Τετάρτη 4 Απριλίου 2012

Συνυπηρέτηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών


Αρ. Πρωτ:983 Αθήνα 4/4/2012
Προς
1. Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Γεώργιο Μπαμπινιώτη
2. Υφυπουργό Παιδείας
κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου
3. Το Γ. Γραμματέα ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ.
κ. Βασίλη Κουλαϊδή
Κοιν:
1. Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε.

Θέμα: Συνυπηρέτηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Κύριε Υπουργέ
Κυρία Υφυπουργέ
Κύριε Γενικέ Γραμματέα
Η ισχύουσα νομοθεσία, δεν προβλέπει διαδικασία μετακίνησης αναπληρωτών εκπαιδευτικών μετά την πρόσληψή τους. Αυτό, ιδίως στις σημερινές δύσκολες οικονομικές συνθήκες για τους νέους εκπαιδευτικούς, δημιουργεί ανυπέρβλητα προβλήματα στα νεαρά ζευγάρια.
Εν όψει της νέας προκήρυξης για πρόσληψη αναπληρωτών τη σχολική χρονιά 2012-2013, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., ζητά να προβλεφθεί στις νέες αιτήσεις πρόσληψης, προαιρετικό πεδίο στο οποίο να δηλώνεται η επιθυμία των εκπαιδευτικών για συνυπηρέτηση. Η δυνατότητα αυτή, που μπορεί να δοθεί στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς (η ίδια δυνατότητα δίνεται για τους προς απόσπαση στο εξωτερικό) δεν ανατρέπει τη σειρά των πινάκων, αφού ο διορισμός θα πραγματοποιείται με βάση τον ευρισκόμενο στη χαμηλότερη θέση.

Θητεία Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων και Ολιγοθέσιων Δημοτικών Σχολείων


Αρ. Πρωτ:985 Αθήνα 4/4/2012

Προς
Το Γ. Γραμματέα ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ.
κ. Βασίλη Κουλαϊδή
Κοιν:
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Θέμα: Θητεία Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων και Ολιγοθέσιων Δημοτικών Σχολείων
Κύριε Γενικέ Γραμματέα,
Όπως ενημερωθήκαμε από τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης, η Δ/νση Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης, σχετικά με τη διαδικασία επιλογής Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων και Ολιγοθέσιων Δημοτικών Σχολείων, δεν ακολούθησε τα προβλεπόμενα στο Ν.3848/2010 και συγκεκριμένα δεν όρισε αυτούς με τετραετή θητεία όπως ρητά προβλέπεται, αλλά με μονοετή θητεία.
Ο Δ/ντής Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης ισχυρίζεται ότι εγγράφως απευθύνθηκε με σχετικό ερώτημα προς εσάς και μέχρι σήμερα δεν έλαβε απάντηση.
Σας καλούμε άμεσα να δοθούν οι αναγκαίες διευκρινήσεις ώστε να υπάρξει αναδρομική τοποθέτηση με 4ετή θητεία των Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων και Ολιγοθέσιων Δημοτικών Σχολείων και καταβολή του επιδόματος θέσης σ' αυτούς όπως ρητά προβλέπεται από το Νόμο.

Αμοιβή εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε επιμορφωτικά προγράμματα


Αρ. Πρωτ:984 Αθήνα 4/4/2012
Προς
1. Τον Υπουργό Διοικητικής
Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
κ. Δημήτρη Ρέππα
2. Τον Υπουργό Οικονομικών
κ. Φίλιππο Σαχινίδη
3. Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Γεώργιο Μπαμπινιώτη
4. Την Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
κ. Άννα Διαμαντοπούλου
Κοιν:
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Θέμα: Αμοιβή εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε επιμορφωτικά προγράμματα
Κύριοι Υπουργοί,
Η πρόσφατη κοινή Υπουργική Απόφαση (αριθ.22331/12-ΦΕΚ 673Β/7-3-2012) των Υπουργείων Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Ανάπτυξης-Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Οικονομικών και Παιδείας δημιουργεί πλήθος προβλημάτων σε εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν σε προγράμματα (Β' επιπέδου για την υλοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη, Κέντρων Στήριξης Προγραμμάτων εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων ΚΕΣΠΕΜ) καθώς αθετεί μονομερώς τις ήδη υπογεγραμμένες συμβάσεις θέτοντας όρια ανώτατων αμοιβών (300€) και μάλιστα με αναδρομική ισχύ τη στιγμή που τα δεδουλευμένα χρηματικά ποσά που πρέπει να καταβληθούν υπερβαίνουν το ποσό αυτό!!!
Είναι τραγικό η ελληνική πολιτεία να αθετεί ήδη συμφωνημένους όρους, να αγνοεί και να ακυρώνει υπογεγραμμένες συμβάσεις και ουσιαστικά να εξαπατά εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν εργαστεί για την υλοποίηση των προγραμμάτων και μάλιστα να αρνείται την καταβολή δεδουλευμένων.
Το Δ.Σ. θεωρεί ότι αυτή η απόφαση των συναρμόδιων Υπουργείων είναι κατάφορα άδικη, δε σέβεται και δεν αναγνωρίζει το έργο και την προσφορά των εκπαιδευτικών και δημιουργεί κίνδυνο για την πρόωρη διακοπή των προγραμμάτων.
Ζητούμε την άμεση κατάργηση της ρύθμισης και την καταβολή όλων των δεδουλευμένων, σύμφωνα με τις συμβάσεις έργου που έχουν υπογραφεί.

Απαντήσεις για την αξιολόγηση

 
Αρ. Πρωτ: 955
Αθήνα 2/4/2012

Προς
Τα μέλη των Συλλόγων
«ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ», «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ»,
«Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ», «ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ»,
“Ο ΘΟΥΚΙΔΙΔΗΣ»,«Μ. ΠΑΠΑΜΑΥΡΟΣ»,
Παλαιού Φαλήρου, Σαλαμίνας,
«Α. ΜΟΣΧΙΔΗΣ», Αμαλιάδας
Κοιν:
1. Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε.












Θέμα: Απαντήσεις για την αξιολόγηση

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
            Την περίοδο που οι εργαζόμενοι χρειάζονται όσο ποτέ τη συσπείρωση, την ομοψυχία και την ενότητα προκειμένου να απαντήσουν σε όλα τα απαράδεκτα μνημονιακά μέτρα που έχουν μετατρέψει τη ζωή τους σε κόλαση, κάποιοι, λίγοι ευτυχώς, κομματικά υποκινούμενοι, θεωρούν πως είναι ώρα να «αλιεύσουν» σε θολά νερά, ψήφους.
Η πρωταπριλιάτικη ανακοίνωση συλλόγων εκπαιδευτικών, με κοινό χαρακτηριστικό τους την παραταξιακή-κομματική τοποθέτηση των Προέδρων τους, μόνο ως ατυχής φάρσα μπορεί να εκληφθεί. Μια ανακοίνωση που αποκαλύπτοντας τις πραγματικές προθέσεις των συντακτών της, ποτέ δεν εστάλει στην καταγγελλόμενη Δ.Ο.Ε. παρά μόνο κοινοποιήθηκε στο διαδίκτυο, αγνοώντας και τις στοιχειώδεις αρχές δεοντολογίας.
Στα ερωτήματα, όπως πότε αποφασίστηκαν όλα αυτά που αναφέρονται, σε ποιο τόπο, ποιοι συμμετείχαν, γιατί δεν ενημερώθηκαν οι Γενικές Συνελεύσεις των τοπικών Συλλόγων που έγιναν λίγες ημέρες πριν, μία μόνο απάντηση υπάρχει, σε συγκεκριμένα κομματικά γραφεία αφού υπηρετεί κομματικές και μόνο σκοπιμότητες.
Η παρουσίαση συρραφής αποσπασμάτων των θέσεων της Δ.Ο.Ε. και οι απαξιωτικοί χαρακτηρισμοί που διατυπώνονται ξεπερνούν όχι απλά τα όρια της συνδικαλιστικής δεοντολογίας αλλά ακόμη και της συναδελφικότητας.
Η συγκεκριμένη ανακοίνωση λοιδορεί τις αποφάσεις της πλειοψηφίας του κλάδου (αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων και Διοικητικού Συμβουλίου) και αφήνει να εννοηθεί ότι θα έπρεπε να υποστηρίζονται οι θέσεις των παρατάξεων που μειοψήφησαν.
Χρησιμοποιώντας μεθόδους που θυμίζουν προπαγάνδα άλλων εποχών, συρράπτουν τμήματα της απόφασης του κλάδου αποσιωπώντας ταυτόχρονα τα σημεία που δείχνουν τις πραγματικές προθέσεις της πλειοψηφίας. «ΟΧΙ στην αξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, ΟΧΙ στην κατηγοριοποίηση μαθητών και σχολείων. Κατάργηση του νομικού πλαισίου για την αξιολόγηση Ν.3848/2010, 4024/2011» (απόφαση ΔΟΕ αρ. πρωτ. 811/5-3-2012) και «Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι όπως και στο παρελθόν πράξαμε, θα ακυρώσουμε δυναμικά στην πράξη οποιαδήποτε προσπάθεια για αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση και τιμωρία των εκπαιδευτικών και των σχολείων» (απόφαση ΔΟΕ, αρ. πρωτ.909/22-3-2012). Άραγε, αυτή η θέση «βάζει πλάτη στην προώθηση της αξιολόγησης» ή υπάρχει πρόβλημα στην κατανόηση της νεοελληνικής γλώσσας από τους συντάκτες της ανακοίνωσης;
Υπενθυμίζουμε ότι πραγματικά ΕΜΕΙΣ, η καταγγελλόμενη πλειοψηφία της Δ.Ο.Ε., «βάλαμε πλάτη» τα τελευταία 30 χρόνια για να μη περάσει καμιά αξιολόγηση-χειραγώγηση κόντρα στις θέσεις του κλάδου και δηλώνουμε ότι το ίδιο θα κάνουμε και τώρα.
Τέλος, όσον αφορά τη «στάση (της πλειοψηφίας της Δ.Ο.Ε.) που ισοδυναμεί με ξεπούλημα, με προδοσία» δηλώνουμε ότι πάντα ήμασταν παρόντες στους αγώνες, τις απεργίες, τις συγκεντρώσεις και τα συλλαλητήρια του κλάδου, σε αντίθεση με τους συντάκτες της ανακοίνωσης που ποτέ δε σήκωσαν τις σημαίες και τα πανό της Δ.Ο.Ε. και προτιμούν τις συγκεντρώσεις της παράταξης και του κόμματός τους σε άλλες πλατείες και άλλους δρόμους.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί όλους τους συναδέλφους να αντιληφθούν την κρισιμότητα των στιγμών και να αφήσουν στην άκρη τα μικροπαραταξιακά παιχνίδια. Μόνο με συσπείρωση, ενότητα και αγώνα υπάρχει ελπίδα να ανατραπούν τα βάρβαρα αντικοινωνικά και αντιεκπαιδευτικά μέτρα.


