Παρασκευή 29 Απριλίου 2011

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έτους 2011

Περισσότερα...
http://www.mpratis.gr/

ΑΔΕΔΥ

28/04/2011

Δελτίο Τύπου για την αύξηση του ωραρίου στο Δημόσιο

Η κατάθεση της ρύθμισης για την αύξηση του ωραρίου στο Δημόσιο από τις 37,5 στις 40 ώρες, εκτός από τις νέες δυσμενείς επιπτώσεις στο εργασιακό, οικογενειακό, κοινωνικό περιβάλλον των εργαζομένων στο Δημόσιο και των οικογενειών τους και τη νέα μείωση εισοδήματος, διευρύνει με νέους, ακραίους τρόπους, την κυβερνητική επίθεση στα πλαίσια του «ενδιάμεσου σχεδίου δημοσιονομικής προσαρμογής 2012 – 15» για την ανατροπή όσων κατακτήσεων και δικαιωμάτων έχουν απομείνει.
Συνδέεται με τις απολύσεις χιλιάδων συμβασιούχων και την καταστροφή χιλιάδων θέσεων εργασίας στο Δημόσιο σε βάρος κυρίως των νέων (που το ποσοστό ανεργίας υπερβαίνει το 37%) και  της λειτουργίας των παρεχόμενων κοινωνικών υπηρεσιών προς τους πολίτες.
Παράλληλα επιδεινώνει τη θέση δεκάδων χιλιάδων εργαζομένων που απασχολούνται σε επικίνδυνες και ανθυγιεινές συνθήκες (νοσοκομεία, μηχανογραφικές υπηρεσίες, εργαστήρια, τομείς Αυτοδιοίκησης κ.α.) και δεν είναι ενταγμένοι στα ΒΑΕ αφού με τη συγκεκριμένη ρύθμιση καταργούνται συλλήβδην και ισοπεδωτικά οι ρυθμίσεις για λιγότερη έκθεση σε επιβλαβείς συνθήκες και παράγοντες για την ίδια την υγεία τους.
Την ώρα που η ανεργία αυξάνει με ταχύτητα προς το 20%, την ώρα που οι ίδιες οι μελέτες της Κυβέρνησης διαπιστώνουν ότι το «μισθολογικό κόστος» και ο όγκος απασχόλησης στο Δημόσιο είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των χωρών του ΟΟΣΑ, η μείωση της απασχόλησης στο Δημόσιο μέσα και από την αύξηση των ωρών εργασίας, προσλαμβάνει χαρακτηριστικά ευρύτερων αρνητικών επιπτώσεων και εξελίξεων για το μέλλον των εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων.
Ο μύθος για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη, που για μια ακόμη φορά χρησιμοποιείται από την Κυβέρνηση, δεν μπορεί να αποπροσανατολίσει κανέναν. Πολύ περισσότερο όταν με τον περιορισμό των δαπανών για τη λειτουργία των Δημοσίων Υπηρεσιών, με τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις υπηρεσιών υγείας και παιδείας και με τις ιδιωτικοποιήσεις Δημοσίων Υπηρεσιών, τα δημόσια κοινωνικά αγαθά υποβαθμίζονται με δραματικές επιπτώσεις σε βάρος του πολίτη.
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί την Κυβέρνηση να εγκαταλείψει άμεσα τις αδιέξοδες νεοφιλελεύθερες επιλογές, μέτρα που αντί να οδηγούν στην έξοδο από την κρίση βυθίζουν στην ύφεση την οικονομία και την κοινωνία στην χρεοκοπία, σε μια στιγμή που αποδεικνύεται ότι ο δωδεκάμηνος μνημονιακός χρόνος δεν επιβεβαιώνει ως αποτέλεσμα τους διακηρυγμένους στόχους.
Είναι σαφές ότι η απόσυρση της συγκεκριμένης ρύθμισης αναδεικνύεται ως άμεσο αίτημα της απεργίας της 11ης Μαΐου 2011 και των επόμενων αγωνιστικών – απεργιακών δράσεων που ακολουθούν μαζί με την υπόθεση του μισθολογίου αλλά και των νέων αντιασφαλιστικών παρεμβάσεων που σχεδιάζονται.
Καλούμε όλους και όλες στην απεργιακή συγκέντρωση της 1ης Μάη, στη Γενική Απεργία της 11ης Μάη.

ΜΑΖΙΚΑ, ΔΥΝΑΜΙΚΑ, ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΩΝ, ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΕΩΝ
Καλούμε τους εργαζόμενους στο Δημόσιο στην οργάνωση και προετοιμασία, νέων κινητοποιήσεων μετά τη Γενική Απεργία, απέναντι σε κάθε περικοπή εργασιακών (ωράριο κ.α.), μισθολογικών (απώλειες, 13ος -14ος μισθός, νέο μισθολόγιο), ασφαλιστικών (επικουρικά κ.α.) κατακτήσεων και δικαιωμάτων.

Πέμπτη 28 Απριλίου 2011

Επιστολή του Γ. Γ. της Ομοσπονδίας Εκπ/κών Πορτογαλίας Mário Nogueira στην υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Τις αρνητικές επιπτώσεις από την Πορτογαλική κυβερνητική απόφαση να κλείσουν όλα τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με λιγότερους από 21 μαθητές,(έκλεισαν περισσότερα από 701 σχολεία το 2010), αναλύει ο Γενικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Πορτογαλίας Mário Nogueira, με επιστολή του στην Ελληνα υπουργό Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου. Ειδικότερα η επιστολή έχει ως εξής:
Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,
Η εθνική ομοσπονδία εκπαιδευτικών (FENPROF) – η μεγαλύτερη ένωση εκπαιδευτικών στην Πορτογαλία - πρόσφατα ενημερώθηκε ότι το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει τη συγχώνευση 1933 σχολικών μονάδων και στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αυτά τα μέτρα έχουν εφαρμοστεί επίσης στην Πορτογαλία, με πολύ αρνητικό αντίκτυπο στην ποιότητα της εκπαίδευσης, και επομένως θα επιθυμούσαμε να στρέψουμε την προσοχή σας στην πορτογαλική εμπειρία.
Λόγω της κυβερνητικής απόφασης να κλείσουν όλα τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με λιγότερους από 21 μαθητές, έκλεισαν περισσότερα από 701 σχολεία το 2010, χωρίς να λάβουν υπόψη τη διαφορετική πραγματικότητα κάθε σχολείου, και τις συνέπειες που έχει το κλείσιμο χωρίς διακρίσεις στην ερήμωση της επαρχίας.
Εκτός αυτού, αγνοώντας τις απόψεις των σχολικών κοινοτήτων και των τοπικών αρχών, το 2010, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε επίσης να συγχωνεύσει σχεδόν 200 προπαρασκευαστικά σχολεία και σχολεία δευτεροβάθμιας σε 48 τεράστια «σχολικά συγκροτήματα», μη λαμβάνοντας υπόψη την ιστορία και την ταυτότητα αυτών των σχολείων, τις πολιτισμικές διαφορές τους, τα προγράμματα που ανέπτυξαν, και τη θητεία των συμβουλίων τους που είχαν  εκλεγεί δημοκρατικά.
Με τη χρησιμοποίηση του επιχειρήματος ότι το μέτρο αποσκοπούσε στη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος, η κυβέρνηση τελικά αναγνώρισε ότι αυτή η αναδιάρθρωση έχει επιτρέψει τη μείωση 5.000 δασκάλων στο σύστημα κατά το 2010/11. Το πρόγραμμα σταθερότητας και ανάπτυξης που απορρίφθηκε πρόσφατα από το Κοινοβούλιο εκτίμησε ότι η συνέχιση αυτής της διαδικασίας θα επέτρεπε την αποταμίευση περίπου 450 εκατομμυρίων ευρώ κατά τη διάρκεια των δύο επόμενων ετών.
Δεν εξετάζουμε την ανάγκη να οργανώσουμε ορθολογικά τους πόρους, ειδικά σε περιόδους σοβαρής οικονομικής και χρηματοπιστωτικής κρίσης, όπως αυτή που η Πορτογαλία και η Ελλάδα αντιμετωπίζουν. Οι κυβερνήσεις έχουν το δικαίωμα και την υποχρέωση να ενεργήσουν έτσι, αλλά χωρίς να διακινδυνεύουν τους στόχους του εκπαιδευτικού συστήματος. Η FENPROF πραγματοποίησε μια μελέτη για τις συνέπειες αυτών των «σχολικών συγκροτημάτων» και, από τις πληροφορίες που ελήφθησαν από τους  εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές των σχολείων, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η συγχώνευση των σχολείων με τις διαφορετικές ιστορίες και τους πολιτισμούςσε τεχνητές «οργανικές μονάδες», οδηγεί σε απανθρωποποιημένους χώρους και σε απρόσωπες σχέσεις, καθώς επίσης και σε αυξανόμενες συγκρούσεις, στη γραφειοκρατία και στο συγκεντρωτισμό. (σε μερικές περιπτώσεις φυσικώς απομακρυσμένα),
Γι’ αυτό το λόγο η FENPROF έχει πιέσει την πορτογαλική κυβέρνηση προκειμένου να διεξάγει μια αξιολόγηση ακριβείας για τις υπάρχουσες «μονάδες» προτού συνεχίσει με τη δημιουργία άλλων με το ίδιο (ή μεγαλύτερο) μέγεθος και πολυπλοκότητα. Συγχρόνως, θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο να προωθήσει μια δημόσια συζήτηση για το εκπαιδευτικό σύστημα που θέλουμε για τη χώρα μας.
Ενώ σε άλλες χώρες το μέγεθος των σχολείων μειώνεται προκειμένου να βελτιώσει τη δημόσια εκπαίδευση – για παράδειγμα, στη Φινλανδία, το 40% των σχολείων έχουν λιγότερους από 50 σπουδαστές και μόνο το 3% περισσότερους από 600. Στη Νέα Υόρκη, 20 από τα μεγαλύτερα σχολεία δευτεροβάθμιας αντικαταστάθηκαν από 200 νέες μονάδες, με έναν μέγιστο αριθμό σπουδαστών λίγο περισσότερο από 400. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μια από τις προτεραιότητες του παρόντος πρωθυπουργού είναι η δημιουργία μικρότερων σχολείων, αντιστρέφοντας βαθιά την τάση στην τελευταία δεκαετία… - στην Πορτογαλία τα σχολεία κλείνουν και συγχωνεύονται «σε συγκροτήματα» με εκατοντάδες εκπαιδευτικούς και  χιλιάδες  σπουδαστές να εργάζονται σε διάφορα (και μερικές φορές απομακρυσμένα) κτίρια.
Θέλουμε τα σχολεία με τα δικά τους προγράμματα και την ταυτότητά τους ή τις παιδαγωγικά αποδυναμωμένες και ανεξέλεγκτες «μονάδες»; Ποιά θα πρέπει να είναι η προτεραιότητά μας-  να επενδύσουμε στην εκπαίδευση και τα προσόντα ή  να μειώσουμε τις δαπάνες προκειμένου να καταστήσουμε το δημόσιο σύστημα μας πιο οικονομικό;
Η FENPROF θεωρεί ότι η έλλειψη επενδύσεων στην εκπαίδευση, είτε στην Πορτογαλία είτε στην Ελλάδα (χώρες όπου σχεδόν όλα υποθηκεύονται), σημαίνει την παραίτηση από ένα ποιοτικό εκπαιδευτικό δημόσιο σύστημα για το μέλλον. Λαμβάνοντας αυτό υπόψη η FENPROF πιέζει το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας να υπολογίσει την Πορτογαλική πραγματικότητα  και να αναθεωρήσει  την απόφασή του γι’ αυτό το ύψιστης σπουδαιότητας ζήτημα.

Με τιμή,
Mário Nogueira
Γενικός Γραμματέας

Η «άγνωστη» παράμετρος της Οικονομίας

Τι θα ψειρίσει η Εφορία για τις αποδείξεις

http://www.enet.gr/
Μεγάλα ποσά αποδείξεων που δεν συνάδουν με το φορολογητέο εισόδημα ή υψηλές επιστροφές φόρου εντάσσουν αυτόματα τους φορολογούμενους σε δείγμα ελέγχου. Το υπουργείο Οικονομικών στέλνει μήνυμα στους περίπου 5,5 εκατ. φορολογούμενους πως η προσκόμιση αποδείξεων για την κάλυψη του αφορολόγητου ορίου των 12.000 ευρώ μπορεί να οδηγήσει σε εξονυχιστικό έλεγχο.
Οι «3» ομάδες που κινδυνεύουν να επιλεγούν για έλεγχο είναι όταν:
 
Α. Η αναλογία εισοδήματος και προσκομιζόμενων αποδείξεων δεν συνάδει. Δηλαδή, ένας φορολογούμενος με χαμηλό εισόδημα αν επισυνάψει υπερβολικό ποσό αποδείξεων δημιουργεί υποψίες, δεδομένου ότι ένα μέρος του εισοδήματός του έχει καλυφθεί από άλλες δαπάνες διαβίωσης, όπως ενοίκια.
Β. Δηλώσουν τις αποδείξεις-μπόνους των 3.000 ευρώ για περαιτέρω μείωση φόρου και δη όταν δεν εμφανίζουν ιδιαίτερα υψηλά εισοδήματα.
Γ. Παρατηρηθούν υψηλές επιστροφές φόρου, είτε αυτό προκαλείται από τις αποδείξεις-μπόνους είτε από τις υπόλοιπες εκπιπτόμενες δαπάνες, όπως τόκοι στεγαστικών δανείων, ιατρικά, ασφάλιστρα, δίδακτρα, ενοίκια, ιδιαίτερα μαθήματα κ.λπ.
Με τη λήξη των προθεσμιών υποβολής των δηλώσεων εισοδήματος, δηλαδή από τον Ιούνιο, θα ξεκινήσουν οι φορολογικοί έλεγχοι. Το δείγμα ελέγχου θα επιλέγεται μηνιαία, ώστε να εντοπιστεί αν επισυνάφθηκε το ποσό των αποδείξεων που δηλώθηκε.
Ταχυδρομικά ή ηλεκτρονικά
Οι αποδείξεις των 12.000 ευρώ συνυποβάλλονται μαζί με τη δήλωση εισοδήματος στην περίπτωση της έντυπης αποστολής. Επισυνάπτονται σε ειδικό φάκελο, εξωτερικά του οποίου αναγράφεται το ονοματεπώνυμο και ο ΑΦΜ του φορολογούμενου, ο αριθμός και το συνολικό ποσό των αποδείξεων.
Σε ηλεκτρονική δήλωση, οι αποδείξεις, όπως και τα άλλα δικαιολογητικά-αποδεικτικά διακρατούνται στην οικία του φορολογούμενου και προσκομίζονται στην Εφορία αν ζητηθούν για έλεγχο. Οι φορολογούμενοι πρέπει να γνωρίζουν «10» βασικά σημεία:
1 Οσοι έχουν εισόδημα μέχρι 6.000 ευρώ δεν προσκομίζουν καμία απόδειξη.
2 Οι έχοντες εισόδημα άνω των 6.000 ευρώ προσκομίζουν το 10% αυτού σε αποδείξεις και άνω των 12.000 ευρώ το 30% αυτού σε αποδείξεις. Επί παραδείγματι, ο έχων εισόδημα 9.000 ευρώ προσκομίζει αποδείξεις 900 ευρώ και ο έχων εισόδημα 37.000 ευρώ επισυνάπτει αποδείξεις 8.700 ευρώ.
3 Οι αποδείξεις λογίζονται κατ' άτομο, καθώς φορολογείστε για το ατομικό σας εισόδημα και όχι για το οικογενειακό. Αν έχετε εισόδημα 23.000 ευρώ και η σύζυγος έχει 20.000 ευρώ προσκομίζετε αποδείξεις 4.500 ευρώ για εσάς και 3.600 ευρώ για τη σύζυγο, ήτοι σύνολο αποδείξεων 8.100 ευρώ. Και όχι αποδείξεις αξίας 10.500 ευρώ που απαιτούνται για εισόδημα 43.000 ευρώ, όσο και το συνολικό οικογενειακό εισόδημα του παραδείγματος.
4 Δυνατότητα προσκόμισης επιπλέον αποδείξεων μέχρι 15.000 ευρώ κατ' άτομο ή 30.000 ευρώ κατά οικογένεια. Προσοχή, όμως, μη βρεθείτε αντιμέτωποι στο μέλλον με απώλεια εισοδήματος για δικαιολόγηση τεκμηρίου, αν και για την ώρα το υπουργείο διαβεβαιώνει πως η αξία των αποδείξεων δεν αυξάνει ανάλογα την τεκμαρτή δαπάνη.
5 Οι αποδείξεις για το μπόνους φόρου φτάνουν μέχρι 3.000 ευρώ κατ' άτομο, καθώς καλύπτουν τη διαφορά του αφορολογήτου των 12.000 ευρώ και του ανώτατου ύψους αποδείξεων 15.000 ευρώ.
* Για παράδειγμα, αν έχετε εισόδημα 20.000 ευρώ απαιτούνται αποδείξεις αξίας 3.600 ευρώ για να καλύψετε το αφορολόγητο. Αν θέλετε να έχετε και το μπόνους φόρου προσκομίζετε αποδείξεις συνολικής αξίας 6.600 ευρώ. Οι πρόσθετες αποδείξεις σάς δίνουν μπόνους ίσο με το 10% της αξίας των αποδείξεων.
6 Οι αποδείξεις γίνονται δεκτές μόνο αν φαίνονται η επωνυμία της εκδότριας επιχείρησης, ο ΑΦΜ αυτής, η ημερομηνία έκδοσης και το τελικό ποσό.
Σε περίπτωση κατά την οποία η απόδειξη δεν είναι τυπωμένη με έντονα στοιχεία και πιθανολογείται η πλήρης εξαφάνισή τους, ο φορολογούμενος πρέπει να επαναλάβει τα προαναφερθέντα στοιχεία (επωνυμία της επιχείρησης, ΑΦΜ, ημερομηνία και ποσά). Δηλαδή, να τα εγγράψει από πάνω με στυλό. Κι αυτό για να είναι εφικτός ο έλεγχος. Στην αντίθετη περίπτωση, τις πετάτε καθώς δεν θα τις αναγνωρίσει η Εφορία.
10% πέναλτι επί του υπολειπομένου
7 Αν δεν προσκομίσετε τις αποδείξεις που απαιτούνται βάσει του εισοδήματος για τη διατήρηση του αφορολογήτου, τότε έχετε πέναλτι φόρου. Η επιβάρυνση φτάνει στο 10% του ποσού των δαπανών που υπολείπονται.
* Για παράδειγμα, αν έχετε εισόδημα 20.000 ευρώ απαιτούνται αποδείξεις 3.600 ευρώ. Αν προσκομίσετε μόνο 1.600 ευρώ, τότε για τις υπόλοιπες 2.000 ευρώ θα επιβαρυνθείτε με πρόσθετο φόρο 10% ήτοι 200 ευρώ.
8 Οι αποδείξεις μπορεί να προέρχονται από οποιαδήποτε δαπάνη πραγματοποιήσατε το 2010 για την αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών.
9 Δεν αναγνωρίζονται αποδείξεις από λογαριασμούς ΔΕΚΟ (όπως ΔΕΗ), τυχερά παιχνίδια κ.λπ.
10 Το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ διατηρείται χωρίς την προσκόμιση αποδείξεων για δημόσιους υπαλλήλους εξωτερικού, όσους διαμένουν σε οίκο ευγηρίας, φυλακισμένους και κατοίκους κρατών Ε.Ε. που αποκτούν στην Ελλάδα εισόδημα πλέον του 90% του συνολικού εισοδήματός τους.
Σημειώνεται ότι οι λοιποί κάτοικοι εξωτερικού που αποκτούν εισόδημα στην Ελλάδα δεν προσκομίζουν αποδείξεις, καθώς δεν δικαιούνται το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ. *


Τετάρτη 27 Απριλίου 2011

Ακρόπολη, 27 Απριλίου 1941. Ποιος θυμάται τον Κουκίδη;



Του Γιώργου Μαλούχου      tovima.gr
Ηταν σαν σήμερα πριν από εβδομήντα χρόνια, όταν η Βέρμαχτ έμπαινε στην Αθήνα. Ηταν Κυριακή του Θωμά, η μέρα που ενέπνευσε και τη «Συννεφιασμένη Κυριακή», το μέγα τραγούδι του Τσιτσάνη.

Κυρίως όμως, ήταν η μέρα που ο εύζωνας φρουρός της Ακρόπολης, ο Κωνσταντίνος Κουκίδης, δεν άντεξε την ντροπή της παράδοσης του Ιερού Βράχου στο Γερμανό αξιωματικό και, αντί να υποστείλει την ελληνική σημαία για να την παραδώσει όπως τον είχε διατάξει ο διοικητής της γερμανικής φρουράς, την υποστέλλει τραγουδώντας μόνος μπροστά τους Γερμανούς τον εθνικό ύμνο, τυλίγει με αυτή το σώμα του και αυτοκτονεί πέφτοντας στο κενό.

Σήμερα, ποιος θυμάται τον Κουκίδη; Κανείς φυσικά. Και γιατί να τον θυμόμαστε; Επειδή πήγε και αυτοκτόνησε για να μην παραδώσει την Ακρόπολη στο βάρβαρο κατακτητή; Αστεία πράγματα…

Ηταν ήρωας της παγκόσμιας επανάστασης; Δεν ήταν. Ή μήπως ήταν πολιτικός που πάλευε για τα… δίκαια του λαού και φιλούσε κι αγκάλιαζε όποιον έβρισκε μπροστά του τάζοντας ψέμματα; Ούτε αυτό ήταν. Μήπως έβαλε χέρι σε κανένα δημόσιο ταμείο να γίνει «μάγκας»; Όχι. Φυσικά, δεν ήταν και περσόνα της τηλεόρασης. Δεν χόρευε, δεν μαγείρευε, δεν έκανε την καρικατούρα, τη γλάστρα ή τον κλόουν στο γυαλί, ούτε ρητόρευε από αυτό – δεν υπήρχε γυαλί άλλωστε… Μήπως ήταν κρατικοδίαιτος κομματικός συνδικαλιστής να… προασπίζεται τη δημόσια περιουσία με το πάθος που θα προασπιζόταν τη δική του ιδιωτική, προφανώς επειδή τις έχει μπερδέψει; Μπα, ούτε αυτό.

Ε, τέλος πάντων, τι ήταν αυτός ο Κουκίδης; Αφού δεν ήταν τίποτα απ’ όλα αυτά, που συγκροτούν το σκληρό πυρήνα του αξιακού συστήματός μας, ήταν ένα τίποτα. Πολύ καλά έκανε και πήγε και έπεσε από την Ακρόπολη, δικιά του δουλειά. Και πολύ καλά κάνουμε λοιπόν και εμείς και δεν θυμόμαστε. Τι να θυμηθούμε δηλαδή από έναν τέτοιο ήρωα; Τολμάμε να τον θυμηθούμε; Πρέπει να τον θάψουμε βαθειά στη λήθη. Όταν θα θυμόμαστε τι ήταν αυτός, θα θυμόμαστε αναγκαστικά τι είμαστε κι εμείς. Ασε λοιπόν καλύτερα…

Απλώς, δεν σκεφτήκαμε ποτέ ότι μπορεί να φτάσαμε εδώ που φτάσαμε ακριβώς επειδή μέσα μας δεν κατοικεί ο Κουκίδης, αλλά όλοι αυτοί οι γελοίοι τύποι, που, σα να μη μας έφταναν οι δικοί μας, έχουμε τώρα πάρει κι «τηλενισχύσεις» από την Τουρκία… Αλλά αυτό είμαστε πια: αυτό που βλέπουμε καρφωμένοι μαζικά σαν ανώμαλοι μπροστά σ’ ένα άθλιο γυαλί… Κι έτσι, δυστυχώς, δεν βγαίνουν πέρα οι μεγάλες ώρες όπως αυτές που τώρα περνάμε.

…που έχει πάντα συννεφιά, χριστέ και παναγιά μου…


gmalouchos@tovima.gr

Κατάρτιση Προγραμμάτων Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣ/ΚΟΥ Δ.Ε.
ΤΜΗΜΑ Α΄
                                                                                                                                                            ΠΡΟΣ:    Τους Πρυτάνεις των     
           Πανεπιστημίων
                                       Έδρες τους

ΘΕΜΑ:  Κατάρτιση Προγραμμάτων Παιδαγωγικής και Διδακτικής
             Επάρκειας


      Με τη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 2 του ν.3848/2010 (ΦΕΚ Α΄/71) η  πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια κατέστη αναγκαία προϋπόθεση διορισμού στη δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
     Σύμφωνα δε με τα οριζόμενα στην  περ. α΄ της παραγράφου 3 του ίδιου άρθρου, η κατοχή παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας πιστοποιείται, μεταξύ άλλων,  με βεβαίωση περί επιτυχούς παρακολούθησης ειδικού προγράμματος σπουδών, τουλάχιστον εξαμηνιαίας διάρκειας, το οποίο παρέχεται από τμήμα Α.Ε.Ι. ή από ομάδες συνεργαζόμενων τμημάτων του ίδιου ή περισσοτέρων Α.Ε.Ι. και καταρτίζεται με Απόφαση του οικείου Α.Ε.Ι. που εγκρίνεται από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Σημειώνεται ότι τα ως άνω Προγράμματα αφορούν στους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθόσον σύμφωνα με την περ. γ΄ της παρ. 3, η κατοχή πτυχίου παιδαγωγικών τμημάτων Α.Ε.Ι. πιστοποιεί την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια των αποφοίτων τους. 
    
Ανταποκρινόμενοι σε σχετική εκ μέρους σας αίτηση   και προκειμένου τα Ιδρύματά σας να βοηθηθούν στην άσκηση της προαναφερθείσας αποφασιστικής αρμοδιότητας κατάρτισης των Προγραμμάτων Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, θέτουμε υπ’ όψιν σας με την παρούσα ένα μεσοπρόθεσμο γενικό πλαίσιο δομών και διαδικασιών σχεδιασμού, καθώς και υλοποίησης των εν λόγω Προγραμμάτων, με απόλυτο, σε κάθε περίπτωση σεβασμό στην συνταγματικώς κατοχυρωμένη πλήρη αυτοδιοίκηση των Ιδρυμάτων σας.
      Επισημαίνεται ότι οι προτεινόμενες κατευθυντήριες γραμμές συνιστούν προϊόν: α) μελέτης από εντεταλμένα όργανα του Υπουργείου, και β) σχετικών προτάσεων που υπεβλήθησαν από ορισμένα Πανεπιστήμια. Αναλυτικά:  


1.      Βασικές εκπαιδευτικές παραδοχές για τη δημιουργία του συστήματος

1.1.            Η βασική εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρέχεται στο εσωτερικό των Πανεπιστημίων στο επίπεδο της Σχολής.
1.2.            Το Πρόγραμμα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας δέον όπως δομηθεί και συγκροτηθεί από 8-10 εξαμηνιαία  μαθήματα, τα οποία θα αναπτύσσονται από το πέμπτο έως και το τελευταίο εξάμηνο σπουδών.
1.3.            Το Ειδικό Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης είναι σκόπιμο να αποτελείται από δύο ενότητες μαθημάτων: 
·         την ενότητα των μαθημάτων υποδομής (για παράδειγμα, Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, Ιστορία της Εκπαίδευσης, Συγκριτική Παιδαγωγική, Αναπτυξιακή Ψυχολογία, Εκπαιδευτική Ψυχολογία) και
·         την ενότητα μαθημάτων Ειδικής Διδακτικής (για παράδειγμα, Διδακτική των Μαθηματικών, της Ιστορίας, Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, Παιδαγωγικές Εφαρμογές ειδικών αντικειμένων) - Στην ενότητα αυτή εντάσσεται και πραγματοποίηση Πρακτικής Άσκησης η οποία ενσωματώνεται στο Πρόγραμμα με βάση τις δυνατότητες των Πανεπιστημίων.
1.4.            Τα μαθήματα θα πρέπει να διδάσκονται από μέλη ΔΕΠ, των οποίων τα γνωστικά αντικείμενα εντάσσονται στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Αγωγής βάσει του ΦΕΚ διορισμού τους.
1.5.            Η επιτυχής ολοκλήρωση του Ειδικού Προγράμματος Σπουδών οδηγεί στην απόκτηση Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας το οποίο, μαζί με το βασικό πτυχίο ή δίπλωμα, επιτρέπει στον/την κάτοχό του συμμετοχή στο διαγωνισμό επιλογής εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή, πέραν των θεσμών της δημόσιας εκπαίδευσης, σε άλλη θέση στην οποία απαιτούνται πιστοποιημένα προσόντα εκπαιδευτικού. 


2.      Δομή και οργάνωση του συστήματος
2.1.            Τα Πανεπιστήμια, αν οι απόφοιτοί τους επιθυμούν να εξασφαλίσουν ως επαγγελματική προοπτική αυτή του/της εκπαιδευτικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δέον όπως συγκροτήσουν Ειδική Επιστημονική Επιτροπή (Ε.Ε.Ε.), η οποία θα αναλάβει το σχεδιασμό και τη διεκπεραίωση των σχετικών διαδικασιών. 
2.2.            Η ΕΕΕ κρίνεται σκόπιμο να είναι πενταμελής με Πρόεδρο και Αναπληρωτή/τρια Πρόεδρο στη βαθμίδα του Καθηγητή, και τρία ακόμη μέλη ΔΕΠ με γνωστικό αντικείμενο από το πεδίο των Επιστημών της Αγωγής και της  Εκπαίδευσης, επιλεγόμενα από τη Σύγκλητο ύστερα από σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος.
2.3.            Οι Σχολές, προκειμένου να προσφέρουν στους αποφοίτους /τις φοιτητές/τριές τους τη δυνατότητα απόκτησης του εν λόγω Πιστοποιητικού είτε θα καταρτίζουν Προγράμματα που θα υποβάλλονται στην ΕΕΕ είτε θα απευθύνονται στην ΕΕΕ για να συντονίσει την από κοινού ανάπτυξη σχετικών προγραμμάτων με άλλες Σχολές.
2.4.            Στην πρώτη περίπτωση η Σχολή, σε συνεργασία με την ΕΕΕ, επιλέγει διδάσκοντες/ουσες με γνωστικά αντικείμενα συμβατά με τα μαθήματα του Ειδικού Προγράμματος και οργανώνει τη διεξαγωγή των μαθημάτων. Στη δεύτερη περίπτωση η ΕΕΕ επιλέγει, σε συνεργασία με τις Σχολές διδάσκοντες/ουσες, με  γνωστικά αντικείμενα συμβατά με τα μαθήματα του Ειδικού Προγράμματος και οργανώνει τη διεξαγωγή των μαθημάτων με βάση τις αντικειμενικές δυνατότητες του Πανεπιστημίου.
2.5.            Οι μονάδες που αντιστοιχούν στα μαθήματα που περιλαμβάνονται στο Πιστοποιητικό θα πιστώνονται στο φοιτητή/τρια και θα συνυπολογίζονται για τη λήψη του πτυχίου (περ. β΄ αρθρο 3).
2.6.            Η ολοκλήρωση  του Ειδικού Προγράμματος Σπουδών οδηγεί στην απονομή του Πιστοποιητικού από τον/την Αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων. Ο βαθμός του Πιστοποιητικού προκύπτει ως μέσος όρος των βαθμών των μαθημάτων.
2.7.            Το Υπουργείο θα ενισχύει τα Πανεπιστήμια με Πρόγραμμα Τεχνικής Βοήθειας (διοικητική στελέχωση, πάγιες δαπάνες, υλικοτεχνική υποδομή, έξοδα μετακίνησης διδασκόντων για τα Πανεπιστήμια με γεωγραφική διασπορά) για τα δύο πρώτα έτη λειτουργίας των ΕΕΕ και θα ανταποκρίνεται σε τεκμηριωμένες προτάσεις των ΕΕΕ για πιστώσεις συμβασιούχων διδασκόντων.
Σε περίπτωση κωλύματος της Συγκλήτου η αρμοδιότητα λήψης των Αποφάσεων μεταφέρεται στο Πρυτανικό Συμβούλιο.

 
3.      Ειδικές ρυθμίσεις

3.1.            Τα Πανεπιστήμια μπορούν να επιλέξουν την υλοποίηση του Ειδικού Προγράμματος με μεθοδολογία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ή με μεικτή εκπαιδευτική διαδικασία.
3.2.            Μέλη ΔΕΠ, που υπηρετούν σε Τμήματα, των οποίων οι απόφοιτοι/ες κατευθύνονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και που έχουν γνωστικά αντικείμενα στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Αγωγής, συμβατά με τα μαθήματα του Ειδικού Προγράμματος Σπουδών, επιλέγονται κατά προτεραιότητα ως διδάσκοντες/ουσες. 

                                                                                     Ο Γενικός Γραμματέας



Βασίλειος Κουλαϊδής




Εσωτ. Διανομή
Γραφείο κ. Υπουργού
Γραφείο κ. Αναπληρώτριας Υπουργού
Γραφείο Υφυπουργού κ. Πανάρετου
Γραφείο Υφυπουργού κ. Χριστοφιλοπούλου
Γραφείο κ. Γενικού Γραμματέα
Γραφεία κ.κ. Ειδικών Γραμματέων
Γενική Δ/νση Δ/σης Π.Ε. και Δ.Ε.
Δ/νση Στατιστικής και Οργάνωσης Π.Ε.
Δ/νση Προσωπικού Δ.Ε.
Δ/νση Προσωπικού Π.Ε.


Από το esos.gr

Τρίτη 26 Απριλίου 2011

Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ

ΑΠΕΡΓΙΕΣ Γ.Σ.Ε.Ε. - Α.Δ.Ε.Δ.Υ. 1Η ΜΑΗ & 11 ΜΑΗ 2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ., μπροστά στη νέα επίθεση που έχουν εξαπολύσει Κυβέρνηση και Τρόικα σε εργαζόμενους, ανέργους και συνταξιούχους, μέσω του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής, του «μισθολογίου» των νέων περικοπών αλλά και του «Συμφώνου Ανταγωνιστικότητας», που «θεσμοθετεί» τη διαρκή λιτότητα και καταδικάζει ολόκληρη την κοινωνία στη φτώχεια, καλεί σε μαζική συμμετοχή:

•·Στις αγωνιστικές πρωτομαγιάτικες εκδηλώσεις, την Κυριακή 1η Μαΐου στις 11:00 το πρωί στην πλατεία Κλαυθμώνος και στις απεργιακές συγκεντρώσεις που θα πραγματοποιηθούν από τα Συνδικάτα σε ολόκληρη τη χώρα.

•·Στην 24ωρη Γενική Απεργία που πραγματοποιούν από κοινού ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ την Τετάρτη 11 Μαΐου.

Οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι και οι συνταξιούχοι με τη συμμετοχή τους και την αγωνιστικότητά τους μπορούν να διαμορφώσουν μια νέα δυναμική, αντιδρώντας:
•1. Στην πολιτική χιλιάδων απολύσεων σε Δημόσιο (συμβασιούχοι) και Ιδιωτικό Τομέα.
•2. Στην πολιτική συνεχούς μείωσης μισθών και συντάξεων και διαρκούς αύξησης της ακρίβειας.
•3. Στην πολιτική απαξίωσης του ρόλου των Δημοσίων Υπηρεσιών, συνολικής εκποίησης του Δημοσίου Τομέα, διαρκούς συρρίκνωσης του Κοινωνικού Κράτους και μεταφοράς του κόστους στους πολίτες, με μοναδικό κριτήριο την περιστολή δαπανών. 
Από  την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Δευτέρα 25 Απριλίου 2011

Η κρίση φέρνει ζωή στα χωριά της Ηπείρου

Στους τόπους καταγωγής τους αποφάσισαν να περάσουν το τριήμερο του Πάσχα εκατοντάδες απόδημοι Ηπειρώτες - Η κρίση δεν τους επέτρεψε να ταξιδέψουν προς κάποια άλλη πόλη και οι περισσότεροι επέλεξαν να διατηρήσουν την επαφή με τις ρίζες τους

Δεν πτοήθηκαν από την οικονομική κρίση πολλοί Ηπειρώτες, που αποφάσισαν να περάσουν τις ημέρες του Πάσχα στα πάτρια εδάφη και μάλιστα στα χωριά από όπου κατάγονται.
Ο αριθμός αυτών που επέλεξαν να επιστρέψουν τις ημέρες του Πάσχα στην Ήπειρο είναι μικρότερος σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, όμως όσοι τελικά αποφάσισαν τη… μεγάλη έξοδο έδωσαν ζωή στα χωριά της περιοχής.
Ανάμεσά τους και η Κοπάνη Ιωαννίνων, όπου και φέτος γέμισε από γνώριμες φωνές και μάλιστα παιδικές φωνές. Ήδη από χθες άρχισαν να καταφθάνουν οι πρώτοι απόδημοι, ενώ και το Μεγάλο Σάββατο αναμένεται να είναι αυξημένη η προσέλευση.
Σύμφωνα με τον Φώτη Δρόσο, κάτοικο της Αθήνας που κατάγεται από την Κοπάνη, δεν νοείται Πάσχα μακριά από τον τόπο καταγωγής του καθενός. Χωρίς τα τοπικά έθιμα και το παραδοσιακό σούβλισμα και την μαγειρίτσα, κοντά στους συγγενείς και τους φίλους δεν γίνεται να γιορτάσει κανείς εύκολα το Πάσχα, σημείωσε χαρακτηριστικά.
Κίνητρο αποτελεί ακόμη η ανάγκη του καθενός να διατηρήσει την επαφή με τις ρίζες του με τον τόπο όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε, συμπλήρωσε.
Και μπορεί η κρίση να απέτρεψε ορισμένους να επιστρέψουν στα πάτρια εδάφη, όμως για τον κ. Δρόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει. «Η κρίση είναι  παντού. Τέτοιες μέρες την αφήνουμε πίσω. Άλλωστε θα την βρούμε πάλι όταν γυρίσουμε».
Ζωντανεύουν τα χωριά
Η παρουσία των αποδήμων στα ορεινά χωριά των Ιωαννίνων δίνει κυριολεκτικά ζωή στους μόνιμους κατοίκους, κυρίως ηλικιωμένους.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας Κοπάνης Φώτη Ζυγούρη, φέτος παρατηρείται μειωμένη προσέλευση πιθανότατα εξαιτίας της κρίσης.
Όμως παρ’ όλα αυτά αρκετοί είναι αυτοί που επέλεξαν να περάσουν τις άγιες ημέρες του Πάσχα στο χωριό τους.
Σε αυτό συμβάλλουν και οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσονται σε τοπικό επίπεδο, όπως η αναβίωση με το Μοιρολόγι της Παναγίας την Μεγάλη Παρασκευή.
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΛΑΖΟΥ από την εφημερίδα Ανεξάρτητος

Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

Υπουργείο Παιδείας: Καθορισμός της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων των υποψηφίων Διευθυντών και Υποδιευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Α/θμιας & Β/βάθμιας Εκπ/σης

Η 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις των άρθρων 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 21, 23, 24, 25, 26, 27 και 29 του Ν. 3848/2010 (Φ.Ε.Κ. 71/ 19−5−2010 τ.Α΄) «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού – καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις».
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις αυτής της απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
3. Το άρθρο 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα που κυρώθηκε με άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 98), αποφασίζουμε:
Ορίζουμε τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων των υποψηφίων Διευθυντών και Υποδιευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα υποβλητέα δικαιολογητικά, καθώς και τη ρύθμιση θεμάτων μοριοδότησης ως εξής:
Χρόνος και διαδικασία υποβολής αιτήσεων 
Οι προθεσμίες υποβολής αιτήσεων των υποψηφίων διευθυντών όλων των σχολικών μονάδων, συμπεριλαμβανομένου αυτών της Ειδικής Αγωγής, των Σ.Ε.Κ. και των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. καθορίζονται με πρόσκληση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης εντός του πρώτου δεκαημέρου του Μαΐου 2011, η οποία αναρτάται στις διευθύνσειςκαι στα γραφεία εκπαίδευσης και δημοσιεύεται στο διαδίκτυο.
Οι προθεσμίες υποβολής αιτήσεων των υποψηφίων υποδιευθυντών όλων των σχολικών μονάδων, συμπεριλαμβανομένου αυτών των Σ.Ε.Κ. και των υπευθύνων των τομέων Σ.Ε.Κ., των προϊσταμένων ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, καθορίζονται με πρόσκληση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, η οποία αναρτάται στις διευθύνσεις και στα γραφεία εκπαίδευσης, στις σχολικές μονάδες και δημοσιεύεται στο διαδίκτυο, μετά την τοποθέτηση των διευθυντών των σχολικών μονάδων και των Σ.Ε.Κ. Υποβλητέα δικαιολογητικά 
 Τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν τις αιτήσεις είναι τα εξής:
1) Πλήρες πιστοποιητικεό υπηρεσιακών μεταβολών.
2) Βιογραφικό σημείωμα.
3) Φωτοαντίγραφα τίτλων σπουδών, τίτλων μεταπτυχιακών σπουδών, μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης.
4) Αποδεικτικά γνώσης ξένων γλωσσών.
5) Πιστοποιητικό επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε.
6) Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986, με την οποία βεβαιώνεται ότι 
 α) ο εκπαιδευτικός δεν έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα από τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 109 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 Φ.Ε.Κ. 26/9−2−2007 τ.Α΄).
β) δεν συντρέχουν τα κωλύματα διορισμού της παρ. 1 του άρθρου 8 του ίδιου κώδικα.
Όλοι οι τίτλοι σπουδών υποβάλλονται σε επικυρωμένα φωτοαντίγραφα, προκειμένου δε για τίτλους σπουδών, οι οποίοι προέρχονται από ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, πρέπει να είναι αναγνωρισμένοι από το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. / ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. ή το Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Ι.Τ.Ε.), ή το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Ισοτιμιών (Σ.Α.Ε.Ι.). Τυχόν ξενόγλωσσες βεβαιώσεις ή έγγραφα πρέπει να έχουν επίσημα μεταφραστεί από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών, ή άλλο αρμόδιο κατά νόμο όργανο.
Οι βεβαιώσεις ή τα υπηρεσιακά έγγραφα που αφορούν στην υπηρεσιακή κατάσταση, άσκηση διοικητικών καθηκόντων, διδακτικού και καθοδηγητικού έργου, καθώς και τη συμμετοχή σε υπηρεσιακά συμβούλια, πρέπει να αναφέρουν χρόνο έναρξης και λήξης, κατά περίπτωση.
Μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων, δεν γίνονται δεκτά:
α) συμπληρωματικά δικαιολογητικά και
β) οποιαδήποτε μεταβολή στο περιεχόμενο των αιτήσεων.
Ρύθμιση θεμάτων μοριοδότησης
Τα χρονικά διαστήματα που μοριοδοτούνται ή που απαιτούνται ως προσόν για τη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής, υπολογίζονται μέχρι την ημερομηνίαλήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων.
Για την πιστοποίηση επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε. υποβάλλονται και μοριοδοτούνται, βεβαιώσεις πιστοποίησης,οι οποίες ορίζονται από τα προβλεπόμενα στις διαδικασίες επιλογής του Α.Σ.Ε.Π.
Γίνονται επίσης δεκτά και μοριοδοτούνται πιστοποιητικά γνώσεων χειρισμού Η/Υ, τα οποία έχουν εκδοθεί από φορείς του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε βασικές δεξιότητες των Τ.Π.Ε. στηνBεκπαίδευση.
Το πτυχίο του Παιδαγωγικού Τμήματος που αποκτήθηκε μετά από κατατακτήριες εξετάσεις μοριοδοτείται, εφόσον υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία.
Πτυχίο Σχολής Νηπιαγωγών ή Παιδαγωγικής Ακαδημίας όταν συντρέχει με εξομοίωση και υποβάλλεται από υποψήφιο που υπηρετεί ως εκπαιδευτικός διαφορετικού κλάδου, μοριοδοτείται ως δεύτερο πτυχίο Α.Ε.Ι.
Η συμμετοχή των αναπληρωματικών μελών σε υπηρεσιακά συμβούλια και συμβούλια επιλογής στελεχών, η οποία αποδεικνύεται από τα πρακτικά συνεδριάσεων, μοριοδοτείται με την προϋπόθεση συμμετοχής σε τέσσερις (4) τουλάχιστον συνεδριάσεις κατ’ έτος.
Όπου στις διατάξεις των άρθρων του Ν. 3848/2010 που αφορούν στην αποτίμηση κριτηρίων επιλογής των υποψηφίων στελεχών εκπαίδευσης, αναφέρεται η φράση «...θεωρείται ότι τα καθήκοντα ασκήθηκαν στην ίδια θέση», το υποψήφιο στέλεχος μοριοδοτείται μόνο για μια θέση από τις αναφερόμενες στις σχετικές διατάξεις και κυρίως για εκείνη η οποία αποτιμάται με τον υψηλότερο αριθμό μορίων.
Στο χρόνο άσκησης διδακτικών καθηκόντων προσμετράται και η υπηρεσία που έχει προσφερθεί από τη θέση του σχολικού συμβούλου και αυτή που έχει διανυθεί σε Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, καθώς επίσης και τα διαστήματα βραχυχρόνιας απουσίας του εκπαιδευτικού από τα διδακτικά του καθήκοντα,Bως ακολούθως:
• οι ειδικές άδειες του άρθρου 50, οι γονικές άδειες της παρ. 6 του άρθρου 53, οι βραχυχρόνιες αναρρωτικές άδειες της παρ. 2 του άρθρου 55, οι άδειες μικρής χρονικής διάρκειας του άρθρου 59 και οι άδειες εξετάσεων του άρθρου 60 του υπαλληλικού κώδικα (κυρωτικός ν. 3528/2007)
• οι βραχυχρόνιες συνδικαλιστικές άδειες που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 17 και 18 του ν. 1264/1982, του άρθρου 6 του ν. 2224/1994 και του άρθρου 11 του ν. 2336/1995
• οι άδειες αιρετών Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού, οι οποίες προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 93 παρ. 5, και 182 παρ. 2, 3 και 4 εφόσον χορηγούνται τμηματικά και του άρθρου 183 του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α΄),
• οι άδειες για συμμετοχή σε εθνικούς αγώνες, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 665/1997.
Ο χρόνος της άδειας μητρότητας και ανατροφής τέκνου δεν προσμετράται στο χρόνο άσκησης διδακτικών καθηκόντων.
Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

Βαθιά θλίψη για τον αιφνιδιαστικό χαμό του συναδέλφου μας Βασίλη Σμπόνια



Έφυγε σήμερα το πρωί, πρόωρα, από τη ζωή ο δάσκαλος, αγωνιστής, στέλεχος της ΠΑΣΚ Βασίλης Σμπόνιας.
Ο Βασίλης υπηρέτησε τη δημόσια εκπαίδευση  και το συνδικαλιστικό κίνημα, από όλες τις θέσεις που τάχθηκε με ανιδιοτέλεια, ενώ τον διέκρινε πάντα η μαχητικότητα και η γεμάτη αυταπάρνηση δράση.
Θερμά συλλυπητήριά στην οικογένειά του.
Η κηδεία του  θα γίνει το Μεγάλο Σάββατο  23/4/2011 στις  11:00 π.μ., στον  Άγιο Δημήτριο Πετρούπολης.

Παρασκευή 29-4-2011, θα συνεδριάσει το ΚΥΣΠΕ για την πραγματοποίηση των μεταθέσεων


Μπράτης Δημήτρης
Αιρετός ΚΥΣΠΕ                                       Αθήνα,  20 Απρίλη 2011

Την Παρασκευή  29-4-2011,  θα συνεδριάσει το ΚΥΣΠΕ
για την πραγματοποίηση των μεταθέσεων  των εκπαιδευτικών Π.Ε.
Σχετικά με τις προσλήψεις  μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών
για το σχ. έτος 2011-12.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

       Ολοκληρώνεται η καταγραφή και η καταχώριση των κενών απ’ όλες τις Διευθύνσεις  της χώρας και την  Παρασκευή 29-4-2011, θα  συνεδριάσει το ΚΥΣΠΕ για να πραγματοποιήσει τις μεταθέσεις της φετινής χρονιάς. Ο αριθμός των μεταθέσεων αναμένεται να  είναι χαμηλότερος από την περσινή χρονιά.

       Σε ό,τι αφορά στις προσλήψεις μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το 2011-12, σας ενημερώνω για τα εξής:

•     Το ΥΠΔΒΜΘ έχει εκδώσει από τις 18/4/2011 εγκύκλιο για την καταχώριση των στοιχείων της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών του διδακτικού έτους 2010-11.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Η καταχώριση αυτής της προϋπηρεσίας ( διδακτικό έτος 2010-11 ) δεν υπολογίζεται για τη σύνταξη των πινάκων  από τους οποίους θα γίνουν οι προσλήψεις για το σχολικό έτος 2011-12 , αφού σύμφωνα με το Ν.3848/2010 οι πίνακες έκλεισαν στις 30/6/2010. Οι πίνακες δηλ. της φετινής χρονιάς θα γίνουν με βάση την περσινή προϋπηρεσία. Η καταχώριση της προϋπηρεσίας μετά την 1/9/2010 αφορά στο μέλλον, όταν θα ζητηθεί η προϋπηρεσία του κάθε εκπαιδευτικού εφόσον έχει επιτύχει σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
•     Σε ό,τι αφορά στους δασκάλους (ΠΕ70) οι μόνιμοι διορισμοί θα γίνουν φέτος κατά 100% σχεδόν από τον ενιαίο πίνακα, αφού δεν υπάρχουν, παρά ελάχιστοι, επιτυχόντες του προηγούμενου διαγωνισμού   του ΑΣΕΠ, αδιόριστοι . Για τις άλλες κατηγορίες ισχύει το 60%  ΑΣΕΠ – 40% Ενιαίος Πίνακας.
• Για τον αριθμό των προσλήψεων (μόνιμων και αναπληρωτών) τίποτε δεν έχει καθορισθεί ακόμη. Αυτό αναμένεται να γίνει μετά την ανακοίνωση των μεταθέσεων και προς το τέλος Ιουνίου 2011 και θα εξαρτηθεί τόσο από τα κενά που υπάρχουν αλλά, κυρίως, από τις πιστώσεις που θα εγκρίνει το Υπ. Οικονομικών.


Δημήτρης Μπράτης

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

Ενημέρωση Αιρετού ΚΥΣΠΕ

Μπράτης Δμήτρης 
Αιρετός ΚΥΣΠΕ                                                    Αθήνα 20-04-2011 
Με αφορμή την πρόταση για τις μεταθέσεις - αποσπάσεις που ανάρτησε για δημόσια διαβούλευση το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Με αφορμή την πρόταση που ανάρτησε στις 19 Απριλίου 2011 (http://www.opengov.gr/ypepth/?p=937), το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, για δημόσια διαβούλευση επισημαίνω τα εξής : 
  1. 1.      Η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. δεν έκανε αποδεκτή τη βασική πρόταση των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) , που ήταν και πλειοψηφούσα θέση στην ομάδα εργασίας , για την κατάργηση της τριετίας στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς και της διετίας στους υπόλοιπους. Η συγκεκριμένη διάταξη του ν.3848/2010 είναι τιμωρητική και πρέπει άμεσα να καταργηθεί και να αντικατασταθεί με την παροχή κινήτρων παραμονής (π.χ. μόρια), όπως έχει προτείνει ο κλάδος.
  2. 2.Δεν έγινε επίσης αποδεκτή η πρόταση ΔΟΕ-ΟΛΜΕ για κατάργηση της παραγράφου 1 και 3, περ. β του άρθρου 31 του ν. 3848/2010, για τις αποσπάσεις των υπεραρίθμων σε σχολείο άλλου νομού της ίδιας ή άλλης Περιφερειακής Διεύθυνσης.
  3. 3.      Στα κωλύματα των αποσπάσεων έχει προστεθεί διάταξη σύμφωνα με την οποία οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί που διανύουν την υποχρεωτική υπηρεσία (τριετία) στην περιοχή του πρώτου διορισμού τους , δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης απόσπασης εκτός κι αν ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες. Η διάταξη αυτή είναι αντίθετη με τη θέση της ομάδας εργασίας αφού η απόσπαση είναι δικαίωμα του εκπαιδευτικού που ασκείται για συγκεκριμένους λόγους και δεν μπορεί να υπόκειται στον περιορισμό της τριετίας. Η διάταξη πρέπει να διαγραφεί.
  1. Από το κείμενο που δόθηκε στη δημοσιότητα έχουν παραλειφθεί τα παρακάτω , για τα θέματα μεταθέσεων :
  • Η παράγραφος 5 η οποία έλεγε: «Σε κάθε σχολικό συγκρότημα ή ομάδα σχολείων δημιουργούνται θέσεις επικουρικών ή αναπληρωματικών εκπαιδευτικών, ώστε να αναπληρώνονται άμεσα εκπαιδευτικοί που λαμβάνουν μακροχρόνια άδεια ή μετακινούνται, για οποιοδήποτε λόγο, κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους».
  • Έχουν παραλειφθεί επίσης οι παράγραφοι οι οποίες αναφέρονται στις μεταθέσεις στα πειραματικά και μειονοτικά σχολεία , χωρίς να δίνεται καμιά εξήγηση για αυτό. 
Τέλος επισημαίνω τα εξής : 
  • Η μοριοδότηση των αποσπάσεων που ήταν πάγια θέση του κλάδου μας είναι θετική εξέλιξη και αποτελεί τομή στα εκπαιδευτικά μας πράγματα αφού θα θέσει τέρμα στις κάθε είδους ρουσφετολογικές και πελατειακές λογικές. Η μοριοδότηση πρέπει να ισχύσει από τις αποσπάσεις της φετινής χρονιάς. 
  • Θεωρώ αντιδεοντολογικό και απαράδεκτο το γεγονός να μην αναρτάται για δημόσια διαβούλευση ολόκληρη η πρόταση της ομάδας εργασίας , αλλά άλλη με προσθήκες και παραλείψεις που δεν αποτελούν θέσεις της επιτροπής, που συστήθηκε για το σκοπό αυτό .
Δημήτρης Μπράτης

Τρίτη 19 Απριλίου 2011

ΤΑΜΕΙΟ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Ν. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΤΑΜΕΙΟ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ                              
 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
 ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
 Πληρ: Γιάννης Στέφος 2651046385 κιν: 6944392910
                                                                                   Αρ. Πρ: 51

                                                                                   Ιωάννινα 11/4/2011         
            Συναδέλφισσες/οι
Το Δ.Σ του ταμείου μας προγραμματίζει πενθήμερη εκδρομή στην Κωνσταντινούπολη, τις λεπτομέρειες της οποίας μπορείτε να διαβάσετε στο πρόγραμμα που επισυνάπτεται.
            Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή στα μέλη του Δ.Σ μέχρι τη Μ. ΠΕΜΠΤΗ 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ημερομηνία κατά την οποία θα πρέπει δοθεί προκαταβολή 100 Ευρώ κατ΄ άτομο προκειμένου να κλείσουμε τα ξενοδοχεία που προτείνονται. Το υπόλοιπο ποσό θα εξοφληθεί μέχρι τις 15 Ιουνίου. Επειδή οι ημερομηνίες είναι ιδιαίτερα πιεστικές, και εκτιμούμε πως θα υπάρξει μεγάλη ανταπόκριση, παρακαλείσθε να δηλώσετε το συντομότερο δυνατόν τη συμμετοχή σας και να εξοφλήσετε την προκαταβολή. Η εκδρομή θα πραγματοποιηθεί με το ταξιδιωτικό γραφείο PAMVOTIS TRAVEL.
 ΤΟ Δ.Σ ΕΥΧΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ !!!!
                                                     
                                                  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΡΟΜΗΣ

5 ΗΜΕΡΗ ΕΚΔΡΟΜΗ

ΣΤΗΝ  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ

  
1η ΜΕΡΑ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 01/07/11,   ΙΩΑΝΝΙΝΑ – ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ.
     Συγκέντρωση των εκδρομέων το πρωί, επιβίβαση στο πούλμαν και αναχώρηση μέσω Εγνατίας Οδού. Με ενδιάμεση στάση για καφέ και φαγητό, άφιξη στα σύνορα, στους Κήπους, όπου θα γίνει τελωνειακός έλεγχος και μικρή στάση στα αφορολόγητα για ψώνια.  Αναχώρηση για Κωνσταντινούπολη με άφιξη στο ξενοδοχείο. Τακτοποίηση στα δωμάτια. Eλεύθερος  χρόνος. Δείπνο σε ταβέρνα. Επιστροφή στο ξενοδοχείο. Διανυκτέρευση.

2η ΜΕΡΑ, ΣΑΒΒΑΤΟ, 02/07/11, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ.
   Πρωινό και αναχώρηση για την περιήγηση της Πόλης. Επίσκεψη στην περίφημη εκκλησία - μουσείο της Αγίας Σοφίας, στο Βυζαντινό Ιππόδρομο ( Ατ. Μεινταν ) με τον υπέροχο (Ντικιλίτας) κίονα - οβελίσκο που φέρει πάνω του ιερογλυφικά το χάλκινο τρίποδα των Δελφών. Στη συνέχεια θα δούμε το καταπληκτικό παλάτι Τοπ Καπή με τους αμύθητης αξίας θησαυρούς των σουλτάνων στο Μπλε Τζαμί του σουλτάνου Αχμέτ. Ακολουθεί γεύμα σε παραδοσιακή ταβέρνα και μετά, ελεύθερος χρόνος για να επισκεφθούμε το Καπαλί Τσαρσί (κλειστή αγορά), με τα χιλιάδες καταστήματα, χρυσαφικά, δερμάτινα κ.α.  Επιστροφή στο ξενοδοχείο. Το βράδυ προαιρετική διασκέδαση με χορούς και τραγούδια της Ανατολής. Διανυκτέρευση.

3η ΜΕΡΑ, ΚΥΡΙΑΚΗ, 03/07/11,  ΚΩΝ/ΠΟΛΗ - ΠΡΙΓΚΙΠΟΝΝΗΣΑ.
     Πρωινό και αναχώρηση για επίσκεψη στο περίφημο Ντολμά Μπαχτσέ Σαράι. Κατόπιν μετάβαση στην προβλήτα και προαιρετική αναχώρηση για Πριγκιπόννησα (Πρώτη, Αντιγόνη , Χάλκη, Πρίγκιπος) με άφιξη στην Χάλκη, όπου θα δούμε τη Θεολογική Σχολή. Στη συνέχεια, αναχώρηση για το νησί Πρίγκιπος, όπου θα παραμείνουμε για γεύμα. Γνωριμία με το νησί, προαιρετικός γύρος του νησιού με παιτονάκι. Επιστροφή το απόγευμα στην Κωνσταντινούπολη. Ελεύθερος χρόνος. Δείπνο σε παραδοσιακή ταβέρνα. Διανυκτέρευση.


4η ΜΕΡΑ, ΔΕΥΤΕΡΑ, 04/07/11, ΚΩΝ/ΠΟΛΗ – ΞΑΝΘΗ.
    Πρωινό. Eπίσκεψη στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, καθώς και την Παναγία των Βλαχερνών, όπου εψάλει για πρώτη φορά ο Ακάθιστος Ύμνος το 626μ.Χ. Ακόμη θα δούμε την εκκλησία της Ζωοδόχου πηγής στο (Μπαλουκλί), με το θαυματουργό αγίασμα και τα παραδοσιακά χρυσόψαρα και τους τάφους των Πατριαρχών. Στη συνέχεια, θα επισκεφθούμε το ΄΄Turkuazoo΄΄, το πρώτο  ενυδρείο της Τουρκίας, με μέγεθος 8.000 τ.μ.. το οποίο είναι το μεγαλύτερο αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη. Διαθέτει αυτή τη στιγμή πάνω από 10.000 διαφορετικά είδη θαλάσσιας ζωής και ένας κινούμενος διάδρομος μεταφέρει τους επισκέπτες κατά μήκος του 80μετρου γυάλινου υποβρύχιου τούνελ που είναι ένα από τα μακρύτερα στο κόσμο και τους δίνει τη δυνατότητα να αισθάνονται ότι βρίσκονται και οι ίδιοι στο βυθό. Επιβίβαση στο πούλμαν και αναχώρηση. Διέλευση συνόρων από Κήπους και διανυκτέρευση το βράδυ στην Ξάνθη.

5η ΜΕΡΑ, ΤΡΙΤΗ, 05/07/11, ΞΑΝΘΗ – ΙΩΑΝΝΙΝΑ.
      Πρωινό και και παραμονή στην πόλη της Ξάνθης μέχρι το μεσημέρι. Αναχώρηση για τα Ιωάννινα με ενδιάμεσες στάσεις για καφέ και φαγητό. Άφιξη στην πόλη μας περίπου στις οκτώ το βράδυ.

ΤΕΛΟΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ


ΤΙΜΗ  ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ :   275 ευρώ / κατ΄ άτομο. ΜΟΝΟΚΛΙΝΟ:         ευρώ / κατ΄ άτομο

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ :
- Μεταφορά με πολυτελές, υπερυψωμένο, ασφαλές, κλιματιζόμενο, πούλμαν του γραφείου μας, με την πολυετή εμπειρία των οδηγών μας.
- Τρεις (3) διανυκτερεύσεις στην Κωνσταντινούπολη στο ξενοδοχείο GREEN PARK 4****   στην πλατεία Taksim .
- Μία (1) διανυκτέρευση στην Ξάνθη, σε επιλεγμένο ξενοδοχείο του γραφείου μας, 3***( πιθανότατα το ΕΛΕΝΑ) .
- Τέσσερα (4) πρωινά.
- Δύο (2) δείπνα και ένα (1) γεύμα,  σε επιλεγμένες παραδοσιακές ταβέρνες, βάση προγράμματος.
- Περιηγήσεις-ξεναγήσεις, όπως αναφέρονται στο πρόγραμμά μας.
- Τοπικός ξεναγός.
- Ασφάλεια αστικής ευθύνης (Π.Δ 339/11-9-96), σύμφωνα με τους νόμους της Ε.Ε.
- Φ.Π.Α

ΔΕΝ  ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ :
- Εισόδους σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και κέντρα διασκεδάσεως.
- Κρουαζιέρα στα Πριγκηπόνησα.
- Ό,τι αναφέρεται ως προαιρετικό.
- Τα ποτά στα δείπνα.
Προσοχή !  Χρειάζεται η καινούρια αστυνομική ταυτότητα (με τους λατινικούς χαρακτήρες) ή το καινούριο σας διαβατήριο.

 *Το πρόγραμμα ενδέχεται να πραγματοποιηθεί με διαφορετική  σειρά χωρίς να παραλειφθεί τίποτα, προς όφελος των πελατών.