Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

Ανοικτή Επιστολή του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκου Φίλη, για τον εθνικό και κοινωνικό διάλογο για την παιδεία

Υπουργείο Παιδείας

Ανοικτή Επιστολή του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκου Φίλη, για τον εθνικό και κοινωνικό διάλογο για την παιδεία
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ
Αγαπητές και αγαπητοί εκπαιδευτικοί,
Ο εθνικός και κοινωνικός διάλογος για την παιδεία είναι σήμερα περισσότερο αναγκαίος από ποτέ, όχι μόνο γιατί η ουσιαστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση προϋποθέτει τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση της κοινωνίας, αλλά επειδή και με τον διάλογο μπορεί η πολιτεία να αφουγκραστεί τις ανάγκες της κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί στη δοκιμασία της κρίσης.
Κοινή συνείδηση αποτελεί πως η ελληνική κοινωνία αξίζει μια ποιοτικά καλύτερη παιδεία από αυτή που της παρέχεται. Αξίζει μια παιδεία αντίστοιχη με τα προτάγματα των καιρών αλλά και με τις αξιώσεις μιας δημοκρατικής, δίκαιης κοινωνίας που προσφέρει ευκαιρίες και σέβεται τα μέλη της. Τέτοια παιδεία διεκδικούμε και τη διεκδικούμε με αυτοπεποίθηση και τόλμη, ως προϊόν ενός συλλογικού οράματος. Τη συλλογικότητα είναι ακριβώς που εξασφαλίζει ο διάλογος και μπορεί να οδηγήσει σε ένα σχέδιο πραγματοποιήσιμο, ανοιχτό στον πειραματισμό, ένα σχέδιο που να δημιουργεί εμπιστοσύνη και δημιουργική δυναμική, ένα σχέδιο που απαντά στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.
Εξίσου σημαντική με το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης είναι η διαδικασία και η μέθοδος επίτευξής της. Το μεταρρυθμιστικό έργο δεν μπορεί να φέρει καρπούς μόνο με την εφαρμογή κανόνων. Η επιτυχία του θα κριθεί από την κινητοποίηση των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων και από τη δημιουργική συμμετοχή τους. Τα προβλήματα είναι τόσο μεγάλα και σύνθετα, ώστε δεν αντιμετωπίζονται με έτοιμες λύσεις. Ο εθνικός και κοινωνικός διάλογος για την παιδεία πρέπει να διερευνήσει και να καταγράψει τα προβλήματα, να συνδέσει την άμεση εμπειρία της εκπαιδευτικής πράξης με την επιστημονική παιδαγωγική γνώση και να οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές.
Στόχος του διαλόγου που έχει ήδη ξεκινήσει είναι να υποβληθεί μια έκθεση πορισμάτων στην πολιτική ηγεσία τον προσεχή Απρίλιο. Η διαδικασία έχει τρεις πυλώνες: την Εθνική Επιτροπή Διαλόγου, την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, και το ΕΣΥΠ. Στη διαβούλευση συμμετέχει επίσης το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Παιδείας καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων:
·         Να καταθέσουν τις προτάσεις τους (ατομικές ή συλλογικές), οι οποίες μπορούν να αφορούν ή την εκπαιδευτική διαδικασία στο σύνολό της, ή πλευρές και επί μέρους ζητήματα στη σχετική ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας για τον διάλογο
·         Να οργανώσουν το επόμενο διάστημα συζητήσεις στο πλαίσιο των παιδαγωγικών συνεδριάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων αλλά και συζητήσεις σε επίπεδο σχολείου με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών, των γονέων και στην περίπτωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των μαθητών, προκειμένου να καταγραφούν τα προβλήματα της εκπαίδευσης σε επίπεδο σχολείου και να κατατεθούν σχετικές προτάσεις.
·         Να συνδιοργανώσουν μαζί με τους άλλους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας, τους τοπικούς φορείς και την Τοπική Αυτοδιοίκηση εκδηλώσεις – συζητήσεις για την παιδεία.
Ενδεικτικά θέματα για συζήτηση αποτελούν η υλοποίηση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, το ολοήμερο σχολείο, η Ειδική Αγωγή, η Ενισχυτική Διδασκαλία ή η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα, ο όγκος και η ποιότητα της ύλης των μαθημάτων, η αξιολόγηση μαθητών και μαθητριών, οι επιπτώσεις του εξεταστικού συστήματος στην εκπαιδευτική διαδικασία, η μαθητική διαρροή και η σχολική αποτυχία, η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, η επιμόρφωση και η παιδαγωγική στήριξη των εκπαιδευτικών, τα προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής και στελέχωσης των σχολείων, η σύνδεση των παραπάνω με συνολικές νομοθετικές ρυθμίσεις ή με επιμέρους μέτρα ― αλλά και όποιο άλλο θέμα επιλέγεται ως σημαντικό.
Είναι σκόπιμο οι συζητήσεις στα πλαίσια των παιδαγωγικών συνεδριάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων αλλά και οι συζητήσεις με τη συμμετοχή όλων των μελών της Εκπαιδευτικής Κοινότητας (εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές) να οδηγήσουν στην καταγραφή όλων των απόψεων.
Τα κείμενα των συλλόγων διδασκόντων, των συλλόγων γονέων και των μαθητικών κοινοτήτων με καταγραφή των διαφορετικών απόψεων θα προωθούνται με την παρακάτω διαδικασία: από κάθε σύλλογο ένας ή μία εκπαιδευτικός αναλαμβάνει εθελοντικά να αναρτά στην ιστοσελίδα του Διαλόγου (http://dialogos.minedu.gov.gr/) τις προτάσεις του συλλόγου εκπαιδευτικών, των γονιών και των 15μελών των μαθητών και μαθητριών.
Η παιδεία είναι υπόθεση όλων μας.
Ας τη βάλουμε ψηλά όλοι μαζί στις προτεραιότητες της ζωής μας.
Ο Υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων
Νίκος Φίλης

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

Δ/νση Π.Ε. Ιωαννίνων: Σεμινάριο-εργαστήρι νηπιαγωγών

Logo

Πατήστε ΕΔΩ......

Διαλέξεις Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Φιλοσοφική
Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας
Τομέας Ιστορίας Νεωτέρων Χρόνων
Τετάρτη 24-02-2016     Ώρα: Σύμφωνα με το πρόγραμμα
Ομιλητής : Διάφοροι ομιλητές


Θέμα : Διαλέξεις Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας
Οι Διαλέξεις Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας του Τομέα Ιστορίας Νεωτέρων Χρόνων για το εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2015-2016 θα αρχίσουν στις 24.2.2016 σύμφωνα με το συνημμένο πρόγραμμα:

ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Οι διαλέξεις πραγματοποιούνται στην αίθουσα συνεδριάσεων του Τομέα Ιστορίας Νεωτέρων Χρόνων, κτίριο Φιλοσοφικής (α' όροφος).

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Νεώτερη Και Σύγχρονη Ιστορία - Λαογραφία"

Αίθουσα : Αίθ. Συνεδριάσεων Τομέα Ιστορίας Νεωτέρων Χρόνων, κτίριο Φιλοσοφικής
 
Ώρα Έναρξης : Σύμφωνα με το πρόγραμμα
 
Σχετικό link : http://www.hist-arch.uoi.gr/
 

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016

6ο θέμα διαλόγου: Διαπολιτισμική εκπαίδευση

23 Φεβρουαρίου 2016
Ανοίγουμε τον Εθνικό διάλογο για την Παιδεία με θέσεις!
6ο θέμα διαλόγου: Διαπολιτισμική εκπαίδευση
         
    

                                                          
  Η Ελλάδα από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 εξ’ αιτίας των κοινωνικοπολιτικών εξελίξεων στην περιοχή του βαλκανικού χώρου, της Εγγύς και Μέσης Ανατολής, καθώς και των πολιτικών ανακατατάξεων στην ευρύτερη περιο
χή της Ανατολικής Ευρώπης έγινε χώρα εισροής χιλιάδων μεταναστών γεγονός που είχε ως συνέπεια από χώρα εξαγωγής μεταναστών να γίνει χώρα υποδοχής.
                Μπροστά στη νέα πραγματικότητα που δημιούργησε η αυξανόμενη δυναμική του φαινομένου της μετανάστευσης στο χώρο της εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας από το 1996 και στο εξής προχώρησε στην κατοχύρωση και ανάπτυξη της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με βάση σχετικούς νόμους και υπουργικές αποφάσεις.
Το πλαίσιο για την εκπαιδευτική πολιτική της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης αποτελεί ο Νόμος 2413/96 με βάση τον οποίον ιδρύθηκαν 26 σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και προσδιορίστηκε ο σκοπός και το περιεχόμενο της λειτουργίας τους. Ο νόμος αυτός όμως στην πραγματικότητα έμεινε ανενεργός γι’ αυτό ακριβώς τα σχολεία αυτά αφέθηκαν στην τύχη τους.
Ταυτόχρονα, όλη αυτήν την περίοδο, θεσμοθετήθηκαν οι τάξεις υποδοχής, τα φροντιστηριακά τμήματα και εφαρμόστηκαν ποικίλα προγράμματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης πιλοτικού χαρακτήρα με κονδύλια του Β΄ και Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και φορείς υλοποίησης τα Πανεπιστήμια Αθηνών και Ιωαννίνων. Οι δράσεις των παραπάνω  προγραμμάτων είχαν παρεμβατικό χαρακτήρα και πρακτικό προσανατολισμό και αφορούσαν την παραγωγή ειδικού εκπαιδευτικού υλικού, την επιμόρφωση δασκάλων και την τοποθέτηση στα σχολεία μας δίγλωσσων ωρομίσθιων εκπαιδευτικών.
Τα προγράμματα αυτά όμως δεν είχαν συνέχεια αλλά και η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας στα θέματα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης κινήθηκε σε αποσπασματικό επίπεδο και συχνά αντιφατικό και ανακόλουθο με αποτέλεσμα οι αρχικές προσδοκίες για την ποιοτική ανάπτυξη της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στη χώρα μας να μην ευοδωθούν και τα προβλήματα στο χώρο αυτό να ενταθούν.
Οφείλουμε πάντως να παραδεχτούμε ότι η διαπολιτισμική εκπαίδευση που γεννήθηκε από την ανάγκη εξεύρεσης λύσης στα πολλά εκπαιδευτικά προβλήματα και γενικότερα στα προβλήματα κοινωνικοποίησης των παιδιών των μετακινούμενων πληθυσμών, που στην συντριπτική πλειοψηφία τους προέρχονται από τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα, δεν πρέπει να εξαντλείται σε συγκεκριμένα θεσμικά εκπαιδευτικά μέτρα, αλλά πρέπει να διαπερνά όλη τη σχολική ζωή. Γι’ αυτό το λόγο είναι αναγκαίες οι θεσμικές αλλαγές στο περιεχόμενο της λειτουργίας του σχολείου έτσι ώστε να προκύπτουν πολιτισμικές συνθέσεις που να δίνουν τη δυνατότητα στο μαθητή να ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας.
Συμπεράσματα-Προτάσεις
Για να ανταποκριθούν τα διαπολιτισμικά σχολεία στον πολυεπίπεδο ρόλο τους απαιτούνται μια σειρά μέτρα όπως:
·         Άμεση ενεργοποίηση του νόμου για την διαπολιτισμική εκπαίδευση που αφορούν στην εφαρμογή ειδικών αναλυτικών προγραμμάτων, την προσθήκη εναλλακτικών μαθημάτων και τον μικρό αριθμό μαθητών ανά τμήμα.
·         Λειτουργία ειδικών επιμορφωτικών προγραμμάτων για θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Η διαμόρφωση θετικών στάσεων στους εκπαιδευτικούς προϋποθέτει και την κατάλληλη ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και επιμόρφωσή τους σε άλλες κουλτούρες και άλλους τρόπους ζωής.
·         Σύνδεση του σχολείου με επιστημονικό φορέα για συμβουλευτική καθοδήγηση. Ορισμός ενός Σχολικού Συμβούλου με εμπειρία σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης ανά Περιφέρεια Εκπαίδευσης για το συντονισμό και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού έργου.
·         Απαραίτητη η ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους. Τοποθέτηση συνεργατών που θα συνδέουν την οικογένεια με το σχολείο και θα μεσολαβούν για την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν.
·         Τοποθέτηση δίγλωσσων εκπαιδευτικών.
·         Διάχυση της πολυπολιτισμικότητας μέσα από τα κείμενα της λογοτεχνικής ανθολογίας, της μουσικής της αισθητικής αγωγής, του παραμυθιού. Δυνατότητα εναλλακτικής διδασκαλίας τους στο σχολικό πρόγραμμα.
·         Επιλογή βιβλίων και παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες και θα έχουν αφετηρία το μορφωτικό κεφάλαιο των μαθητών.
·         Δημιουργία κέντρου πληροφόρησης με τη μορφή εξειδικευμένων βιβλιοθηκών για μαθητές και εκπαιδευτικούς, καθώς και τη δημιουργία ιστοσελίδων για άντληση πληροφοριών.
·         Εφαρμογή καινοτόμων δραστηριοτήτων μέσα από τις περιοχές των προγραμμάτων αγωγής υγείας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και των δράσεων των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+.
·          Συνεργασία με υπηρεσίες υγείας, κοινωνικές υπηρεσίες και κοινωνικούς λειτουργούς.
·         Συνεργασία με την επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης στην οποία προωθούνται οι μαθητές για παρακολούθηση της φοίτησής τους.
·         Τοποθέτηση ειδικών συνεργατών που θα συνδέουν την οικογένεια με το σχολείο και θα παρέχουν κάθε μορφής υποστήριξη (ψυχοκοινωνική, μεταφραστική, επικοινωνιακή κλπ)
·         Να δοθούν κίνητρα για τη συνεχή συνεργασία των διαπολιτισμικών σχολείων με τα παιδαγωγικά τμήματα των Πανεπιστημίων, πάνω σε εξειδικευμένα προγράμματα του τομέα της διαπολιτισμικής αγωγής.
·         Συνεργασία των σχολείων σε τακτικό επίπεδο μέσα από πανελλαδικές συναντήσεις για ανατροφοδότηση και ανταλλαγή εμπειριών.
·         Οργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων που θα απευθύνονται σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς για να τονιστεί η δυνατότητα συνύπαρξης ατόμων με διαφορετικά πολιτικά χαρακτηριστικά.
Ανάλογες παρεμβάσεις απαιτούνται και σε σχολικές μονάδες στις οποίες φοιτά υψηλό ποσοστό αλλοδαπών μαθητών προκειμένου να γίνει πιο αποτελεσματική η ενσωμάτωση αυτών των μαθητών στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι της χώρας μας. Επίσης είναι απαραίτητη η ολοκληρωμένη αντιμετώπιση θεμάτων που συνδέονται με τον τρόπο λειτουργίας των τάξεων υποδοχής και των φροντιστηριακών τμημάτων.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.

G. GAKIS & THE TROUBLEMAKERS - THE DOORS TRIBUTE

G. GAKIS & THE TROUBLEMAKERS - THE DOORS TRIBUTE

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 8.30 μ.μ.
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δ. Χατζής»
Είσοδος ελεύθερη
 
G. GAKIS & THE TROUBLEMAKERS
THE DOORS
TRIBUTE


Ένα live αφιέρωμα σε μια δημοφιλέστατη προσωπικότητα και ένα πασίγνωστο συγκρότημα, τον Jim Morrison και τους Doors, με γνωστές και αγαπημένες επιτυχίες από όλη την μουσική πορεία του συγκροτήματος, ενώ παράλληλα θα υπάρχει προβολή dvd και διήγηση της ιστορίας τους!
Στην είσοδο του χώρου η Βασιλική Σιαταρά εκθέτει έργα ζωγραφικής της, πάντα με θέμα μεγάλες προσωπικότητες της ροκ σκηνής.
Μετά το τέλος της συναυλίας, περίπου στις 10.30 μ.μ., θα προβληθεί η ταινία του Oliver Stone, The Doors.
 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΟ ΒΗΜΑ, Δεκέμβριος 2015

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΣΥΝΘΕΤΗ ΣΤΑΥΡΟ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗ

Aφιέρωμα στον συνθέτη Σταύρο ΚουγιουμτζήΑρχική
Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016, ώρα 9:15 μ.μ.
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δημήτρης  Χατζής»
Είσοδος ελεύθερη
 

Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016

Επιστολή προς Αναπλ. Υπουργό Εσωτερικών, Χ. Βερναρδάκη περί του ν/σ Διαφάνεια, Αξιοκρατία και Αποτελεσματικότητα της Δημ. Διοίκησης

ypourgeio esoterikwn
Προς:
Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών
και Διοικητικής Ανασυγκρότησης
κ. Χριστόφορο Βερναρδάκη

Κύριε Υπουργέ,
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. προτείνει  την παρακάτω – προσθήκη τροπολογία στο άρθρο 40  του ν/σ  “Διαφάνεια – Αξιοκρατία και Αποτελεσματικότητα της Δημόσιας Διοίκησης”  (με υπογράμμιση η προσθήκη) :
«Για όσους υπαλλήλους ετέθησαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας με βάση τις διατάξεις του ν.4093/2012 (Α΄ 222), του ν.4172/2013 (Α’ 167), του ν.4250/2014 (Α’ 74) και τις διατάξεις του άρθρου 67 παρ. 4 του ν.4316/2014 (Α’ 270) και επανήλθαν στην υπηρεσία με τις διατάξεις των άρθρων 14, 17, 18 και 21 του Ν. 4325/2015 (Φ.Ε.Κ.47 τ.Α’/11-5-2015) ή μετετάχθησαν σε άλλες θέσεις, με σχετικές ανακοινώσεις του τέως Υπουργείου ΔΜΗΔ, και όσοι επανήλθαν με τις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 3 του Ν. 4325/2015 λόγω λήξης της αυτοδίκαιης αργίας,  ο χρόνος της διαθεσιμότητας και της αργίας,  θεωρείται ως χρόνος πραγματικής συνεχούς υπηρεσίας και λαμβάνεται υπόψη για τη μισθολογική και βαθμολογική τους εξέλιξη».
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Διαδρομές του νέου ελληνισμού:Η αρχαία φιλοσοφία ως θεραπεία της ψυχής και η επίδρασή της στον χριστιανισμό

Διαδρομές του νέου ελληνισμού:Η αρχαία φιλοσοφία ως θεραπεία της ψυχής και η επίδρασή της στον χριστιανισμό
Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016, ώρα 8.30 μ.μ.
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δ. Χατζής»

Διαδρομές του νέου ελληνισμού
Συλβάνα Χρυσακοπούλου, Επίκουρος καθηγήτρια Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας
Η αρχαία φιλοσοφία ως θεραπεία της ψυχής και η επίδρασή της στον χριστιανισμό
Διοργάνωση: Πρόγραμμα Mεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ιωαννιτών

Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2016

Η απελευθέρωση των Ιωαννίνων

 
Με το ξέσπασμα του Α' Βαλκανικού Πολέμου, τα ελληνικά στρατεύματα, που είχαν συγκεντρωθεί στην περιοχή της Άρτας υπό τον αντιστράτηγο Κωνσταντίνο Σαπουντζάκη (1846-1931), κράτησαν αρχικά αμυντική στάση, με στόχο να εξασφαλίσουν τη μεθόριο. Οι ελληνικές δυνάμεις στο μέγεθος μεραρχίας υπολείπονταν των οθωμανικών δυνάμεων, που διέθεταν για την υπεράσπιση της περιοχής δύο μεραρχίες υπό την διοίκηση του Εσάτ Πασά (1862-1952), ενός Οθωμανού στρατηγού που είχε γεννηθεί στα Ιωάννινα. Το σχέδιο προέβλεπε ότι μετά την ολοκλήρωση των επιχειρήσεων στη Μακεδονία, θα ελευθερώνονταν στρατεύματα για την ανάληψη επιθετικής πρωτοβουλίας στην Ήπειρο.
Αλλά από τις 6 Οκτωβρίου κιόλας άρχισαν οι αψιμαχίες. Γρήγορα, ο ελληνικός στρατός ανέλαβε επιθετικές πρωτοβουλίες και τις επόμενες ημέρες κατέλαβε τη Φιλιππιάδα (12 Οκτωβρίου) και την Πρέβεζα (21 Οκτωβρίου). Στη συνέχεια κινήθηκε προς την πεδιάδα των Ιωαννίνων, όπου είχε συγκεντρωθεί ο κύριος όγκος των τουρκικών δυνάμεων, που εν τω μεταξύ είχε ενισχυθεί με νέες δυνάμεις από την περιοχή του Μοναστηρίου. Έτσι, εξαιτίας αυτού του γεγονότος, αλλά και των δυσμενών καιρικών συνθηκών, η προέλαση του ελληνικού στρατού ανακόπηκε.
Η κατάληψη των Ιωαννίνων φάνταζε δύσκολή υπόθεση, καθότι ο ελληνικός στρατός έπρεπε να εκπορθήσει τα οχυρά του Μπιζανίου. Ο ορεινός όγκος του Μπιζανίου, που δεσπόζει νότια των Ιωαννίνων, αποτελούσε εξαιρετικά ισχυρή αμυντική τοποθεσία, που επιπλέον είχε ενισχυθεί πρόσφατα με πέντε μόνιμα πυροβολεία, κατασκευασμένα υπό την επίβλεψη γερμανών ειδικών.
Η κυβέρνηση Βενιζέλου επιζητούσε τη γρήγορη απελευθέρωση της Ηπείρου, πριν από τη σύναψη συνθήκης ειρήνης μεταξύ των εμπολέμων στη Συνδιάσκεψη του Λονδίνου, που βρισκόταν σε εξέλιξη. Έτσι, ο στρατός της Ηπείρου ενισχύθηκε με μία ακόμη μεραρχία από τη Θεσσαλονίκη και υπό την ηγεσία του αντιστράτηγου Κωνσταντίνου Σαπουντζάκη ανέλαβε την πρώτη σημαντική επιθετική ενέργεια κατά των οχυρών του Μπιζανίου στις 29 Νοεμβρίου 1912, η οποία απέτυχε προς μεγάλη ανησυχία της ελληνικής κυβέρνησης.
Στις 8 Δεκεμβρίου αποφασίστηκε η αποστολή δύο ακόμη μεραρχιών στην περιοχή, ενώ την επομένη ο διάδοχος Κωνσταντίνος με τηλεγράφημά του προς την πολιτική ηγεσία έθετε θέμα αντικατάστασης του αντιστράτηγου Σαπουντζάκη, τον οποίον χαρακτήριζε «αδέξιον». Το ίδιο βράδυ, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε να αναθέσει την ηγεσία του Στρατού της Ηπείρου στον Κωνσταντίνο, ο οποίος παρά τις αρχικές αντιρρήσεις του δέχτηκε. Στις 3 Ιανουαρίου 1913 η σχετική διαταγή έφθασε στο Στρατηγείο Ηπείρου, η οποία περιλάμβανε και τη ρητή απαγόρευση προς τον στρατό της Ηπείρου να ενεργήσει οποιαδήποτε επιθετική ενέργεια πριν από την άφιξη του Κωνσταντίνου.
Ένα απρόοπτο γεγονός άλλαξε τη φορά των πραγμάτων. Ένα αυτοκίνητο με δύο άνδρες αυτομόλησε προς τις τουρκικές γραμμές. Ο Σαπουντζάκης, που ήθελε να αποκαταστήσει το στρατιωτικό του γόητρο, εξέφρασε τους φόβους του προς το Υπουργείο Στρατιωτικών ότι οι επιβάτες του αυτοκινήτου θα πρόδιδαν στους Τούρκους τη διάταξη των ελληνικών δυνάμεων και διατύπωσε τη γνώμη ότι μία αιφνιδιαστική επίθεση πριν από την άφιξη του διαδόχου θα απέφερε ουσιαστικά αποτελέσματα. Το αίτημά του έγινε δεκτό από το επιτελείο και η νέα επίθεση κατά των οχυρών του Μπιζανίου ξεκίνησε το πρωί της 7ης Ιανουαρίου 1913. Οι αμυνόμενοι κατόρθωσαν να αποκρούσουν και αυτή την επίθεση, προκαλώντας  απώλειες στους Έλληνες επιτιθέμενους.
Το απόγευμα της 10ης Ιανουαρίου 1913 έφθασε στο μέτωπο ο Κωνσταντίνος, ο οποίος μετά την ενημέρωσή του από τον αντιστράτηγο Σαπουντζάκη, έδωσε εντολή την επόμενη ημέρα για κατάπαυση του πυρός. Ο νέος αρχηγός βρήκε αποδεκατισμένο τον στρατό, όχι τόσο από τις απώλειες στη μάχη, όσο από τα επακόλουθα του σκληρού χειμώνα (ψύξεις, κρυοπαγήματα) και της υπερκόπωσης των ανδρών. Οι μάχιμοι από 40.000 είχαν περιοριστεί στις 28.000 άνδρες, δύναμη μικρή για τον Κωνσταντίνο, προκειμένου να επιχειρήσει την τρίτη επίθεση για την κατάληψη του Μπιζανίου, που θα σήμαινε και την απελευθέρωση των Ιωαννίνων. Στις 30 Ιανουαρίου ο Κωνσταντίνος ζήτησε ενισχύσεις, αλλά ο Βενιζέλος  που επισκέφθηκε το μέτωπο απέρριψε το αίτημα του, καθώς δεν μπορούσαν να διατεθούν μονάδες από τη Μακεδονία. Το σχέδιο που εκπόνησε ο Κωνσταντίνος και οι επιτελείς του για την εκπόρθηση του Μπιζανίου προέβλεπε την εκδήλωση της κύριας επίθεσης στις 20 Φεβρουαρίου 1913. Νωρίτερα, στις 17 Ιανουαρίου, με επιστολή του προς τον Εσάτ Πασά τού είχε ζητήσει την παράδοση των Ιωαννίνων για λόγους ανθρωπιστικούς, μιας και η Τουρκία είχε ουσιαστικά χάσει τον πόλεμο. Η απάντηση του Τούρκου διοικητή ήταν αρνητική.
Στις 19 Φεβρουαρίου 1913, την παραμονή της γενικής επίθεσης, ο Κωνσταντίνος με κάποιες ενισχύσεις της τελευταίας στιγμής, διέθετε 41.000 ετοιμοπόλεμους άνδρες και 105 κανόνια, τα οποία άρχισαν να βάλουν με επιτυχία κατά των τουρκικών θέσεων στο Μπιζάνι. Ο Εσάτ Πασάς παρέταξε 35.000 στρατιώτες, άγνωστο αριθμό ατάκτων και 162 κανόνια. Η γενική ελληνική επίθεση εκδηλώθηκε τις πρωινές ώρες της 20ης Φεβρουαρίου και μέχρι τις πρώτες βραδινές ώρες της ίδιας ημέρας τα ελληνικά στρατεύματα με εφ’ όπλου λόγχη και μάχες εκ του συστάδην είχαν φθάσει στις παρυφές των Ιωαννίνων, στον Άγιο Ιωάννη. Καθοριστική συμβολή στην εξέλιξη αυτή είχε το 9ο Τάγμα του 1ου Συντάγματος Ευζώνων υπό τον ταγματάρχη Ιωάννη Βελισσαρίου, που υπερκέρασε τις τουρκικές δυνάμεις και βρέθηκε στα μετόπισθεν του εχθρού. Οι εύζωνες φρόντισαν να καταστρέψουν τα τηλεφωνικά δίκτυα, διακόπτοντας την επικοινωνία της τουρκικής διοίκησης με τον στρατό της, που παρέμενε αποκομμένος, αλλά άθικτος στο Μπιζάνι.
Η παράδοση ήταν πλέον μονόδρομος για τον Εσάτ Πασά. Στις 11 το βράδυ της 20ης Φεβρουαρίου έφθασε στις προφυλακές του 9ου Τάγματος Ευζώνων ένα αυτοκίνητο, στο οποίο επέβαιναν ο επίσκοπος Δωδώνης, ο υπολοχαγός Ρεούφ και ανθυπολοχαγός Ταλαάτ. Έφεραν μαζί τους επιστολή, που υπογραφόταν από τους προξένους στα Ιωάννινα της Ρωσίας, Αυστρο-Ουγγαρίας, Γαλλίας και Ρουμανίας και περιείχε πρόταση του Εσάτ Πασά προς τον Κωνσταντίνο για άμεση και χωρίς όρους παράδοση των Ιωαννίνων και του Μπιζανίου.
Στις 2 π.μ. της 21ης Φεβρουαρίου 1913 οι τρεις απεσταλμένοι, συνοδευόμενοι από τον ταγματάρχη Βελισσαρίου, έφθασαν στο στρατηγείο της 2ας Μεραρχίας. Εκεί περίμεναν την άφιξη ενός αυτοκινήτου, που τους οδήγησε στις 4:30 π.μ. στο χάνι του Εμίν Αγά, όπου έδρευε το ελληνικό στρατηγείο. Ο Κωνσταντίνος συμφώνησε με το περιεχόμενο της επιστολής και στις 5:30 το πρωί δόθηκε εντολή κατάπαυσης του πυρός σε όλες τις μονάδες. Στη διήμερη μάχη για την απελευθέρωση των Ιωαννίνων ο ελληνικός στρατός είχε 284 νεκρούς και τραυματίες. Οι απώλειες για τους Τούρκους ήταν 2.800 νεκροί και 8.600 αιχμάλωτοι.
Το πρωί της 22ας Φεβρουαρίου 1913 οι πρώτες μονάδες του ελληνικού στρατού παρέλασαν στην πόλη υπό τις επευφημίες των κατοίκων. Τα Ιωάννινα, μετά από 483 χρόνια δουλείας, ήταν και πάλι ελεύθερα. Το χαρμόσυνο άγγελμα για την απελευθέρωση των Ιωαννίνων έγινε αμέσως γνωστό στην Αθήνα, σκορπώντας φρενίτιδα ενθουσιασμού. Ο Γεώργιος Σουρής δημοσίευσε στο Ρωμηό το ακόλουθο ποίημα:
Τα πήραμε τα Γιάννινα
μάτια πολλά το λένε,
μάτια πολλά το λένε,
όπου γελούν και κλαίνε.
Το λεν πουλιά των Γρεβενών
κι αηδόνια του Μετσόβου,
που τα έκαψεν η παγωνιά
κι ανατριχίλα φόβου.
Το λένε χτύποι και βροντές,
το λένε κι οι καμπάνες,
το λένε και χαρούμενες
οι μαυροφόρες μάνες.
Το λένε και Γιαννιώτισσες
που ζούσαν χρόνια βόγγου,
το λένε κι Σουλιώτισσες
στις ράχες του Ζαλόγγου.
Η απελευθέρωση των Ιωαννίνων, πέρα από την εξουδετέρωση κάθε σοβαρής τουρκικής απειλής στην Ήπειρο και την κυρίευση σημαντικού πολεμικού υλικού, είχε επίδραση στο ελληνικό γόητρο, το οποίο μετά την επιτυχία αυτή εξυψώθηκε διεθνώς. Οι επιχειρήσεις στο Μπιζάνι σήμαναν ουσιαστικά και τη λήξη του Α' Βαλκανικού Πολέμου στο στρατιωτικό πεδίο. Τις επόμενες ημέρες ο ελληνικός στρατός κινήθηκε βορειότερα και ως τις 5 Μαρτίου 1913 είχε απελευθερώσει τη Βόρειο Ήπειρο.

3ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΕΣΣ, ΑΘΗΝΑ 26-29 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2016


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ και ΧΑΡΤΗΣ

Συνημμένα:
Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (Πρόγραμμα 3ου Συνεδρίου ΠΕΣΣ.pdf)Πρόγραμμα 3ου Συνεδρίου ΠΕΣΣ.pdf[ ]507 kB
Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (ΧΑΡΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ.pdf)ΧΑΡΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ.pdf[ ]50 kB

Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2016

“Μπλοκάρονται” τα Μεταπτυχιακά ( και εξ Αποστάσεως) εάν η πρακτική άσκηση δεν γίνει στη χώρα απόκτησης του τίτλου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Οι κάτοχοι Μεταπτυχιακών (σ.σ. αφορά και τα εξ Αποστάσεως), εάν δεν προσκομίσουν στον ΔΟΑΤΑΠ βεβαίωση ότι η πρακτική άσκηση έγινε στη χώρα στην οποία απονέμεται ο τίτλος:

Α.  Δεν θα διορίζονται επειδή δεν θα παίρνουν συνάφεια.
Β. Δεν θα παίρνουν αναγνώριση από τον ΔΟΑΤΑΠ.
Γ. Για να πάρουν και τα δύο πρέπει να κάνουν πρακτική στη χώρα που εδρεύει το Πανεπιστήμιο.
Αυτό σημαίνει ότι κυρίως για τους φοιτούντες στα Μεταπτυχιακά εξ Απιστάσεως, θα πρέπει να έχουν πολύμηνη παρουσία σε ξένη χώρα.
Ο Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής Σύμβουλος  A, ΥΠ.Π.Ε.Θ. Βασίλης Κουρμπέτης, που εξέδωσε της απόφαση για τη συνάφεια των Μεταπτυχιακών στην Ειδική Αγωγή είχε υποστηρίξει σε πρόσφατη συνέντευξη στο esos:
“Πολλά πανεπιστήμια έχουν Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών εξ αποστάσεως. Η πρακτική άσκηση δεν μπορεί να γίνει εξ αποστάσεως λόγω της φύσης της. Απαιτεί ενεργή συμμετοχή και άμεση εποπτεία. Ούτε είναι ασφαλές να γίνεται στην Ελλάδα ενώ το πανεπιστήμιο εδρεύει για παράδειγμα στην Ιταλία, τη Βουλγαρία, τη Κύπρο, το Ηνωμένο Βασίλειο κ.ο.κ. Εδώ θέλει προσοχή όσο αφορά  στην αναγνώριση των πτυχίων από τον ΔΟΑΤΑΠ.  Η ισχύουσα νομοθεσία   για την αναγνώριση πτυχίων από την αλλοδαπή προβλέπει και απαιτεί το σύνολο των σπουδών να έχει διανυθεί σε ομοταγή εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής. Για να προστατεύσουμε τους νέους εκπαιδευτικούς από δυσάρεστες εκπλήξεις καλό θα είναι οι υποψήφιοι να συμβουλευτούν τον ΔΟΑΤΑΠ, ως το πλέον αρμόδιο φορέα, για θέματα αναγνώρισης τίτλων σπουδών, μιας και η πρακτική άσκηση είναι μέρος του προγράμματος σπουδών "
Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΟΑΤΑΠ
Πρακτική άσκηση η οποία ενσωματώνεται σε πρόγραμμα σπουδών ομοταγών εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης της αλλοδαπής και στην οποία αποδίδονται πιστωτικές μονάδες (ECTS) οι οποίες περιλαμβάνονται στις πιστωτικές μονάδες που απαιτούνται για τη χορήγηση του τίτλου σπουδών, πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί στη χώρα στην οποία απονέμεται ο τίτλος.
ΠΗΓΗ:

Ιστορικές Αλήθειες για τις Ειδικές Τάξεις και τα Τμήματα Ένταξης

Έγκριση για παρουσία κληρικών στο μάθημα των θρησκευτικών έδωσε το Υπ. Παιδείας!


thriskeytika

Με μία πρωτοφανή απόφαση, το υπουργείο Παιδείας ανοίγει διάπλατα την πόρτα των σχολείων σε κληρικούς για να «επιτηρούν» πώς γίνεται το μάθημα των Θρησκευτικών!
Συγκεκριμένα, μετά από σχετικό αίτημα της Ι. Μητρόπολης Ν. Ιωνίας – Φιλαδέλφειας, δίνει την άδεια για την παρουσία εκπροσώπων της Ι. Μητρόπολης στα σχολεία της περιοχής της, κατά τη διεξαγωγή του μαθήματος των Θρησκευτικών. Ειδικότερα, στο έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας που απευθύνεται στην Ι. Μητρόπολη και στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Α’ και Β’ Αθήνας αναφέρεται:
«Απαντώντας στη με αρ. πρ. 22/13-1-2015 επιστολή σας, με την οποία ζητάτε να σας χορηγηθεί άδεια εισόδου στα σχολεία των Δήμων της Μητρόπολής σας, σας ενημερώνουμε ότι εγκρίνουμε τις επισκέψεις σας στα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια των περιοχών Νέας Ιωνίας, Ν. Φιλαδέλφειας, Ηρακλείου και Ν. Χαλκηδόνας.
Επίσης, όσον αφορά τη δυνατότητα της παρουσίας σας κατά τη διεξαγωγή του μαθήματος των Θρησκευτικών, σας ενημερώνουμε ότι αυτό δύναται να πραγματοποιηθεί με την προϋπόθεση της συναίνεσης των Διευθυντών και των Συλλόγων Διδασκόντων των σχολικών μονάδων των ανωτέρω περιοχών».
Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση όχι μόνο διατηρεί την υποχρεωτικότητα του μαθήματος των Θρησκευτικών, όχι μόνο διατηρεί τον πλήρως αντιεπιστημονικό και προσηλυτιστικό χαρακτήρα του μαθήματος, αλλά βάζει και τους παπάδες μέσα στο μάθημα για να ελέγχουν τους εκπαιδευτικούς που το διδάσκουν!
Οπως είναι φυσικό, η απόφαση αυτή έχει προκαλέσει ήδη αντιδράσεις εκπαιδευτικών. «Το υπουργείο Παιδείας έκανε πάλι το θαύμα του!», σχολιάζει σε ανακοίνωσή του το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Γ. Σεφέρης». Ο Σύλλογος, που καλύπτει τις περιοχές Ν. Ιωνίας – Ηρακλείου – Μεταμόρφωσης – Λυκόβρυσης, καλεί τους εκπαιδευτικούς «να μην δεχτούν καν να συζητήσουν την παραπάνω πρόταση ως θέμα συνεδρίασης συλλόγου διδασκόντων».
Ο Σύλλογος διατυπώνει μια σειρά από ερωτήματα, όπως, «για ποιο λόγο το υπουργείο επιτρέπει στην Ι.Μ. να παρακολουθήσει το συγκεκριμένο μάθημα; Για να διαπιστώσει κάποιος ιερωμένος αν ο εκπαιδευτικός κάνει σωστά τη δουλειά του; Και με ποια ιδιότητα η Εκκλησία έχει ρόλο στη διδακτική πράξη;». «Οσο αυτή η πολιτική είναι μακριά από τον διαχωρισμό κράτους – Εκκλησίας τόσο θα μπλέκονται οι ρόλοι και τα δικαιώματα του κάθε φορέα. Αν δεχτούμε τώρα την παρουσία ενός κληρικού στην τάξη μας ανοίγει ο δρόμος και για ένα σωρό άλλους φορείς, δημόσιους ή ιδιωτικούς, που θέλουν να εμπλακούν στην εκπαιδευτική διαδικασία, να προβάλουν ανάλογες απαιτήσεις. Εδώ αμφισβητείται εμμέσως πλην σαφώς η παιδαγωγική μας επάρκεια! Εδώ το υπουργείο στρώνει πονηρά το χαλί της αξιολόγησης!», σημειώνεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση.
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΗΓΗ:http://xenesglosses.eu/2016/02/egkrisi-gia-parousia-klirikon-sto-math/ 

Χωρίς στόχο δεν σκοράρεις!

 ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ* 
Η χρηματοοικονομική κρίση χωρίς πολιτική αντιμετώπισης των αιτιών έχει απορυθμίσει την λειτουργία του οικονομικού συστήματος στην Ευρώπη και του πολιτικοκοινωνικού εδώ και στην Ισπανία προς το παρόν.
Ότι στην αρχή της κρίσης παραπέμφθηκε στο μέλλον οδήγησε στη μεγένθυσή της και μας επιστρέφει στις χειρότερες στιγμές του απώτερου παρελθόντος, υπενθυμίζοντας την ανάγκη να σταθούμε στην ουσία και όχι τα συμπτώματα. Κάτι που φαίνεται ότι δεν είναι κατανοητό και αντιληπτό έγκαιρα τόσο από τις κυβερνήσεις όσο και από τους πολίτες.
Παρόμοιοι αυτό-εγκλωβισμοί διακρίνονται και στο προσφυγικό με την Ευρώπη να υποτιμά την χρήση του ζητήματος ως διπλωματικό όπλο από την Τουρκία, που προκαλεί νευρικούς κλονισμούς στην αμήχανη ΕΕ - με το αζημίωτο – και που θα αυξομειώνει, όποτε εκτιμά ότι την συμφέρει, όσο διαρκεί το πολεμικό "πεδίο" στην Συρία ή σιγοκαίουν εντάσεις σε άλλες περιοχές της Ανατολής.
Η χώρα μας στο περιθώριο της Ευρωζώνης και της ΕΕ αναπτύσσει εσωστρέφεια και έχει ως "κύρια" θέματα στην "δημόσια" σφαίρα : τις τηλεοπτικές άδειες, το αν και ποια είναι η δημοσκοπική κάμψη της κυβέρνησης, αν στήνεται ή όχι νέος διπολισμός με ψευδοκεντρώες, ψευδοκεντροδεξιές, ψευδοαριστερές γραμμές, αν και ποιά υπόγεια "συμφωνία" έγινε για τις αγροτικές κινητοποιήσεις και από ποιούς - λες και όσοι τα πλάθουν αυτά είχαν ανοιχτά και φλεγόμενα στήθη για "εξέγερση" ή "λαϊκή επανάσταση". Τη στιγμή που η επιπεδοποίηση της κρίσης λειτουργεί τεκτονικά στην κοινωνία και το διεθνές περιβάλλον μεταβάλλεται ραγδαία εμείς έχουμε στο περιθώριο τα μείζονα: ανασυγκρότηση παραγωγικής οικονομίας, παιδεία-εκπαίδευση, αναδιοργάνωση ΔΔ, Εθνικό Σύστημα Υγείας, διαφάνεια και σε βάθος εκσυγχρονισμό των θεσμών, ενίσχυσης και δυναμικής της χώρας σε ορθή εθνική στρατηγική!
Επειδή το πρόβλημα δεν είναι εάν είναι κλειστοί και πότε θα ανοίξουν οι δρόμοι και ποιός θα είναι " νικητής" αλλά οι άλλοι κλειστοί δρόμοι -από την γραφειο-κρατικοδιαχειριστική νοοτροπία και την "μόδα" των ξεπεσμένων ιδεοληψιών -που αθόρυβα αποδυναμώνουν την χώρα ως οντότητα και εξαπλώνουν την αδυναμία σε βαθμό επικινδυνότητας. 
Να αφήσουμε τις ωραιοποιήσεις ή τις δαιμονοποιήσεις.
Να μην αυτοπαγιδευτούμε πάλι, να σταθούμε στο ύψος της αναγκαίας προσπάθειας, της έμπνευσης στόχων με ευρύτητα και εξωστρέφεια. Η πολυσυζητημένη δυνατότητα πχ για καινοτόμες δράσεις, πρέπει να περάσει από τα περιγράμματα, απο ιδέες σε  πρόγραμμα, με συγκέντρωση των σπάνιων δημόσιων πόρων, την εστίαση του ΕΣΠΑ, την ένταξη όλων των πανεπιστημίων και ιδρυμάτων σε ένα Εθνικό Δίκτυο Καινοτομίας με συντονισμό των δημόσιων πολιτικών. Αυτό θα αποτελούσε οργανωμένη πρωτοποριακή παρέμβαση στο σύνολο του παραγωγικού ιστού που μπορεί να πολλαπλασιάσει τα αποτελέσματα, τις εξαγωγές, να ανατάξει την οικονομία.
 Καλοί  οι υπολογισμοί και τα σενάρια για το πόσο αντέχει ο ένας, πότε χάνει ή "κερδίζει" ο άλλος, αλλά η αστάθεια και η πολιτική αδυναμία  αποτελούν ένα χαλί που ορίζεται υπό τις επικρατούσες συνθήκες από δυνάμεις εκτός της χώρας. Ένα έργο που παίζεται για τέταρτη φορά από το ξέσπασμα της κρίσης και μας οδηγεί από τις βραχύβιες στις εποχικές κυβερνήσεις!
"Ωραίες" οι στενές προσεγγίσεις, οι "ρηξικέλευθες" ατάκες για δευτερόλεπτα στα πρωϊνάδικα ή τα Δελτία των 8 αλλά άνευ εθνικών, οικονομικών, κοινωνικών στόχων ο λογαριασμός όλο και μεγαλώνει !
Το τίμημα ποιός το πληρώνει;
*Ο Σπύρος Παπασπύρος είναι Πρόεδρος του Γενικού Συμβουλίου τη; Α.Δ.Ε.Δ.Υ..


"Βαριέμαι"

Με ιδιαίτερη χαρά σας παρουσιάζουμε τη νέα μας θεατρική παράσταση, την κωμωδία "Βαριέμαι" του Ricardo Talesnik.

       Κάθε βράδυ, εκατομμύρια ξυπνητήρια κουρδίζονται σε μια συγκεκριμένη ώρα. Κάθε πρωί, εκατομμύρια ξυπνητήρια κουδουνίζουν στην ώρα που κουρδίστηκαν. Κάθε πρωί, εκατομμύρια ζευγάρια μάτια κοιτούν τα ξυπνητήρια με παράπονο, με θυμό, συχνά με απόγνωση. Τι θα γινόταν άραγε αν κάποιος αποφάσιζε να βάλει τέλος σε αυτό το μονότονο κοντσέρτο;
      Ο Νέστορας Βινιάλε είναι ένας μέσος εργαζόμενος, που αποφασίζει μια μέρα να κλείσει το ξυπνητήρι, γιατί βαριέται. Και η βαρεμάρα του δεν είναι ένα τυχαίο γεγονός, είναι μια πράξη απελευθέρωσης ενάντια στη λογική του καταναγκασμού της εργασίας, στη λογική εκείνη που ξεζουμίζει τον άνθρωπό από καθετί ανθρώπινο και τον μετατρέπει σε γρανάζι μιας καλοκουρδισμένης ανελέητης μηχανής.
       Η γυναίκα του, η μητέρα του, οι συνάδελφοί του θα αντιδράσουν, στηρίζοντας ή αποθαρρύνοντάς τον. Κανείς όμως δεν μπορεί να αμφισβητήσει κάτι απλό: οτι ο Νέστορας επιθυμεί να αποδράσει από τη ρουτίνα της καθημερινότητας. Ότι επιθυμεί να απεκδυθεί το ρόλο του καταπιεσμένου ευνουχισμένου άντρα, και να επιστρέψει στην ανεμελιά της παιδικής ηλικίας. Ότι είναι ένας ήρωας που βαριέται.
                                                                                                                            Θα τα καταφέρει;;;;

Σκηνοθεσία: Γιώργος Πρέντζας
Σκηνικά: συλλογική δουλειά
Επιμέλεια φωτισμού: Νίκος Γούλας
Μουσική επιμέλεια: Νεκταρία Λαμπράκη

Ερμηνεύουν κατά σειρά εμφάνισης:
- Νέστορας: Μάριος Κατσάνος
- Μάρθα: Άσπα Ρογδάκη
- Μητέρα: Ελένη Ρίζου
- Περάλτα: Βάσω Μπίρμπα
- Χουαρέγκι: Θανάσης Σιαμαλέκας
- Γενικός διευθυντής: Θανάσης Τζιατζιάφης

Παραστάσεις κάθε Παρασκευή - Σάββατο - Κυριακή - Δευτέρα από 26-02 έως 14-03
Θετράκι Εξαύδα Κουντουριώτου 31 (ιστορικό κέντρο της πόλης)
Ώρα: 21.00
Γενική είσοδος: 5 ευρώ
Τηλ. κρατήσεων: 6946131950
*Διατίθενται 40 θέσεις, από τις οποίες οι 4 δωρεάν για ανέργους. Παρακαλούμε για έγκαιρη κράτη

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ»



Αγαπητοί/ές φοιτητές/ριες και εκπαιδευτικοί Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

 Θα ήθελα να σας ενημερώσω, ότι στο πλαίσιο των ακαδημαϊκών μας ενδιαφερόντων  για θέματα «Ποιότητας, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Προγραμμάτων Σπουδών» στην Προσχολική Εκπαίδευση, πραγματοποιούμε  μία έρευνα που αφορά την Αξιολόγηση της Ποιότητας  των Προγραμμάτων Παροχής Ημερήσιας Φροντίδας και Αγωγής στην προσχολική ηλικία. Οι απόψεις  των εκπαιδευτικών Προσχολικής Εκπαίδευσης, αλλά και των μελλοντικών εκπαιδευτικών  μας, δηλαδή των φοιτητών/ριών  των  Παιδαγωγικών Τμημάτων Νηπιαγωγών και των ΤΕΙ Προσχολικής Αγωγής  μας είναι εξαιρετικά πολύτιμες.
Το ερωτηματολόγιο είναι ανώνυμο και τα αποτελέσματα που θα εξαχθούν θα  χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τους σκοπούς της συγκεκριμένης έρευνας. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα σας γνωστοποιηθούν μέσα από το site της Προσχολικής Παιδαγωγικής: http://earlychildhoodpedagogy.gr 
 Σας ευχαριστώ θερμά για το χρόνο σας και την προσωπική συμβολή σας  στη διεξαγωγή αυτής της έρευνας.
Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΜΑΡΙΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 
Σας παρακαλώ  να συμπληρώσετε το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο  ακολουθώντας το σχετικό σύνδεσμo:

Ποδοσφαιρικός αγώνα αγάπης μεταξύ Εθνικής Ενόπλων και ΕΠΣ Ηπείρου

κλικ πάνω στην εικόνα για μεγένθυνση

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016

Τελετή μνήμης των "Έξι Παλληκαριών, πεσόντων στον Λόφο Δουρούτη"

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2016, ώρα 12.15'
 
Τελετή μνήμης των "Έξι Παλληκαριών, πεσόντων στον Λόφο Δουρούτη"
Ανακοίνωση - Πρόσκληση

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων διοργανώνει Τελετή στη μνήμη των «Έξι Παλληκαριών, πεσόντων στον Λόφο Δουρούτη», η οποία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 12.15 στο Λόφο Δουρούτη (μετά το Κέντρο Πολιτισμού Μονής Περιστεράς, πλησίον της Μονής Αγ. Παρασκευής).

Καλούμε όλα τα μέλη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας να τιμήσουν με την παρουσία τους την εκδήλωση.
_____________________________________________________________________
Για τη μετάβαση στο χώρο θα αναχωρήσει από το Μεταβατικό Κτήριο, το Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 11.45 το μικρό λεωφορείο του Π.Ι. προς τον χώρο πραγματοποίησης της εκδήλωσης.
_____________________________________________________________________

Συνημμένα θα βρείτε την ανακοίνωση-πρόσκληση.

Ιωάννινα 15 Φεβρουαρίου 2016

Από την Διεύθυνση Διεθνών και Δημοσίων Σχέσεων
 
Οργάνωση : Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Τοποθεσία : Λόφος Δουρούτη, Πανεπιστημιούπολη Ιωαννίνων
Ημερομηνία : Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2016, ώρα 12.15'
Ωρα : 12.15'
Επικοινωνία : Τηλ. 26510 07105, 07106, 07443
Είσοδος : Ανοιχτή για το κοινό

Σχετικό Αρχείο :

http://www.uoi.gr/files/news/attachments/7720.pdf

Πρώτοι Πανελλήνιοι και Διεθνείς Διασυλλογικοί Αγώνες Τζούντο

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
20 Φεβρουαρίου 2016
 
Πρώτοι Πανελλήνιοι και Διεθνείς Διασυλλογικοί Αγώνες Τζούντο

Ο Αθλητικός σύλλογος «Νικηφόρος Ανατολής Ιωαννίνων» και η Ελληνική Ομοσπονδία Τζούντο, υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου, το Δήμο Ιωαννίνων και το Επιμελητήριο Ιωαννίνων θα διοργανώσουν Διεθνείς Διασυλλογικούς Αγώνες Τζούντο, το Σάββατο στις 20 Φεβρουαρίου 2016 για τις κατηγορίες: JUNΙORS A-B-Γ, ΠΑΙΔΩΝ-ΚΟΡΑΣΙΔΩΝ Α-Β, ΕΦΗΒΩΝ- ΝΕΑΝΙΔΩΝ Β’, ΑΝΔΡΩΝ – ΓΥΝΑΙΚΩΝ(άνω των 18 ετών).

ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ ΑΓΩΝΩΝ: 14:00
 
Οργάνωση : Νικηφόρος Ανατολής Ιωαννίνων και η Ελληνική Ομοσπονδία Τζούντο
Τοποθεσία : Κλειστό Γυμναστήριο Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ημερομηνία : 20 Φεβρουαρίου 2016
Ωρα : 10:00
Επικοινωνία : e-mail: nikiforos.anatolis@gmail.com
 

Ελευθέρια της πόλης των Ιωαννίνων

Ελευθέρια της πόλης των Ιωαννίνων
Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2016, ώρα 7 μ.μ.
Αίθουσα Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνος Ζωσιμαίας Παιδαγωγικής Ακαδημίας

Ελευθέρια της πόλης των Ιωαννίνων
Ομιλία της Καθηγήτριας Πανεπιστημίου Ελένης Κουρμαντζή με θέμα:
«ΕΛΛΗΝΙΚΉ ΝΟΜΑΡΧΙΑ
Ήτοι Λόγος Περί
ΈΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
ΠΑΡΆ
ΑΝΟΝΊΜΟΥ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΣ
Εν Ιταλία . 1806»

Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Ιωαννιτών
Ύμνος εις την Ελευθερίαν
Αυθεντική εκδοχή του Νικόλαου Μάντζαρου σε ενορχήστρωση Φοίβου Παπαδόπουλου
Κωνσταντίνος Γρηγορίου,
Lake of Mist
Συμφωνικό ποίημα
Μουσική διεύθυνση: Φοίβος Παπαδόπουλος

Διοργάνωση: Δήμος Ιωαννιτών