Δευτέρα 2 Απριλίου 2012

Συνεδρίαση του ΚΥΣΠΕ στις 4 Απρίλη του 2012 για μεταθέσεις-ανακλήσεις-αποσπάσεις


Συνεδρίαση του ΚΥΣΠΕ στις 4 Απρίλη του 2012 για μεταθέσεις-ανακλήσεις-αποσπάσεις

         Σε συνεδρίαση του K.Υ.Σ.Π.Ε., που θα πραγματοποιηθεί στις 4 Απρίλη του 2012, ημέρα Τετάρτη και ώρα 11:00 π.μ. στο κτίριο του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ., θα συζητηθούν μεταξύ άλλων και τα παρακάτω θέματα της ημερήσιας διάταξης:

1.         «Εξέταση αιτήσεων τοποθέτησης πρώην Σχολικών Συμβούλων Π.Ε. σε προσωποπαγείς θέσεις και διαμόρφωση σχετικής πρότασης»
2.         «Εξέταση θεμάτων που αφορούν τις Μεταθέσεις του έτους 2012»
3.         «Εξέταση αιτήσεων παραίτησης και διαμόρφωση σχετικής πρότασης»
4.         «Εξέταση θεμάτων που αφορούν τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ»



Δημήτρης Μπράτης

Κυριακή 1 Απριλίου 2012

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιέρωσε η ΙΒΒΥ, Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της IBBY ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο.
Το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου στηρίζει από το 1996 την πρωτοβουλία αυτή και σε συνεργασία με τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου, το ελληνικό τμήμα της IBBY, τυπώνει στα ελληνικά την αφίσα και το φυλλάδιο με το μήνυμα και τα αποστέλλει σε ένα ευρύ δίκτυο σχολείων και σχολικών βιβλιοθηκών σε όλη την Ελλάδα, προτρέποντας έτσι και άλλους φορείς να οργανώσουν εκδηλώσεις για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου.
Εκδήλωση – Αφιέρωμα στο Σκηνοθέτη Θόδωρο Αγγελόπουλο

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ & ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Το Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης
του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
σας προσκαλεί
στην Εκδήλωση – Αφιέρωμα στο Σκηνοθέτη Θόδωρο Αγγελόπουλο που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 3 Απριλίου 2012 και ώρα 17:00 στο Αμφιθέατρο της Κεντρικής Βιβλιοθήκης
σύμφωνα με το συνημμένο πρόγραμμα.


Ο Πρόεδρος του Τμήματος
Καθηγητής Γεώργιος Καψάλης
Αντιπρύτανης
 
Οργάνωση : Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης
Τοποθεσία : Αμφιθέατρο Κεντρικής Βιβλιοθήκης
Ωρα : 17:00
Επικοινωνία : T. 26510 07183
Είσοδος : Ελεύθερη

Σχετικό Αρχείο :

http://www.uoi.gr/announcements/system/attachments/4532.doc

Απεργούν αύριο οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί


ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Εικοσιτετράωρη απεργία κήρυξε για αύριο Δευτέρα η Ομοσπονδία των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών , διεκδικώντας να μην ψηφιστεί από τη Βουλή η τροπολογία που αφορά τα Ιδιωτικά Σχολεία 

H τροπολογία του υπουργείου Παιδείας που αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τις παραιτήσεις, τα πειραματικά σχολεία, το βαθμολόγιο των αιρετών κ.ά.

Να διορίζονται και καθηγητές στο δημοτικό σχολείο
* Γίνεται όλο και περισσότερο αισθητή η έλλειψη πτυχιούχων δασκάλων για προσλήψεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Έκθεση φωτογραφίας και αποξηραμένων μανιταριών

Έκθεση φωτογραφίας και αποξηραμένων μανιταριών

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και ο Σύλλογος Μανιταρόφιλων Ηπείρου οργανώνουν έκθεση φωτογραφίας και αποξηραμένων μανιταριών στη Μονή Περιστεράς Δουρούτης (εντός της Πανεπιστημιούπολης).

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν την Κυριακή 1 Απριλίου 2012 και ώρα 7 μ.μ.
 
Οργάνωση : Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων & Σύλλογος Μανιταρόφιλων Ηπείρου
Τοποθεσία : Μονή Περιστεράς Δουρούτη
Ωρα : 19.00
Επικοινωνία : -
Είσοδος : Ελεύθερη
 

Σχετικό Αρχείο :

http://www.uoi.gr/announcements/system/attachments/4540.jpg

Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Η Θάλασσα Μέσα Μου

ΚΥΡΙΑΚΕΣ ΣΤΟ ΠΑΝΙ
 
Κυριακή 1 Απριλίου
Αλεχάντρο Αμεναμπάρ, Η Θάλασσα Μέσα Μου
(Mar Adentro. Ισπανία – Γαλλία - Ιταλία, 2004, 125 λεπτά)
Την ταινία του Αλεχάντρο Αμεναμπάρ, Η Θάλασσα Μέσα Μου παρουσιάζει το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών, στον Πολιτιστικό Πολυχώρο, στα Παλιά Σφαγεία, την Κυριακή 1 Απριλίου και ώρα 8.30 μ.μ.
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

Στις σχολικές σας εκδρομές ελάτε στην Ήπειρο!

  Δελτίο Τύπου

agapokaiprovalwtontopomou
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου συμμετέχει ως συντονίστρια αρχή για την Ήπειρο, στην πανελλαδική καμπάνια του Υ. Π. Δ. Β. Μ. Θ. με γενικό τίτλο,
«Αγαπώ και προβάλλω τον τόπο μου»
και ενδεικτικό για την περιοχή μας τίτλο
Στις σχολικές σας εκδρομές ελάτε στην Ήπειρο!
Στόχος της καμπάνιας είναι η προβολή και προώθηση της περιοχής της Ηπείρου ως τόπο προορισμού σχολικών εκδρομών τόσο για τα σχολεία της χώρας, όσο και για τα σχολεία του εξωτερικού. Μαθητές και εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων δημιούργησαν, με φαντασία και αγάπη για τον τόπο τους, πρωτότυπο ψηφιακό πολυμεσικό υλικό με στόχο την ανακάλυψη, περιγραφή, ανάδειξη και προβολή τοπίων, μνημείων και στοιχείων που συνθέτουν τη φυσιογνωμία της πόλης των Ιωαννίνων και της περιοχής της Ηπείρου γενικότερα. Το υλικό αυτό αναρτήθηκε στην ψηφιακή διαδραστική πλατφόρμα του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.  http://vod.sch.gr και θα προβληθεί στο σύνολό του, στη Κεντρική εκδήλωση που διοργανώνει η ΠΕ.ΔΙ.ΕΚ Ηπείρου σε συνεργασία με τη Δ/νση Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων
την Κυριακή, 1η Απριλίου 2012 στις 11:00
στο Δημοτικό Θέατρο του Πολιτιστικού Πολυχώρου Παλιά Σφαγεία.
Με την επιδιώξη οι εκπαιδευτικές αυτές δράσεις να αποτελέσουν το έναυσμα για τη δημιουργία συγκεκριμένης και αναγνωρίσιμης ταυτότητας της περιοχής μας και να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε θέματα τουριστικής της προβολής η ΠΕ.ΔΙ ΕΚ. Ηπείρου συνεργάστηκε με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κόνιτσας – Πραμάντων και εκπροσώπους
  • της Περιφέρειας Ηπείρου,
  • του Δήμου Ιωαννιτών,
  • Καλλικρατικών Δήμων της Π.Ε. Ιωαννίνων,
  • του Εμπορικού Επιμελητηρίου Ιωαννίνων και
  • της Ένωσης Ξενοδόχων Ηπείρου
τους οποίους ευχαριστεί θερμά για την υλικο - τεχνική υποστήριξη των εκδηλώσεων.
Η ενεργός συμμετοχή όλων μας και κυρίως των μαθητών, οι οποίοι με τη ζωντάνια τους και τις πρωτότυπες δημιουργίες τους θα διαδώσουν το σύνθημα:
“Πάμε στην Ήπειρο, στα Ιωάννινα”/Schools, let’s go to Epirus»
ώστε να φτάσει σε όλη τη χώρα και πέρα από τα σύνορά της, την Κυριακή 1η Απριλίου 2012 είναι σημαντική.
Σας περιμένουμε όλους .... και ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑΤΙΚΟ ΨΕΜΑ!


Η Περιφερειακή Διευθύντρια
      
         Φιλιώ Νόκα – Ζαράχη

ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ: Ικανοποιημένοι από Γ. Μπαμπινιώτη και «πικραμένοι» από Α. Διαμαντοπούλου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Οι χθεσινές ανακοινώσεις του υπουργού παιδείας Γ. Μπαμπινιώτη δεν συνιστούν τίποτα άλλο, παρά βασικές ενέργειες και αποφάσεις ενός υπουργείου, που φαίνεται να ενδιαφέρεται πρωτίστως για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων της χώρας,αναφέρει ανακοίνωση του προεδρείου της Συνόδου των Πρυτάνεων.

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. σε Διαπολιτισμικά Σχολεία

Δήλωση του Υπουργού Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καθηγητή Γ. Μπαμπινιώτη.


Δελτίο Τύπου

ypdvmth_thumb_other250_0Δήλωση του Υπουργού Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καθηγητή Γ. Μπαμπινιώτη.

Ο σημερινός Υπουργός Παιδείας,  σε σχέση με τα ΑΕΙ, καλείται να αντιμετωπίσει μια έκρυθμη κατάσταση, κατά την  οποία σε κανένα από τα είκοσι τέσσερα (24) πανεπιστήμια της χώρας δεν έχει εκλεγεί το προβλεπόμενο Συμβούλιο Διοίκησης. Μόνο σε επτά (7) από τα δεκαέξι (16) ΤΕΙ έχει εκλεγεί Συμβούλιο. Τελικά, τα ΑΕΙ φαίνονται να οδηγούνται σε αδιέξοδο και ένας νόμος που έχει ψηφισθεί με μεγάλη πλειοψηφία από τη Βουλή το 2011 στην πράξη δεν εφαρμόζεται.
Έχω ανοίξει έναν νέο διάλογο με τις  πανεπιστημιακές αρχές  με αδιαπραγμάτευτη βάση την εφαρμογή του νόμου, πράγμα που δεν αμφισβητούν και οι πανεπιστημιακές αρχές, με ό,τι βελτιώσεις απαιτηθούν για την εφαρμογή του στην πράξη.  Ένας τέτοιος διάλογος όμως για να καρποφορήσει δεν μπορεί να ξεκινάει με απειλές όπως είναι η διακοπή της χρηματοδότησης των ΑΕΙ, που αν ποτέ πραγματοποιηθεί θα οδηγήσει σε διακοπή της λειτουργίας των πανεπιστημίων και σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Ας σημειωθεί ότι ήδη έχουν δοθεί με υπουργικές αποφάσεις (κατά «παρέκκλιση» του νέου νόμου μέχρι την 6η Μαρτίου 2012) τρία δωδεκατημόρια, δηλ. 24% του προϋπολογισμού.  Όσοι γνωρίζουν πώς λειτουργούν οι χώροι πνευματικής και επιστημονικής εργασίας ξέρουν καλά ότι τα προβλήματα δεν λύνονται με τη βία όποιας μορφής κι απ’  όπου κι αν προέρχεται.
Η νέα Κυβέρνηση που θα προέλθει από τις επικείμενες εκλογές και η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πρέπει να βρει εδραιωμένο ένα κλίμα εμπιστοσύνης, συνεννόησης και συνεργασίας με τα πανεπιστήμια, ώστε να εφαρμοσθεί ο νόμος με όποιες βελτιώσεις και να επιλυθούν τα προβλήματα. Ούτε με απειλές ούτε με ανταρσία ούτε με αστυνομικές δυνάμεις μπορεί να εφαρμοσθεί ο νόμος στα πανεπιστήμια. Οι πανεπιστημιακές αρχές, αν τις εμπιστευθούμε, αν διαλεχθούμε μαζί τους και δι’  αυτών με την πανεπιστημιακή κοινότητα
μπορούν να επωμισθούν τις ευθύνες που τους ανήκουν για την εφαρμογή τού πανεπιστημιακού νόμου.
Ο σημερινός Υπουργός Παιδείας (χωρίς υπουργικό μισθό, χωρίς συμβούλους, χωρίς κινητά τηλέφωνα κ.λπ.)  ούτε ψάχνει για δουλειά, ούτε διεκδικεί αξιώματα, ούτε εξαρτάται από κανένα κόμμα, ούτε θα πολιτευθεί. Αναλαμβάνοντας την ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας το μόνο που προσπαθώ είναι να λύσω υπαρκτά προβλήματα που απασχολούν την ελληνική οικογένεια σε μια κρίσιμη περίοδο: πανελλαδικές εξετάσεις, βιβλία στα σχολεία για την επόμενη χρονιά, προετοιμασία για ουσιαστικές αλλαγές στην Παιδεία και στο σύστημα εξετάσεων για τα ΑΕΙ,  ηρεμία και διάλογος για τις αλλαγές στα πανεπιστήμια.
Η εξέλιξη των πραγμάτων τις επόμενες ημέρες θα δείξει αν έχει νόημα να συνεχίσω αυτή την προσπάθεια.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Σύσκεψη του Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ν. Ιωαννίνων με τους Σχολικούς Συμβούλους του Νομού Ιωαννίνων



  ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  
     ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Ιωάννινα,  29-03-2012
Αρ. Πρωτ.: 163
Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A -  45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλ. - FAX: 26510 78747
Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr

ΠΡΟΣ :
1. Μέλη
2. ΜΜΕ



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με πρωτοβουλία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων πραγματοποιήθηκε χθες, Τετάρτη 28-03-2012, στα γραφεία του Συλλόγου, κοινή σύσκεψη του Διοικητικού Συμβουλίου και των Σχολικών Συμβούλων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ιωαννίνων με θέμα: «Η αξιολόγηση στην Εκπαίδευση».
Ο πρόεδρος του Συλλόγου και τα μέλη του Δ.Σ ανέπτυξαν σε γενικές γραμμές τις θέσεις της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος  για την αξιολόγηση, θέσεις που είναι ψηφισμένες από τις Γενικές Συνελεύσεις του Κλάδου. Δήλωσαν δε ότι στην ιστορία της εκπαίδευσης καμιά προσπάθεια επιβολής αξιολόγησης που ήταν πέρα από τις θέσεις του κλάδου δε στέφθηκε με επιτυχία.
Οι Σχολικοί σύμβουλοι από την πλευρά τους ενημέρωσαν σε ποιο στάδιο βρίσκεται αυτή τη στιγμή η διαδικασία της αξιολόγησης και εξέφρασαν τους προβληματισμούς και τις απόψεις τους.
Η συζήτηση διεξήχθη σε πάρα πολύ καλό κλίμα, ενώ και οι δύο πλευρές έδωσαν αμοιβαία υπόσχεση ότι η συνεργασία τους θα συνεχιστεί  και στο μέλλον για το καλό της εκπαίδευσης, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.