Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

9126 αιτήσεις εκπαιδευτικών για μετάθεση


Υπουργείο παιδείας

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Του Αιρετού στο ΚΥΣΔΕ Ν. Κορδή
   Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ που έγινε την Πέμπτη 28 Μαΐου σας ενημερώνουμε για τα ακόλουθα:

1.    Έγιναν δεκτές 2 ανακλήσεις αιτήσεων μετάταξης.
2.    Συζητήθηκαν 21 αιτήσεις για ένταξη σε ειδική κατηγορία μετάθεσης σε ΣΜΕΑΕ/ ΚΕΔΔΥ για το 2015. Εξ αυτών απορρίφθηκαν οι 3.
3.    Έγιναν δεκτές 43 ανακλήσεις αιτήσεων μετάθεσης.
4.    Έγινε δεκτή 1 αίτηση εκπαιδευτικού αναφορικά με την προσμέτρηση μονάδων εντοπιότητας.
5.    Σε επόμενη συνεδρίαση θα ξεκινήσει η εξέταση διαφόρων θεμάτων μεταθέσεων  σχετικά με την Ειδική Αγωγή, τα Μουσικά, τα Καλλιτεχνικά και τα Διαπολιτισμικά σχολεία.
6.    Με τα δεδομένα αυτά οι γενικές μεταθέσεις προσδιορίζονται για το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου. Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται η συγκέντρωση κενών και πλεονασμάτων από τις Διευθύνσεις όλης της χώρας.
7.    Τα οργανικά κενά των Καλλιτεχνικών σχολείων είναι τα ακόλουθα:
           
ΠΕ 01    1
ΠΕ02    1
ΠΕ03    2
ΠΕ04.02    1
ΠΕ04.04    1
ΠΕ18.41    5
ΠΕ19-20    1
ΠΕ32    1
8.    Τα οργανικά κενά των Μουσικών σχολείων είναι τα ακόλουθα:
ΠΕ 02    26
ΠΕ03    21
ΠΕ04.01    8
ΠΕ04.02    8
ΠΕ04.04    12
ΠΕ04.05    1
ΠΕ05    1
ΠΕ06    4
ΠΕ07    2
ΠΕ08    4
ΠΕ09    6
ΠΕ10    3
ΠΕ11    3
ΠΕ13    1
ΠΕ19-20    5
ΠΕ32    1
9.    Σχετικά με τις μετατάξεις δεν υπάρχει κάποια νεώτερη εξέλιξη.
10.    Υπενθυμίζουμε ότι έχουν υποβληθεί 607 αιτήσεις για Μουσικά Σχολεία, 195 για ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ, 76 για Καλλιτεχνικά Σχολεία και 8248 για τη Γενική Εκπαίδευση. Ο συνολικός αριθμός των αιτήσεων μετάθεσης ανέρχεται σε 9126.  Κατά τις μεταθέσεις του 2013 υποβλήθηκαν 11209 αιτήσεις και ικανοποιηθήκαν 606 (ποσοστό ικανοποίησης 5,41%). Το 2014 υποβλήθηκαν και ικανοποιήθηκαν 751 (ποσοστό ικανοποίησης 8,99%). Η εκπαιδευτική κοινότητα αναμένει η φετινή χρονιά να είναι αρκετά καλύτερη σε ποσοστά μεταθέσεων!
ΠΗΓΗ:

Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

Ένταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων στα Επιστημονικά Πεδία και συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων για το σχολικό έτος 2015-2016


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ypdvmth main foto 2015Από το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται η ένταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων στα Επιστημονικά Πεδία και οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων για το σχολικό έτος 2015-2016, ως ακολούθως:
1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες  
2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες
3ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής    
4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες της Εκπαίδευσης    
5ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής     

περισσότερα:
http://www.minedu.gov.gr/grafeio-typoy-kai-dimosion-sxeseon-main/deltia-typoy-main/13677-28-05-15-%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CF%8E%CE%BD,-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%84%CE%BC%CE%B7%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B5%CF%85%CE%B8%CF%8D%CE%BD%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%80%CE%B5%CE%B4%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%83%CF%84%CE%AD%CF%82-%CE%B2%CE%B1%CF%81%CF%8D%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%AD%CF%84%CE%BF%CF%82-2015-2016.html

Τετάρτη 27 Μαΐου 2015

Πρώτα μαθαίνουμε να τραγουδάμε μετά να μιλάμε: για τη συγκινησιακή μουσικότητα της αλληλόδρασης

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και η Μουσική Ομάδα της, σας προσκαλούν την Παρασκευή, 29 Μαΐου 2015, και ώρα 19:00 στην διάλεξη του Λέκτορα του Τμήματος Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κ. Στάθη Παπασταθόπουλου με θέμα:

Πρώτα μαθαίνουμε να τραγουδάμε μετά να μιλάμε: για τη συγκινησιακή μουσικότητα της αλληλόδρασης.

Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο της Κεντρικής Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
 
Οργάνωση : Kοσμητεία Φιλοσοφικής Σχολής και Μουσική Ομάδα Φιλοσοφικής Σχολής
Τοποθεσία : Αμφιθέατρο Κεντρικής Βιβλιοθήκης Πανεπιστημίου
Ωρα : 19:00
 

Σχετικό Αρχείο :

http://www.uoi.gr/files/news/attachments/7212.docx

30 ερωτήσεις-απαντήσεις για τη συμπλήρωση της φορολογικής δήλωσης

ΟΔΗΓΟΣ SOS ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ

Τριάντα ερωτήσεις - απαντήσεις για τη συμπλήρωση τω φορολογικών δηλώσεων περιλαμβάνονται σε οδηγό για τους φορολογούμενους που συνέταξε η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών.

30 ερωτήσεις-απαντήσεις για τη συμπλήρωση της φορολογικής δήλωσης
Αυτές είναι οι ακόλουθες:

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Αλλαγή ημερομηνίας Γενικής Συνέλευσης-Κατάθεση ψηφοδελτίων





ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  
ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Ιωάννινα,  27-5-2015
Αρ. Πρωτ.:  222
Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A -  45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλ. - FAX: 26510 78747
email:  sepenioa@gmail.com
Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr

ΠΡΟΣ
Μέλη Συλλόγου



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 1ο Αλλαγή ημερομηνίας Γενικής Συνέλευσης

Λόγω της υπουργικής απόφασης που ορίζει την ημερομηνία διεξαγωγής της εκλογής Διευθυντών Δημοτικών Σχολείων Π.Ε. τη 10η Ιουνίου 2015, το Διοικητικό Συμβούλιο, αποφάσισε εκ νέου την πραγματοποίηση της τακτικής Γενικής Συνέλευσης και των αρχαιρεσιών για την ανάδειξη του νέου Δ.Σ. και των Αντιπροσώπων της 84ης Γενικής Συνέλευσης την 9η Ιουνίου 2015, ημέρα Τρίτη στους προκαθορισμένους χώρους (Λιθαρίτσια-2ο Πειραματικό) σύμφωνα με την προηγούμενη ανακοίνωσή μας.
 2ο Κατάθεση ψηφοδελτίων
Η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των ψηφοδελτίων είναι η Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015 στις 8:00΄μ.μ. στα γραφεία του Συλλόγου.
3Ο Συμμετοχή αποσπασμένων συναδέλφων στις αρχαιρεσίες
Σας ενημερώνουμε ότι οι αποσπασμένοι συνάδελφοι από άλλα ΠΥΣΠΕ συμμετέχουν κανονικά στη διαδικασία διότι η συνδρομή τους έχει παρακρατηθεί από τους Συλλόγους της οργανικής τους θέσης.



ΔΟΕ: Απαράδεκτος ο προγραμματισμός του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. για την επιλογή διευθυντών. Να αλλάξει τώρα


 
Αρ. Πρωτ.1652
Αθήνα 27/5/2015
Προς
Τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας
κ. Τάσο Κουράκη
Κοιν.
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Θέμα: Απαράδεκτος ο προγραμματισμός του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. για την επιλογή διευθυντών. Να αλλάξει τώρα 

  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά του για την απαξίωση με την οποία  αντιμετωπίζει η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. την κορυφαία για τον Κλάδο των εκπαιδευτικών της Π.Ε. διαδικασία της πραγματοποίησης των Γενικών Συνελεύσεων των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. και της 84ης Γ.Σ. του Κλάδου.
  Μετά την παλινωδία που υπήρξε μέχρι να χορηγηθεί τελικά η άδεια μιας ημέρας για την πραγματοποίηση των  Γενικών Συνελεύσεων των Συλλόγων έρχεται ο τρόπος με τον οποίο δρομολογούνται οι «κατεπείγουσες» διαδικασίες της επιλογής Διευθυντών των σχολικών μονάδων σε ημέρες που είναι (ή θα έπρεπε να είναι) γνωστό στην ηγεσία του Υπουργείου ότι υπάρχουν σε εξέλιξη κορυφαίες και μαζικές συνδικαλιστικές διαδικασίες.
  Η ημέρα της 10ης Ιουνίου που όρισε η πολιτική ηγεσία για την πραγματοποίηση των εκλογών στους συλλόγους διδασκόντων, γνωρίζει πολύ καλά ότι είναι ημέρα κατά την οποία δεκάδες Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. θα βρίσκονται σε διαδικασίες Γενικών Συνελεύσεων. Η αλλαγή της ημέρας των Γ.Σ. είναι αδύνατη αφού, πέρα από όλα τ' άλλα, έχει εξασφαλιστεί η παρουσία δικαστικών αντιπροσώπων κάτι το οποίο δεν είναι δυνατό να επανακαθοριστεί για πρακτικούς (αφού δεν υπάρχει διαθεσιμότητα) αλλά και οικονομικούς λόγους (θα πρέπει να πληρωθούν εκ νέου τα έξοδά τους).
  Οι ημέρες της 23ης και 24ης Ιουνίου που ορίστηκαν για την ανάληψη υπηρεσίας Διευθυντών και υποδιευθυντών, είναι ημέρες κατά τις οποίες πραγματοποιείται η 84η Γ.Σ. του Κλάδου στην οποία πολλοί από τους παραπάνω θα είναι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι, θα βρίσκονται στην Αθήνα και δε θα είναι δυνατό να αναλάβουν υπηρεσία στις περιοχές όπου υπηρετούν. Αξίζει βέβαια να παρατηρήσουμε ότι πρόκειται για ημέρες μετά τη λήξη του διδακτικού έτους.
  Εκτός από τα παραπάνω ο όλος σχεδιασμός φανερώνει παντελή έλλειψη γνώσης της σχολικής πραγματικότητας. Οι τελευταίες ημέρες του διδακτικού έτους είναι ημέρες που τα σχολεία από καιρό έχουν προγραμματίσει σειρά δραστηριοτήτων (πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις, ημερήσιες εκδρομές...). Είναι βέβαιο ότι στις 10 Ιουνίου πολλά σχολεία θα αντιμετωπίσουν την ανατροπή του εκπαιδευτικού τους σχεδιασμού εξ αιτίας της αδυναμίας του Υπουργείου να αντιληφθεί ότι η προχειρότητα που επέδειξε στη διαδικασία της επιλογής διευθυντών και υποδιευθυντών έχει αντίκτυπο και στην ομαλή λειτουργία των σχολείων.
  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ζητά την αλλαγή των ημερομηνιών που προαναφέραμε. Καταλληλότερη ημέρα θα μπορούσε να είναι η 15η Ιουνίου αλλά και πάλι οι ημερομηνίες ανάληψης υπηρεσίας για διευθυντές και υποδιευθυντές θα βρίσκονται εκτός διδακτικού έτους.
  Δυστυχώς, όταν το Δ.Σ της Δ.Ο.Ε. έθετε το ζήτημα της αδικαιολόγητης βιασύνης του Υπουργείου και δήλωνε την αντίθεσή του στο «κατεπείγον» της διαδικασίας επιλογής ήταν «φωνή βοώντος εν τη ερήμω». Το απαράδεκτο της διαδικασίας έχει αποτυπωθεί και στα νομικά ελαττώματα που έχει όλο το πλέγμα νόμων και εγκυκλίων που παρουσιάστηκε αυτό το διάστημα και στους έμμεσους ή άμεσους αποκλεισμούς που δημιούργησε για πάρα πολλούς συναδέλφους (αριθμός προτιμήσεων, αλλοπρόσαλλη  προσμέτρηση προσόντων και προϋπηρεσίας, έμμεσος αποκλεισμός ειδικοτήτων με την τελευταία εγκύκλιο).
  Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. να διορθώσει αυτά που, τουλάχιστο, διορθώνονται και να προχωρήσει άμεσα στην αλλαγή των παραπάνω ημερομηνιών με τρόπο που να μη δημιουργεί κι άλλα προβλήματα και να μην προσβάλλει τις εκλογικές διαδικασίες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Τρίτη 26 Μαΐου 2015

Ταγματάρχης

Ποιο το πρόβλημα; Μα φυσικά η εξάρτηση κάθε θεσμού από τις εκάστοτε κυβερνήσεις.

Σε βαθμό ασφυξίας. Προκαλώντας κατάσταση παραλυσίας. Δημιουργώντας συνθήκες εκλογικής πελατείας!
Οι θεσμοί είναι τα τσιφλίκια της πολιτικής ηγεσίας. Και οι διορισμένοι είναι οι ζωντανοί «ιμάντες» που διεκπεραιώνουν τις επιθυμίες των πολιτικών που τους διορίζουν!

Το αποτέλεσμα; Εσύ, εγώ, όλοι εμείς πληρώνουμε. Με τους φόρους μας. Με τον λογιαρσμό της ΔΕΗ. Οσο αφορά στην Κρατική Ραδιοτηλεόραση. Την φερόμενη, στα λόγια, ως Δημόσια Ραδιοτηλεόραση. Πληρώνουμε από το υστέρημα. Και στην συνέχεια, με τα δικά μας λεφτά, κάνουν οι «ιμάντες» ότι γουστάρουν τα αφεντικά. Βλέπουμε δηλαδή το έργο που άλλοι σκηνοθέτησαν για εμάς. Ερήμην ημών και υμών!

Τουτέστιν το βασικό, το κυρίαρχο, το πρωτογενές πρόβλημα δεν είναι ο διορισμός του Λάμπη Ταγματάρχη και του Διονύση Τσακνή. Είναι, κυρίως, η εφαρμοσμένη υποταγή. Ολων των κυβερνήσεων. Ολων των κομμάτων που κυβέρνησαν και που θα κυβερνήσουν!

Τι σημαίνει αυτό; Πρώτα απ όλα ουδεμία σχέση με την Ευρωπαική πρακτική. Η Ψωροκώσταινα εντελώς χώρα αφρικανική. Σε όλους τους τομείς!

Τι άλλο σημαίνει; Μα φυσικά η γνωστή τσυτολογία. Ολοι οι θεσμοί ιδιοκτησίας κυβερνητικής. Η κυβέρνηση ιδιοκτησίας κομματικής. Το κόμμα ιδιοκτησίας του αρχηγού!

Με απλά λόγια σουλτανία Οθωμανική. Αυτό αποδεικνύεται και με την ΕΡΤ. Αφού, εγώ είμαι κυβέρνηση του 36% των πολιτών, τότε διορίζω όποιον εγώ γουστάρω. Ετσι θέλω. Αυτοί οι δικοί μου θα κάνουν κουμάντο!

Και κάτι ακόμα. Σχετικά με την περίπτωση του Λάμπη Ταγματάρχη. Ανεξάρτητα από τις ικανότητές του. Ανεξάρτητα από την εμπειρία του. Τόσο στο τιμόνι της Nova όσο και στην ΕΡΤ

Ο Λάμπης Ταγματάρχης ο ζωντανός ορισμός του αίλουρου. Του οπορτουνισμού. Ως ιθύνων νους μιας Μνημονιακής κυβέρνησης είχε πει ότι εργαζόμενοι και συνδικαλιστές μπλοκάρουν όλες τις αλλαγές. Μέσα στο πνεύμα εκείνης της κυβέρνησης

Σήμερα ο ίδιος άνθρωπος στην υπηρεσία μιας εκ διαμέτρου αντίθετης πολιτικής. Προφανώς σήμερα ο αγώνας των εργαζομένων δικαιώθηκε. Προφανώς οι συνδικαλιστές της ΕΡΤ είναι μαχητές. Και προφανώς οι χθεσινοί εχθροί σήμερα φίλοι και σύμμαχοι!

Δύο άνθρωποι στην συσκευασία του ενός. Ποιος ο γνώσιος και ποιος ο κάλπης; Ποιος ο αριστερός και ποιος ο δεξιός; Ποιος ο Μνηνομιακός και ποιος ο αντιμνημονιακός;

Μα τι ερωτήσεις είναι αυτές; Ο άνθρωπος έκανε την δουλειά του. Σύμφωνα με την πολιτική των αφεντικών του. Επομένως σωστός. Και στις δύο περιπτώσεις!

Ο Λάμπης Ταγματάρχης είναι άνθρωπος για όλες τις εποχές, Πασπαρτού! Οπου φυσάει ο άνεμος. Οπου βολεύει. Οπου συμφέρει. Σε κάθε ζήτηση. Για την σωτηρία και την αναβάθμιση της ΕΡΤ ρε γαμώτο!

Η περίπτωση του Λάμπη Ταγματάρχη εντελώς νεοελληνικής κοπής. Γιατί όλοι εμείς εθισμένοι στο φαινόμενο του καιροσκοπισμού. Μονίμως. Είτε πρωταγωνιστές είτε θεατές του έργου «Υπηρέτης δύο αφεντάδων»

Αντε Λάμπη και εις ανώτερα!
ΠΗΓΗ:

Γυναίκα και φύση σε παραδοσιακά τραγούδια με τη Χορωδία Αγίας Μαρίνας

Γυναίκα και φύση σε παραδοσιακά τραγούδια με τη Χορωδία Αγίας ΜαρίναςΑρχική

Γυναίκα και φύση σε παραδοσιακά τραγούδια με τη Χορωδία Αγίας Μαρίνας

Τετάρτη 27 Μαΐου, ώρα 8:30 μ.μ.
Είσοδος ελεύθερη
Αίθουσα "Β. Πυρσινέλλας"
Γυναίκα και φύση σε παραδοσιακά τραγούδια
με τη Χορωδία Αγίας Μαρίνας

Τη Χορωδία διευθύνει η Γεωργία Χρ. Καρβούνη.
Παρουσιάζει η κ. Μαίρη Κωστή.
Συμμετέχουν οι μουσικοί:  Κώστας Βέρδης, κλαρίνο, Σωτήρης Κατσιούρας, βιολί, Μιχάλης Βέρδης, λαούτο. Ευαγγ. Βέρδης, κρουστά, Παναγιώτης Λιάπης, κιθάρα.
Η Χορωδία Αγίας Μαρίνας έχει πραγματοποιήσει τις παρακάτω εμφανίσεις:
Μάιος 2008. Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
Φεβρουάριος 2009. Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
Μάιος 2009 Πολεμικό Μουσείο Αθηνών
Δεκέμβριος 2009. Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
Ιούνιος 2010. Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
Δεκέμβριος 2010. Β. Ήπειρος – Δερβιτσάνη (περ. Αργυροκάστρου)
Ιανουάριος 2011. Πνευματικό Κέντρο Μετσόβου
Φεβρουάριος 2011. Εταιρεία των Φίλων του Λαού (Αθήνα)
Μάρτιος 2011. Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
Απρίλιος 2012 Πνευματικό Κέντρο Μετσόβου
Δεκέμβριος 2012. Ζωσιμαία Παιδαγωγική Ακαδημία
Φεβρουάριος 2013. Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
Φεβρουάριος 2013. Εταιρεία των Φίλων του Λαού (Αθήνα)
Μάρτιος 2013. Πνευματικό Κέντρο Μετσόβου
Ιούνιος  2013. Ζωσιμαία Παιδαγωγική Ακαδημία
Ιούνιος 2014. Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
Ιούνιος 2014. Πνευματικό Κέντρο Μετσόβου
Δεκέμβριος 2014. Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
Δεκέμβριος 2014. Πνευματικό Κέντρο Μετσόβου
Διοργάνωση: Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών

Μπράτης Δ.: Θα έχουμε νέους Δντές,υποδιευθυντές και Δντές εκπαίδευσης το Σεπτέμβριο...αλλά αν δεν έχουμε εκπαιδευτικούς

Ήθελα πραγματικά νάξερα από την ηγεσία του υπουργείου παιδείας ανησυχεί κανείς για τη λειτουργία των σχολείων τον Σεπτέμβρη;;;Ενημερώνονται από τις διοικητικές υπηρεσίες για τον απίστευτο χρόνο που χρειάζεται,προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι υπηρεσιακές μεταβολές;Αυτή η διαρκής αναβλητικότητα έχει παραλύσει εντελώς το σύστημα....το πολυνομοσχέδιο,που περιλαμβάνει σημαντικές ρυθμίσεις για τους αναπληρωτές, ακόμη δεν βγήκε στη διαβούλευση...αναβάλλεται διαρκώς...πώς όμως θα γίνουν οι νέοι πίνακες αναπληρωτών ,αν δεν ψηφισθεί...πότε θα ελεγχθούν χιλιάδες προυπηρεσίες και άλλα δικαιολογητικά; το ίδιο και για την ειδική αγωγή...πότε θα ελεγχθούν μεταπτυχιακά,διδακτορικά,σεμινάρια κλπ; Ηεπιτροπή για τις μετατάξεις δεν ξανασυνεδρίασε...το ίδιο και η επιτροπή για τον τρόπο των μόνιμων διορισμών...πώς όμως θα γίνουν οι μεταθέσεις κι οι μόνιμοι διορισμοί αν δεν λυθούν αυτά τα θέματα;;;
Στο μόνο για το οποίο βιάζεται η ηγεσία του υπουργείου είναι η επιλογή των στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης,όπου ψήφισε και υλοποιεί τον νόμο ταχύτατα...Ωραία θα έχουμε νέους Δντές,υποδιευθυντές και Δντές εκπαίδευσης γρήγορα,αλλά αν δεν έχουμε εκπαιδευτικούς πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία; Τις προτεραιότητες τελικά τις προσδιορίζουν οι πολιτικές επιλογές του υπουργείου παιδείας...και,δυστυχώς,για την ηγεσία του υπουργείου κατεπείγουσα επιλογή ήταν τα στελέχη κι όχι η στελέχωση των σχολείων με εκπαιδευτικούς.

ΠΗΓΗ:  https://www.facebook.com/d.mpratis

Καθυστέρηση και στασιμότητα στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών Π.Ε. ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΙ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Καθυστέρηση και στασιμότητα
στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών Π.Ε.
ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΙ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ


Συναδέλφισσες , συνάδελφοι
Φτάσαμε, πλέον, στον Ιούνιο , σε λίγο τα σχολεία θα κλείσουν κι ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών Π.Ε. από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ. Οι αιτήσεις των συναδέλφων έγιναν κανονικά τον μήνα Νοέμβρη , όπως προβλέπει το Π.Δ. 50/96, κι ενώ θα έπρεπε, σύμφωνα με το ίδιο διάταγμα, να ανακοινωθούν ως τις 31 του Μάρτη, ακόμη εκκρεμούν. Η δικαιολογία που προβάλλει το υπουργείο , γι΄ αυτή την καθυστέρηση, είναι ότι δεν έχει λυθεί ακόμη το θέμα των μετατάξεων. Όμως και για την εμπλοκή στο θέμα των μετατάξεων την ευθύνη την έχει αποκλειστικά η ηγεσία του υπουργείου, η οποία ανακοίνωσε στις 3 του Μάρτη τη συγκρότηση επιτροπής από ΔΟΕ- ΟΛΜΕ και μέσα σε 15 ημέρες απόφαση, κι ενώ έχουν περάσει δυο μήνες από τότε, όχι μόνο απόφαση δεν υπάρχει, αλλά ούτε καν σύσταση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων στην Π.Ε., όπως είχε υποσχεθεί ο αναπληρωτής υπουργός παιδείας κ. Κουράκης.
Η καθυστέρηση ανακοίνωσης των μεταθέσεων έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις και στις υπόλοιπες υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών (Αποσπάσεις – μόνιμοι διορισμοί –προσλήψεις αναπληρωτών).
Η εγκύκλιος των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ δεν έχει εκδοθεί ακόμη, οι ρυθμίσεις που ανακοινώθηκαν για τους αναπληρωτές ( αναγνώριση προϋπηρεσίας, κλπ.) δεν έχουν ακόμη νομοθετηθεί κι αυτό θα φέρει μεγάλη καθυστέρηση στη σύνταξη των πινάκων, αφού τα δεδομένα αλλάζουν.
Ως αιρετός στο ΚΥΣΠΕ , που συμμετέχω, εκ μέρους της Δ.Ο.Ε., στην επιτροπή για τους διορισμούς – μεταθέσεις –αποσπάσεις σας ενημερώνω, επίσης, ότι η επιτροπή δεν συνεδρίασε ως τώρα καμιά φορά και η πρώτη της συνεδρίαση που είχε ορισθεί για τις 18 Μαΐου αναβλήθηκε, χωρίς καν να ανακοινωθεί ο λόγος αναβολής.
Όλα τα παραπάνω δείχουν ότι η ηγεσία του υπουργείου παιδείας δεν έχει κανένα μα κανένα χρονοδιάγραμμα για την πραγματοποίηση των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών. Είναι βέβαιο, πως μ΄αυτούς τους ρυθμούς δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί θα παραμείνουν όμηροι ολόκληρο το καλοκαίρι μη γνωρίζοτας πού θα υπηρετούν την επόμενη σχολική χρονιά.
Για να προχωρήσουν οι διαδικασίες των υπηρεσιακών μεταβολών θα πρέπει το υπουργείο παιδείας να προχωρήσει, ΤΩΡΑ, στην εξέταση και ανακοίνωση των μεταθέσεων δασκάλων και νηπιαγωγών, - αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία των αιτήσεων, 4.015 από 5.866 που υποβλήθηκαν συνολικά - που δεν εμπλέκονται στο θέμα των μετατάξεων και παράλληλα να επισπεύσει τις διαδικασίες για την επίλυση του ζητήματος των μετατάξεων, με βάση το δίκαιο και τη νομιμότητα , έτσι ώστε να γίνουν έγκαιρα και οι μεταθέσεις των υπόλοιπων ειδικοτήτων της Π.Ε.. Ταυτόχρονα πρέπει να ανακοινώσει τις προτάσεις του για τον τρόπο των μόνιμων διορισμών και για τους αναπληρωτές, έτσι ώστε μέσα από τη διαβούλευση και τη συζήτηση που θα γίνει να υπάρξουν συγκεκριμένες ρυθμίσεις, κοινά αποδεκτές, που θα νομοθετηθούν και δεν θα αδικούν κανέναν.
Συνάδέλφισσες, συνάδελφοι
Είναι βέβαιο πως αν η κατάσταση αυτή συνεχιστεί θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, που έχει την αποκλειστική ευθύνη γι’ αυτή την καθυστέρηση, οφείλει ΑΜΕΣΑ να κινήσει τις διαδικασίες για να γίνουν έγκαιρα οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να κατανοήσει ότι οι εκπαιδευτικοί είναι άνθρωποι με ανάγκες, δικαιώματα και υποχρεώσεις και γι’ αυτό θα πρέπει να έχουν έστω και τον ελάχιστο χρόνο που απαιτείται, προκειμένου να κάνουν τον οικογενειακό τους προγραμματισμό.
Ο Αιρετός του ΚΥΣΠΕ
Δημήτρης Μπράτης

Χρονοδιάγραμμα διαδικασίας επιλογής Διευθυντών – Υποδιευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Προτάσεις για τις μετατάξεις από τις Επιστημονικές Ενώσεις Γαλλικής, Γερμανικής, Πληροφορικής

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Οι Επιστημονικές Ενώσεις Γαλλικής, Γερμανικής, Πληροφορικής απέστειλαν τις ακόλουθες προτάσεις σχετικά με τις μετατάξεις των εκπαιδευτικών προς    την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και την αρμόδια Επιτροπή του υπ. Παιδείας:

Αξιότιμα μέλη της επιτροπής,

Δευτέρα 25 Μαΐου 2015

Κινητοποίηση για τη σωτηρία των ασφαλιστικών μας Ταμείων

 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΠΕΜΠΤΗ, 28 Μαΐου 2015 και ώρα 12:30μμ
Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Σταδίου 29)
κινητοποίηση για τη σωτηρία των ασφαλιστικών μας Ταμείων
Το Μ.Τ.Π.Υ. (Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων), το Ε.Τ.Ε.Α. (Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης), στο οποίο εντάχθηκε το Τ.Ε.Α.Δ.Υ. και το Τ.Π.Δ.Υ. (Εφάπαξ), όπως και όλα τα μεγάλα Ταμεία κοινωνικής ασφάλισης, αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
Η ευθύνη είναι διαχρονική και βαραίνει όλες τις Κυβερνήσεις οι οποίες με την πολιτική που ακολούθησαν οδήγησαν τα Ταμεία στη σημερινή τους κατάσταση. Η κατάργηση των κοινωνικών πόρων, η διασπάθιση των χρημάτων μας στο Χρηματιστήριο, το κούρεμα PSI το Μάρτιο του 2012, που αφαίρεσε από όλα τα ασφαλιστικά ταμεία 13 δισ. ευρώ, τα δομημένα ομόλογα, οι μαζικές συνταξιοδοτήσεις των τελευταίων ετών και η πολιτική ελαχιστοποίησης των προσλήψεων, έχουν οδηγήσει στην εξάντληση των αποθεματικών των Ταμείων μας με αποτέλεσμα να αδυνατούν σήμερα να ανταποκριθούν ακόμα και σ’ αυτές τις μειωμένες παροχές τους.
Χαρακτηριστικό της σημερινής κατάστασης είναι ότι στο Ε.Τ.Ε.Α. προτάθηκε προσφάτως να εκποιηθεί αντί πινακίου φακής, ομόλογο με ημερομηνία λήξης το 2032, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την περιουσιακή κατάσταση του Ταμείου.
Ανάλογη είναι η κατάσταση και στα υπόλοιπα Ταμεία του Δημοσίου. Το Μ.Τ.Π.Υ. μετά και την κατάργηση της κράτησης 3% επί των προμηθειών του Δημοσίου, κάθε μήνα αντιμετωπίζει μεγάλο έλλειμμα.
Το Τ.Π.Δ.Υ. δεν έχει δυνατότητα να καλύψει τους 28.000 συνταξιούχους από 1/9/2013. Ο δε Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης επιβεβαίωσε μέσω των ΜΜΕ τις ανησυχίες μας ότι μετά την κατάργηση του παλαιού μαθηματικού τύπου, ακολουθεί νέα μείωση στα εφάπαξ για όσους έχουν συνταξιοδοτηθεί μετά την 1/9/2013, με νέο μαθηματικό τύπο.
Απαιτούμε από την Κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της και να εγγυηθεί τη βιωσιμότητα των Ασφαλιστικών Ταμείων, θεσπίζοντας μόνιμη –νομικά κατοχυρωμένη- κρατική χρηματοδότηση.
Θεωρούμε ότι η σημερινή Κυβέρνηση οφείλει να υπερασπιστεί με αυτό τον τρόπο την Κοινωνική Ασφάλιση, η οποία πάντα βρισκόταν στο στόχαστρο του Κεφαλαίου. Ειδικά τα τελευταία χρόνια, με αφορμή την οικονομική κρίση, οι κυρίαρχοι οικονομικοί κύκλοι επεδίωξαν απροκάλυπτα την αποδόμησή της και την παράδοση όλου του ασφαλιστικού συστήματος στην ιδιωτική πρωτοβουλία.
Απαιτούμε από την Κυβέρνηση να αναλάβει τις υποχρεώσεις της και να αγνοήσει τις απαιτήσεις των δανειστών. Στο πλαίσιο αυτό, η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. και οι φορείς που έχουν συγκροτήσει τη συντονιστική επιτροπή για τη «σωτηρία» των ασφαλιστικών μας Ταμείων, καλούν σε συγκέντρωση, την Πέμπτη, 28 Μαΐου 2015 και ώρα 12.30μμ έξω από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Σταδίου 29). Για τη διευκόλυνση των εργαζομένων η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. κηρύσσει Παναττική Στάση Εργασίας από τις 12:00 μέχρι τη λήξη του ωραρίου λειτουργίας των υπηρεσιών. Επιτροπή από εκπροσώπους της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. και των Φορέων θα συναντηθεί με τον Αν. Υπουργό Κοινωνικής Ασφάλισης στη 1.00μμ.
Απαιτούμε
  • Κατάργηση της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος με νόμο, όπως έχει δεσμευτεί η παρούσα Κυβέρνηση.
  • Επαναφορά της κράτησης 3% επί των προμηθειών του Δημοσίου υπέρ του Μ.Τ.Π.Υ., που καταργήθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση.
  • Διασφάλιση του κοινωνικού αναδιανεμητικού χαρακτήρα της Ασφάλισης και σταθερή εγγύηση του Κράτους για τη βιωσιμότητα των Ταμείων μας. Ακύρωση των σχεδίων μετατροπής του συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης από αναδιανεμητικό σε ανταποδοτικό. Αποκατάσταση των απωλειών λόγω του PSI.
  • Καμία νέα μείωση στο ΕΦΑΠΑΞ και σ’ όλα τα Ταμεία. Να καταργηθούν τα μνημόνια και όλες οι μειώσεις, στους μισθούς, στις συντάξεις, στα επικουρικά ταμεία και στο ΕΦΑΠΑΞ.
  • Επαναφορά της 13ης και 14ης σύνταξης.
  • Κατάργηση των μνημονίων και διαγραφή του χρέους.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Κυριακή 24 Μαΐου 2015

Εκδήλωση εις μνήμην Αθανασίου Παλιούρα

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Δευτέρα, 25 Μαϊου 2015
 
Εκδήλωση εις μνήμην Αθανασίου Παλιούρα

Παρακαλούμε βρείτε συνημμένα
το πρόγραμμα της εκδήλωσης που διοργανώνει η
Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Βελλάς Ιωαννίνων
εις μνήμην Αθανασίου Παλιούρα,
Ομότιμου Καθηγητού Βυζαντινής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Η εκδήλωση θα λάβει χώρα τη Δευτέρα, 25 Μαϊου 2015, ώρα 7.45 μ.μ. στην Εταιρεία Ηπειρωτικών Μελετών.

Από τη
Διεύθυνση Διεθνών και Δημοσίων Σχέσεων
 
Οργάνωση : Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Βελλάς Ιωαννίνων
Τοποθεσία : Εταιρεία Ηπειρωτικών Μελετών
Ωρα : 7.45 μ.μ.
Είσοδος : Ελεύθερη
 

Σχετικό Αρχείο :

http://www.uoi.gr/files/news/attachments/7207.pdf

Επιστολή προς Υπουργό Οικονομικών


Προς: Υπουργό Οικονομικών
κ. Γιάνη Βαρουφάκη
Κύριε Υπουργέ,
Τα τελευταία πέντε χρόνια ο κόσμος της εργασίας ήρθε αντιμέτωπος με μια πολιτική που οδήγησε στη βίαιη συρρίκνωση των εισοδημάτων, την αύξηση της ανεργίας, την υπερφορολόγηση των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων και την κατάργηση δημοκρατικών κατακτήσεων και δικαιωμάτων.
Στο επίκεντρο της επίθεσης αυτής βρέθηκαν o Δημόσιος Τομέας και οι εργαζόμενοι σε αυτόν. Τη στοχοποίησή τους, από τις μνημονιακές κυβερνήσεις και τα φιλικά προς αυτές ΜΜΕ, ακολούθησαν οι μεγάλες μειώσεις μισθών (σε πολλές περιπτώσεις υπερβαίνουν το 50%), οι απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων, η διάλυση των υπηρεσιών και η εκχώρηση πλήθους αρμοδιοτήτων στο ιδιωτικό κεφάλαιο.
Κρίσιμοι τομείς, όπως αυτοί της Υγείας, της Παιδείας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των ελεγκτικών μηχανισμών, των Ασφαλιστικών Ταμείων κλπ, ασφυκτιούν και σε πολλές περιπτώσεις αδυνατούν ουσιαστικά να λειτουργήσουν λόγω της μεγάλης έλλειψης προσωπικού και υλικοτεχνικής υποδομής. Βασικές δομές του Δημοσίου λειτουργούν χάρη στην αυτοθυσία των εργαζομένων, κατάσταση που όμως δεν μπορεί να συνεχιστεί και σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε βελτίωση και σε αποτελεσματική λειτουργία του Δημοσίου.
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. διεκδικούσε και συνεχίζει να διεκδικεί λύσεις στα παρακάτω αιτήματα των εργαζομένων στο Δημόσιο:
1. Αυξήσεις στους μισθούς μας.
Άμεση επανακατάταξη των Δημοσίων Υπαλλήλων σε μισθολογικά κλιμάκια και βαθμούς με βάση την πραγματική προϋπηρεσία.
Κατάρτιση νέου Μισθολογίου με αποκατάσταση των μισθολογικών απωλειών που υπέστησαν οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο τα τελευταία χρόνια.
Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.
Ακώλυτη μισθολογική – βαθμολογική εξέλιξη των Δημοσίων Υπαλλήλων με την άμεση κατάργηση της σχετικής μνημονιακής διάταξης.
2. Νέες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με στόχο την επαρκή στελέχωση των Δημόσιων Υπηρεσιών με προτεραιότητα σε Υγεία, Παιδεία, Τοπική Αυτοδιοίκηση, ελεγκτικούς μηχανισμούς, Κοινωνική Ασφάλιση και σε όλες τις δομές που συμβάλλουν στην άμβλυνση των κοινωνικών συνεπειών της κρίσης.
Κατάργηση των επισφαλών μορφών εργασίας. Μόνιμη και σταθερή εργασία. Πλήρη μισθολογικά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά και εργασιακά δικαιώματα για όλους τους εργαζόμενους στο Δημόσιο.
3. «Κούρεμα» των στεγαστικών δανείων ή μηδενισμών των επιτοκίων που έχουν λάβει χιλιάδες Δημόσιοι Υπάλληλοι απ’ το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Δάνεια τα οποία δόθηκαν με διαφορετικό επίπεδο μισθών και τα οποία σήμερα εξυπηρετούνται με επιτόκια πολύ υψηλότερα, ακόμα και από αυτά των ιδιωτικών τράπεζων.
4. Στήριξη του δημόσιου ασφαλιστικού συνταξιοδοτικού συστήματος και του συστήματος δημόσιας υγείας. Ακύρωση των σχεδίων μετατροπής του συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης από αναδιανεμητικό σε ανταποδοτικό. Αποκατάσταση, μέσω αυξήσεων, των μεγάλων απωλειών στις συντάξεις. Κατάργηση της ρήτρας μηδενικού ελλείματος.
Άμεση χρηματοδότηση όλων των ταμείων (ΜΤΠΥ, ΕΤΕΑ, ΤΠΔΥ) για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους προς τους δικαιούχους. Αποκατάσταση των απωλειών λόγω του PSI.
5. Κατάργηση της ρύθμισης που προβλέπει ότι η κύρια σύνταξη προσδιορίζεται με το Μισθολογικό Κλιμάκιο που είχαν οι υπάλληλοι πριν την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 38 παρ 5 του Ν. 3986/2011 (Έναρξη ισχύος από 1/7/2011).
Υπολογισμός της σύνταξης με επανατακάταξη με βάση το χρόνο υπηρεσίας στα μισθολογικά κλιμάκια.
Κύριε Υπουργέ,
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. ζητά να ορίσετε συνάντηση μέσα τις επόμενες ημέρες για να σας αναπτύξουμε διεξοδικά τα παραπάνω αιτήματα και να μας ενημερώσετε για τις απαντήσεις της Κυβέρνησης για τα αιτήματα αυτά.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Βιβλιοπαρουσίαση: Γιώργος Κόκκινος, Το Ολοκαύτωμα


Βιβλιοπαρουσίαση: Γιώργος Κόκκινος, Το Ολοκαύτωμα

Δευτέρα 25 Μαΐου 2015, ώρα 8:30 μ.μ.
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δημήτρης Χατζής
Βιβλιοπαρουσίαση
Γιώργος Κόκκινος
Το Ολοκαύτωμα
Η διαχείριση της τραυματικής μνήμης – θύτες και θύματα

Θα μιλήσουν οι:
Χάρης Αθανασιάδης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα ΦΠΨ, Παν. Ιωαννίνων
Άννα Μανδυλαρά, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ιστορίας – Αρχαιολογίας, Παν. Ιωαννίνων
Λάμπρος Φλιτούρης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Ιστορίας – Αρχαιολογίας, Παν. Ιωαννίνων
και ο συγγραφέας του βιβλίου Γιώργος Κόκκινος, Καθηγητής Παν. Αιγαίου
Το βιβλίο αυτό έρχεται να συνοψίσει αλλά και να αξιολογήσει τον ιστοριογραφικό, θεωρητικό και παιδαγωγικό στοχασμό που έχει διατυπωθεί αφενός για τις κρατικές πολιτικές μνήμης που αφορούν το Ολοκαύτωμα και αφετέρου για τους ειδικότερους τρόπους και τις μορφές προσέγγισης της τραυματικής του μνήμης από την πρώτη μεταπολεμική περίοδο έως τις μέρες μας.
Ιδιαίτερα αναδεικνύονται θέματα όπως: 1) η ιστορική μοναδικότητα του Ολοκαυτώματος και ο παραδειγματικός του χαρακτήρας, 2) ο ρόλος της τέχνης ως διαδικασίας αποτραυματοποίησης και αισθητικοποίησης, καθώς και η δυνατότητα ή η θεμιτότητα της αισθητικής αναπαράστασης του τραύματος, 3) η απονομή ιστορικής δικαιοσύνης και 4) η παιδαγωγική θεωρία αναφορικά με τη διαχείριση τραυματικών γεγονότων ή εμπειριών. 
 Αρχική

Για ένα πουκάμισο αδειανό, χωρίς γραβάτα…

Photo: Andrea Bonetti / PM Handout Ανδρέας Ζαμπούκας 
Του Ανδρέα Ζαμπούκα
Οι στιλιστικές επιλογές των Ελλήνων είχαν πάντα σχέση με τις εξουσίες που τους  κυβερνούσαν. Κάποτε φορούσαν φέσια, ανατολίτικες βράκες, βαλκανικές φουστανέλες (ο Τσαρούχης θεωρούσε ότι προέρχονται από την Ινδία…) και με την έλευση του 20ου αιώνα «φράγκικα» κουστούμια. Σταδιακά, μετά τη δεκαετία του ΄70 πέρασαν στο «επιμελώς ατημέλητο» αμερικάνικο, με τα τζιν και τις επιγραφές στα  μπλουζάκια.
Στις παραπάνω ενδυματολογικές διαθέσεις δεν είναι κυρίαρχη η πολιτική αλλά η πολιτιστική εξουσία. Αυτή δηλαδή που δημιουργεί κουλτούρες και ομογενοποιεί τον χαρακτήρα ενός λαού. Όταν, όμως, η πολιτική μπλέκεται με τη λαϊκή ταυτότητα, τα πράγματα γίνονται μάλλον επικίνδυνα. Στη μεταπολίτευση έχουμε δύο παραδείγματα: Το ένα είναι τα ζιβάγκο του Α. Παπανδρέου και το άλλο η «επανάσταση» της γραβάτας του ΣΥΡΙΖΑ. Τα αποτελέσματα της πρώτης περίπτωσης μας είναι ήδη γνωστά… και αναμένουμε της δεύτερης!
Το ιστορικό, όμως, σημείο που θα έπρεπε να προβληματίζει έντονα τον νεοελληνικό πολιτισμό, είναι η περίφημη ρήση του Μεγάλου Δούκα Νοταρά «Καλύτερα το τουρκικό φακιόλι παρά η παπική τιάρα», όταν μαινόταν η διαμάχη «Ενωτικών» και «Ανθενωτικών» στο Βυζάντιο και ο Μωάμεθ ο Β΄ πολιορκούσε την Πόλη.
Και τότε και τώρα, ζούμε, τηρουμένων των αναλογιών, παρόμοιες καταστάσεις. Ανάμεσα σε δύο κόσμους δεν ξέρουμε τι να «φορέσουμε». Από τη μία, τα ανοιχτά πουκάμισα μας δίνουν αέρα Ανατολής κι από την άλλη οι γραβάτες μάς «πνίγουν» ευρωπαϊκά! Οι αμερικανιές και τα σκισμένα τζιν είναι άλλη φάση, διεθνισμού και νεοπλουτισμού. Όσο για το ντύσιμο «λέτσος» είναι μια «αριστερή» λούμπεν επιλογή που δείχνει την απόλυτη ρήξη με όλο το σύμπαν!
Ζούμε, λοιπόν, τον εσωτερικό διχασμό μας, μέσα από ένα δίπολο «ψυχαναλυτικής ασυμμετρίας». Κι αυτό γιατί ο Νοταράς δεν ήθελε να φορέσει «τιάρα»! Έτσι, εξασφάλισε ορθόδοξη πρωτοκαθεδρία με τούρκικο φακιόλι και «περήφανους» υποταγμένους Ρωμιούς, στην Ανατολή. Για 400 χρόνια ένα «ευλογημένο» φακιόλι  βύθισε στο σκοτάδι όλα τα Βαλκάνια γιατί δεν ήθελε ο Νοταράς να του πάρουν την εξουσία οι Φράγκοι. Και επειδή οι Τούρκοι τον είχαν αφέντη, «μεσίτη» και «προαγωγό» σε κάθε πόλη και χωριό των «υπηκόων» του για τέσσερις αιώνες!
Έτσι και τώρα. Οι  «φύλαρχοι» (θρησκευτικοί και πολιτικοί) που κράτησαν τη νεοελληνική κοινωνία στην καθυστέρηση, εδώ και δεκαετίες, είναι έτοιμοι να σκίσουν και πάλι τις ευρωπαϊκές «γραβάτες» για να μη χάσουν τα «φακιόλια» που τους κληροδότησαν οι «οθωμανικές  εκκλησίες». Είναι έτοιμοι να  διογκώσουν ακόμα περισσότερο τα φαντάσματα  της Δύσης για να κρατήσουν μέσα στο μαντρί τα φοβισμένα και άβουλα «πρόβατα». Οι μεν τάζουν φονταμενταλισμό και οι δε κρατισμό. Οι μεν είναι έτοιμοι, αν χρειαστεί, να μοιράσουν «ευλογημένα» μαχαίρια (αντί για στυλό…) στις Εκκλησίες και οι δε «μολότοφ» στις πλατείες. Φτάνει μόνο να μην μας βάλουν «γραβάτα» οι Ευρωπαίοι και χάσουμε το «φακιόλι».
Και τι σύμπτωση! Και τότε και τώρα, οι σπουδαίοι Έλληνες φεύγουν στη Δύση. Άδειασε η Πόλη από τα φωτεινά μυαλά της εποχής που έφυγαν στην Ιταλία και συμμετείχαν στην Αναγέννηση. Χάθηκαν μέσα στους «Φράγκους» τα γονίδια των Ελλήνων που θα μπορούσαν να ξεκινήσουν τον Διαφωτισμό από  ην Κωνσταντινούπολη, τη Θεσσαλονίκη, τη Σμύρνη ή την Αθήνα. Όπως και σήμερα, που οι συμπολίτες μας δραπετεύουν από τους «τεκέδες» του ελληνικού κράτους για να πρωταγωνιστήσουν σε πανεπιστήμια, εργαστήρια, γραφεία εταιριών και σε οτιδήποτε δίνει δημιουργία στον άνθρωπο και στον πολιτισμό.
Αλλά και η στάση των Ευρωπαίων ούτε καλή είναι ούτε κακή. Αδιάφορη, στην πραγματικότητα, για το πολιτισμικό μας μέλλον. Κι αν ήταν άλλη η γεωγραφική μας θέση στον κόσμο, θα είχαμε από αιώνες χαθεί. Σαν εκείνο το κρατίδιο της Κομμαγηνής που λέει ο Σεφέρης.
Μόνο ένα καλό «timing» θα μας σώσει. Μια μοιραία σύμπτωση μέσα στον χρόνο που θα βρεθεί ένας πραγματικός «Έλληνας» από μας κι ένας σπουδαίος «Ευρωπαίος» από τους άλλους ν' απλώσουν τα χέρια και να σπάσουν με μια γροθιά το άθλιο ελληνικό κράτος.
Μια ζωή τρωγόμαστε με τα «ρούχα» μας. Μια με φακιόλια, μια με γραβάτες.
«Πάλι τα ίδια και τα ίδια θα μου πεις φίλε.
Όμως τη σκέψη του πρόσφυγα τη σκέψη του αιχμάλωτου τη σκέψη
του ανθρώπου σαν κατάντησε κι αυτός πραμάτεια
δοκίμασε να την αλλάξεις, δεν μπορείς.
Ίσως και να ‘θελε να μείνει βασιλιάς ανθρωποφάγων
ξοδεύοντας δυνάμεις που κανείς δεν αγοράζει…»

(Γιώργος Σεφέρης, «Τελευταίος Σταθμός», Cava dei Tirreni, 5 Οκτωβρίου ’44)
ΠΗΓΗ:

Ολόκληρο το νέο σχέδιο νόμου για την Παιδεία


 

 Ειδικότερα, για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση προβλέπονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:
• Η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων καταργείται.
• Απαγορεύεται η λειτουργία εσωτερικών φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών στα ιδιωτικά σχολεία.
• Τα φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών οφείλουν να καταθέτουν στις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων, απ’ όπου να προκύπτει ο αριθμός των τμημάτων και των μαθητών του κάθε τμήματος, οι ώρες διδασκαλίας κάθε μαθήματος και ο διδάσκων κάθε ώρας.
• Οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων και των κέντρων ξένων γλωσσών θα πρέπει να καταθέτουν στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αντίγραφα των συμβάσεων εργασίας που έχουν συνάψει με τους διδάσκοντες.
Στην τριτοβάθμια
Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση προβλέπονται, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:
• Οι φοιτητικές παρατάξεις αποκτούν εκ νέου σημαντικό ρόλο στη διοίκηση των ΑΕΙ.
• Καταργούνται τα Συμβούλια στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Στη σύνθεση των Συμβουλίων υπήρχαν επιφανείς Ελληνες πανεπιστημιακοί σε ξένα ΑΕΙ. Οι αρμοδιότητες των Συμβουλίων θα κατανεμηθούν στη Σύγκλητο, το Πρυτανικό Συμβούλιο, τον πρύτανη και τους αντιπρυτάνεις.
• Εκπρόσωποι φοιτητών θα συμμετέχουν σε Σύγκλητο, Κοσμητεία, Γενική Συνέλευση Τμήματος, Γενική Συνέλευση Τομέα.
• Οι φοιτητές θα ψηφίζουν για πρύτανη. Η ψήφος τους θα μετρά έως το 70% του συνόλου των ψήφων και θα συναρτάται με τη συμμετοχή των φοιτητών.
• Καταργείται η e-ψηφοφορία.
• Οι νυν πρυτάνεις θα πρέπει να διεξάγουν εκλογές με βάση το νέο σύστημα ψηφοφορίας έως τις 31/7/2016. Θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις εκλογές για μία επιπλέον θητεία τεσσάρων ετών.
• Τα 7μελή εκλεκτορικά σώματα για την εκλογή, εξέλιξη ή μονιμοποίηση πανεπιστημιακών διευρύνονται σε 11μελή ή 15μελή, ανάλογα με το μέγεθος του Τμήματος.
 Επισυνάπτεται ολόκληρο το νομοσχέδιο:
 Σχέδιο Νόμου για την Παιδεία

Σάββατο 23 Μαΐου 2015

Κατά της αριστείας, υπέρ της αξιοκρατίας


image 


Οι δηλώσεις του υπουργού παιδείας περί «ρετσινιάς της αριστείας» μπορεί να δημιούργησαν σάλο αντιδράσεων αλλά δεν ήταν παντελώς λανθασμένες. Η πόλωση που έχει επέλθει στην ελληνική κοινωνία κάνει υπέρμαχους και επικριτές του υπουργού να αντιμετωπίζουν το ζήτημα μονοδιάστατα και να αδυνατούν να κάνουν τις λεπτές διακρίσεις που απαιτείται. Άλλο είναι η αριστεία, άλλο η αξιολόγηση, άλλο η αξιοκρατία. Μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε καλύτερα τις διαφορές τους αν θέσουμε στο επίκεντρο της ανάλυσής μας τον άνθρωπο.
Ας ξεκινήσω από την απλή παραδοχή που κάνουν οι ανθρωπιστικές ψυχολογικές προσεγγίσεις: Οι άνθρωποι γεννιούνται με εγγενείς τάσεις για προσωπική ανάπτυξη, κατάκτηση προκλήσεων και ενσωμάτωση νέων εμπειριών σε μία συνεκτική αίσθηση εαυτού. Αυτές τις τάσεις μπορούμε να τις παρατηρήσουμε πολύ εύκολα στα μωρά και στον τρόπο που θέλουν να εξερευνήσουν το γύρω τους χώρο, να κάνουν τα πράγματα δικά τους, να πάνε ένα βήμα παραπέρα. Η κοινωνία με τη σειρά της μπορεί να γίνει αρωγός αυτής της προσπάθειάς τους ή μπορεί να σταθεί εμπόδιο. Στο οπλοστάσιό της για τον έλεγχο αυτών των τάσεων είναι κύρια η επιβράβευση και η τιμωρία.
Όταν η κοινωνία τιμωρεί αυτές τις εγγενείς τάσεις, το άτομο δεν εξελίσσεται ομαλά, έχει χαμηλά κίνητρα στη ζωή του και ελλιπή ευεξία. Το εντυπωσιακό είναι ότι ακόμα κι αν τις επιβραβεύσει, μπορεί τελικά να έχει το αντίστροφο από το επιθυμητό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, αν στο παιδί που διαβάζει με όρεξη προσφέρουμε το επιπλέον κίνητρο της προσφοράς ενός μεγάλου δώρου στο τέλος μίας επιτυχημένης μαθητικής χρονιάς, είναι πολύ πιθανό το παιδί να σταματήσει να διαβάζει με σκοπό τη μάθηση. Θα διαβάζει πλέον κυρίως λόγω του εξωγενούς κινήτρου που προσφέραμε. Όταν μάλιστα τελειώσει το σχολείο, θα έχει ελαττωμένο ενδιαφέρον για να διαβάσει ξανά, αφού δεν θα υπάρχει πλέον το κίνητρο του δώρου. Τα εξωγενή κίνητρα έχουν γενικά την επίπτωση ότι αποπροσανατολίζουν τον άνθρωπο από τις εγγενείς του τάσεις, γεγονός που στηρίζεται συστηματικά από ερευνητικά ευρήματα.
Η αριστεία, δηλαδή η επιβράβευση των «αρίστων» με μετάλλια, βραβεία, κύρος ή χρήματα, μπορεί κάλλιστα να έχει αυτή τη συνέπεια στους καλύτερους σε κάποιο τομέα. Αποσυνδέει τη συμπεριφορά τους από το πεδίο έκφρασης εγγενών τάσεων και τη συνδέει με εξωγενείς παράγοντες. Παράλληλα, αλλοτριώνει τη φύση των στόχων του ατόμου. Η προσπάθεια αυτοβελτίωσης και ανέλιξης μεταλλάσσεται σε μία προσπάθεια επίτευξης ενός συγκεκριμένου στόχου. Είναι τελείως διαφορετικό, για παράδειγμα, κάποιος να προσπαθεί να βελτιώνεται ως αθλητής ο ίδιος από το να προσπαθεί να είναι πρώτος σε μία συγκεκριμένη διοργάνωση. Ενώ η γενική προσπάθεια του ανθρώπου προς την εξέλιξη δεν μπορεί να γνωρίσει ποτέ μία συνολική και απόλυτη αποτυχία (παρά μόνο κάποια εμπόδια που πρέπει να υπερκεραστούν), η αποτυχία επίτευξης ενός συγκεκριμένου στόχου επίδοσης γίνεται πολύ πραγματική και έντονα αισθητή.
Η αποτυχία επίτευξης των στόχων αριστείας, κάτι που ακόμη και οι «άριστοι» βιώνουν κατά καιρούς, συνδέεται με την αυτοεκτίμηση των ανθρώπων. Οι άνθρωποι αναγκάζονται να αφήσουν κατά μέρος τις εγγενείς τους τάσεις και να κάνουν ό,τι χρειάζεται για να νιώθουν περήφανοι ή για να αποφεύγουν το πλήγμα στον εγωισμό τους σε περίπτωση αποτυχίας. Στο πεδίο του σχολείου, για παράδειγμα, οι μαθητές είτε διαβάζουν για να πετύχουν υψηλούς βαθμούς είτε στρέφουν το ενδιαφέρον τους σε εξωσχολικές δραστηριότητες. Δύσκολα πια διαβάζουν για τη δική τους προσωπική εξέλιξη. Μπαίνουν στο καλούπι που τους έχει φτιάξει η κοινωνία και δεν ακολουθούν το μονοπάτι της αυτοπραγμάτωσης, της πορείας τους δηλαδή προς την ικανοποίηση των εγγενών τάσεων τους. Όσο οι κοινωνικές προσδοκίες έχουν πρωτεύοντα ρόλο στην εξίσωση, η προοπτική της κοινωνικά κατασκευασμένης επιτυχίας ή αποτυχίας επικρατεί και τα άτομα αδυνατούν να ακολουθήσουν το δικό τους δρόμο.
Τι σημαίνει άραγε αυτό το γεγονός; Μήπως σημαίνει ότι δεν πρέπει καν να υπάρχει αξιολόγηση; Όχι βέβαια! Χωρίς αξιολόγηση και ανατροφοδότηση οι άνθρωποι δεν μπορούν να εξελιχθούν και να κυνηγήσουν τους στόχους που θέτουν οι ίδιοι για τους εαυτούς τους. Χρειάζεται η ανατροφοδότηση ώστε να έχουν εικόνα της παρούσας κατάστασής τους αλλά και μία προοπτική για την περαιτέρω βελτίωση τους. Χωρίς αξιολόγηση, οι άνθρωποι δεν μπορούν να βελτιωθούν στη βάση των προσωπικών τους κλίσεων και ταλέντων. Είναι απαραίτητη λοιπόν η πληροφόρηση, όχι τόσο για να χωρίσουμε τους ανθρώπους σε καλύτερους και χειρότερους αλλά κυρίως για να κάνουμε όλους τους ανθρώπους καλύτερους.
Είναι αυτονόητο βέβαια ότι δεν κάνουν όλοι οι άνθρωποι για όλες τις δουλειές. Εδώ ακριβώς υπεισέρχεται η έννοια της αξιοκρατίας. Πέρα από την αξιολόγηση που παρέχεται για τη βελτίωση του ανθρώπου, υπάρχει η πλευρά της αξιολόγησης που αφορά την καθοδήγηση και την τοποθέτησή του στη θέση που του ταιριάζει. Η αξιοποίηση αυτής της πλευράς της αξιολόγησης από την κοινωνία δεν γίνεται με σκοπό να επιβραβεύσει τους «άξιους», αλλά με σκοπό να παρέχει την ανατροφοδότηση που χρειάζεται ώστε οι άνθρωποι να αναπτύσσουν τις εγγενείς τους τάσεις στη θέση και στην κατεύθυνση που τους αρμόζει. Εκεί θα είναι πιο ευτυχισμένοι αλλά και πιο παραγωγικοί προς όφελος της κοινωνίας.
Τελικά, όλοι οι άνθρωποι μπορούν να προσφέρουν, ο καθένας με βάση τις κλίσεις και τα ταλέντα του. Η αριστεία, ως μηχανισμός που επιβραβεύει τους άριστους, αποπροσανατολίζει τόσο αυτούς που επιβραβεύονται όσο και αυτούς που στερούνται της επιβράβευσης. Είναι σαφές ότι η αριστεία πρέπει να εκλείψει. Η αξιολόγηση, από την άλλη, είναι απαραίτητη ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να αναπτύσσουν τα διαφορετικά ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους, κυρίως με βάση τους στόχους που θέτουν οι ίδιοι οι αξιολογούμενοι. Τέλος, η αξιοκρατία είναι αναγκαία ως κοινωνικό σύστημα ώστε να υποβοηθά αυτή τη διαδικασία με το να ωθεί όλους τους ανθρώπους στην κατεύθυνση που τους ταιριάζει.
Όσοι αδυνατούν να δουν πέρα από τα βραβεία, την προβολή της αριστείας και του κύρους που τη συνοδεύει είναι πολύ πιθανόν να έχουν αποπροσανατολιστεί από τις εγγενείς τους τάσεις και να έχουν ήδη δαμαστεί από τις επιταγές της κοινωνίας. Όσοι από την άλλη φοβούνται την αξιολόγηση και δεν επιθυμούν την αξιοκρατία, έχουν συστηματικά πληγεί από ένα σύστημα που δεν τους άφησε ποτέ να ακολουθήσουν τις εγγενείς τους τάσεις. Τα αντίθετα στρατόπεδα κονταροχτυπιούνται, αλλά κανείς δε συνειδητοποιεί ότι και από τη μία η αριστεία πρέπει να εκλείψει και από την άλλη πρέπει η αξιοκρατία να εμπεδωθεί. Αυτή είναι η βασική οδός για τη σωστή μεταρρύθμιση στην παιδεία, για την ανάπτυξη του ανθρώπου και της κοινωνίας.
ΠΗΓΗ:  Athens Voice

«Μυεί» τους Γάλλους στις ελληνικές πολυφωνίες


 

"Πάντρεψε" δύο μεγάλες της αγάπες, την ιατρική που τη σπούδασε, και τη μουσική που την "κουβαλούσε" στην ψυχή της, από τότε που αντίκρισε τον κόσμο. Σήμερα, η Ξανθούλα Ντακοβάνου, τραγουδίστρια, συνθέτης και στιχουργός, που ζει στη Γαλλία, "θεραπεύει" με τη βελούδινη φωνή της... ψυχές και συστήνει την ελληνική παραδοσιακή μουσική στο φιλόμουσο ευρωπαϊκό κοινό- και όχι μόνο.
"Εγώ ξεκίνησα να γίνω γιατρός κι ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στην Ιατρική. Το τραγούδι μού προέκυψε στην πορεία. Στράφηκα αρχικά προς τα παραδοσιακά γιατί νομίζω πως, υποσυνείδητα, ήθελα να συνδέσω πάλι τη γενιά μου με τα 'πάτρια', μετά τον ξεριζωμό του εμφυλίου. Στην πορεία, ανακάλυπτα όλο και περισσότερο αυτό το υπέροχο ρεπερτόριο, που με στοίχειωσε με τη δύναμη και την αυθεντικότητά του. Επίσης, για την ιδιαίτερη εκφραστικότητα που έχει σε επίπεδο φωνής. Τα μελίσματα, οι λυγμοί, το χρώμα της φωνής, η επικοινωνία με την ψυχή..." λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, από το Παρίσι, η Ξανθούλα Ντακοβάνου.
ΠΗΓΗ:  amna logo