Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2016

Οδηγίες για την πρόληψη της εξάπλωσης της γρίπης στα σχολεία

ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Οδηγίες για την πρόληψη της εξάπλωσης της εποχικής γρίπης, απέστειλε στα σχολεία το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Οδηγίες για την πρόληψη της εξάπλωσης της γρίπης στα σχολεία
Συγκεκριμένα, στην εγκύκλιο του υπουργείου συστήνεται τα παιδιά που εμφανίζουν συμπτώματα γρίπης να μένουν σε χώρο όπου δεν θα έρχονται σε επαφή με άλλα άτομα, μέχρι να τα παραλάβουν οι γονείς ή οι κηδεμόνες τους, οι οποίοι θα πρέπει να ειδοποιούνται αμέσως.
Επίσης, τονίζεται η ανάγκη τήρησης των κανόνων ατομικής υγιεινής, όπως:
  • Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης.
  • Αποφυγή κοινής χρήσης μολυβιών, στυλό, μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.
  • Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο.
  • Το χρησιμοποιημένο χαρτομάντιλο πρέπει να απορρίπτεται αμέσως μετά τη χρήση στους κάδους απορριμμάτων.
  • Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα.
  • Τακτικό πλύσιμο των χεριών των παιδιών και των εργαζομένων με υγρό σαπούνι και νερό ή εναλλακτικά να χρησιμοποιείται αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα ή χαρτομάντιλα με αλκοόλη.
Το υπουργείο επισημαίνει ότι οι παραπάνω οδηγίες πρέπει να τηρούνται και από το προσωπικό των κυλικείων.
ΠΗΓΗ:  ethnos.gr

Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο για το Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Σημαντικής επιστημονικής εμβέλειας και άκρως επίκαιρο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο, με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (Bullying) στις 6 Μαρτίου, διοργανώνει το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, με τίτλο «BULLYING - ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ: Ψυχοκοινωνικές, Εκπαιδευτικές Συνέπειες και η Αντιμετώπισή τους».

Το Συνέδριο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και θα διεξαχθεί με τη συνδρομή του «Χαμόγελου του Παιδιού» και του «European Anti-Bulling Network» στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη, στις 5 και 6 Μαρτίου 2016.

Σκοπός του Συνεδρίου, Πρόεδρος του οποίου είναι ο καθηγητής Γεώργιος Θ. Παυλίδης, είναι η γόνιμη αλληλεπίδραση ερευνητών, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, άλλων ειδικών αλλά και γονέων, ώστε η κατανόηση των διά βίου αρνητικών ψυχοκοινωνικών και εκπαιδευτικών συνεπειών του Bullying να οδηγήσει στη σημαντική μείωσή του, προς όφελος τόσο των θυμάτων όσο και των θυτών, για μία κοινωνία αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης.

Στο Συνέδριο η είσοδος θα είναι ελεύθερη για το κοινό, ενώ στους συμμετέχοντες θα χορηγηθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.

Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής περιλήψεων, για όσους ενδιαφέρονται να παρουσιάσουν εισηγήσεις, είναι η 12η Φεβρουαρίου 2016.

5ο θέμα διαλόγου: Μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών



8 Φεβρουαρίου 2016

Ανοίγουμε τον Εθνικό διάλογο για την Παιδεία με θέσεις!
5ο θέμα διαλόγου: Μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών
Το ζήτημα της μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών βρίσκεται στο επίκεντρο του εκπαιδευτικού προβληματισμού, των αγώνων και των διεκδικήσεων του εκπαιδευτικού κινήματος από την ίδρυση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας το 1922.
Με τον Ν.2327/95 με τον οποίον τα Διδασκαλεία εντάχθηκαν στα Πανεπιστήμια διαμορφώθηκε μια νέα φιλοσοφία για την μετεκπαίδευση που έδωσε ουσιαστική έμφαση στη βελτίωση του έργου του εκπαιδευτικού και στην αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.
Η παραπάνω θεσμική αλλαγή στην φυσιογνωμία του θεσμού της μετεκπαίδευσης έγινε δεκτή από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας με ιδιαίτερη ικανοποίηση για τους ακόλουθους λόγους:
·         Αποτελούσε θετική υπέρβαση με την έννοια της απαγκίστρωσης του θεσμού από τον κρατικό έλεγχο
·         Έδωσε τη δυνατότητα σε ορισμένες κατηγορίες εκπαιδευτικών  (δασκάλους και νηπιαγωγούς)  να φοιτήσουν        στα Διδασκαλεία και κυρίως στους εκπαιδευτικούς που κατοικούσαν εκτός της περιοχής της Αττικής.
·         Παρείχε σαφή ισοτιμία των διπλωμάτων μετεκπαίδευσης με τους πτυχιούχους Παιδαγωγικών Τμημάτων εξασφαλίζοντας συνάμα το δικαίωμα για μεταπτυχιακές σπουδές σε πλήθος εκπαιδευτικών που δεν είχαν μέχρι τότε τη δυνατότητα.
·         Ενισχύθηκε με νομοθετική διάταξη ο δημοκρατικός χαρακτήρας της διοίκησης των Διδασκαλείων μέσω της         κατοχύρωσης της ισότιμης συμμετοχής των μετεκπαιδευόμενων στο διοικητικό συμβούλιο και στην γενική         συνέλευση ειδικής σύνθεσης η οποία είχε σκοπό τη συλλογική αντιμετώπιση όλων των θεμάτων.
Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας στις αρχές του 2011 να προχωρήσει στην κατάργηση του θεσμού της μετεκπαίδευσης έχει καταγραφεί ως μαύρη σελίδα στην ιστορία του θεσμού και οι ευθύνες για όσους συνετέλεσαν σ’ αυτήν την απόφαση ακόμα και μέχρι σήμερα, όχι μόνον δεν έχουν αναληφθεί αλλά προκλητικά και απαράδεκτα επιχειρείται να νομιμοποιηθεί ως πράξη επιβεβλημένη εξ’ αιτίας της δήθεν κρίσης του θεσμού και της κατασυκοφάντησής του από διοικητικούς αξιωματούχους της συγκεκριμένης περιόδου.
Με βάση όλων των παραπάνω και με δεδομένη την αναγκαιότητα επαναλειτουργίας του θεσμού, διατυπώνουμε ως παράταξη μια σειρά από προτάσεις, θέσεις και προβληματισμούς, για το ζήτημα της μετεκπαίδευσης λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες της κοινωνικοπολιτικής και εκπαιδευτικής συγκυρίας που διανύουμε.
Σκοπός της μετεκπαίδευσης
                Η μετεκπαίδευση οφείλει να συμβάλλει στην καλλιέργεια της αναστοχαστικής στάσης του εκπαιδευτικού απέναντι στον πολυδιάστατο χαρακτήρα της διαρκώς μεταβαλλόμενης κοινωνίας, στη διερεύνηση της ικανότητάς του να αξιοποιεί τις νέες επιστημονικές γνώσεις στην κατάκτηση δεξιοτήτων για την επιλογή αποτελεσματικών λύσεων απαντήσεων στις προκλήσεις που η σύνθετη σχολικής πραγματικότητα προβάλλει.
                Προτάσεις
·         Επανίδρυση των Διδασκαλείων σε κάθε Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης
·         Διαμόρφωση διατμηματικής δομής των Διδασκαλείων και ανάπτυξη επιστημονικής συνεργασίας με τις σχολές των ΤΕΕΦΑ, Ξενόγλωσσων τμημάτων, τμημάτων Πληροφορικής, Θεατρικής Αγωγής, Σχολής Καλών Τεχνών κλπ. ώστε να υπάρχει δυνατότητα να φοιτούν στα  Διδασκαλεία μεγαλύτερος αριθμός εκπαιδευτικών και κυρίως εκείνων  που προέρχονται από ειδικότητες εκτός ΠΕ70(δάσκαλοι) και ΠΕ60(νηπιαγωγοί) . 
·         Αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών έτσι ώστε να ενισχυθεί έμπρακτα η επιζητούμενη διασύνδεση της μετεκπαίδευσης με τη ζωντανή κοινωνική πραγματικότητα του σχολείου και της σχολικής τάξης.
·         Το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών να περιλαμβάνει έναν κορμό βασικών μαθημάτων που θα χαρακτηρίζονται από τη διάχυση μαθημάτων γενικής και ειδικής αγωγής και την ύπαρξη ικανού αριθμού επιλεγόμενων μαθημάτων σε κατευθύνσεις ή κύκλους σπουδών έτσι ώστε ο κάθε μετεκπαιδευόμενος να διαμορφώνει το δικό του πρόγραμμα στο πλαίσιο μιας γενικότερης κοινής δομής.
·         Θα πρέπει να δίδεται έμφαση στην ανάπτυξη έρευνας-δράσης, μια και έχει μεγαλύτερη αξία η γνώση των τρόπων πρόσβασης στη γνώση κι όχι η κατανάλωση «καθιερωμένων» γνώσεων.
·         Ανάθεση στα Διδασκαλία και δυνατότητα υλοποίησης με ειδική χρηματοδότηση, βραχύχρονων προγραμμάτων εξειδικευμένης, θεματικής και στοχευμένης επιμόρφωσης, που θα είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες των εκπαιδευτικών (ειδική αγωγή, νέες τεχνολογίες, οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης, διαπολιτισμική παιδαγωγική, εκπαίδευση ελληνοπαίδων εξωτερικού με συμμετοχή και εκπαιδευτικών που θα προέρχονται από την ομογένεια, συμβουλευτικής γονέων και ψυχολογικής υποστήριξης μαθητών, εκπαιδευτικών καινοτομιών, έρευνας και μεθοδολογίας).
                Συμπερασματικά, τονίζουμε την ανάγκη να επανιδρυθεί και να αποκατασταθεί ο δημόσιος ακαδημαϊκός χαρακτήρας της μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών γιατί πιστεύουμε ότι τα Διδασκαλεία συνιστούν μια σημαντική δομή για τη διαρκή επιμόρφωση και τη διά βίου εκπαίδευση που πρέπει να αξιοποιηθεί αποτελεσματικά για να επιφέρουμε ουσιαστικές και μακροχρόνιες αλλαγές στην εκπαίδευση, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός σχολείου που θα προωθεί καινοτόμες δράσεις, που θα καλλιεργεί τον κριτικό λόγο και θα αναπτύσσει την παιδαγωγική αυτονομία του εκπαιδευτικού.               
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

Σχολεία για τα ξεχασμένα παιδιά


image


Χιλιάδες προσφυγόπουλα σχολικής ηλικίας έχουν περάσει τα σύνορα της Ευρώπης τους τελευταίους μήνες. Κάποια από αυτά έχουν την τύχη να συνοδεύονται από τους γονείς τους ή άλλους κοντινούς συγγενείς. Κάποια άλλα είναι, δυστυχώς, μόνα τους.
Μια χώρα όπως η Ελλάδα, που για την πλειονότητα των προσφύγων λειτουργεί ως πέρασμα προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες, δεν έχει νομικά την υποχρέωση να παρέχει στα παιδιά αυτά εκπαίδευση. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, όταν τα παιδιά και οι οικείοι τους βρίσκονται στην διαδικασία αίτησης ασύλου που δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί. Ως γνωστόν, η ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας μπορεί να χρειαστεί ακόμα και ένα έτος, κατά τη διάρκεια του οποίου τα προσφυγόπουλα δεν λαμβάνουν καμία εκπαίδευση.
Στη Βρετανία, εκπαιδευτικοί και κοινωνικοί λειτουργοί έχουν ήδη επισημάνει στους αρμόδιους φορείς τη βαρύτητα του προβλήματος και την ανάγκη να δημιουργηθούν ειδικά προγράμματα όπου θα διδάσκεται τουλάχιστον η αγγλική γλώσσα στα παιδιά των οικογενειών που αναζητούν άσυλο. Σκέφτομαι ότι με αυτόν τον τρόπο θα επισπευθεί όχι μόνο η ενσωμάτωση των παιδιών και η προσαρμογή τους στο δυτικό τρόπο ζωής, αλλά και η διαδικασία θεραπείας τους από τα όσα φρικτά έχουν βιώσει τόσο στην πατρίδα τους, όσο και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους προς την ευρωπαϊκή ήπειρο.
Στην αντίθετη περίπτωση, τα παιδιά κινδυνεύουν να πέσουν ευκολότερα στα χέρια επιτήδειων που με όπλο τη θρησκοληψία θα επιχειρήσουν να δημιουργήσουν μία ακόμα γενιά τζιχαντιστών. Όταν στις αποσκευές σου έχεις τραυματικές μνήμες το νόημα των οποίων δεν μπορείς να κατανοήσεις, όταν ο φόβος, ο θυμός, η σύγχυση είναι για μέρες και μήνες τα κυρίαρχα συναισθήματά σου, αποτελείς το ιδανικό θύμα αδίστακτων φανατικών.
Αν επιθυμούμε οι νέες γενιές μεταναστών να κατανοούν και να σέβονται τις ανθρωπιστικές αρχές και τις δημοκρατικές ελευθερίες τις οποίες πρεσβεύουμε, ο ασφαλέστερος τρόπος για να το επιτύχουμε είναι να τους τις διδάξουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Μπορεί οι ευρωπαϊκές χώρες να μην έχουν τη νομική υποχρέωση να προσφέρουν εκπαίδευση στα παιδιά των προσφύγων, αν το κάνουν όμως το όφελος θα είναι μεγάλο για όλους - και κυρίως για τα ίδια τα παιδιά.
ΠΗΓΗ:  Athens Voice

Όταν γράφει αδιέξοδο, αλλάζουμε πορεία πριν δούμε τοίχο ! Τι δεν "καταλαβαίνουμε»;

Του Σπύρου Παπασπύρου*
Τα δεδομένα στην Ευρώπη (ρυθμοί ανάπτυξης χαμηλοί και πάντως ασταθείς ,πρωτοφανείς μεταναστευτικές ροές, αξία Ευρώ και δολαρίου κλπ ) σε συνδυασμό: με την ανέλεγκτη κερδοσκοπική λειτουργία των κεφαλαιαγορών, το ενεργειακό, την κλιματική αλλαγή, την αποδυνάμωση της πορείας ενοποίησης και κυρίως την απόκλιση - που εξελίσσεται σε ρήγμα-  από το Ευρωπαϊκό όραμα, καθιστούν ακραία προβληματική την κατάσταση.
Το εγχείρημα κινδυνεύει να τεθεί σε ευρεία αμφισβήτηση, ακόμη και πέρα από τα γνωστά περί ευρωσκεπτικισμού που αποδίδονται σε φασιστικά μορφώματα ή δογματικά και περιθωριακά σχήματα .
Τελικά τόσο η παγκοσμιοποίηση όσο και η Ευρωπαϊκή ενοποίηση ορίζονται με :
1. Εμπροσθοβαρείς πολιτικές στο δόγμα: λιτότητα και δημοσιονομική πειθαρχία που επιτείνουν την κρίση και διαβρώνουν την οικονομία και όχι μόνο τα δημόσια οικονομικά.
2. Εκφυλισμό των διαρθρωτικών πολιτικών και μεταρρυθμίσεων ως "κέλυφος" δημοσιονομικών, διαχειριστικών και λογιστικών τεχνικών ή στόχων που αυξάνει τα κυκλικά φαινόμενα της κρίσης και έχει μονιμοποιήσει την συνεχή διολίσθηση ή βίαιη (ελληνική περίπτωση) υποτίμηση του βιοτικού επιπέδου.
3. Η λογική διαχείρισης του χρόνου, και τελικά της κρίσης, που αποδεικνύεται διαρκώς λάθος, με ανεπαρκές και πολύ κακό "σχέδιο”. Είναι  πλέον απειλή όταν η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας δεν βελτιώνεται, η κρίση χρέους δεν ξεπερνιέται  και είναι κατάντημα οι φθηνές/ατιμωτικές προτάσεις ανταλλαγής χρέους και προσφύγων ( κάτι που φαίνεται ότι έχει τεθεί στο σοβαρά στο παρασκήνιο και δεν είναι δήλωση ενός υπουργού) ενώ όταν /άν διαλυθεί η ΕΕ: τρείς και με δυσκολία τέσσερις χώρες της Ευρώπης μπορούν να σταθούν αυτόνομα στο παγκοσμιοποιημένο οικονομικό σκηνικό της σύγχρονης εποχής. 
4·Το Brexit που επιδιώκει αλά κάρτ σχέση με την ΕΕ ή το Grexit πρέπει με φυγή μπροστά να εκτοπιστούν  από την ατζέντα.
5.Ο κύκλος μνημονίων και των "αξιολογήσεων" εδώ, που έχουν μονιμοποιήσει την ύφεση δηλ. ένα μαραθώνιο που αλλάζει διαρκώς το σημείο τερματισμού, με πολιτική λειτουργία κομμάτων που περιστρέφονται γύρω από τον "εαυτό" τους, έναν στενό πυρήνας επετηρίδας προσώπων και σκοπιμοτήτων, με ροές μη διαχειρίσιμες αφού η αλληλεγγύη απουσιάζει στην Ευρώπη κατά την διάρκεια της κρίσης από την αλαζονεία του εθνικού μεγαλείου και του προστατευτισμού (που τώρα απογειώνεται) του μπλόκ των κέντρο-βορειοευρωπαϊκών κρατών, γράφει καθαρά το σήμα: αδιέξοδο !
Η αλλαγή πορείας και η δημιουργία ενιαίου, ισχυρού, συντονισμένου μετώπου της χώρας στα μείζονα προβλήματα, που προσλαμβάνουν
διαλυτικό αντίκτυπο στους ήδη αδύναμους αρμούς, είναι συνθήκη αντοχής και επιβίωσης!


Επομένως:
ή αντιμετωπίζεται το θέμα ισχυρών νέων κανόνων στην Ευρώπη και αλλαγή με κοινό τρόπο του επιπέδου αλληλεγγύης και συνέργειας των λαών και των χωρών, με σαφή συμφωνία αντιμετώπισης της κρίσης μέσα από την προώθηση θεσμών, πολιτικών, στρατηγικής ενοποίησης και ενιαίου κέντρου με πυρήνα την κοινωνική προστασία, την κοινή φορολογία, τον ανασχεδιασμό και την ύπαρξη ενιαίας ευρωπαϊκής ασφάλειας (αντί της αλλαγής στην συνθήκη Σένγκεν) και άμυνας,
ή αντίστοιχα διαμορφώνονται ανάλογοι και αποτελεσματικοί θεσμοί και κανόνες παγκόσμιας διακυβέρνησης
ή η άναρχη πορεία, οι αλυσιτελείς και ατελέσφορες πολιτικές που συσσωρεύουν διαρκώς νέα αδιέξοδα έρχονται σε σημείο "τήξης" στο χρόνο και η μεταβολή εκ των πραγμάτων προσλαμβάνει άλλα στοιχεία και όχι απαραίτητα προόδου και πολιτισμού!
*Ο Σπύρος Παπασπύρος είναι πρόεδρος του Γενικού Συμβουλίου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2016

Διοργάνωση ημερίδας για την "Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στις Σχολικές Μονάδες"

Logo
Η Δ/νση Π.Ε. Ιωαννίνων έχοντας υπόψη την καθοριστική σημασία  που έχει η ανάπτυξη αντισεισμικής συνείδησης και συμπεριφοράς στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές και στοχεύοντας  στη  διαρκή ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και εκπαίδευσή τους, δ ι ο ρ γ α ν ώ ν ε ι  σε συνεργασία με τον Οργανισμό Αντισεισμικού Σχεδιασμού & Προστασίας (Ο.Α.Σ.Π.), ημερίδα με θέμα:
 Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στις Σχολικές Μονάδες»

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στις 22 Φεβρουαρίου 2016, ημέρα Δευτέρα, στην αίθουσα εκδηλώσεων του 18ου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων, με ώρα προσέλευσης 16.30 (επισυνάπτεται πρόγραμμα). Μπορούν να την παρακολουθήσουν:Διευθυντές/ντριες Δημ. Σχολείων, Προϊστάμενοι/ες Νηπιαγωγείων, Εκπαιδευτικοί καθώς και εκπρόσωποι κάθε σχολικής κοινότητας.
Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να αποστείλουν αίτηση συμμετοχής στοfax: 2651024846 ή στο e_mail: mail@dipe.ioa.sch.gr, μέχρι την Τετάρτη 17-2-2016.
Θεωρούμε επιτακτική ανάγκη την παρουσία των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία εκπαιδευτικών.

Στο τέλος της ημερίδας θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Υποχώρηση για μεταπτυχιακά


Μετ’ αμοιβής θα εξακολουθήσουν να διδάσκουν οι πανεπιστημιακοί στα μεταπτυχιακά προγράμματα των ελληνικών ΑΕΙ, καθώς χθες η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, αρμόδια για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, Σία Αναγνωστοπούλου φέρεται να έγειρε υπέρ αυτής της θέσης, μετά τη συνάντηση που είχε με εκπροσώπους της πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Από την άλλη, η κ. Αναγνωστοπούλου ανέφερε στη Βουλή ότι η αναδιάρθρωση του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι σε απόλυτη προτεραιότητα στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου. Ωστόσο, δεν έδωσε χρονοδιάγραμμα αποφάσεων, την ίδια στιγμή που η παραπομπή ενός θέματος στον εθνικό διάλογο ερμηνεύεται από πολλούς ως παραπομπή του στις ελληνικές καλένδες.

Ειδικότερα, χθες η κ. Αναγνωστοπούλου είχε συνάντηση με τα προεδρεία των Συνόδων Πρυτάνεων και Προέδρων ΤΕΙ για την κατανομή (ανά ίδρυμα και ανά σχολή) των 500 θέσεων διδασκόντων που έχουν εγκριθεί για το 2017. Στη συνάντηση οι ηγεσίες των ΑΕΙ/ΤΕΙ ζήτησαν από την κ. Αναγνωστοπούλου να ξεκαθαρίσει τη θέση της για το ζήτημα των αμοιβών στα μεταπτυχιακά προγράμματα. Και αυτό διότι, όπως παρουσίασε στο χθεσινό φύλλο η «Κ», πληροφορίες ανέφεραν ότι η αναπληρώτρια υπουργός εξετάζει να εντάξει τη ρύθμιση περί απαγόρευσης πληρωμής των πανεπιστημιακών για τη διδασκαλία τους στα μεταπτυχιακά, στο νομοσχέδιο για την έρευνα, το οποίο οδεύει προς τη Βουλή, μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης. Αρχικά, η ίδια ρύθμιση είχε συμπεριληφθεί τον περασμένο Νοέμβριο στο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ/ΤΕΙ (αποτελούσε την παράγραφο 16 του άρθρου 9), το οποίο μετά τις αντιδράσεις των δανειστών για διάφορες διατάξεις του κυρίως για τη διοίκηση των ΑΕΙ, ετέθη τελικά στον διάλογο και δεν όδευσε στη Βουλή προς ψήφιση.

Υποβολή Αίτησης–Δήλωσης συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2016 των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

pannelinies2
Όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2016 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές.
Η προθεσμία ορίζεται από την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου ως και την Δευτέρα 29  Φεβρουαρίου για όλους τους υποψηφίους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) είτε με το παλιό-καταργούμενο σύστημα είτε με το νέο σύστημα. Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω προθεσμία (11-29 Φεβρουαρίου) είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία Αίτηση-Δήλωση.
 Τις επόμενες μέρες θα σταλούν στα Λύκεια οι σχετικές εγκύκλιοι με τα αντίστοιχα υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης. Ο υποψήφιος θα μπορεί να προμηθεύεται την Αίτηση – Δήλωση που αναλογεί στην περίπτωσή του είτε από το διαδίκτυο, είτε από το Λύκειό του. Στη συνέχεια  θα συμπληρώνει την Αίτηση - Δήλωση σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στο έντυπο και θα προσέρχεται στο Λύκειό του, για την οριστική ηλεκτρονική υποβολή της.
Στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr, στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, θα αναρτηθούν τα κατά περίπτωση υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης και οι σχετικές εγκύκλιοι που θα περιγράφουν πλήρως τη διαδικασία και τα αναλυτικά δικαιολογητικά για κάθε κατηγορία υποψηφίου (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, μαθητής ή απόφοιτος, παλιό ή νέο σύστημα).

"Η εργατική τάξη πάει στον παράδεισο", του Elio Petri (1971)


Καλλιτεχνικό Σωματείο ΕξαύδαΤο καλλιτεχνικό σωματείο Εξαύδα παρουσιάζει κινηματογραφικό αφιέρωμα με θέμα τους κοινωνικούς αγώνες. Αναλυτικά το πρόγραμμα των προβολών έχει ως εξής:

- 7 & 8 Φεβρουαρίου: "Η εργατική τάξη πάει στον παράδεισο", του Elio Petri (1971)
- 14 & 15 Φεβρουαρίου: "Το αλάτι της γης", του Herbert Biberman (1954)
              Οι προβολές πραγματοποιούνται κάθε Κυριακή και Δευτέρα στις 20.15 στο χώρο μας, στην οδό Κουντουριώτη 31.
Οικονομική ενίσχυση: 2 ευρώ
Για περισσότερες πληροφορίες καλέστε στο 6945377240 ή στείλτε e-mail στο exavda.group@gmail.com.

Η εργατική τάξη πάει στον παράδεισο

Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2016

Το Τρίο της Μπελβίλ


Κυριακές στο πανί
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δημήτρης Χατζής»
Ώρα: 8.30 μ.μ.
Είσοδος ελεύθερη
Ευρωπαίοι Δημιουργοί   
Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016, ώρα 8.30 μ.μ.
  • Συλβέν Σομέ, Το Τρίο της Μπελβίλ
    (Les Triplettes De Bellville, Γαλλία, 2003, 78΄)
    Διοργάνωση: Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
     
Διοργάνωση: Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
 Αρχική
 

Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:Πιστεύουμε ότι θα ξεκινήσουν οι διορισμοί από την επόμενη χρονιά

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
«Προσπαθούμε από φέτος να σπάσουμε το κύκλο της αδιοριστίας.  Αυτός είναι ο στόχος μας, τον οποίο συζητάμε με τους θεσμούς και πιστεύουμε ότι θα ξεκινήσουν οι διορισμοί  από την επόμενη χρονιά, ούτως ώστε σε βάθος μίας τριετίας να μπορέσουμε να στελεχώσουμε τα σχολεία όλων των βαθμίδων με  20.000 νέους εκπαιδευτικούς».
Την παραπάνω δήλωση έκανε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης απευθυνόμενος στους εκπαιδευτικούς  του 13ου Δημοτικού σχολείου  (Στίλπωνος 38 – Παγκράτι), κατά την επίσκεψή του στη σχολική μονάδα,  στο πλαίσιο του  Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία.
Ο κ. υπουργός ανακοίνωσε   ότι στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για τη Παιδεία  θα πραγματοποιηθούν το Μάρτιο σε σχολεία συζητήσεις με προσκαλεσμένους γονείς και παιδιά.  
Ο Νίκος Φίλης ζήτησε από τους δασκάλους και τις δασκάλες   να του παραθέσουν προτάσεις, προβληματισμούς και υποδείξεις που θα συμβάλουν  στην ανανέωσης της σχολικής διαδικασίας.
Ο υπουργός Παιδείας επισκέφθηκε τις αίθουσες διδασκαλίας του Δημοτικού Σχολείου συνοδευόμενος από τον ειδικό συνεργάτη του Γιώργο Πολίτη, την Υποδιευθύντρια του Δημοτικού, Γεωργία Ταβαντζή  και το νέο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, Τάσο Παπαγεωργίου.
Ρώτησε τους μαθητές  της Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης τί θέλουν να αλλάξει στο σχολείο τους αλλά και στην εκπαιδευτική διαδικασία, λαμβάνοντας πολλές και ενδιαφέρουσες απαντήσεις.

ΠΗΓΗ:

Άμεση λύση στο θέμα των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Να συσταθούν ΤΩΡΑ οργανικές θέσεις!


         

4Φεβρουαρίου 2016
 
Άμεση λύση στο θέμα των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Να συσταθούν ΤΩΡΑ οργανικές θέσεις!
 
                Έχουν περάσει σχεδόν τρία χρόνια από την ψήφιση και την εφαρμογή του Ν4172/13 (Αύγουστος 2013) με τον οποίο έγιναν σε μια νύχτα με τον γνωστό απαράδεκτο τρόπο, από το γραφείο του τότε Υπουργού Παιδείας Αρβανιτόπουλου, οι υποχρεωτικές μετατάξεις των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας στην Πρωτοβάθμια και ακόμη δεν έχουν καθορισθεί οι οργανικές θέσεις, ούτε έχουν τοποθετηθεί οργανικά οι συνάδελφοι των ειδικοτήτων (πρωτοβάθμιας και μεταταγμένοι) στα σχολεία!
                Οι 1686 οργανικές θέσεις που δόθηκαν πέρυσι για τις μεταθέσεις των ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας ήταν ένα μικρό θετικό βήμα στην κατεύθυνση άρσης της κατάφωρης αδικίας που υπέστησαν, δεν έλυσαν όμως το πρόβλημα.
                Το υπουργείο Παιδείας, όμως, δεν έκανε τίποτε για τη σύσταση των οργανικών θέσεων των μη κοινών ειδικοτήτων -περίπου 3300 συναδέλφων- που δεν δημιουργούν κανένα απολύτως "πρόβλημα" και των οποίων οι οργανικές θέσεις και οι τοποθετήσεις έπρεπε να έχουν γίνει από την πρώτη στιγμή. Και σαν να μην έφτανε αυτό με εγκύκλιο που απέστειλε πέρυσι "απαγόρευσε" στα ΠΥΣΠΕ να τοποθετήσουν οργανικά τους συναδέλφους των ειδικοτήτων στα οργανικά κενά που υπήρχαν, με αποτέλεσμα να βρίσκονται όλοι στον αέρα!
                Η Δημοκρατική συνεργασία  εκπαιδευτικών ΠΕ, ενόψει και των μεταθέσεων του 2016, ζητά από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει άμεσα στη σύσταση των οργανικών θέσεων κοινών και μη κοινών ειδικοτήτων που απαιτούνται στην Πρωτοβάθμια -οι οποίες σύμφωνα με τα περσινά στοιχεία της Διεύθυνσης σπουδών ξεπερνούν τις 7500- έτσι ώστε να τοποθετηθούν σε αυτές οι συνάδελφοι και να λυθεί οριστικά το πρόβλημα.
                Είναι αυτονόητο ότι οι θέσεις αυτές πρέπει να συσταθούν πριν την εξέταση των αιτήσεων μετάθεσης του 2016, έτσι ώστε να δοθούν ως οργανικά κενά για να ικανοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότερες αιτήσεις μετάθεσης των συναδέλφων ειδικοτήτων.
 
 
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2016

Γιώργος Αρμένης, Μαντζουράνα στο κατώφλι γάιδαρος στα κεραμίδια

Γιώργος Αρμένης, Μαντζουράνα στο κατώφλι γάιδαρος στα κεραμίδια
Σάββατο 6 Φεβρουαρίου, ώρα 8 μ.μ.
Τιμή εισιτηρίου: 5 ευρώ
Αίθουσα «Β. Πυρσινέλλας»
Γιώργος Αρμένης, Μαντζουράνα στο κατώφλι γάιδαρος στα κεραμίδια
  • Σκηνοθεσία – σκηνικά - κοστούμια: Δημήτρης Παπαρούνης
  • Στίχοι – Μουσική: Βασίλης Τσούτσουρας
  • Σκηνικά: Δημήτρης Παπαρούνης
  • Κατασκευή σκηνικών: Θε.Ο.Ρα
  • Χορογραφίες: Πένυ Παπαϊωάννου
  • Φωτισμοί: Νίκος Γούλας
  • Τεχνικός ήχου: Νεκταρία Λαμπράκη
Παίζουν και τραγουδούν τα μέλη της Θε.Ο.Ρα
Οργάνωση παραγωγής: Θε.Ο.Ρα

Βιβλιοπαρουσίαση: Νόνη Σταματέλου, Έλλειψη χώρου

Βιβλιοπαρουσίαση: Νόνη Σταματέλου, Έλλειψη χώρουΑρχική
Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2016, ώρα 8 μ.μ.
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δ. Χατζής»
Βιβλιοπαρουσίαση
Νόνη Σταματέλου, Έλλειψη χώρου

Εκδόσεις ΜΕΛΑΝΙ
Ομιλητές:
  • Βιβή Λάζου, φιλόλογος
  • Βούλα Σκαμνέλου, πρώην σχολική σύμβουλος φιλολόγων
  • Τάνια Δήμου, δικηγόρος
Συντονιστής: Φιλήμων Καραμήτσος, δημοσιογράφος
Ποιήματα διαβάζει η Νόνη Σταματέλου
Φλάουτο παίζει η Μαρία Σακκά

Διοργάνωση: Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016

Ιωάννινα 22/2/2016 ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΒΙΩΝΟΥΜΕ – ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΟΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ Κριτική και διεκδικήσεις



Αρ. πρωτ.401                                                                Αθήνα 2/2/2016

                                                                     Προς
                                                                                                           Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
            
Διοργάνωση ημερίδας με θέμα:
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΒΙΩΝΟΥΜΕ – ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΟΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ
Κριτική και διεκδικήσεις
Ιωάννινα 22/2/2016
Συνάδελφοι
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε συνεργασία με το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. του Νομού Ιωαννίνων,  διοργανώνει ημερίδα με θέμα: «ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΒΙΩΝΟΥΜΕ – ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΟΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ. Κριτική και διεκδικήσεις », τη Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016, ώρα 9.00– 15.00  στο Ξενοδοχείο Du Lac.
Στην ημερίδα καλούνται να συμμετέχουν :
  • Ο Πρόεδρος και όλα τα μέλη των Δ.Σ. των Συλλόγων καθώς και οι αιρετοί της περιφέρειας Ηπείρου.
  • Τα μέλη του Γενικού Συμβουλίου και των Νομαρχιακών Τμημάτων της ΑΔΕΔΥ, της περιφέρειας Ηπείρου.
  • Ένας συνάδελφος από κάθε διθέσιο και πάνω Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο της περιφέρειας Ηπείρου, τον οποίο θα ορίσει ο Σύλλογος διδασκόντων. Έχει ζητηθεί ήδη γι’ αυτό σχετική άδεια από την Περιφερειακή Διευθύντρια.
Κάθε Σύλλογος θα συμπληρώσει το έντυπο που επισυνάπτουμε, προκειμένου να γνωρίζουμε τον αριθμό των συναδέλφων οι οποίοι θα συμμετέχουν στην ημερίδα.
Το έντυπο να επιστραφεί με email στη Δ.Ο.Ε. συμπληρωμένο μέχρι τις  18 Φεβρουαρίου 2015  (email: secretariat@doe.gr ).

 
  Τα έξοδα των συμμετεχόντων θα βαρύνουν τους Συλλόγους εκπαιδευτικών Π.Ε..
 

ΠΕΜΠΤΗ 4 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2016 ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ


Πότε θα κατατεθούν οι αιτήσεις για τις θέσεις προϊσταμένων εκπαιδευτικών θεμάτων


02 02 16 aitiseis

Το διάστημα 8 με 12 Φεβρουαρίου θα υποβληθούν οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά των εκπαιδευτικών που επιθυμούν να ασκήσουν καθήκοντα προϊσταμένων των τμημάτων εκπαιδευτικών θεμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης σύμφωνα με διευκρινιστική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Στην ίδια εγκύκλιο υπάρχουν πληροφορίες για τις προϋποθέσεις επιλογής, τα συμβούλια επιλογής, τα κριτήρια, τα υποβλητεά δικαιολογητικά ενώ για την τοποθέτηση  των προϊσταμένων των τμημάτων εκπαιδευτικών θεμάτων αναφέρεται ότι  γίνεται με απόφαση του οικείου διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από αιτιολογημένη πρόταση του οικείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου.
ΘΕΜΑ: «Διευκρινίσεις σχετικά με την επιλογή υποψηφίων προϊσταμένων τμημάτων εκπαιδευτικών θεμάτων »
Σε συνέχεια της αριθμ. Φ.353.1/1/2908/Ε3/12-1-2016  (Β΄ 46 ) Υπουργικής Απόφασης που αφορά στην επιλογή των υποψηφίων προϊσταμένων τμημάτων εκπαιδευτικών θεμάτων, σας γνωρίζουμε ότι οι προϋποθέσεις επιλογής και τοποθέτησης των ανωτέρω στελεχών, έχουν ως ακολούθως:
Προκήρυξη - Χρόνος υποβολής αιτήσεων

Ποινή διετούς αποκλεισμού και προσλήψεις αναπληρωτώv


02 02 16 apokleismos

Σε ισχύ είναι φέτος και για τελευταία χρόνια η ποινή του διετούς αποκλεισμού για όσους αναπληρωτές δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία εντός πέντε ημερών από την ανακοίνωση της πρόσληψής τους ή αναλαμβάνουν και  παραιτούνται. Από το επόμενο σχολικό έτος  (2016-17) και για τις προσλήψεις που θα πραγματοποιηθούν κατά το έτος αυτό καταργείται η εν λόγω ποινή για τους αναπληρωτές.
Για όσες  προσλήψεις του τρέχοντος σχολικού έτους γίνουν  μετά τις  21 Φεβρουαρίου στην Πρωτοβάθμια και μετά την  1η Μαρτίου στη Δευτεροβάθμια δεν έχει ισχύ η ποινή του διετούς αποκλεισμού αφού ο νόμος (άρθρο 59 παρ.17 3966/2011) ορίζει ότι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου ( σσ αποκλεισμός από τους πίνακες του τρέχοντος και του επόμενου σχολικού έτους 2016-17) δεν εφαρμόζονται για τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται για χρονικό διάστημα μικρότερο των τεσσάρων ημερολογιακών μηνών, τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται με πλήρες ή μειωμένο ωράριο για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων που λειτουργούν σε Ειδικά Καταστήματα Κράτησης Νέων, τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται κατά τη διάρκεια της εκπλήρωσης των στρατιωτικών τους υποχρεώσεων και αδυνατούν για το λόγο αυτόν να αναλάβουν υπηρεσία, καθώς και για τους εκπαιδευτικούς που υποχρεούνται να παραιτηθούν προκειμένου να εκπληρώσουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις.

Προσλήψεις 45 Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70-Δασκάλων 02-02-16


14 01 16 dimotiko3

Προσλήψεις 45 Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70-Δασκάλων στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Ένταξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (ΕΚΟ) στα Δημοτικά Σχολεία – ΑΠ1, ΑΠ2 και ΑΠ3» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» για το διδακτικό έτος 2015-2016.
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για το σχολικό έτος 2015-2016 προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές 45 εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ70-Δασκάλων αποκλειστικά σε Τάξεις Υποδοχής των δημοτικών σχολείων σε Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) στο πλαίσιο υλοποίησης των ανωτέρω Πράξεων ΕΣΠΑ.
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πρόσληψης για ανάληψη υπηρεσίας από την Πέμπτη 4 έως την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2016και θα τοποθετηθούν με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης σε κενές θέσεις των ανωτέρω σχολείων στην περιοχή που προσλήφθηκαν μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.

Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

Εισαγωγή σε ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις, αξιολόγηση εκπαιδευτικών και Ι.B. στα δημόσια

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΛΙΑΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Εισαγωγή στα ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις, αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δημόσιων σχολείων και International Baccalaureate (ΙΒ) προτείνει η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, που συνεδρίασε υπό την προεδρία Αντώνη Λιάκου.

Εισαγωγή σε ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις, αξιολόγηση εκπαιδευτικών και Ι.B. στα δημόσια
Ο Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία ξεκίνησε τελικά στη Δράμα, μετά από σειρά ματαιώσεων στην Αθήνα από ομάδα εκπαιδευτικών και φοιτητών. Έτσι, η ομάδα εργασίας αναμένεται τώρα να εξετάσει μοντέλα εκπαίδευσης που θα περιλαμβάνουν δύο διαφορετικά Πλαίσια Προγραμμάτων Σπουδών. Η επιτροπή αναφέρει ότι η σταδιακή αποσύνδεση της εκπαίδευσης στο ΓΕΛ από τις πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις «κρίνεται απολύτως αναγκαία» και προτείνει ότι για τμήματα υψηλής ζήτησης μπορεί να εξεταστεί αν η πιστοποιημένη γλωσσομάθεια ή οι γνώσεις Η/Υ μπορούν να αποτελέσουν κριτήρια εισαγωγής
Η δημιουργία προγράμματος IB, που θα άνοιγε το δρόμο για σπουδές στο εξωτερικό και σε μαθητές που δεν φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία, δημιουργεί μια σειρά ερωτημάτων, θα ήταν μια μεγάλη τομή για τα δημόσια σχολεία αλλά δημιουργεί και μια σειρά από ερωτήματα.
Το πρόγραμμα αυτό θα απαιτούσε το στήσιμο μιας παράλληλης εκπαιδευτικής δομής, με διαφορετικό εκπαιδευτικό προσωπικό και διαφορετική ύλη (curriculum) –κάτι που θα απαιτούσε και επιπλέον οικονομικούς πόρους.
«Μπλόκο» στο διάλογο και στη Θεσσαλονίκη 
Εισαγωγή σε ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις, αξιολόγηση εκπαιδευτικών και Ι.B. στα δημόσια
Νέο «μπλόκο» στον εθνικό διάλογο για την Παιδεία έβαλαν ομάδες διαδηλωτών και στη Θεσσαλονίκη. Περίπου 400 εκπαιδευτικοί και φοιτητές συγκεντρώθηκαν έξω από το Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, όπου είχε προγραμματιστεί για τις 12:00 η συζήτηση, και παρεμπόδισαν τη διεξαγωγή της.



ΠΗΓΗ: ethnos.gr

Μέσω Βουλής ο Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία


Μέσω Βουλής ο Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία

Αθήνα
Μέσω της Βουλής και συγκεκριμένα της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων θα προχωρήσει ο Εθνικός και Κοινωνικός Διάλογος για την Παιδεία. Ο διάλογος διεξάγεται μετ’ εμποδίων, λόγω των αντιδράσεων εκπαιδευτικών, αναπληρωτών και φοιτητών.

Όπως ανακοίνωσε ο  πρόεδρος της Επιτροπής Κ.Γαβρόγλου, η Βουλή εγκαινιάζει σειρά συζητήσεων παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου με στόχο «να καταγραφούν απόψεις ενός όσο το δυνατόν μεγαλύτερου φάσματος εμπλεκόμενων φορέων και εμπειρογνωμόνων με τα θέματα της εκπαίδευσης».
Η πρώτη φάση των συζητήσεων αυτών προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί μέχρι τις 15 Μαρτίου, ενώ θα ακολουθήσει και δεύτερος κύκλος.
Στο πλαίσιο του πρώτου κύκλου, ο οποίος έχει συζητηθεί με τα αρμόδια στελέχη των Κ.Ο της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, του Ποταμιού, των ΑΝΕΛ και της Ένωσης Κεντρώων, περιλαμβάνοντα τα εξής:
  • Τρίτη 9 Φεβρουαρίου: Συνάντηση με φορείς εκπροσώπων δασκάλων και καθηγητών (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ).
  • Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου: Συνάντηση με τα προεδρεία των πρυτάνεων πανεπιστημίων, προέδρων ΤΕΙ και του αντίστοιχου οργάνου των Ερευνητικών Κέντρων, ΠΟΣΔΕΠ, ΟΣΕΠ-ΤΕΙ, Ένωση Ελλήνων Ερευνητών.
  • Τρίτη 16 Φεβρουαρίου: Συνάντηση με εμπειρογνώμονες.
  • Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου: Συνάντηση με πρώην υπουργούς Παιδείας (Γ.Αρσένης, Μ.Γιαννάκου, Α.Διαμαντοπούλου).
  • Παρασκευή 4 Μαρτίου: Συνάντηση ενημέρωσης με τους μορφωτικούς ακολούθους των χωρών της ΕΕ.
  • Τρίτη 8 Μαρτίου και Τρίτη 15 Μαρτίου: Δύο συνεδριάσεις παρουσία του Ν.Φίλη, για να ολοκληρωθεί η συζήτηση των τελικών εισηγήσεων και η σύνταξη του τελικού κειμένου του πρώτου κύκλου συζητήσεων.
Οι συζητήσεις θα μεταδίδενται από το Κανάλι της Βουλής.
ΠΗΓΗ: in.gr logo

Το σχέδιο της Κυβέρνησης για το Ασφαλιστικό στο Δημόσιο

asfalist
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το νέο σχέδιο αλλάζει προς το χειρότερο τον τρόπο υπολογισμού της σύνταξης για όλους τους εργαζόμενους και στο Δημόσιο, χωρίς καμιά διάκριση σε «παλιούς» και «νέους» ασφαλισμένους. Διατηρεί (κατ’ αναλογία του προηγούμενου αντιασφαλιστικού νόμου Λοβέρδου – Κουτρουμάνη, ν. 3865/2010, που αφορούσε τους Δημόσιους Υπαλλήλους) το «σπάσιμο» της σύνταξης σε «εθνική» και «ανταποδοτική».
Η εθνική υπολογίζεται σήμερα στα 384 ευρώ και θα δίνεται σε όποιον έχει τουλάχιστον 15 έτη εργασίας. Από εκεί και πέρα χειροτερεύει τον τρόπο υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης που στο άθροισμά της με την εθνική καταλήγει σε ψίχουλα, πολύ λιγότερα και από αυτά που έδιναν οι προηγούμενοι αντιασφαλιστικοί νόμοι.
Στη συνέχεια, δίνουμε ένα συγκριτικό παράδειγμα για το τι θα έπαιρναν με τον ισχύοντα αντιασφαλιστικό νόμο (πρόκειται για το νόμο 3029/2002, καθώς ο νόμος 3865/2010 δεν πρόλαβε ουσιαστικά να εφαρμοστεί) και τι θα πάρουν με το ακόμα χειρότερο σχέδιο της συγκυβέρνησης οι υπάλληλοι και των τεσσάρων κατηγοριών εκπαίδευσης (Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας, Υποχρεωτικής, στο εξής ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ, αντίστοιχα), που θα συνταξιοδοτηθούν μετά την ψήφιση του νέου νόμου.
Το παράδειγμα με την 35ετία
Το παράδειγμα αφορά σε υπαλλήλους με 35 χρόνια υπηρεσίας στο Δημόσιο και ως βάση υπολογισμού λαμβάνονται οι αποδοχές που είχαν διαμορφωθεί τον Οκτώβρη του 2011, «παγωμένες» ήδη τότε μέχρι σήμερα.
Υπάλληλος ΠΕ:
• Με το ισχύον καθεστώς (νόμος 3029/2002) θα έπαιρνε σύνταξη 1.334,39 ευρώ μεικτά.
• Με το σχέδιο της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, η σύνταξη (ανταποδοτική και εθνική) θα είναι 882,09 ευρώ μεικτά. Μείωση 34,39%!
Υπάλληλος ΤΕ:
• Με το καθεστώς που ισχύει θα έπαιρνε σύνταξη 1.288,31 ευρώ μεικτά.
• Με το σχέδιο της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, η σύνταξη (ανταποδοτική και εθνική) θα είναι 859,28 ευρώ μεικτά. Μείωση 33,3%!
Υπάλληλος ΔΕ:
• Με το καθεστώς που ισχύει θα έπαιρνε σύνταξη 1.155,88 ευρώ μεικτά.
• Με το σχέδιο της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, η σύνταξη (ανταποδοτική και εθνική) θα είναι 805,3 ευρώ μεικτά. Μείωση 30,33%!
Υπάλληλος ΥΕ:
• Με το καθεστώς που ισχύει θα έπαιρνε σύνταξη 1.005,53 ευρώ μεικτά.
• Με το σχέδιο της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, η σύνταξη (ανταποδοτική και εθνική) θα είναι 744,76 ευρώ μεικτά. Μείωση 25,93%!
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Συντάξεις των εργαζομένων στο Δημόσιο


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συντάξεις των εργαζομένων στο Δημόσιο
Κατηγορία Π.Ε.
1
Κατηγορία Τ.Ε.
2
Κατηγορία Δ.Ε.
3
Κατηγορία Υ.Ε.
4
Ποσοστό Αναπλήρωσης για την Ανταποδοτική Σύνταξη
5
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Προσφυγές στο ΣτΕ από Διευθυντές Εκπαίδευσης

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Θητεία και μοριοδότηση οι λόγοι της προσφυγής

Ατομικές προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας ετοιμάζουν απερχόμενοι Διευθυντές Εκπαίδευσης, ζητώντας της ακύρωση της διαδικασίας επιλογής των νέων Διευθυντών, για δύο λόγους:
Α. Για τη μοριοδότηση θητείας των υποψηφίων Διευθυντών Εκπαίδευησς κατ αναλογία με τις Καινοτόμες Δράσεις, ΚΕΠΛΗΝΕΤ κλπ.
Β. Για τη θητεία των νέων Διευθυντών η οποία , σύμφωνα με τη υπουργική απόφαση λήγει στις 31 Ιουλίου του 2018, ενώ η σχετική διάταξη χωρά  και την ερμηνία ότι λήγει στις 31 Ιουλίου του 2017, καθώς ορίζει: “Η επιλογή και τοποθέτηση των στελεχών της δημόσιας εκπαίδευσης   γίνεται για διετή θητεία, η οποία ξεκινά με την τοποθέτησή τους  και λήγει την 31η Ιουλίου του δεύτερου έτους που ακολουθεί την επιλογή τους”.
Στο μεταξύ η συνεχιζόμενη απεργία των δικηγόρων φαίνεται ότι θα καθυστερήσει την έκδοση της απόφασης της Ενωσης Διευθυντών Εκπαίδευσης και ομάδας νυν και πρώην  Διευθυντών Σχολείων κατά του νέου συστήματος επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης. 

ΠΗΓΗ: