Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

1o Ενημερωτικό Ταμείου Αλληλοβοήθειας Δασκάλων – Νηπιαγωγών Νομού Ιωαννίνων



ΤΑΜΕΙΟ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ                                                        Ιωάννινα, 21-3-2014
ΔΑΣΚΑΛΩΝ – ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ                                                           
   ΝΟΜΟΥ   ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ                                                                        Προς
                                                                                                                   Μέλη
                                   
1o Ενημερωτικό
Συνάδελφοι-μέλη του Ταμείου Αλληλοβοήθειας Δασκάλων – Νηπιαγωγών Νομού Ιωαννίνων,  σας ενημερώνουμε ότι στις  12/3/2014, πραγματοποιήθηκε η εκλογοαπολογοστική συνέλευση του Τ.Α.Δ.Ν. στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων (Μαρούτσειο) και στη συνέχεια ακολούθησαν αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου διοικητικού συμβούλιου.
Τα εκλεγμένα μέλη συγκροτήθηκαν σε σώμα στις 20/3/2012 και η σύνθεση του νέου διοικητικού συμβουλίου είναι η εξής:


Πρόεδρος
Παργανάς Κωνσταντίνος
6944585310
Αντιπρόεδρος
Καπουτσίδης Κωνσταντίνος
 6972448541
Γραμματέας
Νούτσος Χαρίλαος
6945137795
Ταμίας
Γερογιώργης Αντώνιος
6946598042
Ειδικός Γραμματέας
Λώλης Δημήτριος
6977076223
Βοηθός ταμία
Ντάση Χαρίκλεια
6972499547
Μέλος
Κωστανάσιος Λάζαρος
6974551674

Σε κίνδυνο φτώχειας ένα στα τρία παιδιά στην Ελλάδα

Σε 686.000 ή στο 35,4% ανέρχονταν το 2012 τα παιδιά που βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού στην Ελλάδα, σύμφωνα με την έκθεση της UNICEF «H κατάσταση των παιδιών στην Ελλάδα 2014- Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στα παιδιά».
Ο αριθμός αυτός παρουσιάζεται, δε, αυξημένος κατά 5% συγκριτικά με το 2011 ενώ πιο ευάλωτα εμφανίζονται τα μονογονεϊκά (74,7%) και τα τρίτεκνα/πολύτεκνα (43,7%) νοικοκυριά.
Στην έκθεση, που έγινε σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αθηνών, καταγράφεται επίσης σημαντική μείωση των δαπανών για κοινωνικές παροχές αλλά και μείωση του παιδικού πληθυσμού.
Η παιδική φτώχεια
•Ο αριθμός των παιδιών που βρίσκονταν σε κίνδυνο φτώχειας στην Ελλάδα για το έτος 2012, ξεπέρασε το μισό εκατομμύριο, συγκεκριμένα ανήλθε σε 521.000 και αναλογεί στο 26,9% του συνόλου των παιδιών έναντι 23,7% που ήταν το 2011.
•Παράλληλα μεταξύ 2011 και 2012 τα παιδιά που ζουν κάτω από το όριο της εισοδηματικής φτώχειας αυξήθηκαν κατά 12%, έναντι 8% στο συνολικό πληθυσμό των φτωχών. Αριθμητικά, η αύξηση αυτή αντιστοιχεί σε 56.000 παιδιά.
•Ο φτωχός πληθυσμός εμφανίζεται νεότερος από τον συνολικό, εφόσον τα παιδιά και οι νέοι έως 24 ετών αποτελούν το 30,5% του συνόλου των φτωχών και τα άτομα άνω των 65 ετών το 14,5%.
•Στα νοικοκυριά με εξαρτώμενα παιδιά κάτω των 14 ετών ο κίνδυνος φτώχειας έφθασε το 28,1% το 2012 από 23,2% το 2011. Δύο στα τρία μονογονεϊκά νοικοκυριά (ποσοστό 66%) απειλείται από τη φτώχεια, σημειώνοντας αύξηση κατά 22,8 μονάδες από το 2011.
•Τα πιο φτωχά παιδιά που ζουν σε νοικοκυριά σε κίνδυνο φτώχειας κάτω του ορίου του 40% του μέσου ισοδύναμου διαθέσιμου εισοδήματος ανέρχονταν το 2012 σε 276.000 ή 14,2% σημειώνοντας αύξηση 47,6% σε σχέση με το 2011, που ως ποσοστό είναι σημαντικά υψηλότερο από το ποσοστό αύξησης του επίσημου ορίου της φτώχειας που προσδιορίζεται με βάση το 60% του μέσου εισοδήματος. Τα παιδιά αυτά ζουν σε νοικοκυριά που το μηνιαίο εισόδημα για μια τετραμελή οικογένεια με δυο παιδιά κάτω των 14 ετών κυμαινόταν (για το 2012) κάτω από τα 670€.
•Στην Ελλάδα τα παιδιά που βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού ανέρχονταν σε 686.000 ή στο 35,4% το 2012, από 30,4% το 2011, με πιο ευάλωτα τα μονογονεϊκά (74,7%) και τα τρίτεκνα/πολύτεκνα (43,7%) νοικοκυριά.
•Τα παιδιά σε κίνδυνο φτώχειας που διαβιούν σε νοικοκυριά με χαμηλή ένταση εργασίας ανέρχονταν στο 67,9% το 2012, έχοντας αυξηθεί μεταξύ 2011 και 2012 κατά 5,4 ποσοστιαίες μονάδες. •Τα παιδιά που ζουν σε νοικοκυριά που κανένας ενήλικας δεν εργάζεται, ανέρχονταν σε 292.000 ή 13,2% το 2012, έχοντας αυξηθεί κατά 204.000 από το 2008.
•Ο κίνδυνος φτώχειας στους αλλοδαπούς φθάνει το 43,7% για το 2012, ενώ στα παιδιά αυτών (υπολογίζεται η υπηκοότητα του γονέα) βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα, ξεπερνώντας το 53,1% από 49,6% που ήταν το 2011.
Συνθήκες διαβίωσης
•Τα φτωχά παιδιά που ζουν σε νοικοκυριά που επιβαρύνονται από το κόστος στέγασης, δηλαδή οι συγκεκριμένες δαπάνες υπερβαίνουν το 40% του εισοδήματός τους, ανέρχονται στο 92,2% (2012).
•Το 86,5% των φτωχών νοικοκυριών με παιδιά το 2012, δήλωναν αδυναμία πληρωμής μιας εβδομάδας διακοπών. Το 74,1% των φτωχών νοικοκυριών με παιδιά και το 29,5% των μη φτωχών δυσκολευόταν να αντιμετωπίσει έκτακτες αλλά καθημερινές δαπάνες ύψους σχεδόν 540€. Το 39,3% των μη φτωχών δήλωναν αδυναμία πληρωμής πάγιων λογαριασμών, δόσεων δανείων ή πιστωτικών καρτών, από 27,6% το 2011.
•Το 45,9% των φτωχών νοικοκυριών με παιδία δήλωναν το 2012, πριν ακόμα εξισωθούν οι τιμές του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, οικονομική αδυναμία για ικανοποιητική θέρμανση.
•Το 52,6% των φτωχών νοικοκυριών με παιδιά το 2012 δήλωναν οικονομική αδυναμία για διατροφή που να περιλαμβάνει κάθε δεύτερη ημέρα κοτόπουλο, κρέας, ψάρι ή λαχανικά ίσης θρεπτικής αξίας από το 44,3% το 2011. Για το 2012 τα μονογονεϊκά νοικοκυριά (67,2%) και τα τρίτεκνα-πολύτεκνα (65,8%), της αντίστοιχης ομάδας πλήττονται περισσότερο, θέτοντας επιτακτικά το ζήτημα του κινδύνου υποσιτισμού για ορισμένα παιδιά στην Ελλάδα.
•Το 62,3% των φτωχών νοικοκυριών με παιδιά δήλωναν μεγάλη δυσκολία να αντιμετωπίσουν τις συνήθεις ανάγκες του νοικοκυριού. Τα μη φτωχά νοικοκυριά που δήλωναν δυσκολία ή μεγάλη δυσκολία το 2012 ανέρχονταν στο 69,2% από το 58,2% το 2011.
Κοινωνικές παροχές - κοινωνική ασφάλιση
Οι παροχές κοινωνικής προστασίας για το 2011 ανέρχονταν στο 28,9% του Α.Ε.Π. ή σε 60,1 δις ευρώ και μειώθηκαν κατά 4,9% συγκριτικά προς το 2009, χρονιά που ανέρχονταν σε 63,2 δις ευρώ.
Όσον αφορά συγκεκριμένα τις παροχές κοινωνικής προστασίας για τη λειτουργία οικογένεια - παιδιά, παραμένουν σταθερές ως προς το ποσοστό του Α.Ε.Π., στο 1,8% για το 2011, χαμηλότερες από το μέσο όρο της Ε.Ε. (2,2%), και ανέρχονται σε 3,7 δις ευρώ μειωμένες κατά 513 εκατομμύρια ή 12,1% από το 2009 (ανέρχονταν σε 4,2 δις ευρώ). Αυτό έχει οπωσδήποτε επιπτώσεις για τους δικαιούχους, εφόσον οι παροχές ανά κάτοικο μειώθηκαν κατά 60,51ευρώ ή 17,9% την αντίστοιχη περίοδο.
Η κατανομή των δαπανών κοινωνικής προστασίας έχει ως αποτέλεσμα την περιορισμένη συμβολή τους στην αντιμετώπιση της παιδικής φτώχειας. Ενώ στο σύνολο του πληθυσμού οι κοινωνικές μεταβιβάσεις (δηλαδή τα κοινωνικά επιδόματα και οι συντάξεις) περιορίζουν τον κίνδυνο φτώχειας κατά 26,7 ποσοστιαίες μονάδες στα παιδιά τον περιορίζουν μόνο κατά 5,2 μονάδες, η οποία είναι η μικρότερη επίδραση σε όλη την Ε.Ε.
Η θέσπιση το 2012 του ενιαίου επιδόματος στήριξης τέκνων όχι μόνο αντικατέστησε όλα τα προηγούμενης μορφής οικογενειακά επιδόματα, αλλά υποκατέστησε την κατάργηση των αφορολογήτων ορίων για τις οικογένειες με παιδιά. Με αυτόν τον τρόπο πιθανόν η έμμεση επιβάρυνση των οικογενειών από τις απώλειες των αντικατασταθέντων από το ενιαίο επίδομα ευνοϊκών μέτρων να είναι μεγαλύτερη
Εκτιμάται ότι σημαντικός αριθμός παιδιών στην Ελλάδα δεν έχει ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη λόγω απώλειας ασφαλιστικών δικαιωμάτων των γονέων τους, ενώ οι εναλλακτικές μορφές παροχής ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης δεν καλύπτουν το σύνολο του πληθυσμού.
Δημογραφικά χαρακτηριστικά των παιδιών στην Ελλάδα
Συγκριτικά προς την απογραφή του 2001 ο πληθυσμός των παιδιών έχει μειωθεί περισσότερο (-9%) από τον συνολικό (-1.1%).
Σύμφωνα με στοιχεία της απογραφής του 2011, τα παιδιά, ηλικίας έως 18 ετών, είναι 1.889.916, που αντιστοιχούν στο 17,5% του μόνιμου πληθυσμού της χώρας (10.815.197), με τα αγόρια να αποτελούν το 51,2% και τα κορίτσια το 48,8%.
Η πληθυσμιακή συμπίεση των παιδιών περιορίζει την κοινωνική τους παρουσία και ουσιαστικά οδηγεί στην αγνόησή τους σε όλες τις εκφάνσεις και διαστάσεις της κοινωνικής ζωής με άμεσο αντίκτυπο τόσο στις αντιλήψεις για αυτά, όσο και στην αναγκαιότητα να αντιμετωπίζονται ως κατηγορία και ζήτημα ιδιαίτερης σημασίας στο πλαίσιο των δημόσιων πολιτικών και ειδικότερα των πολιτικών για την εξασφάλιση των δικαιωμάτων τους.
Τα παιδιά ηλικίας έως 18 ετών της ομάδας των αλλοδαπών/ μεταναστών για το 2011 φθάνουν τα 181.000 άτομα, έχουν αυξηθεί από το 2001 κατά 11,8% και αναλογούν στο 9,6% του συνόλου των ανηλίκων της Ελλάδας (από το 7,8% το 2001). Το 52% των παιδιών αυτών είναι αγόρια και το 48% κορίτσια.
Γενικότερα, στην Ελλάδα οι ανήλικοι αλλοδαποί/ μετανάστες αποτελούν μια σχεδόν συμπαγή ως προς την υπηκοότητα ομάδα. Κατά 70,5% προέρχονται από την Αλβανία, 81,5% προέρχονται από όμορες χώρες των Βαλκανίων και συνολικά κατά 90,3% από την Ευρώπη.
Συμφώνα με την απογραφή του 2011, τα νοικοκυριά στην Ελλάδα χωρίς παιδιά κάτω των δεκαπέντε ετών αναλογούν στο 76,5% και με παιδιά στο 23,5% του συνόλου.
* Στη συνέντευξη Τύπου παρουσιάστηκε επίσης ο μεγάλος ετήσιος ραδιομαραθώνιος για τα παιδιά σε όλο τον κόσμο, που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 10 Απριλίου.

Πέμπτη 3 Απριλίου 2014

Αλλαγές στο πολιτικό σύστημα, τώρα

Καθηγητής των Οικονομικών της Υγείας στο London School of Economics





Τα θλιβερά χθεσινά γεγονότα με πρωταγωνιστή τον κ. Μπαλτάκο δεν επιτρέπεται να τελειώσουν με μια παραίτηση. Ο αποπεμφθείς ήταν γραμματέας του υπουργικού συμβουλίου και στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού.
Απαιτείται ένα εντελώς καινούργιο πλαίσιο λειτουργίας του πολιτικού συστήματος, ώστε στο μέλλον ν΄ αποτραπούν φαινόμενα υπέρβασης εξουσίας, παρασκηνιακών επεμβάσεων και πολιτικής διαφθοράς- στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό.
Κατά τη γνώμη μου επιβάλλεται η κυβέρνηση να καταθέσει σχέδιο αλλαγής του Συντάγματος, ήδη πριν τις ευρωεκλογές. Η κοινοβουλευτική Κεντροαριστερά, εντός και εκτός της κυβέρνησης, πρέπει να πάρει άμεσες πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση αυτή. Ο κύριος στόχος της αναθεώρησης πρέπει να είναι η πλήρης ανεξαρτησία της δικαιοσύνης από την πολιτική εξουσία- αλλά όχι μόνο αυτό.
Μεταξύ άλλων, στις προτάσεις της αναθεώρησης πρέπει να συμπεριληφθούν τα εξής:
-Η εκλογή των ανώτατων δικαστικών να γίνεται από σώμα που να υπερβαίνει την κυβέρνηση, αντί για το σημερινό διορισμό τους από τον υπουργό Δικαιοσύνης και το υπουργικό συμβούλιο
-Ο πλήρης και πραγματικός διαχωρισμός νομοθετικής και εκτελεστικής εξουσίας
- Η θέσπιση του ασυμβίβαστου μεταξύ των ιδιοτήτων του βουλευτή και του υπουργού
- Η ενίσχυση του ρόλου και η πλήρης ανεξαρτησία των Ανεξάρτητων Ρυθμιστικών Αρχών
- Η κατοχύρωση της αποπολιτικοποίησης και η επιβολή της αξιοκρατίας στη Δημόσια Διοίκηση
- Η θέσπιση χρονικών ορίων για τη θητεία του πρωθυπουργού, του υπουργού και του περιφερειάρχη
- Θεσμοί που θα εξασφαλίζουν τον εκδημοκρατισμό των πολιτικών κομμάτων
- Σταθερό εκλογικό σύστημα, που θα περάσει στο Σύνταγμα και δεν θα μπορεί ν΄ αλλάξει παρά μόνο με πλειοψηφία 4/5 της Βουλής
- Η ενίσχυση του ρυθμιστικού ρόλου του Προέδρου της Δημοκρατίας
- Αναθεώρηση των διατάξεων της αποσβεστικής προθεσμίας περί ποινικής ευθύνης υπουργών, που σήμερα είναι υπερβολικά «φιλικές» προς όσους ασκούν δημόσια εξουσία
- Μέτρα ενίσχυσης του ρόλου της Βουλής ως προς κυβέρνηση
- Η δυνατότητα φορολόγησης σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, ώστε να μειωθεί η εξάρτηση από το κεντρικό κράτος
- Η πλήρης ανεξαρτησία των δημόσιων ΜΜΕ από την εκάστοτε κυβέρνηση.
Χρόνος για χάσιμο δεν υπάρχει. Αυτά πρέπει να συζητηθούν τώρα, όχι αύριο, γιατί όσα συμβαίνουν μόνο καλός οιωνός δεν μπορεί να είναι για το μέλλον της δημοκρατίας μας.
ΠΗΓΗ:  Athens Voice

Επετειακή εκδήλωση για τα 20 χρόνια λειτουργίας του "Σχεδία"


24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ

ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ
ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
4-4-14 στις 12:00
ΣΤΗ ΖΩΣΙΜΑΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ
Για να βάλουμε φραγμό:
στην αξιολόγηση- χειραγώγηση
στην κατηγοριοποίηση των σχολείων
στη διάλυση της Δημόσιας Εκπαίδευσης
στις ποσοστώσεις
στη διαθεσιμότητα
στις απολύσεις
ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ

Eίτε βραδιάζει είτε φέγγει, μένει λευκό το γιασεμί

Αρχική

Την Παρασκευή 4 Απριλίου 2014 και ώρα 8:30 μ.μ., το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών, παρουσιάζει στην αίθουσα Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνος (Ζ.Π.Α.), μουσική εκδήλωση με τίτλο «Είτε Βραδιάζει είτε φέγγει, μένει λευκό το γιασεμί», με την Άννη Ονουφρίου στο τραγούδι και την Σοφία Καμαγιάννη σε πιάνο, φωνή και καλλιτεχνική επιμέλεια.

Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

ΔΟΕ: Σχετικά με τις πιέσεις που ασκούνται από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς των ολιγοθέσιων σχολείων και νηπιαγωγείων

 

Αρ. Πρωτ.778
Αθήνα 2/4/2014
Προς 
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.




Θέμα : Σχετικά με τις πιέσεις που ασκούνται από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς των ολιγοθέσιων σχολείων και νηπιαγωγείων

  Στο χθεσινό του έγγραφο σχετικά με την Α.Ε.Ε. το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έκανε αναφορά και στις πιέσεις που ασκούν στελέχη της διοίκησης σε συναδέλφους που υπηρετούν σε ολιγοθέσια σχολεία και νηπιαγωγεία ώστε να προχωρήσουν άμεσα σε συγκρότηση ομάδων εργασίας. Είναι κωμικοτραγικό το φαινόμενο να δέχονται εντολές νηπιαγωγεία ώστε να συγκροτήσουν ομάδες ανά δύο και τρία μαζί και φανερώνουν την ανύπαρκτη ενημέρωση, την προχειρότητα και το ανειλικρινές του εγχειρήματος της επονομαζόμενης αυτοαξιολόγησης.
  Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και οι κάθε λογής υπεύθυνοι των επιτροπών που προωθούν την Α.Ε.Ε. είναι σαφές ότι ενδιαφέρονται μόνο για την απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων και για την επιβολή κλίματος φόβου στους εκπαιδευτικούς και όχι, όπως θα όφειλαν, για την ουσία του εκπαιδευτικού γίγνεσθαι. Γι' αυτό το λόγο δεν μπαίνουν καν στον κόπο να στείλουν συγκεκριμένες οδηγίες, κάτι που όφειλαν να έχουν ήδη κάνει κι αν μη τι άλλο θα πρέπει άμεσα να κάνουν, στα σχολεία αυτά με αποτέλεσμα να μένουν ελεύθεροι κάποιοι «βασιλικότεροι του βασιλέως» να απειλούν με πειθαρχικές διώξεις ακόμα και εκπαιδευτικούς μονοθέσιων σχολείων επειδή δε συγκροτούν ομάδες εργασίας (προφανώς με τον εαυτό τους !!!).
  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ανέφερε χθες, με βάση το σχετικό υλικό και την εγκύκλιο του Υπουργείου της 10-12-2013, ότι στις παραπάνω περιπτώσεις δεν μπορεί να γίνεται λόγος για ομάδες εργασίας αλλά για ολομέλεια διδασκόντων, επομένως, κατά την άποψή του, δεν τους αφορά η διαδικασία της εγκυκλίου Αρβανιτόπουλου.
  Είχαμε, όμως, καλέσει και καλούμε και πάλι τους εκπαιδευτικούς αυτών των σχολείων, να συντάξουν πρακτικό στο πνεύμα του υποδείγματος που έχει αποστείλει η Δ.Ο.Ε. το οποίο φυσικά θα αναδεικνύει την άρνησή τους να συμμετάσχουν εθελοντικά στη διαδικασία της Α.Ε.Ε. (προσαρμοσμένο στα δεδομένα της δικής τους λειτουργίας, δηλαδή μη εθελοντική λειτουργία της ολομέλειας και όχι ομάδων εργασίας). Από εκεί κι έπειτα, αν υποχρεωθούν να δηλώσουν συμμετοχή στη διαδικασία της Α.Ε.Ε. σε πνεύμα «επιστράτευσης» θα πρέπει κι αυτοί να συντάξουν, προσαρμοσμένο κατά περίπτωση, το ανάλογο κείμενο που αφορά τους διευθυντές ή/και τους εκπαιδευτικούς των σχολείων και έχουμε αποστείλει με το χθεσινό (1-4-2014) έγγραφό μας.    

 

ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4/4/2014 ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΣΤΙΣ 12:00 ΣΤΗ ΖΩΣΙΜΑΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ




  ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  
     ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A -  45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλ. - FAX: 26510 78747
Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr


ΚΑΛΕΣΜΑ

ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ

ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
4-4-14 στις 12:00

ΣΤΗ ΖΩΣΙΜΑΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ


Για να βάλουμε φραγμό:
στην αξιολόγηση- χειραγώγηση
στην κατηγοριοποίηση των σχολείων
στη  διάλυση της Δημόσιας Εκπαίδευσης
στις ποσοστώσεις
στη διαθεσιμότητα
στις απολύσεις


ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ

Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Εξειδίκευση της απόφασης της Δ.Ο.Ε. της 30-3-2014 σε σχέση με τις ενέργειες των συλλόγων διδασκόντων


            Αρ. Πρωτ. 777
Αθήνα  1/4/2014
Προς
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.


ΘΕΜΑ: Εξειδίκευση της απόφασης της Δ.Ο.Ε. της 30-3-2014 σε σχέση με τις ενέργειες των συλλόγων διδασκόντων
  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την απόφασή του στις 30 Μαρτίου 2014, έπειτα από την «επιστράτευση» που επέβαλε με την εγκύκλιο της 24ης Μαρτίου ο Υπουργός Παιδείας, κάλεσε τους συλλόγους διδασκόντων «...να επιβεβαιώσουν τη βούλησή τους να μη στελεχώσουν εθελοντικά τις ομάδες εργασίας, να ολοκληρώσουν τη σύνταξη των πρακτικών και να γνωστοποιήσουν την απόφασή τους στον τοπικό Σύλλογο».
  Στη συνέχεια οι «επιστρατευμένοι» διευθυντές των σχολικών μονάδων, αναγκαστικά, ορίζουν τις ομάδες εργασίας.
  Με βάση τον Υπαλληλικό Κώδικα, παρ. 2 του άρθρο 25 του Ν. 3528/2007 (όπως αναφέρει και η γνωμοδότηση της Νομικού Συμβούλου της Δ.Ο.Ε.), « Ο υπάλληλος οφείλει να υπακούει στις διαταγές των προϊσταμένων του. Όταν όμως εκτελεί διαταγή, την οποία θεωρεί παράνομη, οφείλει, πριν την εκτέλεση, να αναφέρει εγγράφως την αντίθετη γνώμη του και να εκτελέσει τη διαταγή χωρίς υπαίτια καθυστέρηση. Η διαταγή δεν προσκτάται νομιμότητα εκ του ότι ο υπάλληλος οφείλει να υπακούσει σε αυτήν».
  Με βάση τα παραπάνω, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εξειδικεύοντας την απόφασή του, καλεί τους συναδέλφους μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της σύνταξης των πρακτικών με τα οποία αρνούνται την εθελοντική συγκρότηση των ομάδων εργασίας (σχετικό υπόδειγμα έχει αποσταλεί),  να προχωρήσουν στις παρακάτω ενέργειες :
  • Οι Διευθυντές αναγράφουν στο Βιβλίο Πράξεων του Διευθυντή ότι « Έπειτα από την υπ' αριθ. 44375/Γ1/24-3-2014 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, συντάσσω την παρούσα πράξη με την οποία προχωρώ στη σύσταση ομάδων εργασίας στα πλαίσια της Α.Ε.Ε. Θεωρώ ότι η ενέργεια αυτή αντίκειται στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο, δεδομένου ότι το άρθρο 39 παρ.5 του Καθηκοντολογίου έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τη ρητή διάταξη της ιδίας Υπουργικής απόφασης, η οποία αναθέτει αποκλειστικά και μόνο στον Σύλλογο Διδασκόντων την αρμοδιότητα διενέργειας της διαδικασίας αυτοαξιολόγησης. Επιπρόσθετα, στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεν μπορεί να εφαρμοστεί καθώς αναφέρεται σε περιπτώσεις διαφορετικές από τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης ενώ παράλληλα, ο Σύλλογος έχει ήδη λάβει απόφαση επί του θέματος, πράγμα, που βεβαίως σημαίνει, ότι δεν γεννάται ζήτημα αδυναμίας λήψης απόφασης για οποιονδήποτε λόγο. (Σύμφωνα με την από 28-3-2014 γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε.)»
  • Μετά την πράξη ανάθεσης του Διευθυντή, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, αφού πάρουν αντίγραφο της πράξης, θα πρέπει να συντάξουν έγγραφο, συνολικά ή ο καθένας χωριστά, το οποίο θα καταθέσουν στο Διευθυντή του σχολείου και θα αναφέρει, «Κύριε Διευθυντά (ή Κυρία Διευθύντρια), έλαβα αντίγραφο της υπ' αριθμόν ........... απόφασης σας με την οποία με ορίζετε μέλος ομάδας εργασίας της Α.Ε.Ε., παρά το γεγονός, ότι η παραπάνω αρμοδιότητα ανήκει αποκλειστικά στον σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος έχει ήδη αποφασίσει επί του θέματος. Με το παρόν έγγραφο σας δηλώνω, ότι παρά το γεγονός, ότι θεωρώ την εντολή σας παράνομη, ελλείψει αρμοδιότητας, (Σύμφωνα με την από 28-3-2014 γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε.) θα εκτελέσω αυτήν, επιφυλασσόμενος παντός νομίμου δικαιώματός μου».
 Σημειώνουμε ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να συντάξουν το κείμενο σε δύο αντίτυπα ώστε στο ένα από αυτά να προστεθεί ο αριθμός πρωτοκόλλου του σχολείου.
  Είναι πολύ σημαντικό οι Διευθυντές να διατυπώσουν οπωσδήποτε την παραπάνω άποψη ώστε οι όποιες ευθύνες να βαρύνουν μόνο το Υπουργείο Παιδείας και όχι τους ίδιους.
  Η άσκηση του δικαιώματος της αναφοράς σε περίπτωση που ο υπάλληλος θεωρεί ότι η εντολή που έχει λάβει είναι παράνομη, αποτελεί δικαίωμα και παράλληλα υποχρέωση του υπαλλήλου (σύμφωνα με τον Υπαλληλικό Κώδικα) και έτσι δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι αποτελεί πειθαρχικό αδίκημα.
  Υπενθυμίζουμε ότι η Δ.Ο.Ε. έχει ήδη δώσει εντολή στη Νομική της Σύμβουλο για κατάθεση αίτησης ακύρωσης της εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας και θα προχωρήσει σε επιλεγμένες νομικού χαρακτήρα κινήσεις. Είναι απαραίτητο να τονίσουμε ότι καμία κίνηση μεμονωμένη δεν πρέπει να πραγματοποιηθεί παρά μόνο έπειτα από συνεννόηση με τη Δ.Ο.Ε.
  Σχετικά με το τι θα πρέπει να πράξουν οι συνάδελφοι νηπιαγωγοί καθώς και οι συνάδελφοι που υπηρετούν σε 1/θέσια, 2/θέσια και 3/θέσια σχολεία, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τονίζει ότι, προφανώς σκόπιμα, υπάρχει διάχυτη εκ μέρους της διοίκησης ασάφεια και απουσία συγκεκριμένων οδηγιών με αποτέλεσμα πολλοί Διευθυντές Εκπαίδευσης και Σχολικοί Σύμβουλοι με «υπερβάλλοντα ζήλο» να πιέζουν τους εκπαιδευτικούς στην κατεύθυνση της συγκρότησης ομάδων εργασίας.
  Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο υλικό της αξιολόγησης και συγκεκριμένα στον  Τόμο 2: «Ανάλογα με τον αριθμό των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, η διαδικασία της γενικής εκτίμησης αναπτύσσεται με την εργασία των συμμετεχόντων στην ολομέλεια ή και σε επιμέρους ομάδες εργασίας» και στον ίδιο Τόμο 2, σελίδα 15 παρ. 3.2 «Ένας ολιγομελής σύλλογος (για παράδειγμα ένα νηπιαγωγείο ή ένα μικρό δημοτικό σχολείο) είναι δυνατόν να εργαστεί ως μια ομάδα».  Η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας 190089/Γ1/10-12-2013, αναφέρει ότι «οι σχολικές μονάδες της προσχολικής αγωγής δεν υποχρεούνται στην υλοποίηση σχεδίων εργασίας ,εκτός και εάν το επιλέξουν με δική τους απόφαση».
  Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό  οι εκπαιδευτικοί των ολιγοθέσιων σχολείων και των νηπιαγωγείων δεν είναι υποχρεωμένοι να συγκροτήσουν ομάδες εργασίας (την πραγματοποίηση της γενικής εκτίμησης πραγματοποιεί η ολομέλεια του συλλόγου διδασκόντων) ούτε και να προχωρήσουν στη σύνταξη σχεδίων εργασίας.  
                          
Σχετικά :                        
                        

ΔΟΕ: Ξεκίνησε η προκαταρκτική εξέταση για τη μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε η Δ.Ο.Ε. για την καθυστέρηση υλοποίησης των μεταθέσεων



Αθήνα 1/4/2014
Προς
1. Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε.
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ξεκίνησε η προκαταρκτική εξέταση για τη μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε η Δ.Ο.Ε. για την καθυστέρηση υλοποίησης των μεταθέσεων

Ξεκίνησε σήμερα 1/4/2014, με την κατάθεση ως μαρτύρων των μελών του Προεδρείου της Δ.Ο.Ε., η προκαταρκτική εξέταση για τη μηνυτήρια αναφορά που έχει καταθέσει η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας «κατά παντός υπευθύνου» για την καθυστέρηση της υλοποίησης των μεταθέσεων.
Τα μέλη του Προεδρείου της Δ.Ο.Ε. αναφέρθηκαν στη μη υλοποίηση των διατάξεων του Π.Δ. 100/97 και στο γεγονός ότι η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας με θέμα τις μεταθέσεις εκδίδεται το αργότερο έως το Νοέμβριο κάθε έτους κάτι που δεν έγινε μέχρι σήμερα.
Επίσης, αναφέρθηκαν στο ότι ο θεσμός των μεταθέσεων εξυπηρετεί βασικές ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος καθώς αποσκοπεί, μεταξύ άλλων, στην ανανέωση όλων των εκπαιδευτικών κοινοτήτων μέσω της εναλλαγής των προσώπων των υπηρετούντων εκπαιδευτικών.
Παράλληλα, αποσκοπεί και στην εξυπηρέτηση των οικογενειακών αναγκών των εκπαιδευτικών, δεδομένου μάλιστα του εξαιρετικά χαμηλού μισθού που λαμβάνουν σήμερα οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. που δεν επαρκεί να καλύψει τις στοιχειώδεις ανάγκες τους. Ένας εκπαιδευτικός που υπηρετεί μακριά από τον τόπο διαμονής του και πληροί τις, εκ του νόμου, προϋποθέσεις μετάθεσης, αδυνατεί να καλύψει το σύνολο των δαπανών διαβίωσής του μόνο με το μισθό του, με αποτέλεσμα η μετάθεσή του να καθίσταται επιτακτική ανάγκη.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα ενημερώσει τους συναδέλφους άμεσα για κάθε εξέλιξη που θα υπάρξει στη υπόθεση της μηνυτήριας αναφοράς για το θέμα των μεταθέσεων.
                                                            Από τη Δ.Ο.Ε.  

Αντισυνταγματικός ο νέος τρόπος διορισμού εκπαιδευτικών

Εφημερίδα των Συντακτών
Αντισυνταγματικός κρίθηκε σε πρώτη φάση από το Γ΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας ο νέος τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών.
Ειδικότερα, το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο έκρινε αντισυνταγματική τη κατανομή των προσλήψεων των εκπαιδευτικών που έγινε με τον νόμο 3848 του 2010 και παρέπεμψε το θέμα για οριστική κρίση στην Ολομέλεια. Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει 85 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων που υποστήριζαν ότι έπρεπε να διοριστούν τη σχολική περίοδο 2010 – 2011, αλλά τελικά κατ΄ εφαρμογή των νόμων 3833/2010 και 3848/2010, δεν διορίστηκαν. Πιο συγκεκριμένα, οι 85 εκπαιδευτικοί είχαν προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια, υποστηρίζοντας, επίσης, την αντισυνταγματικότητα του νέου τρόπου διορισμού των εκπαιδευτικών.
Το Διοικητικό Εφετείο με τη διαδικασία της πρότυπης δίκης (Ν. 3900/2010) έστειλε στο ΣτΕ προδικαστικά ερωτήματα σχετικά με τη συνταγματικότητα ή μη του σχετικού νομοθετικού πλαισίου που διαμορφώθηκε το 2010. Παράλληλα, κατά την εκδίκαση στο ΣτΕ, άλλη ομάδα, 54 εκπαιδευτικών, έκανε παρέμβαση υπέρ των θέσεων και απόψεων των 85 συναδέλφων τους.
Μεταξύ άλλων, με τους δύο σχετικούς νόμους, καθορίστηκε ότι οι διορισμοί των μονίμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα γίνουν κατά 60% από τους πίνακες διοριστέων εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ και σε ποσοστό 40% από τους πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών με πραγματική υπηρεσία.
Σύμφωνα, όμως, με το σκεπτικό του ΣτΕ, ο αναλογικός διορισμός (60%-40%) των εκπαιδευτικών αντίκειται στις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας (άρθρα 4 και 103 του Συντάγματος).
Επίσης, το ΣτΕ έκρινε ότι είναι αντισυνταγματικές και οι υπουργικές αποφάσεις που καθορίζουν τον αριθμό διορισμού ως μονίμων, αναπληρωτών ή ωρομισθίων εκπαιδευτικών με 30 ή 24 μήνες προϋπηρεσία.
Σημειώνεται ότι η κατηγορία αυτή των εκπαιδευτικών, με 30 ή 24 μήνες, προϋπηρεσία διορίζεται με αντίστοιχη μείωση του αριθμού των διοριστέων εκπαιδευτικών από τον πίνακα του ΑΣΕΠ.
Μαρία Δήμα
efsyn.gr

Η Ρόζα Ιμβριώτη στο Πρότυπο Ειδικό Σχολείο Αθηνών (1937-1940)