Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011

Ενημερωτικό Σημείωμα


ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΑΙΡΕΤΟΣ ΚΥΣΠΕ
ΤΗΛ. 6974 750409                                                                        
FAX: 210 3442287
                                                                                   Αθήνα, 10/03/2011
A. Συνεδρίαση ΚΥΣΠΕ 10-03-2011,
Β. Μεταθέσεις
Γ. Συμβούλιο Επιλογής Σχολικών Συμβούλων
A. Συνεδρίαση ΚΥΣΠΕ 10-03-2011
Πραγματοποιήθηκε σήμερα 10-03-2011 συνεδρίαση του ΚΥΣΠΕ με κύρια θέματα τις παραιτήσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. και την εξέταση αιτήσεων αποσπάσεων, ανακλήσεων και τροποποιήσεων.
Εισηγήθηκε θετικά για εννιά αιτήσεις παραίτησης που πληρούσαν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης και απέρριψε μία.
Εισηγήθηκε αρνητικά κατά πλειοψηφία για όλες τις αιτήσεις απόσπασης, ανάκλησης και τροποποίησης, εκτός μιας που αφορούσε πρώην Δήμαρχο σύμφωνα με την αρ. 51/28-12-2010 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών.
Είναι να απορεί κανείς με τον τρόπο λειτουργίας του ΚΥΣΠΕ….
Συγκεκριμένα:
Α) απέρριψε αίτηση ανάκλησης απόσπασης συναδέλφου με προβλήματα υγείας του παιδιού (67% αναπηρία).
Είναι δυνατόν να μην ικανοποιείται ένα τέτοιο αίτημα εκπαιδευτικού;
Σημειώνω πως το ΚΥΣΠΕ είχε εισηγηθεί θετικά για την παραπάνω περίπτωση σε προγενέστερη συνεδρίαση, αλλά η Υπουργός Παιδείας την είχε διαγράψει μαζί με άλλες από την απόφαση για άγνωστο λόγο….
Η αλήθεια είναι πως η Υπουργός Παιδείας και με αυτήν την ενέργειά της συμπλήρωσε το παζλ του υποβιβασμού του ρόλου, του κύρους και της αξιοπιστίας του Συμβουλίου.
Β) απέρριψε αιτήσεις αποσπάσεων συζύγων στρατιωτικών καταστρατηγώντας τη διάταξη του άρθρου 21 του Ν. 2946/2001.
Γ) Απέρριψε αίτηση απόσπασης πολύτεκνης εκπαιδευτικών, μη λαμβάνοντας υπόψη το άρθρο 1 του Ν. 3194/2003.
Αναμφισβήτητα το ΚΥΣΠΕ εξακολουθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα να δείχνει ένα σκληρό κι άδικο πρόσωπο σε συναδέλφους με σοβαρά προβλήματα υγείας και σε συναδέλφους ειδικών κατηγοριών.

Β. Μεταθέσεις
Με αφορμή ερωτήματα σχετικά με το χρόνο πραγματοποίησης των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών της Π.Ε. σας ενημερώνουμε τα εξής:
Σύμφωνα με το άρθρο 11 του Π.Δ. 100/1997 το ΚΥΣΠΕ πρέπει να συνεδριάσει έως τις 31/3/2011 και αφού λάβει υπόψη του τις κενές οργανικές θέσεις να προχωρήσει στις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών Π.Ε.
Έως σήμερα δε γνωρίζουμε πότε θα ξεκινήσει και πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία των μεταθέσεων.
Η καθυστέρηση, κατά τη γνώμη μου, οφείλεται στη μη ολοκλήρωση των καταργήσεων, συγχωνεύσεων και υποβιβασμών σχολείων που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Διάχυτη είναι η εντύπωση ότι το ποσοστό ικανοποίησης των αιτήσεων μεταθέσεων θα είναι περιορισμένο.

Γ. Συμβούλιο Επιλογής Σχολικών Συμβούλων
Έως σήμερα δεν ανακοινώθηκε η ανασυγκρότηση του Συμβουλίου Επιλογής Σχολικών Συμβούλων.
Αν αναλογιστείτε πως βρισκόμαστε στο Μάρτιο μήνα, εύλογα δημιουργούνται ερωτηματικά για την καθυστέρηση. Εκτός κι αν ψάχνονται και δε βρίσκουν “εντολοδόχους”.


Πάντα στη διάθεσή σας

Παληγιάννης Βασίλης

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υπολογισμός ύψους της σύνταξης

Διαδικτυακός οδηγός θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος για το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ

 περισσότερα:
http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231082948

Φάμπρικα διδακτορικών έναντι... 8.000 € !

ΕΘΝΟΣοnline
Διαστάσεις έχει πάρει η απόκτηση από εκπαιδευτικούς πλαστών μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων έναντι αδράς αμοιβής. Η φάμπρικα έχει στηθεί για να αποκτούν οι επιτήδειοι τα μόρια, που τους εξασφαλίζουν διευθυντικές θέσεις
Διδακτορικούς και μεταπτυχιακούς τίτλους-μαϊμού εμφανίζουν δάσκαλοι και καθηγητές, οι οποίοι συμμετέχουν στις διαδικασίες επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης (σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές, υποδιευθυντές σχολείων κ.ά.), προκειμένου να έχουν υψηλά μόρια και να πάρουν τις θέσεις και τα ανάλογα επιδόματα. Το φαινόμενο αυτό έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις, όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και μάλιστα έχουν στηθεί «φάμπρικες» πλαστών τίτλων, οι οποίες έναντι αδρής αμοιβής παρέχουν στους ενδιαφερομένους τίτλους από πανεπιστήμια του εξωτερικού και κυρίως από βαλκανικές χώρες.

Μέχρι στιγμής, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει ανακοινώσει μέτρα για τα πλαστά πτυχία ενώ στο μεταξύ πλησιάζουν οι επιλογές για τους νέους σχολικούς συμβούλους, διευθυντές, υποδιευθυντές και άλλα στελέχη της εκπαίδευσης
Για το σοβαρότατο αυτό ζήτημα και τις παρανομίες που διαπράττονται, στελέχη της εκπαίδευσης έχουν ενημερώσει τόσο υπηρεσιακά όσο και προσωπικά την υπουργό Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, ζητώντας της να λάβει μέτρα ώστε να σταματήσει αυτή η κατάσταση, η οποία αποτελεί ντροπή για τον κόσμο της εκπαίδευσης και αδικεί δασκάλους και καθηγητές, οι οποίοι έχουν πραγματικά μοχθήσει, προκειμένου να κατακτήσουν έναν τίτλο μεταπτυχιακών ή διδακτορικών σπουδών και δικαιούνται θέσεις στην εκπαίδευση, τις οποίες τελικά καταλαμβάνουν οι επιτήδειοι με τους πλαστούς τίτλους. Μέχρι στιγμής, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει ανακοινώσει μέτρα για την πάταξη του φαινομένου, ενώ στο μεταξύ πλησιάζουν οι επιλογές για τους νέους σχολικούς συμβούλους, διευθυντές, υποδιευθυντές και άλλα στελέχη της εκπαίδευσης και, όπως δείχνουν τα πράγματα, τα πτυχία-μαϊμού θα έχουν την... τιμητική τους.
Οπως καταγγέλλουν στο «Εθνος» εκπαιδευτικοί, οι περισσότεροι πλαστοί τίτλοι προέρχονται από χώρες όπως οι Βουλγαρία, Ρουμανία, Ιταλία, Κύπρο αλλά και Αγγλία.
Μάλιστα σχεδόν όλοι όσοι εμφανίζουν τέτοιους τίτλους, δεν γνωρίζουν καθόλου τη γλώσσα της χώρας από όπου προέρχονται ούτε και την αγγλική γλώσσα. Επίσης κανείς δεν έχει λάβει εκπαιδευτική άδεια, προκειμένου να κάνει τις σχετικές σπουδές και όλοι ισχυρίζονται ότι έχουν πάρει τα πτυχία τους με την μέθοδο των σπουδών εξ αποστάσεως.
Στο μεταξύ, όμως, το εμπόριο παροχής τίτλων ανθεί, αφού διάφοροι επιτήδειοι παρέχουν στους ενδιαφερομένους μάστερ και διδακτορικά, φυσικά πάντα με το ανάλογο τίμημα, το οποίο συνήθως είναι και αρκετά τσουχτερό. Για τους λόγους αυτούς μάλιστα οι εκπαιδευτικοί προτείνουν στο υπουργείο Παιδείας να εξετάζονται οι κάτοχοι των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων στη γλώσσα της χώρας από όπου προέρχονται, ώστε να πιστοποιείται τουλάχιστον η γνώση της ξένης γλώσσας.
ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
«Μου πρόσφεραν μεταπτυχιακό με... 3 συνεδρίες έναντι 8.000 €»
Ο κ. Χρήστος Καρανικόλας σήμερα είναι πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής και Νότιας Χαλκιδικής, αλλά την περίοδο 2007-2009 ήταν αιρετός στο ΠΥΣΠΕ. Οπως αποκαλύπτει ο ίδιος στο «Εθνος», «εκείνη την περίοδο εμφανίστηκε ένας συνάδελφος και μου είπε ότι με 8.000 μπορώ να πάρω μεταπτυχιακό χωρίς να σπουδάσω σε κάποια χώρα και ότι όλες οι συνεδρίες θα γίνονταν στην Ελλάδα. Δεν δέχτηκα, αλλά δύο συνάδελφοι το έκαναν και πήραν τους σχετικούς τίτλους. Και οι δύο, όμως, δεν κατέχουν ούτε στοιχειώδεις γνώσεις στα αγγλικά και τώρα είναι προϊστάμενοι Εκπαίδευσης. Μάλιστα είχα καταγγείλει το γεγονός στον περιφερειακό διευθυντή, αλλά δεν θέλησε να κάνει κάποιες κινήσεις. Πώς είναι δυνατόν κάποιος να πάρει ένα μεταπτυχιακό διάρκειας 2 ετών μόνο με τρεις ωριαίες συνεδρίες στην Ελλάδα; Παρ' όλα αυτά, όμως, όλοι φαίνονται νόμιμοι και ας μην μπορούν να πουν ούτε μια ξένη λέξη! Η κατάσταση αυτή πρέπει να σταματήσει, γιατί δεν αρμόζουν στον κλάδο των εκπαιδευτικών τέτοια φαινόμενα».
ΑΝΑΒΡΑΣΜΟΣ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ
Ζητούν μέτρα από το υπουργείο Παιδείας για αξιοκρατία
Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι το θέμα αυτό έγινε γνωστό έπειτα από καταγγελίες συναδέλφων τους. Τώρα δάσκαλοι και καθηγητές ζητούν από το υπουργείο Παιδείας να πάρει μέτρα ώστε να μην αδικούνται οι συνάδελφοί τους, οι οποίοι κοπιάζουν χρόνια προκειμένου να κατακτήσουν έναν παραπάνω τίτλο μετά το πτυχίο τους και να ενισχύσουν με αυτόν τον τρόπο τις γνώσεις και την επαγγελματική σταδιοδρομία τους.
Σχετικά με το θέμα αυτό ο κ. Δημήτρης Μπράτης, αιρετός ΚΥΣΠΕ, τονίζει στο «Εθνος» ότι «το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει σοβαρές καταγγελίες από συναδέλφους μας ως προς τη γνησιότητα μεταπτυχιακών τίτλων που αποκτήθηκαν τα τελευταία χρόνια στο εξωτερικό, ιδιαίτερα σε βαλκανικές χώρες.
Παρατηρείται μάλιστα το φαινόμενο να έχουν πάρει κάποιοι μέσα σε 5 χρόνια δύο μεταπτυχιακούς τίτλους σε διαφορετικές χώρες του εξωτερικού, ενώ υπηρετούσαν στην Ελλάδα και δεν είχαν λάβει εκπαιδευτική άδεια.
Το υπουργείο Παιδείας για να διασφαλίσει την εγκυρότητα της διαδικασίας, τόσο στην επιλογή σχολικών συμβούλων όσο και των διευθυντών σχολικών μονάδων, οφείλει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα επανεξέτασης της γνησιότητας αυτών των τίτλων».
Για το ίδιο θέμα ο κ. Θωμάς Καραγιάννης, πρώην αιρετός ΚΥΣΠΕ, συμπληρώνει: «Η βιομηχανία διδακτορικών και μεταπτυχιακών πρέπει να σταματήσει, διότι αυτό αποτελεί ντροπή για την εκπαίδευση. Πίστευα και πιστεύω ότι τα πτυχία αυτά είναι ''μαϊμού''. Ετσι παίρνουν επιπλέον μόρια και είναι ''αχτύπητοι'' στον ανταγωνισμό με τους συναδέλφους τους για διάφορες θέσεις.
Προτάσεις
Το φαινόμενο αυτό έχει πάρει μεγάλη έκταση και νομίζω ότι από εδώ και πέρα θα γίνει χειρότερο εάν δεν ληφθούν μέτρα. Θα έπρεπε επίσης να υπάρχει μια διάταξη που να ορίζει να μη γίνονται δεκτά πτυχία που δεν έχουν συνάφεια με το αντικείμενο. Για παράδειγμα, υποψήφιος για θέση προϊσταμένου μας έφερε μεταπτυχιακό από ελληνικό ΑΕΙ για τα ''ήθη και τα έθιμα του Ζαγορίου Ιωαννίνων''. Τι σχέση έχει αυτό το μεταπτυχιακό με μια θέση διοίκησης στην εκπαίδευση, ή όλα όσα μας φέρνουν με σπουδές στη Θεολογία;».
ΠΩΣ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑ «ΠΤΥΧΙΑ»
Από ΑΕΙ του εξωτερικού και με σπουδές... εξ αποστάσεως
Οπως υπογραμμίζει ο κ. Τάσος Αμπελίδης, αιρετός στο ΠΥΣΠΕ Χαλκιδικής, τα περισσότερα από αυτά τα μεταπτυχιακά είναι από ξένα ΑΕΙ και σχεδόν όλα με σπουδές εξ αποστάσεως.
«Ξέρω ότι υπάρχουν διάφορα γραφεία τα οποία με 6.000-7.000 ευρώ σου δίνουν ό,τι... θέλεις. Οι περισσότεροι από αυτούς δεν ξέρουν καμία ξένη γλώσσα αλλά το μεταπτυχιακό στο ξένο πανεπιστήμιο το έχουν.
Υπάρχει μια ολόκληρη βιομηχανία που κινείται γύρω από αυτό το ζήτημα. Η κατάσταση αυτή είναι ανήθικη και ιδιαίτερα για εκπαιδευτικούς. Εμείς έχουμε ενημερώσει την υπουργό Παιδείας και περιμένουμε να δείξει ενδιαφέρον».
Συμπληρώνοντας ο κ. Σταύρος Πετράκης, οργανωτικός γραμματέας ΔΟΕ, τονίζει ότι «υπάρχουν πάρα πολλές καταγγελίες από συναδέλφους, για απόκτηση μεταπτυχιακών τίτλων με διαδικασίες που θα μπορούσαν το λιγότερο να χαρακτηριστούν ύποπτες.
Ιδιαίτερα στις μικρότερες κοινωνίες που τα πρόσωπα είναι γνωστά μεταξύ τους, υπάρχουν περιπτώσεις που κυκλοφορούν σχεδόν σαν ανέκδοτα.
Ξενόγλωσσοι τίτλοι που αποκτώνται μέσα σε ελάχιστο χρόνο από πρόσωπα που δεν γνωρίζουν καν τη γλώσσα! Μεγάλο προβληματισμό προκαλεί και το γεγονός ότι μεγάλος αριθμός αναγνωρίσεων γίνεται κυρίως σε προεκλογικές περιόδους.
Είναι γνωστή σε πολλούς η περίπτωση εκπαιδευτικού που "κόπηκε" λόγω μη επάρκειας γλώσσας από διαδικασία κατάληψης θέσης στελέχους εκπαίδευσης στο εξωτερικό και μετά από λίγο παρουσίασε μεταπτυχιακό τίτλο στη γλώσσα που δεν γνωρίζει!
Είμαι απόλυτα βέβαιος πως ένας απλός έλεγχος των ξενόγλωσσων τίτλων από το υπουργείο Παιδείας, θα φέρει στο φως τερατώδεις περιπτώσεις».
ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Κ. ΜΑΝΤΑΣ

Αναγκαία η παρέμβαση του υπουργείου
Τελευταία πληθαίνουν οι ενδείξεις για την ύπαρξη «περίεργων» τίτλων μεταπτυχιακών σπουδών σε Ελληνες εκπαιδευτικούς. Τα μεταπτυχιακά αυτά, δίνουν στους κατόχους τους μόρια για την κατάληψη θέσεων στελεχών της εκπαίδευσης, χωρίς αυτοί καν να παρακολουθήσουν μαθήματα και φυσικά με το αζημίωτο, λαμβάνοντας επιπλέον και τα μόρια για γνώση ξένης γλώσσας χωρίς άλλη πιστοποίηση. Κρίνεται αναγκαία η παρέμβαση του υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να διαπιστωθεί η εγκυρότητα του τίτλου, ιδίως στις περιπτώσεις όπου οι υπάλληλοι, ενώ βρίσκονταν αποδεδειγμένα στην υπηρεσία τους στην Ελλάδα, ταυτόχρονα ελάμβαναν μεταπτυχιακό τίτλο στο εξωτερικό.
Ο Κομνηνός Μαντάς είναι πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας.

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ: esos.gr


Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του υπ. Παιδείας (σχετικά έγγραφα βρίσκονται στο esos):
Α. Η Κεντρική Υπηρεσία του υπ. Παιδείας το 2010 ξόδεψε συνολικά 34.671,76 για προμήθεια χαρτιού, γραφικών ειδών και λοιπών συναφών υλικών  από 151.093,01 την προηγούμενη χρονιά , το 2009, δηλαδή 115,500 χιλιάδες  ευρώ λιγότερα.
Β. Ακόμη και για προμήθεια υγειονομικού και φαρμακευτικού υλικού ενώ το 2009 το υπ. Παιδείας διέθεσε 1.158,90 ευρώ την επόμενη χρονιά ξόδεψε μόνο 341,54 ευρώ
Γ. Όσον αφορά την προμήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών, προγραμμάτων και λοιπών υλικών, η Κ.Υ. του υπ. Παιδείας ξόδεψε το έτος 2009 167.671,32 ευρώ, ενώ το 2010 103.000 λιγότερα ευρώ , δηλαδή 64.287,65

Η διδακτική ώρα δεν ισοδυναμεί με μια ώρα δουλειάς γραφείου!

 

      Εδώ και αρκετό καιρό ακούγεται σαν απειλή ότι θα αυξηθεί το ωράριο του εκπαιδευτικού. Αυτό φαίνεται να αποτελεί μια από τις φαντασιώσεις της υπουργού. Ωστόσο δεν πρέπει να παραθεωρήσουμε το γεγονός ότι αυτό της υπαγορεύεται και από τους παρατρεχάμενους συνδικαλιστές, και δη δασκάλους, που κοντά στη σύνταξη και κατατρυχόμενοι από συμπλέγματα κατωτερότητας του παρελθόντος, πιέζουν προς αυτή την κατεύθυνση. Προκειμένου να μειωθεί ή να διατηρηθεί το υπάρχον ωράριο των δασκάλων, ζητείται να αυξηθεί αυτό των καθηγητών.
          Ξεχνάμε όμως μια μεγάλη αλήθεια όλοι οι εκπαιδευτικοί. Τα 45 λεπτά  της διδακτικής ώρας δεν ισούνται με 45 λεπτά δουλειάς γραφείου! Ποιος από αυτούς που κρατούν το τιμόνι της Παιδείας σήμερα είναι σε θέση να κρατήσουν 25 παιδιά - ζωή και φώτιση να έχουν - για μια σχολική ώρα και ακόμη καλύτερα να τα διδάξουν, και ακόμη περισσότερο, να είναι βέβαιοι ότι οι μαθητές κατενόησαν, εμπέδωσαν το μάθημα και μετά να μπει και ο Νέος Διευθυντής - Μπαμπούλας να κρίνει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης;
         Πώς βγαίνουμε, συνάδελφοι, μετά από τέσσερις ώρες διδακτικές; Τι κούραση αισθανόμαστε; Όλοι πια οι εκ
παιδευτικοί είμαστε τεμπέληδες, κοπρίτες, αγράμματοι; Ποιον να ρωτήσω, το δάσκαλο με τα 25 πρωτάκια, το θεολόγο με τα 25 15χρονα θηριάκια ή το φιλόλογο μετά από μάθημα ιστορίας επιλογής στο Λύκειο; Α, συγγνώμη, ξέχασα ότι αυτό το μάθημα καταργήθηκε.
          Μόνο όποιος μπαίνει σε τάξη γνωρίζει τι μπορεί να κάνει ο εκπαιδευτικός με μια κιμωλία στο χέρι. Οι υπόλοιποι δεν έχουν το δικαίωμα να ομιλούν. Απλώς παίρνουν αποφάσεις. Αυτή τη μεγάλη αλήθεια δεν πρέπει να την ξεχνούμε. Τι νόημα έχει να ξεροσταλιάζουμε στο σχολείο χωρίς γραφείο, χωρίς καρέκλα, έστω και ξεφτισμένη, χωρίς P/C, αυτό αγγίζει τα όρια της διαστροφής. Όλοι μας καθόμαστε όταν έχουμε πραγματική δουλειά να περατώσουμε στο χώρο του σχολείου και διαπιστώνουμε ότι σε κάποιες φάσεις της σχολικής χρονιάς δεν έχουμε κάτι να κάνουμε. Για παράδειγμα στις τελευταίες μέρες της σχολικής χρονιάς όταν έχουμε τελειώσει τις εξετάσεις, έχουμε περάσει την βαθμολογία, έχουμε ενημερώσει τα αρχεία, έχουμε καθαρίσει το συρτάρι μας, αν έχουμε, και να καίγεται και ο τόπος φυσικά. Βέβαια θα μου πείτε μπορούμε να εφεύρουμε δουλειά. Συμφωνώ. Πηγή έμπνευσης τα ιδιωτικά. Μπορούμε να πλένουμε τα αυτοκίνητα του διευθυντή και των υποδιευθυντών.
     
        Ας ξυπνήσουμε και ας δώσουμε στην πράξη ένα μάθημα σε όλους αυτούς που συστηματικά εδώ και καιρό μας τρομοκρατούν με την ψήφο μας. Ας ακυρώνουμε στην πράξη ό,τι διαστροφικό μας επιβάλλεται.

 Σοφία Καρακίτσιου, εκπαιδευτικός

Πηγή:alfavita.gr

Τρίτη 8 Μαρτίου 2011

Πώς θα σωθεί το εφάπαξ

από ΤΑ ΝΕΑ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΗΛΙΑΣ ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 8 Μαρτίου 2011

Με δύο µέτρα η κυβέρνηση θα επιδιώξει να δώσει οικονοµική ανάσα στο υπό κατάρρευση Ταµείο Πρόνοιας ∆ηµοσίων Υπαλλήλων (ΤΠ∆Υ), το οποίο καταβάλλει την εφάπαξ αποζηµίωση. Επειτα απόσυνεργασία των υπουργείων Οικονοµικών και Εργασίας αποφασίστηκε να δοθούν δύο δάνεια στο Ταµείο Πρόνοιας ∆ηµοσίων Υπαλλήλων, προκειµένουνα εξασφαλίσει τους πόρους που χρειάζεται για την καταβολήτου εφάπαξ στους δηµοσίους υπαλλήλους. Τα µέτρα που αποφασίστηκαν είναι: n Να δοθούν δύο δάνεια ύψους 600 εκατ. ευρώ. Το έναδάνειο, ύψους 350εκατ. ευρώ, θα δοθείαπό τοΤαµείο Επικουρικής Ασφάλισης ∆ηµοσίων Υπαλλήλων (ΤΕΑ∆Υ) και το άλλο, ύψους 250 εκατ. ευρώ, θα δοθεί µε οµόλογο του ∆ηµοσίου.
Να καθιερωθεί εισφορά υπέρ του ΤΠ∆Υ για τους60.000 δηµοσίους υπαλλήλους µε σύµβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Η εισφορά για το ΤΠ∆Υ ανέρχεται σε 4% µηνιαίως στο σύνολο των αποδοχών.
Η σχετική ρύθµιση περιλαµβάνεται στο υπό κατάθεση νοµοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας για την αναδιάρθρωση του Σώµατος Επιθεωρητών Εργασίας (ΣΕΠΕ).
Η κυβέρνηση εκτιµά ότι µε τις δύο αυτές κινήσεις θα «ξεπαγώσουν» χιλιάδες αιτήσεις για παροχή εφάπαξ.
Την κάλυψη των 800 εκατ. ευρώ, ποσό που απαιτείται για την καταβολή του εφάπαξ όσων δηµοσίων υπαλλήλων περιµένουν στην... ουρά πάνω από δύο χρόνια, ζήτησε η Α∆Ε∆Υ από τον αναπληρωτή υπουργό Εργασίας Γ. Κουτρουµάνη και τον υφυπουργό Οικονοµικών Φ. Σαχινίδη στη συνάντηση που έγινε την περασµένη Παρασκευή. Με βάση τα στοιχεία της Α∆Ε∆Υ, το ποσό που πρέπει να εξασφαλίσει το Ταµείο Πρόνοιας, προκειµένου να εξοφλήσει το σύνολο των οφειλών του σε εφάπαξ όσων έχουν συνταξιοδοτηθεί, ανέρχεται σε 1,7 δισ. ευρώ και τα 800 εκατ. ευρώ αναµένεται να καλύψουν µόνο το εφάπαξ όσων περιµένουν πάνω από δύο έτη.
ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ... ΟΥΡΑ. Τονίζεται ότι σήµερα η καταβολή του εφάπαξ φθάνει ακόµη και τα πεντέµισι χρόνια, ενώ µέχρι τώρα έχουν αποβιώσει 600 δικαιούχοι χωρίς να λάβουν την παροχή! Eνδεικτικό της τραγικής οικονοµικής κατάστασης είναι ότι µε απόφαση του ∆.Σ. του Ταµείου «κόπηκαν» και οι κατ’ εξαίρεση εγκρίσεις σε δικαιούχους µε σοβαρά προβλήµατα υγείας. Σήµερα εκκρεµεί η πληρωµή 37.000 αιτήσεων για εφάπαξ (χρειάζονται 1,7 δισ. ευρώ) και αυτή την περίοδο καταβάλλονται τα εφάπαξ σε όσους είχαν αποχωρήσει τον Ιανουάριο του 2009 και είχαν καταθέσει τις συνταξιοδοτικές αποφάσεις έως τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου. Εκτός από την αδυναµία καταβολής του εφάπαξ, το ΤΠ∆Υ έχει να αντιµετωπίσει και το µεγάλο κύµα φυγής στη σύνταξη των δηµοσίων υπαλλήλων λόγω των ανατροπών στο Ασφαλιστικό. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Ιανουάριο του 2011 υποβλήθηκαν 1.847 αιτήσεις έναντι 1.032 στο αντίστοιχο διάστηµα το 2010, ενώ κατά το διάστηµα από 1η έως 22 Φεβρουαρίου 2011 έχουν υποβληθεί 1.424 αιτήσεις έναντι 897 αιτήσεων ολόκληρο τον Φεβρουάριο του 2010.
Εδώ θα πρέπει να επισηµανθεί ότι η διογκούµενη φυγή στη σύνταξη δε κάδων χιλιάδων δηµοσίων υπαλλήλων – εξαιτίας του νέου Ασφαλιστικού – χαρακτηρίζεται από την ηγεσία της Α∆Ε∆Υ ως βραδυφλεγής βόµβα στα ασφαλιστικά ταµεία των δηµοσίων υπαλλήλων. Το τελευταίο έτος έχουν συνταξιοδοτηθεί περισσότεροι από 50.000, ενώ αναµένονται 120.000 αποχωρήσεις την επόµενη τετραετία λόγω ωρίµασης των συνταξιοδοτικών δικαιωµάτων. Ο αριθµός των υπαλλήλων θα φτάσει τους 200.000, αν υπολογιστούν και οι λήξεις των συµβάσεων.
«Το πρόβληµα έχει διογκωθεί και σύµφωνα µε τις εκτιµήσεις µας θα γίνει εκρηκτικό εάν δεν ληφθούν άµεσα µέτρα, δηλαδή νέες προσλήψεις εργαζοµένων και κρατική επιχορήγηση των Ταµείων», προέβλεψε η Α∆Ε∆Υ, χαρακτηρίζοντας «κρίσιµη» την περίοδο έως το 2015-2017, καθώς θα υπάρξει µεγάλη «πίεση» στα Ταµεία εξαιτίας της ωρίµασης των προϋποθέσεων συνταξιοδότησης για ένα µεγάλο µέρος εργαζοµένων.
ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΝΕΕΣ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ.
Η Α∆Ε∆Υ προεξόφλησε ότι οι αναλογιστικές µελέτες που θα συνταχθούν µε αυτά τα δεδοµένα θα δείξουν τον δρόµο για µειώσεις παροχών, αυξήσεις εισφορών και νέες ανατροπές δικαιωµάτων. Ηδη 40.000 συνταξιούχοι στερούνται των µερισµάτων που δικαιούνται και άλλοι 200.000 δεν εισπράττουν µέρος αυτών, όπως για παράδειγµα το µέρισµα των Χριστουγέννων του Μετοχικού Ταµείου ∆ηµοσίων Υπαλλήλων.

Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας

    "Φοβάμαι μήπως χαθεί η ιδεολογία στη γη και γίνουμε ανθρωπάκια που θα θέλουμε να καλοπεράσουμε, που θα θέλουμε να κάνουμε καταναλωτική ζωή. Κι εμείς οι Έλληνες ακόμα, να χάσουμε αυτό που λέγεται αξιοπρέπεια, αυτό που λέγεται αγωνιστικότητα. Ναι, αυτό φοβάμαι περισσότερο από όλα"



    Δευτέρα 7 Μαρτίου 2011

    ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ


    Οι γυναίκες όλων των χωρών του κόσμου, σήμερα 8 Μαρτίου, θα γιορτάσουν και πάλι την ημέρα τους. Τη Διεθνή ημέρα της γυναίκας. Η γιορτή αυτή καθιερώθηκε το 1910 από τη Διεθνή Γυναικεία Διάσκεψη της Κοπεγχάγης, ύστερα από πρόταση της μεγάλης φεμινίστριας Κλάρας Τσέτκιν. Σκοπός της ήταν να διατηρηθεί η ανάμνηση της πρώτης διαδήλωσης των Αμερικανίδων, που είχε γίνει 53 χρόνια νωρίτερα, το 1857. Από τότε η μέρα αυτή δεν έπαψε να συμβολίζει τους αγώνες των γυναικών για τα δικαιώματά τους και τη διεθνή αγωνιστική αλληλεγγύη τους. Έτσι επί 80 σχεδόν χρόνια η 8η Μαρτίου δίνει την ευκαιρία στις γυναίκες όλων των χωρών μαζί και κάθε χώρας χωριστά να προβάλουν τις γενικές και τις ιδιαίτερες διεκδικήσεις τους και να σφυρηλατούν τους δεσμούς της φιλίας και της αλληλεγγύης τους, στον αγώνα για ένα ευτυχέστερο μέλλον. Δεν είναι ημέρα κούφιων πανηγυρισμών, αλλά ημέρα αγώνων δράσης και προβολής των γενικών και ειδικών γυναικείων αιτημάτων.
    Το Νοέμβριο του 1945 ιδρύεται η Παγκόσμια Ομοσπονδία Δημοκρατικών Γυναικών, που θα συσπειρώσει γύρω της 80 εκατομμύρια γυναίκες και θα γίνει  κυριότερος εκφραστής των πόθων τους για την ισότητα των δύο φύλων και για την Παγκόσμια Ειρήνη. Θα ήταν παράλειψή μας αν την ώρα τούτη, που γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, δεν ξαναθυμόμαστε μερικές γυναίκες, εκτός από την Κλάρα Τσέτκιν, που με τον αγώνα τους και τα λόγια τους μένουν αθάνατες στην ιστορία του Παγκόσμιου γυναικείου Κινήματος. Μία τέτοια γυναίκα είναι η Ολυμπία Ντε Γκούς, που ακόμη από τα χρόνια της Γαλλικής Επανάστασης, στη διακήρυξή της για τα δικαιώματα της γυναίκας έλεγε:
    «Η γυναίκα γεννιέται ελεύθερη και έχει τα ίδια δικαιώματα με τον άνδρα. Όλοι οι πολίτες, άντρες και γυναίκες, είναι ίσοι απέναντι στο νόμο. Πρέπει να δοθεί η δυνατότητα να φορεί την τήβεννο και να κάθεται στη δικαστική έδρα. Γυναίκες ξυπνήστε».
    Η Φλώρα Τριστάν έλεγε, το 1843, απευθυνόμενη σε εργάτες: «Ζητώντας δικαιοσύνη για τον εαυτό σας αποδείξτε  πρώτα εσείς πως είσθε δίκαιοι. Διακηρύξατε σεις ότι αναγνωρίζετε την γυναίκα  σαν ίση σας».
    Αλλά και ο Γάλλος ουτοπιστής φιλόσοφος Φουριέ, έλεγε πως «η αρμονία δεν θα αποκατασταθεί όσο αποκλείουμε τις γυναίκες από τις επιστήμες και τις κρατάμε σκλάβες της βελόνας και του νοικοκυριού».
    Στην πατρίδα μας υπήρξαν, κατά καιρούς, όπως υπάρχουν και σήμερα μεγάλες Ελληνίδες πρωτοπόρες του Γυναικείου Κινήματος. Βέβαια η πρώτη που κατέχει τα σκήπτρα είναι η Καλλιρόη Παρέν. Ήταν η πρώτη που σήκωσε το βάρος του αγώνα για τα δικαιώματα και τη χειραφέτηση της γυναίκας. Τέτοιες άξιες γυναίκες υπήρξαν, μέχρι σήμερα, πάρα πολλές. Η Αύρα Θεοδωροπούλου, η Μαρία Σβώλου, η Ρόζα Ιμβριώτη, η Αγνή Ρουσοπούλου, η Θάλεια Κολυβά,  η Λιλή Ιακωβίδη, η Αλεξάνδρα Γραικιώτου και άλλες.
    Σήμερα στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας τις ξαναθυμόμαστε και τις τιμάμε. Τα έργα τους, τα λόγια τους αποτελούν ιερή παρακαταθήκη για τις σημερινές γυναίκες και τις γυναίκες των επόμενων γενεών.
    Στα 1962 στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας, η μεγάλη Ελληνίδα παιδαγωγός και από τις πιο θαρραλέες πρωτοπόρους του γυναικείου κινήματος Ρόζα Ιμβριώτη, σε εφημερίδα της εποχής έγραφε: «Σήμερα όπως κάθε χρόνο στις 8 του Μάρτη γιορτάζουμε την ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ. Πιο σωστό είναι να πούμε πως αυτή την ημέρα κάνουμε απολογισμό της δουλειάς μας, οι γυναίκες.  Σκεφτόμαστε το δρόμο που περάσαμε και το δρόμο που ξανοίγεται μπροστά μας». Σε άλλο σημείο, η αξέχαστη παιδαγωγός γράφει: «Η Ελληνίδα δίνει μέσα στην Κατοχή κι έπειτα πάλι μια παγκόσμια ηθική μορφή τη γυναίκα της Πίνδου, όπως έδωσε παλιότερα την Σουλιώτισα και στην αρχαιότητα την Σπαρτιάτισσα. Στέκει η Ελληνίδα η “άνοιξη” της εθνικής ζωής. Δεν είναι αυτά που λέμε απλοί διθύραμβοι ούτε καυχησιολογίες. Είναι η ίδια η πραγματικότητα. Προσπαθούν κάποιοι εχθροί, να σβήσουν από τη μνήμη μας τα μαθήματα της ιστορίας, τους αγώνες του Λαού για τη Λευτεριά και την Ανεξαρτησία. Δεν κόπηκε το σχοινί ανάμεσα στους αιώνες. Η τελευταία σύγκρουση με το φασισμό μας άφησε βαριές επιταγές. Νίκησε ο Λαός το φασισμό και δεν άντεξε να ταπεινώνεται από τους ξένους καταχτητές. Οργάνωσε την Εθνική Αντίσταση και αυτό στάθηκε το “σχολείο” του Λαού».

     

    Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

    Οι διευθυντές, μάνατζερ και αξιολογητές

    http://www.enet.gr/

    Μάνατζερ αλλά και αξιολογητές, που θα διοικούν με κριτήρια ιδιωτικού δικαίου, με αυξημένες αρμοδιότητες και προσόντα, είναι ο καινούργιος ρόλος που εισάγει για τους διευθυντές των Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων το υπουργείο Παιδείας στο νέο σχολείο που δημιουργεί.
    Στο σχέδιο νόμου που έχει καταρτίσει το υπουργείο Παιδείας για την «αναδιοργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών της εκπαίδευσης», αποδυναμώνεται ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων, που είναι συλλογικό όργανο, και αρμοδιότητές του μεταφέρονται στο διευθυντή, που έχει πλέον αναβαθμισμένο και κυρίαρχο ρόλο.
    Με το νέο νόμο, οι διευθυντές μεγάλων σχολικών μονάδων απαλλάσσονται πλήρως από τα διδακτικά τους καθήκοντα. Εχουν την πλήρη ευθύνη της ομαλής λειτουργίας του σχολείου, που περιλαμβάνει όλες τις υποχρεώσεις που έχουν σήμερα, ενώ επιπλέον αναλαμβάνουν τις εξής αρμοδιότητες:
    **Μετέχουν στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών του σχολείου και είναι υπεύθυνοι, σε συνεργασία με τα στελέχη Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, για την κατάρτιση προγραμμάτων ενδοσχολικής επιμόρφωσης.
    **Εχουν την ευθύνη για την οργάνωση των διαδικασιών αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και για την εκπόνηση και υλοποίηση ολοκληρωμένων σχεδίων δράσης βελτίωσής της.
    **Εχουν την αποκλειστική ευθύνη της ηλεκτρονικής ενημέρωσης των ατομικών υπηρεσιακών φακέλων των εκπαιδευτικών και των οικονομικών δεδομένων και των στοιχείων της αυτοαξιολόγησης.
    **Είναι οι πειθαρχικοί προϊστάμενοι για το προσωπικό της σχολικής μονάδας και μπορούν να τους επιβάλουν έγγραφη επίπληξη, καθώς και την πειθαρχική ποινή του προστίμου μέχρι το ένα έκτο των μηνιαίων αποδοχών.
    Παρά το γεγονός ότι στο εισηγητικό κείμενο «για την αναδιάρθρωση των περιφερειακών υπηρεσιών της εκπαίδευσης», το υπουργείο αναφέρει πως πρόθεσή του είναι «να καταστήσει τη σχολική μονάδα και τους εκπαιδευτικούς πρωταγωνιστές» και ότι στις κεντρικές του επιδιώξεις είναι «η ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και της δυνατότητάς της να προγραμματίζει, να οργανώνει, να υλοποιεί και να αξιολογεί το έργο της», στα άρθρα που ακολουθούν η εικόνα είναι διαφορετική.
    Στο υφιστάμενο μοντέλο διοίκησης, ο διευθυντής της σχολικής μονάδας εισηγείται για όλα τα θέματα στο Σύλλογο Διδασκόντων (στον οποίο είναι και ο ίδιος μέλος με δικαίωμα ψήφου) και ο Σύλλογος αποφασίζει με πλειοψηφία. Η απόφαση καταγράφεται και συντάσσεται πρακτικό.
    Ενώ λοιπόν στο άρθρο 3α του νέου νόμου, όπου περιγράφονται οι «Αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων», αναφέρεται ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων αποτελεί συλλογικό όργανο χάραξης κατευθύνσεων για την καλύτερη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και την καλύτερη λειτουργία του σχολείου, στο άρθρο 3β αναφέρεται:
    «Ο Σύλλογος αξιοποιεί αποτελεσματικά τις χρονικές δυνατότητες που διατίθενται στη διακριτική ευχέρεια της σχολικής μονάδας από το εθνικό πλαίσιο αναλυτικού προγράμματος, σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες και τα χαρακτηριστικά του σχολείου, προτείνοντας στο διευθυντή εκπαιδευτικά προγράμματα, καινοτόμες δράσεις, δραστηριότητες κ.λπ.».
    Δηλαδή ο ρόλος του υποβαθμίζεται αφού περιορίζεται στο να προτείνει. Ετσι, η ευθύνη μιας απόφασης ενός Συλλογικού Οργάνου, όπως είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων, μεταφέρεται σε ατομικό επίπεδο, δηλαδή στην κρίση του διευθυντή.
    Κατά τ' άλλα, ο Σύλλογος Διδασκόντων στο νέο νόμο:
    **Διατηρεί την ευθύνη της επιλογής εκπαιδευτικού, διδακτικού και εποπτικού υλικού, στις περιπτώσεις και με τη διαδικασία που αυτό προβλέπεται.
    **Προβαίνει σε προτάσεις για το είδος και τη μορφή της ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού της σχολικής μονάδας.
    **Εχει την ευθύνη, κατόπιν διαβούλευσης με όλη τη σχολική κοινότητα, για τη συμπλήρωση του «Κανονισμού λειτουργίας σχολικής μονάδας».
    **Συνεδριάζει ύστερα από πρόσκληση του προέδρου του (πρόεδρος του Συλλόγου είναι ο διευθυντής του σχολείου) τακτικά, τουλάχιστον μία φορά πριν αρχίσουν τα μαθήματα, μία στο τέλος κάθε τριμήνου και εκτάκτως όταν το κρίνει σκόπιμο ο πρόεδρος ή το ζητήσει το ένα τρίτο των μελών του.
    Αναβαθμισμένο ρόλο έχει όμως στο νέο νόμο και ο υποδιευθυντής, ο οποίος ορίζεται πρόεδρος στην «Επιτροπή Σχολικής Διαχείρισης», που δημιουργείται σε αντικατάσταση των σχολικών επιτροπών που έχουν καταργηθεί. Η επιτροπή αυτή, που θα έχει την ευθύνη των οικονομικών θεμάτων, είναι τριμελής. Τα άλλα δύο μέλη της είναι ένας από το Σύλλογο Διδασκόντων και ένας εκπρόσωπος του συλλόγου γονέων.
    Μετά την εφαρμογή των νέων δεδομένων, είναι σαφές πως οι εκπαιδευτικοί που θα υποβάλουν αιτήσεις για διευθυντές σχολείων, το καλοκαίρι του 2011 (καθώς η θητεία των υπαρχόντων λήγει στις 31 Ιουλίου), θα πρέπει να έχουν αυξημένα παιδαγωγικά και διοικητικά προσόντα.
    Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνει πλήρη αναδιάρθρωση των περιφερειακών υπηρεσιών της εκπαίδευσης καθώς, όπως αναφέρεται στο εισηγητικό κείμενο του υπουργείου, το υπάρχον σύστημα είναι συγκεντρωτικό και πολύπλοκο. *

    Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011

    ΕΜΥ- Έκτακτο Δελτίο Πρόγνωσης Επικίνδυνων Καιρικών Φαινομένων

    Ώρα έκδοσης: 04/03/11 09:30
    WOGR91 LGAT 040930
    ΑΠΟ : ΕΜΥ/ΕΜΚ
    Ελληνικό, 04- 03- 2011 / 1130 B
    Α.Α. 05 / 2011
    ΠΡΟΣ : ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ


    ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΠΡΟΓΝΩΣΗΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ


    ΒΑΘΜΙΑΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ (7-3-2011) ΜΕ ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΗ ΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΕΙΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΟΡΕΙΝΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΠΕΔΙΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΑΡΧΙΚΑ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ. ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΕΙΣ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΝΗΣΙΩΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ.
    ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΟΙ ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ, ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ ΙΣΧΥΡΕΣ.
    ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΟΥΝ ΟΙ ΒΟΡΕΙΟΙ ΑΝΕΜΟΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΑΙΓΑΙΟ ΦΤΑΝΟΝΤΑΣ ΤΑ 9 ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΑ ΤΑ 10 ΜΠΟΦΟΡ.
    ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ (8-3-2011) ΟΙ ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΑ ΔΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΑ ΘΑ ΕΞΑΣΘΕΝΗΣΟΥΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ ΘΑ ΣΗΜΕΙΩΘΕΙ ΙΣΧΥΡΟΣ ΠΑΓΕΤΟΣ.
    ΣΤΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΝΟΤΙΑ ΟΜΩΣ ΟΙ ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΕΙΣ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΕ ΝΗΣΙΩΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ.
    ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ, ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΕΙΣ ΠΙΘΑΝΟΝ ΙΣΧΥΡΕΣ ΘΑ ΣΗΜΕΙΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΣΕ ΠΕΔΙΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΣΤΑ ΒΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ. ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΗΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ.
    ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΚΑΙΡΟΥ ΤΩΝ ΕΠΟΜΕΝΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΘΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΤΑΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΜΕ ΕΚΤΑΚΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΤΗΣ Ε.Μ.Υ


    Η ΤΜΡΧΗΣ ΠΡΟΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗΣ
    Α. ΠΑΠΑΚΡΙΒΟΥ


    Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΜΚ
    Α. ΛΑΛΟΣ

             ΚΑΛΕΣ 

           ΑΠΟΚΡΙΕΣ

    Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

    Τρίτη 1 Μαρτίου 2011

    Μελέτη για τις μισθολογικές εξελίξεις στο Δημόσιο

     Προσχέδιο Μελέτης
    Δώστε προσοχή στη σελίδα 9
    περισσόερα στο σύνδεσμο:
    http://www.mpratis.gr/11/mel2011.pdf

    ΤΑ ΝΕΑ On-line Καλλικράτης στην εκπαίδευση

    Σχέδιο για συγχώνευση 300 Σχολείων
    περισσότερα:

    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=4620350

    ΤΑ ΝΕΑ On-line ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ

    ΟΙ ΣΥΝΕΝΩΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

    ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 1 Μαρτίου 2011
    Στη νεοελληνική γραµµατεία οι αναφορές στο σχολείο του χωριού ή της γειτονιάς περιέχουν πανίσχυρους συµβολισµούς.

    Για πολλές δεκαετίες καθήκον του ελληνικού κράτους ήταν η ίδρυση σχολείων.

    Κι όταν δεν επαρκούσαν τα κονδύλια, οι ντόπιοι εύποροι µε το περίσσευµα ψυχής τους έκτιζαν καταπληκτικά διδακτήρια για να στεγάσουν την ανάγκη του λαού για µόρφωση – εργαλείο για µια καλύτερη ζωή.

    Σε αυτά τα κτίρια η έλλειψη εκπαιδευτικού υλικού αναπληρώθηκε από την υποδειγµατική µορφή του έλληνα δασκάλου.

    Η µετέπειτα ανάπτυξη οδήγησε στην ανέγερση ακόµη περισσότερων σχολείων, συνήθως µε σύγχρονες προδιαγραφές.

    Αλλά αυτή η ίδια η ανάπτυξη, ή έστω η στρεβλή εκδοχή της, άλλαξε τα δεδοµένα κατά περιοχή. Στην περιφέρεια τα χωριά ερήµωσαν και πολλά σχολεία υπολειτουργούν.

    Οι διδασκόµενοι είναι σχεδόν όσοι και οι διδάσκοντες.

    Αυτές οι αποδεκατισµένες σχολικές µονάδες ενδεχοµένως ωφελούν τις τοπικές κοινότητες. Τους καταδικάζουνστην αποµόνωση, χωρίς εµπειρίεςζωντανής σχολικής ζωής.

    Αλλά δεν ωφελούν τους µαθητές. Τους στερούν νέα γνωστικά πεδία και νέα εκπαιδευτικά εργαλεία.

    Αυτό και µόνο θεµελιώνει την ανάγκη για συγχωνεύσεις σχολείων στην περιφέρεια, παρά τις αντιδράσεις τοπικών παραγόντων και µερίδας διδασκόντων.

    Ο διάλογος που άρχισε ήδη θα αναδείξει σε ποιες περιπτώσεις οι συγχωνεύσεις δεν ενδείκνυνται, όπως π.χ. στα µικρά νησιά και στις δυσπρόσιτες περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας.

    Σε κάθε περίπτωση, όπου συµφωνηθεί η συνένωση τοπικών µονάδων, η Πολιτεία πρέπει να εγγυηθεί την καθηµερινή ασφαλή και εύκολη µεταφορά των µαθητών.

    Αντίστοιχοι εκπαιδευτικοί λόγοι υπάρχουν σε αρκετές περιπτώσεις και στα αστικά κέντρα. Εκεί η συνένωση των δυνάµεων των σχολείων που γειτνιάζουν µπορεί να µειώσει τις διευθυντικές θέσεις, αλλά θα αυξήσει τη διδακτική δυναµική τους.

    Θα ενοποιήσει εκπαιδευτικά προγράµµατα και θα εξοµαλύνει τη λειτουργία των συστεγαζόµενων µονάδων, που ούτως ή άλλως συνυπάρχουν. Το υπουργείο Παιδείας πρέπει να εξαντλήσει κάθε περιθώριο για να εξηγήσει, κυρίως στους γονείς, ότι η συγχώνευση αποβαίνει σε όφελος των µαθητών.

    Τους ανοίγει δρόµους επικοινωνίας και ευρύτερης συναναστροφής µε συνοµηλίκους τους. Εξασφαλίζει πρόσβαση σε καλύτερες υποδοµές, πιο σύγχρονα µέσα διδασκαλίας και πληρέστερο εκπαιδευτικό προσωπικό.

    Εφόσον προηγείται η µελέτη όλων των παραµέτρων, οι συγχωνεύσεις των σχολείων αποτελούν σηµαντικό αναγκαίο εκπαιδευτικό µέτρο. Και σαν τέτοιο υπερβαίνει συνήθεις συντεχνιακές αντιδράσεις ή εύλογες τοπικές ευαισθησίες.