Σάββατο 2 Μαΐου 2020
Παγκόσμια Ημέρα των Blogger
Παγκόσμια Ημέρα των Blogger: Η Διεθνής Ημέρα των Weblogger εορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Μαΐου και φέρνει μαζί τους Χρονικογράφους του Ίντερνετ (Weblogger), σε ανάμνηση της πρώτης εμφάνισής τους στο Διαδ…
Παρασκευή 1 Μαΐου 2020
Αρνητικό το αποτέλεσμα της συνάντησης του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Αθήνα 1/5/2020
Αρ. Πρωτ. 546
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Θέμα: Αρνητικό το αποτέλεσμα της συνάντησης του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Μόνο άκαρπη μπορεί να χαρακτηριστεί η συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. που πραγματοποιήθηκε, έπειτα από αίτημα της Ομοσπονδίας, την Πέμπτη 30 Απριλίου.
Βασικό ζήτημα της συνάντησης ήταν ο τρόπος δημοσιοποίησης και κυρίως το περιεχόμενο του νομοσχεδίου του Υ.ΠΑΙ.Θ. που έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο για διαβούλευση.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. παρέδωσε στην πολιτική ηγεσία την σχετική έγγραφη διαμαρτυρία-καταγγελία της ETUCE η οποία κοινοποιήθηκε και σε όλα τα κόμματα. Τονίσαμε, για μια ακόμα φορά, τον
Η επιστροφή των ΙΧ και τα διλήμματα της επόμενης μέρας
Ο
Μάνος Ματσαγγάνης στέλνει ανταπόκριση από το Μιλάνο για το σχέδιο
επιστροφής των ΙΧ στις πόλεις μετά την άρση των μέτρων περιορισμού.
Ο
ανταποκριτής σας παρακολούθησε από το μαρτυρικό Μιλάνο την
υποδειγματική παρουσίαση της σταδιακής άρσης των μέτρων περιορισμού από
τον Άκη Σκέρτσο, υφυπουργό αρμόδιο για τον συντονισμό του κυβερνητικού
έργου, και μετά από πάρα πολύ καιρό (για την ακρίβεια: μετά από 16
χρόνια) αισθάνθηκε ότι είναι πολίτης χώρας που κυβερνάται από σοβαρούς
ανθρώπους.
Εργατική Πρωτομαγιά
Εργατική Πρωτομαγιά: Ετήσια γιορτή, με παγκόσμιο χαρακτήρα των ανθρώπων της μισθωτής εργασίας. Με συγκεντρώσεις και πορείες, η εργατική τάξη βρίσκει την ευκαιρία να καθορίσει το διεκδικητικό της πλαίσιο για το μέλλον.
Πέμπτη 30 Απριλίου 2020
ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ: ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ
|
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ
Με
πράξη νομοθετικού περιεχομένου η κυβέρνηση προκειμένου να προχωρήσει η εξ’
αποστάσεως εκπαίδευση, μετακυλύει τις ευθύνες εξοπλισμού των μαθητών με τα
αναγκαία μέσα στις σχολικές επιτροπές των Δήμων. Πιο συγκεκριμένα αφού
προηγουμένως το Υπουργείο αυτοαναιρέθηκε 2-3 φορές δημιουργώντας συγχύσεις στον
εκπαιδευτικό κόσμο, τονίζει ότι η προμήθεια του εξοπλισμού «… γίνεται μετά από αιτιολογημένο αίτημα του διευθυντή της οικείας
σχολικής μονάδας, από το οποίο προκύπτει το απολύτως αναγκαίο πλήθος των
φορητών συσκευών (laptops, notebooks, netbooks ή tablets) ή/και συνδέσεων
διαδικτύου, οι οποίες απαιτούνται για τη στήριξη μαθητών που έχουν ανάγκη».
Πετάει το μπαλάκι, με άλλα λόγια, στους διευθυντές αναθέτοντάς τους να
διερευνήσουν τις οικονομικές δυνατότητες και αδυναμίες των μαθητών. Οι τρόποι ποικίλουν
όσο και η ε
Τετάρτη 29 Απριλίου 2020
ΝΤ ΑΔΕΔΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: 1Η ΜΑΙΟΥ σε συμβολική κατάθεση στεφάνων στο ΜΝΗΜΕΙΟ ΗΡΩΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ
|
ΙΩΑΝΝΙΝΑ, 29.04.2020 |
Ν.Τ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
|
|
ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 2020
Η εργατική Πρωτομαγιά είναι ημέρα τιμής και αγώνα της εργατικής
τάξης που, με τη διαχρονική της πάλη, προσπαθεί να σπάσει τα δεσμά της
εκμετάλλευσης, να αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες, να διατηρήσει και να
διευρύνει κατακτήσεις και δικαιώματα. Οι αγώνες των εργατών του Σικάγο αλλά και
μεταγενέστερα, πέτυχαν με θυσίες την καθιέρωση του 8ωρου, την Κοινωνική Ασφάλιση, την
υπεράσπιση της μητρότητας, την κανονική άδεια, τα συνδικαλιστικά δικαιώματα,
τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, αλλά και την πρόσβαση στα κοινωνικά αγαθά
της δωρεάν Υγείας, Παιδείας, Πολιτισμού κ.ά.
Το 1886 η αμερικανική εργατική τάξη έδωσε μια από τις πιο
σκληρές μάχες για την καθιέρωση του 8ωρου, στο Σικάγο. Το 1893 γιορτάσθηκε για
πρώτη φορά η Εργατική Πρωτομαγιά στην Ελλάδα, με ένα από τα κύρια αιτήματα την
καθιέρωση του 8ωρου. Σήμερα εν έτει 2020 και εν μέσω της πρωτόγνωρης κρίσης που
βιώνει όλη η υφήλιος, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, αναδεικνύεται
ο αναντικατάστατος ρόλος των συνδικάτων, στην υπεράσπιση των συμφερόντων των
εργαζομένων, να διεκδικήσουν τα αιτήματά τους, να απαιτήσουν μέτρα για την
επιβίωσή τους.
Εκφράζουμε με κάθε τρόπο την εναντίωσή
μας σε κάθε ελαστική μορφή εργασίας και σε οποιαδήποτε σε καταστρατήγηση των
κεκτημένων εργασιακών δικαιωμάτων μας. Διεκδικούμε τη στήριξη της δημόσιας
υγείας με κάθε τρόπο.
Ενωμένοι αγωνιζόμαστε για τα δίκαια αιτήματά μας. Καλούμε τους συλλόγους – μέλη μας,
την Παρασκευή 1Η ΜΑΙΟΥ σε
συμβολική κατάθεση στεφάνων στο ΜΝΗΜΕΙΟ ΗΡΩΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ(οδός Δομπολη) στις 11.30 το πρωί , -τηρουμένων
αυστηρά και με συνέπεια των μέτρων προστασίας και των αποστάσεων στην κοινωνική
ζωή που έχει αποφασίσει η πολιτεία και οι υγειονομικές αρχές για την προστασία
της δημόσιας υγείας.
Τα δικαιώματα και οι κατακτήσεις των
εργαζομένων δε διαπραγματεύονται. Ενωμένοι θα νικήσουμε.
ΝΤ ΑΔΕΔΥ: Να μην ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία
Ν.Τ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ |
ΙΩΑΝΝΙΝΑ 29.04.2020 |
Να μην ψηφιστεί το
πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία
Το Νομαρχιακό Τμήμα Ιωαννίνων της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καταγγέλλει την
πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και την Κυβέρνηση της Ν.Δ. που
αποφάσισαν, εν μέσω πανδημίας του Κορωνοϊού να καταθέσουν για συζήτηση και
ψήφιση, από τη Βουλή, το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία, το οποίο περιλαμβάνει
σαρωτικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Επέλεξε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας την απόλυτα
ακατάλληλη συγκυρία να προχωρήσει σε αυτή τη μεθόδευση που φανερώνει τεράστιο
έλλειμμα δημοκρατικής ευαισθησίας και σεβασμού των θεσμικών παραγόντων, που
εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Είναι, όντως, οξύμωρο η Κυβέρνηση να ζητά τη συναίνεση όλων των
πολιτών, προκειμένου η χώρα να ξεφύγει από την πανδημία, το Υπουργείο Παιδείας
να χαιρετίζει την προσπάθεια των εκπαιδευτικών που στήριξαν με όλες τους τις
δυνάμεις την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, παρά τις τεράστιες ελλείψεις, και
την ίδια στιγμή να τους εμπαίζουν επιβάλλοντας μονομερείς αποφάσεις με
απαράδεκτο τρόπο, αφού γνωρίζουν ότι οι έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα
έχουν «παγώσει» τις δημοκρατικές διαδικασίες και το δικαίωμα της συλλογικής
αντίδρασης.
Το Νομαρχιακό Τμήμα Ιωαννίνων της
Α.Δ.Ε.Δ.Υ., αφού έλαβε υπόψη της τις αποφάσεις των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών
ΔΟΕ – ΟΛΜΕ:
Πανδημία και κλιματική αλλαγή: Προτάσσοντας την επιστημονική γνώση
Η κλιματική απειλή δεν έχει πάψει να υφίσταται λόγω της μείωσης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και της πιο καθαρής ατμόσφαιρας
Τον Μάιο του 2018 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακοίνωσε ότι 7 εκ. άνθρωποι ετησίως πεθαίνουν πρόωρα ως αποτέλεσμα της μακροχρόνιας έκθεσης τους στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, στις περισσότερες μεγαλουπόλεις του κόσμου τα επίπεδα του μολυσμένου αέρα είναι 5 φορές υψηλότερα από τα επιτρεπτά όρια θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο την υγεία του πληθυσμού. Η ανακοίνωση αυτή καμία ιδιαίτερη αναστάτωση δεν προκάλεσε, ούτε κάποια άμεση κινητοποίηση, πιθανόν οριακά χώρεσε στην ειδησεογραφία της ημέρας, ενώ και οι μετέπειτα δράσεις της παγκόσμιας κοινότητας για την αντιμετώπιση του προβλήματος ήταν δυσανάλογες του μεγέθους και της απειλής του.
Αναμφισβήτητα, ένα θετικό που μας αφήνει η κρίση του κορωνοϊού είναι
Την επόμενη μέρα της πανδημίας, η
παγκόσμια κοινότητα πρέπει να προτάξει τα ζητήματα προστασίας της
δημόσιας υγείας αλλά και να δώσει πειστικές λύσεις για την απειλή της
κλιματικής αλλαγής.
Γράφει ο Στέλιος Διακουλάκης*Τον Μάιο του 2018 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακοίνωσε ότι 7 εκ. άνθρωποι ετησίως πεθαίνουν πρόωρα ως αποτέλεσμα της μακροχρόνιας έκθεσης τους στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, στις περισσότερες μεγαλουπόλεις του κόσμου τα επίπεδα του μολυσμένου αέρα είναι 5 φορές υψηλότερα από τα επιτρεπτά όρια θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο την υγεία του πληθυσμού. Η ανακοίνωση αυτή καμία ιδιαίτερη αναστάτωση δεν προκάλεσε, ούτε κάποια άμεση κινητοποίηση, πιθανόν οριακά χώρεσε στην ειδησεογραφία της ημέρας, ενώ και οι μετέπειτα δράσεις της παγκόσμιας κοινότητας για την αντιμετώπιση του προβλήματος ήταν δυσανάλογες του μεγέθους και της απειλής του.
Αναμφισβήτητα, ένα θετικό που μας αφήνει η κρίση του κορωνοϊού είναι
Πώς θα λειτουργήσουν λύκεια και γυμνάσια – Δεύτερες σκέψεις για τα δημοτικά
Σε μία διαφορετική καθημερινότητα θα εισέλθουν οι μαθητές των σχολείων οι οποίοι θα αρχίσουν να επιστρέφουν στα θρανία στις 11 Μαΐου.
Η αρχή γίνεται με τους μαθητές της Γ’ Λυκείου την 11η Μαΐου ενώ μία εβδομάδα αργότερα, στις 18 Μαΐου, θα επιστρέψουν στα θρανία και οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης του Λυκείου, καθώς και οι μαθητές της Α’, Β’ και Γ’ Γυμνασίου.
Αναφορικά με τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία,
Τρίτη 28 Απριλίου 2020
ΑΔΕΔΥ: ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 2020
Απρ 28 2020
Ανακοίνωση
ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 2020
Η εργατική Πρωτομαγιά είναι ημέρα τιμής
και αγώνα της εργατικής τάξης που, με τη διαχρονική της πάλη, προσπαθεί
να σπάσει τα δεσμά της εκμετάλλευσης, να αμβλύνει τις κοινωνικές
ανισότητες, να διατηρήσει και να διευρύνει κατακτήσεις και δικαιώματα.
Οι αγώνες των εργατών του Σικάγο αλλά και μεταγενέστερα, πέτυχαν με
θυσίες την καθιέρωση του 8ωρου, την Κοινωνική Ασφάλιση, την
υπεράσπιση της μητρότητας, την κανονική άδεια, τα συνδικαλιστικά
δικαιώματα, τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, αλλά και την πρόσβαση στα
κοινωνικά αγαθά της δωρεάν Υγείας, Παιδείας, Πολιτισμού κ.ά.
Το 1886
28-04-20: Θέσεις της ΟΛΜΕ για το πολυνομοσχέδιο – Πανελλαδική διαμαρτυρία στις 30/4
Αθήνα, 28/04/2020
Οι θέσεις της ΟΛΜΕ για το πολυνομοσχέδιο – κινητοποιήσεις
Την Πέμπτη 30/4 στη 1μ.μ. Πανελλαδική διαμαρτυρία
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ από την πρώτη στιγμή της εφαρμογής των περιοριστικών μέτρων προειδοποιούσε την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην κατάθεση νομοσχεδίου για την Παιδεία εν μέσω πανδημίας.
Η επιλογή της κας Κεραμέως να προχωρήσει, τελικά, στην κατάθεσή του,
ενώ δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν γενικές συνελεύσεις, χωρίς να έχει
προηγηθεί διάλογος με τις ομοσπονδίες και με τη Βουλή να υπολειτουργεί,
αποτελεί μια πράξη κατάφωρα αντιδημοκρατική και μαρτυρά τη βούληση της
κυβέρνησης να εκμεταλλευτεί τις απαγορεύσεις λόγω της πανδημίας για να
επιβάλει ακραία αντιδραστικά μέτρα.
Το ίδιο το περιεχόμενο του νομοσχεδίου
σε καμία περίπτωση δε δικαιολογεί το κατεπείγον της υπόθεσης, καθώς
αποκαλύπτεται ότι δεν προσπαθεί να λύσει κανένα από τα σοβαρά προβλήματα
της εκπαίδευσης ούτε περιλαμβάνει έκτακτα μέτρα που σχετίζονται με την
πανδημία. Αντίθετα, επιδιώκει να πλήξει καίρια τα μορφωτικά και
εργασιακά δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά και να επιφέρει ένα
τεράστιο κτύπημα στο δημόσιο σχολείο.
Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται:
ΔΟΕ: Αίτημα άμεσης συνάντησης με την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. με αντικείμενο το νέο πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση
Αρ. Πρωτ. 544 | Αθήνα 28/4/2020
Προς 1. την Υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως 2.την Υφυπουργό Παιδείας κ. Σοφία Ζαχαράκη Κοιν. Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. |
Θέμα: Αίτημα άμεσης συνάντησης με την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. με αντικείμενο το νέο πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση
Κυρία Υπουργέ,
Κυρία Υφυπουργέ
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σας έχει ήδη κάνει γνωστή την απόλυτη αντίθεση και την έντονη διαμαρτυρία του για την αιφνιδιαστική, δίχως σεβασμό στους κανόνες του θεσμικά κατοχυρωμένου κοινωνικού διαλόγου και μάλιστα εν μέσω μιας πρωτοφανούς για τα παγκόσμια δεδομένα πανδημίας, ανάρτηση σε δημόσια διαβούλευση νέου πολυνομοσχεδίου για την εκπαίδευση. Ενός πολυνομοσχεδίου που για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αποτελεί
Πότε ανοίγουν τα σχολεία - Λιγότεροι μαθητές ανά τμήμα και κυλιόμενο ωράριο
Πότε ανοίγουν τα σχολεία - Λιγότεροι μαθητές ανά τμήμα και κυλιόμενο ωράριο: Σε ημερομηνία κοντά στις 20 Ιουνίου οι Πανελλαδικές
Παγκόσμια Ημέρα για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία / Διεθνής Ημέρα Μνήμης Εργατών
Παγκόσμια Ημέρα για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία / Διεθνής Ημέρα Μνήμης Εργατών: Η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας (ΔΟΕ) έχει καθιερώσει την 28η Απριλίου ως «Παγκόσμια Ημέρα για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία», με στόχο την επικέντρωση του διεθνούς ενδι…
Δευτέρα 27 Απριλίου 2020
ΔΟΕ: Σχέδιο Νόμου «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». Να πάρει πίσω το Υπουργείο Παιδείας το πολυνομοσχέδιο με αντιδραστικό και αντιεκπαιδευτικό περιεχόμενο
Αρ. Πρωτ. 542
|
Αθήνα 27/4/2020
Προς
1. την Υπουργό
Παιδείας
κ. Νίκη Κεραμέως
2.την Υφυπουργό
Παιδείας
κ. Σοφία Ζαχαράκη
3. τους Συλλόγους
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
|
Θέμα:
Σχέδιο Νόμου «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». Να πάρει πίσω το
Υπουργείο Παιδείας το πολυνομοσχέδιο με αντιδραστικό και αντιεκπαιδευτικό περιεχόμενο
Το Υπουργείο
Παιδείας και η Κυβέρνηση της ΝΔ, εν μέσω πανδημίας και περιοριστικών μέτρων
μετακίνησης, βρήκε τον τρόπο να φέρει ένα ακόμα αντιδραστικό αντιεκπαιδευτικό
νομοσχέδιο. Το νομοσχέδιο δεν αντιμετωπίζει κανένα από τα μεγάλα και επείγοντα
προβλήματα της εκπαίδευσης, δε λαμβάνει υπόψη καμία από τις διεκδικήσεις του
συνδικαλιστικού κινήματος αντιθέτως, υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς στην
Παιδεία, χειροτερεύει τους όρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ανοίγει το
δρόμο για την παραπέρα απαξίωση του Δημόσιου Σχολείου. Διατηρεί και επεκτείνει
τα μνημόνια διαρκείας στη δημόσια εκπαίδευση χτίζοντας επάνω στο νομοθετικό
πλαίσιο όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων και προσαρμόζοντας το επί τα χείρω.
Πρόκειται για
απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που
έχουν κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες τα
τελευταία χρόνια και που δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, μέσα στις
πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς καμία ουσιαστική
στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης. Πρόκειται για μια άκρως επιθετική
εκ μέρους της Κυβέρνησης προσπάθεια εκμετάλλευσης της κρίσης και της πανδημίας
ως ευκαιρίας, ώστε να περάσει ριζικές αναδιαρθρώσεις που επιφέρουν συντριπτικά
πλήγματα σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των
μαθητών και των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών.
Παραθέτουμε τις αντιδραστικές αλλαγές που περιλαμβάνει το
νομοσχέδιο:
Το σχέδιο για το άνοιγμα των σχολείων- Πίσω στα θρανία στις 11 Μαΐου η Γ' Λυκείου
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ, ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ
Από την Γ' Λυκείου στις 11 Μαΐου θα ξεκινήσει
το άνοιγμα των σχολικών μονάδων η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Μέχρι
στιγμής δεν έχει αποφασιστεί εάν θα ανοίξουν μαζί και οι υπόλοιπες
τάξεις του Λυκείου.
Σε γενικές γραμμές το άνοιγμα αναμένεται να είναι τμηματικό διότι δεν είναι εύκολο το «άπλωμα» στις αίθουσες τόσων μαθητών, δηλαδή η τοποθέτησή τους με βάση τα μέτρα προστασίας (ένας μαθητής σε κάθε θρανίο κλπ), ειδικά στην Αθήνα όπου δεν επαρκούν οι αίθουσες.
Μετά την 11η Μαΐου θα ακολουθήσουν Γυμνάσια και Δημοτικά ανά Δευτέρα, ενώ θα υπάρξει τουλάχιστον μια εβδομάδα παράταση του σχολικού έτους με τις πανελλαδικές εξετάσεις να προσδιορίζονται γύρω στις 20 Ιουνίου.
Τα Δημοτικά πιθανόν να ανοίξουν κάνοντας λιγότερες ώρες καθημερινά προς το τέλος Μαΐου αν και υπάρχουν έντονες διαφωνίες ως προς αυτό, ειδικά μεταξύ των γιατρών.
Για να οριστικοποιηθεί το οτιδήποτε θα πρέπει να υπάρξει προηγουμένως οριστικοποίηση για το πότε θα επιστρέψουν οι γονείς στη δουλειά.
Εύλογη πάντως είναι η εφαρμογή μέτρων όπως ένας μαθητής σε κάθε θρανίο, χρήση αντισηπτικών κλπ, μέτρα που αναμένεται να ληφθούν και κατά τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Τέλος, εξετάζεται πρόβλεψη για την επιστροφή ευπαθών ομάδων εκπαιδευτικών.
ΠΗΓΗ:https://www.kathimerini.gr/
Σε γενικές γραμμές το άνοιγμα αναμένεται να είναι τμηματικό διότι δεν είναι εύκολο το «άπλωμα» στις αίθουσες τόσων μαθητών, δηλαδή η τοποθέτησή τους με βάση τα μέτρα προστασίας (ένας μαθητής σε κάθε θρανίο κλπ), ειδικά στην Αθήνα όπου δεν επαρκούν οι αίθουσες.
Μετά την 11η Μαΐου θα ακολουθήσουν Γυμνάσια και Δημοτικά ανά Δευτέρα, ενώ θα υπάρξει τουλάχιστον μια εβδομάδα παράταση του σχολικού έτους με τις πανελλαδικές εξετάσεις να προσδιορίζονται γύρω στις 20 Ιουνίου.
Τα Δημοτικά πιθανόν να ανοίξουν κάνοντας λιγότερες ώρες καθημερινά προς το τέλος Μαΐου αν και υπάρχουν έντονες διαφωνίες ως προς αυτό, ειδικά μεταξύ των γιατρών.
Για να οριστικοποιηθεί το οτιδήποτε θα πρέπει να υπάρξει προηγουμένως οριστικοποίηση για το πότε θα επιστρέψουν οι γονείς στη δουλειά.
Εύλογη πάντως είναι η εφαρμογή μέτρων όπως ένας μαθητής σε κάθε θρανίο, χρήση αντισηπτικών κλπ, μέτρα που αναμένεται να ληφθούν και κατά τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Τέλος, εξετάζεται πρόβλεψη για την επιστροφή ευπαθών ομάδων εκπαιδευτικών.
ΠΗΓΗ:https://www.kathimerini.gr/
Κυριακή 26 Απριλίου 2020
Παιδαγωγικοί προβληματισμοί σε επιλεγμένα σημεία του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση του σχολείου
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Χαράλαμπος
Κωνσταντίνου, Ομότιμος Καθηγητής Σχολικής Παιδαγωγικής και Εκπαιδευτικής
Αξιολόγησης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων-Αντιπρόεδρος Παιδαγωγικής Εταιρείας
Ελλάδος
Αξιολογώντας συνολικά και από άποψη παιδαγωγική το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας (Υ.ΠΑΙ.Θ.) για την αναβάθμιση του σχολείου, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι, τουλάχιστον σε επίπεδο διακήρυξης, περιλαμβάνει αρκετά σημεία, τα οποία, αν εφαρμοστούν στην πράξη, θα συμβάλουν στην ποιοτική αναβάθμιση του σχολείου, όπως είναι η κατάρτιση νέων αναλυτικών προγραμμάτων, οι νέες ενδιαφέρουσες θεματικές ενότητες, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου κ.λπ. Ωστόσο, λόγοι μεθοδολογικοί και επιστημονικοί, υπαγόμενοι και επιβαλλόμενοι σε μια συνολική στρατηγική, υπαγορεύουν, σχεδόν επιτακτικά, πριν από οποιαδήποτε παρέμβαση στο εκπαιδευτικό σύστημα, που θα επιφέρει ανατρεπτικές και καθοριστικές μεταβολές σε αυτό, να προηγείται πρωτίστως η διεξαγωγή συστηματικής μελέτης και χαρτογράφησης της υπαρκτής σχολικής πραγματικότητας. Μέσα από την αξιολόγηση-χαρτογράφηση αυτή θα
Αξιολογώντας συνολικά και από άποψη παιδαγωγική το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας (Υ.ΠΑΙ.Θ.) για την αναβάθμιση του σχολείου, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι, τουλάχιστον σε επίπεδο διακήρυξης, περιλαμβάνει αρκετά σημεία, τα οποία, αν εφαρμοστούν στην πράξη, θα συμβάλουν στην ποιοτική αναβάθμιση του σχολείου, όπως είναι η κατάρτιση νέων αναλυτικών προγραμμάτων, οι νέες ενδιαφέρουσες θεματικές ενότητες, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου κ.λπ. Ωστόσο, λόγοι μεθοδολογικοί και επιστημονικοί, υπαγόμενοι και επιβαλλόμενοι σε μια συνολική στρατηγική, υπαγορεύουν, σχεδόν επιτακτικά, πριν από οποιαδήποτε παρέμβαση στο εκπαιδευτικό σύστημα, που θα επιφέρει ανατρεπτικές και καθοριστικές μεταβολές σε αυτό, να προηγείται πρωτίστως η διεξαγωγή συστηματικής μελέτης και χαρτογράφησης της υπαρκτής σχολικής πραγματικότητας. Μέσα από την αξιολόγηση-χαρτογράφηση αυτή θα
Μαύρη σελίδα στην εκπαίδευση ο «εξορθολογισμός» των ΕΠΑ.Λ.
Του Νίκου Τσούλια
Προφανώς θα γράψω ξανά και ξανά για το
νομοσχέδιο – έκτρωμα του Υπουργείου Παιδείας στο σύνολό του, αλλά θέλω
να σταθώ ίσως στο πιο μελανό σημείο του, την θεσμική απαγόρευση φοίτησης
νέων πάνω από την ηλικία των 17 ετών στα ΕΠΑ.Λ.
Πολλές φορές οι εκπαιδευτικές πολιτικές έμμεσα
φράσσουν την εκπαιδευτική εξέλιξη των νέων. Άλλωστε, υπάρχουν τόσες και
τόσες κοινωνικές, μορφωτικές και πολιτισμικές ανισότητες ανάμεσα στους
νέους, που, αν η πολιτεία δεν έχει πολιτικές αντισταθμιστικής
εκπαίδευσης για να αμβλυνθούν οι ανισότητες, η γνωστή εκπαιδευτική
επιταγή περί «ίσων ευκαιριών» στη μόρφωση μόνο ως διακήρυξη μπορεί να
θεωρηθεί.
Τι προβλέπεται στο νομοσχέδιο για την
«αναβάθμιση του σχολείου»
Να ανοίξουν ή όχι τα σχολεία;
Αρκεί να είναι ανοικτά τα μυαλά μας
O Λεωνίδας Καστανάς γραφεί για το αν
πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία και εξετάζει παραμέτρους της εκπαίδευσης
αλλά και των αντιδράσεων της κοινωνίας.
Αξίζει
τον κόπο αλλά και το ρίσκο να ανοίξουμε τα σχολεία για λίγες μέρες
«μάθημα»; Όταν είναι γνωστό ότι μετά τις διακοπές του Πάσχα τα γυμνάσια
και τα λύκεια λειτουργούν τυπικά πολλά χρόνια τώρα; Αξίζει να ρισκάρουμε
την καταστροφή των όσων κτίσαμε όταν είναι γνωστό ότι η παγκόσμια
επιτυχία της χώρας μας οφείλεται στο έγκαιρο κλείσιμο των σχολείων και
στο lockdown που ακολούθησε;Αν πριν λίγες μέρες τα
Γιατί δεν πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια
Δεν πρέπει να τιναχθούν στον αέρα οι
θυσίες τόσων εβδομάδων, για να ικανοποιηθεί η εμμονή και η βιασύνη
κάποιων που επιθυμούν να ανοίξουν τα σχολεία το γρηγορότερο.
Γράφει ο Εμμανουήλ Γ. Χαλκιαδάκης*Η ανθρωπότητα αντιμετώπισε στην Ιστορία της πολλές πανδημίες, από την αρχαιότητα μέχρι τους νεότερους χρόνους, και μάλιστα πολύ πιο επιθετικές και θανατηφόρες, με εκατομμύρια νεκρούς. Ωστόσο, μπόρεσε να τις ξεπεράσει, ύστερα από κάποιο χρονικό διάστημα, ή εκείνες εξαφανίστηκαν από μόνες τους, αφού έκαναν τον κύκλο τους, έτσι ξαφνικά, όπως εμφανίστηκαν. Θυμίζω τον
Διεθνής Ημέρα Μνήμης για την Καταστροφή στο Τσερνόμπιλ
Διεθνής Ημέρα Μνήμης για την Καταστροφή στο Τσερνόμπιλ: Η 26η Απριλίου έχει καθιερωθεί ως Διεθνής Ημέρα Μνήμης για την Καταστροφή στο Τσερνόμπιλ (International Chernobyl Disaster Remembrance Day), με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ, που ελήφθη στις 8 Δεκεμβρίου 2016.
Σάββατο 25 Απριλίου 2020
Ειδική αγωγή τις μέρες του Κορονοϊού: Για ακόμα φορά στην αθέατη πλευρά της Σελήνης
Του Τάσου Τόκα*
Αν
για όλους μας η περίοδος αυτή είναι δύσκολη, για τα παιδιά ΑμεΑ των
λαϊκών οικογενειών γίνεται Γολγοθάς. Η συνθετότητα των προβλημάτων που
βιώνουν τα παιδιά αυτά έρχεται να επιδεινωθεί λόγω της έλλειψης
υποστηρικτικών δομών αφού η κυβέρνηση σφυρίζει αδιάφορα μπροστά στα
οξυμένα προβλήματα του πολύπαθου χώρου της Ειδικής Αγωγής.Θα πει κάποιος: «Εδώ ολόκληρος πρωθυπουργός ασχολήθηκε προσωπικά με το αίτημα μιας μητέρας αυτιστικού παιδιού[1] κι εσείς λέτε ότι δεν ενδιαφέρεται;» Ακριβώς, αυτά τα επικοινωνιακά «κολπάκια» γίνονται για να συγκαλύψουν τις τεράστιες πολιτικές ευθύνες, διαχρονικά των κυβερνήσεων, για τις ελλείψεις ως προς την υποστήριξη των παιδιών ΑμεΑ και των οικογενειών τους.
Καταρχάς, αν είναι σχετικά δύσκολο να κατανοήσουν τα μικρά παιδιά τα «γιατί» και τα «πώς» της πανδημίας του κορονοϊού, για πολλές περιπτώσεις παιδιών ΑμεΑ είναι σχεδόν αδύνατο. Πώς π.χ. να εξηγήσει ένας γονέας σ’ ένα παιδί με βαριά νοητική υστέρηση ή αυτισμό, γιατί σταματήσαμε να πηγαίνουμε στο σχολείο; Γιατί περιορίσαμε ή σταματήσαμε τις βόλτες μας; Γιατί δεν βλέπουμε τον παππού και τη γιαγιά; Γιατί πρέπει να φοράμε μάσκες και γάντια; Όλα αυτά τα «γιατί» είναι αδύνατο από μόνη της μια οικογένεια να τα απαντήσει.
Η απουσία της
Η Επανάσταση των Γαρυφάλλων
Η Επανάσταση των Γαρυφάλλων: Στρατιωτικό κίνημα αριστερών αξιωματικών στην Πορτογαλία, που οδήγησε στην κατάλυση της δικτατορίας και την επαναφορά της Δημοκρατίας, μετά 48 χρόνια.
Παρασκευή 24 Απριλίου 2020
24-04-20 Οι αιτήσεις για αμοιβαία μετάθεση υποβάλλονται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ανακοίνωση των μεταθέσεων
Οι αιτήσεις για αμοιβαία μετάθεση υποβάλλονται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ανακοίνωση των μεταθέσεων, δηλ. μέχρι και 11/5/2020.
Ως προς τις προϋποθέσεις των αμοιβαίων μεταθέσεων ισχύουν τα αναγραφόμενα στην υπ’ αριθμ. 176269/Ε2/12-11-2019 εγκύκλιο, μέρος τρίτο, κεφάλαιο Β΄
Το έντυπο μετάθεσης σε μορφή doc
Να μην ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία
Απρ 24 2020
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Να μην ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
καταγγέλλει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και την
Κυβέρνηση της Ν.Δ. που αποφάσισαν, εν μέσω πανδημίας του Κορωνοϊού να
καταθέσουν για συζήτηση και ψήφιση, από τη Βουλή, το πολυνομοσχέδιο για
την παιδεία, το οποίο περιλαμβάνει σαρωτικές αλλαγές σε όλες τις
βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Η χθεσινή ανακοίνωση του
πολυνομοσχεδίου, από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και
Θρησκευμάτων, δεν αποτέλεσε έκπληξη. Επιβεβαιώθηκαν στο ακέραιο οι
σκόπιμες «διαρροές» και τα δημοσιεύματα που το προανήγγειλαν. Επέλεξε η
πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας την απόλυτα ακατάλληλη συγκυρία
να προχωρήσει σε αυτή τη μεθόδευση που φανερώνει τεράστιο έλλειμμα
δημοκρατικής ευαισθησίας και σεβασμού των θεσμικών παραγόντων, που
εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Είναι, όντως, οξύμωρο η Κυβέρνηση να
Μικρός διάλογος με τον Δον Κιχώτη
Του Νίκου Τσούλια
Φίλε Δον Κιχώτη
Δεν θα συνδιαλεχτώ μαζί σου για τη γενική σου
ιδέα, για τον κόσμο σου και για το πνευματικό σου στερέωμα. Είμαι αρκετά
αδύναμος για μια τέτοια πρόκληση.
Είσαι ένα από τα μεγαλύτερα πνευματικά
δημιουργήματα του ανθρώπου. Θεωρείσαι η απαρχή του σύγχρονου
μυθιστορήματος του δυτικού πολιτισμού. Είσαι πνεύμα ανήσυχο,
ανατρεπτικό. Δημιουργείς το δικό σου παράλληλο σύμπαν στο αντίστοιχο
συμβατικό. Είσαι στολίδι στη ζωή κάθε ανθρώπου, που στοχάζεται, που
ονειρεύεται, που αναπλάθει τον εαυτό του.
Θα συζητήσω μαζί σου σε
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)