Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ




       
                                                                                
          
Αρ. Πρωτ:255
Αθήνα  5/10/2011
Προς : 
1. Την  Υπουργό Παιδείας
 κ. Άννα Διαμαντοπούλου
2.Την Υφυπουργό Παιδείας
κ.  Εύη Χριστοφιλοπούλου
ΚΟΙΝ:
1. Διευθυντή Ειδικής Αγωγής
κ. Αλεβίζο Γιώργο
2.Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

                                                            

ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Κυρία Υπουργέ
Κυρία Υφυπουργέ

Ένα χρόνο μετά την απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής, ο διαγωνισμός για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή δεν «ξεπαγώνει» από το Υπουργείο Εσωτερικών, με άμεσο κίνδυνο να χαθούν οι πιστώσεις. Το αίτημα της Δ.Ο.Ε. για μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή, όχι μόνο δε βρίσκει ανταπόκριση αλλά και ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ δεν πραγματοποιείται και ας είχαν εγκριθεί τα χρήματα! Καταδικάζει το Υπουργείο  λοιπόν τους συναδέλφους  αποφοίτους των Π.Τ.Ε.Α,  να εργάζονται μόνο ως αναπληρωτές, πέρα από τη δεκαετία που ήδη διανύουν.  
Ταυτόχρονα, στους πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής διαπιστώνονται σοβαρά προβλήματα. Υπάρχουν καταγγελίες στη ΔΟΕ που αφορούν μεταπτυχιακούς τίτλους Ειδικής Αγωγής, που αποκτήθηκαν στο εξωτερικό. Το αποτέλεσμα της «εισβολής των μεταπτυχιακών» είναι πως η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής, κάθε χρόνο, θα βρίσκεται σε κατώτερες θέσεις στον πίνακα αναπληρωτών, αφού στην Ειδική Αγωγή, όποιος αποκτήσει μεταπτυχιακό  τίτλο μπαίνει πρώτος στον πίνακα και ας έχει μηδενική προϋπηρεσία (δηλαδή ξεπερνά στον πίνακα ανθρώπους που έχουν από 10 έως 80 μήνες προϋπηρεσία!!). Πρόκειται για μια άδικη διάταξη του νόμου της Ειδικής Αγωγής 3699/2008 που πρέπει  ν’ αλλάξει.
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ ζητά άμεσα να πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του Υπουργείου και να δοθούν στη δημοσιότητα όλοι οι τίτλοι μεταπτυχιακών σπουδών στην Ειδική Αγωγή.

Κυρία Υπουργέ
Κυρία Υφυπουργέ

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έγκαιρα και με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς είχε καταγράψει, σε περισσότερα από χίλια, τα λειτουργικά κενά σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ( ειδικά σχολεία και Τμήματα Ένταξης).
Μετά το διορισμό των αναπληρωτών συναδέλφων ΠΕ71 και ΠΕ61, παραμένουν ακόμα εκατοντάδες λειτουργικά κενά του ειδικού και βοηθητικού προσωπικού με αποτέλεσμα πολλά Τ.Ε. να παραμένουν κλειστά και ειδικά σχολεία να υπολειτουργούν. Η κατάσταση αυτή όπως και το κλείσιμο του ειδικού σχολείου Κωφών της Αθήνας αποδεικνύουν ότι:
Οι περικοπές στο χώρο της παιδείας υποβαθμίζουν την παρεχόμενη ποιότητα εκπαίδευσης και ταυτόχρονα καταργούν θεμελιώδη δικαιώματα ισότητας των πολιτών.
Γνωρίζετε πολύ καλά ότι δεν υπάρχει χρόνος για πειράματα. Υπάρχει μια κρίσιμη ηλικία ανάπτυξης δεξιοτήτων κατά τη διάρκεια της οποίας η εκπαιδευτική παρέμβαση οφείλει να είναι σταθερή, δομημένη και να εφαρμόζεται από εξειδικευμένο προσωπικό.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επισημαίνει αυτά τα γεγονότα που άπτονται και της παιδαγωγικής διαδικασίας και των εργασιακών δικαιωμάτων και απαιτεί από το Υπουργείο Παιδείας:
·                     Να μείνει ο χώρος της παιδείας εκτός των μνημονίων και των περικοπών. Η κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών και η στελέχωση των ΣΜΕΑΕ  με όλες τις απαιτούμενες ειδικότητες   (εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό) και η πρόσληψη αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής για την παράλληλη στήριξη, είναι το ελάχιστο δείγμα πολιτισμού και σεβασμού στα άτομα με αναπηρία.
·                     Οποιαδήποτε σκέψη για υποβάθμιση ή κλείσιμο Σ.Μ.Ε.Α.Ε  είναι εγκληματική.
·                     Οι συνάδελφοι που εργάζονται σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε προασπίζουν εκτός από τα εργασιακά δικαιώματά τους και τα δικαιώματα των παιδιών με αναπηρία.




Κυρία Υπουργέ
Κυρία Υφυπουργέ

            Η οικονομική κρίση και οι περικοπές που ανακοινώνονται έχουν πλήξει και την ευαίσθητη κοινωνική ομάδα των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους. Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν εξαιρεί τα άτομα με αναπηρία από την επιβολή αλλεπάλληλων φορολογικών επιβαρύνσεων αλλά προχωράει και σε σημαντικές μειώσεις στα ποσά επιχορηγήσεων προς τους προνοιακούς υποστηρικτικούς φορείς των ατόμων με βαριές αναπηρίες με αποτέλεσμα να οδηγούνται στην ουσιαστική κατάργησή τους.
Η ανεργία χτυπάει την πόρτα των ατόμων με αναπηρία και τις οικογένειές τους σε πολλαπλάσιο βαθμό από το γενικό πληθυσμό της χώρας. Παρ΄ όλα αυτά τα άτομα με αναπηρία και τα μέλη των οικογενειών τους δεν έχουν εξαιρεθεί από το μέτρο της εργασιακής εφεδρείας, παρ ότι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, μόνο ένα μέλος της οικογένειας εργάζεται.

