Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου 2013

Τα πουλόβερ της οργής

Συγγραφέας και δημοσιογράφος




Τα δέντρα που έντυσε με πουλόβερ ο Καμίνης δεν τα έχω δει από κοντά. Δεν ξέρω καν πού ακριβώς βρίσκονται και σιγά που θα πάρω σβάρνα τους δρόμους για να τα ψάξω. Από κάποιες φωτογραφίες που πέτυχα στο ίντερνετ θα χαρακτήριζα το θέαμα από αδιάφορο έως ψιλοkitsch. Τέλος πάντων, πρόκειται για ένα θέμα που φυσιολογικά θα περνούσε στα (πολύ) ψιλά. Δόξα τω Θεώ, άλλωστε, από κακόγουστες χριστουγεννιάτικες διακοσμήσεις στην πρωτεύουσά μας έχουμε χορτάσει. Ποιος άλλωστε ξεχνά το θρυλικό «ψηλότερο χριστουγεννιάτικο δέντρο στον κόσμο» του Αβραμό - ένα θεόρατο πάσσαλο, δηλαδή, από την κορυφή του οποίου κρεμόντουσαν σκοινιά με λαμπιόνια;
Αμ δε! Οι Έλληνες Επαναστάται Α.Ε. διέκριναν πίσω από αυτή την ασήμαντη κίνηση του δημάρχου τη μέγιστη πρόκληση σε βάρος του ελληνικού λαού! Γεμίσαμε λοιπόν από άρθρα, αρθρίδια, στάτους και τουίτς με κατάρες για τον Καμίνη ο οποίος τόλμησε (Θου Κύριε!) να ντύσει τα δέντρα τη στιγμή που στην πόλη υπάρχουν άστεγοι. Ξέρω, φίλοι μου, πως η φράση που μόλις διαβάσατε είναι λίγο σουρεαλιστική, αλλά τι να σας κάνω… Ρωτήστε τους εμπνευστές της. Άλλωστε είναι γνωστό πως οι άστεγοι της Αθήνας (μιλάμε για ανθρώπους που δεν έχουν να φάνε, που ξεπαγιάζουν το χειμώνα και σκάνε το καλοκαίρι και που κοιμούνται στο δρόμο) ζούσανε μέχρι πρότινος ζωή και κότα. Μια χαλεπή μέρα, όμως, ξυπνήσανε και είδανε τα δέντρα ντυμένα. Τότε, κάτι έσπασε μέσα τους. Η ιδέα πως τα δέντρα θα ζουν πλέον στην ζεστασιά και αυτοί -λόγω φυσικά του επάρατου μνημονίου- στον παγετό τους διέλυσε.
Και αναρωτιέμαι: Όλοι αυτοί οι οργισμένοι ιντερνετάδες που βγήκαν στα κάγκελα (κάνουν και τίποτε άλλο από τότε που ανακάλυψαν το διαδίκτυο και τα σόσιαλ μύδια;) έχουν δώσει ποτέ στη ζωή τους μισό ευρώ ή έστω ένα μεταχειρισμένο ρουχαλάκι τους σε αυτούς που έχουν ανάγκη;
Θα σας πω εγώ: Όχι. Πρώτον γιατί δεν βρίσκουν λόγο (το είχαμε γράψει και στο προηγούμενο κείμενό μας: «το Κράτος πρέπει να ασχολείται με αυτά, όχι εμείς») και δεύτερον επειδή σιχαίνονται ακόμα και να τους αγγίξουν. Μια-δυο φωτογραφίες με το iPhone και τέρμα. Στην πραγματικότητα, λοιπόν, δεν δίνουν ούτε δεκάρα για τους άστεγους, τους άνεργους, τους μετανάστες κτλ. Απλώς τους χρησιμοποιούν ως όχημα για να εκφράσουν την κλάψα και την γκρίνια τους. Ψάχνουν από το πρωί ως το βράδυ αφορμές για να «επαναστατήσουν», να βρίσουν και να πλακωθούν (διαδικτυακά πάντα, αλλιώς μπορεί να σκιστεί κάνα καλτσόν), δίνοντας ένα εικονικό ενδιαφέρον στην παντελώς αδιάφορη ζωή τους. Τα πάντα ιδεολογοποιούνται: μια διφορούμενη δήλωση, μια μυστήρια εικαστική παρέμβαση, ένας ακτιβισμός ή μια φιλανθρωπία από τους «λάθος» ανθρώπους (είπαμε, δεν έχετε δικαίωμα ρεεε!) ακόμα και ένα φεϊσμπουκικό στάτους του στιλ «Περνάω ωραία στο μπαρ» (πως τολμάς να μπεκροπίνεις, άθλιε νεοφιλελεύθερε, τη στιγμή που τα παιδάκια πεθαίνουν από την πείνα στην οδό Σκαλιστήρη;) αποτελούν casus belli και ευκαιρία να «βγουν όλοι στους δρόμους». Τώρα πια βέβαια, μετά τον Αι Γιάννη. Να χλαπακιάσουμε πρώτα τους κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα.

ΠΗΓΗ:
 Athens Voice

Παρατείνεται η απεργία των γιατρών του ΕΟΠΥΥ

amna logo 
Παράταση της απεργίας τους αποφάσισαν οι γιατροί του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), έως και τις 3 Ιανουαρίου, επισημαίνοντας, ότι «η αιφνιδιαστική κατάθεση και ψήφιση τροπολογίας του υπουργείου Υγείας για τον ΕΟΠΥΥ στο νομοσχέδιο για τους πλειστηριασμούς, με σύσταση συγκεκριμένης μορφής θέσεων γιατρών στο ΕΣΥ, ένα 24ωρο αφότου άρχισε ο διάλογος, εκμηδενίζει τη δυνατότητα εξεύρεσης λύσης και τορπιλίζει το διάλογο, που είναι σε εξέλιξη με εντολή του πρωθυπουργού».
Σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Γιατρών ΕΟΠΥΥ (ΠΟΣΕΥΠ-ΕΟΠΥΥ), αναφέρει επίσης, ότι «με τη σύσταση θέσεων ΠΕ-Ιατρών δημιουργεί εκ των προτέρων συνθήκες απομάκρυνσης των γιατρών του ΕΟΠΥΥ από τις Μονάδες Υγείας, δείχνοντας με αυτό τον τρόπο το πραγματικό κίνητρο της ψευδεπίγραφης «μεταρρύθμισης της υγείας».

Η γλύπτρια Χρύσα έφυγε από τη ζωή

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 80 ετών η διεθνούς φήμης γλύπτρια και ζωγράφος Χρύσα (Chryssa). Νοσηλευόταν για ενάμιση μήνα στην εντατική με καρδιακά προβλήματα και ανεπάρκεια.
Χρύσα. Η φωτογραφία από την Ψηφιακή Πλατφόρμα ΙΣΕΤ, http://dp.iset.gr/  Η Χρύσα Βαρδέα γεννήθηκε στην Αθήνα το 1933 και η οικογένειά της καταγόταν από τη γνωστή μανιάτικη οικογένεια των Μαυρομιχαλαίων. Σπούδασε κοινωνική πρόνοια στην Αθήνα, αλλά το 1953 πήγε στο Παρίσι, όπου και φοίτησε για έναν χρόνο στην Ακαδημία Grande Chaumiere. Το 1954 εγκατέλειψε το Παρίσι και συνέχισε τις σπουδές της στη Σχολή Καλών Τεχνών στο Σαν Φρανσίσκο της Καλιφόρνιας, για άλλον ένα χρόνο.
Το έργο της «Mott Street», εμπνευσμένο από την κινεζική καλλιγραφία της Τσάιναταουν του Μανχάταν, κοσμεί τη στάση «Ευαγγελισμός» του μετρό της Αθήνας. Η «Κλυταιμνήστρα» της δεσπόζει στον εξωτερικό τοίχο του Μεγάρου Μουσικής και δύο έργα της από νέον, που ανήκουν στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, ένας πράσινος Ποσειδώνας και μια μπλε κατασκευή, θα κοσμούν την αίθουσα συνεδριάσεων του Ζαππείου, καθ' όλη τη διάρκεια της ελληνικής ευρωπαϊκής Προεδρίας.
Η διεθνώς γνωστή Χρύσα, ήταν μια πρωτοπόρος γλύπτρια της ελληνικής Διασποράς με δικό της καλλιτεχνικό στίγμα, που τη διαφοροποίησε στην εικαστική σκηνή της Νέας Υόρκης, όπου εγκαταστάθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ΄50, μετά τις σπουδές της.
Η Χρύσα, το διάστημα 1955 - 60 χρησιμοποιεί μεταλλικές πλάκες πάνω στις οποίες χαράζει σειρές από κεφαλαία γράμματα που εναλλάσσονται με κενούς χώρους και παραπέμπουν σε μνημειακές επιγραφές της αρχαιότητας. Συχνά πάνω στις ίδιες πλάκες αντί για σειρές γραμμάτων αποτυπώνει ένα μόνο γράμμα της αλφαβήτου, ή κάποιο σύμβολο, όπως το τόξο. Στην ίδια λογική κινείται και μια σειρά από γύψινες πλάκες που δημιουργεί την ίδια περίοδο «συσσωρεύοντας» στην επιφάνειά τους γράμματα διαφορετικών μεγεθών.
Στα τέλη της δεκαετίας του '50 αρχίζει να δημιουργεί πίνακες, τους οποίους εμπνέεται από τη δομή και τη διάταξη των σελίδων εφημερίδας, ενώ το 1961 παρουσιάζει αυτά τα έργα στο Μουσείο Γκούκενχάιμ της Νέας Υόρκης.
Στις αρχές της δεκαετίας του '60 περνάει από τους πίνακες - εφημερίδες σε γλυπτά για τη δημιουργία των οποίων χρησιμοποιεί καλούπια, πειραματιζόμενη με τις διαφορετικές δομικές διατάξεις που μπορούν να προκύψουν σε μια σελίδα εφημερίδας. Οι αναζητήσεις της αυτές οδηγούν στη δημιουργία του έργου Times Square Puzzle, 1961-62, στο οποίο χρησιμοποιεί για πρώτη φορά το νέον, υλικό που θα χαρακτηρίσει το μετέπειτα έργο της.
Γοητευμένη από τα φώτα και τις φωτεινές επιγραφές που κυριαρχούν εκείνη την εποχή στη Νέα Υόρκη, χρησιμοποιεί το νέον για να κατασκευάσει μια σειρά από γλυπτά με κορυφαίο το «The Gates to Times Square», που κόσμησε την Τάιμς Σκουέρ, θέλοντας να αποδώσει τη ζωντάνια, τη συνεχή κίνηση, το χρώμα και την φαντασμαγορική ατμόσφαιρα της μεγαλούπολης. Το έργο The Gates to Times Square, 1964-66 είναι ένα μνημειώδες ασαμπλάζ σε σχήμα "Α" που εμπεριέχει όλο το εικαστικό λεξιλόγιο που είχε αναπτύξει ως τότε η καλλιτέχνις. Το ίδιο το γλυπτό χρειάστηκε 2 χρόνια για να ολοκληρωθεί, ενώ την ίδια περίοδο και μέχρι το 1968 η Χρύσα δημιουργεί μια σειρά από σπουδές (Studies for the Gates) που είναι βασισμένα σε μορφολογικά στοιχεία του πρωτότυπου έργου.
Οι συχνές επισκέψεις της καλλιτέχνιδος στην Τσάινα Τάουν της Νέας Υόρκης θα αποτελέσουν έναυσμα για μια σειρά ζωγραφικών έργων που πραγματοποιούνται στα τέλη της δεκαετίας του '70 και μια σειρά επίτοιχων ανάγλυφων κατασκευών, τις οποίες ξεκινά να δουλεύει στις αρχές της δεκαετίας του '80, εμπνευσμένη από την κινέζικη καλλιγραφία.
Την ίδια περίοδο και μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '80 η καλλιτέχνις δουλεύει και μια σειρά σπουδών πάνω σε κάποια νέα γλυπτά με θέμα και πάλι την Tάιμς Σκουέρ της Νέας Υόρκης.
Την περίοδο 1992-94 βρίσκεται στην Αθήνα και δημιουργεί μια σειρά γλυπτικών συνθέσεων που συνοδεύονται από ηχογραφημένους ήχους της Αθήνας και παρουσιάζονται το 1996 στη γκαλερί Leo Castelli στη Νέα Υόρκη.
Έχει παρουσιάσει τα έργα της σε πολυάριθμες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει συμμετάσχει στην Μπιενάλε του Σάο Πάολο το 1963, στη Ντοκουμέντα του Κάσσελ το 1968 και στην Μπιενάλε της Βενετίας το 1972.
«Είχε ένα δυνατό ξεκίνημα στη Νέα Υόρκη. Νεαρή ακόμα Ελληνίδα του αιγυπτιακού ελληνισμού, βρέθηκε στη Νέα Υόρκη, με τεντωμένες τις κεραίες της σε ό,τι γινόταν καλλιτεχνικά εκείνα τα χρόνια: στον αφηρημένο εξπρεσιονισμό και μετά στην ποπ αρτ, χρησιμοποιώντας τα απλά φθαρμένα υλικά στην ουσία, όμως, για να τα διασταυρώσει, για να περάσει μέσα από εκεί, αρχαιοελληνικές αναφορές, κάτι που εκείνη την εποχή ήθελε τόλμη».
«Έχει ασχοληθεί με τη γλώσσα και τη γραφή γιατί την ενδιέφερε η ρευστότητα της γραφής, η ρευστότητα του νέον, που ακουμπά μέσα στην καλαισθησία. Το έργο της ήταν η μίξη της στιβαρότητας του σχεδόν παραδοσιακού γλύπτη, με τη ρευστότητα της γραφής και του νέον, σε έργα μεγάλης κλίμακας. Η Χρύσα ήταν μια γενναία γλύπτρια» τονίζει η διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, Άννα Καφέτση.
Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αναρτήθηκε ο πίνακας κατάταξης για τις 7.400 προσλήψεις ανέργων

ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ 
Αναρτήθηκε ο πίνακας κατάταξης για τις 7.400 προσλήψεις ανέργων

Αναρτήθηκε σήμερα με απόφαση του διοικητή του ΟΑΕΔ ο Οριστικός Πίνακας Κατάταξης Ανέργων και ο Οριστικός Πίνακας Αποκλειόμενων Ανέργων, στο πλαίσιο της πράξης «Προώθηση της απασχόλησης μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα, σε επιβλέποντες φορείς για 7.400 θέσεις πλήρους απασχόλησης».

Αναρτήθηκε ο πίνακας κατάταξης για τις 7.400 προσλήψεις ανέργων
Για τα ονόματα των επιλεγέντων και για οδηγίες σχετικές με τη διαδικασία υπόδειξης και την προσκόμιση των σχετικών δικαιολογητικών στους επιβλέποντες φορείς, οι ωφελούμενοι άνεργοι μπορούν να ενημερωθούν από τον διαδικτυακό τόπο του ΟΑΕΔ www.oaed.gr, στην ενότητα e-Υπηρεσίες/Προγράμματα Κοινωφελούς Χαρακτήρα και από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Οργανισμού.
Όσοι έχουν επιλεγεί θα πρέπει να προσέλθουν άμεσα στις υπηρεσίες του Οργανισμού (ΚΠΑ2) στις οποίες είναι εγγεγραμμένοι, προκειμένου να παραλάβουν συστατικό σημείωμα υπόδειξης και να παρουσιαστούν στους Επιβλέποντες Φορείς.
ΠΗΓΗ:

Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2013

Κάλαντα Ηπείρου - Ελάτε δω γειτόνισσες (Δ.Υφαντής)

