Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2015

Δεκαπενταμελή με ένα κλικ

ΛΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΡΟΥ
Ο Δημήτρης Τερζόπουλος έχει ήδη «στρατολογηθεί» από την Google.  Ο Δημήτρης Τερζόπουλος έχει ήδη «στρατολογηθεί» από την Google. 

 «Μην το συζητάς, βρήκαμε την υγειά μας». Ο Βαγγέλης Αργυράκης είναι καθηγητής Πληροφορικής στο Α΄ Αρσάκειο Ψυχικού και κάθε χρόνο, τέτοιες μέρες, καλείται μαζί με συναδέλφους του να επιβλέψει τη διαδικασία εκλογής του 15μελούς συμβουλίου σε γυμνάσιο και λύκειο. «Πού είναι οι εποχές που ξεκινούσαμε τις εκλογές τη δεύτερη διδακτική ώρα και τελειώναμε την έβδομη! Δηλαδή από τις 9 το πρωί για να προλάβουμε οριακά το σχόλασμα με τα τελευταία αποτελέσματα. Ευτυχώς τελείωσαν αυτά», λέει στην «Κ».

Τα Αρσάκεια Τοσίτσεια Σχολεία, όπως επίσης το Λεόντειο Λύκειο, το Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών και η Ελληνογαλλική Σχολή Jean d’ Arc, εκλέγουν τα τελευταία χρόνια 15μελή μέσω ενός πρωτοποριακού συστήματος ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, και πιο γρήγορα και πιο αξιόπιστα. Ο λόγος για το «e-κλογές» (e-kloges.gr), την εφαρμογή που έχει αναπτύξει ο Δημήτρης Τερζόπουλος, τελειόφοιτος Πληροφορικής στο ΕΜΠ, που από πέρυσι έχει «στρατολογηθεί» για full time απασχόληση ως αναλυτής από το ελληνικό γραφείο της Google.

Διόλου τυχαία. Την πρώτη «έκδοση» της εφαρμογής τη σκάρωσε το καλοκαίρι του 2007, όταν είχε μόλις τελειώσει τη Γ΄ Γυμνασίου. «Οι εκλογές ήταν κάτι που μας αφορούσε όλους», λέει ο ίδιος στην «Κ». «Αλλά η διαδικασία ήταν γεμάτη προβλήματα. Από την καταμέτρηση, τα λάθη, τους καβγάδες, τη νοθεία. Ηθελα να λύνει αυτά τα θέματα».

Μέχρι στιγμής, τουλάχιστον 30.000 μαθητές έχουν ψηφίσει για εκπροσώπους τους στα σχολικά συμβούλια μέσω του «e-κλογές». Με τη σημερινή της μορφή (τα τελευταία χρόνια ο κ. Τερζόπουλος την αναβαθμίζει συνεχώς), η εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διεξαγωγή κάθε είδους ψηφοφορίας ή δημοψηφίσματος όχι μόνον από σχολεία, αλλά από οποιονδήποτε οργανισμό, σύλλογο ή σωματείο. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κάθε μέσο, κινητό τηλέφωνο, τάμπλετ ή ηλεκτρονικό υπολογιστή, χωρίς να απαιτεί εγκατάσταση. Το συγκριτικό της πλεονέκτημα έναντι της «παραδοσιακής» διαδικασίας είναι η αξιοπιστία, αφού το σύστημα ταυτοποιεί τους χρήστες και δεν επιτρέπει διπλή ψήφο, ενώ εφόσον το ψηφοδέλτιο «μπει» στην ηλεκτρονική κάλπη εκμηδενίζεται η δυνατότητα επανασύνδεσης του ψηφοφόρου με το ψηφοδέλτιό του, εξαλείφοντας έτσι κάθε πιθανότητα αλλοίωσης του αποτελέσματος. Σημειώνεται ότι υπάρχει η δυνατότητα επιλογής άκυρου και λευκού.

Για τους καθηγητές, το μεγαλύτερο ατού του «e-κλογές» είναι η ταχύτητα. Η καταμέτρηση των ψήφων και η έκδοση των αποτελεσμάτων γίνονται αυτόματα. Με ένα κλικ, τα αποτελέσματα εμφανίζονται στην οθόνη της εφορευτικής επιτροπής. «Σε δύο διδακτικές ώρες έχουμε τελειώσει», λέει ο κ. Αργυράκης. «Ενα ένα τα τμήματα έρχονται να ψηφίσουν και κατόπιν, πατώντας ένα κουμπί, έχουμε κατευθείαν τα αποτελέσματα». Μπορεί τα παιδιά να στενοχωριούνται που πλέον χάνουν μόνο 15 λεπτά από το μάθημα, αλλά οι καθηγητές τους μάλλον πανηγυρίζουν που άφησαν πίσω τις εποχές με τις γραμμούλες δίπλα στο όνομα των υποψηφίων στον μαυροπίνακα. Σε κανέναν, επίσης, δεν έλειψαν οι επανακαταμετρήσεις στις περιπτώσεις που έβγαινε η φήμη για «νοθεία».

Πρόπερσι, το «e-κλογές» υιοθετήθηκε από τον Δήμο Καλλιθέας για τις εκλογές των 15μελών και στα 19 σχολεία της περιφέρειάς του. Μάλιστα, δρομολογήθηκε τότε η επέκταση της χρήσης της εφαρμογής και σε άλλους κοινωνικούς χώρους, αλλά και σαν πλατφόρμα ηλεκτρονικής έκφρασης των δημοτών. Με την αλλαγή, όμως, της δημαρχιακής αρχής, τα σχέδια «πάγωσαν».

Ο Δήμος Καλλιθέας, πάντως, παραμένει ο μόνος κρατικός φορέας που έχει προσεγγίσει τον Δημήτρη Τερζόπουλο σχετικά με την εφαρμογή του. «Το ιδανικό θα ήταν να πραγματοποιούνται και οι εθνικές εκλογές ηλεκτρονικά», λέει ο φοιτητής. «Ετσι μόνο διασφαλίζονται αδιάβλητα αποτελέσματα που δεν μπορούν να αμφισβητηθούν από κανέναν, ενώ μειώνεται και το κόστος των εκλογών. Η τεχνολογία υπάρχει».

Οσο για την εμπειρία του στην Google, «ε, είναι ακριβώς αυτό που έχετε δει στις φωτογραφίες, είναι φανταστικά».
ΠΗΓΗ:

Νέο ταμείο αποκλειστικά για την ελληνική Ερευνα

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ
Στόχος της Βραδιάς του Ερευνητή, που διοργανώνεται κάθε χρόνο σε περισσότερες από 300 πόλεις σε όλη την Ευρώπη, είναι η ανάδειξη του έργου των ερευνητών στην επιστήμη και την κοινωνία.  
Στόχος της Βραδιάς του Ερευνητή, που διοργανώνεται κάθε χρόνο σε περισσότερες από 300 πόλεις σε όλη την Ευρώπη, είναι η ανάδειξη του έργου των ερευνητών στην επιστήμη και την κοινωνία. 

Την περασμένη εβδομάδα στο κεντρικό κτίριο «Αβέρωφ» του ΕΜΠ, στο ιστορικό συγκρότημα της οδού Πατησίων, διοργανώθηκε η Βραδιά του Ερευνητή, «μια γιορτή για την επιστήμη και την έρευνα» όπως έλεγαν οι διοργανωτές. Και ήταν αληθινά μια τέτοια γιορτή, καθώς οι εκατοντάδες επισκέπτες γέμισαν –κάποιες στιγμές, ασφυκτικά– τις αίθουσες τις δύο ορόφων του κτιρίου στις οποίες οι ερευνητικές ομάδες παρουσίαζαν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους. Στόχος της Βραδιάς του Ερευνητή, που διοργανώνεται κάθε χρόνο σε περισσότερες από 300 πόλεις σε όλη την Ευρώπη, είναι η ανάδειξη του έργου των ερευνητών και της σπουδαιότητας του ρόλου τους στην επιστήμη και την κοινωνία. Μάλιστα, οι Ελληνες ερευνητές έχουν δυναμική παρουσία στο διεθνές ερευνητικό γίγνεσθαι. Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ), η οποία αντλεί δεδομένα από τη βάση Web of Science, με βάση τον αριθμό των δημοσιεύσεων σε σχέση με την εθνική δαπάνη για έρευνα και ανάπτυξη και συγκριτικά με το ερευνητικό δυναμικό στη χώρα, η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ετσι, όσον αφορά τον αριθμό των δημοσιεύσεων για κάθε εκατομμύριο νομισματικής μονάδας που δαπανάται για έρευνα και ανάπτυξη στις χώρες της Ε.Ε., η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση μετά την Κροατία και τη Ρουμανία. Οσον αφορά τον αριθμό των δημοσιεύσεων ανά ισοδύναμο πλήρους απασχόλησης ερευνητή για κάθε χώρα, η Ελλάδα εμφανίζεται στην έκτη θέση, μετά τις Ολλανδία, Κροατία, Ιταλία, Ιρλανδία και Σουηδία. Μόνο που ενώ στις προηγμένες δυτικές χώρες έχουν βρεθεί τα χρηματοδοτικά και θεσμικά μέσα ώστε οι ερευνητικές ιδέες να αξιοποιούνται από τα κράτη και τις επιχειρήσεις, στην Ελλάδα η σύνδεση αυτή είναι πολύ αδύναμη. Και λόγω της δημοσιονομικής κρίσης, δυσχεραίνεται ακόμη περισσότερο. Για τον σκοπό αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» ο αναπληρωτής υπουργός Ερευνας και Καινοτομίας Κώστας Φωτάκης σχεδιάζει τη δημιουργία ενός Ταμείου αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση της έρευνας στην Ελλάδα.

Ειδικότερα, το Ταμείο θα δημιουργηθεί με κονδύλια του ΕΣΠΑ και με δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Για τον στόχο αυτό μάλιστα ήδη έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες από τον κ. Φωτάκη, ο οποίος κατείχε το ίδιο χαρτοφυλάκιο στην προηγούμενη κυβέρνηση. Στον σχεδιασμό του υπουργείου είναι το Ταμείο να μετεξελιχθεί σε ανεξάρτητη αρχή, ώστε να λειτουργεί με ευελιξία για τη χρηματοδότηση επιχειρήσεων που βασίζονται σε ερευνητικές ιδέες και καινοτόμα προγράμματα. Κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί, καθώς η τροφοδότηση του Ταμείου δεν θα σχετίζεται με χρηματοδοτικά κεφάλαια που λαμβάνει η Ελλάδα στο πλαίσιο της τελευταίας δανειακής της σύμβασης με την Ε.Ε. και το ΔΝΤ.

«Μεγαλύτερη τόλμη»

«Είναι καιρός να υπάρξει μεγαλύτερη τόλμη από τις εταιρείες και την πολιτεία, με τη δημιουργία εταιρειών χαρτοφυλακίου για τη χρηματοδότηση της καινοτομίας» ανέφερε η καθηγήτρια του ΕΜΠ κ. Τώνια Μοροπούλου, μιλώντας στην ημερίδα που διοργανώθηκε στο ΕΜΠ στο πλαίσιο της Βραδιάς του Ερευνητή. «Οφείλουμε να δημιουργήσουμε ευκαιρίες για να ξεδιπλωθεί όλο το δυναμικό που έχει η πολύ αξιόλογη ερευνητική κοινότητα στην Ελλάδα», πρόσθεσε ο Σπύρος Γεωργάτος, καθηγητής του Παν. Ιωαννίνων και στενός συνεργάτης του κ. Φωτάκη. «Και μακριά από την αναξιοκρατία και τις πελατειακές λογικές», όπως τόνισε. «Το 75% της έρευνας στην Ελλάδα παράγεται στα πανεπιστήμια. Πρέπει να προβάλλεται το έργο τους» ζήτησε ο πρύτανης του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, για να προσθέσει η κ. Μοροπούλου ότι «έρευνα κάνουν και οι εταιρείες, όμως ποτέ η Γενική Γραμματεία Ερευνας και Τεχνολογίας δεν άκουσε τις προτάσεις τους για τις στρατηγικές προτεραιότητες και τις επιδιώξεις τους».
Επιχειρηματικές ευκαιρίες
Η ελληνική οικονομία έως τώρα δεν έχει αξιοποιήσει τα αποτελέσματα της έρευνας στην Ελλάδα. Και αυτό παρότι η ερευνητική δουλειά των ΑΕΙ έχει προσφέρει οικονομικά οφέλη στη χώρα και δη σε τομείς όπως ο τουρισμός (π.χ. με την ανακάλυψη των σημαντικών αρχαιοτήτων). Επίσης, η ερευνητική δουλειά μπορεί να προσφέρει επιχειρηματικές ευκαιρίες, όπως στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Ενδεικτικά, καθώς η παγκόσμια απαίτηση ενέργειας διαρκώς αυξάνεται, μια από τις πιο ελκυστικές λύσεις στο πρόβλημα της ηλεκτροπαραγωγής είναι η αιολική ενέργεια, που αναμένεται να καλύψει το 20% των ενεργειακών απαιτήσεων μέχρι το 2030. Για να πραγματοποιηθεί ο ενεργειακός στόχος του 20%, οι ανεμογεννήτριες διαρκώς αυξάνουν τόσο σε απόδοση ηλεκτρικής ισχύος όσο και σε μέγεθος. Ετσι, η βασική ιδέα έρευνας του δρος Ανδρέα Καμπίτση και του υποψήφιου διδάκτορα Ιωάννη Δίκαρου υπό την καθοδήγηση του καθηγητή ΕΜΠ Ευάγγελου Σαπουντζάκη, που παρουσιάστηκε στο ΕΜΠ ήταν να σχεδιαστούν και να μελετηθούν οι ανεμογεννήτριες του μέλλοντος. Η ερευνητική εργασία δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο του 2015, στο διεθνές περιοδικό Journal of Computational and Nonlinear Dynamics. Οπως ανέφεραν οι ερευνητές στην «Κ», η πρωτοτυπία της έρευνας έγκειται στον μαθηματικό τρόπο προσομοίωσης και τον τρόπο επίλυσης του προβλήματος. Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν τη σημαντική επιρροή των μη γραμμικών φαινομένων, του τρόπου θεμελίωσης και του τρόπου φόρτισης της ανεμογεννήτριας.

ΠΗΓΗ:

Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2015

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εμπνευσμένοι δάσκαλοι-ες δεν είναι ...βολεμένοι και βολεμένες

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Α. Εμπνευσμένοι δάσκαλοι και εμπνευσμένες δασκάλες  δεν είναι εκείνοι και εκείνες που ακολουθούν χρόνια την ίδια πεπατημένη, βολεμένοι και βολεμένες στα γνωστά τους κατατόπια ούτε εκείνοι και εκείνες που ρητορεύουν από την έδρα καθηλώνοντας σε παθητικό ρόλο τους μαθητές και τις μαθήτριές τους.
Β. Είναι εκείνοι και εκείνες που έχουν πνεύμα ανήσυχο, που διαρκώς αναζητούν καλύτερες ιδέες, νέα διδακτικά εργαλεία, νέες διδακτικές πρακτικές, που θέλουν να δώσουν πραγματικό νόημα σε αυτό που γίνεται μέσα στην τάξη, συνδέοντάς το με ό,τι συμβαίνει έξω από αυτήν, στην κοινωνία.
Γ. Είναι εκείνοι και εκείνες που δεν διεκπεραιώνουν απλώς την ύλη, αλλά που σχεδιάζουν έτσι το μάθημα, ώστε να κινητοποιήσουν το ενδιαφέρον, να ξυπνήσουν την περιέργεια των παιδιών, να αναπτύξουν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και τα ιδιαίτερα ταλέντα τους, να καλλιεργήσουν  την αναλυτική και συνθετική τους σκέψη και συνεπώς την κριτική τους ικανότητα, να διευρύνουν τους ορίζοντές τους.
Τα παραπάνω  επισήμανε  ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης  χαιρετίζοντας την έναρξη της διημερίδας του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΔ) με θέμα «Ψηφιακά μέσα και διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων», ενώ υπογράμμισε τα εξής:
  1. Χωρίς αμφιβολία η χρήση των νέων τεχνολογιών είναι από μόνη της κάτι ελκυστικό για αυτές τις γενιές των «ψηφιακά ιθαγενών» παιδιών και εφήβων μας. Μπορεί να βοηθήσει να σπάσει η ρουτίνα του σχολείου φτάνει να μην χρησιμοποιούνται για να υποστηρίξουν ένα παραδοσιακό, δασκαλοκεντρικό μάθημα αλλά, αντίθετα, μια διαδικασία προσέγγισης της γνώσης με τρόπο ενεργητικό από την πλευρά των μαθητών και των μαθητριών. Τα διδακτικά σενάρια που σχεδιάστηκαν υπό την καθοδήγηση του Κ.Ε.Γ. αντιλαμβάνομαι ότι βρίσκονται σε αυτή την κατεύθυνση και γι΄ αυτό θεωρώ πολύ σημαντική τη διάχυση αυτού του υλικού και την αξιοποίησή του στις σχολικές αίθουσες.  
  2. Κάτι ακόμα. Έχω πληροφορηθεί ότι οι δημιουργοί των σεναρίων εργάστηκαν, ανταλλάσσοντας ιδέες και αλληλοϋποστηριζόμενοι στην προσπάθειά τους αυτή τόσο πρακτικά όσο και ηθικά. Παρότι καθένα από τα σενάρια φέρει την υπογραφή ενός προσώπου, αποτελούν το έργο μιας κοινότητας που μοιράστηκε ένα όραμα και εξασφάλισε αλληλοβοήθεια στα μέλη της. Αυτό το μοντέλο της συνεργασίας ελπίζουμε ότι, με τις πρωτοβουλίες που θα λάβουμε ως υπουργείο, σταδιακά θα εμπεδωθεί σε όλες τις σχολικές μονάδες, βελτιώνοντας την ποιότητα του διδακτικού έργου και φέρνοντας αξιοθαύμαστα αποτελέσματα όπως έφερε και τούτη η συλλογική δουλειά.
  3. Αναμένω με ενδιαφέρον τη συνέχεια του εγχειρήματος. Εύχομαι η διάχυση του υλικού αυτού να συνεχιστεί τους επόμενους μήνες με αντίστοιχες εκδηλώσεις και σε άλλες πόλεις και ίσως και με πρωτοβουλίες άλλες, πιο συστηματικής επιμόρφωσης των συναδέλφων σας. Είμαι ανοικτός σε προτάσεις τέτοιου είδους και θα στηρίξω κάθε αντίστοιχη πρωτοβουλία. 
  4. ΠΗΓΗ:

Μπράτης: 1. Τρίτη 6 του Οκτώβρη συνεδρίαση του ΚΥΣΠΕ 2. Κατανομή των πιστώσεων από το ΠΔΕ

Αιρετός Κ.Υ.Σ.Π.Ε.
1. Την Τρίτη 6 του Οκτώβρη και όχι την Τετάρτη θα γίνει το ΚΥΣΠΕ για θέματα αποσπάσεων, ενστάσεων επί των μεταθέσεων,μετατάξεων ,παραιτήσεων κλπ.
Στη συνεδρίαση της Τρίτης θα εξετασθούν, κατά προτεραιότητα ,και οι αιτήσεις απόσπασης συναδέλφων μόνιμων που είναι σύζυγοι αναπληρωτών.Επισημαίνω ότι το μέτρο αυτό-που είναι το ελάχιστο για τους συναδέλφους αναπληρωτές που δεν δικαιούνται απόσπαση-ισχύει εδώ και τρία χρόνια,ύστερα από εισήγηση των αιρετών στο συμβούλιο.

2. Οριστικοποιήθηκε και η κατανομή των πιστώσεων από το ΠΔΕ. Στην ΠΕ θα δοθούν 1900 συνολικά.Κι επειδή είναι 10μηνης διάρκειας κι έχουμε φτάσει ήδη στον Οκτώβρη μπορούν να γίνουν από αυτές 2231 προσλήψεις.Επομένως οι συνολικές πιστώσεις που απομένουν για την ΠΕ -ΕΣΠΑ και ΠΔΕ - ανέρχονται σε 6890 ( 4659 ΕΣΠΑ+2231ΠΔΕ).
Αν σε αυτές προσθέσουμε και τις προσλήψεις που έγιναν ως τώρα στην ΠΕ ,σύνολο 4153 (2579 δασκάλων και νηπιαγωγών και 1574 ειδικοτήτων) τότε οι συνολικές πιστώσεις που διατίθενται φέτος για την ΠΕ ανέρχονται συνολικά σε 11.043.Περίπου,1000 λιγότερες από τις περσινές.Πέρυσι είχαν προσληφθεί στην ΠΕ συνολικά 12056 αναπληρωτές.
Μέχρι τις 14500 ,που είναι τα κενά της ΠΕ φέτος, χρειάζονται 3500 πιστώσεις ακόμα.

Πηγή: https://www.facebook.com/d.mpratis?fref=tl_fr_box&pnref=lhc.friends.unseen

To δείπνο της Μπαμπέτ



Κυριακές στο πανί - Ευρωπαίοι Δημιουργοί - Οι μακρινοί γείτονές μας

Κυριακές στο πανί
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δημήτρης Χατζής»
Ώρα: 8.30 μ.μ.
Είσοδος ελεύθερη
Ευρωπαίοι Δημιουργοί
Οι μακρινοί γείτονές μας

Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2015
To δείπνο της Μπαμπέτ, Γκάμπριελ Άξελ (Δανία, 1987,  διάρκεια: 102 λεπτά).







 Αρχική

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση σύμφωνα με τη νέα διεθνή κατάταξη των βρετανικών Times

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΠΡΥΤΑΝΕΙΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με ιδιαίτερη χαρά σας ανακοινώνουμε ότι τη δεύτερη θέση ανάμεσα στα ελληνικά Πανεπιστήμια καταλαμβάνει το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων σύμφωνα με τη νέα διεθνή κατάταξη των βρετανικών Times (Times Higher Education World University Rankings 2015-2016), ενός από τα σημαντικότερα συστήματα κατάταξης Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Η κατάταξη έγινε ανάμεσα σε 800 Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα από 70 χώρες.

Η συγκεκριμένη κατάταξη λαμβάνει υπόψη κριτήρια, όπως η ποιότητα σπουδών, η έρευνα, η διεθνοποίηση του Πανεπιστημίου (προσέλκυση φοιτητών και καθηγητών από άλλες χώρες) και οι δημοσιεύσεις.

Εκφράζουμε την ιδιαίτερη ικανοποίησή μας για την επιτυχία αυτή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και συγχαίρουμε θερμά όλα τα μέλη της Πανεπιστημιακής κοινότητας για τη συμβολή τους.

Στον ακόλουθο σύνδεσμο μπορείτε να δείτε το αρχείο κατάταξης
http://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2016/world-ranking#!/page/0/length/25

Ιωάννινα, 1 Οκτωβρίου 2015
Από την Πρυτανεία

 
Σχετικό Αρχείο: http://www.uoi.gr/files/news/attachments/7392.doc

ΔΟΕ: Τρόπος πρόσληψης αναπληρωτών


Αρ. Πρωτ. 104 Αθήνα 2/10/2015
Προς
1. Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Φίλη Νικόλαο
2. Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
3. Μ.Μ.Ε.


Θέμα:  Τρόπος πρόσληψης αναπληρωτών

Κύριε Υπουργέ,
            Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επανειλημμένα έχει θέσει σε όλες τις πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας το θέμα των τεράστιων αδικιών που δημιουργεί ο τμηματικός τρόπος πρόσληψης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
            Είναι αδιαμφισβήτητο  το γεγονός ότι ο μοναδικός τρόπος  για την επίλυση του προβλήματος των χιλιάδων κενών σε θέσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία είναι η πραγματοποίηση όλων των αναγκαίων για την εκπαίδευση διορισμών μόνιμου προσωπικού με μονιμοποίηση όλων των ελαστικά εργαζόμενων.
            Είναι, όμως, επίσης, εξαιρετικά σημαντικό το να μη δημιουργούνται αδικίες και να μην υπάρχει άνιση μεταχείριση των εκπαιδευτικών όταν προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές.
            Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θεωρεί ότι όλες οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρέπει να πραγματοποιούνται σε μια φάση (και να απομένουν μόνο οι πραγματικά έκτακτες προσλήψεις) ώστε και τα σχολεία να στελεχώνονται εγκαίρως αλλά και να μην αλλοιώνεται η κατάταξη των εκπαιδευτικών στους πίνακες αναπληρωτών εξαιτίας της τμηματικής πρόσληψής τους.
            Στην τρέχουσα σχολική χρονιά με τα τόσα προβλήματα, η βραδύτατη και αποσπασματική τοποθέτηση των αναπληρωτών έχει ήδη δημιουργήσει και θα δημιουργήσει τεράστιες αδικίες. Θα πρέπει οι τοποθετήσεις που πρόκειται να πραγματοποιηθούν στο επόμενο χρονικό διάστημα να γίνουν ταυτόχρονα.
Για το λόγο αυτό καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα και σε μια φάση στις προσλήψεις όλων των αναπληρωτών, ώστε να τερματιστεί το καθεστώς αδικίας. Θα πρέπει, επίσης, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να δώσουν τη δυνατότητα στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που τοποθετήθηκαν πρώτοι σε απομακρυσμένες (στη συντριπτική πλειοψηφία) περιοχές να βελτιώσουν τη θέση τους όταν τοποθετηθούν αναπληρωτές οι οποίοι έχουν χαμηλότερη σειρά στον πίνακα κατάταξης. 

Μπράτης Δημήτρης: O προγραμματισμός των προσλήψεων αναπληρωτών για την επόμενη εβδομάδα

Αιρετός Κ.Υ.Σ.Π.Ε.
  O προγραμματισμός των προσλήψεων αναπληρωτών για την επόμενη εβδομάδα, έχει ως εξής:

1. Στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, εφόσον έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος των ενστάσεων, θα αναρτηθούν οι οριστικοί πίνακες ειδικής αγωγής της ΠΕ.
2. Αμέσως μετά την ανάρτηση των οριστικών πινάκων θα γίνει η α' φάση ειδικής αγωγής, η οποία περιλαμβάνει 1111 πιστώσεις για τα ειδικά σχολεία (συνολικά) και 1080 πιστώσεις για την παράλληλη( το 50%των συνολικών πιστώσεων που ανέρχονται σε 2161 για την παράλληλη. Οι υπόλοιπες πιστώσεις, για την παράλληλη, θα δοθούν 1/11 και 1/12).
3. Η β' φάση για νηπιαγωγούς -δασκάλους θα γίνει αμέσως μετά την α' φάση της ειδικής. Οι πιστώσεις που έχουν απομείνει από το ΕΣΠΑ για νηπιαγωγούς είναι ,περίπου,175 και για δασκάλους, περίπου, 95.
Στις πιστώσεις αυτές θα προστεθούν και οι πιστώσεις από το ΠΔΕ.
4. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η β' φάση ειδικοτήτων για τα ΕΑΕΠ στην ΠΕ. Οι πιστώσεις που έχουν απομείνει από το ΕΣΠΑ, για τις ειδικότητες, είναι περίπου 675.
5. Οι περιφέρειες Αττικής ,Ν.Αιγαίου και Δ.Μακεδονίας δεν έχουν καθόλου πιστώσεις από το ΕΣΠΑ για τα ειδικά σχολεία .Για την παράλληλη στήριξη δεν υπάρχει πρόβλημα σε καμιά περιφέρεια. 
6. Συμπερασματικά ,οι εναπομείνασες πιστώσεις από το ΕΣΠΑ για την ΠΕ είναι οι παρακάτω:
ΠΕ60:175
ΠΕ 70: 95
Ειδικότητες:675
Ειδικά σχολεία:1111
Παράλληλη στήριξη:2161
Σύνολο από το ΕΣΠΑ: 4217 πιστώσεις. Σ' αυτές θα προστεθούν και οι πιστώσεις από το ΠΔΕ, όταν γίνει η οριστική κατανομή τους από την ηγεσία του υπουργείου.
Είναι προφανές, από τα παραπάνω, ότι οι πιστώσεις που έχουν προγραμματισθεί για να δοθούν στην ΠΕ δεν επαρκούν για να καλύψουν τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν στα σχολεία που ανέρχονται συνολικά ,για τη γενική και την ειδική αγωγή, σε 14500,σύμφωνα με τα στοιχεία του ίδιου του υπουργείου.

Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

ΔΟΕ: Αίτημα για συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας



Αρ. Πρωτ: 72
Αθήνα 1/10/2015

Προς
1. Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Φίλη Νικόλαο



       
Θέμα: Αίτημα για συνάντηση


Κύριε Υπουργέ,

                Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., ζητά να έχει άμεσα συνάντηση μαζί σας  προκειμένου να συζητηθούν τα μεγάλα προβλήματα  που ταλανίζουν την  εκπαίδευση.

Συγκροτήθηκε σήμερα, 1-10-2015, σε σώμα το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας,



                                                                                       Αθήνα  1/10/2015

                                                                     ΠΡΟΣ : Τα Μ.Μ.Ε.
                                                                     Συντάκτες εκπ/κού ρεπορτάζ
                                                                    ΚΟΙΝ. : Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.

 

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ

 Συγκροτήθηκε σήμερα, 1-10-2015, σε σώμα το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, που προέκυψε από τις αρχαιρεσίες  της 24ης Ιουνίου 2015, ως εξής :

Πρόεδρος

:

Κικινής Θανάσης

κιν.6974114103
τηλ.2103312793
Fax: 2103246928


Αντιπρόεδρος – Υπεύθυνος Εκδόσεων

Πετράκης Σταύρος

κιν.6973832828
τηλ:2103312791


Γενικός Γραμματέας
:

Φασφαλής Νίκος

κιν.6975303105
τηλ:2103242171


Ταμίας- Ειδικός Γραμματέας-
Υπεύθυνος Τύπου και Δημ. Σχέσεων
:
Ανδρουλάκης Μάνος
κιν.6972679767
τηλ: 2103255576


Οργανωτικός Γραμματέας - Υπεύθυνος Υλικού & Βιβλιοθήκης

:

Οικονόμου Τριαντάφυλλος

κιν. 6973425944
τηλ: 2103219653



Μέλη
:
Μιλτσακάκης Μιχάλης
κιν.6975308409
τηλ: 2103242144


Μέλη
:
Γαλάνης Γιώργος
κιν.6974750410
τηλ: 2103228891



:

 Δριμάλα Θεοδώρα

 κιν.6983117770
 τηλ:2103313717
 Fax: 2103245836



:

Μαρίνης Σπύρος

 κιν.6972699983
τηλ : 210 3233662



:



:

 

Καλόγηρος Νίκος

κιν. 698011047
τηλ: 2103312794

Τρούλης Γιώργος
κιν. 6981636188
τηλ: 2103312795




ΑΠΟ  ΤΗ  Δ.Ο.Ε.

Πέτρα: η φωνή από μέσα

Πέτρα: η φωνή από μέσα
Παρασκευή 2 Οκτωβρίου, ώρα 6.30 μ.μ.
Είσοδος ελεύθερη
Ιτς Καλέ
Πέτρα: η φωνή από μέσα
Σύλληψη - χορογραφία : Φωτεινή Τσιτσιγιάννη
Βοηθός χορογράφου: Ελένη Σκανδάλη
Συμμετέχουν:
Μαθητές της Σχολής Χορού Γιάννας Νέσση, εθελοντές μαθητές της Β’/θμιας εκπαίδευσης Π.Ε. Ιωαννίνων
Διοργάνωση: Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων, Σχολή χορού Γιάννας Νέσση, Σχολή χορού Ελένης Γουγουτσά, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών, Διεύθυνση  Δ/θμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Ιωαννίνων
  Αρχική

Των Ελλήνων οι κοινότητες: Αν δεν ξέρεις προς τα που να κατευθυνθείς, ψάξε από που έρχεσαι

Των Ελλήνων οι κοινότητες: Αν δεν ξέρεις προς τα που να κατευθυνθείς, ψάξε από που έρχεσαι
Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015,  ώρα 18:00
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δημήτρης Χατζής»
Των Ελλήνων οι κοινότητες:
Αν δεν ξέρεις προς τα που να κατευθυνθείς,
ψάξε από που έρχεσαι

Με αφορμή την έκδοση του καινούριου βιβλίου της
Χάρις Κατάκη, Το ημερολόγιο ενος θεραπευτή
(Εκδόσεις Πατάκη)
Θα μιλήσουν οι:
Χάρις Κατάκη, Ψυχολόγος - Πρόεδρος Εργαστηρίου Διερεύνησης Ανθρώπινων Σχέσεων
Βάσω Παπαδιώτη-Αθανασίου, τ. Αν. Καθηγήτρια Ψυχολογίας Παν/μίου Ιωαννίνων, συστημική θεραπεύτρια
Φώτης Γιωτάκης, Ψυχίατρος - Ψυχαναλυτής Ομάδας, Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Παν/μίου Ιωαννίνων
Σοφία Μαραγκουδάκη,Ψυχίατρος-Ψυχοθεραπεύτρια
Πλαισιώνουν καλλιτεχνικά οι: Γιώτα Παναγή, Ελεονώρα Ήλια και Κώστας Καραπάνος
Την επιμέλεια της εκδήλωσης έχουν αναλάβει η Έλλη Κήτα, Χοροθεραπεύτρια και η Ζωή Πλαχούρα, Ψυχολόγος- Οικογενειακή Σύμβουλος, ενώ η συνδιοργάνωση ανήκει στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ιωαννιτών, στο Κέντρο Συστημικής  Θεραπείας και Συμβουλευτικής (ΚΕΣΥΘΕΣ) και στο Εργαστήριο Διερεύνησης Ανθρώπινων Σχέσεων. 
 Αρχική

Πίνακες Κατάταξης Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑΕ)


Υπουργείο παιδείας

Υποβολή ενστάσεων από την Πέμπτη 01-10-2014 έως και την Παρασκευή 02-10-2015 σε οποιαδήποτε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 
 
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και του ελέγχου των δικαιολογητικών σύμφωνα με την ανωτέρω σχετική Υπουργική Απόφαση, καταρτίστηκαν προσωρινοί πίνακες αναπληρωτών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης σχολικού έτους 2015-2016 οι οποίοι και αναρτώνται στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Δείτε εδώ τους Πίνακες Κατάταξης Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑΕ)
Από το υπουργείο Παιδείας καλούνται οι εκπ/κοί, που υπέβαλαν αίτηση σύμφωνα με την ανωτέρω σχετική Υπουργική απόφαση πρόσκλησης υποψηφίων, να ελέγξουν ενδελεχώς τους αναρτημένους πίνακες του κλάδου τους.
Σε περίπτωση, δε, που διαπιστώσουν τυχόν λάθη ή παραλείψεις επί των αναρτημένων στοιχείων οφείλουν να υποβάλουν ένσταση κατά των πινάκων αυτών από την Πέμπτη 01-10-2014 έως και την Παρασκευή 02-10-2015 σε οποιαδήποτε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σημειώνεται ότι θα παραλαμβάνονται ενστάσεις που αφορούν αποκλειστικά και μόνο:
α) στην ένταξη στους ανωτέρω πίνακες,
β) στην αλλαγή της σειράς κατάταξης, ήτοι για θέματα που έχουν να κάνουν με μοριοδότηση πραγματικής προϋπηρεσίας σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης καθώς και των ακαδημαϊκών και κοινωνικών κριτηρίων του άρθρου 2 της αριθ. 128005/Δ2/08-08-2014 (ΦΕΚ 2217/13.08.2014 τ.Β ́) Υπουργικής Απόφασης με θέμα «Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στις δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης», εκπλήρωση στρατιωτικών υποχρεώσεων και βαθμό και ημερομηνία κτήσης Πτυχίου και
γ) στην κτήση ή μη παιδαγωγικού Πτυχίου.
Οι εν λόγω ενστάσεις θα υποβάλλονται υποχρεωτικά με ηλεκτρονική καταχώριση στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) του Υπουργείου Παιδείας [μέσω του σχετικού πεδίου «Αιτήσεις Ενστάσεων 2015» του Ο.Π.ΣΥ.Δ.], όπου θα καταγράφονται το αντικείμενο της ένστασης, η περιγραφή αυτής καθώς και τα συνημμένα έγγραφα.
Κατόπιν, οι οικείες Διευθύνσεις Π.Ε. & Δ.Ε., στο τέλος της ημέρας, θα αποστέλλουν μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (email Α/θμιας: t09ppe1@minedu.gov.gr, email Β/θμιας: t09pde1@minedu.gov.gr ) ή μέσω τηλεομοιοτυπίας (fax Α/θμιας : 210 3442582, fax Β/θμιας : 210 3442867) στα αρμόδια, κατά περίπτωση εκπ/κού κλάδου, Τμήματα της Κ.Υ. του Υπουργείου μόνο τα συνημμένα έγγραφα που καταγράφτηκαν στην ηλεκτρονική καταχώριση στο Ο.Π.ΣΥ.Δ. συνοδευόμενα από σχετικό διαβιβαστικό έγγραφο που θα περιέχει κατάσταση με το σύνολο των υποψηφίων που υπέβαλαν ένσταση (με στοιχεία του κλάδου και Α.Φ.Μ.).

ΠΗΓΗ: