Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

Συμβολική πρωτοβουλία Π.Ο.Ε.Δ. – Δ.Ο.Ε. για τη στήριξη μαθητών που αντιμετωπίζουν πρόβλημα υποσιτισμού



ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΛΛΑΔΑΣ

ΠΑΓΚΥΠΡΙΑ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ

ΕΛΛΗΝΩΝ

ΔΑΣΚΑΛΩΝ


           

Αθήνα 24/1/2013

Προς
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
σε Ελλάδα και Κύπρο
Μ.Μ.Ε.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συμβολική πρωτοβουλία Π.Ο.Ε.Δ. – Δ.Ο.Ε.
για τη στήριξη μαθητών που
αντιμετωπίζουν πρόβλημα υποσιτισμού

Τα φαινόμενα υποσιτισμού μαθητών, ως αποτέλεσμα των ασκούμενων πολιτικών περικοπών και λιτότητας της Κυβέρνησης και της Τρόικας, πολλαπλασιάζονται καθημερινά. Τα φαινόμενα αυτά, δυστυχώς, παίρνουν δραματική μορφή κυρίως σε σχολεία όπου φοιτούν παιδιά λαϊκών οικογενειών και οικονομικών μεταναστών.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., με διακριτικότητα, έθεσε έγκαιρα και εξακολουθεί σε κάθε ευκαιρία να θέτει το θέμα στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας από το Δεκέμβρη του 2011 (εν τη γενέσει του) έως και σήμερα. Στόχος είναι η αναζήτηση λύσης, όχι στη λογική του εθελοντισμού και των φιλανθρωπικών οργανώσεων, αλλά στη θεσμική συνολική αντιμετώπισή του από τη συντεταγμένη Πολιτεία.
Δυστυχώς οι μέχρι τώρα ανακοινώσεις και δεσμεύσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου είτε παραμένουν στα χαρτιά είτε παραπέμπουν την αντιμετώπισή του στην ελεήμονα διάθεση των φορέων.
            Τα Διοικητικά Συμβούλια της Παγκύπριας Οργάνωσης Ελλήνων Δασκάλων (Π.Ο.Ε.Δ.) και της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Δ.Ο.Ε) προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα. Συγκέντρωσαν το ποσό των 60.000 €, που εξοικονομήθηκε από το υστέρημα των Ελλήνων και Κυπρίων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς οι δυο Ομοσπονδίες δεν έχουν άλλα έσοδα πέρα από τις συνδρομές των εκπαιδευτικών που είναι μέλη τους,  και αποφάσισαν να προχωρήσουν στη συμβολική πράξη της κάλυψης, σε καθημερινή βάση, από σήμερα και μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους, του κολατσιού όλων των μαθητών συγκεκριμένων σχολείων, που προτάθηκαν από τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών του Λεκανοπεδίου και της Θεσσαλονίκης.
            Στόχος της δράσης αυτής των δύο Ομοσπονδιών  δεν ήταν η συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος υποσιτισμού των μαθητών, αλλά η ανάδειξή του και η ευαισθητοποίηση της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας στην κατεύθυνση της θεσμικής επίλυσής του. Ταυτόχρονα αποδεικνύουμε ότι το οικονομικό κόστος  δεν μπορεί να είναι απαγορευτικό, για την Πολιτεία, ακόμη και την περίοδο των περικοπών. Οι δύο Ομοσπονδίες με το ποσό των 60.000€ θα καλύψουν το σύνολο των μαθητών στα 5 επιλεγμένα σχολεία, δηλαδή σε περίπου 800 μαθητές, σε περιοχές που μαστίζονται από την ανεργία. Τα σχολεία βρίσκονται: στο κέντρο της Αθήνας, στην περιοχή του Μενιδίου, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στην Πολίχνη και στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης. Επίσης θα ενισχυθούν οικονομικά οι δράσεις, ανάλογου περιεχομένου, που ήδη είναι σε εξέλιξη από τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Κερατσινίου, Δυτικής Θεσσαλονίκης και Α΄ Αθήνας.
Η υλοποίηση των δράσεων  ξεκίνησε την εβδομάδα από 14-18 Ιανουαρίου 2013 και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του διδακτικού έτους, τον Ιούνιο του 2013.
Αξίζει να σημειωθεί ότι καθημερινά οι εκπαιδευτικοί «αθόρυβα», διακριτικά και ουσιαστικά στηρίζουν μαθητές τους που αντιμετωπίζουν το φαινόμενο του υποσιτισμού.
Με την ενέργεια αυτή, τα Δ.Σ της Π.Ο.Ε.Δ. και της Δ.Ο.Ε. προτρέπουν τη συντεταγμένη Πολιτεία να βρει λύση και να αντιμετωπίσει συνολικά το δύσκολο αλλά υπαρκτό θέμα. Να παρέμβει ουσιαστικά στα παιδιά – μαθητές των περιοχών που έχουν ανάγκη δείχνοντας το ανθρώπινο πρόσωπο της πολιτείας.
Για τα Διοικητικά Συμβούλια των Ομοσπονδιών
Φίλιος Φυλακτού                                                                  Κομνηνός Μαντάς


Πρόεδρος Π.Ο.Ε.Δ.                                                                  Πρόεδρος Δ.Ο.E.

Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

Οι πανεπιστημιακές σπουδές χαρίζουν χρόνια ζωής

ΟΚΤΩ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΝΤΡΕΣ, 4 ΣΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ

Οι πανεπιστημιακές σπουδές δεν προσφέρουν μόνο γνώσεις και εφόδια για την αγορά εργασίας, αλλά και περισσότερα χρόνια ζωής. Αυτό υποστηρίζει μελέτη του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) σύμφωνα με την οποία οι άνδρες επιστήμονες κερδίζουν οκτώ χρόνια ζωής και οι γυναίκες τέσσερα.

Οι πανεπιστημιακές σπουδές χαρίζουν χρόνια ζωής
Το προσδόκιμο ζωής στην Ευρώπη είναι υψηλότερο για το γυναικείο φύλο. Οι γυναίκες ζουν κατά μέσο όρο 83 χρόνια έναντι 77 των ανδρών. Σύμφωνα με τη μελέτη, ένας άνδρας 30 ετών με σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει μπροστά του άλλα 51 χρόνια ζωής έναντι 43 που έχει ένας άνδρας χωρίς πανεπιστημιακό πτυχίο.
Η διαφορά είναι μεγαλύτερη στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Στην Τσεχία, για παράδειγμα, οι πτυχιούχοι ζουν 17 χρόνια περισσότερο κατά μέσο όρο από τους μη πτυχιούχους. Στην Πορτογαλία, αντίθετα, η διαφορά είναι μόλις τρία χρόνια. Οι ειδικοί του ΟΟΣΑ κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι σπουδές προσφέρουν επίσης καλύτερη υγεία, ωθούν σε μεγαλύτερη συμμετοχή στα κοινά, αυξάνουν το ενδιαφέρον για την πολιτική και τη συμμετοχή στις εκλογές.
Οι πτυχιούχοι δηλώνουν επίσης πιο ικανοποιημένοι από τη ζωή τους. Κι εδώ, πάντως, υπάρχουν διαφορές ανάλογα με τη γεωγραφική ζώνη. Ενώ στη Δανία το επίπεδο ικανοποίησης φτάνει το 90%, στην Τσεχία κυμαίνεται από 30% έως 80% ανάλογα με το επίπεδο σπουδών. Μικρότερο είναι το χάσμα στον ευρωπαϊκό νότο. Στην Ισπανία, για παράδειγμα, οι ερωτηθέντες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη ζωή τους σε ποσοστό 70%, ενώ της τριτοβάθμιας σε ποσοστό 90%.

Αντιδράσεις από τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ για την αξιολόγηση


acilogisi 
Σε τροχιά κινητοποιήσεων βρίσκονται οι ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ μετά τη δημοσιοποίηση του σχεδίου προεδρικού διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Και αυτό διότι «το υπουργείο Παιδείας δεν έκανε βήμα από το αρχικό κείμενο διαβούλευσης» όπως τόνισε χθες στην «Κ» ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Ν. Παπαχρήστος. Ανάλογη είναι η αντίδραση της ΔΟΕ.
Ειδικότερα, την Κυριακή ο υπ. Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος έστειλε στις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών το σχέδιο Π.Δ., που συντάχθηκε στο πλαίσιο των νόμων 4024/2011και 4072/2012. Το σχέδιο βασίστηκε στις προτάσεις ειδικής ομάδας εργασίας που είχε συσταθεί για τον λόγο αυτό και δεν διαφοροποιείται ουσιαστικά. Ενδεικτικά, το έργο των εκπαιδευτικών θα αξιολογείται σε πέντε πεδία (Εκπαιδευτικό Περιβάλλον – Προετοιμασία Διδασκαλίας – Διδασκαλία – Υπηρεσιακή Συνέπεια και Επάρκεια – Τυπικά Προσόντα), η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα είναι ετήσια (κατ’ έτος ή κάθε δύο χρόνια) και περιοδική (κάθε τέσσερα χρόνια) ανάλογα με τα κριτήρια, η βαθμολογική βάση θα είναι στους 31 βαθμούς. Συγκεκριμένα, η κλίμακα είναι η εξής: ελλιπής έως 30 βαθμοί, επαρκής 31-60 βαθμοί, πολύ καλός 61-80 βαθμοί και εξαιρετικός 81-100 βαθμοί. Εάν κάποιος εκπαιδευτικός κριθεί «ελλιπής» θα πρέπει να παρακολουθήσει ενισχυτικό πρόγραμμα επιμόρφωσης και να αξιολογηθεί εκ νέου το επόμενο έτος. Οι «επαρκείς» θα προάγονται, ενώ όσοι βαθμολογούνται με «πολύ καλά» ή «εξαιρετικά» θα πριμοδοτούνται εάν θέλουν να θέσουν υποψηφιότητα για θέση στελέχους.
«Από την πρώτη ανάγνωση του Π.Δ. προκύπτει ότι δεν έχουν αλλάξει οι σχετικές ρυθμίσεις και άρα οι βασικές ενστάσεις της ΟΛΜΕ παραμένουν. Ουσιαστικά, καθιερώνεται η σύνδεση της μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης με την αξιολόγηση, καθώς και η θέσπιση ποσοστώσεων στις προαγωγές. Ενδεικτικά, από τον τρίτο προς τον δεύτερο βαθμό το 40ο/ο προς κρίση εκπαιδευτικών κόβεται» είπε στην «Κ» ο κ. Παπαχρήστος από την ΟΛΜΕ, το Δ.Σ. της οποίας θα συνεδριάσει σήμερα για το θέμα. «Πώς θα πάμε σε αξιολόγηση με τέτοιους όρους; Για παράδειγμα, με την ποσόστωση που βάζει το υπουργείο ουσιαστικά λέει ότι μόνο λίγοι συνάδελφοι -ανάλογα με το ύψος της ποσόστωσης- είναι άξιοι να προαχθούν» ανέφερε, από την πλευρά του, στην «Κ» ο γραμματέας της ΔΟΕ Στ. Πετράκης.

Εξομοιώνονται με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Εξομοιώνονται με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς, οι εκπαιδευτικοί, που τυγχάνουν γονείς δύο (2) αναπήρων τέκνων, με ποσοστό αναπηρίας 67% και, κατά συνέπεια, θα έχουν την ίδια αντιμετώπιση που ο ν. 3848/2010 (Α΄ 71) επιφυλάσσει στους πολύτεκνους.
Τα παραπάνω προβλέπει τροπολογία όπως ψηφίστηκε από τη Βουλή στο Πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο χθες έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία.

Τη ρατσιστική βία «κυνηγάει» η αστυνομία


Την απόφαση να ιδρύσει τμήματα αντιμετώπισης ρατσιστικής βίας στις αστυνομικές διευθύνσεις όλης της χώρας πήρε η αστυνομία, καθώς τα περιστατικά όλο και πληθαίνουν αφενός, αλλά αφετέρου, «νομιμοποιούνται» κιόλας από κοινοβουλευτικά κόμματα.

Συγκεκριμένα, η αστυνομία θα ιδρύσει σχετικό γραφείο σε κάθε υποδιεύθυνση ασφαλείας αστυνομικών διευθύνσεων νομών και στα 46 τμήματα ασφαλείας αυτών (άρα και στην Ήπειρο). Επίσης, ο τηλεφωνικός αριθμός 11414 θα  δέχεται καταγγελίες για περιστατικά ρατσιστικής βίας όλο το 24ώρο, ενώ παράλληλα ηλεκτρονική φόρμα καταγγελιών υπάρχει στην ιστοσελίδα της αστυνομίας, www.astynomia.gr. Την πρωτοβουλία ανακοίνωσε ο αρχηγός της αστυνομίας αντιστράτηγος Νίκος Παπαγιαννόπουλος, μαζί με τον εκπρόσωπο Τύπου του σώματος, αστυνομικό υποδιευθυντή Χρήστο Μανούρα. «Έχουμε πλέον ένα οργανωμένο θεσμικό πλαίσιο, με το οποίο θα αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο της ρατσιστικής βίας, το οποίο είναι γεγονός ότι τον τελευταίο καιρό, έχει κάνει την εμφάνιση του στη χώρα μας και το οποίο ασφαλώς είναι μακριά από την αντίληψη και την κοσμοθεωρία του Έλληνα» τόνισε ο κ. Παπαγιαννόπουλος. Ζήτησε επίσης τη συνεργασία των πολιτών και των υπηρεσιών και τόνισε τελικά ότι με την ίδρυση των υπηρεσιών αυτών «δίνουμε μια απάντηση άμεσα, οργανωμένα και αποφασιστικά, ότι οι ομάδες ή οι ελάχιστοι που πρεσβεύουν, είτε ως ιδεολογία είτε ως στάση ζωής, αυτή τη συμπεριφορά, δεν έχουν θέση μεταξύ μας και θα πρέπει να λογοδοτήσουν στη δικαιοσύνη».
Πώς θα λειτουργούν
Οι συγκεκριμένες υπηρεσίες θα στελεχωθούν από 200 περίπου εξειδικευμένα στελέχη του σώματος, προερχόμενες κυρίως από την Ασφάλεια. Θα παρεμβαίνουν αυτεπάγγελτα ή ύστερα από υποβολή σχετικής έγκλησης, μήνυσης ή καταγγελίας στη διερεύνηση και δίωξη εγκλημάτων που αφορούν στη διάπραξη, προπαρασκευή ή στην με οποιοδήποτε τρόπο δημόσια προτροπή, πρόκληση ή διέγερση σε διάπραξη αδικημάτων ή στη εκδήλωση ενεργειών που μπορεί να προκαλέσουν διακρίσεις, μίσος ή βία σε βάρος προσώπων ή ομάδας προσώπων λόγω της φυλής, του χρώματος, της θρησκείας, των γενεαλογικών καταβολών και της εθνικής ή εθνοτικής τους καταγωγής. Επίσης, θα ασχολούνται κυρίως με υποθέσεις που λόγω βαρύτητας του τρόπου των μέσων και των ειδικών συνθηκών τέλεσής τους συγκινούν ιδιαίτερα την κοινή γνώμη και επηρεάζουν αρνητικά το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών, όπως αναφέρει η αστυνομία. Ακόμα, θα επιτηρούν τους χώρους και τις περιοχές στις οποίες υπάρχει ενδεχόμενος κίνδυνος εκδήλωσης ρατσιστικών επιθέσεων και θα ενημερώνουν για τα δικαιώματά τους τα θύματα ή τους καταγγέλλοντες τέτοιων επιθέσεων. 
ΠΗΓΗ: ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ

Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΘΕΣΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ



Αρ. Πρωτ:1824
Αθήνα 22/1/2013

Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.


ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΘΕΣΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
            Με Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α.) των Υπουργείων Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών που δημοσιεύτηκε στο Φ.Ε.Κ. 414/τεύχος Β’/23 Φεβρουαρίου 2012 καθορίζονται τα επιδόματα που λαμβάνουν οι συμβασιούχοι εργαζόμενοι, στο Δημόσιο και οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Στη συγκεκριμένη ρύθμιση και στην περίπτωση 3 αναφέρει: «3: …πέραν του βασικού μισθού, οι ανωτέρω δικαιούνται τα επιδόματα και τις παροχές, που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 15,16,17 και 20 του Ν.2024/2011 (ΦΕΚ226Α)…». Είναι φανερό ότι εδώ δεν περιλαμβάνεται το άρθρο 18 του Ν.4024/11, που αναφέρεται στο επίδομα θέσης ευθύνης.
            Από την πρώτη ανάγνωση είναι φανερό ότι η συγκεκριμένη διάταξη αναφέρεται στους συμβασιούχους του Δημοσίου που δεν μπορούν να καταλάβουν διευθυντικές θέσεις, αγνοεί όμως πλήρως την πραγματικότητα στην εκπαίδευση όπου ο μονοθεσίτης  εκπαιδευτικός υποχρεωτικά είναι και προϊστάμενος της σχολικής μονάδας.
            Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταδίκασε άμεσα τη συγκεκριμένη απόφαση, η οποία καταπατά κάθε έννοια δικαίου και ισονομίας και ζήτησε, με αλλεπάλληλες παρεμβάσεις του, την αποκατάσταση της δικαιοσύνης. Ενισχυτικά στην επιχειρηματολογία της Ομοσπονδίας λειτουργεί το γεγονός ότι για την καταβολή τού επιδόματος δεν απαιτείται επιπλέον οικονομικό κόστος, καθώς το κονδύλι,  είναι εγγεγραμμένο στον προϋπολογισμό. Ενώ προβλέπεται η καταβολή του, για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα ολιγοθέσια σχολεία και νηπιαγωγεία, δεν καταβάλλεται στους αναπληρωτές που τους αντικαθιστούν.
Οι ενέργειες της Δ.Ο.Ε.
  • 7 Μαρτίου 2012. Επιστολή προς τον Υπουργό Διοικητικής και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και Παιδείας, «… θεωρούμε πως η απόφαση είναι άδικη και ζητούμε άμεσα να χορηγηθεί το επίδομα θέσης…» ( Δ.Ο.Ε., αρ.πρωτ.831).
  • 13 Μαρτίου 2012. Συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τον Υπουργό Παιδείας κ. Μπαμπινιώτη όπου τίθεται το θέμα του επιδόματος θέσης ευθύνης ( Δελτίο Τύπου Δ.Ο.Ε. 13/3/2012).
  • 19 Απριλίου 2012. Νέα συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας κ. Μπαμπινιώτη όπου επανατίθεται το θέμα (Δελτίο Τύπου Δ.Ο.Ε. 19/4/2012).
  • 26 Απριλίου 2012. Νέα επιστολή της Δ.Ο.Ε. προς τον Υπουργό Παιδείας για το συγκεκριμένο ζήτημα «…παρά τις διαβεβαιώσεις σας και παρά το γεγονός ότι δεν προκαλείται επιπλέον δαπάνη… δεν έχει δοθεί ακόμα λύση» (Δ.Ο.Ε. αρ.πρωτ. 1039,26/4/2012)
Μεσολαβούν οι εκλογές και οι υπηρεσιακοί Υπουργοί και η Δ.Ο.Ε. επανέρχεται.
  • 18 Ιουλίου 2012.  Συνάντηση με τον νέο Υπουργό Παιδείας  κ. Αρβανιτόπουλο όπου το θέμα είναι και πάλι στην ατζέντα (Δελτίο Τύπου ΔΟΕ).
  • 10 Σεπτεμβρίου 2012. Παρά τις υποσχέσεις του Υπουργού Παιδείας δεν υπάρχει εξέλιξη καθώς δηλώνει ότι δεσμεύεται να αναζητήσει λύσεις με το Υπουργείο Οικονομικών. «Η Δ.Ο.Ε. απειλεί ότι θα εξετάσει την περίπτωση να προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας».  (Δελτίο Τύπου Δ.Ο.Ε. 10/9/2012).
  • 30 Οκτωβρίου 2012. Το θέμα τίθεται σε συνάντηση με τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Παπαθεοδώρου όπου ο εμπαιγμός συνεχίζεται από τον Υφυπουργό, ο οποίος δηλώνει: « το …επεξεργάζονται οι Υπηρεσίες του Υπουργείου ….» (Δελτίο Τύπου Δ.Ο.Ε. 30/10/2012).

Η Νομική πλευρά
            Παράλληλα με τις παραπάνω ενέργειες το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κινήθηκε και στην κατεύθυνση της εξεύρεσης άλλων μορφών πίεσης αλλά και δικαστικής διεκδίκησης.
            Για το θέμα της επίσχεσης εργασίας, που αφορά την άσκηση των διοικητικών καθηκόντων των συναδέλφων αναπληρωτών, η νομική υπηρεσία της Ομοσπονδίας μας ενημέρωσε ότι: «…επίσχεση εργασίας μπορεί να γίνει για αποδοχές που προβλέπονται από το νόμο και δεν καταβάλλονται. Το συγκεκριμένο επίδομα δεν προβλέπεται».
            Τέλος στις 13/11/2012 ο Νομικός Σύμβουλος της Δ.Ο.Ε. αναφέρει:
Αθήνα 13-11-2012
Προς ΔΟΕ (Υπόψη Προέδρου)
Θέμα: Επίδομα Θέσης Ευθύνης Αναπληρωτών.
Γνωρίζετε πολύ καλά πως σύμφωνα με την εξουσιοδοτική διάταξη του άρθρου 22 παρ.2 του ν.4024/2011, πού όρισε ότι με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης καθορίζονται ανάλογα οι αποδοχές του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α., εκδόθηκε η υπ'άριθ.2/13917/0022/2012 ΚΥΑ, που αφ' ενός καθόρισε το βασικό μισθό όλων των παραπάνω και των αναπλη­ρωτών εκπ/κών και αφ' ετέρου τα δικαιούμενα επιδόματα, μεταξύ των ο­ποίων όμως δεν συμπεριέλαβε το επίδομα θέσης ευθύνης.
Είναι προφανές επομένως πως η χορήγηση του εν λόγω επιδόματος μό­νο με συμπλήρωση της παραπάνω ΚΥΑ μπορεί να γίνει. Τον τρόπο για να γίνει αυτό τον γνωρίζετε εσείς πολύ καλά. Η συνδικαλιστική παρέμβαση εί­ναι τις περισσότερες φορές αποτελεσματική.
Θα μπορούσε ενδεχομένως να υποστηριχτεί και η άποψη πως η αποκα­τάσταση της αδικίας είναι δυνατόν να επέλθει με τη δικαστική οδό και συγκεκριμένα με ατομική προσφυγή ή αγωγή και με επίκληση της αρχής της ισότητας. Ο δρόμος όμως αυτός κατά τη γνώμη μας είναι και τελείως αβέβαιος και δαπανηρός και χρονοβόρος, άρα ίσως ατελέσφορος.
Ο Νομικός Σύμβουλος
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Είναι φανερό ότι το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας ανέδειξε άμεσα το θέμα, πριν από οποιονδήποτε άλλο και το κρατάει ψηλά στην ατζέντα των διεκδικήσεων του Κλάδου εδώ και ένα περίπου χρόνο. Η διεκδίκηση για εξεύρεση λύσης με απόφαση του Υπουργείου συνεχίζεται, ταυτόχρονα όμως και παρά την πάγια θέση του συνδικαλιστικού κινήματος ότι τα θέματα αυτά λύνονται με πολιτικές αποφάσεις, προτείνουμε την ατομική προσφυγή ή αγωγή (ομαδική δεν μπορεί να γίνει) με επίκληση της αρχής της ισότητας και την άρση της αδικίας, σε τουλάχιστον ένα συνάδελφο από κάθε  Σύλλογο, από αυτούς που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα. Η Δ.Ο.Ε. θα καλύψει τα δικαστικά έξοδα 3 συναδέλφων, ανάλογα με τις προτάσεις των Συλλόγων, προκειμένου να έχουμε ενδεικτικά αποφάσεις δικαστηρίων, οι οποίες θα «αποτελέσουν δεδικασμένο».
Ο Αγώνας συνεχίζεται.



Σκιές του Υποκόσμου (Il Bidone), Φεντερίκο Φελίνι

Κύκλος: Η Γη Τρέμει
Ώρα έναρξης: 8:30 μ.μ.
Πολιτιστικός Πολυχώρος Παλιά Σφαγεία
Είσοδος Ελεύθερη
  Τετάρτη 23 Ιανουαρίου, Σκιές του Υποκόσμου (Il Bidone), Φεντερίκο Φελίνι, 1955, 100 λεπτά
Ο Αουγκούστο είναι ένας μεσήλικας απατεώνας που ζει κάνοντας μικροκομπίνες μαζί με τους νεαρότερους Ρομπέρτο και Μπρούνο οι οποίοι δεν δείχνουν να συμμερίζονται τον αμοραλισμό του. Όταν ξαφνικά συναντά την κόρη του θέλει να τη βοηθήσει να πραγματοποιήσει τα δικά της όνειρα δείχνοντας για πρώτη φορά ενδιαφέρον για κάποιον άλλο πέρα από τον εαυτό του.
Ερμητικά κλεισμένο ανάμεσα στους «Βιτελόνι» και το «Λα Στράντα» που προηγήθηκαν και την «Καμπίρια» και την «Ντόλτσε Βίτα» που ακολούθησαν αμέσως μετά, το Il Bidone μοιάζει με άσκηση πάνω στα διαφορετικά κινηματογραφικά είδη (κοινωνικός ρεαλισμός, φιλμ νουάρ κ.α.) που αναμιγνύει με μαεστρία ο δημιουργός του. Πάντα προσεκτικός στην επιλογή των ρόλων, εδώ ο Φελίνι ανασταίνει τον Μπρόντερικ Κρόφορντ, σταρ γκαγκστερικών φιλμ β’ διαλογής ενώ συμπρωταγωνιστεί όπως πάντα η Τζουλιέτα Μασίνα.

Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

Εορτή των Τριών Ιεραρχών

Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ70 και ΠΕ60 στην Α/θμια εκπ/ση σχολικού έτους 2012-2013

Δελτίο Τύπου

altΤο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού ανακοινώνει ότι, για το σχολικό έτος 2012-2013, προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές 2 εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ70-Δασκάλων και 5 εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ60-Νηπιαγωγών για την κάλυψη των λειτουργικών κενών σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για ανάληψη υπηρεσίας από την Τρίτη 22 Ιανουαρίου έως και την Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013, όπου και θα τοποθετηθούν προσωρινά με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, σε κενές θέσεις των σχολείων της περιοχής που προσλήφθηκαν, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.
Σημειώνεται ότι ως ημερομηνία πρόσληψης των προσωρινών αναπληρωτών λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας στην οικεία Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
 
Για τον πίνακα με τα ονόματα πατήστε εδώ.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Οι 23 υπουργοί Παιδείας των τελευταίων 36 ετών-Τρεις φορές άλλαξε τίτλο το υπουργείο

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Μέσα σε τριανταέξη χρόνια , μετά τη μεταπολίτευση από το 1974 έως και σήμερα το «τιμόνι» του υπουργείου Παιδείας το κράτησαν 23 πρόσωπα. Σ αυτό το χρονικό διάστημα  το υπουργείο Παιδείας  είχε τους ακόλουθους  τίτλους:
-Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων 1974-2009
-Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων 2009-2012 -Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού 2012- έως και σήμερα Τα πρόσωπα που διετ΄λεσαν υπουργοί ‘ηταν τα εξής (αντίστοιχα η χρονική διάρκεια):
Νικόλαος Λούρος  24 Ιουλίου 1974 μέχρι 21 Νοεμβρίου 1974
Παναγιώτης Ζέπος  21 Νοεμβρίου 1974  μέχρι    5 Ιανουαρίου 1976
Γεώργιος Ράλλης  5 Ιανουαρίου 1976    μέχρι  28 Νοεμβρίου 1977
Ιωάννης Βαρβιτσιώτης  28 Νοεμβρίου 1977 μέχρι     10 Μαΐου 1980
Αθανάσιος Ταλιαδούρος  10 Μαΐου 1980 μέχρι    21 Οκτωβρίου 1981
Ελευθέριος Βερυβάκης  21 Οκτωβρίου 1981 μέχρι    5 Ιουλίου 1982
Απόστολος Κακλαμάνης 5 Ιουλίου 1982     μέχρι 25 Απριλίου 1986
Αντώνης Τρίτσης 25 Απριλίου 1986    μέχρι  9 Μαΐου 1988
Απόστολος Κακλαμάνης 9 Μαΐου 1988    μέχρι 22 Ιουνίου 1988
Γιώργος Παπανδρέου 22 Ιουνίου 1988    μέχρι  2 Ιουλίου 1989
Βασίλης Κοντογιαννόπουλος 2 Ιουλίου 1989    μέχρι  12 Οκτωβρίου 1989
Κωνσταντίνος Δεσποτόπουλος  12 Οκτωβρίου 1989    μέχρι  23 Νοεμβρίου 1989
Κώστας Σημίτης  23 Νοεμβρίου 1989 μέχρι    13 Φεβρουαρίου 1990
Κωνσταντίνος Δεσποτόπουλος 13 Φεβρουαρίου 1990  μέχρι    11 Απριλίου 1990
Βασίλης Κοντογιαννόπουλος 11 Απριλίου 1990 μέχρι    10 Ιανουαρίου 1991
Γιώργος Σουφλιάς 10 Ιανουαρίου 1991    μέχρι  13 Οκτωβρίου 1993
Δημήτριος Φατούρος  13 Οκτωβρίου 1993 μέχρι    8 Ιουλίου 1994
Γιώργος Παπανδρέου 8 Ιουλίου 1994 μέχρι    25 Σεπτεμβρίου 1996
Γεράσιμος Αρσένης 25 Σεπτεμβρίου 1996 μέχρι    13 Απριλίου 2000
Πέτρος Ευθυμίου 13 Απριλίου 2000 μέχρι    10 Μαρτίου 2004
Μαριέττα Γιαννάκου 10 Μαρτίου 2004 μέχρι    19 Σεπτεμβρίου 2007
Ευριπίδης Στυλιανίδης  19 Σεπτεμβρίου 2007 μέχρι    8 Ιανουαρίου 2009
Άρης Σπηλιωτόπουλος 8 Ιανουαρίου 2009    μέχρι  7 Οκτωβρίου 2009
Άννα Διαμαντοπούλου  7 Οκτωβρίου 2009 μέχρι    7 Μαρτίου 2012
Γεώργιος Μπαμπινιώτης 7 Μαρτίου 2012 μέχρι    17 Μαΐου 2012
Αγγελική - Ευφροσύνη Κιάου 17 Μαΐου 2012 μέχρι    21 Ιουνίου 2012
Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος  21 Ιουνίου 2012 έως και σήμερα.   

Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2013

Πώς θα συνδέεται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με την επαγγελματική εξέλιξή τους

 Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας.

Το σχέδιο, που συνδέεται με την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, εστάλη από το υπουργείο για διαβούλευση, στις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ), Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) και Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ), ζητώντας τις απόψεις τους, εντός 15 ημερών, δηλαδή μέχρι το τέλος Ιανουαρίου.
Το περιεχόμενο του κειμένου αυτού, όπως σημειώνει ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, αποτελεί μέρος της ευρύτερης στρατηγικής για την αξιολόγηση, που αφορά στο σύνολο των εκπαιδευτικών διαδικασιών.
Βασικός σκοπός είναι η βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της Εκπαίδευσης, η ορθολογική διαχείριση των πόρων, η κατάλληλη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, η υποστήριξη της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και η ανάπτυξη σχέσεων και δικτύων συνεργασίας, μεταξύ των συντελεστών της εκπαιδευτικής κοινότητας. 
Τελικός στόχος της αξιολόγησης είναι η ανταπόκριση του εκπαιδευτικού συστήματος στις αυξανόμενες απαιτήσεις της Εκπαίδευσης σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
Οι Ομοσπονδίες καλούνται να στείλουν γραπτώς έως το τέλος Ιανουαρίου τις απόψεις τους, ώστε να ακολουθήσουν συναντήσεις και ανταλλαγή απόψεων με τον υπουργό, πριν την οριστική διαμόρφωση του Π.Δ.
Η ένταξη του αξιολογούμενου σε βαθμίδα της περιγραφικής κλίμακας συνεπάγεται τον ποιοτικό του χαρακτηρισμό ως ακολούθως: «ελλιπής», «επαρκής», «πολύ καλός» ή «εξαιρετικός».
Οι ποιοτικοί χαρακτηρισμοί που προβλέπονται στην προηγούμενη παράγραφο αντιστοιχίζονται με βαθμολογική κλίμακα, στην οποία κατώτατος βαθμός είναι το 0 και ανώτατος το 100, ως εξής: α) «ελλιπής»: 0 έως 30 βαθμοί,β) «επαρκής»: 31 έως 60 βαθμοί γ) «πολύ καλός»: 61 έως 80 βαθμοί και δ) «εξαιρετικός»: 81 έως 100 βαθμοί. Ο αξιολογητής στην οικεία έκθεση αξιολόγησης αναγράφει, για κάθε αξιολογούμενο κριτήριο, τον ποιοτικό χαρακτηρισμό και την βαθμολογία του αξιολογούμενου.
Ο μέσος όρος της βαθμολογίας των επιμέρους κριτηρίων κάθε κατηγορίας αποτελεί τη βαθμολογία της οικείας κατηγορίας κριτηρίων, από την οποία προκύπτει ο αντίστοιχος ποιοτικός χαρακτηρισμός.Οσον αφορά στη διαδικασία με την οποία διενεργείται η αξιολόγηση ακολουθούνται τα παρακάτω στάδια:
α) Ο αξιολογούμενος συμπληρώνει και υποβάλλει έκθεση αυτοαξιολόγησής του το αργότερο εντός πέντε (5) ημερών, πριν από την έναρξη της αξιολογικής περιόδου. Η έκθεση αυτοαξιολόγησης απευθύνεται προς τον αξιολογητή και κατατίθεται στη γραμματεία της σχολικής μονάδας ή του σχολικού συμβούλου ή της κεντρικής ή αποκεντρωμένης υπηρεσίας στην οποία υπηρετεί ο αξιολογητής. Παράλειψη υποβολής της έκθεσης αυτής σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει τη διαδικασία της αξιολόγησης.
β) Οι αξιολογητές πριν την ολοκλήρωση της αξιολόγησης προσκαλούν εγγράφως τους αξιολογούμενους σε συγκεκριμένη ημέρα και ώρα σε συνάντηση συζήτησης αναφορικά με την επικείμενη αξιολόγηση. Η πρόσκληση κοινοποιείται στον αξιολογούμενο τουλάχιστον τρεις (3) ημέρες πριν από την ημέρα της συνάντησης. Η παράλειψη πρόσκλησης του αξιολογούμενου στη συνάντηση και μη προσέλευσή του επιφέρει ακυρότητα της έκθεσης αξιολόγησης. Η ημερομηνία πραγματοποίησης της συνάντησης καθώς και οι υπογραφές του αξιολογητή και του αξιολογούμενου σημειώνονται στον οικείο χώρο του εντύπου της έκθεσης αξιολόγησής του.
γ) Οι αξιολογητές μετά το πέρας της διαδικασίας συντάσσουν εκθέσεις αξιολόγησης. Οι εκθέσεις γνωστοποιούνται αποδεδειγμένα, το αργότερο εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από τη σύνταξή τους, στους αξιολογούμενους. Σε περίπτωση νόμιμης απουσίας του αξιολογούμενου από την υπηρεσιακή μονάδα που υπηρετεί ή πραγματοποιεί το μεγαλύτερο μέρος του υποχρεωτικού του ωραρίου η έκθεση αξιολόγησης αποστέλλεται στην κατοικία του ταχυδρομικά, επί αποδείξει ή με κάθε άλλο νόμιμο μέσο. Οι αξιολογικές εκθέσεις γνωστοποιούνται εντός της αξιολογικής περιόδου ή το αργότερο τρεις (3) εργάσιμες ημέρες από τη λήξη της.


Επίσης, η διοικητική αξιολόγηση είναι ετήσια ενώ η εκπαιδευτική αξιολόγηση, διενεργείται μία, τουλάχιστον, φορά ανά τριετία .
Οι αξιολογούμενοι δικαιούνται να υποβάλουν ένσταση ενώπιον δευτεροβαθμίων οργάνων αξιολογικής κρίσης εφόσον:
α) η συνολική τους βαθμολογία είναι μικρότερη από 45 μονάδες ή
β) η διαφορά στη βαθμολογία των επιμέρους κριτηρίων της ίδιας κατηγορίας είναι μεγαλύτερη από 45 μονάδες.
Παράλληλα, τέλος, αξιολογούνται και οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί ως εξής : Για τους δόκιμους εκπαιδευτικούς συντάσσονται κατά τη διάρκεια της διετούς δοκιμαστικής υπηρεσίας δύο (2) εκθέσεις διοικητικής και δύο (2) εκθέσεις εκπαιδευτικής αξιολόγησης.
Οι πρώτες εκθέσεις αξιολογήσεις συντάσσονται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών ,μετά τη συμπλήρωση ενός ημερολογιακού έτους υπηρεσίας του εκπαιδευτικού-(ενδιάμεσες εκθέσεις αξιολόγησης- και οι δεύτερες εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών μετά τη συμπλήρωση της δοκιμαστικής υπηρεσίας.

Δείτε εδώ το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών