Σάββατο 23 Μαΐου 2015

Κατά της αριστείας, υπέρ της αξιοκρατίας


image 


Οι δηλώσεις του υπουργού παιδείας περί «ρετσινιάς της αριστείας» μπορεί να δημιούργησαν σάλο αντιδράσεων αλλά δεν ήταν παντελώς λανθασμένες. Η πόλωση που έχει επέλθει στην ελληνική κοινωνία κάνει υπέρμαχους και επικριτές του υπουργού να αντιμετωπίζουν το ζήτημα μονοδιάστατα και να αδυνατούν να κάνουν τις λεπτές διακρίσεις που απαιτείται. Άλλο είναι η αριστεία, άλλο η αξιολόγηση, άλλο η αξιοκρατία. Μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε καλύτερα τις διαφορές τους αν θέσουμε στο επίκεντρο της ανάλυσής μας τον άνθρωπο.
Ας ξεκινήσω από την απλή παραδοχή που κάνουν οι ανθρωπιστικές ψυχολογικές προσεγγίσεις: Οι άνθρωποι γεννιούνται με εγγενείς τάσεις για προσωπική ανάπτυξη, κατάκτηση προκλήσεων και ενσωμάτωση νέων εμπειριών σε μία συνεκτική αίσθηση εαυτού. Αυτές τις τάσεις μπορούμε να τις παρατηρήσουμε πολύ εύκολα στα μωρά και στον τρόπο που θέλουν να εξερευνήσουν το γύρω τους χώρο, να κάνουν τα πράγματα δικά τους, να πάνε ένα βήμα παραπέρα. Η κοινωνία με τη σειρά της μπορεί να γίνει αρωγός αυτής της προσπάθειάς τους ή μπορεί να σταθεί εμπόδιο. Στο οπλοστάσιό της για τον έλεγχο αυτών των τάσεων είναι κύρια η επιβράβευση και η τιμωρία.
Όταν η κοινωνία τιμωρεί αυτές τις εγγενείς τάσεις, το άτομο δεν εξελίσσεται ομαλά, έχει χαμηλά κίνητρα στη ζωή του και ελλιπή ευεξία. Το εντυπωσιακό είναι ότι ακόμα κι αν τις επιβραβεύσει, μπορεί τελικά να έχει το αντίστροφο από το επιθυμητό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, αν στο παιδί που διαβάζει με όρεξη προσφέρουμε το επιπλέον κίνητρο της προσφοράς ενός μεγάλου δώρου στο τέλος μίας επιτυχημένης μαθητικής χρονιάς, είναι πολύ πιθανό το παιδί να σταματήσει να διαβάζει με σκοπό τη μάθηση. Θα διαβάζει πλέον κυρίως λόγω του εξωγενούς κινήτρου που προσφέραμε. Όταν μάλιστα τελειώσει το σχολείο, θα έχει ελαττωμένο ενδιαφέρον για να διαβάσει ξανά, αφού δεν θα υπάρχει πλέον το κίνητρο του δώρου. Τα εξωγενή κίνητρα έχουν γενικά την επίπτωση ότι αποπροσανατολίζουν τον άνθρωπο από τις εγγενείς του τάσεις, γεγονός που στηρίζεται συστηματικά από ερευνητικά ευρήματα.
Η αριστεία, δηλαδή η επιβράβευση των «αρίστων» με μετάλλια, βραβεία, κύρος ή χρήματα, μπορεί κάλλιστα να έχει αυτή τη συνέπεια στους καλύτερους σε κάποιο τομέα. Αποσυνδέει τη συμπεριφορά τους από το πεδίο έκφρασης εγγενών τάσεων και τη συνδέει με εξωγενείς παράγοντες. Παράλληλα, αλλοτριώνει τη φύση των στόχων του ατόμου. Η προσπάθεια αυτοβελτίωσης και ανέλιξης μεταλλάσσεται σε μία προσπάθεια επίτευξης ενός συγκεκριμένου στόχου. Είναι τελείως διαφορετικό, για παράδειγμα, κάποιος να προσπαθεί να βελτιώνεται ως αθλητής ο ίδιος από το να προσπαθεί να είναι πρώτος σε μία συγκεκριμένη διοργάνωση. Ενώ η γενική προσπάθεια του ανθρώπου προς την εξέλιξη δεν μπορεί να γνωρίσει ποτέ μία συνολική και απόλυτη αποτυχία (παρά μόνο κάποια εμπόδια που πρέπει να υπερκεραστούν), η αποτυχία επίτευξης ενός συγκεκριμένου στόχου επίδοσης γίνεται πολύ πραγματική και έντονα αισθητή.
Η αποτυχία επίτευξης των στόχων αριστείας, κάτι που ακόμη και οι «άριστοι» βιώνουν κατά καιρούς, συνδέεται με την αυτοεκτίμηση των ανθρώπων. Οι άνθρωποι αναγκάζονται να αφήσουν κατά μέρος τις εγγενείς τους τάσεις και να κάνουν ό,τι χρειάζεται για να νιώθουν περήφανοι ή για να αποφεύγουν το πλήγμα στον εγωισμό τους σε περίπτωση αποτυχίας. Στο πεδίο του σχολείου, για παράδειγμα, οι μαθητές είτε διαβάζουν για να πετύχουν υψηλούς βαθμούς είτε στρέφουν το ενδιαφέρον τους σε εξωσχολικές δραστηριότητες. Δύσκολα πια διαβάζουν για τη δική τους προσωπική εξέλιξη. Μπαίνουν στο καλούπι που τους έχει φτιάξει η κοινωνία και δεν ακολουθούν το μονοπάτι της αυτοπραγμάτωσης, της πορείας τους δηλαδή προς την ικανοποίηση των εγγενών τάσεων τους. Όσο οι κοινωνικές προσδοκίες έχουν πρωτεύοντα ρόλο στην εξίσωση, η προοπτική της κοινωνικά κατασκευασμένης επιτυχίας ή αποτυχίας επικρατεί και τα άτομα αδυνατούν να ακολουθήσουν το δικό τους δρόμο.
Τι σημαίνει άραγε αυτό το γεγονός; Μήπως σημαίνει ότι δεν πρέπει καν να υπάρχει αξιολόγηση; Όχι βέβαια! Χωρίς αξιολόγηση και ανατροφοδότηση οι άνθρωποι δεν μπορούν να εξελιχθούν και να κυνηγήσουν τους στόχους που θέτουν οι ίδιοι για τους εαυτούς τους. Χρειάζεται η ανατροφοδότηση ώστε να έχουν εικόνα της παρούσας κατάστασής τους αλλά και μία προοπτική για την περαιτέρω βελτίωση τους. Χωρίς αξιολόγηση, οι άνθρωποι δεν μπορούν να βελτιωθούν στη βάση των προσωπικών τους κλίσεων και ταλέντων. Είναι απαραίτητη λοιπόν η πληροφόρηση, όχι τόσο για να χωρίσουμε τους ανθρώπους σε καλύτερους και χειρότερους αλλά κυρίως για να κάνουμε όλους τους ανθρώπους καλύτερους.
Είναι αυτονόητο βέβαια ότι δεν κάνουν όλοι οι άνθρωποι για όλες τις δουλειές. Εδώ ακριβώς υπεισέρχεται η έννοια της αξιοκρατίας. Πέρα από την αξιολόγηση που παρέχεται για τη βελτίωση του ανθρώπου, υπάρχει η πλευρά της αξιολόγησης που αφορά την καθοδήγηση και την τοποθέτησή του στη θέση που του ταιριάζει. Η αξιοποίηση αυτής της πλευράς της αξιολόγησης από την κοινωνία δεν γίνεται με σκοπό να επιβραβεύσει τους «άξιους», αλλά με σκοπό να παρέχει την ανατροφοδότηση που χρειάζεται ώστε οι άνθρωποι να αναπτύσσουν τις εγγενείς τους τάσεις στη θέση και στην κατεύθυνση που τους αρμόζει. Εκεί θα είναι πιο ευτυχισμένοι αλλά και πιο παραγωγικοί προς όφελος της κοινωνίας.
Τελικά, όλοι οι άνθρωποι μπορούν να προσφέρουν, ο καθένας με βάση τις κλίσεις και τα ταλέντα του. Η αριστεία, ως μηχανισμός που επιβραβεύει τους άριστους, αποπροσανατολίζει τόσο αυτούς που επιβραβεύονται όσο και αυτούς που στερούνται της επιβράβευσης. Είναι σαφές ότι η αριστεία πρέπει να εκλείψει. Η αξιολόγηση, από την άλλη, είναι απαραίτητη ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να αναπτύσσουν τα διαφορετικά ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους, κυρίως με βάση τους στόχους που θέτουν οι ίδιοι οι αξιολογούμενοι. Τέλος, η αξιοκρατία είναι αναγκαία ως κοινωνικό σύστημα ώστε να υποβοηθά αυτή τη διαδικασία με το να ωθεί όλους τους ανθρώπους στην κατεύθυνση που τους ταιριάζει.
Όσοι αδυνατούν να δουν πέρα από τα βραβεία, την προβολή της αριστείας και του κύρους που τη συνοδεύει είναι πολύ πιθανόν να έχουν αποπροσανατολιστεί από τις εγγενείς τους τάσεις και να έχουν ήδη δαμαστεί από τις επιταγές της κοινωνίας. Όσοι από την άλλη φοβούνται την αξιολόγηση και δεν επιθυμούν την αξιοκρατία, έχουν συστηματικά πληγεί από ένα σύστημα που δεν τους άφησε ποτέ να ακολουθήσουν τις εγγενείς τους τάσεις. Τα αντίθετα στρατόπεδα κονταροχτυπιούνται, αλλά κανείς δε συνειδητοποιεί ότι και από τη μία η αριστεία πρέπει να εκλείψει και από την άλλη πρέπει η αξιοκρατία να εμπεδωθεί. Αυτή είναι η βασική οδός για τη σωστή μεταρρύθμιση στην παιδεία, για την ανάπτυξη του ανθρώπου και της κοινωνίας.
ΠΗΓΗ:  Athens Voice

«Μυεί» τους Γάλλους στις ελληνικές πολυφωνίες


 

"Πάντρεψε" δύο μεγάλες της αγάπες, την ιατρική που τη σπούδασε, και τη μουσική που την "κουβαλούσε" στην ψυχή της, από τότε που αντίκρισε τον κόσμο. Σήμερα, η Ξανθούλα Ντακοβάνου, τραγουδίστρια, συνθέτης και στιχουργός, που ζει στη Γαλλία, "θεραπεύει" με τη βελούδινη φωνή της... ψυχές και συστήνει την ελληνική παραδοσιακή μουσική στο φιλόμουσο ευρωπαϊκό κοινό- και όχι μόνο.
"Εγώ ξεκίνησα να γίνω γιατρός κι ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στην Ιατρική. Το τραγούδι μού προέκυψε στην πορεία. Στράφηκα αρχικά προς τα παραδοσιακά γιατί νομίζω πως, υποσυνείδητα, ήθελα να συνδέσω πάλι τη γενιά μου με τα 'πάτρια', μετά τον ξεριζωμό του εμφυλίου. Στην πορεία, ανακάλυπτα όλο και περισσότερο αυτό το υπέροχο ρεπερτόριο, που με στοίχειωσε με τη δύναμη και την αυθεντικότητά του. Επίσης, για την ιδιαίτερη εκφραστικότητα που έχει σε επίπεδο φωνής. Τα μελίσματα, οι λυγμοί, το χρώμα της φωνής, η επικοινωνία με την ψυχή..." λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, από το Παρίσι, η Ξανθούλα Ντακοβάνου.
ΠΗΓΗ:  amna logo

Παρασκευή 22 Μαΐου 2015

ΔΟΕ: Λειτουργία Σχολικών Επιτροπών




 

Αθήνα 22/5/2015
Προς
Τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας
κ. Τάσο Κουράκη
Κοιν.
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.



Θέμα: Λειτουργία Σχολικών Επιτροπών
(με αφορμή την περίπτωση του Δήμου Σαλαμίνας)

                Με αφορμή καταγγελία του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Σαλαμίνας αναφορικά με το ζήτημα της λειτουργίας της Σχολικής επιτροπής του Δήμου Σαλαμίνας, το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. επισημαίνει:
                H συνεχής μείωση της οικονομικής επιχορήγησης για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων (μέσω των ΚΑΠ των σχολικών επιτροπών) έχει δημιουργήσει σωρεία προβλημάτων τα οποία επιφέρουν αρνητικά αποτελέσματα στην εκπαιδευτική διαδικασία και στη λειτουργία των σχολείων. Η μείωση των πιστώσεων για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών με πρόσχημα τις μνημονιακές δεσμεύσεις,  έχει δημιουργήσει συνθήκες  λιτότητας και περικοπών σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας.
Σύμφωνα με την καταγγελία του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Σαλαμίνας: «το πρόβλημα αυτό στις σχολικές μονάδες της Σαλαμίνας, είναι περιπλοκότερο αφού:
·         Δεν γίνεται  κατανομή των εγκεκριμένων πιστώσεων παρά το ότι αυτό προβλέπεται από το νόμο (άρθρο 2).
·          Δεν έχει πιστωθεί ούτε ένα ευρώ στους λογαριασμούς τραπέζης των σχολείων (άρθρο 8, παρ. α και β).
·         Δεν υπάρχουν καταστάσεις εισπράξεων –πληρωμών και ως εκ τούτου δεν δύναται να υπάρχει βιβλίο « ΕΣΟΔΩΝ-ΕΞΟΔΩΝ»,  για να υπάρχει ο έλεγχος των κινήσεων κάθε μήνα.( άρθρο 11).
·         Εξαιτίας αυτής της μη τήρησης της νομοθεσίας δεν κατέστη δυνατό οι διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων της Σαλαμίνας να στείλουν στη σχολική επιτροπή «πρωτότυπα των καταστάσεων εισπράξεων και πληρωμών μαζί με τα σχετικά δικαιολογητικά» (άρθρο 12, παρ. α). Δεν έχει υποβληθεί συνοπτικός ετήσιος πίνακας απολογισμού (άρθρο 12, παρ. β) και έγκριση του από το διοικητικό συμβούλιο της Σχολικής Επιτροπής».

Το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. επανειλημμένα έχει τοποθετηθεί για το θέμα της λειτουργίας των σχολικών επιτροπών, η οποία διέπεται από συγκεκριμένους νόμους και κανόνες που οφείλουν να σέβονται και να εφαρμόζουν όλες οι Δημοτικές Αρχές της χώρας στο πλαίσιο της ευνομούμενης και χρηστής διοίκησης, αλλά και της αντιμετώπισης των προβλημάτων λειτουργίας των σχολικών μονάδων με τα χρήματα που προέρχονται από τις θυσίες των Ελλήνων φορολογούμενων.
Εκφράζουμε την έντονη δυσαρέσκειά μας και αποδοκιμάζουμε κάθε είδους μη σύννομη και αδιαφανή διευθέτηση αναφορικά με τη διαχείριση των χρημάτων των σχολικών επιτροπών από οποιαδήποτε Δημοτική Αρχή υιοθετείται. Στηρίζουμε το Σύλλογο Εκπ/κών Π. Ε. Σαλαμίνας στον αγώνα που δίνει για την εφαρμογή του αυτονόητου, δηλ. της νομιμότητας αναφορικά με τη λειτουργία της σχολικής επιτροπής και παρέχουμε πλήρη συνδικαλιστική και νομική κάλυψη στις ενέργειές του που αποσκοπούν στην επίλυση του ζωτικού αυτού θέματος το οποίο άπτεται της εύρυθμης λειτουργίας των σχολικών μονάδων της Σαλαμίνας αλλά και, κατ’ επέκταση, όλης της χώρας.


Από τη Δ.Ο.Ε.  

                                                                                       

Kostas Dellis and the Jazz Project

Kostas Dellis and the Jazz Project
Kostas Dellis and the Jazz Project
Στις 22 Μαΐου και ώρα 9.30 μ.μ. οι Kostas Dellis and the Jazz Project  εμφανίζονται στο φουαγιέ του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Ιωαννιτών.
Συμμετέχουν οι: Κώστας Δελλής, πιάνο – τρομπόνι, Ορέστης Νίκας, σαξόφωνο – κλαρινέτο, Σωτήρης Χριστοδούλου, μπάσο, Κώστας Γκλίναβος, κρουστά, Χριστίνα Μικρούλη, φωνητικά.
Τηλέφωνο κρατήσεων: 26510 83961 και 6970 970105.
 Αρχική

Η Μελίνα Ασλανίδου την Παρασκευή 22 Μαΐου στο FACTORY of sound IOANNINA

“Μαχαίρι” στις αποσπάσεις εκπαιδευτικών στην ΚΥ του υπ. Παιδείας, τις Περιφερειακές Διευθύνσεις και τους εποπτευόμενους φορείς

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στην έδρα του υπουργείου Παιδείας, στο Μαρούσι, σε άλλες κεντρικές υπηρεσίες του υπουργείου παιδείας, στις Περιφερειακές Διευθύνσεις και τους εποπτευόμενους φορείς της ημεδαπής για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του ενός σχολικού έτους δεν επιτρέπονται. Κάθε διάταξη με αντίθετο ή διαφορετικό περιεχόμενο καταργείται.

Αυτό ορίζει Σχέδιο Διάταξης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας , το οποίο οποίο αναμένεται να συμπεριληφθεί στο πολυνομοσχέδιο που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Επίσης στη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 31 του ν3848/10 προστίθενται και οι εποπτευόμενοι φορείς.
Συγκεκριμένα το σχέδιο Διάταξης ορίζει τα εξής:
Κατ’ εξαίρεση ως μο­νάδες μετάθεσης των εκπαιδευτικών, που αποσπώνται στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στις Περιφερειακές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις και Γραφεία Εκπαίδευσης και τους εποπτευόμενους φορείς της ημεδαπής υπολογίζονται οι προβλεπόμενες για την πλησιέστερη σχολική μονάδα και επιπλέον δύο μονάδες μετάθεσης για κάθε έτος.
 ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα Βουλευτικά Γραφεία δε γίνεται αναφορά στο Σχέδιο Διάταξης.
ΠΗΓΗ: 

Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

ΔΟΕ: Χωρίς δημοσίευση σε Φ.Ε.Κ. η Υπουργική Απόφαση για την επιλογή στελεχών



Αρ. Πρωτ.1625
Αθήνα 21/5/2015
Προς
Τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας
κ. Τάσο Κουράκη
Κοιν.
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Ανακοίνωση - καταγγελία
Χωρίς δημοσίευση σε Φ.Ε.Κ. η Υπουργική Απόφαση
Για την επιλογή στελεχών
 
    Απίστευτα φαινόμενα παρουσιάζονται στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται τη νόμιμη λειτουργία της διοίκησης η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
      Στην εγκύκλιο του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. της 19-5-2015 «Διευκρινίσεις σχετικά με την επιλογή υποψηφίων Διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» , γίνεται η παρακάτω αναφορά : «Σε συνέχεια της αριθμ. Φ.361.22 / 26 / 79840 / Ε3 / 19-5-2015 Υπουργικής Απόφασης που αφορά στην επιλογή των υποψηφίων Διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Εργαστηριακών Κέντρων...».
      Κάθε προσπάθεια που κάναμε να βρούμε και να αναγνώσουμε τη συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση υπήρξε άκαρπη. Η απόφαση δεν είναι δημοσιευμένη σε Φ.Ε.Κ. και, φυσικά, δεν υπάρχει αναρτημένη πουθενά, όπως θα έπρεπε να συμβαίνει.
     Είναι σαφές ότι το παραπάνω αποτελεί σοβαρότατο νομικό ελάττωμα στην όλη διαδικασία επιλογής στελεχών. Στην περίπτωση μάλιστα που, με παράβαση κάθε έννοιας χρηστής διοίκησης, «φανερωθεί» εκ των υστέρων με κάποιο δεσμευμένο αριθμό Φ.Ε.Κ. αυτό θα είναι ξεκάθαρη εξαπάτηση. Και όλα αυτά γιατί το Υπουργείο από όλα τα τεράστια ανοικτά ζητήματα της εκπαίδευσης (δαπάνες, διορισμοί, μετατάξεις, αξιολόγηση, πραγματοποίηση υπηρεσιακών μεταβολών, ειδική αγωγή, προσχολική αγωγή...) επέλεξε ως «κατεπείγον» το θέμα της επιλογής στελεχών αδιαφορώντας τόσο για τη νομιμότητα όσο και για την υποβολή σε απίστευτη ταλαιπωρία όσων εμπλέκονται στη διαδικασία (προσωπικό Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και εκπαιδευτικοί). 
                Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θέτει ζήτημα νομιμότητας της διαδικασίας και σε κάθε περίπτωση θα κινηθεί με κάθε τρόπο για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και την τήρηση των κανόνων δικαίου.

Προκήρυξη πλήρωσης θέσεων Διευθυντών Σχολικών μονάδων- παράταση προθεσμίας υποβολής υποψηφιοτήτων

Logo


Θέμα: « Παράταση προθεσμίας υποβολής υποψηφιοτήτων για πλήρωση θέσεων Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης »

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----
ΓΕΝΙΚΗ  ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ  ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Α/ΘΜΙΑΣ  &  Β/ΘΜΙΑΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Α/ΘΜΙΑΣ  &  Β/ΘΜΙΑΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
---------
Α. Παπανδρέου 37
151 80 Μαρούσι
Ιστοσελίδα: http://www.minedu.gov.gr
Πληροφορίες: Γ. Λιαμπότης
Τηλ:  210-3442125, 210-3442333,
210-3442952,210-3442353,
210-3442268
Mail: dppe@minedu.gov.gr , stelexi@minedu.gov,gr  Βαθμός Ασφαλείας:
Να διατηρηθεί μέχρι:
Μαρούσι,  21 – 5 - 2015
Αρ.Πρωτ.  Βαθμός Προτερ
Φ.361.22/ 29 / 81443 /E3

 ΠΡΟΣ:  1. Περιφερειακές  Διευθύνσεις
                   Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης
                   όλης της χώρας 
               2. Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας
                   Εκπαίδευσης όλης της χώρας 
               3. Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας
                   Εκπαίδευσης όλης της χώρας 
 
Θέμα: « Παράταση προθεσμίας υποβολής υποψηφιοτήτων για πλήρωση θέσεων Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  »
ΣΧΕΤ.: Φ.361.22/27/80025/Ε3/19-5-2015 ( ΑΔΑ: 6Ι5Β465ΦΘ3-ΨΕ2 )
 Σε συνέχεια του ανωτέρω σχετικού, σας γνωρίζουμε ότι παρατείνεται η προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων για πλήρωση θέσεων Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά μία εργάσιμη ημέρα. Συνεπώς καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων υποψηφιότητας για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι η 25η Μαΐου 2015 και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η 3η Ιουνίου 2015.
 Επισημαίνουμε ότι ανάλογα παρατείνεται η διήμερη προθεσμία υποβολής των συμπληρωματικών της αίτησης δικαιολογητικών.

.                                                                                                        Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

                                                                                         ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ

Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Kostas Dellis and the Jazz Project

Kostas Dellis and the Jazz Project

Kostas Dellis and the Jazz Project
Στις 22 Μαΐου και ώρα 9.30 μ.μ. οι Kostas Dellis and the Jazz Project  εμφανίζονται στο φουαγιέ του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Ιωαννιτών.
Συμμετέχουν οι: Κώστας Δελλής, πιάνο – τρομπόνι, Ορέστης Νίκας, σαξόφωνο – κλαρινέτο, Σωτήρης Χριστοδούλου, μπάσο, Κώστας Γκλίναβος, κρουστά, Χριστίνα Μικρούλη, φωνητικά.
Τηλέφωνο κρατήσεων: 26510 83961 και 6970 970105. 

 Αρχική

Επιστολή της ΔΟΕ στον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας



ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ

Αρ. Πρωτ.1624
Αθήνα 20/5/2015
Προς
Τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας
κ. Τάσο Κουράκη
Κοιν.
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Θέμα: Επιλογές Διευθυντών Σχολικών Μονάδων

Κύριε Υπουργέ,
            Πέρα από τις ενστάσεις της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, επί του νέου νομοθετικού πλαισίου για την επιλογή Δ/ντών Σχολικών μονάδων, οφείλουμε να παρατηρήσουμε ότι η ασφυκτική ημερομηνία των τριών (3) ημερών για την κατάθεση των αιτήσεων υποψηφιότητας, τη στιγμή μάλιστα που η σχετική εγκύκλιος σήμερα (20/5/2015) έφτασε στα σχολεία, δημιουργεί τεράστια προβλήματα στους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να υποβάλλουν αίτηση.
            Παρακαλούμε να αναθεωρηθεί η απόφασή σας και να δοθεί χρόνος τουλάχιστον 10 ημερών για την υποβολή των αιτήσεων.

Τρίτη 19 Μαΐου 2015

Προκήρυξη - Χρόνος υποβολής αιτήσεων για την επιλογή υποψηφίων Διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Υπουργείο Παιδείας


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----
ΓΕΝΙΚΗ  ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ  ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Α/ΘΜΙΑΣ  &  Β/ΘΜΙΑΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Α/ΘΜΙΑΣ  &  Β/ΘΜΙΑΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
---------
Α. Παπανδρέου 37
151 80 Μαρούσι
Ιστοσελίδα: http://www.minedu.gov.gr
Πληροφορίες: Γ. Λιαμπότης
Τηλ:  210-3442125, 210-3442333,
210-3442952,210-3442353,
210-3442268
Βαθμός Ασφαλείας:
Να διατηρηθεί μέχρι:

ΑΔΑ:6Ι5Β465ΦΘ3-ΨΕ2
Μαρούσι,   19 – 5 - 2015
Αρ.Πρωτ.  Βαθμός Προτερ
Φ.361.22/ 27 /80025  /E3


 ΠΡΟΣ:  1. Περιφερειακές Διευθύνσεις
                   Εκπαίδευσης
                   όλης της χώρας
               2. Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας
                   Εκπαίδευσης
                   όλης της χώρας
               3. Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας
                   Εκπαίδευσης
                   όλης της χώρας
ΘΕΜΑ: «Διευκρινίσεις σχετικά με την επιλογή υποψηφίων Διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»

Σε συνέχεια της αριθμ. Φ.361.22 / 26 / 79840 / Ε3 / 19-5-2015 Υπουργικής Απόφασης που αφορά στην επιλογή των υποψηφίων Διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Εργαστηριακών Κέντρων, σας γνωρίζουμε, ότι οι προϋποθέσεις επιλογής και τοποθέτησης των ανωτέρω στελεχών, έχουν ως ακολούθως:

Προκήρυξη - Χρόνος υποβολής αιτήσεων

ΔΟΕ: Σχετικά με τις υποχρεωτικές μετατάξεις και τη σκόπιμη διαστρέβλωση των θέσεων της Δ.Ο.Ε.


Αρ. Πρωτ.1623
Αθήνα 19/5/2015
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
 
Θέμα: Σχετικά με τις υποχρεωτικές μετατάξεις και τη σκόπιμη διαστρέβλωση των θέσεων της Δ.Ο.Ε.
  Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
            Με αφορμή τη σκόπιμη παραπληροφόρηση που υπάρχει από διάφορους κύκλους σχετικά με το θέμα των υποχρεωτικών μετατάξεων και τη θέση της Ομοσπονδίας, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επισημαίνει τα εξής:
1.                   Στη συνεδρίαση της επιτροπής για τις μετατάξεις, την Παρασκευή 15-5-2015,  οι εκπρόσωποι του Αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας κατέθεσαν την εισήγηση η οποία περιλαμβάνεται στο Δελτίο Τύπου που εξέδωσε την ίδια ημέρα η Ομοσπονδία και επιβεβαιώνεται από τις ανακοινώσεις των αιρετών εκπροσώπων της Β/θμιας που συμμετέχουν στην επιτροπή.
2.                   Σκόπιμα διαρρέεται ότι η εισήγηση αφορά, επί της ουσίας, και τους  3.655 μεταταγμένους εκπαιδευτικούς ενώ στην πραγματικότητα (εάν βέβαια το Υπουργείο έχει την πρόθεση να τηρήσει τις δεσμεύσεις του) αφορά μόνο τους 1.306 συναδέλφους των κοινών ειδικοτήτων αφού οι ειδικότητες των υπολοίπων δεν προϋπήρχαν στην Α/θμια εκπαίδευση και η τοποθέτησή τους δεν επηρεάζει  εκπαιδευτικούς της Α/θμιας εκπαίδευσης.
3.                  Από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε, από την τότε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, η διαδικασία των υποχρεωτικών μετατάξεων, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εξέφρασε την κατηγορηματική του αντίθεση και ζήτησε να πραγματοποιηθούν οι υπηρεσιακές μεταβολές με τη νόμιμη διαδικασία. (σύσταση οργανικών θέσεων, μεταθέσεις Α/θμιας, μετατάξεις). Αυτό δηλαδή που γινόταν πριν την ψήφιση του Ν.4172.
4.                   Παρά τις αντιδράσεις της Δ.Ο.Ε. αλλά και των συναδέλφων της Α/θμιας που θίγονται από αυτή τη διαδικασία το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην πραγματοποίηση 3.655 μετατάξεων με αποτέλεσμα πολλοί εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας να προσφύγουν στα δικαστήρια και να υπάρχουν, ήδη, δικαστικές αποφάσεις που χαρακτηρίζουν παράνομη τη διαδικασία.
5.                  Στη συνεδρίαση της επιτροπής που έγινε στις 15-5-2105 οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας ανακοίνωσαν τη γνωστή εισήγηση για ανάκληση όλων των μετατάξεων κοινών και μη κοινών ειδικοτήτων, καθώς και των μετατάξεων σε διοικητικές θέσεις, εξηγώντας ότι η ανάκληση της μετάταξης και των μη κοινών ειδικοτήτων καθώς και των μεταταγμένων σε διοικητικές θέσεις είναι τυπική νομική πράξη που γίνεται λόγω της ύπαρξης δικαστικών αποφάσεων που αφορούν τη μοριοδότηση και τον τρόπο τοποθέτησης.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:
  • Να προχωρήσει άμεσα στη σύσταση των απαραίτητων οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην Α/θμια Εκπαίδευση σύμφωνα με τις προτάσεις που απέστειλαν τα Π.Υ.Σ.Π.Ε., κάτι που εξ αρχής αποτελεί βασική θέση της Δ.Ο.Ε. και τον μοναδικό τρόπο ώστε να επιλυθεί το τεράστιο αυτό ζήτημα.
  • Να δημοσιοποιήσει άμεσα τα μόρια των συναδέλφων μη κοινών ειδικοτήτων (καθώς και των μεταταγμένων σε διοικητικές θέσεις) και αφού ολοκληρωθεί ο έλεγχος της νομιμότητας να προχωρήσει άμεσα στην τοποθέτησή τους στις οργανικές θέσεις που θα συσταθούν.
  • Για τις 1.306 θέσεις των κοινών ειδικοτήτων να προχωρήσει άμεσα στις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων της Α/θμιας και στη συνέχεια σε μετατάξεις εκπαιδευτικών Β/θμιας στις εναπομείνασες θέσεις αφού ολοκληρωθεί και γι' αυτούς ο έλεγχος των μορίων.
  • Εξυπακούεται πως πρέπει να δοθεί η δυνατότητα ανάκλησης της μετάταξης σε όσους συναδέλφους της Β/θμιας το επιθυμούν και επιστροφής τους στη θέση που κατείχαν πριν τις μετατάξεις.
  • Παράλληλα το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ θα πρέπει να μεριμνήσει ώστε κανένας εκπαιδευτικός να μη μετακινηθεί εκτός του τόπου συμφερόντων του.
             Τέλος το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την ηγεσία του Υπουργείου να προχωρήσει άμεσα στην πλήρη κατάργηση του Ν.4172/13, ως μνημονιακού Νόμου που έφερε απολύσεις, διαθεσιμότητες, υποχρεωτικές μετατάξεις στο δημόσιο και στην εκπαίδευση και αναστάτωσε δραματικά τη ζωή χιλιάδων εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους. Είναι τραγικό και δεν επιτρέπεται οι εκπαιδευτικοί να αποτελούν τα εξιλαστήρια θύματα των επιζήμιων πολιτικών των κυβερνήσεων.


Καταγγελία των συλλήψεων των Τούρκων αγωνιστών


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καταγγέλλει τις συλλήψεις τεσσάρων Τούρκων αγωνιστών, του Gültekin Erol, του Kaya Turgut, του Pektaş Deniz και της Ozdemir Arzu, που έγιναν στις 15 και 18 Απρίλη, από τη λεγόμενη «αντιτρομοκρατική» υπηρεσία η οποία εισέβαλε στα σπίτια τους.
Ο Gültekin Erol, ο Kaya Turgut και η Ozdemir Arzu έχουν άδεια εξάμηνης παραμονής στην Ελλάδα και ζητούν άσυλο, καθώς διώκονται από την τούρκικη Κυβέρνηση λόγω των δημοκρατικών τους αγώνων, ενώ ο Pektaş Deniz είναι Γερμανός υπήκοος. Η Ozdemir Arzu απαλλάχθηκε στις 30/4 από κάθε κατηγορία και περιμένει να προχωρήσει η διαδικασία ασύλου.
Τα ευρωπαϊκά εντάλματα σύλληψης από Γαλλία και Γερμανία, που εκκρεμούσαν σε βάρος τους και η σύλληψή τους από τις διωκτικές αρχές της χώρας μας έχουν ξεκάθαρο πρόσημο, καθώς δεν τους προσάπτεται καμία κατηγορία.
Ουσιαστικά διώκονται για τις απόψεις τους και για τη δημοκρατική τους δράση!
Οι συλλήψεις αυτές εντάσσονται στην πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης που, στο όνομα της λεγόμενης «αντιτρομοκρατίας», οδήγησε το τελευταίο διάστημα, σε διάφορες χώρες της Ε.Ε., σε σωρεία συλλήψεων αγωνιστών από την Τουρκία. Αυτοί που στηρίζουν και προωθούν αυτήν την πολιτική συγκαλύπτουν, με τον πιο χυδαίο τρόπο, το πραγματικό πρόσωπο του τούρκικου κράτους. Προσπαθούν να κρύψουν ότι πραγματικοί τρομοκράτες των λαών είναι το κεφάλαιο και ο ιμπεριαλισμός!
Στόχος αυτών των συλλήψεων δεν είναι άλλος από την τρομοκράτηση και ποινικοποίηση των αγώνων των λαών και ιδιαίτερα της Τουρκίας.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καταγγέλλει τις συλλήψεις αυτές, εκφράζοντας ταυτόχρονα την αμέριστη αλληλεγγύη της στους Τούρκους αγωνιστές.
ΚΑΜΙΑ ΑΠΕΛΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ Ή ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΗ ΧΩΡΑ!
ΑΜΕΣΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ!
ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΟΘΕΙ ΤΩΡΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΑΣΥΛΟ!
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Μνημεία της λήθης. Ίχνη του Β' Παγκοσμίου πολέμου στην Ελλάδα και στην Ευρώπη

Βιβλιοπαρουσίαση: Άννα Μαρία Δρουμπούκη, Μνημεία της λήθης. Ίχνη του Β' Παγκοσμίου πολέμου στην Ελλάδα και στην Ευρώπη

Τετάρτη 20 Μαΐου, ώρα 8:30
Είσοδος ελεύθερη
Πολιτιστικός Πολυχώρος "Δημ. Χατζής"
Άννα Μαρία Δρουμπούκη
Μνημεία της λήθης.
Ίχνη του Β' Παγκοσμίου πολέμου στην Ελλάδα και στην Ευρώπη

Εκδόσεις Πόλις
Βιβλιοπαρουσίαση
Ομιλητές:
Χάγκεν Φλάισερ, Ιστορικός, ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών,
Λήδα Παπαστεφανάκη, Ιστορικός, αναπληρώτρια καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Iωαννίνων,
Οντέτ Βαρών - Βασάρ, Ιστορικός, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο,
Μωυσής Ελισάφ, καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και η συγγραφέας
Στο οπισθόφυλλο του βιβλίου αναφέρεται:

Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

ΔΟΕ: 84η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Μπράτης: τρεις δικαστικές αποφάσεις έχουν φτάσει στο Υπουργείο Παιδείας, εκτιμώ ότι το πρόβλημα θα αντιμετωπισθεί!



Στο υπουργείο έχουν φτάσει τρεις δικαστικές αποφάσεις με τις οποίες δικαιώνονται συνάδελφοι που είχαν κάνει προσφυγές για τη διαδικασία των υποχρεωτικών μετατάξεων.Η μία εξ αυτών κρίνει ότι ήταν παράνομο το ότι προηγήθηκαν στις τοποθετήσεις εκείνοι που ήταν στην ίδια περιφέρεια ,έναντι άλλων που προέρχονταν από άλλη περιφέρεια κι είχαν περισσότερα μόρια.Η εφαρμογή της δικαστικής απόφασης θα έχει ως αποτέλεσμα 1200 μεταβολές στις μη κοινές ειδικότητες.Προφανώς αυτός είναι και ο λόγος ανάκλησης της απόφασης των μετατάξεων και για τις μη κοινές ειδικότητες,που δεν δημιουργούν πρόβλημα με ειδικότητες της ΠΕ.Για τις μη κοινές ειδικότητες-2306 συνάδελφοι-επιμένω πως δεν υπάρχει κανένα θέμα.Εφόσον δημοσιοποιηθούν τα μόρια θα τοποθετηθούν στις κενές οργανικές θέσεις που θα δημιουργηθούν,συγκρινόμενοι μεταξύ τους.Για τις κοινές ειδικότητες-1306 συνάδελφοι- αφού γίνουν οι μεταθέσεις των εκπκών της ΠΕ,θα τοποθετηθούν στα κενά που θα απομείνουν.Ήδη στο υπουργείο ετοιμάζεται το έγγραφο προς το ΓΛΚ για τη σύσταση οργανικών θέσεων στην ΠΕ.Αν μάλιστα οι θέσεις είναι περισσότερες από τους μεταταγέντες-που θα είναι-εκτιμώ ότι το πρόβλημα θα αντιμετωπισθεί.
ΠΗΓΗ:  https://www.facebook.com/

Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με το θέμα των υποχρεωτικών μετατάξεων του 2013

18-05-15 Σχετικά με το θέμα των υποχρεωτικών μετατάξεων του 2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ypdvmth main foto 2015Αναφορικά με το θέμα των υποχρεωτικών μετατάξεων του 2013, για το οποίο έχει προκληθεί αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα, το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, διευκρινίζει τα ακόλουθα:
Δεν υπάρχει, προς το παρόν, καμία ειλημμένη απόφαση. Το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων αναγνωρίζοντας τη σοβαρότητα και την συνθετότητα του ζητήματος, προχώρησε στην σύσταση επιτροπής με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, Ομοσπονδιών και υπηρεσιακών παραγόντων. Στόχος είναι η διερεύνηση αξιόπιστων και αποτελεσματικών προτάσεων θεραπείας των στρεβλώσεων, στο πλαίσιο της αντικειμενικότητας και της δικαιοσύνης. Η επιτροπή συνεχίζει τις εργασίες της προκειμένου να εισηγηθεί τις προτάσεις της στην πολιτική ηγεσία, η οποία έχει και την τελική ευθύνη.

Σε κάθε περίπτωση, πρόθεση του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι να εξαντλήσει τον διάλογο με τα όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη προκειμένου να εξευρεθεί η λύση εκείνη που θα είναι προς όφελος τόσο της εκπαιδευτικής διαδικασίας όσο και της εκπαιδευτικής κοινότητας στο σύνολο της.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Νέο κύμα συνταξιοδοτήσεων από εκπαιδευτικούς

Με νέο κύμα χιλιάδων συνταξιοδοτήσεων έρχεται αντιμέτωπη η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς, καθώς, όπως έγινε γνωστό, οι αιτήσεις για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ξεπερνούν τις 5.200.

ΠΡΩΤΟΙ ΟΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ  Ο μεγαλύτερος αριθμός αιτήσεων για συνταξιοδότηση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση εντοπίζεται με μεγάλη διαφορά στην ειδικότητα των Φιλολόγων. Ακολουθούν οι Μαθηματικοί και έπονται ο
ΠΡΩΤΟΙ ΟΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ

Ο μεγαλύτερος αριθμός αιτήσεων για συνταξιοδότηση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση εντοπίζεται με μεγάλη διαφορά στην ειδικότητα των Φιλολόγων. Ακολουθούν οι Μαθηματικοί και έπονται οι Φυσικοί
Η προθεσμία υποβολής έληξε στις 30 Απριλίου και σύμφωνα με τα στοιχεία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ο αριθμός των αιτήσεων έφτασε τις 1.543 και στη Δευτεροβάθμια τις 3.695. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, μάλιστα, ο αριθμός των καθηγητών που αναμένεται να συνταξιοδοτηθούν είναι αυξημένος σε σχέση με πέρυσι κατά 13%.
Οπως αναφέρει ο αιρετός του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νεκτάριος Κορδής, οι αιτήσεις παραιτήσεων μόνιμου εκπαιδευτικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που υποβάλλονται το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου θεωρούνται ότι έχουν γίνει αποδεκτές και λύονται αυτοδίκαια οι υπαλληλικές σχέσεις με το τέλος του διδακτικού έτους. Ανάκληση της αίτησης μπορεί να υποβληθεί μέσα σε έναν μήνα από την αρχική αίτηση και μέχρι τα τέλη Μαΐου.
Με δεδομένο, πάντως, ότι πέρυσι είχαν συνταξιοδοτηθεί από γυμνάσια, λύκεια και επαγγελματικά λύκεια 3.226 καθηγητές, ο φετινός αριθμός των εκπαιδευτικών που θα αποχωρήσει -εάν δεν ανακληθούν ορισμένες από τις αιτήσεις έως τα τέλη Μαΐου- είναι αυξημένος κατά σχεδόν 13%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε και επεξεργάστηκε ο κ. Κορδής, ο μεγαλύτερος αριθμός αιτήσεων για συνταξιοδότηση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εντοπίζεται με μεγάλη διαφορά στην ειδικότητα των Φιλολόγων, ακολουθούν οι Μαθηματικοί και έπονται οι Φυσικοί. Τα στοιχεία αυτά θα πρέπει να τα έχουν υπόψη οι εκπαιδευτικοί που αναμένουν να διοριστούν σε μόνιμες θέσεις εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς, καθώς είναι πολύ πιθανό να δοθεί προτεραιότητα -μεταξύ άλλων- και σε αυτές τις ειδικότητες.
Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, βάσει των στοιχείων του αιρετού του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δημήτρη Μπράτη, υπέβαλαν αίτηση για συνταξιοδότηση 1.543 άτομα, εκ των οποίων 1.151 δάσκαλοι, 231 νηπιαγωγοί και 161 καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων.
Στην ατζέντα οι διορισμοί
Συνεδριάζει σήμερα για πρώτη φορά στο υπουργείο Παιδείας η 15μελής επιτροπή για το νέο σύστημα διορισμών αποσπάσεων και μετατάξεων που θα ισχύσει εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς.
Η επιτροπή αποτελείται από υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Παιδείας, συμβούλους του υπουργού και του αναπληρωτή υπουργού και συνδικαλιστές της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας και της ΟΛΜΕ. Τα μέλη της επιτροπής θα κληθούν κατ' αρχάς να βρουν λύση στο ακανθώδες θέμα που αφορά τα κριτήρια που θα ισχύσουν για τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών την ερχόμενη σχολική χρονιά. Ο τελικός αριθμός των πιστώσεων που θα διατεθεί στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας υπολογίζεται περίπου σε 2.500.
Οι χιλιάδες αναπληρωτές που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας αγωνιούν για το εάν θα πληρούν τα κριτήρια που θα τεθούν για τους διορισμούς του ερχόμενου σχολικού έτους.
Τα μέλη της επιτροπής θα εξετάσουν ακόμη θέματα μετατάξεων και αποσπάσεων των εκπαιδευτικών.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ
ΠΗΓΗ:  ethnos.gr

Διάλεξη με θέμα «Με αφορμή το μνημείο της Πύδνας: τάφοι βασιλέων ή βασιλικών εταίρων;»

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Διάλεξη με θέμα «Με αφορμή το μνημείο της Πύδνας: τάφοι βασιλέων ή βασιλικών εταίρων;»

Η Κοσμήτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Καθηγήτρια Κατερίνη Λιάμπη και η Εταιρεία Φίλων του Αρχαιολογικού Μουσείου Ιωαννίνων σας προσκαλούν στη διάλεξη με θέμα:
«Με αφορμή το μνημείο της Πύδνας: τάφοι βασιλέων ή βασιλικών εταίρων;»
στην οποία θα μιλήσουν οι αρχαιολόγοι της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πιερίας Ματθαίος Μπέσιος και Αθηνά Αθανασιάδου

τη Δευτέρα, 18 Μαΐου 2015, ώρα 19:00,

στο Αμφιθέατρο της Κεντρικής Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
 
Οργάνωση : Kοσμητεία Φιλοσοφικής Σχολής και Εταιρεία Φίλων του Αρχαιολογικού Μουσείου Ιωαννίνων
Τοποθεσία : Αμφιθέατρο της Κεντρικής Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ωρα : 19:00
 

Σχετικό Αρχείο :

http://www.uoi.gr/files/news/attachments/7185.doc