Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2014

ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 7 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2014

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
7 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2014

ΟΛΥΤΣΙΚΑ (1.974μ)

Δωδώνη - Ολύτσικα (1.816μ) -

Ολύτσικα (1.974μ) - Κοπάνη - Μελιγγοί

(Γ ή Δ Κατηγορία,

αναλόγως των καιρικών συνθηκών)

(Διάσχιση)

 Αρχηγοί: Σκοπούλης Στέφανος

Ώρες πορείας: 9

Μελιγγοί - μικρή κορυφή Ολύτσικας (1.816μ) - καταφύγιο - Μαντείο

(Β Κατηγορία)

(Διάσχιση)

Αρχηγοί: Δημολιάτης Γιάννης

Ώρες πορείας: 8

Τύρια - Καταφύγιο - Δωδώνη

(Β Κατηγορία)

(Διάσχιση)
Αρχηγοί: Ξαξίρης Μήτσος

Ώρες πορείας: 7

Τσερίτσανα - Δυό Βουνά - Μελιγγοί

(Β Κατηγορία)

(Διάσχιση)

Αρχηγοί: Κονιτσιώτη Αλίκη

Ώρες πορείας: 7

Δραμεσιοί - δασικός δρόμος - Μελιγγοί

(Α Κατηγορία)

(Διάσχιση)

Αρχηγοί: Σκοπούλη Γεωργία

Ώρες πορείας: 5


 
   Εάν οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενείς αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας και η διαδρομή θα επανεκτιμηθεί επί τόπου. Εξοπλισμός: ορειβατικά παπούτσια, αντιανεμικό-αδιάβροχο, μπατόν. Ρουχισμός κατάλληλος για την εποχή καθώς και δεύτερη αλλαξιά ρούχων.

Δηλώσεις συμμετοχής έως και την Πέμπτη, τηρείται αυστηρή αριθμητική σειρά προτεραιότητας.
ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ: 07:30 π.μ.  
Στην έξοδο του parking κάτω από την πλατεία της Περιφέρειας.
 Για περισσότερες πληροφορίες στα γραφεία του Ε.Ο.Σ. Ιωαννίνων,
Σμύρνης 15,7-9 μ.μ. καθημερινά εκτός Κυριακής, και στο τηλ. 2651022138

Προσλήψεις αναπληρωτών Νηπιαγωγών ΕΑΕ και Δασκάλων ΕΑΕστο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - ΑΠ1, ΑΠ2, ΑΠ3» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ 2007-2013 για το διδακτικό έτος 2014-2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ypdvmth thumb other250 0Προσλήψεις αναπληρωτών Νηπιαγωγών ΕΑΕ και Δασκάλων ΕΑΕστο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - ΑΠ1, ΑΠ2, ΑΠ3» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ 2007-2013 για το διδακτικό έτος 2014-2015

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για το σχολικό έτος 2014-2015 προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές 1 νηπιαγωγός ΕΑΕ (ΠΕ60.50) και 7 Δάσκαλοι ΕΑΕ (κλάδοι ΠΕ71 και ΠΕ70.50) από τους πίνακες ΕΝΓ και ΕΓΒ για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών στην παράλληλη στήριξη - συνεκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο πλαίσιο υλοποίησης των ανωτέρω Πράξεων.
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας από την Πέμπτη 4 έως και την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2014όπου και θα τοποθετηθούν με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.
Για τους πίνακες των ονομάτων πατήστε εδώ.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2014

«Διευκόλυνση μετακίνησης εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές»



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                                                
   ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
                                    -----
             ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ                                                                         Μαρούσι,  20 -11-2014                                                 Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ                                                                         Αρ. Πρωτ.   188407/Ε2
  ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΡΟΣ/ΚΟΥ Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ                  Βαθμός Προτερ. ΕΞ.ΕΠΕΙΓΟΝ
           ΤΜΗΜΑΤΑ Γ’
             -----
ΠΡΟΣ :   
-Δ/νεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης
Κοιν.: - Περιφερειακές Δ/νεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης
     Ταχ.Δ/νση: Α.Παπανδρέου  37                                                                                            
     T.K.-Πόλη: 151 80 ΜΑΡΟΥΣΙ                                                                                               
       Πληροφορίες: Α/θμια: Α. Βερβέρη                                                                 
     Τηλέφωνο: 210 3442120
          Β/θμια: Μ. Ντεκελέ
         Τηλέφωνο: 2103442235
             FAX:2103442282                               
ΘΕΜΑ: «Διευκόλυνση μετακίνησης εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές»

                 Για τη διευκόλυνση της μετακίνησης, ενόψει των Χριστουγέννων, των εκπαιδευτικών  που υπηρετούν σε απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές, οι οποίες δεν εξυπηρετούνται με τακτική ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, είναι δυνατή, μετά από έγκριση του Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης  Εκπαίδευσης, η αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα μετά την 19/12/2014, εφόσον:
·         Η μετάβαση από τη σχολική μονάδα που υπηρετούν, στον τόπο μόνιμης κατοικίας είναι ιδιαίτερα δύσκολη.
·         Έχει πραγματοποιηθεί στο προηγούμενο διάστημα η αναπλήρωση του συνόλου των διδακτικών ωρών για τις ημέρες 22 και 23/12/2014.
Τον τρόπο αναπλήρωσης των μαθημάτων εισηγείται στο Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας.
           
                                                                                             Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

                                                                                                                       ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ

«3η Δεκέμβρη, Διεθνής και Εθνική Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία»



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΕΡΙΦ. Δ/ΝΣΗ Π.&Δ. ΕΚΠ/ΣΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ                      
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  & ΕΚΠ/ΣΗΣ (6ης) ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ                                              
-----------------------------------------                                                                              
Πληροφορίες: Mηνάς  Ευσταθίου  
Δ/νση:            Φ. Εταιρείας 15Α & Λ. Ακρίτα                                                                                           
                      Τ.Κ.  45444  Ιωάννινα                          
Τηλέφωνο:    26510 77697 - 25897
Fax:              26510 64862


         ΕΠΕΙΓΟΝ
Ιωάννινα,  2 Δεκεμβρίου 2014
Αρ. Πρωτ.: 195
                     

ΘΕΜΑ: «3η Δεκέμβρη, Διεθνής και Εθνική  Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία».

Αγαπητοί/τές συνεργάτες,
Αγαπητοί/τές συνάδελφοι και συναδέλφισσες,
                       
Πολλοί συνάνθρωποί μας φέρνουν στην μνήμη τους την 3η μέρα του Δεκέμβρη, ως Διεθνή  και Εθνική Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία. Για μας τους εκπαιδευτικούς τα ανάπηρα άτομα αποτελούν αναπόσπαστο κοινωνικό σώμα του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος, σε μια κοινωνία που αγωνίζεται ακόμη να αποδείξει ότι τα ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΖΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ.        
Είναι αδήριτη ανάγκη να κατανοήσουμε όλοι μας ότι τα βιώματα που έχουμε, τα αποκτούμε όχι μόνο όσοι είχαμε και έχουμε δικαίωμα στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην είσοδο στο σχολείο, αλλά και αυτοί που αποκλείστηκαν ή αποκλείονται από την άγνοια και την προκατάληψη, όσοι φοβήθηκαν τον οίκτο και τον εμπαιγμό του συμμαθητή, του δασκάλου ή του γονέα, ακόμη και όσοι δεν έχουν αποκλειστεί «επίσημα», αλλά «σέρνουν» το αναπηρικό καροτσάκι και τις πατερίτσες στις σκάλες του σχολείου, όσοι στέκονται απομονωνόμενοι στο διάλειμμα ή όσοι δεν αναγνωρίζουν ακόμη ότι η ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: «Ενημέρωση για την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση»



 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  
ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
                    Ιωάννινα,  2-12-2014
Αρ. Πρωτ.:  182
Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A -  45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλ. - FAX: 26510 78747
Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr

                              ΠΡΟΣ
                                Μέλη



Θέμα: «Ενημέρωση για την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση»
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Μετά την ενημερωτική συνάντηση του ΔΣ που πραγματοποιήσαμε στο 7ο ΔΣ Ιωαννίνων με θέμα την αξιολόγηση, σας γνωρίζουμε ότι με την υπ.αριθμ.1211/13-11-2014 απόφαση της ΔΟΕ, η απεργία - αποχή που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλύπτει τους συναδέλφους, οι οποίοι δε διατρέχουν πειθαρχικό κίνδυνο με το να μην συμμετέχουν στις διαδικασίες της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης.  
Το Δ.Σ. επισημαίνει, διευκρινιστικά, τα παρακάτω:
Στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων  που πραγματοποιούνται για τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης οι συνάδελφοι  δηλώνουν (προφορικά) ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ και απέχουν από τη συνεδρίαση για το συγκεκριμένο και μόνο θέμα της ημερήσιας διάταξης ενώ συμμετέχουν κανονικά στη συνεδρίαση για τα υπόλοιπα θέματα που (τυχόν) υπάρχουν για συζήτηση.
Όταν η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας συμμετέχει στην απεργία-αποχή, δεν υπάρχει απαρτία και ο σύλλογος διδασκόντων δεν προχωρά στην υλοποίηση της όποιας διαδικασίας σχετίζεται με την αυτοαξιολόγηση. Σε αντίθετη περίπτωση ο κάθε συνάδελφος, ανεξαρτήτως του αν η πλειοψηφία συμμετέχει στην αυτοαξιολόγηση έχει το δικαίωμα να απέχει στο πλαίσιο της συμμετοχής του στην απεργία - αποχή.
Σε ότι αφορά τους διευθυντές δημοτικών σχολείων και προϊστάμενες - προϊσταμένους νηπιαγωγείων και ολιγοθέσιων σχολείων που το ΥΠΑΙΘ τους καλεί να αξιολογηθούν, μπορούν να καταγράψουν τη συμμετοχή στους στην απεργία - αποχή που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στο βιβλίο πράξεων διευθυντή - προϊσταμένου ως εξής: «Δε συμμετέχω στις διαδικασίες της αξιολόγησης, υλοποιώντας την με α.π. 1201/31-10-2014  απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. την οποία εξωδίκως κοινοποίησε στους κ.κ. Υπουργούς Παιδείας και Οικονομικών»
ΤΟ Δ.Σ.

ΔΟΕ: Συνεδρίαση του Σ.Π.Δ.Ε.



Αρ. Πρωτ.1291
Αθήνα 2/12/2014
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.


ΘΕΜΑ : Συνεδρίαση του Σ.Π.Δ.Ε.
 
  Συνεδρίασε την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου η Ολομέλεια του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  Ενδεικτικό στοιχείο της έλλειψης σοβαρότητας με την οποία αντιμετωπίζει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ τη διαδικασία, είναι το γεγονός ότι η εισήγηση του Υπουργού Παιδείας, η οποία υποτίθεται ότι θα αποτελούσε τη βάση της συζήτησης, διανεμήθηκε στα μέλη του Συμβουλίου μόλις λίγα λεπτά πριν την τοποθέτηση του κ. Υπουργού.
  Οι εκπρόσωποι του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στο Συμβούλιο (Θανάσης Κικινής και Σταύρος Πετράκης) επισήμαναν το παραπάνω απαράδεκτο γεγονός και τόνισαν ότι :
  • Η Δ.Ο.Ε. αποχώρησε από τη συνεδρίαση του ΕΣΥΠ στις 5/11/2014, διαμαρτυρόμενη (δια του Προέδρου της Χ. Κόκκινου) για τον προσχηματικό χαρακτήρα της συζήτησης αφού μόλις 2 ημέρες πριν (3/11/2014) ο Κ. Λοβέρδος δεν είχε προσέλθει σε προγραμματισμένη συνάντηση με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για το θέμα της αξιολόγησης. Ο κ. Υπουργός οφείλει να τηρήσει τη δέσμευσή του για διάλογο και να ορίσει συνάντηση με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. παγώνοντας τις διαδικασίες της αξιολόγησης που επιχειρεί να επιβάλει.

  • Η συνέχιση της παρουσίας της Δ.Ο.Ε. στις συνεδριάσεις της Ολομέλειας του Σ.Π.Δ.Ε. θα έχει νόημα μόνον στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι θα υπάρξει η δυνατότητα ουσιαστικής συνδιαμόρφωσης της θεματολογίας και στο βαθμό που οι προτάσεις της θα αντιμετωπιστούν με την πρέπουσα σημασία.
  • Οι, επικοινωνιακού χαρακτήρα, εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας περί κοινωνικού σχολείου, περιορισμού της σχολικής διαρροής, αναμόρφωσης αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων, περί «τσάντας στο σχολείο», αναβάθμισης του ρόλου των εκπαιδευτικών κλπ., δεν πείθουν κανέναν αφού:
Ø  Οι δαπάνες για την παιδεία βρίσκονται στο ναδίρ.
Ø  Μόνιμοι διορισμοί δεν πραγματοποιούνται, ούτε καν στα όρια των μνημονιακών δεσμεύσεων, τη στιγμή που και επιτυχόντες του ΑΣΕΠ υπάρχουν και εκπαιδευτικοί που έχουν την προϋπηρεσία που είναι ικανή για διορισμό τους με βάση το 60/40.
Ø  Χιλιάδες εκπαιδευτικοί εργάζονται εδώ και 13 χρόνια ως αναπληρωτές στην Ειδική Αγωγή και καμία κίνηση δε γίνεται για το μόνιμο διορισμό τους.
Ø  Η Ειδική Αγωγή είναι εγκαταλελειμμένη και οι παράλληλες στηρίξεις για τη στήριξη μαθητών δίνονται με το σταγονόμετρο και απουσιάζει η πολιτική ένταξης των παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο δημόσιο σχολείο.
Ø  Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με μια αξιολόγηση που καμία σχέση δεν έχει με τις θέσεις που καταθέτει εδώ και χρόνια η Δ.Ο.Ε. κι αντί να στοχεύει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου οδηγεί σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, μισθολογική στασιμότητα και απολύσεις. Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο με τις πιέσεις και τις απειλές που ασκούν Περιφερειακοί Διευθυντές, Διευθυντές Εκπαίδευσης και Σχολικοί Σύμβουλοι με υπερβάλλοντα ζήλο ενώ το Ι.Ε.Π. διαχειρίζεται πακτωλό χρημάτων για την υλοποίηση της αξιολόγησης τη στιγμή που τα σχολεία στενάζουν από την υποχρηματοδότηση.
Ø  Κανένας σχεδιασμός δεν υπάρχει και καμία δαπάνη δεν πραγματοποιείται για επαναλειτουργία της Μετεκπαίδευσης και πραγματοποίηση προγραμμάτων Επιμόρφωσης.
Ø  Οι εκπαιδευτικοί εργάζονται σε καθεστώς ανασφάλειας υπό την απειλή πειθαρχικών διώξεων που μπορεί να προκληθούν ακόμη κι από ασήμαντες αιτίες ή κακοπροαίρετες καταγγελίες αλλά έχουν ως αποτέλεσμα την καταρράκωσή τους και την καταταλαιπώρησή τους.
Ø  Η προσχολική αγωγή δεν περιλαμβάνει χιλιάδες παιδιά (προνήπια)  που μένουν εκτός του δημόσιου νηπιαγωγείου.
Ø  Η κατάσταση των σχολικών κτιρίων (και ειδικά των νηπιαγωγείων) είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό απαράδεκτη και κανένα πρόγραμμα σχολικής στέγης δε λειτουργεί.
Ø  Οι αλλαγές που σχεδιάζει το ΥΠΑΙΘ σε σχέση με το πρόγραμμα μαθημάτων και το ολοήμερο σχολείο είναι με βάση τους οικονομικούς περιορισμούς που θέτει η υποχρηματοδότηση της Παιδείας κι όχι στα πλαίσια ενός σωστού εκπαιδευτικού προγραμματισμού.
Ø  Τα βιβλία που υπάρχουν στην εκπαίδευση από το 2006 έχουν αξιολογηθεί μόνον από το ΙΠΕΜ της Δ.Ο.Ε. κι όχι από φορείς του ΥΠΑΙΘ το οποίο δεν έλαβε ποτέ υπόψη του τα πορίσματα της έρευνας που του δόθηκαν από τη Δ.Ο.Ε.
Ø  Οι υποτιθέμενες καινοτομίες που ανέξοδα εξαγγέλλει ο Υπουργός Παιδείας αποτελούν, στην πλειονότητά τους, εδώ και χρόνια σημαντικό κομμάτι της διδασκαλίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών (αντιμετώπιση ρατσισμού, αγωγή υγείας...) ενώ το ΥΠΑΙΘ δείχνει να μη λαμβάνει σοβαρά υπόψη του την απόφαση της Αρχής προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Καμία απάντηση δε δόθηκε από τον Υπουργό Παιδείαςσε όλα τα θέματα που έθεσαν οι εκπρόσωποι του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στον ελάχιστο χρόνο που τους διατέθηκε για να τοποθετηθούν.
Εντύπωση, όμως, προκάλεσε η τοποθέτηση του προέδρου του Ι.Ε.Π. ο οποίος προσπάθησε να δικαιολογήσει τα υπέρογκα ποσά[1] που διαχειρίζεται το Ινστιτούτο για την εφαρμογή της αξιολόγησης, λέγοντας πως κατά κύριο λόγο δαπανώνται για μετακινήσεις εκπαιδευτικών (διευκρινίζοντας έπειτα από ερώτησή μας, πως πρόκειται, κυρίως, για Διευθυντές Εκπαίδευσης και Σχολικούς Συμβούλους που μετακινήθηκαν για τα σεμινάρια της αξιολόγησης).
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δεν σκοπεύει να αφήσει τον κ. Λοβέρδο ανενόχλητο στην προσπάθειά του να προβάλλει μια ειδυλλιακή εικόνα για ένα σχολείο που καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα που βιώνουν μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς. Με κάθε ευκαιρία και μέσα από κάθε πρόσφορη διαδικασία θα παρουσιάζει την αληθινή εικόνα της εκπαίδευσης, θα προτείνει λύσεις για τα θέματα που πραγματικά απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα αποκαλύπτοντας την ένδεια θετικών προθέσεων της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ και την επικίνδυνη, για το μέλλον της,  πολιτική που εφαρμόζει.

Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2014

Ματζίτ Ματζιντί, «Τα χρώματα του παραδείσου»

Την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2014 και ώρα 8:30 μ.μ., o Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τυφλών – Περιφερειακή Ένωση Βορειοδυτικής Ελλάδος σε συνεργασία με το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών, παρουσιάζουν στον Πολιτιστικό Πολυχώρο «Δημήτρης Χατζής», την ταινία του Ματζίτ Ματζιντί, Τα χρώματα του παραδείσου (Rang-e Khoda, 1990).
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
Ο ειδικός συνεργάτης του Πνευματικού Κέντρου, κινηματογραφιστής Παναγιώτης Κράββαρης αναφέρει στο κείμενο του σχετικά με την ταινία:

Ο Μοχάμεντ είναι ένα εκ γενετής τυφλό παιδί που φαίνεται να είναι σε απόλυτη αρμονία με τον κόσμο γύρω του: Ρουφά τη γνώση στο σχολείο για τυφλούς στο οποίο φοιτά, απορροφά και αποκωδικοποιεί τους ήχους της φύσης και ειδικά των πουλιών, και αγαπά και αγαπιέται από τη γιαγιά του και τις αδερφές του. Ο πατέρας όμως δείχνει να αργεί περισσότερο απ’ ότι πρέπει για να τον πάρει μετά το σχολείο όταν αυτό κλείνει για τις καλοκαιρινές διακοπές. Η γιαγιά και οι αδερφές περιμένουν πως και πως τον Μοχάμεντ, αλλά ο πατέρας ντρέπεται γι’ αυτόν και θεωρεί ότι ο τυφλός γιος του είναι εμπόδιο στην επιθυμία του να ξαναπαντρευτεί.

Ο Ματζιντί σκηνοθετεί με έναν αφοπλιστικό ρεαλισμό, με ανθρωπιά αλλά και με θρησκευτική ευλάβεια, καθώς θεωρεί πως ο Θεός έχει ήδη θέση γι’ αυτό το παιδί στον κόσμο, δίνοντάς του το χάρισμα να μετέχει στο μυστήριο της πλάσης με τις υπόλοιπες αισθήσεις του και να δέχεται την αγάπη από τους κοντινούς του ανθρώπους, ακόμα κι αν οι περισσότεροι άνθρωποι «δεν τον θέλουν».
Διάρκεια ταινίας: 90 λεπτά.
 Αρχική