Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

Από την πολιτική, στα θρανία

Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011
Η Βαγγελιώ Σχοιναράκη είναι ένα πολιτικό στέλεχος με μακρά θητεία στα βουλευτικά έδρανα και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, η οποία μόλις έληξε η θητεία της στο δημόσιο βίο, επέστρεψε κανονικά στην εργασία της ως δασκάλα.
Τι λέει σήμερα και τι έλεγε το 2001 η Βαγγελιώ Σχοιναράκη, για την πολιτική και τους πολιτικούς και το τι πρέπει να κάνουν, ώστε να μη χάνεται η αξιοπιστία τους.

Τι λέει σήμερα
Περιγραφή: Από την πολιτική, στα θρανίαΣε μία περίοδο που οι αποδοκιμασίες πολιτικών προσώπων τείνουν να γίνουν κανόνας, εκείνη άφησε – για λίγο, όπως λέει στο newsbeast.gr- την πολιτική για να αφιερωθεί στη διδασκαλία των μαθητών. «Έπρεπε να επιστρέψω στη δουλειά μου», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Η μέχρι πρότινος νομάρχης Ηρακλείου και βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, διδάσκει από τη Δευτέρα στο 43ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου Κρήτης. Ένα σχολείο στο οποίο υπάρχουν μαθητές που προέρχονται από εργατικές οικογένειες, παιδιά αλλοδαπών που γεννήθηκαν στο νησί της, παιδιά από ένα περιβάλλον που αντιμετωπίζει τις συνέπειες και τις αβεβαιότητες της οικονομικής κρίσης. Αλλά η κ. Σχοιναράκη βρίσκεται στο πλευρό των γονέων και των μαθητών της ακόμη και τώρα, ως δασκάλα.
«Καθόλου δύσκολη δεν είναι η επιστροφή μου στη διδασκαλία. Έχω μία πολύ καλή σχέση με τους γονείς των μαθητών μου αλλά και με τους μαθητές μου. Κι αυτό γιατί μέχρι τώρα ήμουν η βουλευτής του νομού και η νομάρχης τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Οπότε με γνώριζαν. Είχα μία σχέση με τον κόσμο αφού ήμουν σε μία συνεχή επικοινωνία μαζί τους. Το μόνο που έχει αλλάξει είναι το αντικείμενο της δουλειάς μου», αναφέρει χαρακτηριστικά στο newsbeast.gr.
Περιγραφή: http://www.newsbeast.gr/files/1/2011/sxoinaraki.jpgΠάντως, λόγω της εμπειρίας της στα βουλευτικά έδρανα και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, σχολιάζει την οικονομική κρίση, το μνημόνια και τα όσα συμβαίνουν καθημερινά στην πολιτική επικαιρότητα.
«Και στα δύσκολα φαίνονται όλοι όσοι μετέχουν στην πολιτική. Διανύουμε μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο. Ο καθένας έχει την υποχρέωση να βάλει το δικό του λιθαράκι στον τομέα ευθύνης που έχει αναλάβει. Για εμένα αυτή τη στιγμή προέχει η εκπαίδευση», τονίζει μεταξύ άλλων η κ. Σχοιναράκη.
Και επειδή το όνομά της είχε ακουστεί για τη θέση υφυπουργού ή μίας θέσης από τις γενικές γραμματείες του υπουργείου Παιδείας, τολμά να σχολιάσει τις συγχωνεύσεις σχολείων.
«Εγώ θα σας παραπέμψω στην δεκαετία του 80, όταν οι εκπαιδευτικοί απεργούσαν για να γίνουν οι συνενώσεις των σχολείων. Μια πολιτική που πέρασε μέσα από το νόμο 1566. Έναν νόμο που ήταν για την εποχή του ο καλύτερος.
Όταν λοιπόν όλοι μιλούσαμε για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης, αναφερόμασταν σε σχολικά κέντρα, στα οποία θα μπορούσαν να απολαμβάνουν οι μαθητές όλα τα νέα προγράμματα που εφαρμόζονταν. Και τότε είχαμε τα σχολεία δοκιμαστικής εφαρμογής προγραμμάτων, στα οποία άρχιζαν να μπαίνουν οι ξένες γλώσσες, η μουσική και όλα τα υπόλοιπα. Οπότε δεν μπορούμε να μιλάμε για πισωγυρίσματα. Αρκεί βεβαίως οι όποιες συγχωνεύσεις σχολείων να γίνουν με τα ίδια κριτήρια για κάθε περιοχή και βεβαίως να εξασφαλιστεί η σωστή μεταφορά των μαθητών».

Τι έλεγε το 2001
Το 2001 είχε παραχωρήσει αποκλειστική συνέντευξη, η οποία αποδεικνύεται προφητική, στη μαθητική εφημερίδα Η ΠΑΡΕΟΥΛΑ ΜΑΣ (τεύχος 13 Νοέμβριος - Δεκέμβριος 2001), ως νέα τότε βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και με το δεδομένο ότι ήταν η πρώτη εν ενεργεία δασκάλα που περνούσε την πόρτα του Κοινοβουλίου.
Παρακάτω δημοσιεύουμε ολόκληρη τη συνέντευξη γιατί έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, λόγω του γεγονότος ότι πιστή όντας στις απόψεις της, κάνει το αυτονόητο όπως θα έπρεπε να κάνουν όλοι, δηλαδή να γυρίζει ο καθένας στη δουλειά τους μόλις τελειώνει η θητεία τους στα κοινά και να μην προσπαθούν με κάθε τρόπο να το αποφεύγουν.
Η συνέντευξη της κας Σχοιναράκη στους τότε πιτσιρικάδες «δημοσιογράφους» και σημερινούς φοιτητές και φοιτήτριες:

Στέφανος: κα Σχοιναράκη μας έκαμε εντύπωση το γεγονός ότι είστε η πρώτη δασκάλα, που περνάει το κατώφλι της Βουλής των Ελλήνων, είναι σωστό αυτό;
Περιγραφή: http://www.fourtounis.gr/pareoyla/arxeio%20pareoulas/pareoyla13_site/foto/sxoinaraki01.jpgΣχοιναράκη Ευαγγελία: Κοιτάξτε να δείτε, αν ανατρέξουμε στην ιστορία της εκπαίδευσης θα δούμε όντως ότι η πρώτη δασκάλα, "εν ενεργεία", που μπαίνει στη Βουλή είχα την τύχη να είμαι εγώ. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό ένας δάσκαλος, ένας άνθρωπος που ήταν στο χώρο της εκπαίδευσης για αρκετά χρόνια, περίπου είκοσι χρόνια, να έρχεται τώρα από μια άλλη θέση, απ' αυτήν του βουλευτή, να συμβάλλει με τη δική του τη στάση στο πολιτικό "γίγνεσθαι" της χώρας μας.
Νιόβη: Τι ήταν αυτό που σας έσπρωξε να γίνετε βουλευτής;
Σχοιναράκη Ευαγγελία: Πάντα, σ' όλα τα χρόνια της διαδρομής μου, θυμάμαι, ήμουνα ένας ενεργός πολίτης. Τι σημαίνει ενεργός πολίτης; Είναι ο άνθρωπος που δεν ασχολείται μόνο με την οικογένειά του, αλλά και με άλλα θέματα που έχουν να κάνουν με την κοινωνία. Έτσι λοιπόν, από την αρχή ήμουν μέσα σ' αυτά και σιγά - σιγά μέσα από το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών, το δημοσιοϋπαλληλικό στη συνέχεια μπήκα στο χώρο της πολιτικής.
Πιέρ: Πόσα χρόνια έχετε δουλέψει ως δασκάλα και σε ποιες περιοχές της Ελλάδας;
Σχοιναράκη Ευαγγελία: Έχω δουλέψει είκοσι χρόνια ως δασκάλα, στο νομό Χανίων, νομό Ρεθύμνης και στο νομό Ηρακλείου, εκεί όπου έχω εκλεγεί βουλευτής.
Χριστίνα: Τι πιστεύετε ότι νιώθουν για σας σήμερα οι παλιοί σας μαθητές και τι νιώθετε εσείς γι' αυτούς;
Σχοιναράκη Ευαγγελία: Μάλλον τους παλιούς μου μαθητές θα πρέπει να ρωτήσουμε πως νιώθουν για μένα, αν και βλέποντάς τους εγώ νιώθω περήφανη που έχω μορφώσει τέτοια παιδιά, αλλά διαπιστώνω ότι και αυτοί χαίρονται πολύ όταν συναντιόμαστε. Νιώθω, δηλαδή κι εγώ, όπως νιώθει κάθε δάσκαλος, που συναντά τους παλιούς του μαθητές.
Στέφανος: Είναι καλύτερο να είσαι δασκάλα ή βουλευτής;
Περιγραφή: http://www.fourtounis.gr/pareoyla/arxeio%20pareoulas/pareoyla13_site/foto/sxoinaraki02.jpgΣχοιναράκη Ευαγγελία: Κοιτάξτε να δείτε, και το ένα και το άλλο είναι ιδιαίτερα σημαντικά. Στο ένα διαμορφώνεις τους αυριανούς πολίτες. Είναι, λοιπόν, ιδιαίτερα σημαντικό να είσαι εκπαιδευτικός. Στο δεύτερο βάζεις τη δική σου σφραγίδα σε αυτό που λέμε "πολιτικό γίγνεσθαι", σ' αυτό που λέμε αναπτυξιακή πορεία του τόπου, δηλαδή συμβάλλεις και ως βουλευτής που νομοθετεί, διαμορφώνεις τους κανόνες, με βάση τους οποίους λειτουργεί η κοινωνία και είναι και αυτό εξίσου σημαντικό. Είναι ένα άλλο επίπεδο και έτσι λοιπόν μπορώ να πω ότι για μένα είναι και τα δυο το ίδιο σημαντικά.
Νιόβη: Εμείς, όμως κα Σχοιναράκη, θέλουμε να σας γνωρίσουμε καλύτερα, γι' αυτό θα 'θέλαμε να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς. Από τι οικογένεια κατάγεστε;
Σχοιναράκη Ευαγγελία: Από πολύτεκνη, αγροτική οικογένεια, δηλαδή οι γονείς μου ήταν αγρότες και κάποια στιγμή ο πατέρας μου έφυγε και πήγε μετανάστης στη Γερμανία, όπου δούλεψε για είκοσι πέντε χρόνια εκεί. Αυτό έγινε το 1965, τότε που έφευγαν όλοι οι Έλληνες για να πάνε έξω να δουλέψουν και να συναντήσουν μια καλύτερη τύχη ή αν θέλετε για να βγάλουν περισσότερα χρήματα για να μπορέσουν να ζήσουν τις οικογένειές τους. Ήταν δύσκολα χρόνια τότε για τη χώρα μας.
Πιέρ: Έχετε οικογένεια;
Σχοιναράκη Ευαγγελία: Ναι, βεβαίως έχω οικογένεια! Έχω κι εγώ δυο παιδιά, ένα γιο και μια κόρη, το Μιχάλη και τη Μαρία. Ο Μιχάλης πέτυχε το δικό του το στόχο, μια θέση δηλαδή στο οικονομικό πανεπιστήμιο του Αιγαίου. Η Μαρία είναι Τρίτη Γυμνασίου. Έχει αυτές τις μέρες εξετάσεις και νοερά και όσο μπορώ και κανονικά είμαι κοντά της
Χριστίνα: Ξέρουμε ότι και ο σύζυγός σας είναι δάσκαλος. Εξακολουθεί να είναι δάσκαλος ακόμα και σήμερα;
Σχοιναράκη Ευαγγελία: Ναι, βεβαίως! Ο σύζυγός μου είναι δάσκαλος. Τελειώσαμε μαζί την Παιδαγωγική Ακαδημία και συνεχίζει να είναι δάσκαλος.
Στέφανος: Τα παιδιά σας θα θέλατε ν' ασχοληθούν με την πολιτική και γιατί;
Σχοιναράκη Ευαγγελία: Τα παιδιά μου, όπως όλοι οι μαθητές μου καθώς και όλα τα παιδιά του κόσμου θα ήθελα να γίνουν ενεργοί πολίτες, δηλαδή να προσπαθούν με το δικό τους τον τρόπο, όπως βλέπω ότι προσπαθείτε κι εσείς, να συμβάλλουν στο να γίνει καλύτερη η κοινωνία μας. Μέσα από αυτό έρχονται όλα τα υπόλοιπα. Τ' άλλα είναι δική τους επιλογή στη συνέχεια.
Νιόβη: Όταν πάψετε να είστε βουλευτής θα ξαναγίνετε δασκάλα;
Σχοιναράκη Ευαγγελία: Βεβαίως! Κοιτάξτε να δείτε, εγώ παραιτήθηκα προσωρινά από την υπηρεσία μου προκειμένου να έρθω στο Κοινοβούλιο. Αυτό σημαίνει ότι εφόσον τελειώσει η δική μου κοινοβουλευτική θητεία επιστρέφω ξανά στη δουλειά μου.
Πιέρ: Τώρα ας έρθουμε σε κάτι γενικότερο. Θα θέλατε να γίνετε υπουργός παιδείας;
Περιγραφή: http://www.fourtounis.gr/pareoyla/arxeio%20pareoulas/pareoyla13_site/foto/sxoinaraki03.jpgΣχοιναράκη Ευαγγελία: Χα! Χα! (γέλια). Αυτά είναι ζητήματα που τα κρίνει ο πρόεδρος της κυβέρνησης και αυτός αποφασίζει.
Χριστίνα: Είστε ευχαριστημένη από τη σημερινή λειτουργία του ελληνικού δημοτικού σχολείου;
Σχοιναράκη Ευαγγελία: Σίγουρα τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα σε σχέση με προηγούμενα χρόνια, δηλαδή παλιότερα. Οι εκπαιδευτικοί με τους δικούς τους αγώνες και η πολιτεία από τη δική της τη θέση έχει διαμορφώσει καλύτερους όρους για την εκπαίδευση σήμερα. Δε σημαίνει ότι έχουμε πετύχει το τέλειο. Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και πάντα διεκδικούμε το καλύτερο, γιατί επιβάλλεται να δώσουμε το καλύτερο στους αυριανούς πολίτες, τ' αυριανά παιδιά.
Δάφνη: Τι θα αλλάζατε στο σημερινό σχολείο, αν είσαστε υπουργός παιδείας.
Σχοιναράκη Ευαγγελία: Δεν μπορείς ν' απαντήσεις σ' αυτό με μια λέξη. Πρώτα - πρώτα θα έπρεπε να στηριχθούν επιμορφωτικά και όχι μόνο, οι δάσκαλοι και γενικότερα οι εκπαιδευτικοί και στη συνέχεια να γίνουν καλύτεροι οι όροι που αφορούν την υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων. Αυτά είναι δυο πολύ σημαντικά πράγματα, που μπορούμε να τα δούμε.

Επίλογος
Βαγγελιώ, εμείς τι άλλο να πούμε… Αξίζεις ένα πολύ μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ!!! Συνέχισε να διδάσκεις με το ήθος και τη συμπεριφορά σου.
Σε μια εποχή που οι αξίες και τα οράματα τείνουν να εκλείψουν, σε μια εποχή που το αυτονήτο είναι ζητούμενο, έχουμε ανάγκη από τέτοιου είδους συμπεριφορές. Και πάλι ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου