Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2016

23-09-16 Αναδρομικές προσλήψεις 6 αναπληρωτών Α/θμιας

23-09-16 Αναδρομικές προσλήψεις 6 αναπληρωτών Α/θμιας
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για το σχολικό έτος 2016-2017 προσλαμβάνονται, αναδρομικά από 07/09/2016, ως προσωρινοί αναπληρωτές:
1 Δάσκαλος ΕΑΕ (ΠΕ71) για την κάλυψη λειτουργικών κενών σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) ή/και των Τμημάτων Ένταξης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και
1 εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ70-Δασκάλων και 4 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ60-Νηπιαγωγών για την κάλυψη λειτουργικών κενών σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πρόσληψης για ανάληψη υπηρεσίας εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών και θα τοποθετηθούν με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης σε κενές θέσεις των σχολείων της περιοχής όπου προσλήφθηκαν μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.
Ο πίνακας με τα ονόματα των προσλαμβανόμενων αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου www.minedu.gov.gr.

23-09-16 Οριστικοί πίνακες κατάταξης αναπληρωτών ειδικής Δασκάλων, Νηπιαγωγών


23 09 16 eidiki


23-09-16 Οριστικοί πίνακες κατάταξης αναπληρωτών ειδικής Δασκάλων, Νηπιαγωγών
Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ανακοινώνονται οι οριστικοί πίνακες κατάταξης αναπληρωτών εκπαιδευτικών Νηπιαγωγών και Δασκάλων Γενικής και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) για το σχολικό έτος 2016-2017, ύστερα από ένταξη συμπληρωματικών στοιχείων, στο πλαίσιο ελέγχου νομιμότητας από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου τρίτου του Ν.4395/2016 (ΦΕΚ 110/Α΄/08-06-2016) και αποκατάστασης τεχνικών προβλημάτων του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος και αναρτώνται στην ηλεκτρονική διεύθυνση του ΥΠ.Π.Ε.Θhttp://e-aitisi.sch.gr.

ΔΟΕ: Προσμέτρηση ώρας σίτισης μαθητών στους επιβλέποντες εκπαιδευτικούς

Αρ. Πρωτ. 831
Αθήνα 23/9/2016
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Θέμα: Προσμέτρηση ώρας σίτισης μαθητών στους επιβλέποντες εκπαιδευτικούς
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., στο πλαίσιο της υπεράσπισης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, όλα τα χρόνια λειτουργίας ολοήμερων σχολείων έχει τονίσει, ότι θεωρεί αυτονόητο τον υπολογισμό των ωρών σίτισης του Ολοήμερου σχολείου στο διδακτικό ωράριο όλων των συναδέλφων, που εργάζονται στα Ολοήμερα.
Δυστυχώς, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας φρόντισε με την απαράδεκτη Υ.Α. για τον «Ενιαίο τύπο Ολοήμερου Σχολείου» να νομοθετήσει την καταστρατήγηση του αυτονόητου δικαιώματος των εκπαιδευτικών αλλά και κάθε εργαζόμενου, να θεωρείται χρόνος εργασίας ο χρόνος κατά τον οποίο εργάζεται. Με μια λογική του παραλόγου ορίζει ότι:
«Η ώρα του φαγητού – χαλάρωσης εντάσσεται στην παιδαγωγική διαδικασία και θεωρείται ως διδακτική ώρα για τον εκπαιδευτικό ο οποίος ορίζεται με σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων ως υπεύθυνος λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος τη συγκεκριμένη ημέρα και ο οποίος έχει την ευθύνη για τη σίτιση των μαθητών. Το εκπαιδευτικό προσωπικό που διδάσκει τη δεύτερη ώρα του ολοήμερου προγράμματος, παρευρίσκεται κι επιβλέπει τη σίτιση των μαθητών».
Η παραπάνω, όμως, ρύθμιση της Υ.Α. έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα όσα ορίζει ο Ν.1566/85 σχετικά με το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών.
Όπως έχουμε ήδη αναφέρει πολλές φορές, η γνωμοδότηση της Νομικής Συμβούλου της Δ.Ο.Ε. κ. Τσίπρα, σχετικά με το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών ξεκαθαρίζει το ότι:
  • «Σύμφωνα με την παρ. 8 του άρθρου 13 του ν.1566/1985, όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών, που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, τήρηση βιβλίων του σχολείου και εκτέλεση διοικητικών εργασιών. Κάθε εκπαιδευτικός παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο στις εργάσιμες μέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου, που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από τις έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα
  • « Όπως, δε, γίνεται δεκτό από την νομολογία, ώρες διδασκαλίας είναι αυτές, που παρέχονται εντός της τάξης (συμπεριλαμβανομένων και των διαλλειμάτων) και δεν μπορεί να υπερβεί κατά περίπτωση τις οριζόμενες από την παράγραφο 7α του άρθρου 13 του ν.1566/1985 ώρες διδασκαλίας…».
Είναι σαφές και πλέον ακόμα και εάν υπήρχε οποιαδήποτε αμφισβήτηση αυτή επιλύεται από την Υπουργική Απόφαση, ότι η επίβλεψη της σίτισης, εντάσσεται στην παιδαγωγική διαδικασία και υπό την έννοια αυτή, συνιστά εκπαιδευτικό έργο και δεν είναι δυνατό να μην προσμετρείται ως διδακτική ώρα σε όλους τους εκπαιδευτικούς.
Προφανώς, ο κύριος Υπουργός είχε κατά νου, σχολικές μονάδες, στις οποίες θα μπορούσε η σίτιση να λάβει χώρα σε κοινή αίθουσα εστιατορίου, οπότε και θα μπορούσε η ώρα σίτισης να θεωρηθεί εκπαιδευτική για έναν και μόνο εκπαιδευτικό. Τέτοιες, όμως, πολυτέλειες δεν υφίστανται στην ελληνική πραγματικότητα, των ταλαιπωρημένων, παλαιών και χωρίς καμία πρόβλεψη τέτοιων δραστηριοτήτων σχολικών μονάδων.
Η ταυτόχρονη απουσία, συνεπώς, κατάλληλων υποδομών και βοηθητικού προσωπικού για την ομαδική εστίαση και σίτιση των μαθητών θέτει, πέρα από τα παραπάνω, σοβαρά ζητήματα ασφάλειας και υγιεινής των μαθητών, κάτι που θα έπρεπε να απασχολεί την ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. αντί του ζήλου για καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να προσμετρούν την ώρα της σίτισης σε όλους τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι επιβλέπουν τους μαθητές και τους σχολικούς συμβούλους να εγκρίνουν τα σχετικά προγράμματα και όχι να συμβάλλουν στον δραστικό περιορισμό των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών από την Κυβέρνηση. 

Συνεδρίαση του ΚΥΣΠΕ στις 26 /9/2016

 Συνεδρίαση του K.Υ.Σ.Π.Ε.  τη Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 
Θέματα ημερήσιας διάταξης:

1.«Συζήτηση επί αιτήσεων παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. και λήψη απόφασης για διαμόρφωση σχετικής πρότασης»
2.«Εξέταση θεμάτων αποσπάσεων (ενστάσεων, τροποποιήσεων, ανακλήσεων απόσπασης) εκπαιδευτικών Π.Ε. από Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε Π.Υ.Σ.Π.Ε. για το σχολικό έτος 2016-2017 και λήψη απόφασης για διαμόρφωση σχετικής πρότασης»
3.«Επανεξέταση και εξέταση νέων αιτήσεων απόσπασης (κατά προτεραιότητα και για σοβαρούς λόγους υγείας) εκπαιδευτικών Π.Ε. από Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε Π.Υ.Σ.Π.Ε. για το σχολικό έτος 2016-2017 και λήψη απόφασης για διαμόρφωση σχετικής πρότασης» 
4.«Εξέταση θεμάτων αποσπάσεων εκπαιδευτικών Π.Ε. στην Ειδική Αγωγή (ανακλήσεις, τροποποιήσεις, επανεξετάσεις) για το σχολικό έτος 2016-2017 και λήψη απόφασης για διαμόρφωση σχετικής πρότασης»
5.«Εξέταση αιτήσεων μετάταξης εκπαιδευτικών Π.Ε. σε διοικητικές θέσεις και λήψη απόφασης για διαμόρφωση σχετικής πρότασης»
6.«Επανεξέταση αίτησης ανάκλησης μετάταξης διοικητικού υπαλλήλου & επαναφορά του σε θέση εκπαιδευτικού Π.Ε. και λήψη απόφασης για διαμόρφωση σχετικής πρότασης.»
7.«Εξέταση αιτήσεων μετάταξης εκπαιδευτικών Π.Ε. σε θέσεις Ε.ΔΙ.Π. και λήψη απόφασης για διαμόρφωση σχετικής πρότασης»


Οι ανόσιοι και τα ανόσια, τα μη αναμενόμενα και πιθανά!

ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ*  

Ελλάδα 21ου αιώνα: η συντριπτική πλειοψηφία νοιώθει εξαπατημένη, προδομένη, απογοητευμένη. Οι πολιτικές του τερματισμού της κρίσης σε παταγώδη αποτυχία! Οι ιδεολογίες της καταστροφής έχουν εκτοπίσει τις ιδεολογίες της ζωής. Η κοινωνία μαστίζεται από αφόρητη πίεση, άγχος, αβεβαιότητα, κατακερματισμό , ψευδαισθήσεις! Υπάρχει διέξοδος; Προφανώς όπως και περιθώρια νέων επιλογών. 
Ο ξεπεσμός της τρόικας είναι χωρίς προηγούμενο στην ιστορία -βιωσιμότητα χρέους, νομισματική ευρωστία,  ευρωπαϊκό κοινωνικό κεκτημένο, απομάκρυνση-exit- όμως επιμένουν όσο κι άν  διαψεύδουν την  "αποστολή των θεσμών" που εκπροσωπούν. Τέτοιο αδιέξοδο προγράμματος δεν καταγράφεται ακόμη και σε τριτοκοσμική χώρα! Οι κυβερνήσεις επαναδιαπραγμάτευσης, απαγκίστρωσης, σκισίματος, εξόδου από μνημόνια, στην πράξη αποδεικνύουν το αντίθετο και το "κάθε πέρυσι και καλύτερα"!
Ο κύκλος της "δόξας" και της "καταφρόνησης" ,το τίμημα και για την παρούσα διαφαίνονται ίδια, όταν και αν δεν επιβεβαιωθεί η απομείωση του χρέους. Το μόνο των δεσμεύσεων που είναι σχετικά ζωντανό -με κυβιστήσεις βέβαια- όταν όλα τα άλλα πέθαναν νωρίς. Με 300χιλ.νέους (η χώρα, τα νοικοκυριά ξόδεψαν πάνω από 80δις για σπουδές) στο δρόμο της φυγής και στην  ΔΕΘ μόνο "ευχολογική συμπόνοια"! Τα ανόσια περί πρωτογενών πλεονασμάτων, ανάπτυξης, τα τεχνάσματα στην φορολογία,οι επανυπολογισμοί των συντάξεων, η συνταγματική αναθεώρηση, η διαπλοκή κλπ ή οι υποσχετικές της ΝΔ  για άλλα με προϋπόθεση την συνεννόηση με τους "θεσμούς" (αν) πείθουν ελάχιστα. Άλλωστε στο κουαρτέτο, με ή άνευ προσωπείου, υπάρχει τετράδα οργάνων δηλ και οι "κυβερνώντες μας" ! Διατρέχουμε το φθινόπωρο με οξυμένα πολλά και με έντονα σημάδια "εκδικητικότητας, μίσους, διχασμού" ανάμεσα στους "πρωταγωνιστές". Οι εκκρεμότητες: σταθερότητα, μετταρυθμίσεις, δικαιοσύνη κλπ αιωρούνται, και η ανάπτυξη "έπεται". Η αξιολόγηση μάλλον πάει και πάλι για συνεννοήσεις κορυφής. Αν όμως (παρά τα επικρατούντα) το ξύσιμο της "ελληνικής" πληγής είναι συμφέρον (αντι να κυριαρχεί το προσφυγικό κά) στην Γερμανία και όχι μόνο, τότε η καθυστέρηση είναι δεδομένη!
Τα μη αναμενόμενα (πχ κοινωνική ένταση, εκλογές) και τα  φαινομενικά μη ενδεχόμενα (βλ. απόψεις Στίγκλιτς για διάσπαση Ευρώ στο φόντο της Συνόδου του Νότου) σε μια εσωτερική σκηνή σοβαρών εμπλοκών-όπου έχουν "βγεί μαχαίρια" με "παγανιά" και ειδικά δικαστήρια  (πχ Αττικής) -και μια ΕΕ που μεταθέτει  στο τέλος του '17 τις "ασφαλείς" εκτιμήσεις για την κρίση, είναι πιθανά !
"Αιμορραγεί" το σήμερα αλλά και το αύριο σε θολό τοπίο, βουβό κλίμα και συσσώρευση, θερμοκήπιο που "γονιμοποιεί εκπλήξεις"για αστάθεια και μεγαλύτερη εθνική πτώση!
Από τις προμήθειες  ή τα έργα του δημοσίου μέχρι την ρύθμιση των ιδιωτικών δραστηριοτήτων επί δημοσιών αγαθών -από υγεία έως τηλεοπτικές άδειες-  ερίζουν στο "μουσικό σύνολο των τεσσάρων εγχόρδων" μία "αριστερά" με μία "δεξιά" ως χαλασμένα "νεοφιλελεύθερα βιολιά", σε παλιό δίσκο χωρίς τονικό εύρος, κατώτερα της περήφανης  ψωροκώσταινας. Με κάλπικες "αλήθειες" υπέρ των αδυνάμων και την επομένη παίγνια με και υπερ των λίγων και ισχυρών!
Η ιστορική σύνθεση ενός σύγχρονου μοντέλου μικτής οικονομίας, μιας νέας πολιτικής, κοινωνικής κουλτούρας συνεργασίας, με άλμα εκσυγχρονισμού, είναι ο πιο κατάλληλος δρόμος. 
Αυτός μπορεί να υποστηριχτεί από μια καινούρια ιστορική συνεύρεση -πέρα από τα όρια των υφιστάμενων σχημάτων-των σύγχρονων και προοδευτικών φιλελεύθερων, σοσιαλιστών και ριζοσπαστών με στόχο την ανθρωποκεντρική λύση  των διακυβευμάτων και το τέλος των βασανιστικών εκκρεμών!
Η μεταμνημονιακή Ελλάδα δεν προκύπτει χωρίς  "υπερθεματιστή καθαρού πόθεν έσχες" ποιότητας, οράματος, ελπίδας, δύναμης για μια νέα πορεία στην Ευρωπαϊκή ήπειρο και τον κόσμο !
 Ο Σπύρος Παπασπύρος είναι Πρόεδρος του Γενικού Συμβουλίου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

10ο Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» και 8ο Συνέδριο «Διδακτική της Πληροφορικής»

Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στο 10ο Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» και στο 8ο Συνέδριο «Διδακτική της Πληροφορικής» της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ), που διοργανώνονται φέτος στα Ιωάννινα, από 23 έως 25 Σεπτεμβρίου 2016, στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων «Κάρολος Παπούλιας», υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Τα συνέδρια συνδιοργανώνονται από τη Σχολή Επιστημών Αγωγής («Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση» και «Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών και Εκπαίδευσης από Απόσταση») και το Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής.
Το 10ο Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» αναμένεται να αποτελέσει βήμα ακαδημαϊκού διαλόγου και παρουσίασης ερευνητικών εργασιών, αναλύσεων και θεωρητικών μελετών που αφορούν στις πολλαπλές πτυχές του πεδίου των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση και της Ηλεκτρονικής Μάθησης (τεχνολογικές, παιδαγωγικές, οργανωτικές και διδακτικές), καθώς και στα συναφή ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής. Το πρόγραμμα του Συνεδρίου περιλαμβάνει προσκεκλημένες ομιλίες, παρουσιάσεις επιστημονικών εργασιών και στρογγυλές τράπεζες.
Περισσότερες πληροφορίες: http://hcicte2016.etpe.gr/
Το 8ο Συνέδριο «Διδακτική της Πληροφορικής» είναι το βήμα παρουσίασης και διαλόγου σχετικά με ερευνητικές μελέτες και εργασίες, προτάσεις, αναλύσεις και θεωρητικά πλαίσια που σχετίζονται με τη Διδακτική της Πληροφορικής και τη διδασκαλία της Πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Απευθύνεται στην επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα που ασχολείται με την έρευνα στη διδακτική της Πληροφορικής και τη διδασκαλία της Πληροφορικής στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, τριτοβάθμια εκπαίδευση και επιμόρφωση.
Περισσότερες πληροφορίες: http://didinfo2016.etpe.gr/
Με εκτίμηση,
Η Οργανωτική Επιτροπή των Συνεδρίων

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016

Όλα τα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας - Τι θα πληρώνουμε από το 2017

ΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ

Ολα τα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας - Τι θα πληρώνουμε από το 2017

Δεν έχουν τέλος τα σενάρια που εξετάζονται από το επιτελείο του Υπουργείου Οικονομικών για τα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων το 2017 με εκατομμύρια οδηγούς να αγωνιούν για το τι θα πληρώσουν. Ενδεχομένως, τα πάντα να εξαρτηθούν από την πορεία των εσόδων κι αν ο προϋπολογισμός για το επόμενο έτος «βγαίνει» χωρίς νέα μέτρα.
Στα σενάρια που εξετάζονται είναι και οι αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με το ατελές όριο εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα να πέφτει από τα 90 g/km στα 85 g/km.
Δεν αποκλείεται να υπάρξει μείωση των τελών κυκλοφορίας για οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας άνω των 15 ετών προκειμένου να δοθεί κίνητρο στους ιδιοκτήτες που έχουν καταθέσει πινακίδες να τις παραλάβουν εκ νέου.
Υπάρχουν επίσης, σύμφωνα με το iefimerida, σκέψεις για επέκταση του συστήματος επιβολής των τελών που καθορίζεται με τους εκπεμπόμενους ρύπους. Όπως όλα δείχνουν σε αυτό το σύστημα θα συμπεριληφθούν τα αυτοκίνητα που έχουν πρώτη ημερομηνία αδείας την 1η Ιανουαρίου 2007 και μετά, είναι δηλαδή 10ετίας και πάνω.
Συνοψίζοντας:
• Όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 θα πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό.
• Όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 θα πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων.
Τι θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες Ι.Χ.
  • Για τα Ι.Χ. με κυβισμό από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά, γλυτώνουν έως 53 ευρώ οι οδηγοί με οχήματα που εκπέμπουν γύρω στα 90 γραμμάρια ρύπων (είναι εξαιρετικά σπάνια, αν όχι ανύπαρκτα, καθώς όλα αυτά τα οχήματα ανήκουν στην κατηγορία Euro4). Επιβαρύνονται οι οδηγοί τα οχήματα των οποίων εκπέμπουν πάνω από 120 γραμμάρια ρύπους. Οι επιβαρύνσεις ξεκινούν από τα 10 ευρώ και ξεπερνούν ακόμη και τα 150 ευρώ για τα πιο ρυπογόνα οχήματα.
  • Για τα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.358 έως 1.548 κ.εκ., επιβαρύνονται οι έχοντες όχημα που εκπέμπει πάνω από 140 γραμμάρια. Από τα 160 γραμμάρια και πάνω οι επιβαρύνσεις ξεπερνούν τα 140 ευρώ.
  • Από τα 1.549 έως τα 1.738 κ.εκ. το σημείο καμπής είναι τα 152 γραμμάρια. Πάνω από αυτό το όριο υπάρχουν επιβαρύνσεις.
  • Από τα 1.739 έως τα 1.928 κ.εκ. προκύπτουν ελαφρύνσεις ακόμη και για τα οχήματα που εκπέμπουν έως 160 γραμμάρια ρύπους. Από αυτό το όριο και πάνω υπάρχουν επιβαρύνσεις.
  • Στα οχήματα με κυβισμο από 1.929 έως 2.357 κ.εκ., οι ελαφρύνσεις είναι σημαντικές ακόμη και για αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Το σημείο καμπής ορίζεται στα 227 γραμμάρια όριο, αρκετά αυξημένο.
Τα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να πληρωθούν και εφέτος από τον Νοέμβριο έως και το τέλος Δεκεμβρίου
ΠΗΓΗ: Ημερησία

Ανακοίνωση για τα γεγονότα του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων




 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  
     ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Ιωάννινα, 21-09-2016
Αρ. Πρωτ: 141
Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A - 45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλ. - FAX: 26510 78747
email:  sepenioa@gmail.com
Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr
ΠΡΟΣ
ΜΕΛΗ
ΔΟΕ
ΜΜΕ


Ανακοίνωση
για τα γεγονότα του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων

Τις τελευταίες μέρες παρακολουθούμε με προσοχή ένα «κυνήγι μαγισσών» στα ΜΜΕ σχετικά με τις καταγγελίες μητέρας μαθήτριας του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων για «σχολικό εκφοβισμό» στην κόρη της.
Με αφορμή τα όσα ήρθαν στη δημοσιότητα το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δηλώνει τα εξής:
·          Είναι καθήκον των εκπαιδευτικών να στηρίζουν τους μαθητές τους στη μόρφωση και στα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά μέσα κι έξω από την τάξη. Στη συγκεκριμένη περίπτωση της μαθήτριας του 3ου Δημοτικού Σχολείου, όπως προκύπτει από τα πρακτικά του Συλλόγου Διδασκόντων αλλά και από την υπηρεσιακή αλληλογραφία με τους αρμόδιους και τους γονείς, ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων χειρίστηκαν το ζήτημα διακριτικά και  με απόλυτα παιδαγωγικό τρόπο. Όσοι απλοϊκά – αθώα ή πονηρά - θέσουν το ερώτημα: «μα καλά αφού όλα έγιναν καλά, γιατί δεν λύθηκε το πρόβλημα;»  να τους θυμίσουμε τα όσα οι κοινωνικές επιστήμες μετά από πολύχρονες έρευνες συμπεραίνουν: ότι δηλαδή, είναι απόλυτα λαθεμένο να ισχυριζόμαστε  πως ο λεγόμενος σχολικός εκφοβισμός ή ενδοσχολική βία έχουν τείχη. Ότι ξεκινούν μόλις το παιδί, ο νέος, περάσει στο προαύλιο του σχολείου και σταματούν όταν αυτός βγει απ’ αυτό. Είναι προφανές πως αυτό το σύνθετο και πρώτα απ’ όλα κοινωνικό ζήτημα, έχει σαφή σχέση με τη συνολική διαδικασία διαμόρφωσης της προσωπικότητας του παιδιού, του εφήβου, του νέου. Ως εκ τούτου τα φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού έχοντας βαθύτερα αίτια - εκτός σχολείου τα περισσότερα - είναι αδύνατο πολλές φορές ν’ αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά μέσα στο σχολείο. Σήμερα, όλοι οι τάχα «αρμόδιοι» με τους τρόπους που φέρνουν το θέμα της «νεανικής παραβατικότητας» στην επικαιρότητα, ουσιαστικά καταφέρνουν να ενεργοποιήσουν συντηρητικά αντανακλαστικά στην κοινωνία και ταυτόχρονα να «σπείρουν»  τη  νεανική εγκληματικότητα εκεί που δεν υπάρχει. Η συνεχής αύξηση των φαινομένων σχολικού εκφοβισμού τεκμηριώνει ακριβώς αυτήν την άποψη.
·          Το Δ.Σ. γνωρίζοντας πολύ καλά το έργο που συντελείται από το σύνολο του Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Διευθυντή του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΧΕΙ ΚΑΘΕ ΣΤΗΡΙΞΗ, ΘΕΩΡΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΚΤΟΞΕΥΟΝΤΑΙ ΩΣ ΑΒΑΣΙΜΕΣ. Ας αναλογιστούν μόνο, όσοι όλες αυτές τις μέρες -οικείοι και μη- επαναλαμβάνουν συνεχώς στα πανελλαδικής εμβέλειας κανάλια το συγκεκριμένο θέμα, πόσο κακό μπορεί να προκαλέσει η υπερέκθεση του συγκεκριμένου παιδιού και πόσο επιβαρύνει την ήδη κακή ψυχολογική του κατάσταση.
·          Μέσα στην όλη συζήτηση από τα ΜΜΕ υπήρχαν και κάποιες κραυγές από μεγαλοδημοσιογράφους που δεν χάνουν ευκαιρία να ξεσπαθώσουν ενάντια στον μαχόμενο εκπαιδευτικό. Έτσι ακούστηκε για παράδειγμα ότι ο «διευθυντής του σχολείου χρειάζεται βρεγμένη σανίδα», (του οποίου ο δημοσιογράφος  …ξέχασε, στα πλαίσια της… αντικειμενικής ενημέρωσης να πάρει την άποψή του), ή κάποιες άλλες απόψεις για «αδιάφορους εκπαιδευτικούς». Είναι βέβαια οι ίδιοι που χρόνια τώρα καταδικάζουν κάθε διεκδίκηση μαθητών, εκπαιδευτικών, εργαζόμενων, προσπαθώντας να μας πείσουν ότι για την κρίση και τα όσα ζούμε, φταίμε εμείς. Τώρα βάλθηκαν  να μας πείσουν ότι για όλα τα προβλήματα του σχολείου φταίνε οι εκπαιδευτικοί. Ως Συνδικαλιστικό όργανο των εκπαιδευτικών δεν θα επιτρέψουμε συνάδελφοί μας να διαπομπεύονται και να γίνονται θύματα του κυνηγητού της  τηλεθέασης.
·          Για μας είναι ξεκάθαρο, ότι υπεύθυνοι και υπόλογοι γι’ αυτού του είδους τα κοινωνικά προβλήματα,  είναι όσοι με τις πολιτικές αποφάσεις και ενέργειες συμβάλλουν στη γέννηση ή την ενίσχυσή τους. Όσοι λοιπόν θέλουν να δουν τις πραγματικές αιτίες του προβλήματος της σχολικής βίας ας κοιτάξουν και λίγο πέρα από τους τέσσερις τοίχους του σχολείου ή της οικογένειας. Γιατί βία είναι, μέσα στο σχολείο το ένα παιδί να έχει πρόσβαση σε εξωσχολική στήριξη και το άλλο όχι. Βία είναι, σ’ ένα παιδί να κόβουν το ρεύμα στο σπίτι του και να μην μπορεί να διαβάσει τα μαθήματα της άλλης μέρας. Βία είναι, να μην μπορείς να πας διακοπές και ο συμμαθητής σου να αφηγείται στην τάξη  πόσο ωραία πέρασε το καλοκαίρι. Βία είναι, να μην έχεις κολατσιό και να κοιτάζεις το συμμαθητή σου στο στόμα να τρώει το σάντουιτς. Και αυτή τη βία  κανένας λογικά σκεπτόμενος άνθρωπος δεν  μπορεί να τη θεωρεί ευθύνη του Δασκάλου, όπως επίσης και το παράγωγό της, τον σχολικό εκφοβισμό.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιωαννίνων καλεί όλους τους συναδέλφους να αναλάβουν ατομική και συλλογική δράση αντιμετωπίζοντας με παιδαγωγική ευθύνη τα όποια κοινωνικά φαινόμενα εμφανίζονται στο σχολείο τους. Ν’ αγνοήσουν όσους έχουν αναλάβει ρόλο «εισαγγελέα» βγάζοντας από τα τηλεπαράθυρα και το διαδίκτυο, αβίαστα ετυμηγορίες εις βάρους των εκπαιδευτικών, που παρά τις αντίξοες συνθήκες δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους στην τάξη.
Τα ζητήματα του σχολικού εκφοβισμού θα πρέπει να γίνουν ο δρόμος για τον ίδιο τον εκπαιδευτικό, για να οργανώσει τη σχολική ζωή με τέτοιο τρόπο, ώστε ν’ ανοίξει η συζήτηση στην τάξη για τους λόγους και τις αιτίες της επιθετικής συμπεριφοράς και  να βρει ο όποιος συσσωρεμένος θυμός, θετική, δημιουργική, συλλογική διέξοδο.


ΤΟ ΔΣ

Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2016

ΔΟΕ: ΑΝΑΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΘΕΣΜΙΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΩΝ


Αρ. Πρωτ. 811
ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ
Αθήνα 21/9/2016
Προς
Τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.

Θέμα: Εκλογές για την ανάδειξη αιρετών μελών των Υπηρεσιακών Συμβουλίων
(ΠΥΣΠΕ – ΑΠΥΣΠΕ – ΚΥΣΠΕ)
Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2016
(ΑΝΑΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΘΕΣΜΙΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΩΝ)

Συνάδελφοι
            Σύμφωνα με το Π.Δ. 1/2003, άρθρο 19 οι εκλογές για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών, στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΠΕ - ΑΠΥΣΠΕ - ΚΥΣΠΕ) διεξάγονται την πρώτη εργάσιμη Τετάρτη του μηνός Νοεμβρίου, κάθε δεύτερου έτους.
            Φέτος οι εκλογές θα γίνουν την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2016. Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής υποψηφιοτήτων από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις ορίζεται η 26η Σεπτεμβρίου 2016.
            Ύστερα από τα παραπάνω σας ενημερώνουμε για τα εξής:
1. Οι υποψηφιότητες για τα ΑΠΥΣΠΕ και το ΚΥΣΠΕ πρέπει να υποβληθούν στη Δ.Ο.Ε. μέχρι τη Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2016, ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΟ ώρα 10:00 π.μ., προκειμένου να διαβιβαστούν στη συνέχεια την ίδια μέρα στους περιφερειακούς Δ/ντές και στο Γ. Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας.
ΠΡΟΣΟΧΗ: μετά τις 10:00 π.μ. καμία υποψηφιότητα δε θα γίνει δεκτή από τη Δ.Ο.Ε.
2. Οι υποψηφιότητες για τα ΠΥΣΠΕ πρέπει να υποβληθούν στους τοπικούς συλλόγους έπειτα από συνεννόηση με τα τοπικά Δ.Σ.
3. Σας στέλνουμε υπόδειγμα αίτησης υποψηφιότητας, η οποία περιλαμβάνει τα στοιχεία που πρέπει οπωσδήποτε να συμπληρωθούν.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Οι αιτήσεις για ΑΠΥΣΠΕ – ΚΥΣΠΕ κατατίθενται στη Δ.Ο.Ε. από τους εκπροσώπους των παρατάξεων κεντρικά με κατάσταση και σε ηλεκτρονική μορφή, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο έγγραφο του ΥΠΑΙΘ. Οι ανεξάρτητοι υποψήφιοι για ΑΠΥΣΠΕ - ΚΥΣΠΕ πρέπει να καταθέσουν αυτοπροσώπως την αίτησή τους στη Δ.Ο.Ε. μέχρι 26/9/2016, ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΟ ώρα 10:00 π.μ.

Για να διαβάσετε το έγγραφο του ΥΠΑΙΘ πατήστε ΕΔΩ
Για να κατεβάσετε την αίτηση υποψηφιότητας πατήστε ΕΔΩ

Ο αγώνας δικαιώθηκε!! Φτάνουν στα σχολεία οι αριστερές αντιμνημονιακές μπανάνες!! Οι μαθητές δεν θα λιποθυμούν πια από την πείνα...

21 Σεπτεμβρίου 2016
 
Ο αγώνας δικαιώθηκε!! Φτάνουν στα σχολεία οι αριστερές αντιμνημονιακές μπανάνες!! Οι μαθητές δεν θα λιποθυμούν πια από την πείνα...
 
          
            Με την Φ14/1638/144520/Δ1/8-9-2016 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, με τον βαρύγδουπο τίτλο: "Πρόγραμμα ενεργειών σωστής εκπαίδευσης - υγιεινής διατροφής στα Δημοτικά σχολεία της Χώρας, διανομή φρούτων στους μαθητές", την οποία υπογράφει ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου, γίνεται μία ακόμα τεράστια παρέμβαση της αριστερής κυβέρνησης στον χώρο της εκπαίδευσης!!
            Έτσι μετά την απαράδεκτη τακτική της προηγούμενης κυβέρνησης (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) να μοιράζει στους μαθητές μπανάνες συγκεκριμένης μάρκας, προκειμένου να ευνοήσει την εισαγωγή ιδιωτικών συμφερόντων στην εκπαίδευση(!!) που κατήγγειλε η τότε Αντιπολίτευση (ΣΥΡΙΖΑ), υπάρχει η νέα αριστερή πραγματικότητα, όπου στα σχολεία της Χώρας μοιράζονται από την Κυβέρνηση (ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ) μπανάνες της ίδιας εταιρίας(!!) προκειμένου όμως αυτή τη φορά να γνωρίσουν οι μαθητές την αξία της διατροφής με φρούτα!!
            Μάλιστα, όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, η εταιρία, η οποία προφανώς  έχει "μετανοήσει" και δεν προωθεί ιδιωτικά συμφέροντα, όπως παλιά, τώρα με την συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, είναι ευαισθητοποιημένη από τις ιδιαίτερα δυσμενείς οικονομικές συνθήκες που επικρατούν και προτίθεται να προβεί σε αποστολή φρούτων και σε οικογένειες!!
        Δικαιώνεται έτσι και ο αγώνας Βουλευτή -δασκάλου- του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος σε άρθρο του στις 17 Φεβρουαρίου 2013, με τίτλο " Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς μπανάνες"ανέφερε: "...Προκύπτουν λοιπόν συγκεκριμένα ερώτηματα για την  στάση του Υπουργείου Παιδείας: 1.Ποιους πραγματικά σκοπούς εξυπηρετεί το συγκεκριμένο «πρόγραμμα»; 2.Σκοπεύουν να συνεχίσουν τη συνεργασία με την εν λόγω εταιρία εκθέτοντας τους μαθητές των Δημόσιων Σχολείων μας στην προώθηση ιδιωτικών συμφερόντων; Ας αντισταθούμε σε οποιαδήποτε εμπορική δραστηριότητα μέσα στα σχολεία ακόμα και όταν έχει το μανδύα της "χορηγίας"(!!)
            Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, συγχαίρει(!!) το Υπουργείο Παιδείας που πέτυχε να μετατρέψει την εν λόγω εταιρία από επικίνδυνο χορηγό (όταν μοίραζε μπανάνες με την προηγούμενη Κυβέρνηση) που είχε στόχο την παράδοση της δημόσιας εκπαίδευσης στα νύχια των ιδιωτικών συμφερόντων, σε μια ευαίσθητη και αγαθοεργή επιχείρηση (με Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ)!!
            Προτείνουμε δε στο Υπουργείο Παιδείας, τα ακόλουθα ενισχυτικά μέτρα:
1.      Τις μπανάνες που θα σταλούν στα σχολεία να μετρήσει προσωπικά ο κύριος Φίλης γιατί οι δάσκαλοι όπως δήλωσε ο ίδιος δεν είναι πολύ καλοί στα μαθηματικά και μπορεί να γίνουν λάθη
2.      Την διανομή στους μαθητές να κάνει Κυβερνητικό κλιμάκιομε επικεφαλείς τον Υπουργό Εσωτερικών κύριο Βερναρδάκη και την Βουλευτή Κασιμάτη. Η επιτυχία με την οποία μοίρασαν τα τετράδια στους μαθητές, θα πρέπει να αποτελεί οδηγό και αυτής της προσπάθειας
3.      Την περιφρούρηση των χώρων διανομής να αναλάβουν οι συνδικαλιστικές ομάδες και παρατάξεις που έδιναν με τεράστιο ζήλο τον αγώνα κατά την διανομή της μνημονιακής μπανάνας από την προηγούμενη Κυβέρνηση

Επιτέλους τα όνειρα βρήκαν δικαίωση!!
           
 
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2016

Απίστευτος εμπαιγμός από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. – Σαφέστατη η πρόθεσή της πολιτικής ηγεσίας να μη δημιουργηθούν (ΤΥ) ΖΕΠ!


Αρ. Πρωτ. 803
Αθήνα 20/9/2016
Προς
1. Τον Υπουργό Παιδείας κ.Νίκο Φίλη
2. Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Απίστευτος εμπαιγμός από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. – Σαφέστατη η πρόθεσή της πολιτικής ηγεσίας να μη δημιουργηθούν (ΤΥ) ΖΕΠ!
Με έγγραφό του με ημερομηνία 19-9-2016 και τίτλο «Οδηγίες και κατευθύνσεις για την ίδρυση και λειτουργία Τάξεων Υποδοχής (ΤΥ) ΖΕΠ για το σχολικό έτος 2016-2017 σε δημοτικά σχολεία της χώρας», το οποίο στάλθηκε στα σχολεία 20-9 με καταληκτική ημερομηνία για την πραγματοποίηση πλήθους ενεργειών την 21-9, το ΥΠ.Π.Ε.Θ. με υπογραφή Ν. Φίλη προσπαθεί να εμποδίσει την ίδρυση ΤΥ.
Σύμφωνα με τους συντάκτες του εγγράφου θα πρέπει μέσα σε μια ημέρα, τα σχολεία να προχωρήσουν στην πραγματοποίηση διαπιστωτικών τεστ ανίχνευσης της ελληνομάθειας των μαθητών και να έρθουν σε επαφή με τους κηδεμόνες των μαθητών ώστε να υπογράψουν τις αιτήσεις για την παρακολούθηση των τμημάτων ΖΕΠ. Ακολούθως θα πρέπει να συνεδριάσει ο σύλλογος διδασκόντων και να αποφασίσει για τη φοίτηση των μαθητών.
Οποιοσδήποτε διαθέτει κοινό νου καταλαβαίνει ότι είναι πρακτικά αδύνατο να τηρηθούν όλα τα παραπάνω εντός των προθεσμιών.
Είναι φανερό ότι η πολιτική ηγεσία επιδιώκει να μην ιδρυθούν τμήματα ΖΕΠ και γι' αυτό το λόγο και καθυστέρησε να αποστείλει το σχετικό έγγραφο θέτοντας ταυτόχρονα ασφυκτικές προθεσμίες υλοποίησης.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. απαιτεί από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου την άμεση αλλαγή των προθεσμιών ώστε να είναι δυνατή η ίδρυση των τμημάτων και να μην μείνει μόνο στην επικοινωνιακή διαχείριση.



Στην ανεργία οδηγεί το ΥΠ.Π.Ε.Θ. χιλιάδες αναπληρωτές


Αρ. Πρωτ. 782
Αθήνα 19/9/2016
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Η συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τον Υπουργό Παιδείας στις 15/9/2016 και η Γκεμπελική συνέχεια της από την πλευρά του Υπουργού.
Στην ανεργία οδηγεί το ΥΠ.Π.Ε.Θ. χιλιάδες αναπληρωτές
Η συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τον Υπουργό Παιδείας και το επιτελείο του πραγματοποιήθηκε, από πλευράς Δ.Ο.Ε., στη βάση των αιτημάτων της 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης. Δόθηκε, παράλληλα, η ευκαιρία να τεθούν για μια ακόμη φορά όλα τα ζητήματα που απασχολούν τον Κλάδο αλλά και να τονιστεί η χαώδης κατάσταση που έχει δημιουργηθεί σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία εξ αιτίας της εφαρμογής των Υπουργικών Αποφάσεων για το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο.
Οι απαντήσεις από την πλευρά του Υπουργού Παιδείας κινήθηκαν στην τροχιά της αρχής ότι η εκπαίδευση δεν μπορεί να κινηθεί εκτός των ορίων που θέτει η οικονομική συγκυρία, δηλαδή τα μνημόνια.
Εντός του πλαισίου αυτού κινούμενος:
  • Δεν απάντησε στο

Ο Κάφκα στην Πράγα

Ο  Κάφκα στην Πράγα
Ο  Κάφκα στην Πράγα
Το αφιέρωμα φέρει τον τίτλο:Ο Κάφκα στην Πράγα και περιλαμβάνει:
 
  • Έκθεση  για τη ζωή και το έργο του Φραντς Κάφκα, Έκθεση του διακεκριμένου Τσέχου φωτογράφου Κάρελ Τσουντλίν με τίτλο  «Φωτογραφίες από την Τσεχική Δημοκρατία », των οποίων τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν στη Δημοτική  Πινακοθήκη Ιωαννίνων, την Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου στις 6.30 μ.μ. παρουσία του Πρέσβη της Τσεχικής Δημοκρατίας στην Αθήνα
  •  Ημερίδα με τίτλο : «Ο Κάφκα και η Πράγα του Μεσοπολέμου» και ομιλητές τον καθηγητή Μωυσή Ελισάφ, Πρόεδρο της Ισραηλιτικής Κοινότητας Ιωαννίνων, τον Τομάς Κράους, Εκτελεστικό Διευθυντή της Ομοσπονδίας Ισραηλιτικών Κοινοτήτων της Τσεχικής Δημοκρατίας της Τσεχίας, την κ. Μαργαρίτα Ζαχαριάδου, συγγραφέα και μεταφράστρια και την κ. Κατερίνα Σχινά, κριτικό λογοτεχνίας, συγγραφέα  και μεταφράστρια.
    Στο τέλος της εκδήλωσης, η οποία θα πραγματοποιηθεί στον Πολιτιστικό Πολυχώρο «Δ. Χατζής» την ίδια μέρα (21/9) στις 8.30 μ.μ., θα ακουστούν συνθέσεις του Τσέχου συνθέτη Αντονίν Ντβορζάκ από τους Ειρήνη Δόβα, σοπράνο – Γεωργία Αναστάση, πιάνο & Ελευθέριο Καραγιάννη, κλαρινέτο, σαξόφωνο, μεταγραφή για πνευστά.


 
  • Ο κύκλος του αφιερώματος θα κλείσει με την προβολή της ταινίας «Η Δίκη» σε σκηνοθεσία Όρσον Ουέλς και με πρωταγωνιστές τον ίδιο, τον Άντονι Πέρκινς, την Ζαν Μορώ και τον Ακίμ Ταμίρωφ. Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Φραντς Κάφκα και θα προβληθεί την Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου στον  Πολιτιστικό Πολυχώρο ''Δημήτρης Χατζής'' με ελεύθερη είσοδο.
Διοργάνωση : Πρεσβεία της Τσεχικής Δημοκρατίας στην Αθήνα,  Δήμος Ιωαννιτών, Ισραηλιτική Κοινότητα Ιωαννίνων,  Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών,  Δημοτική Πινακοθήκη Ιωαννίνων και Όμιλος Πολιτικού & Κοινωνικού  Προβληματισμού Ιωαννίνων.
 Αρχική

Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2016

Ο κατά συρροήν ψευδόμενος Αναπλ. Υπουργός Εσωτερικών Χρ. Βερναρδάκης

Υπουργείο Εσωτερικών
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σε μία ακόμη συνειδητή προσπάθεια διαστρέβλωσης της αλήθειας και απαξίωσης των Συνδικαλιστικών Οργανώσεων των εργαζόμενων στο Δημόσιο Τομέα προχώρησε με πιο πρόσφατη ανακοίνωσή του ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Χρ. Βερναρδάκης, στην οποία εκτός από λάθη και ανακρίβειες περιλαμβάνονται και ασύστολα ψεύδη!
Για την αποκατάσταση της αλήθειας, υποχρεωνόμαστε να επανέλθουμε και επιχειρώντας να φρεσκάρουμε εμείς τη μνήμη του Υπουργού Διαστρέβλωσης της Αλήθειας, του υπενθυμίζουμε τα εξής:
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ., έχοντας σε υψηλή ιεράρχηση το θέμα της καλύτερης αξιοποίησης του ανθρωπίνου δυναμικού του Δημοσίου Τομέα και την ανάγκη για διαρκή εκπαίδευση, επιμόρφωση και εξέλιξή του, έθετε επί σειρά ετών -από τη δεκαετία του 90 κι έπειτα- το θέμα ανάπτυξης μέσω Προγραμματικής Συμφωνίας κοινών και συνεργατικών δράσεων με τον κατ’ εξοχήν Φορέα Εκπαίδευσης των εργαζομένων στο Δημόσιο, το Εθνικό Κέντρο Δημοσίας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ).
Η διαρκής διεκδίκηση της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. ως προς το ζήτημα αυτό, οδήγησε το 2004 σε σύνταξη και υπογραφή Προγραμματικής Συμφωνίας μεταξύ Υπουργείου Εσωτερικών, ΕΚΔΔΑ και ΑΔΕΔΥ για την εκπαίδευση των δημοσίων υπαλλήλων, παρουσία της Πολιτειακής, Πολιτικής Ηγεσίας της χώρας και των Αρχηγών των Κοινοβουλευτικών Κομμάτων εκείνης της περιόδου.
Με βάση, λοιπόν, αυτήν τη -νομοθετικά κατοχυρωμένη- Προγραμματική Συμφωνία (άρθρο 15, Ν. 3345/2005) το Ινστιτούτο της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., το Κοινωνικό Πολύκεντρο (Ινστιτούτο Επιμόρφωσης το οποίο λειτουργεί ως αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία) κάτω από αυστηρά ελεγχόμενες διαδικασίες και μέσω συμπεφωνημένων, κοινών με το ΕΚΔΔΑ χρηματοδοτικών πρωτοκόλλων, υλοποίησε ένα μέρος των εκπαιδευτικών και ερευνητικών δράσεων για θέματα που άπτονται της Δημόσιας Διοίκησης και των Κοινωνικών Λειτουργιών του Κράτους. Οι δράσεις που υλοποιήθηκαν έκτοτε (από την υπογραφή της Προγραμματικής Συμφωνίας κι έπειτα) και εξακολουθούν να υλοποιούνται, τίθενται στον προβλεπόμενο και διαρκή έλεγχο εκ μέρους των Ελεγκτικών Οργάνων των μετεχόντων στην Προγραμματική Συμφωνία. Παράλληλα το Κοινωνικό Πολύκεντρο υλοποιεί αντίστοιχα εκπαιδευτικά προγράμματα συγχρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ, όπως άλλωστε γίνεται με τα αντίστοιχα Ινστιτούτα των άλλων Κοινωνικών Εταιρών τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και σε ολόκληρη την Ευρώπη! Τυγχάνουν, δε, ευρύτατης απήχησης στο χώρο των εργαζομένων στη Δημόσια Διοίκηση.
Ωστόσο, από τα χρήματα αυτά η Α.Δ.Ε.Δ.Υ., ουδέποτε εισέπραξε ούτε ένα (1) ευρώ για να καλύψει τις λειτουργικές και διοικητικές της δαπάνες, όπως ισχυρίζεται ο κ. Βερναρδάκης. Η μοναδική της εμπλοκή στην όλη υπόθεση ήταν η συμμετοχή της στην υπογραφή της Προγραμματικής Συμφωνίας, όπως εκτενώς αναλύθηκε παραπάνω.
Ως εκ τούτου, είμαστε υποχρεωμένοι για ακόμη μία φορά να επαναλάβουμε ότι η Α.Δ.Ε.Δ.Υ., ως Τριτοβάθμια Συνδικαλιστική Ένωση, ουδέποτε έχει λάβει κρατική χρηματοδότηση έως σήμερα και ούτε πρόκειται βεβαίως να λάβει στο μέλλον. Οι μόνοι πόροι, που η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. εισπράττει και διαχειρίζεται είναι τα τρία (3) ευρώ της ετήσιας συνδρομής των εργαζομένων – μελών της. Κάθε ισχυρισμός περί του αντιθέτου είναι ψευδής και έχει ως προφανή στόχο τη διαστρέβλωση της αλήθειας.
Τέλος, επειδή είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι όλα αυτά είναι σε απόλυτη γνώση του Υπουργού, εκφράζουμε την έκπληξή μας για ετούτη την επίθεση και αναρωτιόμαστε για ποιο λόγο γίνεται, ειδικά αυτή την περίοδο και μάλιστα εν όψει της προαναγγελθείσας αλλαγής του Συνδικαλιστικού Νόμου, η προσπάθεια συσχέτισης της χρηματοδότησης των συμπράξεων μεταξύ Φορέων του Δημοσίου (όπως είναι το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης) και των Ινστιτούτων Εκπαίδευσης και Τεκμηρίωσης Θέσεων των Συνδικάτων (όπως είναι το Κοινωνικό Πολύκεντρο της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.) με την αυτονομία και ανεξαρτησία των Συνδικάτων.
Καλούμε, τέλος, για μία ακόμη φορά, τον Υπουργό να αποδεχθεί το αίτημα των εκπροσώπων των 550.000 Δημοσίων Υπαλλήλων και να συναντηθεί μαζί μας για να συζητήσουμε τα σοβαρά ανοικτά ζητήματα για το Δημόσιο (διορισμοί, νέοι οργανισμοί, κινητικότητα, συλλογικές διαπραγματεύσεις, μονιμοποίηση ΙΔΑΧ, αναγνώριση προϋπηρεσίας στον Ιδιωτικό Τομέα κτλ) και να αφήσει κατά μέρος της αήθεις επιθέσεις, οι οποίες δεν προσβάλουν παρά μόνον τον ίδιο και την Κυβέρνηση της κατά τα άλλα… «πρώτη φορά Αριστεράς»!
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Η υποκουλτούρα της θεωρίας των άκρων



Του Χρήστου Παπαδημητρίου.
Κοινωνιολόγου.
Προέδρου Τ Κ Πύργου-Κόνιτσας.                                   

      
    Η υποκουλτούρα της θεωρίας των άκρων

Με αφορμή την  τοποθέτηση του κ. Θ. Πάγκαλου σε άρθρο του στο «Βήμα» της Κυριακής  18.09.2016, περί φασιστών -Κομουνιστών και ηλιθίων Ελλήνων, τοποθετώντας όλους στο  ίδιο  πολιτικό και νοητικό φάσμα.
Με αφορμή επίσης την ατυχή θέση αυτού του κειμένου, το οποίο εμφανίζει χαρακτηριστικά γράφοντος με γεροντική άνοια, αλλά και φασίζουσα  νοοτροπία στην ίδια εφημερίδα, δίπλα από το μοναδικό σε βάθος και ουσία άρθρο του καθηγητή μου και σύγχρονου φιλοσόφου Γ. Βέλτσου.

Σε κάθε περίπτωση είναι δικαίωμα αναφαίρετο στη Δημοκρατία να  μπορεί να εκφράζεται κανείς ελεύθερα, ταυτόχρονα όμως αποτελεί προϋπόθεση επιβίωσης της δημοκρατικής αυτής αρχής και δυνατότητας η απεμπόληση της οποιασδήποτε ελεύθερα εκφραζόμενης άποψης η οποία προσβάλει την ίδια αρχή και επιβουλεύεται την ισχύ της, ακόμη κι αν αυτή ανήκει στον οποιονδήποτε έχει την άποψη ότι αποτελεί κάτι  σημαντικό στη δημόσια ζωή του τόπου.
Με διάθεση ειλικρίνειας το κείμενο χαρακτηρίζεται πολιτικά σαθρό και γραμμένο με την λογική ενός ανθρώπου που δεν μπορεί να κατανοήσει ότι το τέλος του πολιτικού δεν σημαίνει και το τέλος της πολιτικής ,και ο οποίος δεν μπορεί να δει και να δεχθεί ότι η πολιτική ζωή έχει αρχή μέση και βεβαίως τέλος.
Εν είδη άρθρου, διαβάζοντας το κανείς μεταφέρεται νοερά στην περίοδο που ο κύριος αυτός χρημάτιζε υπουργός, κείμενο με ύφος αυταρχικό με μια πολιτική λογική ξύλινη και εκτός σημερινής πραγματικότητας και με μια αλαζονική διάσταση η οποία παραπέμπει σε μια γονιδιακή  και φασιστική υποκουλτούρα.
Ο υποφαινόμενος δεν αποδέχεται την παραπάνω άποψη ότι δηλαδή μπορεί να υπάρξει γονιδιακά η μεταφορά οποιασδήποτε κοινωνικής συμπεριφοράς, εντούτοις αποδέχεται την ύπαρξη μιας φασίζουσας νοοτροπίας η οποία αποκτάται με την επαγγελματική ενασχόληση με την πολιτική σε κάθε χώρο και σε κάθε άνθρωπο.
Πώς να αποδεχθεί κανείς την άποψη περί της πνευματικής αποβλάκωσης του Έλληνα κατά Πάγκαλο, σε μια χρονική στιγμή που ο Έλληνας συντρίβεται και συνθλίβεται υπό το βάρος μιας αφόρητης πραγματικότητας, για την οποία  μέρος της όποιας ευθύνης έχει αυτός ο κύριος και οι ήδη φυλακισμένοι συνδαιτυμόνες του ;
Με την κατά κοινή ομολογία ανεγκέφαλη φράση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο του ανωτέρω κυρίου ότι «μαζί τα φάγαμε», και την πολιτικά  «ανόητη» τουλάχιστον άποψη περί φασιστών η κομουνιστών η ηλιθίων ότι το ίδιο είναι,  παρουσιάζεται σε όλο του το μεγαλείο ο πολιτικός ξεπεσμός και αμοραλισμός, και όχι μόνο, αλλά και των μέσων που δέχονται να μεταφέρουν στην κοινωνία μια αποκρουστική και ανεύθυνη πολιτική έκφραση ως δήθεν “στοχευόμενο  πολιτικό λόγο”, ως δήθεν άποψη άξια προσοχής  για την διάσωση μιας χώρας και του λαού, ως δήθεν λόγο πολιτικό .
Τούτο σημαίνει ότι η θέση του κάθε «παροπλισμένου νοητικά» κυρίως  δεν μπορεί να  αποτελεί θέμα και  να πλασάρεται στον αναγνώστη ως ελεύθερη γνώμη η πρόταση περί  της δημοκρατίας  ακόμη και  αν υπογράφεται από πρώην υπουργό, κι εδώ εμπλέκεται σαφώς  η ευθύνη  του εκδότη …όταν από τα γραφόμενα εκδύεται οσμή φασισμού…
Τούτο δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι με τα ανωτέρω γραφόμενα υπονοείται η οποιαδήποτε μορφής  λογοκρισία, αλλά σαφώς και οφείλει η ελευθεροτυπία όχι μόνο να  επιβάλλει φιλτράρισμα στην κάθε λογίς πολιτική βλακεία  αλλά και να τοποθετείται με σαφήνεια σε δηλητηριασμένες απόψεις όταν γίνεται προβοκατόρική προσπάθεια ταύτισης φασισμού και κομουνισμού.
Τούτο σημαίνει ότι απαιτείται στοιχειωδώς  κάποια αξιολόγηση στην προκλητική και χωρίς κοινωνική ευαισθησία τοποθέτηση, από έντυπα και μέσα κυρίως με δημοκρατικό προσανατολισμό.
Η Ανάταξη της πολιτικής συμπεριφοράς, προϋποθέτει δομική αναδιάρθρωση της πολιτικής κουλτούρας (γεγονός πράγματι δύσκολο) και εντελώς μακριά από εκείνη που οδήγησε σε αυτήν την πρωτοφανή προσβολή του πολιτικού μας υπόβαθρου, από  τους φορείς της πολιτικής εξουσίας , οι οποίοι αλαζονικά υπέσκαψαν την θεμελιώδη αρχή της πολιτικής ορολογίας ότι η «πολιτική» είναι διαδικασία παραγωγής πολιτικής σκέψης και πράξης ενώ ο «πολιτικός» πρόσωπο ,η διαδικασία αποτελεί το μείζον το πρόσωπο το έλασσον, και με τις ενέργειες των οδήγησαν όχι μόνο την Ελλάδα αλλά και τους Έλληνες στην σημερινή κατάσταση, αυτή του πολιτικού αμοραλισμού, και της αδιαφορίας.
Η δομική αναδιοργάνωση και ανάταξη της οικονομικής μας κατάστασης με τον ένα η τον άλλο τρόπο, και αφού κάνει τον κύκλο της η παρούσα κρίση σε ορισμένο βάθος χρόνου θα επιτευχθεί.
Ταυτόχρονα όμως αν δεν επιχειρηθεί και η πολιτική επανατοποθέτηση σε σχέση με  το ποιο είναι το ζητούμενο ο «πολιτικός» και η επιβίωσή του, ή η «πολιτική», ο πολίτης θα αμφιβάλλει συνεχώς , ο νέος θα βρίσκεται εκτός του πολιτικού γίγνεσθαι, και η κοινωνία θα μπολιάζεται με άκρως αντιδημοκρατικές παραφυάδες όπως η ανεκδιήγητη «φρέσκια άποψη» περί πνευματικής αποβλάκωσης . 
Όπως είναι αναγκαίο λοιπόν να οριοθετηθεί το πλαίσιο και να επαναπροσδιοριστεί με σύγχρονες θέσεις, το τι επιτρέπεται και το τι απαγορεύεται στον πολιτικό, έτσι φαίνεται ότι αποτελεί επιβεβλημένη ανάγκη και η τοποθέτηση του τύπου απέναντι στο γεγονός  του φασισμού.
Φασισμός δεν σημαίνει μόνο πράξη και γεγονός. Φασισμός σημαίνει και άποψη,  και ιδέα.
Και ο τύπος με την εξαιρετικά μεγάλη δυναμική του στο να επηρεάζει οφείλει τούτες τις ώρες να δει το ιστορικό θέμα ότι οι ανατροπές των κοινωνικών και πολιτικών συστημάτων δεν αρχίζουν ποτέ με πράξεις αλλά ξεκινάνε με παράλογες ιδέες. 
Τίθεται λοιπόν αγαπητέ μου Αναγνώστη το ερώτημα από ποιας μορφής φασισμού κινδυνεύει περισσότερο και άμεσα η ελληνική κοινωνία από την ενέργεια κάποιου η κάποιων φασιστών που έτσι κι αλλιώς είναι καταδικαστέα η από την ενσυνείδητα προβοκατόρικη, και με βεβαιότητα φασιστική διάθεση και ισχυρισμό ότι ο φασίστας ο κομουνιστής και ο ηλίθιος είναι το ίδιο.
Οφείλουμε να είμαστε υποψιασμένοι απέναντι στον υποκρυπτόμενο φασισμό, την γραβάτα και τους κάθε λογίς χαρτογιακάδες, τύπου Πάγκαλου οι οποίοι θεωρούν ακόμη σήμερα παρόλη την κατάντια που οδήγησαν τον τόπο, ότι αποτελούν κεφάλαιο για την χώρα.
Είναι δε προβοκατόρικη αν όχι άσχετη και άστοχη αλλά και ατεκμηρίωτη η άποψη που ο επαγγελματίας της πολιτικής και νυν συνταξιούχος της λογικής, θέλοντας να αποκρύψει την πραγματικότητα επικαλείται την Δημοκρατία, μόνο που με την συμπεριφορά του έχει πείσει το κοινωνικό σύνολο ότι ο ίδιος υπήρξε ομοτράπεζος  φυλακισμένων και αξιοθρήνητων υποκείμενων του κοινού ποινικού δικαίου…αλλά και εν δυνάμει υποκρυπτόμενος φασίστας…θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος …

Κείμενο ελεύθερο δημοσίευσης. Κείμενο κατά τίτλο και περιεχόμενο του γράφοντος.



Ιωάννινα   19.09.2016