Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2017

Από σήμερα ξεκινούν οι εκδηλώσεις για το νεομάρτυρα Άγιο Γεώργιο, πολιούχο των Ιωαννίνων

Από σήμερα Δευτέρα 16/01/2017 ξεκινούν οι εκδηλώσεις για τον εορτασμό της μνήμης του νεομάρτυρα Αγίου Γεωργίου, πολιούχου των Ιωαννίνων. Στις 4 το απόγευμα η περιφορά της εικόνας του αγίου από το σπίτι του μέχρι την κεντρική πύλη του Κάστρου και κατόπιν, στην εκκλησία της πλατείας Πάργης. Εκεί, θα τελεστεί εσπερινός με αρτοκλασία.
Την Τρίτη 17/01/2017, το πρωί θα τελεστεί όρθρος και στις10:30΄ θα ξεκινήσει η λιτανεία των λειψάνων του αγίου μέχρι τη μητρόπολη. Την ίδια μέρα στις 18:00΄ θα τελεστεί αρχιερατικός εσπερινός.

Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2017

Αυτοί που "διέλυσαν" το Ολοήμερο σχολείο παριστάνουν ότι ενδιαφέρονται για το πού θα αφήνουν τα παιδιά τους οι γονείς μέχρι τις 8 μμ

13 Ιανουαρίου 2017
Αυτοί που "διέλυσαν" το Ολοήμερο σχολείο παριστάνουν ότι ενδιαφέρονται για το πού θα αφήνουν τα παιδιά τους οι γονείς μέχρι τις 8 μμ!!
        
             
            Συνεχίζοντας την χωρίς συγκεκριμένο σχέδιο και χωρίς όραμα, πολιτική της κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, η αναπληρώτρια υπουργός κοινωνικής αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου, "ξεδίπλωσε" και αυτή το προσωπικό της όραμα για τον χώρο της Παιδείας, προσπαθώντας να πείσει την ελληνική κοινωνία πως μετά τις σπουδαίες παρεμβάσεις της στον τομέα βασικής ευθύνης της (μαρμελάδες στους πεινασμένους, γεμιστά στους φτωχοποιημένους και πίττες στους ενδεείς...), ήρθε η ώρα και των σχολείων να έρθουν σε επαφή με τις "πρωτοποριακές" της ιδέες!!
            Η Υπουργός της Κυβέρνησης που διέλυσε το Ολοήμερο σχολείο οδηγώντας χιλιάδες εκπαιδευτικούς στην ανεργία και χιλιάδες μαθητές εκτός των ολοήμερων δομών, για να υλοποιήσει τις μνημονιακές της υπογραφές και δεσμεύσεις, εμφανίζεται να ενδιαφέρεται για την ελληνική οικογένεια που δεν έχει πού να αφήσει το παιδί της μέχρι τις 8 το βράδυ!!
            Παραλείπει βέβαια να "ανησυχήσει" για το πού αφήνει η ελληνική οικογένεια το παιδί της που ως προνήπιο δεν βρίσκει θέση στο δημόσιο νηπιαγωγείο! Για το πώς θα προετοιμαστεί σωστά για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας το παιδί σχολικής ηλικίας που καταργήθηκε ο σταθερός  δάσκαλος του ολοήμερού του, που απομακρύνθηκαν οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που το έφερναν σε επαφή με διάφορα εκπαιδευτικά αντικείμενα και που καταργήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου του! Παραλείπει επίσης να "ανησυχήσει" για τα χιλιάδες παιδιά με ειδικές ανάγκες που είναι χωρίς παράλληλη στήριξη καθώς και για τις οικογένειές τους!
            Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δεν διακατέχεται από λογικές στείρας άρνησης των πάντων ούτε από ιδεοληπτικές εμμονές πως τα προγράμματα που προέρχονται από χρηματοδοτήσεις μέσω ΕΣΠΑ πρέπει να εξοστρακιστούν από την ελληνική πραγματικότητα. Πιστεύουμε επίσης ότι οι δομές των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) των Δήμων, έχουν να προσφέρουν και χρειάζονται βελτίωση και όχι κατάργηση. Είναι ξεκάθαρο βέβαια πως δεν αποτελούν εκπαιδευτικές δομές και δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με το έργο του σχολείου.
            Η δήθεν πρόταση λειτουργίας των δομών ΚΔΑΠ σε συνέχεια του "κουτσουρεμένου" ολοήμερου σχολείου των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, δημιουργεί βάσιμες υποψίες πως ίσως στο μυαλό κάποιων υπάρχει η σκέψη μελλοντικής αντικατάστασης του ολοήμερου προγράμματος του σχολείου από δομές απασχόλησης παιδιών, σε συνεργασία με τους ΟΤΑ, με προσωπικό υποαπασχολούμενο, ελαστικά εργαζόμενο, διορισμένο με διαδικασίες που καμία σχέση δεν έχουν με τον αδιάβλητο τρόπο διορισμού στην εκπαίδευση, με πρόταξη της εντοπιότητας και στήριξη της με επιπλέον μοριοδότηση για τους δημότες της κάθε περιοχής ώστε να εξασφαλίζουν και οι τοπικοί άρχοντες μεγαλύτερη εκλογική πελατεία...
            Η συγκεκριμένη πρόταση της αναρμόδιας για θέματα εκπαίδευσης, υπουργού Θεανώς Φωτίου είτε οφείλεται σε άγνοια των συνεπειών που μπορεί να έχει η εφαρμογή της (καθαριότητα σχολείων, φύλαξη των σχολικών χώρων κλπ) είτε σε προπομπό σκέψεων για ένα άλλο τοπίο στην εκπαίδευση, είναι απαράδεκτη, ανεφάρμοστη και επικίνδυνη. Ακόμα και αν δεν έχει τέτοιου είδους προθέσεις είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα πολιτικής λογικής και λειτουργίας όπου ο κάθε κυβερνητικός αξιωματούχος χωρίς καμία συζήτηση εξαγγέλλει κυριολεκτικά ότι του κατεβάσει το κεφάλι...
            Ζητάμε να σταματήσει άμεσα κάθε συζήτηση "άσχετων" με την εκπαιδευτική διαδικασία παραγόντων για σοβαρά ζητήματα της εκπαίδευσης. Ζητάμε από τον Υπουργό Παιδείας να ξεκαθαρίσει την επίσημη κυβερνητική άποψη για το θέμα.
            Οι εκπαιδευτικοί δεν θα επιτρέψουμε στους πιστούς υπηρέτες των μνημονίων για δημοσιονομικούς και μόνο λόγους να επιβάλλουν στρατηγικές που θα εξαφανίζουν τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου και θα το μετατρέπουν από θεσμό αγωγής σε θεσμό απλής φύλαξης επειδή υπάρχει δυνατότητα εξεύρεσης χρημάτων μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ!
               
 
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε

ΠΕΚ: Ποια είναι τα φαντάσματα της Νέας Δημοκρατίας;

      Η πρόσφατη ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας περί «εκπαιδευτικών – φαντασμάτων» κατέδειξε με έκδηλο τρόπο την αντιεκπαιδευτική αντίληψη της συντηρητικής παράταξης. Εκφράστηκε δυστυχώς για μια ακόμη φορά η βαθιά προκατάληψη του κόμματος αυτού απέναντι στον κλάδο των εκπαιδευτικών. Και η πολιτική προκατάληψη είναι η πιο βαριά μορφή προκατάληψης, γιατί ο πολιτικός λόγος ως ο κατ’ εξοχήν δημόσιος λόγος εκ της συστάσεώς του και εκ της λειτουργίας του θα έπρεπε να έχει παιδαγωγικό και όχι αντιπαιδαγωγικό περιεχόμενο.
      Και αν ήταν η ανακοίνωσή της προϊόν ασύγγνωστης άγνοιας ή ελαφριάς προχειρότητας, θα έπρεπε να εκφράσει μεταμέλεια ζητώντας συγγνώμη. Αλλά είναι δυνατόν να μη γνωρίζει ένα κόμμα τη θεσμική ύπαρξη των ωρομισθίων εκπαιδευτικών; Είναι δυστύχημα για τη δημόσια εκπαίδευση και για τον κόσμο των δεκάδων χιλιάδων των εκπαιδευτικών να έχει να αντιμετωπίσει από τη μια πλευρά το λαϊκισμό και τη δημαγωγία του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και από την άλλη τον κυνισμό και την εμπάθεια της Ν.Δ.
      Αντί τα πολιτικά κόμματα να εκδηλώνουν την στήριξή τους με συγκεκριμένο τρόπο στους εκπαιδευτικούς της χώρας στο πολύ δύσκολο και πολυσύνθετο παιδαγωγικό και μορφωτικό  έργο τους, δεν χάνουν την ευκαιρία να τους απαξιώνουν χωρίς να έχουν τη στοιχειώδη αίσθηση της μεγάλης ευθύνης και του πολυσήμαντου ρόλου των εκπαιδευτικών.
      Η ανακοίνωση της Ν.Δ. αποτυπώνει με εύγλωττο και αποκαλυπτικό τρόπο το βαρύ παρελθόν της απέναντι στους εκπαιδευτικούς και δυστυχώς καταδεικνύει και την έλλειψη αυτοκριτικής ακόμα και όταν το λάθος της είναι καταφανές και άκρως προσβλητικό.
      Τα φαντάσματα «δεν βγαίνουν» στον κόσμο της εκπαίδευσης, ακριβώς γιατί εδώ εκφράζονται οι αξίες  της γνώσης και της αγωγής και τα οράματα της παιδείας και της μόρφωσης. Ας αναζητήσει η Ν.Δ. τον κόσμο των φαντασμάτων στο συντηρητισμό της πολιτικής της αντίληψης και στην αντιεκπαιδευτική νοοτροπία της, που δεν της επιτρέπουν ούτε καν να αναγνωρίσει το συγκεκριμένο λάθος της. 

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ)

Μεγάλη ανατροπή στην Παιδεία - Αλλάζουν όλα στο Λύκειο και τις Πανελλαδικές

Η ΤΕΛΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Μεγάλη ανατροπή στην Παιδεία - Αλλάζουν όλα στο Λύκειο και τις Πανελλαδικές
Της Χαράς Καλημέρη
Ριζικές αλλαγές στη δομή του Λυκείου με στόχο την αναβάθμιση του Απολυτηρίου το οποίο θα αποτελεί «διαβατήριο» για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από το 2020, προβλέπει η πρόταση της Επιτροπής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής που παρουσιάζει η «ΗτΣ».
Ο αριθμός των μαθημάτων στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου θα μειωθεί σημαντικά -σήμερα διδάσκονται 18 μαθήματα στη Β΄ Λυκείου και 15 στη Γ’ Λυκείου τα οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, θα μειωθούν σχεδόν κατά το ήμισυ, ενώ η εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο θα γίνεται με βάση τον βαθμό του Απολυτηρίου, ο οποίος θα διαμορφώνεται σε ποσοστό 80% από τα δύο τετράμηνα της Γ΄ τάξης, δηλαδή τον αποκαλούμενο «προφορικό» βαθμό και κατά 20% από τη συμμετοχή των υποψηφίων σε τελικές εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα.
Επίσης, προτείνονται η δημιουργία κοινής Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου και Επαγγελματικού Λυκείου με πολυκλαδικό χαρακτήρα, καθώς και σημαντικές αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών της Β΄ και Γ΄ τάξης με ενοποίηση των διδακτικών αντικειμένων, αύξηση των ωρών διδασκαλίας π.χ. ένα συνεχές δίωρο αντί για μία σχολική ώρα των 45 λεπτών, καθιέρωση εκπόνησης μιας εκτεταμένης εργασίας και ένταξη δραστηριοτήτων πολιτιστικού, αθλητικού ή και κοινωνικού χαρακτήρα.
Μεγάλη ανατροπή στην Παιδεία - Αλλάζουν όλα στο Λύκειο και τις Πανελλαδικές
Οι βασικές αλλαγές

Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2017

Το περιουσιολόγιο έρχεται και θα φέρει νέους φόρους

Ακίνητα, αυτοκίνητα, σκάφη, μετρητά, καταθέσεις, πλάκες χρυσού, μετοχές, ομόλογα, έντοκα γραμμάτια, συμμετοχές σε πάσης μορφής επιχειρήσεις, εταιρικά μερίδια, μερίδια αμοιβαίων κεφαλαίων, ακόμη και… άλογα ιπποδρόμου που τυχόν κατέχουν θα πρέπει να δηλώνουν οι φορολογούμενοι στο νέο ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο της εφορίας.
Οπως προκύπτει από το δημοσιευθέν κείμενο προκήρυξης του έργου, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων προγραμματίζει να

Ψηφίστε ΝΑΙ για όλους τους Αντετοκούνμπο. Ψηφίστε ναι στο μέλλον.

Του Γιώργου Δημακόπουλου*
Στο Τwitter των Μilwaukee Βucks το σύνθημα για το all star game είναι Παραλλάσσοντας το σύνθημα των Μilwaukee Βucks, «Vote Greek, vote Giannis» και «κάντε rt για να είναι ο Γιάννης ο πρώτος έλληνας σε all star game» και στο site τους είναι «Vote antetokounmpo, Vote the future».
Αν ο Γιάννης δεν είχε νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία και δεν είχε πάρει την ελληνική υπηκοότητα κόντρα στους ελληναράδες πολιτικούς, οι milwaukee bucks τώρα θα τουίταραν «vote Νigeria, vote giannis». Μέχρι τότε οι Αντετοκούνμπο εξαιτίας της ελληνικής εθνικιστικής παθογένειας δεν ήταν Έλληνες πολίτες, ήταν πολίτες χωρίς χαρτιά, χωρίς υπηκοότητα.
Η μεγάλη κόρη μας Κ. έφυγε για Βέλγιο μόλις έγινε 18, θέλει να μείνει εκεί, έρχεται και μας βλέπει μία φορά το χρόνο, είναι μία από τους 400 χιλ. νέους Έλληνες μετανάστες που μετακόμισαν στο εξωτερικό και η κυβέρνηση τούς αρνείται το δικαίωμα επιστολικής ψήφου. Αιτήθηκε τη βελγική υπηκοότητα, θα την αποκτήσει του χρόνου που θα συμπληρώσει 5 χρόνια διαμονής από την αίτησή της. Πριν 3 μήνες έληξε η σύμβαση στη δουλειά της και τώρα το βελγικό κράτος της χορηγεί επίδομα ανεργίας και της προτείνει θέσεις εργασίας. Δεν είναι εύκολα, αλλά έχει κάπου να στηριχθεί.
Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο γεννήθηκε

Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017

Προσλήψεις 217 αναπληρωτών εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ71, ΠΕ70.50, ΠΕ70 & ΠΕ60.50 σε ΣΜΕΑΕ-ΤΕ σχολ. έτους 2016-2017


proslsme

13-01-17 Προσλήψεις 217 αναπληρωτών εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ71, ΠΕ70.50, ΠΕ70 & ΠΕ60.50 σε ΣΜΕΑΕ-ΤΕ σχολ. έτους 2016-2017
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για το σχολικό έτος 2016-2017 προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές 63 εκπ/κοι των κλάδων ΠΕ71 & ΠΕ70.50, 122 του κλάδου ΠΕ70-Δασκάλων και 32 του κλάδου ΠΕ60.50 για την απασχόληση στις ΣΜΕΑΕ και στα Τμήματα Ένταξης .
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Α/θμιας Εκπ/σης για ανάληψη υπηρεσίας από τη Δευτέρα 16 έως και την Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2017 και θα τοποθετηθούν με απόφαση του οικείου Δ/ντη Εκπ/σης σε κενές θέσεις των σχολικών μονάδων της περιοχής που προσλήφθηκαν μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους. 
Ο ονομαστικός πίνακας ΣΜΕΑΕ ΠΕ71 ΠΕ61
Ο ονομαστικός πίνακας ΣΜΕΑΕ ΠΕ70

Προσλήψεις 204 αναπληρωτών εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ70 & ΠΕ60

daskaladim 400
13-01-17 Προσλήψεις 204 αναπληρωτών εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ70 & ΠΕ60
 Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για το σχολικό έτος 2016-2017 προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές 166 εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ70-Δασκάλων και 38 εκπ/κοι του κλάδου ΠΕ60-Νηπιαγωγών για τη στελέχωση των σχολικών μονάδων της Α/θμιας Εκπ/σης με πιστώσεις τακτικού προϋπολογισμού και με πιστώσεις ΕΣΠΑ [Πράξεις: «Ενιαίου Τύπου Δημοτικό Σχολείο» και «Ενίσχυση Προσχολικής Εκπαίδευσης» του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020».]
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας από τη Δευτέρα 16 έως και την Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2017 και θα τοποθετηθούν με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης σε σχολικές μονάδες της περιοχής που προσλήφθηκαν μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.
Ο πίνακας σε μορφή xls

Εργασιακό: με το βλέμμα στον 21ο αιώνα ή στους παρελθόντες;

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΣ 

Αρκετοί τον προηγούμενο αιώνα προέβλεπαν ότι οι τεχνολογικές αλλαγές θα οδηγούσαν σε απασχόληση για όλους και μείωση χρόνου -15ωρο εβδομαδιαία- εργασίας. Είχαν δίκιο; κι αν ναι γιατί διαψεύστηκαν; Πράγματι η τεχνολογική και επιστημονική πρόοδος μπορούσε και μπορεί να επιφέρει αυτά τα θετικά αποτελέσματα. Η μη παραγωγική όμως οικονομία και οι πολιτικο-ηθικές επιλογές στην πορεία των μεταπολεμικών κοινωνιών τα εμπόδισαν και δυστυχώς υψώνουν και σήμερα τείχη παρά την εκτίναξη της ανεργίας και την παρατεταμένη κρίση.
Πράγματι υπάρχει υπερδιόγκωση θέσεων σε μη παραγωγικούς τομείς: Σύμβουλοι διοίκησης, επαγγελματίες manager, εταιρείες οικονομικών εργασιών, security κλπ δηλαδή θέσεις όχι στον τομέα των υπηρεσιών αλλά σε ένα κοστοβόρο σύστημα διοίκησης βιομηχανιών,  δημόσιων ή ιδιωτικών δραστηριοτήτων. Αυτές οι περιττές -εν πολλοίς- θέσεις έχουν υπερ-τριπλασιαστεί εδώ αλλά και παγκόσμια. Αντίθετα οι θέσεις στον αγροτικό τομέα ή οι αναγκαίες στον κοινωνικό ρόλο του κράτους έχουν συρρικνωθεί και η ωφέλεια από την αυτοματοποίηση στην παραγωγή αντί να διαχυθεί ή να επιστρέψει, όχι μόνο με καλύτερες αμοιβές αλλά και, με περισσότερο ελεύθερο χρόνο χάνεται στους επαγγελματίες μεσάζοντες. 
Αυτή η κατάσταση μαζί με το καταναλωτικό πρότυπο και τις μη παραγωγικές θέσεις για την "δημιουργία" ποικιλίας προϊόντων που θα μας κάνουν "ευτυχισμένους" παρά το γεγονός ότι δεν έχουμε ούτε την δυνατότητα αγοράς αυτών, ούτε την ανάγκη τους -ευτυχώς- για να ζήσουμε αλλά δυστυχώς μας "πληγώνει" ψυχολογικά η μη απόκτησή τους, είναι μία κρίσιμη αρνητική διάσταση των αγορών που ήρθαν να μας σώσουν από τις "άσκοπες  θέσεις εργασίας" -στη διανομή- αλλά απέδειξαν ότι τους ενδιέφερε το tele-marketing και όχι η παραγωγή!
Επομένως εδώ και αριστερά: είναι δυνατόν να μιλάμε για εργασιακό δίκαιο χωρίς σαφή παραγωγική κατεύθυνση; ποιο εργασιακό για ποιό μοντέλο παραγωγής; το χθεσινό, το σημερινό ή το μελλοντικό και με ποιό επιδιωκόμενο; 
Άνευ πυξίδας και βάσης σε αυτά είναι προφανές ότι εκ των πραγμάτων είναι αναχρονιστική η όποια παρέμβαση στο εργασιακό και πολύ πριν από την κρίση, δηλαδή από τον χρόνο και το βάθος που έφεραν την κρίση. Και βέβαια θα πεί κάποιος: και τι μας λες εσύ τώρα, ποιος είσαι; Δηλαδή όπως θα έλεγε κι ένας κήνσορας σε κάποια εκπομπή επειδή πρέπει να "επιβάλλεται" σιωπή σε ότι διακρίνει επί της ουσίας: το χρήσιμο, το ωφέλιμο, το αναγκαίο και αποδοτικό  και μή; γιατί αν εξαφανίζονταν οι νοσηλευτές, οι δάσκαλοι, οι οδοκαθαριστές και επικρατούσε η ορθοδοξία των "βάστα Γερουν" είναι βέβαιο ότι οι επιπτώσεις θα ήταν άμεσες, έντονες και καταστροφικές. Άν όμως εξαφανιζόταν ένα στρώμα γραφειοκρατών και άχρηστων "επαγγελματιών" τίποτε δεν θα συνέβαινε. Αντίθετα οι ηθικοπλαστικοί μύθοι μιας άρχουσας παρακμιακής και παρασιτικής τάξης εδώ ή των ολοκληρωμένων του "υγιούς" και όχι νόθου καπιταλισμού αλλού θα κατέρρεαν.
Αυτό είναι το πολιτικό και ηθικό θέμα: η απελευθέρωση των παραγωγικών δυνάμεων και η διαχείριση της γνώσης για το γενικό συμφέρον, δηλαδή μεταρρυθμίσεις για την παραγωγική οργάνωση, ανάπτυξη και αλλαγή που δίνουν συνθήκες πραγμάτωσης οραμάτων και προοπτικής ουσιαστικής ζωής για τους πολίτες -συνεκτιμώντας την πρόβλεψη  στην Ιαπωνία ότι μετά το 2030 το 50% περίπου των σημερινών θέσεων εργασίας θα αντικατασταθεί από ρομπότ. Από την οπτική αυτή είναι σαφές ότι η κυβερνητική παρέμβαση είναι ανιστόρητη ειδικά για τις αρχές της σύγχρονης, εναλλακτικής αριστεράς, των υγιών κοινωνικών δυνάμεων προόδου και ουσιαστικής εξόδου από μνημόνια, χωρίς εξαρτήσεις και υποθηκεύσεις της ζωής και του μέλλοντος!

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

Κλειστά θα παραμείνουν και αύριο Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017 τα σχολεία

Κλειστά θα παραμείνουν και αύριο Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017 τα σχολεία όλων των βαθμίδων στο Δήμο Ιωαννιτών.
Κλειστά επίσης θα είναι τα σχολεία και στους Δήμους Βορείων Τζουμέρκων, Ζαγορίου, Ζίτσας και  Κόνιτσας.

ΑΔΕΔΥ: Υπεράσπιση του κινήματος ενάντια στους πλειστηριασμούς

pleistiriasmoi
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΥΣ
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. έχει και στο παρελθόν καλέσει τους εργαζόμενους να συμμετέχουν στο κίνημα ενάντια στους πλειστηριασμούς και την υπεράσπιση της λαϊκής κατοικίας – περιουσίας. Ένα κίνημα που συνεχίζει να δυναμώνει και δεν επιτρέπει, μέχρι σήμερα, σε Κυβέρνηση-Ευρωπαϊκή Ένωση-τραπεζίτες να υλοποιήσουν την πολιτική της απελευθέρωσης των πλειστηριασμών και της αρπαγής της λαϊκής κατοικίας και περιουσίας.
Απέναντι σε αυτό το καθημερινά διογκούμενο κίνημα έχει ήδη ξεκινήσει μια επιχείρηση εκφοβισμού και καταστολής. Στη Θεσσαλονίκη κατατέθηκε αυτεπάγγελτη μήνυση που στηρίχθηκε σε ανώνυμη και παντελώς αόριστη καταγγελία, για την οποία η Εισαγγελία Θεσσαλονίκης διέταξε, ως μη όφειλε, προκαταρκτική εξέταση.
Κλήση για «παροχή εξηγήσεων εντός 48 ωρών» για τη συμμετοχή τους στις λαϊκές κινητοποιήσεις έλαβαν τα  μέλη του κινήματος ενάντια στους πλειστηριασμούς και του ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ, ο Ηλίας Σμήλιος, δάσκαλος, πρώην μέλος του Δ.Σ. της ΔΟΕ, πρώην μέλος του Γ.Σ. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. και ο Ζήσης Κλεισιάρης, δικηγόρος,  πρώην μέλος του Δ.Σ. του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.:
·        θεωρεί πως κάθε απόπειρα εκφοβισμού ή σπίλωσης αγωνιστή του κινήματος  ενάντια στους πλειστηριασμούς και την υπεράσπιση της λαϊκής κατοικίας – περιουσίας στρέφεται ενάντια σε όλους τους αγωνιζόμενους εργαζόμενους και πολίτες της χώρας,
·        απαιτεί τη διακοπή της προκαταρκτικής εξέτασης και την άρση κάθε δίωξης εναντίον μελών του ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Απαράδεκτη δήλωση του τομέα Παιδείας της Ν.Δ. για τους εκπαιδευτικούς της χώρας

ekpaideysi
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Απαράδεκτη δήλωση του τομέα Παιδείας της Ν.Δ. για τους εκπαιδευτικούς της χώρας!!!
Για άλλη μια φορά, τις τελευταίες μέρες, στο στόχαστρο της Νέας Δημοκρατίας μπήκε το Δημόσιο Σχολείο και οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί της χώρας μας. Ο τομέας Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας (με σχετική ερώτηση στη Βουλή) «καταγγέλλει»,  χωρίς κανένα στοιχείο, ότι στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας υπάρχουν εκπαιδευτικοί «φαντάσματα».
Οι υπεύθυνοι του τομέα Παιδείας της Ν.Δ., η αξιωματική αντιπολίτευση  και το σύνολο του πολιτικού συστήματος της χώρας θα πρέπει να γνωρίζουν καλά πως η Δημόσια Εκπαίδευση, ιδιαίτερα στα χρόνια των Μνημονίων, κρατιέται όρθια χάρη στην αυταπάρνηση, το φιλότιμο και την ευσυνειδησία των δημόσιων εκπαιδευτικών, μόνιμων και αναπληρωτών.
Δεν αποτελεί έκπληξη η στόχευση της Ν.Δ. συνολικά στον Δημόσιο Τομέα και ιδιαίτερα στη δημόσια εκπαίδευση.  Αποτελεί δείγμα της νεοφιλελεύθερης αντίληψής τους και της εμμονής τους να συρρικνώσουν τον Δημόσιο Τομέα και κατ’ επέκταση και το δημόσιο σχολείο οδηγώντας το στην ιδιωτικοποίηση και στην εμπορευματοποίηση της γνώσης. Κανένας βέβαια δεν ξεχνά τις απολύσεις των χιλιάδων εκπαιδευτικών από τις δομές της Τεχνικής Εκπαίδευσης, που έγιναν εν μία νυκτί, από την Κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ.
H Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καταγγέλλει τον τομέα Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας που καταφέρεται συκοφαντικά απέναντι στους εκπαιδευτικούς της Δημόσιας Εκπαίδευσης της χώρας μας. Το Δημόσιο Σχολείο δεν έχει ούτε «φαντάσματα» ούτε «ξωτικά» παρά μόνο εκπαιδευτικά κενά με ανάγκη άμεσων μόνιμων διορισμών, έπειτα από πολλά χρόνια αδιοριστίας.
H Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., παράλληλα, καταγγέλλει την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, η οποία συνεχίζει να εφαρμόζει τις μνημονιακές πολιτικές, οδηγώντας στην απόλυση περισσότερους από 3.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λόγω των περικοπών που έκανε. Ο Υπουργός Παιδείας, μάλιστα, ο οποίος για μία ακόμη σχολική χρονιά δεν πραγματοποίησε τους αναγκαίους διορισμούς στην Εκπαίδευση, ομολόγησε πρόσφατα ότι η «υλοποίηση των επιταγών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΔΝΤ και του ΟΟΣΑ είναι προϋπόθεση για τους όποιους μελλοντικούς διορισμούς στην Εκπαίδευση». Ταυτόχρονα τόσο ο σημερινός όσο και ο προηγούμενος Υπουργός Παιδείας ενέπαιζαν και συνεχίσουν να εμπαίζουν 150.000 άνεργους εκπαιδευτικούς, εξαγγέλλοντας κάθε τόσο 20.000 μόνιμους διορισμούς οι οποίοι  δεν υλοποιούνται ποτέ.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. απαιτεί, τέλος, από την Κυβέρνηση να προχωρήσει τώρα στην κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό με μόνιμους διορισμούς.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

ΑΔΕΔΥ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ για τις προσλήψεις στο Δημόσιο

proslipsis
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
για τις προσλήψεις στο Δημόσιο
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., με αφορμή δημοσιεύματα του Τύπου, αλλά και την ερώτηση στη Βουλή της Νέας Δημοκρατίας για δήθεν διόγκωση του Δημοσίου Τομέα με χιλιάδες προσλήψεις που έγιναν, επισημαίνουμε τα εξής:
1.     Στα χρόνια των μνημονίων, δηλαδή από το 2009 μέχρι σήμερα, ο αριθμός των μόνιμων Δημοσίων Υπαλλήλων (τακτικό προσωπικό) στη χώρα μας μειώθηκε κατά 130.000 υπαλλήλους. Συγκεκριμένα από 693.000 που ήταν το 2009 σήμερα είναι 563.000. Αυτό μεταφράζεται σε συνολική μείωση που υπερβαίνει το 20%.
2.     Η αποχώρηση δεκάδων χιλιάδων υπαλλήλων, χωρίς να γίνουν παρά ελάχιστες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, δημιούργησε τεράστια προβλήματα στη λειτουργία του Δημόσιου Τομέα και ιδιαίτερα στους τομείς του Κοινωνικού Κράτους. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Εκπαίδευση αποχώρησαν 30.000 εκπαιδευτικοί και δεν προσελήφθη ούτε ένας μόνιμος, στην Υγεία λείπουν 20.000 νοσηλευτές και 6.000 γιατροί και η ίδια κατάσταση επικρατεί στα ασφαλιστικά ταμεία, στους ελεγκτικούς μηχανισμούς και σε όλα τα Υπουργεία.
3.     Με δεδομένη αυτή την κατάσταση, η οποία έχει σοβαρές συνέπειες στην εξυπηρέτηση του πολίτη, είναι τουλάχιστον προκλητικό να μιλούν για «διόγκωση» εκείνοι που τα προηγούμενα χρόνια κατήργησαν φορείς και οργανισμούς του Δημοσίου, έθεσαν εργαζόμενους σε διαθεσιμότητα και απέλυσαν Δημόσιους Υπαλλήλους. Μεγαλύτερη, δε, πρόκληση αποτελεί η πρόσφατη δημόσια τοποθέτηση του αρχηγού της Νέας Δημοκρατίας ότι θα απολύσει Δημοσίους Υπαλλήλους οι οποίοι θα έχουν θετικές δικαστικές αποφάσεις πρόσληψης.
4.     Με βάση τα παραπάνω η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, η οποία υλοποιεί ακριβώς το ίδιο πρόγραμμα με τις προηγούμενες Κυβερνήσεις για παραπέρα συρρίκνωση του Δημόσιου Τομέα, να σταματήσει να εμπαίζει χιλιάδες συμβασιούχους, εκπαιδευτικούς, νοσηλευτές, γιατρούς, εργαζόμενους στους Δήμους κτλ για «δήθεν» μόνιμες προσλήψεις τις οποίες εξαγγέλλει, αλλά δεν υλοποιεί ποτέ. Να προχωρήσει τώρα σε άμεσες μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στο Δημόσιο με έμφαση στους τομείς της Εκπαίδευσης, της Υγείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης και της Αυτοδιοίκησης, που καταρρέουν λόγω έλλειψης προσωπικού.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ

Το νέο ΚΥΣΠΕ

7
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Νέο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Κ.Υ.Σ.Π.Ε.)  συγκροτήθηκε, με αποφαση που υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, μετά τις τελευταίες εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
Ειδικότερα το νέο ΚΥΣΠΕ, έχει ως εξής:
Α. ΤΑΚΤΙΚΑ ΜΕΛΗ
1. Νίκας Λεωνίδας, Διευθυντής της Διεύθυνσης Π.Ε. Πειραιά, ως πρόεδρος.
2. Αντωνίου Αλέξανδρος, Διευθυντής της Διεύθυνσης Π.Ε. Κορινθίας, ως αντιπρόεδρος.
3. Ξυθάλη Βασιλική Διευθύντρια της Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, ως μέλος.
4. Παληγιάννης Βασίλειος, δάσκαλος, αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
5. Φασφαλής Νικόλαος, δάσκαλος, αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών της  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Β. ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΜΕΛΗ
1. Παπαγεωργίου Αναστάσιος, Διευθυντής της Διεύθυνσης Π.Ε. Α ́ Αθήνας
2. Στάμος Αδάμ Διευθυντής της Διεύθυνσης Π.Ε. Γ ́ Αθήνας
3. Παραμυθιώτου Μαρκέλλα, Διευθύντρια της Διεύθυνσης Π.Ε. Κυκλάδων
4. Αδαμίδου Βασιλική, δασκάλα, αιρετή εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
5. Σίντος Στέφανος, δάσκαλος, αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Γ. Στις περιπτώσεις που στο Κ.Υ.Σ.Π.Ε. εξετάζονται θέματα υπηρεσιακής κατάστασης
α) των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στη δημόσια εκπαίδευση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, εκτός των προσωρινών αναπληρωτών και
β) των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στις σχολικές μονάδες της ιδιωτικής εκπαίδευσης, αντί των αιρετών εκπροσώπων των δημοσίων εκπαιδευτικών, μετέχουν οι κάτωθι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας:
Τακτικά μέλη
1. Κουρουτός Μιχάλης, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03, που υπηρετεί στη «ΛΕΟΝΤΕΙΟ Σχολή» Πατησίων.
2. Χριστόπουλος Γιώργος, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ70, που υπηρετεί στα «Μοντεσοριανά Σχολεία»
Αναπληρωματικά μέλη
1. Σαρρής Χρήστος, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ4.2, που υπηρετεί στο εκπαιδευτήριο ΚΩΣΤΕΑ-ΓΕΙΤΟΝΑ.
2. Πετράκης Γιώργος, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ70, που υπηρετεί στο «Αρσάκειο Ψυχικού».
Δ. Στις περιπτώσεις που στο Κ.Υ.Σ.Π.Ε. εξετάζονται θέματα των ιδιωτικών σχολείων, αντί των αιρετών εκπροσώπων των δημόσιων εκπαιδευτικών, μετέχουν οι κάτωθι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων:
Τακτικά μέλη
1. Λιναρδάτος Γεώργιος, μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου
2. Κακαδιάρης Χριστόδουλος, μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου
Αναπληρωματικά μέλη
1. Χατζήβεης Γεώργιος, μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου.
2. Καίσαρης Ηλίας, μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου.
Η θητεία των μελών του Συμβουλίου λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2018.

ΠΗΓΗ:

Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στηρίζει τους αγώνες των εργαζομένων στη Δημόσια Υγεία

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στηρίζει τους αγώνες των εργαζομένων
στη Δημόσια Υγεία
Την τελευταία χρονική περίοδο γινόμαστε μάρτυρες της συνεχιζόμενης επίθεσης του Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας, Π. Πολάκη, μέσω των social media, κατά της ηγεσίας της ΠΟΕΔΗΝ και των εργαζομένων στα δημόσια νοσοκομεία και γενικά στις δομές της Δημόσιας Υγείας, επειδή ενοχλεί τους Υπουργούς Υγείας και την Κυβέρνηση η αγωνιστική στάση των εργαζομένων και της ΠΟΕΔΗΝ.
Η στάση της ΠΟΕΔΗΝ δεν έχει αλλάξει σε όλη τη διάρκεια των μνημονιακών ετών. Πρωτοστάτησε σε όλους τους αγώνες των εργαζομένων ενάντια των μνημονιακών Κυβερνήσεων, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΔΝΤ και στις πολιτικές που διάλυσαν την Δημόσια Υγεία. Ο Υπουργός Υγείας, Α. Ξανθός και ο Αναπληρωτής Υπουργός, Π. Πολάκης όταν ήταν στην αντιπολίτευση προχωρούσαν σε καταλήψεις γραφείων Διοικητών Νοσοκομείων για να αναδείξουν τα προβλήματα στη δημόσια Υγεία.
Η ΠΟΕΔΗΝ αναδεικνύει τα προβλήματα που υπάρχουν στα δημόσια νοσοκομεία που οφείλονται στην υποστελέχωση και στην υποχρηματοδότηση και είναι σαφές ότι είναι υπαρκτά, παρά τις δηλώσεις των Υπουργών Υγείας για αθρόες προσλήψεις την τελευταία διετία στα νοσοκομεία και για επαρκή χρηματοδότηση.
Επί των ημερών ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ το προσωπικό μειώθηκε κατά 7.500 και οι μόνιμες προσλήψεις είναι περίπου 600 από την προκήρυξη της προ-προηγούμενης Κυβέρνησης. Παραμένουν 150 κλίνες ΜΕΘ κλειστές και κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές και μάλιστα σε μία περίοδο που υπάρχουν 70 άρρωστοι στη λίστα για μία θέση σε κλίνη σε ΜΕΘ.
Η κρατική χρηματοδότηση 2016 και 2017 είναι 1,15 δις τη στιγμή που οι ληξιπρόθεσμες οφειλές είναι 1,3 δις, σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες και να παρατηρούνται ελλείψεις υλικών.
Σε αυτά πρέπει να απαντήσει το Υπουργείο Υγείας και η Κυβέρνηση και όχι με απαξιωτικές, υβριστικές εκφράσεις να βάλουν κατά της ΠΟΕΔΗΝ.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στηρίζει τους αγώνες και της κινητοποιήσεις της ΠΟΕΔΗΝ και των εργαζομένων στον Δημόσιο Τομέα.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017

ΑΝΩΓΕΙΟ: Η αετοφωλιά του Ξηροβουνίου

Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2017, ώρα 7 μ.μ. Βιβλιοπαρουσίαση
Ευθύμιος Ρέντζιος, ΑΝΩΓΕΙΟ. Η αετοφωλιά του Ξηροβουνίου

  • Παρουσιάζουν:
    Χρήστος Παπακώστας, επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑ
    Σταματία Λογοθέτη, φιλόλογος
  • Προλογίζει και συντονίζει ο Άρης Ρέντζιος, πολιτικός μηχανικός
  • Κείμενα διαβάζει ο Χριστόφορος Πουλίζος, δάσκαλος
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δ. Χατζής»
Είσοδος ελεύθερη
Διοργάνωση: Βιβλιοπωλείο Λύχνος, Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. νομού Ιωαννίνων, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών

ΕΞΑΥΔΑ :"Εθισμός -Εξάρτηση". ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Το 2016 ήταν μια χρονιά που προβάλαμε σπουδαία κινηματογραφικά αφιερώματα και θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για την υποστήριξή σας, το 2017 ξεκινάμε με  το αφιέρωμα "Εθισμός και Εξάρτηση". Σας περιμένουμε στην  ζεστή αίθουσα μας να δούμε μαζί και να συζητήσουμε.
Προβολές Κυριακή 8/1/2017 και Δευτέρα 9/1/2017 8:15 μ.μ.     οικονομική ενίσχυση 2 ευρώ    Τηλ. επικοινωνίας 6945377240

επόμενες προβολές
15-16/01  Leaving Las Vegas
22-23/01  Shame
29-30/01  Martha Marcy May Marlene

Κλειστή και την Πέμπτη 12-1-2017 η ΣΕΥΠ στα Ιωάννινα

ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ
Λόγω συνέχισης της χιονόπτωσης στην πόλη των Ιωαννίνων την Πέμπτη 12-1-2017 δεν θα πραγματοποιηθεί το το εκπαιδευτικό και διοικητικό έργο των τμημάτων της ΣΕΥΠ στα Ιωάννινα.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Διακοπή εκπαιδευτικού και διοικητικού έργου για αύριο, Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

ΠΡΥΤΑΝΕΙΑ

Ανακοίνωση
Προς όλα τα μέλη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας

Λόγω των καιρικών συνθηκών δεν θα πραγματοποιηθεί αύριο, Πέμπτη, 12 Ιανουαρίου 2017, το εκπαιδευτικό και διοικητικό έργο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Από την Πρυτανεία
Ιωάννινα, 11 Ιανουαρίου 2017

Κλειστά τα σχολεία και αύριο Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

Κλειστά θα παραμείνουν και αύριο Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017 τα σχολεία όλων των βαθμίδων και οι παιδικοί σταθμοί στο Δήμο Ιωαννιτών.
Κλειστά επίσης θα είναι τα σχολεία στους Δήμους Βορείων Τζουμέρκων, Ζαγορίου, Πωγωνίου, Ζίτσας, Δωδώνης και Μετσόβου.
Αναμένεται επίσημη ανακοίνωση από το Δήμο Κόνιτσας.

ΔΟΕ: 13 Ιανουαρίου. Κήρυξης 3ωρης διευκολυντικής στάσης εργασίας για συμμετοχή στη συγκέντρωση στο ΣτΕ



Αθήνα 10/01/2017
Προς
Τους Συλλόγους εκπαιδευτικών Π.Ε.
 Θέμα: 13 Ιανουαρίου. Κήρυξης 3ωρης διευκολυντικής στάσης εργασίας για συμμετοχή  στη  συγκέντρωση στο ΣτΕ
            Το Δ.Σ. από Δ.Ο.Ε. προκηρύσσει τρίωρη (3ωρη) στάση εργασίας για την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017 από 8.00 έως 11.00 π.μ. ώστε να δοθεί στους συναδέλφους η δυνατότητα συμμετοχής στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που οργανώνει η Δ.Ο.Ε. στις  09:00 π.μ. στο κτίριο του ΣτΕ (Πανεπιστημίου 47) όπου  εκδικάζεται, στην Ολομέλεια, η αίτηση ακύρωσης της Δ.Ο.Ε. κατά της Υπουργικής Απόφασης για τον «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου».
Καλούμε τις/τους εκπαιδευτικούς σε μαζική συμμετοχή που θα αναδεικνύει το αίτημα της άμεσης κατάργησης των Υπουργικών Αποφάσεων που διαλύουν τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία.

Από τη Δ.Ο.Ε.

Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2017

Κλειστά τα σχολεία αύριο

Με απόφαση που ελήφθη απόψε, κλειστά θα παραμείνουν, αύριο Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017, τα σχολεία όλων των βαθμίδων και οι παιδικοί σταθμοί στο Δήμο Ιωαννιτών, μετά τη χιονόπτωση που εκδηλώθηκε αλλά και τον ισχυρό παγετό που ακολουθεί.
Κλειστά επίσης θα είναι τα σχολεία στους Δήμους Μετσόβου, Κόνιτσας,  Βορείων Τζουμέρκων και Πωγωνίου. Οι Δήμοι Ζίτσας και Δωδώνης θα αποφασίσουν αύριο το πρωί.

3ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα: «Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Εκπαίδευση, Κοινωνία και Πολιτική Παιδεία»



                                   

Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2017

Πλάτωνα «Απολογία Σωκράτη» την Τρίτη 10 Ιανουαρίου


Η ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
Πλάτωνα «Απολογία Σωκράτη»
Διδασκαλία ερμηνείας, Μετάφραση, Σκηνοθεσία, Δήμος Αβδελιώδης
ΔΗΠΕΘΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ Τρίτη 10 Ιανουαρίου, ώρα 21:00, θέατρο «Καμπέρειο»
στα αρχαία ελληνικά, με υπέρτιτλους στα ελληνικά & στα αγγλικά

Συντάξεις: Ποιοι βγαίνουν από τα 56 έτη - Τα νέα όρια ηλικίας

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ

Συντάξεις: Ποιοι βγαίνουν από τα 56 έτη - Τα νέα όρια ηλικίας
Εξοδο στη σύνταξη μέσα στο 2017 κλειδώνουν οι ασφαλισμένοι που συμπληρώνουν ηλικίες από 56,6 έως 60,9 ετών και έχουν, ανάλογα με το Ταμείο τους, τον απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης είτε έως το 2012 είτε έως την ηλικία που συμπληρώνουν το 2017 ώστε να υποβάλουν και την αίτηση συνταξιοδότησης.
Σύμφωνα με το ένθετο του Ελεύθερου Τύπου, με τα νέα όρια ηλικίας οι ασφαλισμένοι που έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση για σύνταξη εντός του 2017 χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες, που είναι:

Εβραϊκές κοινότητες ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση, 15ος-20ός αιώνας

Εβραϊκές κοινότητες ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση, 15ος-20ός αιώνας

  • Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017, ώρα 8 μ.μ.
Εβραϊκές κοινότητες ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση, 15ος-20ός αιώνας: οικονομία, κοινωνία, πολιτική, πολιτισμός
Πρακτικά διεθνούς συνεδρίου (Ιωάννινα, 21-23 Μαΐου 2015)
Εκδόσεις Ισνάφι
  • Χαιρετισμοί:
    Χρήστος Σταυράκος, Πρόεδρος τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας,
    Μωυσής Ελισάφ, Πρόεδρος Ισραηλιτικής Κοινότητας Ιωαννίνων
  • Ομιλητές:
    Λάμπρος Φλιτούρης, επίκ. καθηγητής ευρωπαϊκής ιστορίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
    Γιώργος Αντωνίου, επίκ. καθηγητής εβραϊκών σπουδών ΑΠΘ
    Στέφανος Δημητρίου, αναπλ. καθηγητής πολιτικής φιλοσοφίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
    και οι επιμελήτριες του τόμου Άννα Μαχαιρά  και Λήδα Παπαστεφανάκη
  • Συντονιστής:
    Φιλήμων Καραμήτσος
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δ. Χατζής»
Είσοδος ελεύθερη
Διοργάνωση: Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ισραηλιτική Κοινότητα Ιωαννίνων, Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών

Η περιγραφική αξιολόγηση σε σχέση με το σχολείο, τον μαθητή και την επικαιρότητα

Η περιγραφική αξιολόγηση σε σχέση με το σχολείο, τον μαθητή και την επικαιρότητα
Κωνσταντίνου Χαράλαμπος
Καθηγητής Σχολικής Παιδαγωγικής και Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
 
Η αξιολόγηση, αναμφίβολα, συνιστά αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής λειτουργίας του σχολείου, δεδομένου ότι συνδέεται άμεσα και αναπόφευκτα με την αποτελεσματικότητα των κυρίαρχων διαδικασιών του, δηλαδή της διδασκαλίας, της μάθησης, της  διαπαιδαγώγησης και της κοινωνικοποίησης. Με άλλα λόγια, το σχολείο, μέσα από την αξιολόγηση στην παιδαγωγική της μορφή, θέλει και πρέπει να επιζητά να διαπιστώσει αν επιτυγχάνονται οι μαθησιακοί και, γενικά, οι εκπαιδευτικοί στόχοι του που έχουν στο επίκεντρό τους τον ίδιο τον μαθητή. Με την έννοια αυτή, το σχολείο, μέσω της αξιολόγησης, επιδιώκει να προσδιορίσει αν και σε ποιον βαθμό ο μαθητής επιτυγχάνει τους εκπαιδευτικούς στόχους, να διαπιστωθούν τυχόν ελλείψεις του, να εντοπισθούν οι δυνατότητές του, να διαπιστώσει ο ίδιος ο εκπαιδευτικός τον βαθμό επιτυχίας των δικών του μεθοδολογικών και εκπαιδευτικών προσπαθειών και, ακολούθως, να προβεί στη λήψη των απαραίτητων διορθωτικών, ανατροφοδοτικών και βελτιωτικών ενεργειών.
     Για τον έλεγχο και την εκτίμηση αυτών των διαδικασιών προβλέπεται

Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2017

Η τυχοδιωκτική τακτική του Υπουργείου Παιδείας



Του Νίκου Τσούλια*


      Όλοι όσοι έχουμε περάσει από τα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα της πρώιμης ιδιαίτερα μεταπολίτευσης θυμόμαστε τις ατέρμονες συζητήσεις και τους διαξιφισμούς για τη «διαδικασία επί της διαδικασίας». Για να είσαι μάλιστα καλός συνδικαλιστής σ’ εκείνες τις ηρωικές περιόδους έπρεπε να είσαι καλός χειριστής στα τερτίπια των διαδικασιών των Γενικών Συνελεύσεων και όσο καλύτερα τα κατάφερνες εις βάρος των άλλων παρατάξεων, τόσο πιο εύκολα ανερχόσουνα στην επετηρίδα της δικής σου παράταξης. Αν βέβαια αυτή η τεχνική οδηγούσε πολύ εύκολα στην εκδίωξη της ουσίας, στην απομαζικοποίηση και στην εκπτώχευση του διαλόγου, δεν μας απασχολούσε και πολύ τότε.
      Το ίδιο ακριβώς κάνει και τώρα

Σαν λαγός μπροστά σε προβολείς

Τάκης Θεοδωρόπουλος ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Τον 6ο αιώνα π.Χ. ο Πεισίστρατος επιστρέφοντας στην Αθήνα μετά την εξορία του στην Εύβοια, προκειμένου να επιβληθεί στους συμπολίτες του, σκηνοθέτησε την είσοδό του στην πόλη. Βρήκε μια θεόρατη γυναίκα στην Παλλήνη, της φόρεσε κράνος, της έδωσε την αιγίδα, την ανέβασε σε ένα άρμα βάζοντας τους οπαδούς του να φωνάζουν πως η ίδια η Αθηνά τον συνοδεύει. Βλέπετε, η διάκριση ανάμεσα στην εικόνα των θεών και των ανθρώπων στην ανθρωπόμορφη θρησκεία των Ελλήνων ήταν ζήτημα μεγέθους. Στις γλυπτικές συνθέσεις οι αθάνατοι απεικονίζονται πάντα ως ψηλότεροι και μεγαλύτεροι από τους θνητούς. Οπως γράφει ο Ηρόδοτος στην Κλειώ, στο πρώτο βιβλίο της Ιστορίας του, το τέχνασμα του Πεισίστρατου πέτυχε. Οι Αθηναίοι πείσθηκαν ότι τον συνδράμει η Αθηνά και έτσι ξεκίνησε η δεύτερη περίοδος της τυραννίας του. Ο Ηρόδοτος δεν μας λέει τι απέγινε η γυναίκα από την Παλλήνη. Δεν ενδιαφέρει κανέναν. Ηταν ένα απλό κατσαβίδι της Ιστορίας.
Εκτοτε η Γη έχει γίνει σφαιρική. Ο ανθρώπινος νους έχει κατακτήσει ένα μεγάλο μέρος του σύμπαντος, έχει αποκρυπτογραφήσει τα μυστικά του ανθρωπίνου σώματος και έχει μεταμορφώσει με τις επινοήσεις του απ’ άκρου εις άκρον τον πλανήτη. Παρ’ όλ’ αυτά, η αυτοσυνειδησία εξακολουθεί να είναι σπάνια σαν πολύτιμος λίθος στην ανθρώπινη συμπεριφορά – γι’ αυτό και η σωκρατική σκέψη παραμένει αειθαλής. Σε πείσμα του Διαφωτισμού και όσων πιστεύουν ότι ο άνθρωπος είναι καταδικασμένος να προοδεύει. «Ορκίζομαι υπακοή στα ελλάνια αξιακά πρωτόκολλα και στον πολέμαρχο και στον ιερό σκοπό και σχέδιο που εκπροσωπεί...». Φράση εμβληματική από τον όρκο που δίνουν τα μέλη της ΜΚΟ «Ελλήνων Συνέλευσις». Στην περίπτωση, τον ρόλο της θεάς Αθηνάς τον παίζουν 600 δισ. δολάρια – βλέπετε, η δική μας θρησκεία δεν είναι ανθρωπόμορφη. Η δε θεά εκπροσωπείται επί γης από έναν παχουλό κύριο με μουστάκι και γενάκι που ακούει στο όνομα Σώρρας.
Εκπληξη στο ακροατήριο. Πώς είναι δυνατόν

Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2017

Ξεσπάει "πόλεμος" μεταξύ εκπαιδευτικών για τους μόνιμους διoρισμούς


Υπουργείο παιδείας

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Ως προς τις εξετάσεις η Κυβέρνηση αποκλείει αυτό το ενδεχόμενο, καθώς το κόστος υπολογίζεται για πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ. 

Προ των “πυλών” βρίσκεται ο «πόλεμος» μεταξύ των εκπαιδευτικών για το πιο σύστημα θα επικρατήσει για τους  διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών  που πρόκειται να γίνουν την τριετία 2018-20.
Από τη μια οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που έχουν προϋπηρεσία  ζητούν την πριμοδότησή της και από την άλλη οι εκπαιδευτικοί που δεν κατάφεραν να περάσουν την πόρτα κάποιου σχολείου για να διδάξουν είτε διαφωνούν με την μοριοδότηση της προϋπηρεσίας, είτε ζητούν η επιλογή να γίνει μέσω εξετάσεων του ΑΣΕΠ.
Οι μέχρι τώρα επίσημες θέσεις
ΠΡΩΤΟΝ: Ως προς τις εξετάσεις η Κυβέρνηση αποκλείει αυτό το ενδεχόμενο, καθώς το κόστος υπολογίζεται  για πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Ο υπουργός  Παιδείας προσπαθεί να κρατήσει αποστάσεις από αυτή την «πολεμική», ανακοινώνοντας επισήμως ότι οι όποιες αποφάσεις θα ληφθούν μετά τον διάλογο που θα έχει με ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.
ΤΡΙΤΟΝ: Ο Τομέας Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ  διατύπωσε την άποψη ότι «Οι διορισμοί  θα πρέπει να πραγματοποιηθούν υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ, χωρίς γραπτό διαγωνισμό αλλά με την ίδια διαδικασία που προβλέπεται για όλους τους άλλους δημοσίους υπαλλήλους  αποφοίτους Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και με ένα σύστημα το οποίο θα σέβεται την προϋπηρεσία που έχουν αποκτήσει οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί υπηρετώντας για χρόνια στα σχολεία της επικράτειας».
ΤΕΤΑΡΤΟΝ: Το δεύτερο κυβερνών κόμμα, οι ΑΝΕΛ, με δήλωση του Αν. Γραμματέα παιδείας Αλέξανδρου Καρβούνη στο esos προτείνουν “να πριμοδοτηθεί η συνεχόμενη προϋπηρεσία των αναπληρωτών  και να βρεθεί λύση για τους εκπαιδευτικούς , με ηλικία άνω των 45 ετών, που βρίσκονται σε πολιτική ομηρία”.
ΠΕΜΠΤΟΝ: Η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας, ανακοίνωσε σήμερα  την εντονότατη αντίθεσή της στη διεξαγωγή γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ και  προτείνει «συνδυασμό -συγκερασμό των  παρακάτω κριτηρίων αφού αυτά αποτελούν τους τρεις (3) ιστορικούς τρόπους διορισμού:
1.    Ποσοστιαία μοριοδότηση της παλαιότητας πτυχίου ως ενός κοινωνικού κριτηρίου [που να αφορά τα «ενεργά» πτυχία, όσων εργάστηκαν/εργάζονται ως αναπληρωτές σε δημόσια σχολεία .].
2.    Αναγνώριση της δημόσιας προϋπηρεσίας (1μόριο ανά μήνα)
3.    Επιτυχία  ενός (1) ΑΣΕΠ (διαζευκτικά)».
ΕΚΤΟΝ: Η ΔΟΕ δεν έχει συγκεκριμένη πρόταση ως προς το σύστημα διορισμών , αλλά η μέχρι τώρα θέση της είναι “ να διοριστούν ως μόνιμοι όλοι οι εκπαιδευτικοί που έχουν δουλέψει ως αναπληρωτές”
ΕΒΔΟΜΟΝ: Η ΟΛΜΕ προτείνει σύστημα μοριοδότησης  μέσω του ΑΣΕΠ που να συμπεριλαμβάνει:
-1 μόριο για κάθε μήνα προϋπηρεσίας.
-1 μόριο για κάθε βαθμό πάνω από τη βάση σε οποιοδήποτε προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (επιλέγεται ο διαγωνισμός εκείνος που ο εκπ/κός έχει πετύχει την καλύτερη βαθμολογία)
-1 μόριο για κάθε χρόνο από τη λήψη πτυχίου.
Το ΣτΕ
Πάντως ανεξάρτητα το εισηγούνται εκπαιδευτικοί και πολιτικοί φορείς, η πολιτική ηγεσία προτίθεται να βαδίσει βάσει του Συντάγματος, προκειμένου να αποφευχθούν, μελλοντικά, ¨περιπέτειες" με προσφυγές εκπαιδευτικών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Τέλος του μήνα οι αποφάσεις
Μέχρι τέλος του Γενάρη το υπουργείο Παιδείας θα οριστικοποιήσει την απόφασή του για το νέο σύστημα μονίμων διορισμών, αφού προηγηθεί διάλογος με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ.
Ποιες οι πιθανές ειδικότητες
Οι   ειδικότητες που θα απορροφήσουν τις περισσότερες θέσεις, αν λάβουμε υπόψιν και τη μελέτη του υπουργείου Παιδείας του έτους 2014 για τις ανάγκες στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια,είναι:
Α. Δάσκαλοι
Β. Φιλόλογοι
Γ. Φυσικοί
Δ. Μαθηματικοί, και,
Ε. Ειδικής Αγωγής
Η οριστική απόφαση για τον αριθμό  εκπαιδευτικών που διοριστούν την τριετία  2018 -2020 , θα ληφθεί την ερχόμενη εβδομάδα, στη διϋπουργική σύσκεψη .
ΠΗΓΗ: