Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010

ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΠΡΟΓΝΩΣΗΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ

Την κατιούσα θα πάρει από αύριο το πρωί ο υδράργυρος, με χιόνια και αισθητή πτώση της θερμοκρασίας. Η ΕΜΥ εξέδωσε δελτίο επικίνδυνων καιρικών φαινομένων...
περισσότερα:
http://www.hnms.gr/hnms/greek/warning/warnings_html

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

ΔΟΕ - Επίσχεση εργασίας αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ

ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ
Αρ. Πρωτ.1538
Αθήνα  8/12/2010
Προς
Τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.
Θέμα: Επίσχεση εργασίας αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ
Συνάδελφοι,
            Το Δ.Σ. της ΔΟΕ, στη σημερινή του συνεδρίαση (8-12-2010), και αφού έλαβε υπόψη του το γεγονός ότι οι αναπληρωτές που προσελήφθησαν μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, παραμένουν απλήρωτοι επί τρίμηνο (Σεπτέμβρης - Οκτώβρης - Νοέμβρης), παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπ. Παιδείας, ομόφωνα αποφάσισε να καλέσει τους συναδέλφους αναπληρωτές ΕΣΠΑ να προβούν σε επίσχεση εργασίας, καταθέτοντας σχετική δήλωση στις Δ/νσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, από την  Πέμπτη 16 του Δεκέμβρη 2010 (με ευθύνη των Συλλόγων Π.Ε).
            Καλούμε  τους  Συλλόγους εκπαιδευτικών Π.Ε. να ενημερώσουν σχετικά τους συναδέλφους, να οργανώσουν την κατάθεση των δηλώσεων επίσχεσης εργασίας,   καθώς επίσης και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, τις μέρες επίσχεσης, στις Δ/νσεις Εκπαίδευσης. Για οποιαδήποτε επιπλέον διευκρίνηση μπορείτε να απευθύνεσθε στα μέλη του Δ.Σ. της ΔΟΕ και στο Νομικό Σύμβουλο. (Σας αποστέλλουμε τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβούλου της ΔΟΕ και υπόδειγμα δήλωσης).
H γνωμοδότηση του Νομικού Συμβούλου της ΔΟΕ και υπόδειγμα δήλωσης σε επεξεργάσιμη μορφή.

Για τοΔ.Σ. της ΔΟΕ
         Ο Πρόεδρος                             Ο Γραμματέας
                Μπράτης Δημήτρης                  Οικονόμου Τρανάφυλλος

Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010

Προσλήψεις Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Το Υπ.ΠΔ.Β.Μ.Θ. ανακοίνωσε προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών  ΠΕ70-Δασκάλων ( 109) και ΠΕ60-Νηπιαγωγών (53), για την κάλυψη των λειτουργικών κενών σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για ανάληψη υπηρεσίας από την Τετάρτη 08 Δεκεμβρίου έως και την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010, και θα τοποθετηθούν προσωρινά με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, σε κενές θέσεις των σχολείων της περιοχής που προσλήφθηκαν, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.
Δείτε τους πίνακες:

Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ

Αρ. Πρωτ.1525
Αθήνα  6/12/2010
Προς
1. Tην Υφυπουργό Παιδείας                
κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου
2.  Το Γ.Γραμματέα του Υπ.Παιδείας
κ. Βασίλη Κουλαϊδή
3 Τον Ειδικό Γραμματέα του Υπ. Παιδείας
κ. Μιχάλη Κοντογιάννη
ΚΟΙΝ: Συλλόγους Εκ/κών Π.Ε.
        
Θέμα: Πληρωμή αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ
κυρία Υφυπουργέ,
κύριε Γεν. Γραμματέα,
κύριε Ειδ. Γραμματέα,

            Το Δ.Σ της ΔΟΕ καταγγέλλει το απαράδεκτο γεγονός, τρεις μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, να μην έχουν πληρωθεί οι αναπληρωτές που προσελήφθησαν μέσω ΕΣΠΑ.
            Παρά τις διαβεβαιώσεις που δόθηκαν, από την πλευρά σας, στη συνάντηση που είχαμε στις 23/11/2010, ότι θα πληρωθούν όλοι μέχρι τέλος Νοέμβρη, ελάχιστοι συνάδελφοί μας έχουν πληρωθεί, και μάλιστα ΜΟΝΟ για το μήνα Σεπτέμβρη.
            Το Δ.Σ. της ΔΟΕ σας καλεί, για μια ακόμη φορά, να προβείτε, άμεσα, σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να καταβληθούν τις επόμενες ημέρες τα δεδουλευμένα και των τριών μηνών (Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου – Νοεμβρίου, καθώς και το δώρο Χριστουγέννων) στους συναδέλφους μας
Σε κάθε άλλη περίπτωση θα υπάρξει δυναμική αντίδραση του κλάδου. 
Για το Δ.Σ. της ΔΟΕ
Ο Πρόεδρος                                                   Ο Γενικός Γραμματέας 

Μπράτης Δημήτρης                                         Οικονόμου Τριαντάφυλλος

Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2010

Κλειστή η Εγνατία

 Λίγο πριν τον κόμβο Ιωαννίνων, στην Πεδινή, τα νερά πέρασαν πάνω από την Εγνατία με αποτέλεσμα να διακοπεί η συγκοινωνία από Ηγουμενίτσα  προς Ιωάννινα και να διεξάγεται από το παλαιό εθνικό δίκτυο.

Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2010

ΕΝΑΡΞΗ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2010-11

Το Περιφερειακό Επιμορφωτικό Κέντρο Ιωαννίνων  στο πλαίσιο της διοργάνωσης της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Α/θμιας  και  Β/θμιας  Εκπαίδευσης  Σχολικού  Έτους 2010-11 ανακοίνωσε το Πρόγραμμα της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης  για τους συναδέλφους των νομών της Περιφέρειας Ηπείρου, Λευκάδας και Κέρκυρας.   
Περισσότερα στην ιστοσελίδα του ΠΕΚ: www.pekioanninon.gr

Κραυγή απόγνωσης από τα άτομα με αναπηρία

Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2010
Εκτύπωση Αποστολή με Email
Μικρό μέγεθος γραμματοσειράς Μεσαίο μέγεθος γραμματοσειράς Μεγάλο μέγεθος γραμματοσειράς
Προσθήκη στο Delicious Προσθήκη στο Facebook Προσθήκη στο Newsvine Bookmark Προσθήκη στο Twitter
Ηταν μια διαδήλωση διαφορετική από τις άλλες. Και με απόλυτα δίκαια αιτήματα. Περίπου 3.000 συμπολίτες μας με αναπηρίες και οι συγγενείς τους διαδήλωσαν χθες στη Βουλή ζητώντας το αυτονόητο: ίσα δικαιώματα, συμμετοχή και πρόσβαση, με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Ακουσε κανείς;


Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=60&artId=324494&dt=04/12/2010#ixzz178CWptpP

ΤΑ ΝΕΑ On-line Προβλήματα στη δυτική Ελλάδα από το κύμα κακοκαιρίας

Ισχυρές βροχές και καταιγίδες 4/12/2010

Από τη δυτική Ελλάδα ξεκίνησε η επιδείνωση του καιρού με κύρια χαρακτηριστικά τις ισχυρές βροχές και καταιγίδες.

Προβλήματα στο δήμο Αχέροντα Θεσπρωτίας, ενώ δεκάδες κλήσεις έχει δεχθεί η Πυροσβεστική στην πόλη των Ιωαννίνων.

Τα φαινόμενα θα επεκταθούν σταδιακά και στην υπόλοιπη χώρα.  Συγκεκριμένα, το πρωί του Σαββάτου τα φαινόμενα θα επεκταθούν στη δυτική Πελοπόννησο, τη δυτική και κεντρική Μακεδονία και τη Θεσσαλία (κυρίως τη δυτική και βόρεια), το απόγευμα στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη και προς το βράδυ στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου (κυρίως στα βόρεια).

Από το απόγευμα του Σαββάτου η κακοκαιρία θα παρουσιάσει ύφεση από τα δυτικά και αργά το βράδυ του Σαββάτου τα ισχυρά φαινόμενα θα περιορισθούν στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, αλλά και εκεί θα ασθενήσουν γρήγορα.

Βροχές και καταιγίδες θα εκδηλωθούν στις περισσότερες περιοχές της χώρας (συμπεριλαμβανομένης και της Αττικής), αλλά θα είναι μικρότερης έντασης και διαρκείας.

Οι νότιοι άνεμοι θα ενισχυθούν πρόσκαιρα, φτάνοντας στο Αιγαίο τα 9 μποφόρ, βαθμιαία και από τα δυτικά θα στραφούν σε βορειοδυτικούς και αργότερα θα ασθενήσουν.

Η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση στη δυτική και τη βόρεια Ελλάδα, ενώ την Κυριακή προβλέπεται σημαντική πτώση σε όλη τη χώρα.

Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010

Υπουργείο Παιδείας: Για το θεσμό του μέντορα


03/12/2010 - 18:27
Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΕΝΤΟΡΑ

Αναγκαιότητα θεσμού και εννοιολογικός προσδιορισμός

Η παροχή υψηλής ποιότητας παιδαγωγικού/διδακτικού έργου και η προσωπική/επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού αποτελούν τους κύριους άξονες προτεραιότητας του «Νέου Σχολείου». Οι εν λόγω άξονες προϋποθέτουν τα εξής:
α) ομαλή ένταξη/προσαρμογή του στην εκάστοτε σχολική πραγματικότητα,
β) διαρκή παιδαγωγική/διδακτική καθοδήγησή του,
γ) συναισθηματική στήριξή του.
Για το σκοπό αυτό υιοθετείται η εισαγωγή του θεσμού του «Μέντορα» στο εκπαιδευτικό μας σύστημα: για κάθε νεοδιοριζόμενο εκπαιδευτικό ορίζεται ένας παλαιότερος και εμπειρότερός του ως μέντορας.
Η σχέση τους, η οποία θα διέπεται από σαφές θεσμικό πλαίσιο, προσβλέπει στην παροχή εξατομικευμένης βοήθειας από το μέντορα προς το νεοδιοριζόμενο εκπαιδευτικό σχετικά με ζητήματα γενικής και ειδικής διδακτικής, καθώς και με ζητήματα παιδαγωγικής, ψυχολογικής, διοικητικής και επαγγελματικής φύσης. Ο μέντορας λειτουργεί ως πρότυπο για το νεοδιοριζόμενο εκπαιδευτικό, ενώ παράλληλα τον ενθαρρύνει και του παρέχει ευκαιρίες για έμπνευση, αναστοχασμό και αυτοαξιολόγηση στα πλαίσια μιας ισότιμης σχέσης.

Προσόντα και τυπικές προϋποθέσεις επιλογής

Ο μέντορας είναι εκπαιδευτικός με μεγάλη εκπαιδευτική και διδακτική εμπειρία, καθώς και αυξημένα προσόντα, τα οποία οριοθετούνται ως εξής:
·        επιστημονικό υπόβαθρο με έμφαση στην παιδαγωγική/διδακτική κατάρτιση,
·        επάρκεια στη χρήση και αξιοποίηση των Τ.Π.Ε.,
·        εμπειρία σε καινοτόμες δράσεις/προγράμματα και
·        γνώση της κουλτούρας και των ιδιαίτερων συνθηκών άσκησης του εκπαιδευτικού έργου στην περιοχή εργασίας του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού.
Οι τυπικές προϋποθέσεις επιλογής του είναι οι εξής:
α) πενταετής διδακτική προϋπηρεσία και
β) άσκηση διδακτικών καθηκόντων κατά τα δύο αμέσως προηγούμενα σχολικά έτη, από το χρόνο υποβολής της αίτησης.

Διαδικασία και όροι επιλογής
Σε κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια καταρτίζονται, ύστερα από τον έλεγχο των σχετικών αιτήσεων, με βάση τον υπηρεσιακό φάκελο του μέντορα και τα παραστατικά για την πλήρωση των τυπικών προϋποθέσεων, οι πίνακες υποψηφίων μεντόρων, ξεχωριστά για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι τελικοί πίνακες που θα προκύψουν θα επικυρώνονται από τον οικείο περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου ΑΠΥΣΠΕ ή ΑΠΥΣΔΕ.
Ο μέντορας για κάθε νεοδιοριζόμενο εκπαιδευτικό θα επιλέγεται από τον τελικό πίνακα και θα ορίζεται από τον οικείο Σχολικό Σύμβουλο σε συνεργασία με το διευθυντή της σχολικής μονάδας, στην οποία έχει τοποθετηθεί. Θα ήταν σκόπιμο να υπηρετεί στην ίδια σχολική μονάδα με το νεοδιοριζόμενο εκπαιδευτικό ή σε άλλη στην περιφέρεια ευθύνης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου. Στην περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό ως μέντορας ορίζεται εκπαιδευτικός από όμορη περιφέρεια. Σε δυσπρόσιτες περιοχές και όταν ο μέντορας δεν υπηρετεί στο ίδιο ή γειτονικό σχολείο με εκείνο του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού, θα προβλέπεται ένα μέρος της συνεργασίας να διεξάγεται με ηλεκτρονική αλληλογραφία (e-mentoring). Την τελική ευθύνη για την παραγωγή και τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας επικοινωνίας θα αναλάβει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Μετά την επιλογή του ο μέντορας θα παρακολουθεί πρόγραμμα εισαγωγικής επιμόρφωσης και θα εγγράφεται σε «Μητρώο Μεντόρων», το οποίο θα τηρείται σε κάθε περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης.

Καθήκοντα

Τα καθήκοντα του μέντορα είναι τα εξής:
·        Εντοπίζει τις υπηρεσιακές και παιδαγωγικές/διδακτικές ανάγκες του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού και οργανώνει μαζί του πρόγραμμα, που στοχεύει στην κάλυψή τους.
·        Αναλαμβάνει την καθοδήγηση/επιμόρφωση/εμψύχωσή του και του προσφέρει κάθε δυνατή βοήθεια σχετικά με ζητήματα διδακτικής, παιδαγωγικής, ψυχολογικής, διοικητικής και επαγγελματικής φύσης.
·         Μπορεί να καλύπτει τις σχετικές ανάγκες ενός έως και πέντε νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες.

Διάρκεια και περιεχόμενο μεντορικής σχέσης

Η μεντορική σχέση υλοποιείται στα δύο πρώτα έτη της σταδιοδρομίας των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών και έχει το εξής περιεχόμενο:
Κατά τη διάρκεια του 1ου έτους ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη των διδακτικών δεξιοτήτων του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού, καθώς και στις πρακτικές διαχείρισης της τάξης και του επαγγελματικού πλαισίου εν γένει. Συγκεκριμένα, κατά το 1ο έτος προβλέπεται η πραγματοποίηση ικανοποιητικού αριθμού διδασκαλιών, οι οποίες θα διακρίνονται σε α) δειγματικές από το μέντορα με παρατηρητή τον καθοδηγούμενο, β) διδασκαλίες από τον καθοδηγούμενο με παρατηρητή τον μέντορα, γ) διδασκαλίες από κοινού. Στο μέλλον είναι δυνατό η Β’ και η Γ’ φάση της εισαγωγικής επιμόρφωσης των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών στα ΠΕΚ να συνδυαστούν με το 1ο έτος της μεντορικής σχέσης.
Κατά το 2ο έτος υπάρχει αφενός η δυνατότητα διδασκαλιών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (επισκέψεις σε μουσεία, βιβλιοθήκες, κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, εκτέλεση κοινών δημιουργικών διαθεματικών δραστηριοτήτων, οργάνωση μαθημάτων με τη χρήση Τ.Π.Ε. και εκπαιδευτικού λογισμικού, διοργάνωση σχολικών εορτών, διδασκαλία σε εργαστήρια, εξ αποστάσεως διδασκαλία κλπ) από τον μέντορα και έως τριών από το νεοδιοριζόμενο εκπαιδευτικό, αφετέρου πραγματοποίησης έως δέκα συναντήσεων, οι οποίες μεταξύ των άλλων θα επικεντρώνονται στον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου εκ μέρους του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού, σε ζητήματα αξιολόγησης μαθητή, κατ’ οίκον εργασιών, οργάνωσης portfolio εκπαιδευτικού και μαθητών και σε άλλες πιθανές διαστάσεις της μεντορικής σχέσης.

Διδακτικό και υπηρεσιακό ωράριο και άλλες λεπτομέρειες

Για την υλοποίηση της μεντορικής σχέσης και την επίτευξη των στόχων της, το διδακτικό/υπηρεσιακό ωράριο του μέντορα θα διαμορφώνεται ανάλογα με τον αριθμό (1 έως 5) των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών, των οποίων θα αναλαμβάνει τη στήριξη/καθοδήγηση, και τις ιδιαίτερες συνθήκες της κάθε εκπαιδευτικής περιφέρειας. Η μείωση του ωραρίου αρχίζει με τον ορισμό του και την προτείνει μέχρι την 15η Σεπτεμβρίου στο οικείο ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ ο Σχολικός Σύμβουλος που εισηγήθηκε τον ορισμό του. Η τελική απόφαση λαμβάνεται από το ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ, που με βάση τις συνθήκες/χωροταξική κατανομή των σχολικών μονάδων, ρυθμίζει οποιοδήποτε επιπλέον ζήτημα προκύπτει σχετικά με τη μείωση του ωραρίου.
Σε περίπτωση μετάθεσης, συνταξιοδότησης ή μακράς απουσίας του μέντορα από τη σχολική μονάδα στην οποία υπηρετεί, είναι δυνατό να ζητηθεί η αντικατάστασή του. Η αντικατάσταση γίνεται από το Σχολικό Σύμβουλο που όρισε το μέντορα σε συνεργασία με το Διευθυντή του σχολείου, όπου υπηρετεί ο νεοδιοριζόμενος. Η επιλογή του αντικαταστάτη πραγματοποιείται από τον επικυρωμένο πίνακα.
Στη λήξη του 1ου έτους από κοινού μέντορας και νεοδιοριζόμενος εκπαιδευτικός υποβάλλουν υπόμνημα στον οικείο Σχολικό Σύμβουλο σχετικά με τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν, καταθέτοντας παράλληλα και σκέψεις, απόψεις ή και προτάσεις τους για τη βελτίωση του θεσμού και της μεντορικής σχέσης εν γένει. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι αποδελτιώνουν το περιεχόμενο των υπομνημάτων και το εντάσσουν στην ετήσια έκθεσή τους προς τον προϊστάμενο επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης, που κοινοποιείται και στο Π.Ι.

Επιμόρφωση μεντόρων, στήριξη και αξιολόγηση του θεσμού

Οι επιλεγέντες μέντορες θα συμμετάσχουν σε εισαγωγικό πρόγραμμα επιμόρφωσης, που θα διεξάγεται στο οικείο ΠΕΚ και θα τελεί υπό την αιγίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Οι άξονες της επιμόρφωσης θα οριοθετούνται σε γενικές γραμμές ως εξής:ο θεσμός του μέντορα και η φύση της μεντορικής σχέσης, οι βασικές αρχές επιμόρφωσης ενηλίκων, οι τεχνικές συμβουλευτικής των διαπροσωπικών σχέσεων, η διαχείριση προβλημάτων σχολικής μονάδας και τάξης, η διδακτική μεθοδολογία, η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης και του αναστοχασμού και η σημασία τους στην εκπαιδευτική πράξη και ζωή, οι ιδιαιτερότητες του μαθητικού πληθυσμού και η διαφοροποιημένη διδασκαλία, η αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση, το e-mentoring κλπ.
 

Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010

ΤΑ ΝΕΑ On-line ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ

ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΩΝ!

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 2 Δεκεμβρίου 2010
Ανέκαθεν οι πρώτοι οι οποίοι έσπευδαν να κατηγορήσουν τα συνδικάτα για παράλογες επιδιώξεις και διεκδικήσεις που δεν αντέχει η οικονοµία ήταν οι βιοµήχανοι.
Για την ακρίβεια ο Σύνδεσµος Επιχειρήσεων και Βιοµηχανιών, ως εκπρόσωπος των πολύ µεγάλων επιχειρήσεων, ζητούσε πάντα ρεαλισµό στην προβολή των αιτηµάτων των εργαζοµένων.
Σε κάποιες περιπτώσεις είχε δίκιο, αν και κατά τη συνήθη συνδικαλιστική πρακτική τα υπερβολικά αιτήµατα προβάλλονταν κυρίως για ευνόητους διαπραγµατευτικούς λόγους.
Οι εξελίξεις δείχνουν ότι οι βιοµήχανοι θεωρούν αναγκαία την αυτοσυγκράτηση στην προβολή αιτηµάτων, αλλά µόνο σε ό,τι αφορά τους άλλους.
Οι ίδιοι διατηρούν το δικαίωµα να πράττουν τα αντίθετα.
Αυτό προκύπτει από τον µακρύ κατάλογο… επιθυµιών που έθεσε χθες ο ΣΕΒ υπόψη της κυβέρνησης (ρεπορτάζ στη σελ. 9). Σε ορισµένες περιπτώσεις πράττει το αυτονόητο για µια εργοδοτική οργάνωση. Σε άλλες όµως, η λογική του είναι «βρήκαµε παπά, να θάψουµε πέντε - έξι».
Εν µέσω κρίσης και ενώ όλοι πρέπει να αναλογίζονται τη θέση όλων και να κινούνται µε µέτρο, οι βιοµήχανοι ζητούν να κατεδαφιστεί κάθε διευθέτηση των εργασιακών σχέσεων και να παραδοθεί η αγορά εργασίας στην ασυδοσία.
Ενώ η κυβέρνηση τους ζήτησε ευλόγως να αναφέρουν τι εµποδίζει κατά την κρίση τους την επιχειρηµατικότητα, βρίσκουν ότι υπάρχουν... 230 περιπτώσεις στις οποίες πρέπει να αλλάξουν τα πράγµατα – όλες υπέρ τους!
Από τον χρόνο και τα ωράρια εργασίας, το σύστηµα αµοιβών, την ασφάλιση και τις πάσης φύσεως απελευθερώσεις, µέχρι τις αδειοδοτήσεις, τις εκπτώσεις, ακόµη και τον έλεγχο της επιχειρηµατικής δραστηριότητάς τους από τα όργανα της Πολιτείας. Ολα ελεύθερα και όπου βγει. Αυτές οι αξιώσεις των εκπροσώπων της επιχειρηµατικής τάξης δεν απέχουν πολύ από το να χαρακτηριστούν προκλητικές.
Και σίγουρα απέχουν από το πνεύµα µε το οποίο πρέπει να αντιµετωπίσουν τη συγκυρία όλοι οι κοινωνικοί εταίροι.
Με τέτοια αιτήµατα οι βιοµήχανοι δείχνουν ότι αντιµετωπίζουν την κρίση ως ευκαιρία για να κατοχυρώσουν περισσότερα προνόµια και να περιορίσουν τη συµµετοχή τους στην προσπάθεια εξόδου απόαυτήν, άρα το βάρος της να µείνει στις πλάτες των εργαζοµένων.
Αυτή η στάση δικαιώνει την προχθεσινή παρέµβαση του Προέδρου της ∆ηµοκρατίας, ο οποίος ζήτησε να «βάλουν το χέρι στην τσέπη» οι έχοντες.
Στους οποίους ασφαλώς συγκαταλέγονται οι έλληνες βιοµήχανοι.

Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

Υπ.Παιδείας:Συγχωνεύσεις και καταργήσεις οργανικών μονάδων

Συγχωνεύσεις και καταργήσεις οργανικών μονάδων προβλέπει κείμενο προτάσεων που , απέστειλε το υπ. Παιδείας σήμερα στις ομοσπονδίες εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ), στον Σύλλογο Εργαζομένων και την Ομοσπονδία Υπαλλήλων της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου, στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και  στα Παιδαγωγικά Τμήματα όλων των Πανεπιστημίων της χώρας,  ζητώντας να καταθέσουν τις προτάσεις τους, μέχρι την Παρασκευή, 10/12/2010. 

Ειδικότερα το κείμενο των  προτάσεων  του υπ. Παιδείας , έχει ως εξής:

Αναβάθμιση της διοίκησης της εκπαίδευσης

Η υφιστάμενη κατάσταση
Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αντανακλά τη γενικότερη εικόνα της δημόσιας διοίκησης, η οποία στη χώρα μας χαρακτηρίζεται από συγκεντρωτισμό και ενίσχυση της εκτελεστικής εξουσίας, αλλά και από την αναποτελεσματικότητα και τις υψηλές περιφερειακές ανισότητες. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα παραμένει, παρά τις όποιες θεσμικές βελτιώσεις, ένα συγκεντρωτικό σύστημα, αφού ελάχιστες ουσιαστικές αρμοδιότητες διοίκησης έχουν μεταφερθεί σε τοπικό-σχολικό επίπεδο. Η εκπαιδευτική πολιτική παράγεται μόνο στην κορυφή της πυραμίδας της διοίκησης (Υπουργείο). Πλήθος εγκυκλίων και νόμων ρυθμίζουν κυρίως κεντρικά και την παραμικρή λεπτομέρεια της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια για την ανάπτυξη δημιουργικών πρωτοβουλιών και στερώντας το σύστημα από την απαραίτητη ευελιξία και προσαρμοστικότητα μέσα σε ταχύτατα μεταβαλλόμενες συνθήκες. Οι παραπάνω διαπιστώσεις ενισχύονται από τη δημιουργία ενός πληθωριστικού και πολύπλοκου συνόλου οργάνων και λειτουργιών με ιδιαίτερες δυσκολίες στην άσκηση αποτελεσματικής εποπτείας και διαχείρισης.
Άλλα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού συστήματος είναι η πλημμελής επικοινωνία, διασύνδεση και συντονισμός στο εσωτερικό του λόγω των πολλών επιπέδων διοίκησης, ο διεκπεραιωτικός ρόλος των στελεχών και ιδιαίτερα των διευθυντών των σχολικών μονάδων, το γεγονός ότι οι δεσμευτικές κεντρικές αποφάσεις λειτουργούν κάποιες φορές ως άλλοθι αδράνειας, καθώς και η περιορισμένη παιδαγωγική υποστήριξη των εκπαιδευτικών σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

Βασικές αρχές και επιδιώξεις
Η αναδιοργάνωση, ο εξορθολογισμός και η αναβάθμιση του συστήματος οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης πρέπει να λαμβάνει υπόψη τα χαρακτηριστικά, την ιστορία και τις εμπειρίες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, την ευρωπαϊκή εμπειρία, αλλά και το σχετικό επιστημονικό - ερευνητικό και εμπειρικό υλικό, με βάση το οποίο έχουν αναπτυχθεί πλούσια κριτική και προτάσεις. Πρέπει επίσης να βασίζεται στις, διεθνώς αποδεκτές ως αποτελεσματικές αρχές της αποκέντρωσης, της υπευθυνότητας, της διαφάνειας, της λογοδοσίας, της ποιότητας και της οικονομικότητας.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, η επίτευξη της αποτελεσματικής λειτουργίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος προϋποθέτει:
  • Ενίσχυση του επιτελικού και εποπτικού ρόλου του υπουργείου και σαφή προσδιορισμό αρμοδιοτήτων μεταξύ των οργάνων διοίκησης της εκπαίδευσης.
  • Περιορισμό των επιπέδων διοίκησης και διαμόρφωση απλής και ευέλικτης δομής σε λειτουργική αντιστοιχία με το εκπαιδευτικό σύστημα.
  • Αποκέντρωση αρμοδιοτήτων και ενίσχυση του ρόλου των περιφερειακών δομών διοίκησης της εκπαίδευσης στη λήψη και υλοποίηση σημαντικών αποφάσεων.
  • Ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και της δυνατότητάς της να προγραμματίζει, να οργανώνει, να υλοποιεί, να αξιολογεί το έργο της.
  • Αποτελεσματικό συντονισμό των δομών και υπηρεσιών στήριξης και επιστημονικής – παιδαγωγικής καθοδήγησης του εκπαιδευτικού έργου και της σχολικής μονάδας.
  • Οικονομία μέσων, αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, ολοκλήρωση ηλεκτρονικής σύγκλισης, απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών.

Σε επίπεδο Κεντρικής Υπηρεσίας (ΚΥ), ο οργανισμός του ΥΠ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. αποτελείται από:
  • 5 Γενικές Διευθύνσεις, 4 Ενιαίους Διοικητικούς Τομείς και 2 Ειδικές Υπηρεσίες
  • 40 Διευθύνσεις (εκ των οποίων 9 ανεξάρτητες)
  • 148 Τμήματα και 7 γραφεία.
Το σκεπτικό της αναδιοργάνωσης της ΚΥ βασίζεται στους παρακάτω άξονες:
  • Ενίσχυση των Διευθύνσεων στον επιτελικό, σχεδιαστικό και ελεγκτικό τους ρόλο, με παράλληλη αποκέντρωση των εκτελεστικών αρμοδιοτήτων τους.
  • Ενοποίηση των υπηρεσιών με βάση συγκεκριμένα κριτήρια (π.χ. λειτουργική διάκριση και διαφοροποίηση) στις κατά το δυνατόν λιγότερες οργανικές μονάδες (π.χ. των υπηρεσιών που αντιμετωπίζουν θέματα της Α/θμιας και της Β/θμιας εκπαίδευσης, αυτών που αντιμετωπίζουν θέματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, των υπηρεσιών οικονομικής διαχείρισης, των υπηρεσιών με μελετητικό προσανατολισμό).
  • Κατάργηση υπηρεσιών των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται σε επιτελικούς εποπτευόμενους φορείς ή στο επίπεδο της περιφέρειας.

Σε επίπεδο περιφερειακών δομών, το σύστημα είναι αναπτυγμένο σε τέσσερα επίπεδα (Περιφερειακή διεύθυνση, Διεύθυνση Εκπαίδευσης σε επίπεδο νομού, Γραφείο Εκπαίδευσης σε επίπεδο επαρχίας, και Σχολική Μονάδα).
Στο επίπεδο της περιφέρειας προτείνεται:
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης αποτελεί βασικό κύτταρο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού, μέσω μεταφοράς αρμοδιοτήτων οι κυριότερες από τις οποίες είναι:
  • η εξειδίκευση των εθνικών πολιτικών σε περιφερειακό επίπεδο,
  • η εξειδίκευση και η υλοποίηση των στόχων της εθνικής στρατηγικής για την επιμόρφωση,
  • η οργάνωση και η στήριξη των διαδικασιών αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης,
  • η λήψη αποφάσεων για την ίδρυση, οργάνωση, προαγωγή, συγχώνευση μεταφορά και μετατροπή σχολικών μονάδων.
Στο επίπεδο του νομού η ύπαρξη δύο επιπέδων διοίκησης καθιστά το σύστημα δυσλειτουργικό, ενώ ο αριθμός των υφισταμένων δομών διοίκησης είναι υπερβολικά μεγάλος (450 δ/νσεις και γραφεία), διαμορφώνοντας ένα εξαιρετικά υψηλό κόστος λειτουργίας (ενοίκια κτιρίων, στελέχη, διοικητικοί υπάλληλοι και αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί). Παράλληλα, το σύστημα επιστημονικής – παιδαγωγικής καθοδήγησης και στήριξης του εκπαιδευτικού έργου απαρτίζεται από στελέχη και δομές (Σχολικούς Συμβούλους, Υπεύθυνους Π.Α, ΠΟΛ, Α.Α, ΓΡΑΣΕΠ, ΓΡΑΣΥΠ, ΚΕΣΥΠ, ΚΕΔΔΥ, ΚΠΕ,Π.Ε.Κ.) που δεν λειτουργούν με ξεκάθαρους όρους, συντονισμένα και συντεταγμένα σε ένα λειτουργικό και ιεραρχικό πλαίσιο με ξεκάθαρο προσανατολισμό στο στόχο. 
Προτείνεται:
  • - Αναδιοργάνωση, εξορθολογισμός, ενίσχυση και συντονισμός του συστήματος επιστημονικής – παιδαγωγικής καθοδήγησης και στήριξης του εκπαιδευτικού έργου,
  • - Σύσταση ενιαίας δομής και υπηρεσιακής λειτουργίας υποστήριξης για την Α/θμια και Β/θμια,
  • Κατάργηση των Γραφείων Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης και περιορισμός των επιπέδων διοίκησης από 2 σε 1,
  • Ενοποίηση των δομών (διοικητικών και καθοδηγητικών - υποστηρικτικών) που αντιμετωπίζουν κοινά θέματα Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, ιδιαίτερα στο πλαίσιο της 9χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης,
  • Εξορθολογισμός της οργανωτικής δομής των Περιφερειακών Υπηρεσιών και βέλτιστη αξιοποίηση του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού,
  • Βέλτιστη αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων (μείωση των ενοικιαζόμενων κτιρίων που στεγάζουν τις περιφερειακές υπηρεσίες, συστέγαση όπου είναι δυνατό κ.λ.π.).

Στο επίπεδο της Σχολικής Μονάδας, η ενίσχυση της αυτονομίας της και η μετατροπή της σχολικής μονάδας από φορέα με αποκλειστικά εκτελεστικές αρμοδιότητες σε φορέα γόνιμης υποδοχής και συνδιαμόρφωσης της εκπ/κής πολιτικής αποτελεί κεντρική επιδίωξη. Η απόδοση αυξημένης αυτονομίας στις ΣΜ και η αύξηση των αρμοδιοτήτων των διευθυντών των σχολικών μονάδων καθιστά απαραίτητη τη λήψη μέτρων όπως:
  • Η ευθύνη των οργάνων να συνοδεύεται με την αντίστοιχη εξουσία για την άσκηση όλων των αρμοδιοτήτων,
  • Άρση των επικαλύψεων αρμοδιοτήτων του Δ/ντή με το Σύλλογο Διδασκόντων και τα λοιπά συλλογικά όργανα,
  • Επανεξέταση του διδακτικού ωραρίου των διευθυντών των σχολείων, 
  • Ενίσχυση των ΣΜ με ειδικούς, οι οποίοι θα καλύπτουν ομάδες σχολείων (ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός),
  • Απόδοση ουσιαστικού ρόλου και αποφασιστικών αρμοδιοτήτων σε συλλογικά όργανα,
  • Εκσυγχρονισμός και ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των συλλογικών οργάνων,
  • Ενίσχυση της αυτονομίας των ΣΜ στον προϋπολογισμό και τη διαχείριση των πιστώσεων για λειτουργικές δαπάνες με βάση τις ανάγκες και τον προγραμματισμό της ΣΜ, όπως προκύπτει από τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης,
  • Εξορθολογισμός ωραρίου εκπ/κών Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης,
  • Ενοποίηση – συγχώνευση ΣΜ,
  • Ενίσχυση των θεσμών κοινωνικής λογοδοσίας.

Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2010

ΔΟΕ-ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα  30/11/2010
Προς
1.Τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.
2. ΜΜΕ (συντάκτες εκπ/κού ρεπορτάζ)
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
με αφορμή τη συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ με τoν Yφυπουργό Οικονομικών κ. Φ.Σαχινίδη

Πραγματοποιήθηκε σήμερα, 30/11/2010, ύστερα από αίτημα της ΔΟΕ, συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ με τον Υφυπουργό Οικονομικών κ.Φίλιππο Σαχινίδη. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης από την πλευρά της ΔΟΕ τέθηκε για μια ακόμη φορά το ζήτημα της μείωσης των αποδοχών των εκ/κών, η έντονη ανησυχία για τις «φήμες» περί περικοπής του εξωδιδακτικού επιδόματος, καθώς και η θέση του κλάδου ότι οποιαδήποτε μείωση των αποδοχών θα αποτελέσει «αιτία πολέμου».
Από την πλευρά του ο Υφ. Οικονομικών έδωσε τις εξής απαντήσεις:
·         Μέσα στο επόμενο δίμηνο θα δοθεί στη δημοσιότητα μελέτη η οποία θα αποτυπώνει τα χαρακτηριστικά του νέου μισθολογίου και θα θέτει το πλαίσιο του διαλόγου, ο οποίος θα γίνει στο α΄ τρίμηνο του 2011.
·         Μέχρι το τέλος του β’ τριμήνου του 2011 θα κατατεθεί στη Βουλή νομοσχέδιο το οποίο θα αποτυπώσει τη βούληση της κυβέρνησης για το θέμα του μισθολογίου. Εκτιμά ότι η εφαρμογή του μισθολογίου θα ξεκινήσει από 1-1-2012.
·         Εκτιμά ότι σε υπαλλήλους με τόσο χαμηλούς μισθούς,  δεν θα υπάρξουν περικοπές με το νέο μισθολόγιο, αναφέροντας πως από πλευράς κυβέρνησης, αρμόδιοι για το διάλογο είναι ο Υπουργός Οικονομικών κ.Γ.Παπακωνσταντίνου και ο Υπουργός Εσωτερικών κ.Γ.Ραγκούσης.
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ εκτιμά ότι στη συνάντηση δεν υπήρξαν συγκεκριμένες απαντήσεις για το νέο μισθολόγιο και γι’αυτό καλεί τους συναδέλφους να πάρουν μαζικά μέρος στην πανεργατική-πανυπαλληλική απεργία της 15ης του Δεκέμβρη 2010.

Από τη Δ.Ο.Ε.

Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2010

ΔΟΕ Αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων – Μοριοδότηση αποσπάσεων – Αναμόρφωση Π.Δ. για μεταθέσεις


Αρ. Πρωτ.1511
Αθήνα  29/11/2010
Προς
1. Τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.
2. Τους αιρετούς του ΚΥΣΠΕ – ΑΠΥΣΠΕ- ΠΥΣΠΕ
       

Θέμα: Αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων – Μοριοδότηση αποσπάσεων – Αναμόρφωση Π.Δ. για μεταθέσεις

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
            Το Υπουργείο Παιδείας έχει προχωρήσει στη συγκρότηση επιτροπής, η οποία θα εξετάσει τα θέματα της μοριοδότησης των αποσπάσεων και της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων. Στην επιτροπή συμμετέχουν οι δυο νεοεκλεγμένοι αιρετοί του ΚΥΣΠΕ Μπράτης Δημήτρης και Παληγιάννης Βασίλειος.
            Προκειμένου να είμαστε έτοιμοι ως κλάδος να καταθέσουμε τις προτάσεις μας προτείνουμε τα εξής:
Α. ΑΝΑΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
1. Συγκρότηση επιτροπής ανά νομό στην οποία θα συμμετέχουν οι αιρετοί του ΠΥΣΠΕ, οι Πρόεδροι και τα μέλη των Δ.Σ. των τοπικών Συλλόγων, η οποία θα προχωρήσει στην αναμοριοδότηση όλων των Σχολικών Μονάδων του Νομού, με βάση αντικειμενικά κριτήρια. Οι επιτροπές ανά Νομό πρέπει να τελειώσουν το έργο τους μέχρι το τέλος Γενάρη 2011.
2. Συγκρότηση επιτροπής ανά περιφέρεια στην οποία συμμετέχουν οι αιρετοί του ΚΥΣΠΕ, των ΑΠΥΣΠΕ, οι αιρετοί των ΠΥΣΠΕ και οι Πρόεδροι των Δ.Σ. των Συλλόγων, η οποία θα εξετάσει τη μοριοδότηση των Σχολικών Μονάδων σε επίπεδο περιφέρειας (μετά την κατάθεση των προτάσεων ανά Νομό).
3. Συγκρότηση επιτροπής σε κεντρικό επίπεδο αποτελούμενη από τους αιρετούς του ΚΥΣΠΕ και μέλη του Δ.Σ. της ΔΟΕ η οποία θα καταλήξει στην τελική πρόταση την οποία θα υποβάλλει στο Δ.Σ. της ΔΟΕ για τελική έγκριση, προκειμένου να κατατεθεί στο Υπ/ Παιδείας.

Β. ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ Π.Δ. ΓΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ - ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ
            Οι Σύλλογοι πρέπει να πραγματοποιήσουν έκτακτες Γ.Σ. ή συνεδριάσεις των Δ.Σ. για το θέμα της αναμόρφωσης του Π.Δ. για τις μεταθέσεις και την αναμοριοδότηση των αποσπάσεων και να καταθέσουν συγκεκριμένες προτάσεις προς τη ΔΟΕ.
            Σας υπενθυμίζουμε ότι στην 66η Γ.Σ. του κλάδου είχε κατατεθεί συγκεκριμένη πρόταση, για τη μοριοδότηση των αποσπάσεων, την οποία σας αποστέλλουμε προκειμένου να αποτελέσει τη βάση για συζήτηση.
 Στον παρακάτω σύνδεσμο η πρόταση του κλάδου στην 66η Γ.Σ.
http://www.doe.gr/2010/doe291110.pdf

Έως την 30η Νοεμβρίου η προθεσμία υποβολής της αίτησης μετάθεσης

ΣΤΕΦΑΝΟΣ Φ. ΣΙΝΤΟΣ                                       Ιωάννινα, 29-11-2010
ΑΙΡΕΤΟΣ ΑΠΥΣΠΕ ΗΠΕΙΡΟΥ
ΤΗΛ/FAX: 2651094734 ΚΙΝ: 6932817359                          ΠΡΟΣ
E-mail: stefsintos@sch.gr                           συναδέλφους μου εκπ/κούς Π.Ε                                     
http://stefsintos.blogspot.com/                                              
                             
4Ο Ενημερωτικό Νοεμβρίου 2010
 Αγαπητοί συνάδελφοι,
η προθεσμία υποβολής της αίτησης μετάθεσης υποβάλλεται από 1ης έως την 30η Νοεμβρίου κάθε χρόνο, είναι αποκλειστική και ισχύει για όλες τις κατηγορίες μεταθέσεων, εκτός από τις αμοιβαίες για τις οποίες ισχύει η προθεσμία των δεκαπέντε ημερών (15) από την ανακοίνωση των μεταθέσεων (άρθρο10 Π.Δ 50/1996). Μέσα στην ίδια προθεσμία υποβάλλεται δήλωση για οριστική τοποθέτηση, χωρίς να αναγράφονται προτιμήσεις συγκεκριμένων σχολείων, από όσους συναδέλφους βρίσκονται στη διάθεση του Π.Υ.Σ.Π.Ε. (υπεράριθμοι, νεοδιόριστοι, λήξη απόσπασης σε ελληνικά σχολεία του εξωτερικού ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο).

Στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ « Άρθρο 30 -  Θέματα μεταθέσεων» του νέου νόμου 3848/2010 διατυπώνονται οι όροι μετάθεσης των εκπαιδευτικών από τη νέα σχολική χρονιά 2010/11.

Πιο συγκεκριμένα:

Για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς
Ο χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στη σχολική μονάδα της πρώτης τοποθέτησης μετά το διορισμό δεν μπορεί να είναι μικρότερος των τριών ετών. Ο τρίτος χρόνος της υπηρεσίας μοριοδοτείται με το διπλάσιο του αριθμού μονάδων μετάθεσης της σχολικής μονάδας όπου υπηρετεί ο νεοδιοριζόμενος.

Για όλους τους άλλους εκπαιδευτικούς
Π.Δ. 50/1996 
 Άρθρο 6
 Αιτήσεις- Προθεσμίες
1. Ο τύπος των αιτήσεων μετάθεσης καθορίζεται από τις οικείες Διευθύνσεις Προσωπικού του ΥΠΕΠΘ.
2. Οι αιτήσεις μετάθεσης υποβάλλονται από τους εκπαιδευτικούς μέσα στο  μήνα Νοέμβριο κάθε έτους.
3. Οι προϋποθέσεις και οι λόγοι μετάθεσης που προβλέπονται από αυτό το  Π.Δ. πρέπει να υπάρχουν κατά την ημερομηνία που λήγει η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων. Κατ’ εξαίρεση πιστοποιητικό για την απόκτηση νεογέννητου  παιδιού λαμβάνεται υπόψη εάν υποβληθεί μέχρι το τέλος του Ιανουαρίου. Μέσα στην ίδια προθεσμία μπορούν να υποβληθούν συμπληρωματικά στοιχεία για μετάθεση σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του διατάγματος αυτού για λόγους υγείας που έχουν ανακύψει ή διαπιστωθεί μετά την 30 Νοεμβρίου. Όπου προβλέπεται ως προϋπόθεση μετάθεσης η συμπλήρωση ορισμένου χρόνου υπηρεσίας, ο χρόνος αυτός υπολογίζεται μέχρι 31 Αυγούστου του έτους διενέργειας των μεταθέσεων.
4. Η αίτηση μετάθεσης μπορεί να ανακληθεί μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου.
5. Οι προθεσμίες για την υποβολή αιτήσεων και δηλώσεων κατά τις διατάξεις αυτού του Π.Δ. είναι ανατρεπτικές.
1. Προϋπόθεση για τη μετάθεση εκπαιδευτικών είναι η πραγματική υπηρεσία δύο ετών στην κατεχόμενη οργανική θέση μέχρι την 31η Αυγούστου του έτους κατά το οποίο πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις. Η υποχρέωση της διετούς πραγματικής υπηρεσίας που προβλέπεται αφορά την οργανική θέση στην οποία θα μετατεθούν εκπαιδευτικοί, ύστερα από αίτησή τους, από το σχολικό έτος 2010-2011 και μετά.
            2.Οι διατάξεις των παραγράφων 2, 3 και 4 του άρθρου 8 του Π.Δ. 50/1996 εξακολουθούν να ισχύουν.
Π.Δ. 50/1996
Άρθρο8
Γενικές προϋποθέσεις μετάθεσης
2. Για τους εκπαιδευτικούς που διορίζονται και αναλαμβάνουν υπηρεσία το μήνα Σεπτέμβριο, ως ημερομηνία διορισμού λογίζεται η 1η Σεπτεμβρίου.
3. Ο χρόνος προσωρινής τοποθέτησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και ο χρόνος παραμονής των εκπαιδευτικών στη διάθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων θεωρείται ότι διανύθηκε στην οργανική τους θέση, εφόσον δεν οφείλεται σε δική τους υπαιτιότητα.
4. Δεν απαιτείται η συμπλήρωση ενός έτους στην οργανική θέση στις περιπτώσεις της μετάθεσης ειδικών κατηγοριών καθώς και στις περιπτώσεις μετάθεσης από σχολείο σε ΣΜΕΑ.
            3. Η προτεραιότητα για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών των περιπτώσεων α΄ και γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 13 του Π.Δ.. 50/1996 ισχύει τόσο για τις μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης, όσο και για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις εντός της ίδιας περιοχής.
Π.Δ. 50/1996
 Άρθρο13
Ειδικές κατηγορίες μετάθεσης
1 . Κατά τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών λειτουργών μετατίθενται ή τοποθετούνται, κατά προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους.
            α) Οι εκπαιδευτικοί που έχουν παιδιά τα οποία χρειάζονται ειδική θεραπευτική αγωγή ή εκπαίδευση και είναι τυφλά, κωφά ή βαρήκοα, αυτιστικά, σπαστικά πάσχουν από μεσογειακή αναιμία, που χρήζει μεταγγίσεων αίματος, λευχαιμία, αιμορροφιλία, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια σε στάδιο αιμοκάθαρσης, ΑΙDS, σύνδρομο DΟWΝ και σκλήρυνση κατά πλάκας τετραπληγικής ή παραπληγικής μορφής καρκίνο σε μεταστατικό στάδιο και νόσο του Crohn. Για την απόδειξη των λόγων αυτών απαιτείται βεβαίωση Β/θμιας Υγειονομικής Επιτροπής στην οποία θα εκτίθεται και το ιστορικό της ασθένειας.
            γ) Οι εκπαιδευτικοί που οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους πάσχουν από μεσογειακή αναιμία που χρήζει μεταγγίσεων αίματος, λευχαιμία, αιμορροφιλία, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια σε στάδιο αιμοκάθαρσης, ΑΙDS και σκλήρυνση κατά πλάκας τετραπληγικής ή παραπληγικής μορφής καρκίνο σε μεταστατικό στάδιο και νόσο του Crohn. Για την απόδειξη των λόγων αυτών απαιτείται βεβαίωση Β/θμιας Υγειονομικής Επιτροπής στην οποία θα εκτίθεται και το ιστορικό της ασθένειας.
            4. Η προτεραιότητα για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της περίπτωσης β΄ της ίδιας παραγράφου ισχύει μόνο για τις μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης.
Π.Δ. 50/1996
 Άρθρο13
Ειδικές κατηγορίες μετάθεσης
            β) Οι εκπαιδευτικοί που έχουν τέσσερα ή περισσότερα άγαμα παιδιά, τα οποία δεν έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους. Στο σύνολο των παιδιών υπολογίζονται και όσα φοιτούν σε ανώτατες ή ανώτερες δημόσιες σχολές του εσωτερικού ή ισότιμες του εξωτερικού, εφόσον αυτά δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας τους, δεν βρίσκονται στο τελευταίο εξάμηνο ή έτος σπουδών ή δεν φοιτούν για απόκτηση δεύτερου πτυχίου ή μεταπτυχιακού τίτλου. Ως ημερομηνία συμπλήρωσης του 18ου ή 25ου έτους της ηλικίας θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους κατά το οποίο πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις.
5. Οι εκπαιδευτικοί που υπάγονται στην περίπτωση β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/1996 δεν εξαιρούνται από τις ρυθμίσεις του άρθρου 14 του ίδιου διατάγματος. 
Π.Δ. 50/1996
 Άρθρο13
Ειδικές κατηγορίες μετάθεσης
            β) Οι εκπαιδευτικοί που έχουν τέσσερα ή περισσότερα άγαμα παιδιά, τα οποία δεν έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους. Στο σύνολο των παιδιών υπολογίζονται και όσα φοιτούν σε ανώτατες ή ανώτερες δημόσιες σχολές του εσωτερικού ή ισότιμες του εξωτερικού, εφόσον αυτά δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας τους, δεν βρίσκονται στο τελευταίο εξάμηνο ή έτος σπουδών ή δεν φοιτούν για απόκτηση δεύτερου πτυχίου ή μεταπτυχιακού τίτλου. Ως ημερομηνία συμπλήρωσης του 18ου ή 25ου έτους της ηλικίας θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους κατά το οποίο πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις.
 Π.Δ. 50/1996
Άρθρο14
Κρίση και τοποθέτηση υπεράριθμων εκπαιδευτικών
1. Υπεραριθμίες εκπαιδευτικών είναι δυνατόν να προκύψουν:
α) Σε σχολικές μονάδες της Α/θμιας εκπαίδευσης από ίδρυση, κατάργηση, υποβιβασμό, διαίρεση ή συγχώνευση αυτών ή άλλη αιτία.
β) Σε σχολικές μονάδες της Β/θμιας εκπαίδευσης από ίδρυση, κατάργηση ή συγχώνευση αυτών, από μετατροπή λυκείων σε λυκειακές τάξεις ή από μείωση των τμημάτων των μαθητών ή άλλη αιτία.
Σε περίπτωση συγχώνευσης σχολικών μονάδων για τη διαπίστωση της τυχόν υπεραριθμίας κρίνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συγχωνεύονται.
2. Τα αρμόδια περιφερειακά συμβούλια, μετά τις μεταθέσεις που διενεργούνται σύμφωνα με τη διαδικασία των άρθρων 9, 11, 12 και 13 του διατάγματος αυτού συντάσσουν πίνακες των κενών οργανικών θέσεων λαμβάνοντας υπόψη και τις κενές θέσεις που προέκυψαν από τη διαδικασία των παραπάνω μεταθέσεων κατά σχολική μονάδα.
3. Αν κατά τη σύνταξη των παραπάνω πινάκων, διαπιστωθεί υπεραριθμία εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, αυτή ρυθμίζεται με την παρακάτω διαδικασία:
α) Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στο σχολείο όπου διαπιστώθηκε η υπεραριθμία να δηλώσουν, εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι.
β) Στη συνέχεια τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια, σε συνεδρίασή τους χαρακτηρίζουν ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, κατά σχολική μονάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:
ι) Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 αυτού του Π.Δ.
ιι) Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα. Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα. Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 αυτού του Π.Δ.
Ειδικά οι εκπαιδευτικοί, που τοποθετήθηκαν στα ιδρυθέντα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (Τ.Ε.Ε.) κατά τις διατάξεις του άρθρου 9 παρ. 6 του Ν.2640/1998 (ΦΕΚ 206Α'), και προέρχονται από τα τέως Τεχνικά Επαγγελματικά Λύκεια (Τ.Ε.Λ.) και τα τέως Ενιαία Πολυκλαδικά Λύκεια (Ε.Π.Λ.), λογίζονται τοποθετηθέντες σε αυτά από την αρχική τους τοποθέτηση στα τέως Τ.Ε.Λ. και Ε.Π.Λ., μετατράπηκαν σε Ενιαία Λύκεια κατά τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ.8του Ν.2525/1997 (ΦΕΚ 188Α).
4. Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι, σύμφωνα με τα παραπάνω, καλούνται από το αρμόδιο περιφερειακό συμβούλιο να υποβάλουν δήλωση τοποθέτησης σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες, στις οποίες υφίστανται οργανικά κενά, εντός δέκα ημερών.
5. Η τοποθέτηση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της Α/θμιας Εκπαίδευσης γίνεται ως εξής:
α) Όταν η υπεραριθμία σε ένα σχολείο οφείλεται σε ίδρυση αντίστοιχου νέου σχολείου στη σχολική περιφέρειά του και στο οποίο μετακινούνται μαθητές του αρχικού σχολείου, οι υπεράριθμοι τοποθετούνται, εφόσον το επιθυμούν κατά απόλυτη προτεραιότητα στο νέο σχολείο. Η τοποθέτηση γίνεται με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης.
β) Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων του ίδιου γραφείου ή της ίδιας διεύθυνσης όπου δεν λειτουργεί γραφείο.
γ) Όσοι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν ή δεν κατέστη δυνατόν να τοποθετηθούν σύμφωνα με τη διαδικασία των προηγούμενων περιπτώσεων (α) και (β) της παραγράφου αυτής τοποθετούνται σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης κατά τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 15 αυτού του Π.Δ. συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση.
Οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων της παραγράφου αυτής μπορούν εφόσον το επιθυμούν να μετατεθούν κατά προτεραιότητα το ίδιο ή τα επόμενα σχολικά έτη στο σχολείο που κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, αν σε αυτό δημιουργηθούν κενές θέσεις.
6. Η τοποθέτηση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της Β/θμιας εκπαίδευσης γίνεται ως εξής:
α) Όταν η υπεραριθμία σε ένα σχολείο οφείλεται σε ίδρυση αντίστοιχου νέου σχολείου στη σχολική περιφέρειά του και στο οποίο μετακινούνται μαθητές του αρχικού σχολείου, οι υπεράριθμοι τοποθετούνται εφόσον το επιθυμούν, κατά απόλυτη προτεραιότητα στο νέο σχολείο. Η τοποθέτηση γίνεται με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης. Όταν η υπεραριθμία σε λύκεια μιας περιοχής οφείλεται σε ίδρυση ΕΠΛ όπου και μετακινούνται οι μαθητές των λυκείου, οι υπεράριθμοι τοποθετούνται εφόσον το επιθυμούν κατ' απόλυτη προτεραιότητα στο ΕΠΛ με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης.
β) Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας, όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατ' απόλυτη προτεραιότητα συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων του ίδιου Γραφείου ή της ίδιας Διεύθυνσης όπου δεν λειτουργεί Γραφείο.
γ) Όσοι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν, σύμφωνα με τη διαδικασία των προηγουμένων περιπτώσεων (α) και (β) της παραγράφου αυτής τοποθετούνται ύστερα από δήλωσή τους σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης, κατά τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 15 αυτού του Π.Δ. συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση.
7. Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 14 του Ν. 1566/1985. Για το σκοπό αυτό ανακοινώνονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις τα σχολεία στα οποία υπάρχουν ανάγκες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί με αίτησή τους να δηλώσουν κατά σειρά προτίμησης όλα τα παραπάνω σχολεία. Η διάθεση αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους.
8. Ο χρόνος υπηρεσίας στην προηγούμενή τους θέση των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης που μετατίθενται, διατίθενται ή αποσπώνται λόγω υπεραριθμίας υπολογίζεται για τη συμπλήρωση της υπηρεσίας που απαιτείται από το άρθρο 8 αυτού του Π.Δ. Οι διατάξεις που προβλέπουν συνυπολογισμό του χρόνου απόσπασης στην οργανική θέση εφαρμόζονται ανάλογα και στην περίπτωση αυτή.
            6. Οι μονάδες μετάθεσης για τη συνολική υπηρεσία των εκπαιδευτικών, όπως αυτή καθορίζεται με τις παραγράφους 3 και 4 του άρθρου 16 του Π.Δ. 50/1996, προσδιορίζονται:
 Π.Δ. 50/1996
Άρθρο16
Κριτήρια για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις
3. Ως συνολική υπηρεσία λαμβάνεται ο χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στα σχολεία ή σχολές της δημόσιας εκπαίδευσης του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Ως χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας για κάθε εκπαιδευτικό θεωρείται:
α) Ο συνολικός χρόνος από την ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του διορισμού του μέχρι 31 Αυγούστου του έτους κατά το οποίο διενεργούνται οι μεταθέσεις, εφόσον ανέλαβαν υπηρεσία εντός του μηνός Σεπτεμβρίου. Για όσους ανέλαβαν υπηρεσία μετά την 30η Σεπτεμβρίου η συνολική υπηρεσία τους υπολογίζεται από την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας.
β) Ο χρόνος εκπαιδευτικής υπηρεσίας στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, εφόσον λαμβάνεται υπόψη για μισθολογική εξέλιξη κατά τις κείμενες διατάξεις.
γ) Ο χρόνος που οι εκπαιδευτικοί υπηρέτησαν στη δημόσια ή ιδιωτική Α/θμια ή Β/θμια εκπαίδευση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου.
δ) Ο χρόνος εκπαιδευτικής υπηρεσίας που προσφέρθηκε στο δημόσιο με ωριαία αντιμισθία. Ο χρόνος αυτός υπολογίζεται με κλάσμα που έχει αριθμητή τις προσφερθείσες ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας και παρανομαστή το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας που ισχύει κατά το χρόνο υπολογισμού των μονάδων μετάθεσης για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης βαθμίδας εκπαίδευσης.
ε) Ο χρόνος εκπαιδευτικής υπηρεσίας σε εκπαιδευτικά ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής, εφόσον αυτός λαμβάνεται υπόψη για μισθολογική εξέλιξη.
4. Ο συνολικός χρόνος πραγματικής υπηρεσίας των εκπαιδευτικών εκφράζεται σε έτη και μήνες. Χρόνος ίσος ή μεγαλύτερος των δεκαπέντε (15) ημερών υπολογίζεται ως πλήρης μήνας, ενώ σε αντίθετη περίπτωση δεν λαμβάνεται υπόψη. Όπου κατά τον υπολογισμό των μονάδων μετάθεσης ως συνολική υπηρεσία προκύπτει αριθμός με δεκαδικό μέρος, διατηρούνται μόνο τα δύο πρώτα ψηφία του. Οι μονάδες μετάθεσης από τη συνολική υπηρεσία προσδιορίζονται με συντελεστή δύο (2) για κάθε χρόνο υπηρεσίας. (Σύμφωνα με το νέο νόμο 3848/2010 οι μονάδες μετάθεσης προσδιορίζονται με συντελεστή δυόμισι για κάθε χρόνο υπηρεσίας)
……………………
9. Μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, όταν ζητούν μετάθεση από μία περιοχή σε άλλη περιοχή, εφόσον είναι δημότες Δήμου ή Κοινότητας της περιοχής αυτής από διετίας τουλάχιστον μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης μετάθεσης. Οι μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα υπολογίζονται και όταν οι εκπαιδευτικοί ζητούν μετάθεσή ή τοποθέτηση μέσα στην ίδια περιοχή, εφόσον είναι δημότες του Δήμου ή της Κοινότητας όπου λειτουργούν τα σχολεία, στα οποία επιθυμούν να μετατεθούν ή να τοποθετηθούν. Οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων λαμβάνουν δύο (2) μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα (με το νόμο 3848 οι μονάδες για εντοπιότητα ορίζονται σε 4). Η εντοπιότητα αποδεικνύεται από βεβαίωση του οικείου προέδρου κοινότητας ή δημάρχου από την οποία να προκύπτει ότι ο εκπαιδευτικός είναι δημότης του Δήμου ή της Κοινότητας από διετίας.

                
Συναδελφικά
Στέφανος Σίντος