Αύξηση κατά 25% στις καταγγελίες εργαζομένων για μη καταβολή δώρου Χριστουγέννων

Εκλογές|Πολιτική|νέα|δημοσκοπήσεις|ψηφοδέλτια|eklogika
Αύξηση κατά 25% στις καταγγελίες εργαζομένων για μη καταβολή δώρου Χριστουγέννων
Κατά 25% αυξήθηκαν οι καταγγελίες εργαζομένων για τη μη χορήγηση του δώρου Χριστουγέννων από τους εργοδότες τους. Επιπλέον, καταγράφονται περιπτώσεις, κατά τις οποίες επιχειρήσεις ζητούν από το προσωπικό τους είτε να υπογράψουν ότι έχουν λάβει το δώρο, αν και αυτό δεν τους έχει καταβληθεί, είτε τους ζητούν να πληρωθούν σε είδος.
Όπως ανέφερε ο γραμματέας Τύπου της ΓΣΕΕ, Δημήτρης Καραγεωργόπουλος, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Βήμα 99,5, πέρσι οι καταγγελίες εργαζομένων προς τη Συνομοσπονδία για τη μη καταβολή δώρου Χριστουγέννων από τις επιχειρήσεις στις οποίες εργάζονται (μόνον προς τη ΓΣΕΕ) αφορούσαν 5.000 εργαζομένους, φέτος, όμως, θα ξεπεράσουν τις 6.250. Σε κάθε περίπτωση ανάφερε πως αν και η καταβολή του δώρου Χριστουγέννων πρέπει να γίνεται έως τις 21 Δεκεμβρίου, ωστόσο η ΓΣΕΕ θα έχει πλήρη εικόνα για τους ασυνεπείς εργοδότες την 1η Ιανουαρίου.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τον γραμματέα Τύπου της ΓΣΕΕ, υπάρχουν επιχειρήσεις που πιέζουν τους εργαζομένους τους να υπογράψουν ότι έχουν λάβει το δώρο Χριστουγέννων, παρά το γεγονός ότι δεν τους έχει καταβληθεί. Όπως είπε, έχουν καταγγελθεί περιπτώσεις που οι εργοδότες πρότειναν στους εργαζομένους να τους πληρώσουν ακόμη και με δωροεπιταγές, αλλά και περιπτώσεις πρατηρίων καυσίμων και επιχειρήσεων ένδυσης υπόδησης που αντί για χρήματα ζητήθηκε από το προσωπικό να πληρωθούν σε είδος. Τέλος, αποκάλυψε περίπτωση επιχείρησης εμπορίας αυτοκινήτων που πρότεινε στο προσωπικό να πάρει τα εκθεσιακά αυτοκίνητα αντί των δεδουλευμένων αρκετών μηνών και του επιδόματος εορτών.

Διευκρινίσεις για την απόδοση δεύτερης ειδικότητας σε εκπαιδευτικούς

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο ενημερώνει τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης  ότι με την υπουργική Απόφαση, που αφορά στην τροποποίηση της Υ.Α. απόδοσης δεύτερης ειδικότητας σε μόνιμους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες της δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
α) ορίζεται πλέον ρητά ότι η δεύτερη ειδικότητα δύναται να αποδίδεται και σε κλάδο/ειδικότητα διαφορετικής βαθμίδας εκπαίδευσης.
β) καταργούνται οι χρονικοί περιορισμοί αναφορικά με τις διαδικασίες απόδοσης της δεύτερης ειδικότητας.
γ) επεκτείνεται το πεδίο εφαρμογής της δυνατότητας διδασκαλίας μαθημάτων της δεύτερης ειδικότητας, εκτός από το σχολείο όπου υπηρετούν οι εκπ/κοί, και σε σχολικές μονάδες της οικείας ομάδας σχολείων της ίδιας ή διαφορετικής βαθμίδας εκπαίδευσης.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ
 Το υπουργείο παιδείας  με αφορμή σχετικά ερωτήματα,   διευκρινίζει τα κάτωθι:
1) Από τις διατάξεις, αλλά και το σκοπό της αριθμ. 81504/Δ2/25-07-2011 Υ.Α., όπως ισχύει [και κατ’ εφαρμογή της εξουσιοδοτικής διάταξης της παρ. 6 του άρθρου 7 του ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71 Α), όπως ισχύει], προκύπτει ότι αυτές δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής σε εκπαιδευτικούς των καταργούμενων ειδικοτήτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι έχουν τεθεί σε καθεστώς διαθεσιμότητας και, κατά συνέπεια, δεν υπηρετούν πλέον σε σχολικές μονάδες, δεδομένου ότι οι σχετικές διατάξεις αποβλέπουν στη βέλτιστη διαχείριση του υπηρετούντος προσωπικού με την αξιοποίηση των επιπλέον προσόντων του και γενικότερα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, προκειμένου καταρχήν να καλύπτεται το υποχρεωτικό ωράριο των εκπ/κών.
2) Κατά τη διαδικασία απόδοσης δεύτερης ειδικότητας, ελέγχεται από το οικείο ΑΠΥΣΠΕ/ΑΠΥΣΔΕ αν τα τυπικά προσόντα που επικαλείται ο υποψήφιος αποτελούν προσόντα ένταξης/διορισμού στον εν λόγω κλάδο κατά το συγκεκριμένο χρόνο εξέτασης της αίτησης.

Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2013

Φυλακή για Βρετανό πρώην υπουργό που δήλωσε εικονικές δαπάνες


ΣΚΑΪ.gr

Πρόκειται για τον πέμπτο βρετανό βουλευτή που φυλακίζεται σε σχέση με το σκάνδαλο που είχε ξεσπάσει το 2009 όσον αφορά τις δαπάνες μελών του κοινοβουλίου

Ο «έκπτωτος» Ντένις Μακσέιν 

Σε φυλάκιση έξι μηνών καταδικάστηκε τη Δευτέρα ο πρώην υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Βρετανίας Ντένις Μακσέιν, αφότου ομολόγησε πως δήλωσε περίπου 12.900 λίρες (15.400 ευρώ) ως εικονικές κοινοβουλευτικές δαπάνες.

Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, ο κ. Μακσέιν, ο οποίος θήτευσε ως υπουργός των Εργατικών μεταξύ του 2002 και του 2005, θα πρέπει να εκτίσει τρεις μήνες στη φυλακή και να καταβάλει πρόστιμο ύψους 1.500 λιρών.

Ο πρώην υπουργός υπέβαλε τις ψεύτικες αποδείξεις δικαιολογώντας τα έξοδα ως δαπάνες «έρευνα και μετάφραση». Στην πραγματικότητα ωστόσο, δαπάνησε τα ποσά για ταξίδια σε Ευρωπαϊκές χώρες.

«Δεν έχεις κανέναν να κατηγορήσεις παρά μόνον τον εαυτό σου», δήλωσε κατά την απαγγελία της ποινής ο δικαστής, απευθυνόμενος προς τον πρώην υπουργό. «Τι έκπληξη» (quelle surprise) απάντησε στα γαλλικά ο κ. Μακσέιν, καθώς οι αστυνομικοί τον απομάκρυναν από το εδώλιο.

Ο δικαστής είπε στον πρώην υπουργό πως η απιστία του ήταν «αξιοσημείωτη και κατ΄ επανάληψη, σε πολλές περιπτώσεις για μεγάλο χρονικό διάστημα».

Ο κ. Μακσέιν, πρώην δημοσιογράφος του BBC με σπουδές στην Οξφόρδη, διετέλεσε υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων επί τρία χρόνια και για 18 έτη υπηρέτησε βουλευτής για το Ρότερχαμ. Παραιτήθηκε από το βουλευτικό αξίωμα τον Νοέμβριο του 2012, μετά τη διεξαγωγή κοινοβουλευτικής έρευνας για τις δαπάνες του. Κατηγορίες του απαγγέλθηκαν επισήμως τον περασμένο Μάιο.

Πρόκειται για τον πέμπτο βουλευτή που φυλακίζεται σε σχέση με το σκάνδαλο που είχε ξεσπάσει το 2009 όσον αφορά τις δαπάνες βουλευτών, το οποίο είχε εξοργίσει τον κόσμο και είχε ζημιώσει την εμπιστοσύνη στο βρετανικό κοινοβούλιο.


Φωτογραφίες από το Παρίσι

Athens Voice
ΤΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΠΑΝΟΥ
 
Η Αγγελική Σπανού έχει σπουδάσει ελληνική φιλολογία και νομική, εργάζεται ως πολιτική συντάκτρια σε εφημερίδες



Στη Γαλλία το επίδομα ανεργίας ανέρχεται στο 60% του τελευταίου μισθού και ανάλογα με τα χρόνια εργασίας που έχουν προηγηθεί μπορεί κανείς να το παίρνει μέχρι και για τρία χρόνια. Υπάρχει επίσης ένα ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα των 460 ευρώ το μήνα για όλους όσους ζουν στη Γαλλία, εκτός αν πρόκειται για μετανάστες χωρίς χαρτιά. Είναι δύο θέματα για τα οποία γίνεται μεγάλη συζήτηση αυτόν τον καιρό στο Παρίσι, στο πλαίσιο της αναζήτησης διεξόδου για τη δημοσιονομική εξυγίανση χωρίς να τραυματιστεί σοβαρά το παγκοσμίου φήμης γαλλικό μοντέλο κοινωνικής προστασίας. Και είναι δύο παραδείγματα που αποδεικνύουν ότι η Γαλλία διατηρεί ακόμη την ιδιαιτερότητά της, ένα πανίσχυρο και εξαιρετικά γενναιόδωρο κράτος πρόνοιας, παρόλο που η τάση στο δυτικό κόσμο είναι η ακριβώς αντίστροφη.
Για να διασώσει ό,τι διασώζεται, η κυβέρνηση Ολάντ έκανε μια υψηλού ρίσκου πολιτική/διπλωματική επιλογή: Υποχώρησε στο Βερολίνο και απεμπόλησε τις ευθύνες που απορρέουν από την ύπαρξη του γαλλογερμανικού άξονα, η έκφραση του οποίου εξαντλείται πια σε συμβολισμούς.
Όπως διαπίστωσα στο πλαίσιο μιας σειράς συζητήσεων με εκπροσώπους του γαλλικού κατεστημένου που έγιναν με πρωτοβουλία του γαλλικού ΥΠΕΞ, η γαλλική πολιτική και διπλωματική τάξη, ούτε καν σε ρητορικό επίπεδο, δεν υποστηρίζουν πια ότι η Ευρώπη είναι σφαίρα γαλλικής επιρροής ή ότι Βερολίνο και Παρίσι συναποφασίζουν. Εχουν πλήρως αποδεχτεί ότι η Γερμανία, λόγω της οικονομικής της υπεροχής, καθορίζει τις αποφάσεις και τις εξελίξεις στην ΕΕ των 28 και ειδικά στην ευρωζώνη. Είναι μια στρατηγική αναδίπλωση, ξένη προς τη γαλλική παράδοση του ευρωπαϊσμού, που κρύβει μια μάλλον ταπεινή επιδίωξη: Να δείξει ανοχή η Μέρκελ ώστε να μην τραβηχτεί η κουρτίνα και να μην αποκαλυφθεί σε όλο το μέγεθός του το γαλλικό δημοσιονομικό πρόβλημα.
Η κυβέρνηση Ολάντ προσπαθεί να κερδίσει χρόνο. Επιβάλλει κάποιους έκτακτους φόρους, για τους οποίους υπάρχει κοινωνική δυσφορία, περιορίζει τα κριτήρια για κάποια κοινωνικά επιδόματα, αλλά διστάζει να προχωρήσει σε μια γενναία μείωση δημοσίων δαπανών, ακριβώς επειδή γνωρίζει ότι για τους Γάλλους το κράτος είναι ο σημαντικότερος θεσμός. Το σέβονται, το εμπιστεύονται, παίρνουν πολλά από αυτό και περιμένουν πολλά από αυτό. Ο φόβος ότι το γαλλικό κράτος μπορεί να αποδυναμωθεί βρίσκεται πίσω από την άνοδο της Μαρίν Λεπέν που έχει λεηλατήσει την σοσιαλιστική ατζέντα της γαλλικής αριστεράς και υπόσχεται διεύρυνση της κοινωνικής προστασίας και σκληρή μάχη για να μην χαθούν οι κατακτήσεις δεκαετιών. Με αυτή την έννοια, η γαλλική κυβέρνηση βρίσκεται μπροστά σε ένα αδιέξοδο: Εάν δεν περιορίσει το κόστος της δημόσιας διοίκησης πολύ δύσκολα θα υπάρξει δημοσιονομική εξισορρόπηση και αν το κάνει, τότε μπορεί να προκαλέσει μεγάλη λαϊκή αντίδραση με αποτέλεσμα να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η «έξυπνη» ακροδεξιά της Μαρίν Λεπέν. Υπάρχει και ένας τρίτος δρόμος, να επιδιώξει εξορθολογισμό των κρατικών παροχών κάνοντας ταυτόχρονα γενναίες παρεμβάσεις για την ανταγωνιστικότητα της γαλλικής οικονομίας, ώστε να ανοίξουν θέσεις εργασίας και να ενισχυθεί η απασχόληση. Η ανεργία κινείται λίγο πάνω από το 10% και αυτό είναι ψυχολογικό όριο για τη Γαλλία. Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι στους νέους 18 με 25 η ανεργία έχει ξεπεράσει το 20% και οι προοπτικές δεν είναι ευοίωνες. Οι πολιτικοί αντίπαλοι του Φρανσουά Ολάντ του θυμίζουν την υπόσχεσή του ότι θα αντιστρέψει την καμπύλη της ανεργίας μέχρι το τέλος του 2013, ενώ ήδη ζωηρεύουν οι φήμες ότι ο Ν. Σαρκοζί περιμένει στη γωνία για να επανεμφανιστεί στο προσκήνιο, διαπιστώνοντας ότι ο Ολάντ δεν μπορεί να χειριστεί τη γαλλική κρίση.
Στο Παρίσι η κατοικία είναι πανάκριβη. Στο Μαρέ η τιμή του τετραγωνικού μέτρου είναι πάνω από 10.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι για να μείνει κάποιος στην πρωτεύουσα θα πρέπει να έχει πολύ υψηλά εισοδήματα και πάλι θα περιοριστεί σε ένα διαμέρισμα το οποίο στη χώρα μας θα περιγραφόταν ως γκαρσονιέρα. Οι οικογένειες μένουν συνήθως στα προάστια και αυτό κάνει τις καθημερινές μετακινήσεις δύσκολες και πολύωρες. Για τους τουρίστες η μαγεία είναι ανεξάντλητη. Ο πολιτισμός προσφέρεται σε τεράστιες ποσότητες, εύκολα και φτηνά. Σε αρκετά μουσεία και γκαλερί υπάρχουν ουρές με ανθρώπους που περιμένουν υπομονετικά, ακόμη και κάτω από τη βροχή, για να δουν τα έργα του Ζωρζ Μπρακ ή της Φρίντα Κάλο. Η αισθητική της πόλης και το μεγαλείο που διαχέεται από παντού, από την αρχιτεκτονική των κτιρίων, από τις γέφυρες, τους δρόμους, τη θέα του ποταμού, τα μνημεία, την τέχνη που βρίσκεται συνεχώς μπροστά σου, κάνει πολύ δύσκολο για έναν ξένο παρατηρητή να συναισθανθεί τη βρετανική οπτική, ότι η Γαλλία είναι ο μεγάλος ασθενής της Ευρώπης. Τίποτα δεν δείχνει έλλειψη υγείας στο Παρίσι και καμία απάντηση δεν βρίσκεται εύκολα στην ερώτηση «μα γιατί τόσοι πολλοί ψηφίζουν Λεπέν». Βγαίνοντας στα περίχωρα, όπου υπάρχουν γκέτο και περιοχές που αποτελούν άβατο για την αστυνομία, και πηγαίνοντας στην επαρχία, συνειδητοποιεί κανείς ότι η εικόνα του Παρισιού, όπως τη βλέπει ένας επισκέπτης, δεν αποδίδει ολόκληρη τη γαλλική πραγματικότητα, που είναι πολύ πιο σύνθετη και, όπως αποδεικνύεται, πολύ δύσκολη για να τη διαχειριστεί ένας ηγέτης με τα χαρακτηριστικά του Φρανσουά Ολάντ.

«Πήρα τόσες πολλές μίζες που δεν τις θυμάμαι όλες»

amna logo 
Ολοκληρώθηκε, μετά από τέσσερις ημέρες, η απολογία ενώπιον των ανακριτών διαφθοράς, του πρώην αναπληρωτή Διευθυντή εξοπλισμών του Υπουργείου 'Αμυνας Αντώνη Κάντα , για την υπόθεση των «ωφέλιμων αμοιβών» ύψους δεκάδων εκατομμυρίων για προμήθειες όπλων.
Ο πρώην αξιωματούχος του ΥΕΘΑ, που οδηγείται πλέον στην φυλακή, καθώς ήδη έχει ληφθεί απόφαση για την προφυλάκιση του, όλες αυτές τις ημέρες όχι μόνο ομολόγησε στους ανακριτές Γαβριήλ Μαλλή και Γιάννη Σταυρόπουλο ότι έλαβε τεράστια ποσά ως μίζες, προκειμένου να εγκρίνει και να συναινέσει σε συγκεκριμένες επιλογές όπλων, αλλά φέρεται να έδωσε πολύτιμα στοιχεία που θα δρομολογήσουν εξελίξεις στην έρευνα των δύο δικαστικών λειτουργών.  Χαρακτηριστική είναι η φράση που, σύμφωνα με πληροφορίες, ανέφερε στους ανακριτές της υπόθεσης, δίνοντας παράλληλα και το στίγμα για το τι ακριβώς συνέβαινε μέσα στο υπουργείο 'Αμυνας: «Πήρα τόσες πολλές μίζες που δεν τις θυμάμαι όλες».
Μάλιστα το άλλοτε στέλεχος της Διεύθυνσης Εξοπλισμών ουσιαστικά μίλησε για ένα παρασκήνιο αρκετά σοκαριστικό, ακόμη και με «ξεχασμένα μετρητά» εντός του ελληνικού Πενταγώνου.  Φέρεται συγκεκριμένα να περιέγραψε ότι κάποια στιγμή πήγε στο γραφείο του ένας αντιπρόσωπος εταιρείας προμήθειας εξοπλιστικών προγραμμάτων ο οποίος φεύγοντας, άφησε πίσω του ένα σακβουαγιάζ. Όπως ισχυρίζεται ο κ. Κάντας τηλεφώνησε στον αντιπρόσωπο για να του πει για την ξεχασμένη τσάντα και τότε εκείνος του είπε ότι «είναι για σένα» και όταν την άνοιξε είδε ότι περιείχε 600.000 ευρώ.
 

ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ: Προκήρυξη για υποψήφια μέλη Σ.Ε.Π.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
  Υποψήφιοι για τις θέσεις Μελών Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Σ.Ε.Π.) δύνανται να είναι, είτε μέλη Δ.Ε.Π. άλλων Πανεπιστημίων της ημεδαπής, ή της αλλοδαπής, είτε διδάκτορες. Σε όλως εξαιρετικές περιπτώσεις, το Ε.Α.Π. δύναται να επιλέγει και κατόχους μεταπτυχιακών τίτλων ειδίκευσης για τα γνωστικά αντικείμενα εξαιρετικής και αδιαμφισβήτητης ιδιαιτερότητας, για τα οποία δεν είναι δυνατή ή συνήθης, η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής (Π.Δ. 123/1984). Τα μέλη Σ.Ε.Π. των Θ.Ε. και των Ε.Θ.Ε. συνάπτουν συμβάσεις ανάθεσης έργου, διάρκειας ενός ακαδημαϊκού έτους, ήτοι δέκα (10) μηνών, για την κάλυψη συγκεκριμένων εκπαιδευτικών αναγκών έκαστου ακαδημαϊκού έτους και μέχρι τη συμπλήρωση τριετίας από την προκήρυξη.
Οι υποψήφιοι είναι απαραίτητο να έχουν επιστημονικό έργο (ερευνητικό, συγγραφικό, διδακτικό, επαγγελματικό) στο γνωστικό αντικείμενο των Θ.Ε. και των Ε.Θ.Ε. που υποβάλλουν υποψηφιότητα.
Για την προκήρυξη πατήστε εδώ.
Για το πληροφοριακό έντυπο πατήστε εδώ.
Για τις Θεματικές ενότητες πατήστε εδώ.

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2013

Σε δουλεύουν, πολίτη!

Athens Voice
 
Mέλος της Κεντρικής και της Διοικούσας Επιτροπής της Δράσης



Χειρόγραφες και κακογραμμένες στην πλειοψηφία τους, οι δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης των βουλευτών που δημοσιοποιήθηκαν για έναν μόνο μήνα στον ιστότοπο της Βουλής τον Δεκέμβριο του 2013 αναφέρονται στα περιουσιακά στοιχεία των βουλευτών το 2011. Μας γνωστοποιούνται δηλαδή δύο χρόνια μετά την περίοδο αναφοράς, χωρίς δυνατότητα σύγκρισης με παρελθόντα έτη και για περιορισμένο διάστημα.
Αντιγράφω από το τελευταίο νομοσχέδιο – αυτό με τον φόρο ακινήτων που, ενώ παραμένει ίδιος με πέρυσι σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, με θαυματουργό τρόπο αναμένεται να αποφέρει έσοδα κατά 41,4% αυξημένα (άρθρο 14): «Πληροφορίες, τις οποίες ζητά εγγράφως η Φορολογική Διοίκηση από τον φορολογούμενο, πρέπει να παρέχονται εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών από την (…) κοινοποίηση του σχετικού αιτήματος, εκτός εάν ο φορολογούμενος προσκομίσει επαρκείς αποδείξεις για πιθανές δυσχέρειες». Υπενθυμίζω επίσης ότι πλέον η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων γίνεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά από τους φορολογουμένους (αρ. 14 παρ. 3, μεταξύ άλλων).
Η ίδια Βουλή, και συγκεκριμένα η Διεύθυνση Επιστημονικών Μελετών, επισημαίνει στην έκθεσή της για τον νόμο: «…το προτεινόμενο τεκμήριο νόμιμης κοινοποίησης οδηγεί σε συνέπειες τέτοιας έντασης – ουσιαστικώς στον νομοθετικό αποκλεισμό της δικαστικής προστασίας – οι οποίες παραβιάζουν τις ανωτέρω αρχές» (ενν. το δικαίωμα του πολίτη στην έννομη προστασία).
Ταυτόχρονα, το παραμικρό λάθος στη δήλωση ημών των απλών πολιτών τιμωρείται με υπέρογκα πρόστιμα επί του αρχικού ποσού και τοκογλυφικές προσαυξήσεις. Όμως η Βουλή αποδέχθηκε και δημοσιοποιεί χωρίς κανέναν περεταίρω έλεγχο δηλώσεις βουλευτών ότι έχουν μηδενικές καταθέσεις, ακόμα και κενές δηλώσεις – λευκή κόλλα – από υπεύθυνους οικονομικών κάποιων κομμάτων.
Αν είχαν ελάχιστη αξιοπρέπεια, θα έπρεπε να ντρέπονται οι βουλευτές μας για τα δύο μέτρα και δύο σταθμά με τα οποία χειρίζονται τα του οίκου τους έναντι όσων αφορούν εμάς τους υπόλοιπους. Για τους εαυτούς τους, νωχελική χαλαρότητα, για τους πολίτες, εκ προοιμίου ενοχή και δρακόντιες τιμωρίες.
Στα άρθρα 38 και 115 προβλέπεται ότι οι διοικήσεις (που διορίζονται από την κυβέρνηση) των δημοσίων οργανισμών δεν φέρουν καμία ευθύνη έναντι των αρχών του κράτους για τα παντός είδους χρέη που δημιουργούνται, συμπεριλαμβανομένων των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων. Μάλιστα, η απαλλαγή αυτή έχει αναδρομική ισχύ («πράξεις και μέτρα καταλογισμού και αναγκαστικής είσπραξης που έχουν τυχόν ασκηθεί καταργούνται»). Ποτέ κανείς δεν θα λογοδοτήσει για την Ολυμπιακή, τις αμυντικές βιομηχανίες, τη ΛΑΡΚΟ, τον ΕΟΜΜΕΧ (γίνεται ειδική μνεία) και όλες τις άλλες επιχειρήσεις που κακοδιαχειρίστηκε το Δημόσιο.
Αντιθέτως, ο ιδιώτης διώκεται ανηλεώς και η παραγραφή των σχετικών αδικημάτων συνεχώς αναστέλλεται, με νέες νομοθετικές προβλέψεις. Όταν τελικά η φορολογική αρχή δεχθεί ότι το χρέος δεν μπορεί να εισπραχθεί, αφού έχει εξαντλήσει όλες τις μεθόδους και κατασχέσει όλη την περιουσία του πολίτη, τον καταδικάζει σε οικονομικό θάνατο: για δέκα χρόνια δεν θα μπορεί να γίνει εκ νέου οικονομικά ενεργός, διότι δεν θα του δίδεται φορολογική ενημερότητα (εγκύκλιος της Γ.Γ. Δημοσίων Εσόδων που εκδόθηκε στις 10/12).
Αντιθέτως, οι όποιες παρανομίες των πολιτικών μας παραγράφονται μετά το πέρας της δεύτερης κοινοβουλευτικής περιόδου.
Οι ελληνικές κυβερνήσεις, χωρίς ουσιαστικό έλεγχο, νομοθετούν κατά το πώς τις βολεύει, θεσμοθετώντας προνομιακή μεταχείριση των πολιτικών και των ημετέρων (π.χ. τη διαγραφή χρεών ΠΑΕ, τη χορήγηση φορολογικής ενημερότητας ενώ δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις του νόμου – βλ. ΕΑΣ – κ.α.). Ο ρόλος της αντιπολίτευσης είναι διακοσμητικός, καθώς το πολίτευμά μας δεν διαχωρίζει τη νομοθετική από την εκτελεστική εξουσία παρά μόνο στη θεωρία. Έτσι, η εκάστοτε αντιπολίτευση φωνασκεί, αλλά ερχόμενη στην εξουσία στη συνέχεια, διατηρεί συνήθως τις εξωφρενικές προβλέψεις, που δεν επιτρέπουν τον έλεγχο και τη λογοδοσία και καταργούν την ισονομία.
Είναι πολύ δύσκολο – σχεδόν αδύνατο – να αυτοπεριορίσει τα προνόμια και την εξουσία της η οποιαδήποτε κυβέρνηση, γι αυτό και το βαθύτερο πρόβλημα στη χώρα μας δεν είναι οι διεφθαρμένοι και ανεπαρκείς άνθρωποι που ασκούν εξουσία, αλλά οι ίδιοι οι θεσμοί.
Ας είναι λοιπόν ζητούμενο, στην επόμενη συνταγματική αναθεώρηση, να προβλεφθεί ένα πλαίσιο που θα διασφαλίζει την ισονομία και δεν θα επιτρέπει τέτοιες ρυθμίσεις, που αποτελούν ύβρη προς το κράτος δικαίου που μία δυτική δημοκρατία του 21ου αιώνα θα έπρεπε να έχει.
Εμείς οι πολίτες έχουμε δύναμη: ψηφίζουμε. Την επόμενη φορά, απορρίψτε αυτούς που για χρόνια μας κοροϊδεύουν κατάμουτρα. Δοκιμάστε καινούριους ανθρώπους και κρίνετέ τους με αυστηρότητα.
Μόνο από εσένα, πολίτη, θα αλλάξει η χώρα.

Οταν ο Αλέξης κάλεσε τον Κώστα...

ΕΝΑ ΑΝΑΠΑΝΤΕΧΟ ΤΗΛΕΦΩΝΗΜΑ

Οταν ο Αλέξης κάλεσε τον Κώστα...

Ενα αναπάντεχο τηλεφώνημα δέχθηκε ο Κώστας Καραμανλής στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας... Η έκπληξή του ήταν μεγάλη, καθώς, χαμένος μέσα στα έγγραφά του, άκουσε τη γραμματέα του να λέει ότι θέλει να του μιλήσει ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξης Τσίπρας. Ο πρώην πρωθυπουργός ζήτησε να τον συνδέσουν και, μετά τα πρώτα μάλλον τυπικά, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ του εξήγησε ότι ο σκοπός του τηλεφωνήματος δεν ήταν άλλος από το να τον ενημερώσει επισήμως για την υποψηφιότητά του για την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Οταν ο Αλέξης κάλεσε τον Κώστα...
Ο Κ. Καραμανλής, ο οποίος γνωρίζει καλά την ευρωπαϊκή πραγματικότητα, σημείωσε το ενδιαφέρον του εγχειρήματος, αν και λόγω συσχετισμών δεν υπάρχουν ουσιαστικές πιθανότητες εκλογής, ευχήθηκε ευγενικά στον συνομιλητή του καλή επιτυχία και τον ευχαρίστησε για την καλοσύνη του να τον ενημερώσει.

Η επικοινωνία δεν «κράτησε» περισσότερο από τρία λεπτά, αλλά το ίδιο το γεγονός πιστοποιεί ότι οι δυο άνδρες -παρά το χαμηλό βαρομετρικό που προσδιορίζει την ατμόσφαιρα που επικρατεί στις σχέσεις των κομμάτων τους- διατηρούν μια καλή επικοινωνία και κινούνται μακράν των εντάσεων της καθημερινότητας. Συμβάλλει, προφανώς, το status ενός εκάστου, καθώς ο μεν Αλέξης είναι «νυν», ο δε Κώστας «πρώην»...

Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, με ό,τι αυτό μπορεί να σημάνει για το προσεχές ή το απώτερο μέλλον, ότι ο Κ. Καραμανλής απολαμβάνει την πολυτέλεια των ανοιχτών διαύλων με τους δύο βασικούς πρωταγωνιστές της πολιτικής ζωής της χώρας. Λίγες ήμερες πριν από το τηλεφώνημα Τσίπρα, άλλωστε, είχε δειπνήσει με τον Αντώνη Σαμαρά και, όπως βεβαιώνεται απ' όλες τις πλευρές, η εφ' όλης της ύλης συζήτηση που είχαν, χωρίς ενδιάμεσους, βελτίωσε ακόμα περισσότερο την ήδη καλή χημεία που επικρατεί μεταξύ τους. Το εξαιρετικό επίπεδο στο οποίο αυτή την εποχή βρίσκονται οι σχέσεις τους, επιβεβαιώθηκε και από την επικοινωνία που είχαν για τον χειρισμό του θέματος Λιάπη και τη διαγραφή του πρώην υπουργού από τα μητρώα της ΝΔ.

Πρόσωπα που κινούνται στο περιβάλλον του πρώην πρωθυπουργού και διατηρούν επαφή με τη στήλη επιμένουν, μάλιστα, ότι το γεγονός εκπέμπει πολλαπλά μηνύματα. Κυρίως, όμως, όπως σημειώνουν, διαψεύδει τα όσα διακινήθηκαν προ καιρού περί «βέτο Καραμανλή» για τον Γιάννη Στουρνάρα ή τα όσα ελέχθησαν περί ειλημμένης απόφασης αποχώρησής του από την πολιτική και τα συναφή.

Οι δύο άνδρες, επισημαίνεται, μίλησαν για όλα. Και οι απόψεις τους, αν όχι σε όλα, συνέπεσαν σε πολλά...

Επιστροφή πινακίδων για τις γιορτές

Επιστρέφονται από την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου οι άδειες οδήγησης, καθώς και οι πινακίδες και οι άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων (αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων), προκειμένου να διευκολυνθούν οι πολίτες στη μετακίνησή τους για τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, με απόφαση του υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη Νίκου Δένδια.
Η απόφαση αφορά στα στοιχεία οδήγησης και κυκλοφορίας που έχουν αφαιρεθεί ή κατατεθεί στις αστυνομικές αρχές μέχρι και τις 19 Δεκεμβρίου 2013.
Στο πλαίσιο της ίδιας Απόφασης, δεν θα εκτελεστούν οι εκκρεμείς διοικητικές αποφάσεις, επιδοθείσες ή μη, που εκδόθηκαν κατ΄ εφαρμογή του άρθρου 103 του Κ.Ο.Κ. «επιβολή διοικητικών μέτρων», για τροχαίες παραβάσεις που βεβαιώθηκαν μέχρι και τις 19 Δεκεμβρίου 2013.
Από την παραπάνω απόφαση εξαιρούνται και δεν επιστρέφονται τα στοιχεία οδήγησης και κυκλοφορίας οχημάτων, που αφορούν στις εξής παραβάσεις:
- Οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος
- Οδήγηση με ταχύτητα πέραν της επιτρεπόμενης
- Παραβίαση της ένδειξης ερυθρού σηματοδότη
- Κυκλοφορία ανασφάλιστων οχημάτων
- Μη καταβολή τέλους διοδίων.
Οι αποφάσεις, που έχουν εκδοθεί από δικαστικές ή άλλες αρχές, εκτελούνται κανονικά.
Σημειώνεται ότι για την επιστροφή των παραπάνω στοιχείων οδήγησης και κυκλοφορίας θα πρέπει προηγουμένως να καταβληθεί το προβλεπόμενο διοικητικό πρόστιμο.

