Τετάρτη 15 Μαΐου 2013

Γονιδιακός ΦΑΣΙΣΜΟΣ???






Του Χρήστου Παπαδημητρίου.
Κοινωνιολόγου.
              Προέδρου Τ Κ Πύργου-Κόνιτσας.                                   
                     Γ ο ν ι δ ι α κ ό ς
                       Φ  Α  Σ  Ι  Σ  Μ  Ο  Σ  ???

Με αφορμή την  τοποθέτηση του κ. Θ. Πάγκαλου σε άρθρο του στο «Βήμα» την Κυριακή του Πάσχα, «ότι το ένα τέταρτο του Ελληνικού λαού εγκλωβίστηκε σε πνευματική αποβλάκωση».

Με αφορμή επίσης την ατυχή θέση αυτού του κειμένου, το οποίο εμφανίζει χαρακτηριστικά γράφοντος με γεροντική άνοια, αλλά και φασίζουσα νοοτροπία στην ίδια εφημερίδα, ανάμεσα από τα άρθρα του καθηγητή μου και σύγχρονου φιλοσόφου Γ. Βέλτσου, και της ψυχολόγου Φ. Τσαλίκογλου.

Σε κάθε περίπτωση είναι δικαίωμα αναφαίρετο στη Δημοκρατία να  μπορεί να εκφράζεται κανείς ελεύθερα, ταυτόχρονα όμως αποτελεί προϋπόθεση επιβίωσης της δημοκρατικής αυτής αρχής και δυνατότητας η απεμπόληση της οποιασδήποτε ελεύθερα εκφραζόμενης άποψης η οποία προσβάλει την ίδια αρχή και επιβουλεύεται την ισχύ της, ακόμη κι αν αυτή ανήκει στον οποιονδήποτε κύριο Θ. Πάγκαλο.
Με κάθε αντικειμενική διάθεση ειλικρίνειας το κείμενο χαρακτηρίζεται ανεπαρκές και γραμμένο με την λογική ενός ανθρώπου χθεσινού ,ο οποίος δεν μπορεί να δει και να κατανοήσει την σημερινή πραγματικότητα.
Εν είδη άρθρου, διαβάζοντας το κανείς μεταφέρεται νοερά στην περίοδο που ο κύριος αυτός χρημάτιζε υπουργός, κείμενο με ύφος αυταρχικό με μια πολιτική λογική ξύλινη και εκτός σημερινής πραγματικότητας και με μια υποκριτική διάσταση η οποία παραπέμπει σε μια γονιδιακή  και φασιστική υποκουλτούρα.

Aλλαγές στο σχέδιο για τις μεταθέσεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών

ΕΠΑΝΑΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Aλλαγές στο σχέδιο για τις μεταθέσεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών

Ευνοϊκές είναι, σύμφωνα με δικαστικούς κύκλους, οι αλλαγές που έγιναν από τον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο στο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τις μεταθέσεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που επανακατατέθηκε σήμερα για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία στο Ε' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Aλλαγές στο σχέδιο για τις μεταθέσεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών
Σύμφωνα με το νέο σχέδιο διατάγματος, οι εκπαιδευτικοί που έχουν συμπληρώσει 12 χρόνια προϋπηρεσία δεν θίγονται κατά κανόνα, ενώ το ποσοστό του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου που απαιτείται για το χαρακτηρισμό των εκπαιδευτικών ως υπεράριθμων μειώθηκε από το 75% στο 60%.
Υπενθυμίζεται ότι χθες ο υπουργός Παιδείας με έγγραφό του ανακάλεσε προσωρινά από το ΣτΕ το επίμαχο σχέδιο διατάγματος για τις μεταθέσεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών και σήμερα το κατέθεσε εκ νέου με ορισμένες τροποποιήσεις.
Ειδικότερα, το παλαιό σχέδιο διατάγματος, το οποίο αποσύρθηκε, στην πρώτη παράγραφο του άρθρου 2 που αφορά τον «χαρακτηρισμό και την κατάταξη σε πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων» ανέφερε:
«Οι εκπαιδευτικοί που πλεονάζουν εξολοκλήρου στην περιοχή μετάθεσης που υπηρετούν και δεν συμπληρώνουν το 75% τουλάχιστον του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου σε σχολική μονάδα ή σε ομάδα σχολικών μονάδων της ίδιας ή διαφορετικής βαθμίδας με μαθήματα της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης, της πρώτης και δεύτερης ειδικότητας, χαρακτηρίζονται με απόφαση του οικείου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση των οικείων περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων, εξολοκλήρου υπεράριθμοι (εφεξής και ολικά υπεράριθμοι) στην οικεία περιοχή μετάθεσης».

Με το σημερινό σχέδιο διατάγματος που επανακατατέθηκε, η πρώτη παράγραφος του άρθρου 1 αντικαταστάθηκε ως εξής:
«Οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν συμπληρώσει δώδεκα χρόνια προϋπηρεσίας και πλεονάζουν εξολοκλήρου στην περιοχή μετάθεσης που υπηρετούν και δεν συμπληρώνουν το 60% τουλάχιστον του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου σε σχολική μονάδα ή σε ομάδα σχολικών μονάδων της ίδιας ή διαφορετικής βαθμίδας με μαθήματα της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης, της πρώτης και δεύτερης ειδικότητας, χαρακτηρίζονται με απόφαση του οικείου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης ύστερα από εισήγηση των οικείων περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων, εξολοκλήρου υπεράριθμοι (εφεξής και ολικά υπεράριθμοι) στην οικεία περιοχή μετάθεσης».

Παράλληλα, στο άρθρο 5 του επίμαχου διατάγματος που αφορά «την κατάταξη στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων πανελλαδικής εμβέλειας και τη διαδικασία μετάθεσης», έγινε και δεύτερη αλλαγή.

Αναλυτικότερα, στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 5, προστέθηκε ότι «οι εκπαιδευτικοί που μετατίθενται με αυτή τη διαδικασία (σ.σ.: των υποχρεωτικών μεταθέσεων) εξαιρούνται από τη διαδικασία των υποχρεωτικών μεταθέσεων για τα επόμενα πέντε έτη».

Τέλος, έγινε ακόμη μια τρίτη αλλαγή στο επίμαχο σχέδιο διατάγματος που και πάλι είναι στο άρθρο 5.

Συγκεκριμένα, η παράγραφος 3 του άρθρου 5 αναδιατυπώθηκε και έχει ως εξής: «Εάν οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν τη μετάθεσή τους στην ίδια θέση ισοβαθμούν, προηγείται ο εκπαιδευτικός που επιθυμεί τη μετάθεση, κατά σειρά προτεραιότητας, για συνυπηρέτηση συζύγων και για λόγους εντοπιότητας.
Στις κενές θέσεις όπου κανείς εκπαιδευτικός δεν επιθυμεί να μετατεθεί, μετατίθενται οι εξολοκλήρου υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί της γεωγραφικά και συγκοινωνιακά πλησιέστερης περιοχής μετάθεσης και μεταξύ αυτών που ανήκουν σε περιοχές ίσης απόστασης από την περιοχή που βρίσκονται οι κενές θέσεις προτάσσονται όσοι βρίσκονται σε χαμηλότερη θέση στον οικείο πίνακα υποχρεωτικής μετάθεσης πανελλαδικής εμβέλειας».

Λήγουν σήμερα τα μαθήματα στα Γυμνάσια και Λύκεια


ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Λήγουν σήμερα Τετάρτη 15 Μαίου, τα μαθήματα τα Γυμνάσια και Λύκεια τρεις ημέρες μετά την επιστροφή των μαθητών από τις διακοπές του Πάσχα.
Μετά τη λήξη των μαθημάτων του διδακτικού έτους       2012-2013,   για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα ισχύσουν τα ακόλουθα:
Α. προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις όλων των τάξεων του Γυμνασίου θα αρχίσουν την Τρίτη 21 Μαΐου 2013 και θα διαρκέσουν μέχρι και την Παρασκευή 14 Ιουνίου 2013.
Β.Οι επαναληπτικές εξετάσεις των μαθητών όλων των τάξεων του Γυμνασίου να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι και την Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013.
 ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

Τρίτη 14 Μαΐου 2013

Διευκρινίσεις σχετικά με την επίταξη των προσωπικών υπηρεσιών των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Δελτίο Τύπου

ypdvmth thumb other250 0Διευκρινίσεις σχετικά με την επίταξη των προσωπικών υπηρεσιών των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Με την παρ. 1 της υπ’ αριθμ. 6212/11.5.2013 (ΦΕΚ 1140Β’) απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, επιτάσσονται, από τη 12η μεσημβρινή της 15ης Μαΐου 2013, έως την έκδοση νεώτερης απόφασης, οι προσωπικές υπηρεσίες του συνόλου των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις θέσεις όπου υπηρετούν.
Σχετικά με την ανωτέρω διάταξη διευκρινίζουμε τα κάτωθι :
α. Οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλουν να παρουσιαστούν και να ασκούν τα καθήκοντά τους στις θέσεις όπου υπηρετούν.
Ειδικά, οι αποσπασμένοι ή όσοι έχουν διατεθεί εκπαιδευτικοί οφείλουν να παρουσιαστούν και να ασκούν τα καθήκοντά τους στις θέσεις όπου αυτοί έχουν αποσπαστεί ή διατεθεί, αντίστοιχα.
β. Όλες οι θεσμοθετημένες άδειες που έχουν νομίμως χορηγηθεί πριν από τη δημοσίευση της υπ’ αριθμ 281/11.5.2013 (Β’ 1139) απόφασης Πρωθυπουργού και της υπ’ αριθμ. 6212/11.5.2013 (ΦΕΚ 1140Β’) απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού (ήτοι την 11η Μαΐου 2013), δεν θίγονται εξ αφορμής της πολιτικής κινητοποίησης, για το χρονικό διάστημα που αυτές έχουν χορηγηθεί.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Καταγγελία της ΟΛΜΕ για τη στάση της πλειοψηφίας της ΑΔΕΔΥ


Η ΟΛΜΕ καταγγέλλει σε όλους τους εργαζόμενους και στον ελληνικό λαό την άρνηση της πλειοψηφίας που διαμορφώθηκε στην ΕΕ της ΑΔΕΔΥ να δεχτεί την πρότασή μας για κήρυξη πανδημοσιοϋπαλληλικής απεργίας την Παρασκευή, 17-5.
Η άρνηση αυτή της ΑΔΕΔΥ αντικειμενικά δίνει χέρι βοήθειας στην κυβέρνηση να περάσει την καταστολή ενάντια στον κλάδο μας.
Δείτε την Καταγγελία σε μορφή pdf … εδώ

Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ




ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ


ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ


ΙΔΡΥΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ



      ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

            ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ


Ενημερώνουμε όλους τους/τις ενδιαφερόμενους/ες ότι η Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης δια του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού θέτει σε λειτουργία σε όλους τους νομούς της χώρας Σχολές Γονέων. Στο πλαίσιο των Σχολών Γονέων, αναπτύσσονται 7 εκπαιδευτικά προγράμματα.

Το εν λόγω έργο εντάσσεται στο Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού με τίτλο Πράξεων «Σχολές Γονέων ΑΠ7, ΑΠ8 και ΑΠ9» και συγχρηματοδοτείται από το Ε.Κ.Τ. (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και το Ελληνικό Δημόσιο.

Σκοπός του έργου των Σχολών Γονέων είναι η στήριξη των γονέων, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν με επιτυχία στο σύνθετο και δύσκολο ρόλο τους όπως αυτός διαμορφώνεται στις σύγχρονες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες. Το έργο θα προσφέρει στους γονείς και στο οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον γνώσεις και ευκαιρίες για προβληματισμό.

Τα προγράμματα που παρέχονται στις Σχολές Γονέων είναι τα εξής:
1.  Η οικογένεια στην σύγχρονη εποχή, διάρκειας 50 ωρών
2.  Διαφυλικές σχέσεις, διάρκειας 25 ωρών
3.  Ανάπτυξη στην Τρίτη ηλικία, διάρκειας 25 ωρών
4.  Συνεργασία εκπαιδευτικών-οικογένειας, διάρκειας 25 ωρών
5.  Ψυχολογική υποστήριξη και αγωγή υγείας ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, διάρκειας 25 ωρών
6.  Συμβουλευτική γονέων Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες, διάρκειας 50 ωρών
7.     Στερεότυπα και διακρίσεις στην οικογένεια, διάρκειας 25 ωρών
Η εκπαιδευτική διαδικασία έχει ως στόχο την ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευομένων, σύμφωνα με τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων (θεωρητικό μέρος, συζήτηση/ανταλλαγή απόψεων και βιωματικές ασκήσεις) και παρέχεται από εξειδικευμένους επιστήμονες.
 Οι βασικές θεματικές ενότητες που αναπτύσσονται στα τμήματα των παραπάνω προγραμμάτων είναι:
  • Δομή και λειτουργία της ελληνικής οικογένειας
  • Προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο
  • Υγεία και  ασφάλεια στο χώρο της οικίας, του σχολείου και χώρων παιδικής αναψυχής.
  • Εξάρτηση από καπνό, αλκοόλ, ναρκωτικά
  • Οδική συμπεριφορά και ασφάλεια
  • Θέματα διατροφής
  • Σημασία της σωματικής άσκησης
  • Υγεία και ασφάλεια στο χώρο εργασίας
  • Σεξουαλική Αγωγή
  • Τρίτη ηλικία και οικογένεια
  • Διαχείριση ελεύθερου χρόνου
  • Χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών
  • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
  • Κατανάλωση και Διαφήμιση
  • Οικογενειακός Προϋπολογισμός
  • Συνεργασία εκπαιδευτικού-γονέων- παιδιού
  • Εκπαιδευτικοί, οικογένεια και διάγνωση κλίσεων
  • Προώθηση της ισότητας των φύλων
  • Προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών/τριών
  • Συνεργασία γονέων-μεταναστών
  • Ψυχολογική Υποστήριξη
  • Αγωγή Υγείας
  • Συμβουλευτική Γονέων Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες
  • Στερεότυπα και διακρίσεις στην οικογένεια
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε γονείς παιδιών όλων των ηλικιών, κάθε εθνικής προέλευσης, ηλικίας και μόρφωσης, σε μελλοντικούς γονείς, γονείς ατόμων με ειδικές ανάγκες, εκπαιδευτικούς, ενήλικες τρίτης ηλικίας, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Για την ένταξη των ενδιαφερομένων στα τμήματα Σχολών Γονέων απαιτείται η συμπλήρωση σχετικής αίτησης. Τα τμήματα τίθενται σε λειτουργία με την εγγραφή 18-20 ατόμων.
Για  πληροφορίες και εγγραφές απευθυνθείτε στον Υπεύθυνο  Σχολής Γονέων για το Ν.Ιωαννίνων κ. Τσεντσερή Μιχάλη, Τηλ.6979355888. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα των σχολών γονέων είναι ΔΩΡΕΑΝ.

Απεργία Τρίτη 14-5-2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στη σημερινή έκτακτη συνεδρίασή της αποφάσισε να προχωρήσει σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις απαντώντας στην κυβερνητική πολιτική του ακραίου αυταρχισμού που εκδηλώνεται κατά των καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
 Η Ε.Ε. αποφάσισε να στηρίξει τις αγωνιστικές δράσεις της ΟΛΜΕ που έχουν ληφθεί, εκδηλώνοντας έτσι έμπρακτα τη συμπαράστασή της σε ένα κλάδο Δημοσίων Υπαλλήλων που προληπτικά επιστρατεύεται για να μην απεργήσει, ενώ ταυτόχρονα υφίσταται τις μνημονιακές πολιτικές, με τη μορφή απολύσεων ή μετακινήσεων και οι οποίες θα προκαλέσουν ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα σε μια ετοιμόρροπη δημόσια εκπαίδευση.
Η Ε.Ε. ζητεί άμεση συνάντηση με τον πρωθυπουργό της χώρας προκειμένου να ανασταλούν άμεσα όλες οι αποφάσεις που προκαλούν εκρηκτική κατάσταση στο χώρο της παιδείας, με θύματα όχι μόνο τους καθηγητές αλλά και τους ίδιους τους μαθητές και τους γονείς τους. Η Κυβέρνηση δεν μπορεί να συνεχίζει να επικαλείται προσχηματικά την αγωνία των μαθητών, όταν η ίδια έχει την αποκλειστική ευθύνη για την κατάσταση που δημιουργείται στο χώρο της Παιδείας.
Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., με δεδομένη την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, εξ' αιτίας της αδιέξοδης και αυταρχικής πολιτικής της κυβέρνησης αποφάσισε:
1.Την κήρυξη 24ωρης Πανελλαδικής απεργίας, αύριο, Τρίτη, 14 Μαΐου 2013, σε όλο το Δημόσιο Τομέα, με αιχμή τα θέματα της παιδείας. Στο πλαίσιο της απεργιακής κινητοποίησης θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση στα Προπύλαια στις 10.00 π.μ.
2.Την προκήρυξη Πανελλαδική Στάσης Εργασίας σε όλες τις Δημόσιες Υπηρεσίες από τις 12:00 έως τη λήξη του ωραρίου, την Πέμπτη, 16 Μαΐου 2013 -σε συνεννόηση και με τη ΓΣΕΕ που θα προχωρήσει σε αντίστοιχη αγωνιστική παρέμβαση στον ιδιωτικό τομέα και τις ΔΕΚΟ- για την πραγματοποίηση συλλαλητηρίου στην Πλατεία Κλαυθμώνος, ώρα 12:30 μ.μ.
3. Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. θα βρίσκεται σε διαρκή ετοιμότητα και πάντα σε συνεννόηση με την ΟΛΜΕ για να εκτιμήσει τις όποιες εξελίξεις και τα νέα δεδομένα που θα προκύψουν προκειμένου να πάρει νέες αποφάσεις.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Το Π.Δ. για την επιστράτευση των καθηγητών

Σε ισχύ από τις 12 το μεσημέρι της 15ης Μαΐου τίθεται η πολιτική επιστράτευση του συνόλου των καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως προβλέπει το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα που υπέγραψε χθες ο πρωθυπουργός.
 ΔΙΑΒΑΣΤΕ το ΦΕΚ της επιστράτευσης
 

Κυριακή 12 Μαΐου 2013

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ

            Το Υπ. Παιδείας κατακλύζει τα ΜΜΕ με “non papers” που διαστρεβλώνουν τα αιτήματα και τις θέσεις των εκπαιδευτικών, ενώ αρνείται τον ουσιαστικό διάλογο με την ΟΛΜΕ και την επίλυση των κρίσιμων προβλημάτων της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
            Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αναλαμβάνει τις παρακάτω πρωτοβουλίες:
Α.        Καλεί την ηγεσία του Υπ. Παιδείας να αποσύρει το ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις εκπαιδευτικών, να δεσμευτεί ότι δεν θα γίνει καμία απόλυση μόνιμου ή αναπληρωτή καθηγητή, ότι δεν θα κλείσει καμία σχολική μονάδα και να ορίσει άμεσα συνάντηση με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ.
Β.        Προτείνει την πραγματοποίηση μέσα στις επόμενες ημέρες δημόσιου τηλεοπτικού διαλόγου σε εθνικό δίκτυο με εκπροσώπους του Υπ. Παιδείας, της ΟΛΜΕ και των πολιτικών κομμάτων.
Κατεβάστε το σχετικό αρχείο σε μορφή pdf … εδώ

Στα χαρακώματα κυβέρνηση-εκπαιδευτικοί

 Συγκέντρωση διαμαρτυρίας το απόγευμα της Δευτέρας

Τρόπους να μην παραλάβουν τα φύλλα πορείας που θα σταλούν από το πρωί της Δευτέρας αναζητούν οι εκπαιδευτικοί καθώς κορυφώνεται η αντιπαράθεση με την κυβέρνηση, η οποία αποφάσισε να απαντήσει με πολιτική επιστράτευση στην απόφαση της ΟΛΜΕ για απεργία εν μέσω πανελλαδικών εξετάσεων. Συγκέντρωση διαμαρτυρίας το απόγευμα της Δευτέρας αποφάσισε η Ομοσπονδία.
Το ΔΣ της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης αποφάσισε να παραμείνει η αρχική εισήγηση προς τον κλάδο για απεργία την πρώτη μέρα των πανελλαδικών εξετάσεων (17/5) και πενθήμερη απεργία από τις 20 έως τις 25 Μαΐου. 

Σύσκεψη των ΔΣ ΕΛΜΕ της Αττικής θα πραγματοποιηθεί σήμερα Κυριακή στις 6 μμ για ενημέρωση και συγκρότηση κεντρικής απεργιακής επιτροπής. Η ΟΛΜΕ καλεί επίσης την ΑΔΕΔΥ και τη ΓΣΕΕ να κηρύξουν την Παρασκευή 17 Μαϊου πανεργατική πανελλαδική απεργία "για την καταδίκη του κυβερνητικού αυταρχισμού".
 
Τη Δευτέρα συνεδριάζει εκτάκτωςη Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ, η οποία σχολιάζει ότι για τέταρτη φορά, μέσα σε ενάμιση χρόνο, η κυβέρνηση καταφεύγει στην πολιτική επιστράτευση επιβεβαιώνοντας με τις πράξεις της ότι "τα θεμελιώδη δικαιώματα των εργαζομένων, βρίσκονται πλέον σε αναστολή".

Aποφασισμένος ο Σαμαράς να γίνουν οι πανελλαδικές

Την έξοδο από τη ΝΔ βλέπει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ
Από νωρίς το πρωί της Δευτέρας θα αρχίσουν να αποστέλλονται τα φύλλα πορείας προς τους εκπαιδευτικούς, καθώς το απόγευμα του Σαββάτου υπεγράφη από τον πρωθυπουργό η απόφαση για την πολιτική επιστράτευση των εκπαιδευτικών.

Για τον Αντώνη Σαμαρά αυτό που προέχει είναι η ηρεμία των μαθητών και των οικογενειών τους και η απρόσκοπτη διεξαγωγή των εξετάσεων και σε αυτή τη λογική, για να μη χαθεί καθόλου πολύτιμος χρόνος και επικρατήσει αβεβαιότητα αποφασίστηκε η επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών.

Μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος δήλωσε χαρακτηριστικά πως «η κυβέρνηση οφείλει να διασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον, την ομαλή και απρόσκοπτη διεξαγωγή των εξετάσεων». «Δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παίζει με την αγωνία και τον κόπο των νέων ανθρώπων» είπε ο κ. Αρβανιτόπουλος, ο οποίος κατηγόρησε την ΟΛΜΕ πως με την απόφασή της δημιουργεί ένταση και αναταραχή στην κοινωνία και θέτει σε ομηρία τους μαθητές και τις οικογένειές τους.

Καθώς το θέμα έχει και εσωκομματική διάσταση καθώς η απεργία ψηφίστηκε και από την συνδικαλιστική παράταξη της ΝΔ ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Νίκος Παπαχρήστος έχει πάρει τον δρόμο της εξόδου.

Το κυβερνητικό επιτελείο αποδίδει πολλαπλή σημασία στην απεργία των καθηγητών και στην αντιμετώπισή της. Κατ' αρχήν είναι το οικονομικό στοιχείο. Αν δεν προχωρήσουν οι απολύσεις –μη ανανέωση των συμβάσεων- των εκπαιδευτικών θα υπάρξει πρόβλημα και οικονομικό αλλά και στη μείωση του δημοσίου. Ακολούθως είναι το πολιτικό στοιχείο. Αν σε αυτή την συγκυρία που η κυβέρνηση θεωρεί ότι παίζονται όλα καθώς περιμένει τον  επόμενο έλεγχο της Τρόικας κάνει πίσω τότε δεν αποκλείεται να ακολουθήσουν κι άλλες κοινωνικές ομάδες που έχουν εξαντλήσει τα
όρια τους.

Εντωμεταξύ, έκτακτη συνεδρίαση πραγματοποίησε το μεσημέρι του Σαββάτου το Δ.Σ της ΟΛΜΕ προκειμένου να εκτιμήσει την κατάσταση μετά την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην πολιτική επιστράτευση των καθηγητών.

Η Ομοσπονδία αποφάσισε να μην αλλάξει στάση για απεργία μέσα στις πανελλαδικές εξετάσεις παρά την επιστράτευση, ενώ σήμερα θα συνεδριάσουν από κοινού τα διοικητικά συμβούλια των ενώσεων εκπαιδευτικών Αττικής προκειμένου να συγκροτηθεί απεργιακή επιτροπή.

Μεταξύ άλλων, η ΟΛΜΕ αποφάσισε να προχωρήσει σε συλλαλητήριο τη Δευτέρα και 24ωρη απεργία την Παρασκευή.

Η απόφαση για πολιτική επιστράτευση, όπως αναφέρεται στο επίμαχο ΦΕΚ, αφορά στο σύνολο των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Διαβάστε εδώ το ΦΕΚ της επιστράτευσης

Σάββατο 11 Μαΐου 2013

ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟΥ ΑΓΩΝΑ


            Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αποφάσισε τα παρακάτω ενισχυτικά μέτρα για την στήριξη των απεργιακών μας κινητοποιήσεων.
  1.  Σύσκεψη των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ της Αττικής στα γραφεία της ΟΛΜΕ την Κυριακή, 12/5 στις 6 μ.μ. για ενημέρωση και συγκρότηση κεντρικής απεργιακής επιτροπής.
  2.  Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την καταδίκη του αυταρχισμού της κυβέρνησης και της ποινικοποίησης των απεργιών τη Δευτέρα, 13/5 στις 7 μ.μ. κάτω από τα γραφεία της ΟΛΜΕ (Ερμού & Κορνάρου 2). Στην συγκέντρωση καλούμε να συμμετέχουν όλες οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων.
  3. Καλούμε την ΑΔΕΔΥ και τη ΓΣΕΕ να κηρύξουν την Παρασκευή, 17/5 Πανεργατική Πανελλαδική απεργία για την καταδίκη του κυβερνητικού αυταρχισμού, την καταστρατήγηση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος της απεργίας αλλά και τη στήριξη των κοινωνικών αγαθών που απειλούνται με ολοκληρωτική καταστροφή.
  4.  Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ θα καταγγείλει σε όλες τις διεθνείς συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών την πολιτική του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης.

ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ» ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

                                                                   Αθήνα   11/5/2013                  
                                                                 Προς
                                                                 Μ.Μ.Ε.
                                                                 Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ
«ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ»
ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με αφορμή την πρόθεση της κυβέρνησης να «επιστρατεύσει προληπτικά» τους συναδέλφους καθηγητές, δηλώνει :
  • Τη συμπαράταξη και συμπόρευση των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στον αγώνα των συναδέλφων της Δευτεροβάθμιας.
  • Καταδικάζει τα αυξανόμενα κρούσματα αυταρχισμού εναντίον όσων αγωνίζονται για τη διατήρηση των εργασιακών δικαιωμάτων και την απόκρουση της κυβερνητικής πολιτικής των μνημονίων.
  • Το δικαίωμα στην απεργία, που έχει κατακτηθεί με τους αγώνες του κόσμου της εργασίας, είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο και θα το υπερασπιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις.
  • Η πράξη αυτή στρέφεται ενάντια στα στοιχειώδη δικαιώματα του συνόλου των εργαζομένων.
  • Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση στην πατρίδα μας και για τα οποία οι εκπαιδευτικοί δε φέρουν ουδεμία ευθύνη δε λύνονται με «επιστρατεύσεις» και ποινικοποίηση των συνδικαλιστικών αγώνων αλλά μέσα από διάλογο.
  • Η 4η σε λίγους μήνες επιστράτευση εργαζομένων, συνιστά απαράδεκτη και αντιδημοκρατική αντιμετώπιση του απεργιακού αγώνα και είναι κατηγορηματικά καταδικασμένη από το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας.
  • Η προσπάθεια της κυβέρνησης να καλλιεργήσει κλίμα κοινωνικού αυτοματισμού για να εφαρμόσει την πολιτική της σκληρής και μονόπλευρης λιτότητας, θα αποτύχει γιατί ολόκληρη η κοινωνία έχει συνειδητοποιήσει πως αυτή η πολιτική, που επιβάλλουν οι δανειστές και οι κερδοσκόποι, εκτός από άδικη είναι και αδιέξοδη.
  • Είναι θέμα τιμής για το σύνολο των εκπαιδευτικών, αλλά και παρακαταθήκη για το μέλλον, να καταγράψουν την κάθετη αντίθεση τους στο έγκλημα που επιτελείται στη δημόσια εκπαίδευση της χώρας.
  • Ο αγώνας για την υπεράσπιση της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας, για όλα τα παιδιά που φοιτούν στα σχολεία μας συνεχίζεται.
Από τη Δ.Ο.Ε

Στη μάχη 15.345 υποψήφιοι για τη απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Συνολικά 15.345 υποψήφιοι θα διαγωνίζονται σήμερα και αύριο, 11 και 12 Μαΐου,  για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας. Την «πρωτιά» σε αριθμό υποψηφίων κατέχουν τα Αγγλικά. Δείτε παρακάτω τον αριθμό υποψηφίων κατά γλώσσα κει επίπεδο:       
      Αγγλικά    Α    886            
     Αγγλικά    Β    5.189            
     Αγγλικά    Γ1    1.117            
     Γαλλικά    Α    882            
     Γαλλικά    Β    1.097            
     Γαλλικά    Γ1    158            
     Γερμανικά    Α    974            
     Γερμανικά    Β    2.034            
     Γερμανικά    Γ1    131            
     Ιταλικά    Α    371            
     Ιταλικά    Β    1.205            
     Ιταλικά    Γ1    186            
     Ισπανικά    Β    782            
     Ισπανικά    Γ1    141            
     Τουρκικά    Β    192            
                       
           ΣΥΝΟΛΟ: 15.345    
                           

Αντίγραφα των γραπτών στους συμμετέχοντες στις Κρατικές Εξετάσεις Γλωσσομάθειας
Οι συμμετέχοντες  στις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας   έχουν δικαίωμα προσβάσεως στα γραπτά δοκίμιά της (δια των εκπροσώπων της εφόσον είναι ανήλικοι),σύμφωνα με Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
Οι  ενδιαφερόμενοι μπορούν να ζητήσουν να τους χορηγηθεί αντίγραφα των γραπτών  για τα οποία επιβαρυνθούν    το  κόστος αναπαραγωγής τους, όχι όμως και παραβόλου αντιστοίχου με των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Παρασκευή 10 Μαΐου 2013

Πρόεδρος ΔΟΕ: Μπορούμε όλοι μαζί να κρατήσουμε ζωντανή την ελπίδα

Κομνηνός Μαντάς, Πρόεδρος ΔΟΕ

Το τοπίο μέσα στο οποίο την τελευταία τριετία δρα και λειτουργεί ο εκπαιδευτικός, γίνεται ολοένα και πιο ζοφερό. Καλείται να λειτουργήσει στο σχολείο χωρίς πετρέλαιο, στο σχολείο χωρίς βιβλία, στο σχολείο χωρίς εκπαιδευτικούς στο σχολείο με τα εκατοντάδες κενά που εξακολουθούν και σήμερα να υπάρχουν. 

Την ίδια ώρα καταγράφονται  χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί που είναι πια και τα πρώτα θύματα τις ανεργίας στο χώρο της εκπαίδευσης για να ακολουθήσουν οι χιλιάδες συνάδελφοι μας αναπληρωτές που δεν θα δουλέψουν του χρόνου.
Η κατάσταση που επικρατεί με τις αποδοχές μας, οι οποίες υφίστανται συνεχείς περικοπές έχει οδηγήσει, ιδίως τους νέους συναδέλφους, κάτω από τα όρια της αξιοπρεπούς διαβίωσης, όταν καλούμαστε με 630€ το μήνα να ζήσουμε εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από τις οικογένειές μας.
Αυτό είναι το τοπίο, το οποίο έχει επιβληθεί στο χώρο της εκπαίδευσης και συνολικά στο χώρο της εργασίας την τελευταία τριετία και στο οποίο προσπαθούν οι εργαζόμενοι μέσα από τα συνδικάτα τους να αντιδράσουν και επειδή αυτήν ακριβώς την αντίδραση τη φοβούνται και φοβούνται την δυναμική που μπορεί να πάρει στη συνέχεια, η κυβέρνηση και η τρόικα, χρησιμοποιούν τα μεγάλα τους όπλα το φόβο και την τιμωρία. Και αυτή τη στιγμή η συζήτηση στον κλάδο έχει μεταφερθεί από τους μισθούς, τις αποδοχές και την κατάσταση που υπάρχει στην καθημερινότητα μας στην αξιολόγηση τα πειθαρχικά τις υποχρεωτικές μεταθέσεις και τη μη πρόσληψη των αναπληρωτών.
Και προσπαθούν με αυτόν τον τρόπο να φοβίσουν τους εργαζόμενους να μη τους επιτρέψουν να σηκώσουν το κεφάλι, να τους πατήσουν προς τα κάτω, προκειμένου να περάσουν αυτές οι πολιτικές.
Γιατί γνωρίζουν ότι οι αντοχές και τα όρια έχουν εξαντληθεί και το καζάνι είναι έτοιμο να σκάσει. Και προσπαθούν να τον πατήσουν, προσπαθούν να κάνουν τον εκπαιδευτικό πειθήνιο όργανο τους, προσπαθούν να επαναφέρουν λογικές που καταδικάστηκαν από τον κλάδο, από τη δημοκρατική Πολιτεία εδώ και πάνω από 30 χρόνια.
Προσπαθούν να επαναφέρουν τις λογικές μιας ασφυκτικής τιμωριτικής αξιολόγησης, ενός πειθαρχικού δικαίου, που θα επικρέμεται πάνω από τα κεφάλια όλων μας ως δαμόκλειος σπάθη καθώς και τις υποχρεωτικές μεταθέσεις όσων κάθε φορά θα «κρίνουν» ως υπεράριθμους.
Είναι θέμα τιμής για τους εκπαιδευτικούς, αλλά και παρακαταθήκη για το μέλλον, να καταγράψουν την κάθετη αντίθεση τους στο έγκλημα που επιτελείται στη δημόσια εκπαίδευση της χώρας.
Η ενότητα των εκπαιδευτικών και η αγωνιστική συμπόρευση  είναι δεδομένη και αδιαπραγμάτευτη, κανείς (μαθητής, εκπαιδευτικός, γονέας, πολίτης αυτής της χώρας) δεν μπορεί να είναι απών από τον αγώνα για τη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία για όλα τα παιδιά.
Οι συλλογικότητες είναι η μόνη δυνατή συνθήκη που μπορεί να μας κρατήσει ζωντανούς, να κρατήσει ζωντανό το όραμα.
Μπορούμε όλοι μαζί να κρατήσουμε ζωντανή την ελπίδα.