Τετάρτη 29 Απριλίου 2020

Πανδημία και κλιματική αλλαγή: Προτάσσοντας την επιστημονική γνώση

Η κλιματική απειλή δεν έχει πάψει να υφίσταται λόγω της μείωσης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και της πιο καθαρής ατμόσφαιρας

Την επόμενη μέρα της πανδημίας, η παγκόσμια κοινότητα πρέπει να προτάξει τα ζητήματα προστασίας της δημόσιας υγείας αλλά και να δώσει πειστικές λύσεις για την απειλή της κλιματικής αλλαγής.
Γράφει ο Στέλιος Διακουλάκης*
Τον Μάιο του 2018 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακοίνωσε ότι 7 εκ. άνθρωποι ετησίως πεθαίνουν πρόωρα ως αποτέλεσμα της μακροχρόνιας έκθεσης τους στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, στις περισσότερες μεγαλουπόλεις του κόσμου τα επίπεδα του μολυσμένου αέρα είναι 5 φορές υψηλότερα από τα επιτρεπτά όρια θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο την υγεία του πληθυσμού. Η ανακοίνωση αυτή καμία ιδιαίτερη αναστάτωση δεν προκάλεσε, ούτε κάποια άμεση κινητοποίηση, πιθανόν οριακά χώρεσε στην ειδησεογραφία της ημέρας, ενώ και οι μετέπειτα δράσεις της παγκόσμιας κοινότητας για την αντιμετώπιση του προβλήματος ήταν δυσανάλογες του μεγέθους και της απειλής του.
Αναμφισβήτητα, ένα θετικό που μας αφήνει η κρίση του κορωνοϊού είναι

Πώς θα λειτουργήσουν λύκεια και γυμνάσια – Δεύτερες σκέψεις για τα δημοτικά


Πώς θα λειτουργήσουν λύκεια και γυμνάσια – Δεύτερες σκέψεις για τα δημοτικά | in.gr 

Σε μία διαφορετική καθημερινότητα θα εισέλθουν οι μαθητές των σχολείων οι οποίοι θα αρχίσουν να επιστρέφουν στα θρανία στις 11 Μαΐου.
 Η αρχή γίνεται  με τους μαθητές της Γ’ Λυκείου την 11η Μαΐου ενώ μία εβδομάδα αργότερα, στις 18 Μαΐου, θα επιστρέψουν στα θρανία και οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης του Λυκείου, καθώς και οι μαθητές της Α’, Β’ και Γ’ Γυμνασίου.
 Αναφορικά με τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία,

Τρίτη 28 Απριλίου 2020

ΑΔΕΔΥ: ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 2020

Απρ 28 2020
Ανακοίνωση
ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 2020

Η εργατική Πρωτομαγιά είναι ημέρα τιμής και αγώνα της εργατικής τάξης που, με τη διαχρονική της πάλη, προσπαθεί να σπάσει τα δεσμά της εκμετάλλευσης, να αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες, να διατηρήσει και να διευρύνει κατακτήσεις και δικαιώματα. Οι αγώνες των εργατών του Σικάγο αλλά και μεταγενέστερα, πέτυχαν με θυσίες την καθιέρωση του 8ωρου, την Κοινωνική Ασφάλιση, την υπεράσπιση της μητρότητας, την κανονική άδεια, τα συνδικαλιστικά δικαιώματα, τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, αλλά και την πρόσβαση στα κοινωνικά αγαθά της δωρεάν Υγείας, Παιδείας, Πολιτισμού κ.ά.
Το 1886

28-04-20: Θέσεις της ΟΛΜΕ για το πολυνομοσχέδιο – Πανελλαδική διαμαρτυρία στις 30/4


Αθήνα, 28/04/2020
Οι θέσεις της ΟΛΜΕ για το πολυνομοσχέδιο – κινητοποιήσεις
Την Πέμπτη 30/4 στη 1μ.μ. Πανελλαδική διαμαρτυρία

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ από την πρώτη στιγμή  της εφαρμογής των περιοριστικών μέτρων προειδοποιούσε την κυβέρνηση να  μην προχωρήσει στην κατάθεση νομοσχεδίου για την Παιδεία εν μέσω πανδημίας. Η επιλογή της κας Κεραμέως  να προχωρήσει, τελικά, στην κατάθεσή του, ενώ δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν  γενικές συνελεύσεις, χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος με τις ομοσπονδίες και με τη Βουλή να υπολειτουργεί, αποτελεί μια πράξη κατάφωρα αντιδημοκρατική και μαρτυρά τη βούληση της κυβέρνησης να εκμεταλλευτεί τις απαγορεύσεις λόγω της πανδημίας για να επιβάλει ακραία αντιδραστικά μέτρα.
Το ίδιο το περιεχόμενο του νομοσχεδίου σε καμία περίπτωση δε δικαιολογεί το κατεπείγον της υπόθεσης, καθώς αποκαλύπτεται ότι δεν προσπαθεί να λύσει κανένα από τα σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης ούτε περιλαμβάνει έκτακτα μέτρα που σχετίζονται με την πανδημία.  Αντίθετα, επιδιώκει να πλήξει καίρια τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά και να επιφέρει ένα τεράστιο κτύπημα στο δημόσιο σχολείο.
Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται:

ΔΟΕ: Αίτημα άμεσης συνάντησης με την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. με αντικείμενο το νέο πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση


Αρ. Πρωτ. 544 Αθήνα 28/4/2020 Προς
1. την Υπουργό Παιδείας
κ. Νίκη Κεραμέως
2.την Υφυπουργό Παιδείας
κ. Σοφία Ζαχαράκη
Κοιν.
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Θέμα: Αίτημα άμεσης συνάντησης με την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. με αντικείμενο το νέο πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση

Κυρία Υπουργέ,
Κυρία Υφυπουργέ

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σας έχει ήδη κάνει γνωστή την απόλυτη αντίθεση και την έντονη διαμαρτυρία του για την αιφνιδιαστική, δίχως σεβασμό στους κανόνες του θεσμικά κατοχυρωμένου κοινωνικού διαλόγου και μάλιστα εν μέσω μιας πρωτοφανούς για τα παγκόσμια δεδομένα πανδημίας, ανάρτηση σε δημόσια διαβούλευση νέου πολυνομοσχεδίου για την εκπαίδευση. Ενός πολυνομοσχεδίου που για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.  αποτελεί

Πότε ανοίγουν τα σχολεία - Λιγότεροι μαθητές ανά τμήμα και κυλιόμενο ωράριο

Πότε ανοίγουν τα σχολεία - Λιγότεροι μαθητές ανά τμήμα και κυλιόμενο ωράριο: Σε ημερομηνία κοντά στις 20 Ιουνίου οι Πανελλαδικές

Παγκόσμια Ημέρα για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία / Διεθνής Ημέρα Μνήμης Εργατών

Παγκόσμια Ημέρα για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία / Διεθνής Ημέρα Μνήμης Εργατών: Η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας (ΔΟΕ) έχει καθιερώσει την 28η Απριλίου ως «Παγκόσμια Ημέρα για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία», με στόχο την επικέντρωση του διεθνούς ενδι…

Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

ΔΟΕ: Σχέδιο Νόμου «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». Να πάρει πίσω το Υπουργείο Παιδείας το πολυνομοσχέδιο με αντιδραστικό και αντιεκπαιδευτικό περιεχόμενο

Αρ. Πρωτ. 542
Αθήνα 27/4/2020
Προς
1. την Υπουργό Παιδείας
κ. Νίκη Κεραμέως
2.την Υφυπουργό Παιδείας
κ. Σοφία Ζαχαράκη
3. τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.


Θέμα: Σχέδιο Νόμου «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». Να πάρει πίσω το Υπουργείο Παιδείας το πολυνομοσχέδιο με αντιδραστικό και αντιεκπαιδευτικό περιεχόμενο
Το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση της ΝΔ, εν μέσω πανδημίας και περιοριστικών μέτρων μετακίνησης, βρήκε τον τρόπο να φέρει ένα ακόμα αντιδραστικό αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο. Το νομοσχέδιο δεν αντιμετωπίζει κανένα από τα μεγάλα και επείγοντα προβλήματα της εκπαίδευσης, δε λαμβάνει υπόψη καμία από τις διεκδικήσεις του συνδικαλιστικού κινήματος αντιθέτως, υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς στην Παιδεία, χειροτερεύει τους όρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ανοίγει το δρόμο για την παραπέρα απαξίωση του Δημόσιου Σχολείου. Διατηρεί και επεκτείνει τα μνημόνια διαρκείας στη δημόσια εκπαίδευση χτίζοντας επάνω στο νομοθετικό πλαίσιο όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων και προσαρμόζοντας το επί τα χείρω.
Πρόκειται για απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που έχουν κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες τα τελευταία χρόνια και που δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης. Πρόκειται για μια άκρως επιθετική εκ μέρους της Κυβέρνησης προσπάθεια εκμετάλλευσης της κρίσης και της πανδημίας ως ευκαιρίας, ώστε να περάσει ριζικές αναδιαρθρώσεις που επιφέρουν συντριπτικά πλήγματα σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών.
Παραθέτουμε τις αντιδραστικές αλλαγές που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο:

μαθαίνουμε στο σπίτι

Το σχέδιο για το άνοιγμα των σχολείων- Πίσω στα θρανία στις 11 Μαΐου η Γ' Λυκείου


sxoleioaithousa  

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ, ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ
 
Από την Γ' Λυκείου στις 11 Μαΐου θα ξεκινήσει το άνοιγμα των σχολικών μονάδων η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Μέχρι στιγμής δεν έχει αποφασιστεί εάν θα ανοίξουν μαζί και οι υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου.
Σε γενικές γραμμές το άνοιγμα αναμένεται να είναι τμηματικό διότι δεν είναι εύκολο το «άπλωμα» στις αίθουσες τόσων μαθητών, δηλαδή η τοποθέτησή τους με βάση τα μέτρα προστασίας (ένας μαθητής σε κάθε θρανίο κλπ), ειδικά στην Αθήνα όπου δεν επαρκούν οι αίθουσες.
Μετά την 11η Μαΐου θα ακολουθήσουν Γυμνάσια και Δημοτικά ανά Δευτέρα, ενώ θα υπάρξει τουλάχιστον μια εβδομάδα παράταση του σχολικού έτους με τις πανελλαδικές εξετάσεις να προσδιορίζονται γύρω στις 20 Ιουνίου.
Τα Δημοτικά πιθανόν να ανοίξουν κάνοντας λιγότερες ώρες καθημερινά προς το τέλος Μαΐου αν και υπάρχουν έντονες διαφωνίες ως προς αυτό, ειδικά μεταξύ των γιατρών.
Για να οριστικοποιηθεί το οτιδήποτε θα πρέπει να υπάρξει προηγουμένως οριστικοποίηση για το πότε θα επιστρέψουν οι γονείς στη δουλειά.
Εύλογη πάντως είναι η εφαρμογή μέτρων όπως ένας μαθητής σε κάθε θρανίο, χρήση αντισηπτικών κλπ, μέτρα που αναμένεται να ληφθούν και κατά τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Τέλος, εξετάζεται πρόβλεψη για την επιστροφή ευπαθών ομάδων εκπαιδευτικών.
ΠΗΓΗ:https://www.kathimerini.gr/

Κυριακή 26 Απριλίου 2020

Παιδαγωγικοί προβληματισμοί σε επιλεγμένα σημεία του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση του σχολείου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Χαράλαμπος Κωνσταντίνου, Ομότιμος Καθηγητής Σχολικής Παιδαγωγικής και Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων-Αντιπρόεδρος Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος

Αξιολογώντας συνολικά και από άποψη παιδαγωγική το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας (Υ.ΠΑΙ.Θ.) για την αναβάθμιση του σχολείου, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι, τουλάχιστον σε επίπεδο διακήρυξης, περιλαμβάνει αρκετά σημεία, τα οποία, αν εφαρμοστούν στην πράξη, θα συμβάλουν στην ποιοτική αναβάθμιση του σχολείου, όπως είναι η κατάρτιση νέων αναλυτικών προγραμμάτων, οι νέες ενδιαφέρουσες θεματικές ενότητες, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου κ.λπ. Ωστόσο, λόγοι μεθοδολογικοί και επιστημονικοί, υπαγόμενοι και επιβαλλόμενοι σε μια συνολική στρατηγική, υπαγορεύουν, σχεδόν επιτακτικά, πριν από οποιαδήποτε παρέμβαση στο εκπαιδευτικό σύστημα, που θα επιφέρει ανατρεπτικές και καθοριστικές μεταβολές σε αυτό, να προηγείται πρωτίστως η διεξαγωγή συστηματικής μελέτης και χαρτογράφησης της υπαρκτής σχολικής πραγματικότητας. Μέσα από την αξιολόγηση-χαρτογράφηση αυτή θα

Μαύρη σελίδα στην εκπαίδευση ο «εξορθολογισμός» των ΕΠΑ.Λ.

image
Του Νίκου Τσούλια
     Προφανώς θα γράψω ξανά και ξανά για το νομοσχέδιο – έκτρωμα του Υπουργείου Παιδείας στο σύνολό του, αλλά θέλω να σταθώ ίσως στο πιο μελανό σημείο του, την θεσμική απαγόρευση φοίτησης νέων πάνω από την ηλικία των 17 ετών στα ΕΠΑ.Λ.

     Πολλές φορές οι εκπαιδευτικές πολιτικές έμμεσα φράσσουν την εκπαιδευτική εξέλιξη των νέων. Άλλωστε, υπάρχουν τόσες και τόσες κοινωνικές, μορφωτικές και πολιτισμικές ανισότητες ανάμεσα στους νέους, που, αν η πολιτεία δεν έχει πολιτικές αντισταθμιστικής εκπαίδευσης για να αμβλυνθούν οι ανισότητες, η γνωστή εκπαιδευτική επιταγή περί «ίσων ευκαιριών» στη μόρφωση μόνο ως διακήρυξη μπορεί να θεωρηθεί.
     Τι προβλέπεται στο νομοσχέδιο για την «αναβάθμιση του σχολείου»

Να ανοίξουν ή όχι τα σχολεία;


Να ανοίξουν ή όχι τα σχολεία; 

Αρκεί να είναι ανοικτά τα μυαλά μας

Γιατί δεν πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια


Κλειστό σχολείο 

Δεν πρέπει να τιναχθούν στον αέρα οι θυσίες τόσων εβδομάδων, για να ικανοποιηθεί η εμμονή και η βιασύνη κάποιων που επιθυμούν να ανοίξουν τα σχολεία το γρηγορότερο.
Γράφει ο Εμμανουήλ Γ. Χαλκιαδάκης*
Η ανθρωπότητα αντιμετώπισε στην Ιστορία της πολλές πανδημίες, από την αρχαιότητα μέχρι τους νεότερους χρόνους, και μάλιστα πολύ πιο επιθετικές και θανατηφόρες, με εκατομμύρια νεκρούς. Ωστόσο, μπόρεσε να τις ξεπεράσει, ύστερα από κάποιο χρονικό διάστημα, ή εκείνες εξαφανίστηκαν από μόνες τους, αφού έκαναν τον κύκλο τους, έτσι ξαφνικά, όπως εμφανίστηκαν. Θυμίζω τον

Διεθνής Ημέρα Μνήμης για την Καταστροφή στο Τσερνόμπιλ

Διεθνής Ημέρα Μνήμης για την Καταστροφή στο Τσερνόμπιλ: Η 26η Απριλίου έχει καθιερωθεί ως Διεθνής Ημέρα Μνήμης για την Καταστροφή στο Τσερνόμπιλ (International Chernobyl Disaster Remembrance Day), με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ, που ελήφθη στις 8 Δεκεμβρίου 2016.

Σάββατο 25 Απριλίου 2020

Ειδική αγωγή τις μέρες του Κορονοϊού: Για ακόμα φορά στην αθέατη πλευρά της Σελήνης

Του Τάσου Τόκα*
Αν για όλους μας  η περίοδος αυτή είναι δύσκολη, για τα παιδιά ΑμεΑ των λαϊκών οικογενειών γίνεται Γολγοθάς. Η συνθετότητα  των προβλημάτων που βιώνουν τα παιδιά αυτά έρχεται να επιδεινωθεί λόγω της έλλειψης υποστηρικτικών δομών αφού η κυβέρνηση σφυρίζει αδιάφορα μπροστά στα οξυμένα προβλήματα του πολύπαθου χώρου της Ειδικής Αγωγής.
Θα πει κάποιος: «Εδώ ολόκληρος πρωθυπουργός ασχολήθηκε προσωπικά με το αίτημα μιας μητέρας  αυτιστικού παιδιού[1] κι εσείς λέτε ότι δεν ενδιαφέρεται;» Ακριβώς, αυτά τα επικοινωνιακά «κολπάκια» γίνονται για να συγκαλύψουν τις τεράστιες πολιτικές ευθύνες, διαχρονικά των κυβερνήσεων, για τις ελλείψεις ως προς την υποστήριξη των παιδιών ΑμεΑ και των οικογενειών τους.
 Καταρχάς, αν είναι σχετικά δύσκολο να κατανοήσουν τα μικρά παιδιά τα «γιατί» και τα «πώς» της πανδημίας του κορονοϊού, για πολλές  περιπτώσεις παιδιών ΑμεΑ είναι σχεδόν αδύνατο. Πώς π.χ. να εξηγήσει ένας γονέας σ’ ένα παιδί με βαριά νοητική υστέρηση ή αυτισμό, γιατί σταματήσαμε να πηγαίνουμε στο σχολείο; Γιατί περιορίσαμε ή σταματήσαμε τις βόλτες μας; Γιατί δεν βλέπουμε τον παππού και τη γιαγιά; Γιατί πρέπει να φοράμε μάσκες και γάντια; Όλα αυτά τα «γιατί» είναι αδύνατο από μόνη της μια οικογένεια να τα απαντήσει.
 Η απουσία της

Η Επανάσταση των Γαρυφάλλων

Η Επανάσταση των Γαρυφάλλων: Στρατιωτικό κίνημα αριστερών αξιωματικών στην Πορτογαλία, που οδήγησε στην κατάλυση της δικτατορίας και την επαναφορά της Δημοκρατίας, μετά 48 χρόνια.

Παρασκευή 24 Απριλίου 2020

24-04-20 Οι αιτήσεις για αμοιβαία μετάθεση υποβάλλονται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ανακοίνωση των μεταθέσεων


mathim taksi big400

Οι αιτήσεις για αμοιβαία μετάθεση υποβάλλονται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ανακοίνωση των μεταθέσεων, δηλ. μέχρι και 11/5/2020.
Ως προς τις προϋποθέσεις των αμοιβαίων μεταθέσεων ισχύουν τα αναγραφόμενα στην υπ’ αριθμ. 176269/Ε2/12-11-2019 εγκύκλιο, μέρος τρίτο, κεφάλαιο Β΄
Το έντυπο μετάθεσης σε μορφή doc 

24-04-20 Μεταθέσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

24-04-20 «Mετατάξεις εκπαιδευτικών από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσηστους κλάδους ΠΕ07 – Γερμανικής, ΠΕ08 – Καλλιτεχνικών, ΠΕ86 – Πληροφορικής»

Να μην ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία

Απρ 24 2020
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Να μην ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καταγγέλλει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και την Κυβέρνηση της Ν.Δ. που αποφάσισαν, εν μέσω πανδημίας του Κορωνοϊού να καταθέσουν για συζήτηση και ψήφιση, από τη Βουλή, το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία, το οποίο περιλαμβάνει σαρωτικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Η χθεσινή ανακοίνωση του πολυνομοσχεδίου, από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, δεν αποτέλεσε έκπληξη. Επιβεβαιώθηκαν στο ακέραιο οι σκόπιμες «διαρροές» και τα δημοσιεύματα που το προανήγγειλαν. Επέλεξε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας την απόλυτα ακατάλληλη συγκυρία να προχωρήσει σε αυτή τη μεθόδευση που φανερώνει τεράστιο έλλειμμα δημοκρατικής ευαισθησίας και σεβασμού των θεσμικών παραγόντων, που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Είναι, όντως, οξύμωρο η Κυβέρνηση να

Μικρός διάλογος με τον Δον Κιχώτη


Ηλεκτρονικός «Δον Κιχώτης» για ισπανόφωνους / Τα eBooks και οι ...

Του Νίκου Τσούλια
Φίλε Δον Κιχώτη

     Δεν θα συνδιαλεχτώ μαζί σου για τη γενική σου ιδέα, για τον κόσμο σου και για το πνευματικό σου στερέωμα. Είμαι αρκετά αδύναμος για μια τέτοια πρόκληση.

     Είσαι ένα από τα μεγαλύτερα πνευματικά δημιουργήματα του ανθρώπου. Θεωρείσαι η απαρχή του σύγχρονου μυθιστορήματος του δυτικού πολιτισμού. Είσαι πνεύμα ανήσυχο, ανατρεπτικό. Δημιουργείς το δικό σου παράλληλο σύμπαν στο αντίστοιχο συμβατικό. Είσαι στολίδι στη ζωή κάθε ανθρώπου, που στοχάζεται, που ονειρεύεται, που αναπλάθει τον εαυτό του.
     Θα συζητήσω μαζί σου σε

ΔΗΣΥ: "Βιώσιμη αστική κινητικότητα: Κυκλοφορώντας σε ανθρώπινες πόλεις."...

Πέμπτη 23 Απριλίου 2020

Σχετικά με την επικείμενη κατάθεση του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία στη Βουλή για ψήφιση


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σχετικά με την επικείμενη κατάθεση του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία,
στη Βουλή για ψήφιση

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η Κυβέρνηση της Ν.Δ. αποφάσισαν να φέρουν, σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου και «διαρροές» κυβερνητικών στελεχών, εν μέσω πανδημίας, για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή, του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία. Ένα νομοσχέδιο που περιλαμβάνει αλλαγές σε όλες σχεδόν τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από την Πρωτοβάθμια έως την Τριτοβάθμια.
Παρά την αντίθεση του εκπαιδευτικού κινήματος, στο σύνολό του, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιμένει, εν μέσω πανδημίας και σε κενό θεσμικού διαλόγου, να φέρει προς ψήφιση αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις.
Τώρα, προφανώς, έκρινε ότι είναι ο κατάλληλος χρόνος για να το ψηφίσει, χωρίς αντιδράσεις, λόγω των περιοριστικών μέτρων. Το Υπουργείο Παιδείας έχει χρέος να σεβαστεί τους θεσμοθετημένους, εδώ και πολλές δεκαετίες, κανόνες του δημοκρατικού διαλόγου και να μην προχωρήσει σε μονομερείς ενέργειες, με αρνητικό πρόσημο, που καταδεικνύουν περιφρόνηση προς τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και την κοινωνία.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., αφού έλαβε υπόψη της τις αποφάσεις των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και την Κυβέρνηση της Ν.Δ.:
  1. Να μην καταθέσουν, τώρα, στη Βουλή για ψήφιση το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία.
  2. Να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα στήριξης του δημόσιου σχολείου και να διασφαλίσουν τη δυνατότητα συμμετοχής στην «εκπαιδευτική διαδικασία» όλων των μαθητών και ιδιαίτερα των μαθητών των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.

Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
Δελτίο Τύπου – Σχετικά με την επικείμενη κατάθεση του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία στη Βουλή για ψήφιση

Η αλαζονική μοναχικότητα του Υπουργείου Παιδείας… Εν μέσω πανδημίας και χωρίς ουσιαστικό διάλογο κατέθεσε το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία




23 Απριλίου 2020

Η αλαζονική μοναχικότητα του Υπουργείου Παιδείας…
Εν μέσω πανδημίας και χωρίς ουσιαστικό διάλογο κατέθεσε το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία
           
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, που περιλαμβάνει σαρωτικές αλλαγές σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (Πρότυπα και πειραματικά σχολεία, Αγγλικά στο νηπιαγωγείο, αλλαγές στην κατανομή των ωρών διδασκαλίας, μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα, σχολικός κανονισμός, ποινή αναπληρωτών για μη ανάληψη υπηρεσίας, αλλαγές προγραμμάτων σε δημοτικό - γυμνάσιο - λύκειο, τράπεζα θεμάτων, βάση του 10, αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ, αξιολόγηση σχολικών μονάδων κι εκπαιδευτικών, εκλογή πρυτάνεων κλπ).
Είναι προφανές πως αντέγραψε

ΔΟΕ: Οι «διαρροές» ήταν τελικά επίσημη ενημέρωση. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας «διαρρέει», μονολογεί, προσπαθεί να δημιουργήσει εικονική πραγματικότητα και περιφρονεί στοιχειώδεις κανόνες θεσμικού διαλόγου



Αρ. Πρωτ. 541
Αθήνα 23/4/2020
Προς
1. την Υπουργό Παιδείας
κ. Νίκη Κεραμέως
2.την Υφυπουργό Παιδείας
κ. Σοφία Ζαχαράκη
3. τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Θέμα: Οι «διαρροές» ήταν τελικά επίσημη ενημέρωση. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας «διαρρέει», μονολογεί, προσπαθεί να δημιουργήσει εικονική πραγματικότητα και περιφρονεί στοιχειώδεις κανόνες θεσμικού διαλόγου
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με ανακοινώσεις του τις προηγούμενες ημέρες  κάλεσε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να θέσει τέλος στις «διαρροές» του προς κατάθεση νομοσχεδίου για την εκπαίδευση και με σεβασμό στο δύσκολο έργο που οικογένειες κι εκπαιδευτικοί έχουν επωμιστεί το κρίσιμο αυτό διάστημα, αλλά, κυρίως, στον θεσμικό της ρόλο να μην προχωρήσει σε μονομερείς ενέργειες νομοθετώντας για ζητήματα που απαιτούν ειλικρινή και ουσιαστικό διάλογο, εν μέσω της εφαρμογής των περιορισμών για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Η χθεσινή ανακοίνωση του «πολυνομοσχεδίου»

Τα σενάρια για το άνοιγμα των σχολείων

Το μεγάλο αγκάθι, όπως έχει γράψει το iefimerida.gr, παραμένει το αν και πότε θα ανοίξουν τα σχολεία, θέμα που αναμένεται να ξεκαθαρίσει κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Η δυσκολία αυτή καταγράφηκε και κατά την χθεσινή συνεδρίαση της επιτροπής των λοιμωξιολόγων με τις απόψεις που εκφράστηκαν να είναι εκ διαμέτρου αντίθετες.

Ο Σωτήρης Τσιόδρας, όπως έκανε και δημοσίως στην καθιερωμένη ενημέρωση, τάχθηκε υπέρ του ανοίγματος, ενώ μεγάλος αριθμός συναδέλφων του διαφώνησαν και υποστήριξαν ότι τα σχολεία, ειδικά νηπιαγωγεία και δημοτικά πρέπει να παραμείνουν κλειστά. Παρόμοια διχογνωμία υπάρχει και στο εσωτερικό της κυβέρνησης με δύο διαφορετικές εισηγήσεις προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη από τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου. Πιθανόν την τελική απόφαση να πάρει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, αφού ακούσει την τελική πρόταση των επιστημόνων. Ως δεδομένη κρίνεται η επανέναρξη των μαθημάτων της Γ’ Λυκείου στις 11 Μαΐου, ώστε στα τέλη Ιουνίου να διεξαχθούν οι Πανελλήνιες.

Αν τελικά αποφασιστεί το άνοιγμα και των υπόλοιπων σχολικών μονάδων, αυτό θα γίνει σταδιακά από τις 25 Μαΐου έως και την 1η Ιουνίου και μια μικρή παράταση του σχολικού έτους. Αυτό αφορά κυρίως τις υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου και τα Γυμνάσια, καθώς μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων υποστηρίζουν ότι είναι πολύ δύσκολο να ανοίξουν τα δημοτικά. Για τον Σεπτέμβριο προσδιορίζεται το άνοιγμα των πανεπιστημιακών αμφιθεάτρων.
Πηγή: https://www.iefimerida.gr

Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας οι αλλαγές με το άρθρο 49 του πολυνομοσχεδίου που τέθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση κρίνονται κατά λογική αναγκαιότητα επιβεβλημένες, κατόπιν της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των τροποποιήσεων που επέφερε ο ν. 4589/2019 (Α ́ 13) στα ελάχιστα και στα μέγιστα όρια των τμημάτων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων.
Οι τροποποιήσεις αυτές, οι οποίες εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά τη σχολική χρονιά 2019-2020, οδήγησαν κατά περίπτωση στη δημιουργία πλασματικών κενών, με τμήματα υπερβολικά μικρότερα απ’ όσο ορίζουν τα πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης και οι βασικές παραδοχές της ορθολογικής κατανομής προσωπικού. Αυτό είχε ως συνέπεια, σε αρκετές περιπτώσεις, η κατά τον βέλτιστο και πλέον αποτελεσματικό τρόπο κατανομή προσωπικού να δυσχεραίνεται σημαντικά.
Η παρούσα ρύθμιση αντιμετωπίζει αυτό το ζήτημα, και εναρμονίζει, χωρίς καμία έκπτωση στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, τα όρια των εν λόγω τμημάτων με τους κανόνες της παιδαγωγικής επιστήμης και της ορθολογικής κατανομής προσωπικού για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών των μαθητών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε όλη την Επικράτεια.
Επιπλέον, διορθώνεται και η νομοθετική αβλεψία του ν. 4589/2019, ο οποίος εισήγαγε ρυθμίσεις για τα όρια τμημάτων επταθέσιων νηπιαγωγείων, αν και τέτοια νηπιαγωγεία ούτε υφίσταντο, ούτε υφίστανται στη χώρα.
Παράλληλα, εναρμονίζεται με τις ανωτέρω ρυθμίσεις η διαδικασία δημιουργίας επιπλέον τάξεων (περίπτωση δ ́ της παραγράφου 4 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 και περίπτωση δ’ της παραγράφου 4 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, A ́109, διόρθ. σφάλμ. Α ́112).
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΔΙΑΤΑΞΗ

Τετάρτη 22 Απριλίου 2020

22-04-20 Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση του σχολείου

Αριστερά, δημόσιος και ιδιωτικός τομέας



Αυτοί που φωνάζουν εναντίον κάθε ιδιωτικού έχουν κάνει τσιφλίκι τους τους δημόσιους οργανισμούς