Με αφορμή τα παραπάνω το ΔΣ της ΔΟΕ αποφάσισε :

·                     Να συνταχθεί στο πλευρό του ελληνικού αναπηρικού κινήματος και να κάνει σαφές προς κάθε κατεύθυνση ότι τα άτομα με αναπηρία δεν είναι παθητικοί δέκτες καταστάσεων και δεν μπορούν να πληρώσουν την κρίση για την οποία δεν ευθύνεται κανένας εργαζόμενος.
·                     Καλεί την κυβέρνηση να εγγυηθεί την ασφάλεια και την προστασία των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους και όχι να τους επιβάλλει περαιτέρω βάρη.

Ο αγώνας για αξιοπρέπεια, ενάντια στην περιθωριοποίηση, τη φτώχεια
και τον κοινωνικό αποκλεισμό θα συνεχιστεί μέχρι εσχάτων.
Η Ειδική Αγωγή είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης.
Η υποβάθμιση της παρεχόμενης Ειδικής Αγωγής μας αφορά όλους.
Απαιτούμε Δημόσια και Δωρεάν Ειδική Αγωγή για όλα τα άτομα με αναπηρία.
 

«ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2011-2012 ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ».


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ

    ΚΕΝΤΡΟ (Π.Ε.Κ.)  ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Διεύθυνση :
Αμάλθειας 12, 45 500 Καρδαμίτσια
  Ιωάννινα : 3-10-2011
Ταχ. Δ/νση:
Τ.Θ. 1120, 451 10 Ιωάννινα
  Αριθ. Πρωτ.: 439
Πληροφορίες:
Ζιάβρα Σωτηρία

Τηλέφωνο:
26510 43948, 26510 48537
Προς
-Δ/νσεις και Γραφεία Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Ηπείρου, Λευκάδας, Κέρκυρας
-Σχολικές μονάδες Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Ηπείρου, Λευκάδας, Κέρκυρας (δια των Γραφείων και των Δ/νσεων)


Fax:
26510 47044
e-mail:
info@pekioanninon.gr
ΘΕΜΑ: «ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2011-2012 ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ».
          
     Σας ενημερώνουμε ότι η Εισαγωγική Επιμόρφωση των Αναπληρωτών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2011-12 θα πραγματοποιηθεί από 7/11/2011 έως 11/11/2011 (Δευτέρα έως Παρασκευή) και σε ώρες πέραν του σχολικού ωραρίου (16:00 εως 21:00) .
Η κατανομή σε τμήματα και η δυνατότητα δημιουργίας τμημάτων στα εξακτινωμένα κέντρα (Άρτα, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα, Λευκάδα, Κέρκυρα), θα ανακοινωθούν μετά την ολοκλήρωση της υποβολής των δηλώσεων από τους υποψήφιους επιμορφούμενους.
 Παρακαλούμε τους αναπληρωτές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,  μετά την ανακοίνωση της τοποθέτησή τους στις περιοχές ευθύνης του ΠΕΚ Ιωαννίνων (Ήπειρος, Κέρκυρα και Λευκάδα ), που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο  πρόγραμμα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης σχολικού έτους 2011-12, να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους στη Διεύθυνση του ΠΕΚ  με αίτησή τους στο φαξ 2651047044 ή στο E-mail: info@pekioanninon.gr, mail@pek-ioann.ioa.sch.gr. Οι αιτήσεις θα γίνουν δεκτές έως την Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2011.
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης περιλαμβάνει τα ακόλουθα θεματικά πεδία:
 1. Αρχές διοίκησης και οργάνωσης της εκπαίδευσης (6 ώρες)
1α Δομή εκπαίδευσης. Οι νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν στις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που απορρέουν από την ιδιότητα των εκπαιδευτικών ως δημοσίων υπαλλήλων. Η βασική νομοθεσία που ρυθμίζει τα θέματα διοίκησης της σχολικής μονάδας. (3 ώρες)
1β Ο ρόλος της Ηγεσίας στο σχολείο (Διευθυντή, Συλλόγου διδασκόντων, Σχολικού Συμβούλου, εκπαιδευτικών κ.λπ.). Μαθητικά συμβούλια, σχέσεις των εκπαιδευτικών μεταξύ τους, με τους γονείς και την ευρύτερη εκπαιδευτική και τοπική κοινότητα.  (3 ώρες)
2. Βασικές αρχές διαχείρισης σχολικής τάξης (6 ώρες)
2α Προσδοκίες και επιδιώξεις των εκπαιδευτικών, διαμόρφωση-διαπραγμάτευση παιδαγωγικού και διδακτικού συμβολαίου (Εργαστήριο: 2 ώρες)
2β Διαχείριση της πολυμορφίας του μαθητικού πληθυσμού, ζητήματα συμπεριφοράς, διαχείριση κρίσεων, μελέτες περίπτωσης (Εργαστήριο: 4 ώρες)
3. Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος - Μοντέλα διδασκαλίας και στρατηγικές που ευνοούν την ενεργό συμμετοχή και αυτενέργεια των μαθητών (6 ώρες)
3α Παρουσίαση της φιλοσοφίας των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων. Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος (Εργαστήριο: 3 ώρες)
3β Προετοιμασία διδακτικής ενότητας ή κεφαλαίου, στάδια διδασκαλίας με επιλογή διδακτικών στόχων και αντίστοιχων διδακτικών ενεργειών και μαθησιακών δραστηριοτήτων (εξοικείωση με μοντέλα διδασκαλίας, διδακτικές στρατηγικές και διδακτικά εργαλεία) (Εργαστήριο: 3 ώρες)
4.  Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας (6 ώρες)
4α Εικονικές διδασκαλίες,  μικροδιδασκαλίες, διδακτικές καταστάσεις / βιντεοσκοπημένες διδασκαλίες  (Εργαστήριο: 3 ώρες)
4β.  Σχέδια εργασίας, ερευνητικές εργασίες (projects) με ομαδοσυνεργατική προσέγγιση, λειτουργία των ομάδων (Εργαστήριο: 3 ώρες) 
5. Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη και ερευνητική διαδικασία σε σχέση με τον μαθητή και το διδακτικό έργο (6 ώρες)
5α Η αξιολόγηση στην πράξη: Βασικές αρχές, μορφές, κριτήρια, τεχνικές αξιολόγησης του μαθητή μέσα από παραδείγματα διαμόρφωσης δοκιμασιών και διαμόρφωση κριτηρίων βαθμολογίας (εργαστήριο: 4 διδακτικές ώρες)
5β Τρόποι αξιολόγησης του διδακτικού έργου - Αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού και μαθητή, φάκελος επιτευγμάτων - portfolio (αξιολόγηση μεθόδων και μορφών διδασκαλίας, επίτευξη στόχων κ.ά.) (Εργαστήριο: 2 διδακτικές ώρες)
                                             

Η γραμματέας του Π.Ε.Κ  Ιωαννίνων


                                                                                               Πανταζή Μαρία

Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2011

Η ζωή συνεχίζεται στους Λιγκιάδες Ιωαννίνων, με ζωντανή πάντα τη μνήμη για τον φόρο αίματος...


Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας κατέθεσε δάφνινο στεφάνι στο επιβλητικό Ηρώον, στην κεντρική πλατεία των Λιγκιάδων, στο ορεινό χωριό-μπαλκόνι με θέα στην πόλη των Ιωαννίνων.
Tης Eλενης Mπιστικα

 περισσότερα:

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_3_04/10/2011_458184

Ανακατανομές και μετατάξεις, το πρώτο βήμα για τους εκπαιδευτικούς

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

Ανοιχτό αφήνει το υπουργείο Παιδείας το ενδεχόμενο να ισχύσει το μέτρο της εφεδρείας και για τους εκπαιδευτικούς, αλλά όχι κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς

Η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου δήλωσε στο «Εθνος»: «Αμεσα δεν θα ισχύσει η εφεδρεία για τους εκπαιδευτικούς. Πρέπει πρώτα να προχωρήσουμε σε αναδιοργάνωση του προσωπικού και μετά βλέπουμε...»
Ανοιχτό αφήνει το υπουργείο Παιδείας το ενδεχόμενο να ισχύσει το μέτρο της εφεδρείας και για τους εκπαιδευτικούς, αλλά όχι κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.
Οπως χαρακτηριστικά δήλωσε στο "Εθνος" η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, "άμεσα δεν θα ισχύσει η εφεδρεία για τους εκπαιδευτικούς. Πρέπει πρώτα να προχωρήσουμε σε αναδιοργάνωση του προσωπικού και μετά βλέπουμε...".
Σε καθεστώς εφεδρείας όμως θα τεθούν εργαζόμενοι οργανισμών του υπουργείου Παιδείας, όπως για παράδειγμα του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας, του ΕΚΕΠΙΣ (πιστοποίηση προσόντων), του ΕΚΕΠ (Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού), του Εθνικού Οργανισμού Προσόντων κ.ά.), οι οποίοι βρίσκονται στην κατηγορία 12-24 μήνες πριν από τη σύνταξη.
Κατά τα λοιπά και όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς, πρόβλημα από ό,τι φαίνεται θα υπάρξει με όσους θεωρούνται ήδη πλεονάζοντες, όπως για παράδειγμα οι καθηγητές φυσικής αγωγής, οι οποίοι προφανώς θα απομακρυνθούν από τον χώρο της εκπαίδευσης και θα προωθηθούν σε άλλους φορείς και κυρίως σε δήμους, αλλά με αμφίβολα αποτελέσματα, με δεδομένο ότι και οι δήμοι βρίσκονται στη διαδικασία να απαλλαχτούν από πλεονάζον προσωπικό.
Στο πλαίσιο, όμως, του γενικού συμμαζέματος θα γίνουν πολλές αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών, καθώς καθηγητές ειδικοτήτων θα αξιοποιούνται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Επίσης σε μεγάλη έκταση θα ισχύσει το καθεστώς της δεύτερης ανάθεσης διδασκαλίας συναφών μαθημάτων, ενώ θα γίνει προσπάθεια να αξιοποιηθεί το πλεονάζον προσωπικό με τοποθετήσεις σε άλλα σχολεία ή άλλους φορείς. Οσον αφορά το ενδεχόμενο αύξησης των ωρών διδασκαλίας είναι μια πιθανότητα που δεν έχει απομακρυνθεί από το τραπέζι των συζητήσεων της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, η οποία έχει λάβει υπόψη τις αντιδράσεις που θα προκληθούν.
Ανακατανομές και μετατάξεις, το πρώτο βήμα για τους εκπαιδευτικούς
"Φέτος θα ασχοληθούμε ελάχιστα με την εφεδρεία. Θα γίνουν πρώτα όλες οι προσπάθειες ανακατανομής του εκπαιδευτικού προσωπικού και μετά βλέπουμε", τόνισε στο "Εθνος" η κ. Χριστοφιλοπούλου και συμπλήρωσε: Για κάποιες κατηγορίες όμως εκπαιδευτικών, όπως οι γυμναστές, που ήδη ξέρουμε ότι έχουμε πλεόνασμα, θα μπορούν να πάνε για παράδειγμα σε δήμους και να στηρίξουν πρωταθλήματα ή προγράμματα μαζικού αθλητισμού.
Καταλήγοντας η υφυπουργός υπογράμμισε ότι "τα σχολεία έχουν ανάγκες. Συνεπώς στόχος μας αυτή τη στιγμή είναι να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο το προσωπικό μας".
ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

Τετάρτη 5 Οκτώβρη 2011


Πίνακας με τους εναπομείναντες Σχολικούς Συμβούλους Γενικής Αγωγής Π.Ε., ανά περιφέρεια, μετά την αφαίρεση Δ/ντών Σχολείων


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
          Σας κοινοποιώ τους πίνακες, ανά περιφέρεια, με τους εναπομείναντες Σχολικούς Συμβούλους Γενικής Αγωγής (ΠΕ 70 και ΠΕ 60), μετά την αφαίρεση των Δ/ντών σχολικών μονάδων, ο οποίος συντάχτηκε με βάση τις δηλώσεις προτίμησής τους.
          Σας ενημερώνω, επίσης, ότι τη Δευτέρα 10 του Οκτώβρη 2011 ολοκληρώνεται η διαδικασία εκδίκασης των ενστάσεων και θα ορισθεί η ημερομηνία έναρξης των συνεντεύξεων των υποψήφιων Σχολικών Συμβούλων.
Δημήτρης Μπράτης

Aύξηση ωρών διδασκαλίας - Μείωση αναπληρωτών

ΕΘΝΟΣ

ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ

Aύξηση ωρών διδασκαλίας - Μείωση αναπληρωτών

Σενάριο περικοπής του αριθμού των ωρομισθίων και αναπληρωτών που προσλαμβάνονται σε ετήσια βάση μελετά το υπουργείο Παιδείας. Ποια ενδεχόμενα εξετάζονται


Αύξηση ωραρίου εργασίας και μετακινήσεις εκπαιδευτικών μελετούν, μεταξύ άλλων, στο υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να εξοικονομηθούν επιπλέον πόροι, υπό την πίεση της τρόικας
Σε ανακατανομή του εκπαιδευτικού δυναμικού στα σχολεία με μετακινήσεις ακόμη και από νομό σε νομό αλλά και σε αύξηση του ωραρίου δασκάλων και καθηγητών, υπό την πίεση της τρόικας, για εξοικονόμηση πόρων, προσανατολίζεται το υπουργείο Παιδείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο "τραπέζι" έχει πέσει το ενδεχόμενο αύξησης των ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση ίσως στηριχθεί για το θέμα και σε πρόσφατη έρευνα του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) για την εκπαίδευση, καθώς είχε επισημανθεί για την Ελλάδα ότι θα πρέπει να προχωρήσει σε αύξηση του ωραρίου εργασίας των εκπαιδευτικών, προκειμένου έως το 2015 να φτάσουν στα επίπεδα των συναδέλφων τους στο εξωτερικό.
Αναφορικά με το θέμα της εργασιακής εφεδρείας, πολλοί είναι αυτοί που εκτιμούν πως δεν αφορά μεγάλο αριθμό προσωπικού στην εκπαίδευση. Τα τελευταία χρόνια, άλλωστε, έχουν συνταξιοδοτηθεί χιλιάδες εκπαιδευτικοί. Το υπουργείο Παιδείας μελετά διάφορα σενάρια, έτσι ώστε να εξοικονομήσει προσωπικό και κατ' επέκταση πόρους. Ειδικότερα εξετάζεται:
  • Αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών για τις περιπτώσεις που οι ώρες διδασκαλίας δεν καλύπτονται με το υποχρεωτικό ωράριο.
  • Μετακίνηση υπεράριθμων εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο, ακόμη και σε μονάδες άλλης βαθμίδας ή νομού.
  • Δεύτερη ανάθεση διδασκαλίας συναφών μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς που έχουν πτυχία σε δύο διαφορετικές ειδικότητες.
  • Απορρόφηση του πλεονάζοντος προσωπικού σε διάφορους φορείς.
Αν προχωρήσουν όλες αυτές οι ενέργειες, είναι πολύ πιθανό να περιοριστούν σημαντικά την ερχόμενη σχολική χρονιά οι διορισμοί αναπληρωτών και ωρομισθίων. Επίσης, δεν αποκλείεται το σχολικό έτος 2012-13 να υπάρξει και νέος γύρος συγχωνεύσεων σχολείων.
Μήνυμα
Οι εκπαιδευτικοί, από την πλευρά τους, εμφανίζονται αρνητικοί στο ενδεχόμενο αύξησης του ωραρίου. "Ο κλάδος των εκπαιδευτικών θα αντιδράσει εάν η κυβέρνηση αποφασίσει να αυξήσει το ωράριο. Δεν είναι δυνατόν να δουλεύουμε περισσότερο και ο μισθός μας να μειώνεται συνεχώς", τονίζει στο "Εθνος" ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Νικόλαος Παπαχρήστος.
Σημειώνεται ότι οι καθηγητές ξεκινούν ως νεοδιόριστοι με 21 διδακτικές ώρες την εβδομάδα και καταλήγουν με 16 ώρες.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ - ΕΘΝΟΣ 3/10/2011

Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2011

Στη διάθεση του κοινού η φοροκάρτα από Δευτέρα

Με τη φοροκάρτα οι φορολογούμενοι απαλλάσσονται από την υποχρέωση συγκέντρωσης των αποδείξεων σε φυσική μορφή, καθώς θα καταγράφονται ηλεκτρονικά οι αποδείξεις των δαπανών τους.
Ξεκινά τη Δευτέρα η διάθεση από τις τράπεζες της φοροκάρτας για τη συλλογή των αποδείξεων. Οι φορολογούμενοι θα μπορούν να την προμηθεύονται χωρίς κόστος από τις τράπεζες και να τη χρησιμοποιούν στις συναλλαγές τους υπό την προϋπόθεση οτι το κατάστημα με το οποίο συναλλάσσονται διαθέτει το ειδικό μηχάνημα POS ( που χρησιμοποιείται και για τις πιστωτικές κάρτες).
Οι τράπεζες από τις οποίες οι φορολογούμενοι θα μπορούν να προμηθευτούν τη φοροκάρτα είναι οι ακόλουθες: Εθνική, Eurobank, Alpha, Πειραιώς, Αγροτική, TBANK, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, Γενική, Marfin, Attica Bank, Emporiki, Millenium, Τράπεζα Κύπρου, Proton, Probank, FBB, Ελληνική, Πανελλήνια, Αχαϊκή Συνεταιριστική Τράπεζα, Συνεταιριστική Τράπεζα Δυτικής Μακεδονίας, Συνεταιριστική Τράπεζα Δωδεκανήσου, Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου, Συνεταιριστική Τράπεζα Καρδίτσας, Συνεταιριστική Τράπεζα Λέσβου - Λήμνου, Παγκρήτια Συνεταιριστική Τράπεζα, Συνεταιριστική Τράπεζα Σερρών, Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων.
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων ( ΓΓΠΣ), εν όψει της πρεμιέρας της Κάρτας Αποδείξεων, δίνει απαντήσεις σε σειρά ερωτήσεων που μπορεί να έχουν οι φορολογούμενοι. Αυτές είναι οι ακόλουθες:
Τι είναι η Κάρτα Αποδείξεων;
Η Κάρτα Αποδείξεων είναι μια προσωπική κάρτα συλλογής αποδείξεων των εξόδων, η οποία δίνει τη δυνατότητα στο φορολογούμενο να συλλέγει και να υποβάλλει αυτόματα τις αποδείξεις λιανικής πώλησης και παροχής υπηρεσιών, ώστε να επωφεληθεί της έκπτωσης που του αναλογεί, κατά την εκκαθάριση της φορολογικής του δήλωσης, χωρίς άλλη διαδικασία.
Η Κάρτα Αποδείξεων δεν είναι υποχρεωτική, δεν αποτελεί τραπεζικό προϊόν, είναι ανώνυμη και έχει σκοπό να σας διευκολύνει απαλλάσσοντάς σας από τη συλλογή και την καταμέτρηση των αποδείξεων και την υποβολή στις αρμόδιες αρχές για φορολογικούς λόγους.
Τι δεδομένα περιέχει η Κάρτα Αποδείξεων;
Στην Κάρτα Αποδείξεων δεν καταχωρείται κανένα απολύτως στοιχείο από τις συναλλαγές του κατόχου πέραν από το κατάστημα στο οποίο πραγματοποιήθηκε η συναλλαγή και το ποσό της απόδειξης. Η Κάρτα Αποδείξεων επιτρέπει κατά την συναλλαγή την εύκολη και γρήγορη καταχώρηση στη μερίδα του κατόχου που τηρείται στη Γ.Γ.Π.Σ. Η διαδικασία εκτελείται μέσω του τερματικού πιστωτικών καρτών (Point of Sales Terminal POS ) της επιχείρησης.
Στη μερίδα αποδείξεων του κάθε φορολογούμενου δεν καταχωρίζονται επιμέρους στοιχεία όπως τα είδη που αγοράστηκαν, κλπ. Κατά συνέπεια δεν μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει την καταναλωτική συμπεριφορά του κατόχου, σε αντίθεση με τις κάρτες που χρησιμοποιούνται σήμερα σε καταστήματα λιανικής ή ακόμη και σε υπηρεσίες (αεροπορικές εταιρίες, ιατρικά κέντρα, κλπ).
Σε κάθε περίπτωση όλα τα στοιχεία διαγράφονται αυτόματα από το σύστημα της Γ.Γ.Π.Σ., μετά την εκκαθάριση του οικονομικού έτους.
Πώς μπορώ να προμηθευτώ την Κάρτα Αποδείξεων;
Μπορείτε να προμηθευτείτε την Κάρτα Αποδείξεών σας δωρεάν από οποιοδήποτε κατάστημα των συνεργαζόμενων τραπεζών, η λίστα των οποίων είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα http://link.minfin.gr/karta, χωρίς την προσκόμιση δικαιολογητικών και χωρίς να δηλώσετε κανένα προσωπικό ή φορολογικό σας στοιχείο.
Πώς λειτουργεί η κάρτα συλλογής αποδείξεων;
Κάθε Κάρτα διαθέτει ένα μοναδικό αριθμό. Ο κάτοχος ενεργοποιεί την Κάρτα συνδέοντας τον αριθμό της με τον Α.Φ.Μ. του (χωρίς τη διαμεσολάβηση της Τράπεζας ή τρίτων), με τους εξής τρόπους:
-Αποστέλλοντας ένα SMS, μέσω κινητού τηλεφώνου στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.), στο 54053 (χρέωση: 0.011 Eυρώ/sms, τυπολογία: «Α.Φ.Μ., κενό, 10ψήφιος αριθμός της Κάρτας Αποδείξεων»)
-Μέσω της ειδικής εφαρμογής στην ιστοσελίδα http://link.minfin.gr/karta του Υπουργείου Οικονομικών
Η Κάρτα Αποδείξεων είναι πλέον ενεργοποιημένη και μπορεί να χρησιμοποιείται σε κάθε συναλλαγή που επιλέγει ο φορολογούμενος.
Σε ποιες επιχειρήσεις/συναλλαγές μπορώ να χρησιμοποιήσω την Κάρτα Αποδείξεων και με ποιον τρόπο;
Η κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε συνεργαζόμενη επιχείρηση/επιτηδευματία διαθέτει Συσκευή Αποδοχής Πιστωτικών ή/και Χρεωστικών Καρτών (Point of Sales-POS). Η συναλλαγή καταγράφεται με μια απλή διαδικασία: μετά την έκδοση της απόδειξης ο υπάλληλος ή ο επιχειρηματίας «περνάει» την Κάρτα Αποδείξεων από το POS και πληκτρολογεί το ποσό της συναλλαγής. Αμέσως εκτυπώνεται αποδεικτικό που δίδεται στον πελάτη, μαζί με την απόδειξη της συναλλαγής
Πόσες κάρτες μπορώ να διαθέτω;
Κάθε πολίτης (μερίδα αποδείξεων/Α.Φ.Μ.) μπορεί να είναι συνδεδεμένος με περισσότερες από μια Κάρτα, με στόχο τα προστατευόμενα μέλη της οικογένειας να διαθέτει το καθένα τη δική του.
Τι πλεονεκτήματα μου προσφέρει η χρήση της κάρτας;
Η Κάρτα Αποδείξεων σχεδιάστηκε για να βοηθήσει τους φορολογούμενους στη συλλογή και υποβολή αποδείξεων για φορολογικούς λόγους (έκπτωση φόρου εισοδήματος) και η χρήση της είναι προαιρετική. Με την Κάρτα Αποδείξεων παρακάμπτεται η διαδικασία καταχώρησης ή αποστολής των αποδείξεων, καθώς όλα τα στοιχεία της συναλλαγής αποστέλλονται από τον εκδότη της απόδειξης (επιχείρηση / επιτηδευματία) στο Υπουργείο Οικονομικών, μέσω της Συσκευής Αποδοχής Πιστωτικών ή/και Χρεωστικών Καρτών (POS), αυτόματα. Έτσι στο τέλος του χρόνου αποφεύγετε το χρόνο που απαιτείται για το μέτρημα και την άθροιση των αποδείξεων.
Ταυτόχρονα, ο φορολογούμενος έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί τις συναλλαγές που κατέγραψε στη μερίδα του (στον Α.Φ.Μ. του) μέσω της ειδικής εφαρμογής στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Π.Σ..
Η Κάρτα Αποδείξεων είναι η κάρτα πολίτη;
Όχι, η κάρτα αποδείξεων αφορά μόνο τις αξίες των συναλλαγών που γίνονται από τον κάτοχό της κατά τις αγορές υπηρεσιών ή αγαθών, οι οποίες χρησιμεύουν για την ετήσια υποβολή δήλωσης και την έκπτωση στο φόρο που του αναλογεί.
Πώς βοηθώ με τη χρήση της κάρτας την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής;
Πολλές φορές θα σας έχει τύχει να βρεθείτε σε δύσκολη θέση, ζητώντας απόδειξη από κάποιον που δεν ήταν πρόθυμος να σας τη δώσει. Η κάρτα συλλογής αποδείξεων σάς λύνει το πρόβλημα αυτό. Στο τέλος της συναλλαγής, μαζί με τα χρήματά σας, δίνετε και την κάρτα συλλογής αποδείξεων. Εκείνος με τον οποίο συναλλάσσεστε θα πρέπει αυτόματα να καταχωρίσει με την κάρτα σας το ποσό της συναλλαγής, ή να βρεθεί στη δύσκολη θέση να ομολογήσει ότι παράνομα φοροδιαφεύγει, βλάπτοντας τους συμπολίτες του κατά συρροή.
Πώς αλλιώς βοηθά η υιοθέτηση της κάρτας τη φορολογική δικαιοσύνη;
Η διαδεδομένη χρήση της κάρτας αποδείξεων δίνει τη δυνατότητα στο Υπουργείο Οικονομικών να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τα ελάχιστα στοιχεία τζίρου μιας επιχείρησης. Η πληροφορία αυτή θα αποτελεί βάση για τη διενέργεια διασταυρώσεων που θα αξιολογούν την ειλικρίνεια των δηλώσεων απόδοσης Φ.Π.Α. και των δηλώσεων φόρου εισοδήματος της επιχείρησης.
Πώς μπορώ να σιγουρευτώ ότι η κάρτα δεν θα έχει (μελλοντικά) και άλλα δεδομένα ευαίσθητα/προσωπικού χαρακτήρα;
Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έχει εξετάσει την Κάρτα Αποδείξεων και έχει γνωμοδοτήσει θετικά.
Τεχνικά, η Κάρτα Αποδείξεων δεν έχει τη δυνατότητα αποθήκευσης άλλων στοιχείων εκτός του μοναδικού 19ψήφιου αριθμού. Ως εκ τούτου, απαγορεύεται μελλοντικά να εμπεριέχει άλλα δεδομένα.
Πώς ενημερώνομαι για τις αποδείξεις που έχουν καταχωριστεί στη μερίδα μου μέσω της Κάρτας;
Μέσω της ιστοσελίδας http://link.minfin.gr/karta και ειδικής εφαρμογής στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Π.Σ., ο κάτοχος της κάρτας θα έχει πρόσβαση σε ειδική υπηρεσία, που θα του εμφανίζει την ανάλυση των εξόδων, που θα έχει κάνει έως εκείνη την ημερομηνία (ανά αγορά).
Πόσο λεπτομερή είναι τα στοιχεία που συλλέγονται;
Από την κάθε συναλλαγή καταγράφονται αποκλειστικά:
- ο χρόνος της αγοράς,
- ο Α.Φ.Μ. του καταστήματος/επιχείρησης,
- ο αριθμός της κάρτας με την οποία έγινε η καταγραφή της συναλλαγής
- το συνολικό ποσό της συναλλαγής
Δεν καταγράφεται η ανάλυση της συναλλαγής (τι ακριβώς αγοράστηκε, αγαθό ή υπηρεσία).
Είναι η χρήση της Κάρτας Αποδείξεων υποχρεωτική για τους φορολογούμενους;
Η Κάρτα Αποδείξεων είναι ανώνυμη, δεν είναι υποχρεωτική και έχει σκοπό να διευκολύνει τους φορολογούμενους απαλλάσσοντάς τους από τη συλλογή και καταμέτρηση αποδείξεων και την υποβολή τους στις αρμόδιες αρχές, για φορολογικούς λόγους.
Είμαι υποχρεωμένος να χρησιμοποιώ την Κάρτα Αποδείξεων σε κάθε συναλλαγή μου;
Μπορείτε να χρησιμοποιείτε την Κάρτα Αποδείξεων επιλεκτικά σε όποιες συναλλαγές θέλετε να δηλωθούν. Είναι προφανές ότι οι συναλλαγές που δε θα καταχωρηθούν, δε θα υποβληθούν αυτόματα στη φορολογική σας δήλωση.
Μπορούν να χρησιμοποιούν την κάρτα και άλλα μέλη της οικογένειάς μου;
Μια οικογένεια μπορεί να έχει περισσότερες κάρτες στις οποίες μπορεί να συνδέσει με το Α.Φ.Μ. των ενηλίκων αυτής. Με αυτό τον τρόπο συλλέγονται και τα έξοδα που γίνονται από μέλη της οικογένειας και αξιοποιούνται κατά τη φορολογική δήλωση του κάθε έτους.
Η Κάρτα Αποδείξεων σχετίζεται με τραπεζικά προϊόντα;
Η Κάρτα Αποδείξεων δεν έχει καμία σχέση με τραπεζικά προϊόντα, επειδή δεν απαιτεί λογαριασμό σε Τράπεζα για την απόκτησή της. Δεν είναι πιστωτική κάρτα ούτε συνδέεται με τέτοια, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εξόφληση λογαριασμών και δεν συνδέεται με κάποιο άλλο τραπεζικό προϊόν.
Η Τράπεζα δεν έχει τη δυνατότητα, ούτε και επιτρέπεται, να καταγράψει τον Α.Φ.Μ. ή άλλα προσωπικά στοιχεία του πολίτη στον οποίο χορήγησε την κάρτα: κατά την παραλαβή της δεν ζητείται ταυτότητα ή άλλο στοιχείο ταυτοποίησης, ούτε γίνεται σύνδεση της κάρτας με τον κάτοχο.
Όταν χρησιμοποιώ την Κάρτα Αποδείξεων, πρέπει το κατάστημα να εκδώσει και απόδειξη;
Η απόδειξη της συναλλαγής πρέπει να εκδίδεται κανονικά και μάλιστα μόνο τότε μπορεί να πιστωθεί η Κάρτα Αποδείξεων με το ποσό της συναλλαγής που πραγματοποιήθηκε. Ο πολίτης όμως δεν υποχρεούται πλέον να υπολογίσει το άθροισμα των αποδείξεων που έχουν καταχωρηθεί στην Κάρτα Αποδείξεων, για να το υποβάλει κατά τη φορολογική του δήλωση.
Τι κάνω σε καταστήματα που δεν έχουν τη Συσκευή Αποδοχής Πιστωτικών ή/και Χρεωστικών Καρτών (POS);
Σε συναλλαγές που τα καταστήματα δεν έχουν POS συμβατό με την κάρτα αποδείξεων, κρατούμε τις αποδείξεις και τις συνυπολογίζουμε στα έξοδά μας στο τέλος του χρόνου, συμπληρωματικά με τις ηλεκτρονικά καταχωρισμένες αποδείξεις μας.
Τι γίνεται αν χάσω την Κάρτα Αποδείξεων; Τι συμβαίνει με τις αποδείξεις που είναι ήδη καταχωρισμένες στην κάρτα μου σε αυτή την περίπτωση;
Δεν απαιτείται δήλωση απώλειας. Η Κάρτα Αποδείξεων είναι προσωπική, με την έννοια ότι αφορά μόνο έναν πολίτη (Α.Φ.Μ.) και άρα δεν έχει λόγο κάποιος να την κλέψει και να τη χρησιμοποιήσει. Εφόσον κλαπεί ή χαθεί η κάρτα σας, μπορείτε να λάβετε νέα κάρτα, την οποία συνδέετε με τον Α.Φ.Μ. σας, με τους προαναφερόμενους τρόπους, ενώ οι αποδείξεις που έχετε συλλέξει στην πρώτη (απολεσθείσα) Κάρτα Αποδείξεων, συνυπολογίζονται στον Α.Φ.Μ. σας, συνολικά. Οι αποδείξεις, από τη στιγμή υποβολής τους, είναι συνδεδεμένες με τον Α.Φ.Μ. και όχι με την Κάρτα, ως φυσικό αντικείμενο.
Είμαι επαγγελματίας Το κατάστημά μου δεν διαθέτει Συσκευή Αποδοχής Πιστωτικών ή/και Χρεωστικών Καρτών (POS) και φοβάμαι ότι θα χάσω πελάτες. Πως μπορώ να αποκτήσω τη δυνατότητα να μπορούν οι πελάτες μου να χρησιμοποιούν την κάρτα αποδείξεων; Mε ποιο κόστος;
Η Συσκευή Αποδοχής Πιστωτικών και Χρεωστικών Καρτών (POS) διατίθενται στην ελεύθερη αγορά. Στην παρούσα μορφή η Κάρτα Αποδείξεων «διαβάζεται» μόνο από POS.
Έχει ερωτηθεί για την Κάρτα Αποδείξεων η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα;
Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μετά από αίτηση της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, γνωμοδότησε στις 13/12/2010 σχετικά με το σχεδιασμό και την υλοποίηση της κάρτας συλλογής αποδείξεων.
Το Υπουργείο Οικονομικών έχει κάνει τις κατάλληλες ενέργειες για συμμόρφωση με τη γνωμοδότηση.
Η Κάρτα Αποδείξεων έχει ημερομηνία λήξης;
Η Κάρτα Αποδείξεων δεν έχει ημερομηνία λήξης. Οι αγορές της Κάρτας συνυπολογίζονται στο τέλος της χρονιάς για τον συγκεκριμένο Α.Φ.Μ., με τον οποίο η Κάρτα έχει συσχετισθεί. Η ίδια Κάρτα θα συλλέξει τις αποδείξεις και των επόμενων οικονομικών ετών, χωρίς να χρειάζεται ανανέωση.
Αν ξεπεράσω το όριο των ζητούμενων αποδείξεων στο τέλος της χρονιάς, τι γίνεται; Πληρώνω περισσότερο φόρο;
Οι δαπάνες δεν αποτελούν φορολογικό τεκμήριο και άρα δεν τίθεται θέμα επιπλέον φορολόγησης.
Ποιος ο ρόλος των Τραπεζών στη δράση;
Επιλεγμένες Τράπεζες συμμετέχουν στη δράση, σε μια συνολική εθνική προσπάθεια καταπολέμησης της φοροδιαφυγής, διαθέτοντας τα υποκαταστήματά τους για τη διανομή της Κάρτας Αποδείξεων αλλά και αναλαμβάνοντας την εκτύπωση των καρτών που διανέμουν. Με αυτό τον τρόπο η Κάρτα Αποδείξεων διανέμεται χωρίς επιπλέον δαπάνη για τον φορολογούμενο, είναι εύκολη η απόκτησή της σε όλη την Ελλάδα, χωρίς κόστος. Οι Τράπεζες που διαθέτουν την Κάρτα Αποδείξεων είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα http://link.minfin.gr/karta του Υπουργείου Οικονομικών.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ανοιχτά σχολεία, η μόνη μας άμυνα

Tης Mαριας Kατσουνακη
Τις τελευταίες ημέρες φεύγει από το σχολείο στη μία το πρωί. Στις 5 τον διαδέχεται μια άλλη συνάδελφός του. Καθηγητές και οι δύο μέσης εκπαίδευσης, με πριονισμένους μισθούς, σε κεντρικό γυμνάσιο της Αθήνας. Προσπαθούν με νύχια και με δόντια να «περιφρουρήσουν» το κτίριο, κρατώντας το μακριά από τους επίδοξους καταληψίες. Μιλήσαμε στο τηλέφωνο χθες το πρωί και ήταν ανήσυχος και θυμωμένος: «Δεν είναι κίνημα οι καταλήψεις, αλλά μηχανισμός. Είναι ένα πολιτικό σχέδιο μεγάλης ανευθυνότητας το οποίο ανοίγει τον δρόμο στους μπαχαλάκηδες. Υπάρχουν σχολεία που έχουν υποστεί πολύ σοβαρές ζημιές σε εργαστήρια, εξοπλισμούς για το μάθημα της πληροφορικής κ.ο.κ. Μπορούμε να μιλήσουμε για παιδιά αποκλεισμένα από την εκπαιδευτική διαδικασία, περιθωριοποιημένα, αλλά είναι ένα κεφάλαιο η κοινωνιολογία του αποκλεισμού και ένα δεύτερο κεφάλαιο η πράξη καταστροφής. Θεωρώ πολύ σωστή κίνηση την παρέμβαση του εισαγγελέα γιατί το κράτος οφείλει να αναλάβει τον ρόλο τον οποίο είχε αποποιηθεί επί χρόνια. Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνονται καταλήψεις τέτοιας έκτασης και στο παρελθόν έχουν υπάρξει βανδαλισμοί πιο σοβαροί.
Ομως η σημερινή συγκυρία είναι πολύ κρίσιμη και πρέπει να αναρωτηθούμε τι σημαίνει ασκώ πολιτική σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που καταρρέει. Το σχολείο αυτήν την εποχή θα έπρεπε να είναι χώρος κοινωνικής αλληλεγγύης. Να συνεργάζονται γονείς, καθηγητές, φορείς, μαθητές για την καλύτερη, με όλες τις προφανείς δυσκολίες, λειτουργία του. Κι όχι να μετρούν συγκεκριμένες πολιτικές δυνάμεις την επιρροή και μαζικότητά τους. Ναι, το σημερινό δημόσιο σχολείο δεν είναι ελκυστικό και εύκολα μπορεί κανείς να το στοχοποιήσει. Ομως με αυτόν τον τρόπο συναινούν στη χαριστική βολή».
Ακουσα τον ήχο από το κουδούνι, τις φωνές των μαθητών να πυκνώνουν και σφίχτηκε το στομάχι μου. Αυτό ήταν ένα ανοιχτό σχολείο. Με προσωπικό κόστος, κόπο και προσπάθεια («πρωταρχική φροντίδα είναι να πείσεις τα παιδιά και γι’ αυτό χρειάζονται πολλές ώρες και ημέρες σε όλη τη διάρκεια του χρόνου», όπως λέει ο συνομιλητής μου) είχε αντισταθεί στο «κύμα των καταλήψεων». Δεν είναι το μόνο, ούτε οι δύο καθηγητές μοναδικές περιπτώσεις.
Ούτε τα «ανοιχτά σχολεία» είναι κίνημα. Είναι ανάγκη, αντίσταση στη χρεοκοπημένη πολιτική κομμάτων και κυβερνώντων. Μόνο το «ανοιχτό σχολείο» δεν εξυπηρετεί ιδιοτέλειες, δεν υπόκειται σε διατεταγμένη καταγγελτική υπηρεσία. Είναι ο μόνος ισχυρός μηχανισμός άμυνας απέναντι σε όσους αγωνίζονται να κρύψουν την έχθρα τους για μια κοινωνία που τους γυρνάει όλο και περισσότερο την πλάτη.
 http://www.kathimerini.gr/

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2011

ΑΔΕΔΥ: Το νέο μισθολόγιο καθηλώνει τους εργαζόμενους

Για νέα μισθολογική υποβάθμιση, πλήρη ισοπέδωση και καθήλωση του συνόλου των εργαζομένων στο Δημόσιο, μέσω του νέου μισθολογίου κάνει λόγο η ΑΔΕΔΥ σε ανακοίνωσή της.


Ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ, Κώστας Τσικρικάς. "Η κυβέρνηση αποφάσισε να ρίξει τις μάσκες και να φανερώσει τους πραγματικούς της σχεδιασμούς, σχετικά με τη μισθολογική πολιτική που προτίθεται να εφαρμόσει στο Δημόσιο", αναφέρει η ΑΔΕΔΥ και προσθέτει ότι για ακόμη φορά το πράττει μέσω της τακτικής των διαρροών.
Όσον αφορά στο νέο μισθολόγιο, τονίζει ότι "υποτάσσεται στους γενικότερους δημοσιονομικούς στόχους, οδηγεί σε νέες μειώσεις εισοδημάτων και διαμορφώνει ασφυκτικές μισθολογικές συνθήκες για εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους".