσε λοιπόν ο κ. Ολάντ πως «η Ελλάδα βρίσκεται στα όριά της». Συνέπλευσε έτσι με τον δικό μας Πρόεδρο, που επανέλαβε ό,τι τού επιτρέπει να πει η αδύναμη και αμήχανη θέση του· πως «οι Ελληνες δεν αντέχουν άλλο».
Σωστά μίλησαν και οι δύο, έστω κι αν οι διαπιστώσεις αυτού του είδους μάλλον σαν αλάτι σε πληγή δουλεύουν παρά καταπραϋντικά, διότι συνήθως μένουν πολιτικά αμετάφραστες. Ναι. Η χώρα έχει φτάσει στα όριά της, ο καθένας στη μοναξιά της βιοποριστικής του αγωνίας και πολλοί μαζί οργανωμένοι σε σωματεία, όσο και όπως υπάρχουν ακόμα. Ιδού πάντως ένα από τα αναποδογυρίσματα της Ιστορίας: Η κρίση οδήγησε κι εκείνους που βδελύσσονταν τα συνδικάτα, να αναζητούν σε αυτά κάποια προστασία, τώρα που η κυβέρνηση ορέγεται να «μεταρρυθμίσει διαρθρωτικώς» και τον συνδικαλισμό, η δε κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων παραδίδει τον καθέναν έρμαιο στις εργοδοτικές διαθέσεις. Και ναι, ο κόσμος δεν αντέχει άλλο, εξαιρουμένων φυσικά των μονίμως ευνοημένων, που όχι μόνο δεν προβληματίζονται από την κρίση αλλά την εκμεταλλεύονται σαν ευκαιρία πλουτισμού. Και έχει φτάσει στα όριά του ως προς τις περικοπές τόσο του μισθού και της σύνταξης όσο και των εργασιακών δικαιωμάτων και των κοινωνικών παροχών. Δεν αντέχει άλλο ν’ ακούει λόγια παρηγοριάς από τους δικούς του ή από τους επίσημους ξένους, γιατί ηχούν σαρκαστικά.
Δεν αντέχει άλλες διαβεβαιώσεις πως μπήκαμε στον σωστό δρόμο, όταν ο ίδιος ματώνει κάθε μέρα και περισσότερο. Δεν αντέχει άλλο να του υπόσχονται θεραπεία όσοι οδήγησαν στη σημερινή αρρώστια, και με τα ίδια φάρμακα που επιδείνωσαν τα συμπτώματα αντί να τα αμβλύνουν. Δεν αντέχει άλλο να τον αντιμετωπίζουν οι δικοί του ηγέτες όπως οι ξένοι επισκέπτες. Να του λένε δηλαδή πέντε εγκωμιαστικές λέξεις και άλλες τόσες παραμυθητικές κι ύστερα να γυρίζουν σελίδα. Σαν να μην τους αφορούν ούτε όσα είπαν ούτε όσοι τα άκουσαν.

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

Ορειβατικός Σύλλογος Ιωαννίνων. Η πορεία της Κυριακής 24/2/2013

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2013

ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 2013 ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΗΠΕΙΡΟΥ (Σ.Ο.Σ.Δ.Ε.Η)
  Α Διαδρομή: Σκιαδάς - Προφήτης Ηλίας. 
Ώρες πορείας: 3΄(Α)
  Β Διαδρομή: Σκιαδάς - Προφήτης Ηλίας - κορυφή Μπαλτανέσι.
Ώρες   πορείας 4:30΄(Α)
Εάν οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενείς αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας και οι διαδρομές θα επανεκτιμηθούν επί τόπου. Εξοπλισμός: ορειβατικά παπούτσια, αντιανεμικό-αδιάβροχο, μπατόν, ρουχισμός κατάλληλος για την εποχή καθώς και δεύτερη αλλαξιά ρούχων, γκέτες. 
Αρχηγοί: Μακρίδης Γεώργιος, Μπέλλου Γαρυφαλλιά
Αναχώρηση: 7:30 π.μ. [από την Περιφέρεια Ηπείρου]
Πληροφορίες & δηλώσεις συμμετοχής στα Γραφεία του Συλλόγου,
Σμύρνης 15  καθημερινά 7-9μμ. τηλ & fax.: 26510-22138

Οι Άγριες Μέρες Μας (Days of Being Wild), Γουόγκ Καρ Βάι, Χονγκ Κονγκ, 1990,

Κυριακές στο Πανί

Κύκλος: Μοντέρνοι καιροί
Ώρα έναρξης: 8:30 μ.μ.

Πολιτιστικός Πολυχώρος Παλιά Σφαγεία
Είσοδος Ελεύθερη
 
Κυριακή 24 Φεβρουαρίου, Οι Άγριες Μέρες Μας (Days of Being Wild), Γουόγκ Καρ Βάι, Χονγκ Κονγκ, 1990, 94 λεπτά
Σχετικά με την ταινία αναφέρει ο Χρήστος Παπαδόπουλος:

Eις τ’ αρδιά πάντοτες εγλεντούσαμεν

Σάββατο 23 Φεβρουαρίου, 8.30 μ.μ.
Eις τ’ αρδιά πάντοτες εγλεντούσαμεν
Πολιτιστικός Σύλλογος της συνοικίας ΛΟΥΤΣΑΣ του Δήμου Ιωαννιτών
Θεατρική - Mουσικοχορευτική εκδήλωση αφιερωμένη στα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της πόλης των Iωαννίνων.
 
 
Ο Πολιτιστικός Σύλλογος της συνοικίας ΛΟΥΤΣΑΣ του Δ. Ιωαννιτών, παρουσιάζει το Σάββατο  23 Φεβρουαρίου 2013 και ώρα 20.30 στην αίθουσα “ Β. Πυρσινέλλας ”  του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Ιωαννιτών την θεατρική – μουσικοχορευτική εκδήλωση « Εις τ΄ αρδιά πάντοτες εγλεντούσαμεν », αφιερωμένη στα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της πόλης των Ιωαννίνων.
“Με οδηγό τη λαϊκή μας παράδοση επιχειρείται μια πρωτότυπη  ανάγνωση της ιστορίας της ελληνικής επανάστασης και των αγώνων των ελλήνων για ανεξαρτησία. Οι σκηνές της παράστασης μας μιλούν για τις αξίες που καθόρισαν τους αγώνες των Ελλήνων και αφορούν την ελπίδα για ελευθερία και την απογοήτευση, τη θυσία και την προδοσία, τον φίλο και τον εχθρό, την πίστη και την αλλαξοπιστία, τις έριδες και το μόνοιασμα, το «εγώ» και το «εμείς». Ο λαϊκός λόγος, τα ιστορικά – κλέφτικα τραγούδια και η χορευτική τους απόδοση, ξεδιπλώνουν τον ηρωισμό των αγωνιστών, τις επιταγές και τις προσδοκίες ενός λαού που πορεύτηκε με τα κατορθώματα τους. Οι σκηνές και τα νοήματά τους δεν ανακαλούν απλά τη μνήμη μιας επανάστασης, αλλά συνδέουν τις έννοιες με τις συμβολικές χορευτικές αναπαραστάσεις δίνοντας αφορμή για διδαχή, αναστοχασμό αλλά και ψυχαγωγία.”
Η εκδήλωση οργανώθηκε και παρουσιάζεται από τους χορευτές και τις χορεύτριες του Πολιτιστικού Συλλόγου “Η Λούτσα”, τραγουδούν η Κεχαγιόγλου Χρυσούλα, η Κατερίνα Κωνσταντίνου, η Ελένη Μπούτσικου, ο Γιώργος Πατσούρας και η χορωδία του Συλλόγου, παίζουν οι μουσικοί Αλέξανδρος Λιοκάτης (κλαρίνο), Φώτης Καραμπάς (βιολί), Γιάννης Λίτος (ακορντεόν), Φώτης Παπαζήκος (λαούτο), και Πουλχερία Τσαβδάρη (κρουστά) και συμμετέχουν ερασιτέχνης καραγκιοζοπαίκτης και ο Χορευτικός Όμιλος Χουλιαράδων .
Σενάριο – καλλιτεχνική επιμέλεια – διδασκαλία χορών,  Βασίλης Ράπτης .
Συνδιοργάνωση Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
Τιμή εισιτηρίου  5 € .

Έξω η Χρυσή αυγή από τα σχολεία





Αθήνα 21/2/2013

Προς
1. Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε.

Έξω η Χρυσή Αυγή από τα σχολεία

Με αφορμή επερώτηση βουλευτή της Χρυσής Αυγής προς τον Υπουργό Παιδείας για το πρόγραμμα: «Ως πρόσφυγας μπροστά στη μετανάστευση», που πρόκειται να υλοποιηθεί σε τμήματα σχολείου της Ν. Φιλαδέλφειας, και την απαίτησή του να ελεγχθεί το πρόγραμμα λόγω του τίτλου του και να αποδοθούν τυχόν πειθαρχικές ευθύνες, το Δ.Σ. της ΔΟΕ:
·                     Καταγγέλλει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο στην εκπαιδευτική κοινότητα τις απαράδεκτες και φασιστικές παρεμβάσεις της Χρυσής Αυγής στο παιδαγωγικό και διδακτικό έργο των εκπαιδευτικών. Δεν είναι η πρώτη φορά. Στηριγμένη στα απαράδεκτα περιθώρια που δημιουργεί το πειθαρχικό δίκαιο για εκβιασμούς και απειλές, επιδιώκει να επιβάλλει τη σιωπή μέσω του φόβου.
·                     Δηλώνει απερίφραστα ότι η εκπαιδευτική κοινότητα δεν φοβάται ούτε υποτάσσεται. Οι προσπάθειες της Χρυσής Αυγής να επιβάλλει ιδεολογική τρομοκρατία και να εμποτίσει το δημόσιο σχολείο με το δηλητήριο της μισαλλοδοξίας, του ρατσισμού και της ξενοφοβίας θα πέσουν στο κενό.
·                     Υπερασπίζεται το δικαίωμα του εκπαιδευτικού μέσα από το παιδαγωγικό του έργο να προωθεί τις αξίες της ελευθερίας, της ισότητας και της δικαιοσύνης. Οι εκπαιδευτικοί σε κάθε σχολείο της χώρας είναι αποφασισμένοι να υπερασπίσουν την παιδαγωγική τους ελευθερία αλλά και τα ιδεώδη για τα οποία πολέμησε ο λαός μας κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο ενάντια στο φασισμό και το ναζισμό.
·                     Δηλώνει κατηγορηματικά ότι καμιά νομιμοποίηση δεν έχει η Χρυσή Αυγή και κάθε άλλος επίδοξος λογοκριτής να καθορίζει το περιεχόμενο των δράσεων μας στα σχολεία. Η μάχη για παιδαγωγική ελευθερία, δημοκρατία και ισότητα στα σχολεία είναι διαρκής.
·                     Απαιτούμε να υπάρξει, από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, σαφής και κατηγορηματική δήλωση καταδίκης αυτών των παρεμβάσεων.


Από τη Δ.Ο.Ε.