Εγώ, το χάμστερ κι ο Σαββόπουλος

 Του Δημήτρη Καμπουράκη
Δημήτρης ΚαμπουράκηςΟ γυμνασιάρχης ήταν ένα στριμμένο άντερο. Με το παραμικρό μοίραζε αποβολές. Άλλοι καιροί. Μιλάμε για επαρχιακό γυμνάσιο πριν τριάντα πέντε χρόνια. Ξέρετε τι σήμαινε βαθιά ελληνική επαρχία εν έτει 1977; Η Αθήνα ήταν πολύ μακριά, πέρα απ’ την άκρη της απελπισιάς. Ο πατέρας σου, ο μπάρμπας σου, ο χωροφύλακας, ο γυμνασιάρχης, ο επιστάτης του σχολειού, είχαν απόλυτες εξουσίες πάνω σου. Ο αυστηρός γείτονας που σε πετύχαινε να βγαίνεις στα μουλωχτά απ’ το μπιλιάρδο, δεν ενημέρωνε το σπίτι σου, σε πλάκωνε κατ’ ευθείαν στις σφαλιάρες.
Τα Σαββατόβραδα λέγαμε ότι θα πάμε βόλτα κι εμείς πηγαίναμε σε μια τρισάθλια ντισκοτέκ, όπου παριστάναμε ότι χορεύαμε με το μάτι μας θολό για γυναίκα. Οι κοπελιές ήταν κλεισμένες στα σπίτια, τις βλέπαμε μόνο στο φροντιστήριο αφού τα γυμνάσια ήταν χωρισμένα σε αρρένων και θηλέων. Βέβαια, από τη μακρινή Αθήνα κατέφθαναν κάτι σκόρπιες πληροφορίες που αποκτούσαν την ισχύ μύθου. Άλλες ιδέες, άλλες απόψεις, άλλες πράξεις, άλλοι άνθρωποι, άλλες μουσικές, άλλη ζωή. Η ασπρόμαυρη τηλεόραση δεν τα ‘δειχνε αυτά, μόνο κάτι μακρυμάλληδες φοιτητές μας τα διηγούνταν τα καλοκαίρια που γύριζαν σπίτια τους. Κι εμείς ονειρευόμασταν να φύγουμε... να πάρουμε ένα καράβι και να φύγουμε τρέχοντας… να πάμε εκεί πάνω… εκεί που όλα ήταν αλλιώς.
Ο λυκειάρχης ήταν στριμμένο άντερο. Φασισταριό τον λέγαμε, όμως κάθε Παρασκευή μετά την προσευχή, επέτρεπε να παίρνει το μικρόφωνο όποιος μαθητής ήθελε να κάνει ανακοίνωση για αυστηρά σχολικές εκδηλώσεις. Οι τάξεις τότε μάζευαν λεφτά με δύο τρόπους: Είτε με κινηματογραφικές προβολές παλιών ελληνικών ταινιών, είτε με χοροεσπερίδες. «Το Γ1, μεθαύριο Κυριακή, στις 11 το πρωί, στον κινηματογράφο «Αστέρι», προβάλλει την ταινία «Η θεία απ’ το Σικάγο». Τιμή εισιτηρίου, δραχμές πέντε.» Οι χοροεσπερίδες είχαν είσοδο δέκα ή δεκαπέντε δραχμές. Όμως η απόφαση να πάρεις το μικρόφωνο δεν ήταν εύκολη. Μόλις τα παιδιά έβλεπαν κάποιον ν’ ανεβαίνει τα σκαλιά, άρχιζαν την καζούρα. Η αναγγελία σκεπαζόταν από σφυρίγματα, κραξίματα, γέλια, συνθήματα  και κοροϊδευτικά χειροκροτήματα. Μόνο οι μάγκες των τάξεων, οι σκληροί, οι περπατημένοι, αυτοί που διέθεταν κύρος και ισχύ μέσα στη σκληρή επαρχιακή εφηβική κοινότητα αποτολμούσαν να ξεχωρίσουν από το σωρό και να εκτεθούν.
Ξαναπιάνω το νήμα απ’ την αρχή. Την ίδια χρονιά που ο γυμνασιάρχης ήταν στριμμένο άντερο, ο Διονύσης Σαββόπουλος έγραφε το έργο του «Αχαρνείς, ο Αριστοφανης που γύρισε από τα θυμαράκια».  Η παράσταση για την οποία γράφτηκε δεν ανέβηκε τελικά, αλλά μόλις κυκλοφόρησε ο δίσκος ο Σαββόπουλος έκανε μια πανελλαδική περιοδεία για να τον διαφημίσει. Μαζί του ο Ρασούλης, ο Παπάζογλου, η Τανάγρη, ο Μπουλάς και δεν θυμάμαι ποιοι άλλοι. Τότε δεν υπήρχαν εταιρείες διοργάνωσης συναυλιών και τέτοια. Ο ίδιος ο καλλιτέχνης έστελνε δυο βδομάδες πριν τη συναυλία ένα άτομο στην πόλη για να προετοιμάσει το έδαφος. Αυτός κολλούσε αφίσες, έβαζε αγγελίες στις τοπικές εφημερίδες και διακινούσε τα εισιτήρια με όποιο τρόπο μπορούσε. Συνήθως τα πήγαινε σε βιβλιοπωλεία και δισκάδικα κι αυτοί τα πουλούσαν με προμήθεια 10%. Οι συναυλίες γίνονταν σε σινεμά.
Έτυχε να βρίσκομαι μέσα στο βιβλιοπωλείο όταν παραδόθηκαν τα εισιτήρια. Ο βιβλιοπώλης που με ήξερε διότι αγόραζα απ' αυτόν μεταχειρισμένα βιβλία, θεωρώντας εκ των υστέρων ότι πήρε πολλά, μου ‘δωσε δυο μπλοκάκια: «Αν τα πουλήσεις, θα πάρεις τη μισή προμήθεια» μου είπε. Τα ‘βαλα στην τσέπη κι αποχώρησα ζαλισμένος. Τα κράτησα βαθιά μέσα στην τσέπη μου για τρεις μέρες, χωρίς να το πω σε κανέναν. Ήταν κάτι σαν θησαυρός. Όμως, κάποια στιγμή έπρεπε να το πάρω απόφαση και να τα βγάλω στο φως.
Και το ‘κανε ο διάολος να είναι Παρασκευή. Δίχως καν να το σκεφτώ, μόλις ο γυμνασιάρχης ρώτησε αν υπάρχουν ανακοινώσεις,  αγουροξυπνημένος και κατάπληκτος με τον ίδιο μου τον εαυτό, βγήκα από τη γραμμή κι άρχισα να ανεβαίνω τα σκαλιά. Ήμουν ένα μικρό, ισχνό και δειλό παιδάκι που πλησίαζε το μικρόφωνο, ενώ πίσω του άρχισαν ήδη οι φωνές και τα σφυρίγματα. Ούτε διάσημος ήμουν, ούτε καλός μαθητής, ούτε μάγκας, ούτε γκομενιάρης, ούτε τσαμπουκάς, ούτε ψηλός, ούτε χορευτής, ούτε μηχανόβιος, ούτε καλός στο ποδόσφαιρο. Ήμουν το ιδανικό θύμα για τον εφηβικό όχλο.
Θυμάμαι πως την ώρα που προσπαθούσα τρέμοντας να ξεβιδώσω τη βάση του μικροφώνου για να το κατεβάσω στο ύψος μου, από κάτω γινόταν χαμός. Και οι καθηγητές με κοίταζαν χαμογελώντας, αλλά η κόλαση ήταν στην αυλή. ‘Όμως εγώ, με μια παράξενη εσωτερική ηρεμία, σα να έπαιζα το παιχνίδι της ζωής μου, πλησίασα το στόμα στο μικρόφωνο και είπα δυνατά και ψυχρά: «Εκπροσωπώ τον Διονύση Σαββόπουλο. Όποιος θέλει εισιτήρια για τη συναυλία του, να έρθει στο Β3 με 60 δραχμές. Μόνο μετρητοίς.»
Δεν θα ξεχάσω ποτέ αυτό που ακολούθησε την ξερή αυτή ανακοίνωση. Σα να πέρασε ένα ξυράφι πάνω από την αυλή και ξύρισε κάθε ήχο. Στο περίβολο του σχολείου απλώθηκε μια βαθιά ξαφνική έκπληκτη σιωπή. Στράφηκα στους καθηγητές. Με κοίταζαν με γουρλωμένα μάτια. Ήταν μια αναγγελία πέρα από τα μέτρα του σχολείου, της πολιτειούλας μας, της μικροκοινωνίας μας. Μέσα σε τρία δευτερόλεπτα, στα μάτια όλων εκτοξεύτηκα σ’ ένα άλλο σύμπαν, απροσπέλαστο γι αυτούς. Εκείνο το πρωί, ανέβηκα στο μικρόφωνο με ύψος ένα εξήντα και κατέβηκα τρία μέτρα. Όταν ξαναμπήκα στη γραμμή της τάξης, οι συμμαθητές μου απομακρύνθηκαν από κοντά μου κι έφτιαξαν ένα κύκλο γύρω μου. Με κοίταζαν με δέος, σα να με ξαναγνώριζαν από την αρχή.
Ο Αμπράμοβιτς, όταν πρόσφατα ρωτήθηκε πως πέτυχε τόσο πολλά στη ζωή του, απάντησε: «Σε τι διαφέρει ένας ποντικός από ένα χάμστερ;  Το χάμστερ είναι ένας ποντικός με πολύ καλές δημόσιες σχέσεις.» Εγώ αυτό το κατάλαβα το 1977. 
ΥΓ1: Αν και μετά ήμουν σίγουρος ότι θα φάω αποβολή, δεν έπαθα τίποτα. Το στριμμένο άντερο δεν ήξερε ποιος ήταν ο Διονύσης Σαββόπουλος.
ΥΓ2: Πολλοί λίγοι συμμαθητές μου αγόρασαν εισιτήριο. Δεν είχαν τόσα λεφτά. Τα περισσότερα τα πήραν οι καθηγητές, ειδικά οι πιο νέοι. Στα μουλωχτά.
ΥΓ3: Ποτέ δεν παρακολούθησα αυτή τη συναυλία που άλλαξε το κοινωνικό μου status. Δε μ’ άφησε ο πατέρας μου να πάω σ’ αυτό τον «γιε-γιε» τραγουδιστή. Δεν ήθελε να γίνω αλήτης.

Με 152 «ναι» ψηφίσθηκαν ΕΝΦΙΑ και πλειστηριασμοί



Με 152 «ναι» ψηφίσθηκαν ΕΝΦΙΑ και πλειστηριασμοί

Με μειωμένη κοινοβουλευτική δύναμη 153 βουλευτών, μετά τη διαγραφή του κ. Βύρωνα Πολύδωρα, ο οποίος καταψήφισε το μεσημέρι του Σαββάτου τον νόμο για τον φόρο ακινήτων, εξήλθε η κυβέρνηση από τη διπλή ονομαστική ψηφοφορία, χθες, στη Βουλή.

Εκτός Κ.Ο της ΝΔ ο Βύρων Πολύδωρας
Κ. Χατζηδάκης: Έχουμε το ισχυρότερο πλέγμα προστασίας των δανειοληπτών
Τρεις βασικές αλλαγές στο ν/σ για τους πλειστηριασμούς


Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ σε νέες δημοσκοπήσεις


amna logo 
Προβάδισμα 2,5% στον ΣΥΡΙΖΑ δίνει δημοσκόπηση της PULSE RC που δημοσιεύει η «Εφημερίδα των Συντακτών». Στην αναγωγή επί των εγκύρων ο ΣΥΡΙΖΑ συγκεντρώνει 25%, η ΝΔ 22,5%, το ΠΑΣΟΚ 6,5%, οι ΑΝΕΛ 5% , η Χρυσή Αυγή 13%, η ΔΗΜΑΡ 3,5%, το ΚΚΕ 6,5%. Στο 1,5% κινούντια οι Οικολόγοι Πράσινοι, στο 1% το ΛΑΟΣ , άλλο κόμμα δηλώνει ότι θα ψηφίσει το 5,5% και οι αναποφάσιστοι φθάνουν το 10%. Νίκη του ΣΥΡΙΖΑ βλέπει το 47% και της ΝΔ το 33%.

Στη δημοσκόπηση της Rass για τον Τύπο της Κυριακής ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται με 0,4% έναντι της ΝΔ.

Συγκεκριμένα ο ΣΥΡΙΖΑ συγκεντρώνει 24,1%, η ΝΔ 23,7%, το ΠΑΣΟΚ 4,5%, οι ΑΝ ΕΛ 4,7%, η Χρυσή Αυγή 6,1% η ΔΗΜΑΡ 3,4%, το ΚΚΕ 6,3%, Οικολόγοι- Πράσινοι 1,65, η ΑΝΤΑΡΣΙΑ 1,3%, 'Αλλο κόμμα 4,2%,'Ακυρο-Λευκό 3%,Αναποφάσιστοι 17,1%.

Καταλληλότερος πρωθυπουργός θεωρείται ο Α Σαμαράς με 47,6% έννατι 35,2% που συγκεντρωνει ο Αλ Τσίπρας και 15,9 των ερωτηθέντων δηλώνει κανένας . Στην παράσταη νίκης ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται της ΝΔ με 4,6% .
Ψηφοδέλτια στην κάλπη στο εκλογικό τμήμα , στο Βελημάχι Γορτυνίας νομού Αρκαδίας εν όψει των βουλευτικών εκλογών 2009 , Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2009 .

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2013

Σε ισχύ το μέτρο των αποδείξεων και το 2014


Ημερησία

ΓΙΑ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ

Σε ισχύ το μέτρο των αποδείξεων και το 2014
Βουργάνα Μαρία
Το «κυνήγι» των αποδείξεων θα πρέπει να συνεχίσουν και το 2014 οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι αφού το μέτρο της συλλογής αποδείξεων θα ισχύσει και τη νέα χρονιά.
Ωστόσο οι αποδείξεις που θα χρειαστεί να μαζέψουν το 2014 θα είναι λιγότερες καθώς η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών αποφάσισε να μειώσει από το 25% στο 10% το ποσοστό του ετήσιου εισοδήματος που οι μισθωτοί και συνταξιούχοι θα πρέπει να καλύπτουν με την αξία των αποδείξεων που συγκεντρώνουν.
Έτσι το σύστημα για τη συλλογή αποδείξεων διατηρείται το 2014, όπως δήλωσε χθες επισήμως ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Χ. Θεοχάρης, σε τηλεοπτική συνέντευξή του. Αυτό σημαίνει ότι και τον επόμενο χρόνο, περισσότεροι από 3,5 εκατ. φορολογούμενοι θα έχουν υποχρέωση να μαζέψουν αποδείξεις, όχι για να γλιτώσουν φόρο αλλά για να μην πληρώσουν περισσότερα αφού αν λείπουν αποδείξεις, επιβάλλεται ποινή φόρου 22% επί της διαφοράς.
Σύμφωνα με τροπολογία που κατατέθηκε χθες στο νομοσχέδιο για τον ενιαίο φόρο ακινήτων το 2014:
1. Οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι θα πρέπει να μαζέψουν αποδείξεις αξίας ίσης με το 10% του ετήσιου εισοδήματός τους (αντί 25% που προβλέπεται με το ισχύον σήμερα σύστημα) και μέχρι το ποσό των 10.500 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση μη κάλυψης του 10% του εισοδήματος με την αξία των αποδείξεων, το ακάλυπτο ποσό θα φορολογείται με 22%.
2. Οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι με ετήσιες αποδοχές άνω των 105.000 ευρώ θα πρέπει να μαζέψουν αποδείξεις συνολικής αξίας 10.500 ευρώ, που ισοδυναμεί με το 10% των 105.000 ευρώ (αντί 10.500 ευρώ ή 25% των 42.000 ευρώ που προβλέπει το ισχύον σήμερα σύστημα). Σε κάθε περίπτωση μη κάλυψης του ποσού των 10.500 ευρώ, το ακάλυπτο τμήμα θα φορολογείται με 22%.
3. Όλοι οι άλλοι φορολογούμενοι, που δεν έχουν εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες, δηλαδή οι αυτοαπασχολούμενοι, οι αγρότες και οι εισοδηματίες, δεν θα είναι ούτε το 2014 υποχρεωμένοι να συλλέγουν αποδείξεις αξίας ίσης με κάποιο ποσοστό επί του εισοδήματός τους.

Η πολιτική, η ιστορία και οι καθημερινές μας σχέσεις μέσα από βιβλία δημοσιογράφων

amna logo 


Οι δημοσιογράφοι διατηρούν μια κατά κάποιον τρόπο φυσική σχέση με το βιβλίο. Το γράψιμο αποτελεί για τους περισσότερους μια σχεδόν καθημερινή πρακτική, που καταλήγει συχνά και στα βιβλία: βιβλία πολιτικά και οικονομικά, αλλά και λογοτεχνικά, ερευνητικά ή αυτοβιογραφικά. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς που πέρασε οι δημοσιογράφοι βρέθηκαν και πάλι στους πάγκους και στις προθήκες των βιβλιοπωλείων προκειμένου να μοιραστούν με τους αναγνώστες τις επαγγελματικές τους αναμνήσεις, που αποτυπώνουν και το πολιτικοκοινωνικό κλίμα μιας ολόκληρης εποχής, τα αποτελέσματα ερευνών οι οποίες ολοκληρώθηκαν πρόσφατα, αλλά και τις μυθοπλαστικές τους ιστορίες, που οδηγούν σε κόσμους φαντασίας και υπέρβασης.

Ξεκινώντας από την πρώτη κατηγορία, ο Ριχάρδος Σωμερίτης καταγράφει στο βιβλίο του «Οι λέξεις και οι μάχες» (Εκδόσεις Πατάκη) τη μακρά δημοσιογραφική του πορεία. Περνώντας στη λογοτεχνία, ιδιαιτέρως συζητήθηκε φέτος το μυθιστόρημα του Γιώργου Μπράμου «Το ψέμα του Λύκου» (Εκδόσεις Καστανιώτη).
Στιγμιότυπο με κόσμο απο το 32ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Βιβλίου Θεσσαλονίκης που διοργανώνεται από το Σύνδεσμο Εκδοτών Βορείου Ελλάδος και πραγματοποιείται στην πλατεία πέριξ του αγάλματος του Ελευθερίου Βενιζέλου. Θεσσαλονίκη, Σάββατο 9 Ιουνίου 2013 ΑΠΕ ΜΠΕ/PIXEL/Σωτήρης Μπαρμπαρούσης

ΔΗΜΟΣ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ : "Η ΛΙΜΝΟΥΠΟΛΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ" ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΛΙΘΑΡΙΤΣΙΑ

Image