Σάββατο 13 Απριλίου 2013

Συμφώνησαν οι πολιτικοί αρχηγοί για τους τρόπους απομάκρυνσης των δημοσίων υπαλλήλων


tanea.gr




Σε συμφωνία για τους τρόπους απομάκρυνσης όσων δημοσίων υπαλλήλων επιθυμεί η τρόικα φαίνεται πως κατέληξαν οι πολιτικοί αρχηγοί έπειτα από την έκτακτη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου.

Η σύσκεψη ξεκίνησε στη 1.30 το μεσημέρι και ολοκληρώθηκε στις 5 το απόγευμα με τη συμμετοχή και του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Αντώνη Μανιτάκη, ο οποίος εκλήθη στις 4 το απόγευμα να μεταβεί στο Μαξίμου.

ΤΕΤΑΡΤΗ 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013 ΠΑΝΓΙΑΝΝΙΩΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ

 ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Ν. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΤΜΗΜΑ : ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΡΓΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΡΙΘ. ΕΓΚ. ΚΑΤΑΣΤ. 350/38

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΤΕΤΑΡΤΗ 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013 ΠΑΝΓΙΑΝΝΙΩΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ
Εργαζόμενοι – συνταξιούχοι – άνεργοι – νέες και νέοι
Σας καλούμε σε πανεργατική συστράτευση και συμμετοχή στην 24ωρη Πανγιαννιώτικη απεργία την Τετάρτη 17 Απριλίου 2013 που αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο του Εργατικού Κέντρου Ιωαννίνων.
ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΙΑΔΗΛΩΝΟΥΜΕ:
 Κατά της νεοφιλελεύθερης πολιτικής της Τρόικας, του ΔΝΤ και των τραπεζών που δέχεται και υλοποιεί η Κυβέρνηση.
 Κατά των αντεργατικών και αντιλαϊκών νόμων που έχουν φέρει την οικονομία στη μεγαλύτερη ύφεση με αποτέλεσμα το κλείσιμο των επιχειρήσεων και το «στέγνωμα» της τοπικής αγοράς.
 Κατά των απολύσεων και της ανασφάλιστης εργασίας που αυξάνει δραματικά την ανεργία.
 Κατά των επιχειρήσεων που έχουν απλήρωτους εργαζόμενους.
 Κατά της κατάργησης των δικαιωμάτων των εργαζομένων και των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
 Κατά των αυξήσεων σε όλα τα είδη κατανάλωσης.
 Κατά της φτώχειας και της εξαθλίωσης του λαού.
ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
 Υπογραφή Κλαδικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας
 Την απόκρουση των απολύσεων, της εκ περιτροπής απασχόλησης και κάθε μορφής ελαστικής απασχόλησης.
 Την αντιμετώπιση της ακρίβειας και της δραματικής μείωσης της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων και των συνταξιούχων.
 Τον τερματισμό των εκβιαστικών εργοδοτικών συμπεριφορών και της προσπάθειας γενίκευσης των ατομικών και ειδικών επιχειρησιακών ΣΣΕ με πρόσχημα την κρίση.
 Καταγγέλλουμε τις Διοικήσεις των Επιχειρήσεων Praktiker, Πίνδος, Δωδώνη για στοχοποίηση Συνδικαλιστών και απολύσεις εργαζομένων και απαιτούμε την επαναπρόσληψή τους.
 Άμεσα μέτρα ουσιαστικής στήριξης των ανέργων με αύξηση του επιδόματος.
Απαιτούμε να μπει τέλος σε κάθε αντεργατική, αντικοινωνική και αντιαναπτυξιακή πολιτική που διευρύνει την ύφεση και τα προβλήματα στην κοινωνία.
Όλη η εργατική τάξη, τα λαϊκά στρώματα, οι φτωχοί, μικρομεσαίοι αγροκτηνοτρόφοι πρέπει να δώσουμε την απάντηση τώρα.
ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ
ΠΑΝΓΙΑΝΝΙΩΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ
ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013 ΚΑΙ ΩΡΑ 10:30 ΣΤΟ
ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Μετάθεση ημερομηνίας έναρξης προγραμμάτων Επιμόρφωσης Β Επιπέδου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Προκειμένου να  εξασφαλισθεί ικανός χρόνος για την έγκαιρη έναρξη της διαδικασίας έκδοσης των απαιτούμενων Αδειών Άσκησης Ιδιωτικού Έργου των εκπαιδευτικών και της  σχετικής Υπουργικής Απόφασης για τα στελέχη της εκπαίδευσης που θα συμμετέχουν στην υλοποίηση της 4ης Επιμορφωτικής Περιόδου των ΚΣΕ της Πράξης  «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ (2007-2013), που υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και του Ελληνικού Δημοσίου, καθώς και για την έγκαιρη αποστολή των συμβάσεων προς υπογραφή, ΑΝΑΒΑΛΛΕΤΑΙ η έναρξη των προγραμμάτων της 4ης περιόδου επιμόρφωσης ΤΠΕ, κατά μία εβδομάδα σύμφωνα με την απόφαση της 40ης συνεδρίασης της Κεντρικής Επιτροπής Συντονισμού του Έργου (ΚΕΣΕ).  Συγκεκριμένα, τα μαθήματα στα ΚΣΕ θα ξεκινήσουν στις 22 Απριλίου 2013.

Νέο ωράριο για όλους τους εκπαιδευτικούς


Επιμηκύνεται το διδακτικό ωράριο από τον Σεπτέμβριο. Δάσκαλοι και καθηγητές καλούνται να διδάξουν 26 ώρες την εβδομάδα. Οι δημοσιονομικές συνθήκες επιβάλλουν συρρίκνωση των προσλήψεων.


Σύμφωνα με έκθεση του ΟΑΣΑ το κόστος ανά μαθητή είναι υψηλό σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης
Σύμφωνα με έκθεση του ΟΑΣΑ το κόστος ανά μαθητή είναι υψηλό σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης
Κατά οκτώ ώρες τον μήνα θα αυξηθεί το ωράριο δασκάλων και καθηγητών από το ερχόμενο σχολικό έτος, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από το υπουργείο Παιδείας.
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πραγματοποιεί το τελευταίο διάστημα αλλεπάλληλες συσκέψεις για το θέμα, καθώς έχει να διαχειριστεί την προετοιμασία μίας πολύ δύσκολης χρονιάς, εξαιτίας της δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας και το «ψαλίδι» που θα υπάρχει στις προσλήψεις μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, θεωρείται βέβαιη η αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας κατά δύο ώρες εβδομαδιαίως, αφού οι οι αριθμοί για την κάλυψη των κενών θέσεων στις σχολικές μονάδες -εξαιτίας των λιγοστών προσλήψεων που θα γίνουν αλλά και των επικείμενων συνταξιοδοτήσεων- δεν «βγαίνουν».
  • Αναλυτικό ρεπορτάζ στην έντυπη έκδοση

Παρασκευή 12 Απριλίου 2013

Kυριακή 14/4 8:30 μ.μ.Χιροσίμα, αγάπη μου

Κυρικές στο Πανί

Κύκλος: Μια αναφορά στη γαλλική Nouvelle Vague
Ώρα έναρξης: 8:30 μ.μ.

Πολιτιστικός Πολυχώρος Παλιά Σφαγεία
Είσοδος Ελεύθερη

 
 
Kυριακή 14/4 Χιροσίμα, αγάπη μου (Hiroshima, mon amour), Αλέν Ρενέ, 1959, 91’
Σχετικά με την ταινία αναφέρει ο Παναγιώτης Κράββαρης:

Πού πάει ποιός από τους 2.000 υπαλλήλους σε διαθεσιμότητα - Οι πίνακες του ΑΣΕΠ

Αναρτήθηκαν τα προσωρινά αποτελέσματα, ενώ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν με ενστάσεις να αμφισβητήσουν τη βαθμολόγηση των κριτηρίων.


Αναρτήθηκαν σήμερα τα προσωρινά αποτελέσματα που αφορούν την κινητικότητα των υπαλλήλων ΙΔΑΧ ΔΕ Διοικητικών ειδικοτήτων, οι οποίοι τέθηκαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας λόγω κατάργησης των θέσεών τους στο πλαίσιο της Ανακοίνωσης υπ΄ αριθμ. 1/2013 του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.Τα προσωρινά αποτελέσματα περιλαμβάνουν τους εξής πίνακες:
Προσωρινός ενιαίος πίνακας κατάταξης (κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας)
Αλφαβητικός προσωρινός ενιαίος πίνακας βαθμολογίας και κατάταξης
Προσωρινός πίνακας διάθεσης (αλφαβητικός)
Προσωρινός πίνακας διάθεσης (ανά φορέα υποδοχής)
Οι πίνακες συνοδεύονται από διευκρινιστικό Υπόμνημα για διευκόλυνση των ενδιαφερομένων στην ανάγνωση των πινάκων.
Οι οριστικοί πίνακες θα προκύψουν μετά την εκδίκαση τυχόν ενστάσεων. Η προθεσμία υποβολής των ενστάσεων αρχίζει το Σάββατο, 13.4.2013 και λήγει με την πάροδο της Τετάρτης, 17.4.2013. Με τις ενστάσεις μπορεί να προβληθούν μόνο νομικές αιτιάσεις σχετικές με τη βαθμολόγηση των κριτηρίων.
Η άσκηση της ένστασης γίνεται ατελώς με κατάθεσή της είτε αυτοπροσώπως είτε με πρόσωπο εξουσιοδοτημένο από τον ενδιαφερόμενο με γραπτή εξουσιοδότηση, θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής από δημόσια αρχή ή ΚΕΠ, απευθείας στο ΑΣΕΠ

Hμερίδα: Ηχητική Τέχνη: διεπιστημονικές προσεγγίσεις, Σάββατο 13 Aπριλίου

 
Ηχητική Τέχνη: διεπιστημονικές προσεγγίσεις
Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου  διοργανώνουν την ημερίδα: Ηχητική Τέχνη: διεπιστημονικές προσεγγίσεις, το Σάββατο 13 Απριλίου 2013, στον Πολιτιστικό Πολυχώρο, στα Παλαιά Σφαγεία.

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠH:
Δημήτρης Μπατσής, Διδάκτωρ του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης - Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Ξενοφώντας Μπήτσικας, Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Αναστασία Γεωργάκη, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α

Ορειβατικός Σύλλογος Ιωαννίνων: Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013


(Α) ΣΥΡΑΚΟ(ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ) ΓΕΦΥΡΑ ΚΑΛΑΡΡΥΤΙΚΟΥ - ΚΑΛΑΡΡΥΤΕΣ - ΣΥΡΑΚΟ
 Ώρες πορείας: 5
 
(Β) ΣΥΡΑΚΟ(ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ) - ΜΟΝΗ ΒΥΛΙΖΑΣ - ΚΑΛΑΡΡΥΤΕΣ - ΣΥΡΑΚΟ
Ώρες πορείας: 6
  
(Γ) ΣΥΡΑΚΟ(ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ) - ΜΟΝΗ ΒΥΛΙΖΑΣ - ΜΑΤΣΟΥΚΙ - ΚΑΛΑΡΡΥΤΕΣ - ΣΥΡΑΚΟ
Ώρες πορείας: 8
 Αρχηγοί πορείας: Χρήστου Γιάννης, Πετρόγιαννη Στέλλα
 
Εάν οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενείς αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας και η διαδρομή θα επανεκτιμηθεί επί τόπου. Εξοπλισμός: ορειβατικά παπούτσια, αντιανεμικό-αδιάβροχο, μπατόν, γκέτες ρουχισμός κατάλληλος για την εποχή καθώς και δεύτερη αλλαξιά ρούχων. 
 
 Αναχώρηση: 7:00 π.μ. 
[από την Περιφέρεια Ηπείρου]

Πληροφορίες & δηλώσεις συμμετοχής στα Γραφεία του Συλλόγου,
Σμύρνης 15  καθημερινά 7-9μμ. τηλ & fax.: 26510-22138
 

Η προκλητική εγκύκλιος για την οργανικότητα των σχολείων και η ανάγκη διορισμών

Παληγιάννης Βασίλειος
Αιρετός Κ.Υ.Σ.Π.Ε.                 
Τηλ. 6974750409
Fax: 2103442287                                        
e-mail: paligiannis@hotmail.gr                                             Αθήνα, 10/04/2013
 
 
Η προκλητική εγκύκλιος για την οργανικότητα των σχολείων
και η ανάγκη διορισμών
     Σήμερα που η χώρα μας αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη οικονομική κρίση, όφειλε και οφείλει να επενδύσει στην εκπαίδευση ώστε να αποκτήσει ένα σύγχρονο και ποιοτικό σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης για να ελπίζει έστω και μακροπρόθεσμα σ’ ένα καλύτερο αύριο.
     Δυστυχώς, όμως, η εκπαίδευση θυσιάστηκε και θυσιάζεται στο βωμό εξοικονόμησης πόρων για δήθεν αντιμετώπιση της κρίσης. Η πρώην Υπουργός Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου ανέλαβε με μια σειρά μέτρων να υλοποιήσει το στόχο της εξοικονόμησης πόρων. Θυμίζω τις καταργήσεις, συγχωνεύσεις και υποβαθμίσεις σχολείων, τον περιορισμό των ολοήμερων τμημάτων, την κατάργηση της Μετεκπαίδευσης, τη μη χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών, τον περιορισμό των αποσπάσεων εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση ελληνοπαίδων εξωτερικού, την κατάργηση των γραφείων εκπαίδευσης κτλ.
     Μέτρα που υποβάθμισαν την εκπαίδευση και τους λειτουργούς της.
     Υπάρχει και συνέχεια.
     Με επείγουσα εγκύκλιο της Διεύθυνσης Διοικητικών Υποθέσεων ζητούν την αιτιολόγηση των οργανικών θέσεων, αφού προκαταβολικά τις θεωρούν δυσανάλογες με το μαθητικό δυναμικό.
     Η πολιτική ηγεσία έπρεπε να γνωρίζει πως η δοκιμαζόμενη εκπαίδευση δεν αντέχει άλλον «εξορθολογισμό» και ιδιαίτερα με τον άκομψο και προκλητικό τρόπο που επιχειρείται.
     Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να κατανοήσει πως σε καμία περίπτωση:
α) δεν μπορεί να προχωρήσει σε καταργήσεις σχολικών μονάδων, ιδιαίτερα μικρών χωριών, όπου τα σχολεία αποτελούν ζωντανά κύτταρα πολιτισμού, παιδείας αλλά και της ίδιας της ύπαρξης των χωριών.
β) δεν μπορεί να στηριχτεί σε λογιστικά και αριθμητικά κριτήρια ενώ πρέπει να λάβει σοβαρά υπ’ όψη του τις ειδικές συνθήκες κάθε σχολικής μονάδας συνυπολογίζοντας και παιδαγωγικά κριτήρια.
     Σε κάθε περίπτωση πάντως, το σίγουρο είναι, πως η συγκεκριμένη εγκύκλιος δημιούργησε έντονο προβληματισμό, ανησυχία, ανασφάλεια και δικαιολογημένες αντιδράσεις στους εκπαιδευτικούς και στις τοπικές κοινωνίες.
     Σε ότι αφορά στις συζητήσεις περί πλεονάζοντος προσωπικού που θα οδηγήσει σε απολύσεις, θέλω να διευκρινίσω τα εξής:
     Σήμερα, με βάση τις εκτιμήσεις των υπηρεσιών του Υπουργείου οι 47.500 εκπαιδευτικοί ΠΕ70 και οι 12.500 ΠΕ60 σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων μας. ακόμη κι αν προχωρήσουν σε συμπτύξεις τμημάτων.
     Αν λάβουμε υπόψη μας πως τα επόμενα τέσσερα χρόνια (2013-2016) θα συνταξιοδοτηθούν το λιγότερο 12.500 εκπαιδευτικοί ΠΕ70 (που ίσως να φτάσουν και τις 20.000), τα ελλείμματα σε εκπαιδευτικό προσωπικό θεωρούνται αναμφισβήτητα. Επομένως, η περίπτωση απολύσεων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με το πρόσχημα του πλεονάζοντος προσωπικού αποτελεί μύθο.
     Η πολιτική ηγεσία, με βάση τα παραπάνω, οφείλει άμεσα να προγραμματίσει τη διεξαγωγή διαγωνισμού πρόσληψης εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ, ώστε επιτέλους να σταματήσει η ομηρεία των συναδέλφων ΠΕ71 και ΠΕ61 αλλά και να πληρωθούν όλα τα οργανικά και λειτουργικά κενά των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
     Οι εκπαιδευτικοί, αντιμετωπίζοντας προβλήματα επιβίωσης λόγω της οικονομικής πολιτικής απαιτούν να αντιμετωπίζονται με σοβαρότητα, υπευθυνότητα και προπαντός κατανόηση και ανθρωπιά.
     Απαιτούν μέτρα για αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, μέτρα στήριξης και αναβάθμισής τους.
     Περιθώρια καθυστέρησης δεν υπάρχουν . . .
     Η υπομονή των συναδέλφων εξαντλήθηκε . . .
 
 Πάντα στη διάθεσή σας,
 
Παληγιάννης Βασίλειος

Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

Καταγγελία για τη μεθόδευση των απολύσεων στο Δημόσιο

11/04/2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

  Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί την Κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της και να αναλογιστεί τις προεκλογικές αλλά και τις μετεκλογικές δεσμεύσεις και να μην προχωρήσει στις χιλιάδες απολύσεις, που δρομολογούνται για το Δημόσιο μέχρι το 2015.

Τις τελευταίες μέρες ζούμε πάλι το «θέατρο του παραλόγου» με την «παραγωγή» επιόρκων και το διασυρμό του Δημοσίου προκειμένου να δικαιολογηθούν οι χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων, απαραίτητων για τη στοιχειώδη λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών που κινδυνεύουν με οριστική κατάρρευση, θυσία τάχα στην ανάγκη εκταμίευσης της επόμενης δόσης.

Ο πραγματικός όμως στόχος είναι η διάλυση του Δημοσίου, η κατάργηση των κοινωνικών αγαθών, η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, η εκχώρηση βασικών αρμοδιοτήτων στον Ιδιωτικό Τομέα με συνέπειες που θίγουν πρώτα από όλα τον Ελληνικό λαό.

Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. δηλώνει ότι αυτή η πρόκληση δεν θα μείνει αναπάντητη και προειδοποιεί με άμεσες απεργιακές κινητοποιήσεις που, ήδη, έχουν εγκριθεί από το πρόσφατο Γενικό Συμβούλιο,  διακηρύσσει δε ότι θα αγωνιστεί για να αποτρέψει αυτή την εξέλιξη. Επιτέλους πρέπει να καταλάβουν, η Κυβέρνηση και οι εκπρόσωποι των δανειστών, ότι η χώρα διαθέτει ακόμα Σύνταγμα και Νόμους. Οι μαζικές απολύσεις στο Δημόσιο είναι παράνομες και Αντισυνταγματικές και διαλύουν τις Δημόσιες Υπηρεσίες σε μια περίοδο που η Ελληνική κοινωνία, λόγω της οικονομικής κρίσης, τις έχει ανάγκη περισσότερο από ποτέ.

Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί τους Δημόσιους Υπαλλήλους να συσπειρωθούν στα πρωτοβάθμια σωματεία και στις Ομοσπονδίες – κλάδους, οργανώνοντας την αντίσταση στις νέες μεθοδεύσεις Κυβέρνησης και Τρόικας. Σε αυτό το πλαίσιο η Πανεργατική - Πανδημοσιοϋπαλληλική Απεργία την Τετάρτη, 1η Μάη 2013, θα είναι η απαρχή νέων αγώνων για τη διαφύλαξη των θέσεων εργασίας και την προάσπιση των δημοσίων αγαθών, της υγείας, της παιδείας, της κοινωνικής ασφάλισης που αποτελούν αδιαπραγμάτευτα δικαιώματα των Ελλήνων εργαζομένων.

Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Απρίλης. Μήνας Ειδικής Αγωγής

Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

Παρουσίαση του έργου του λογοτέχνη Βαγγέλη Φίλου





Θα μιλήσει ο συγγραφέας Πάνος Σταθόγιαννης με θέμα:
«Η γλώσσα στη γραφή του Βαγγέλη Φίλου: Από τη ρίζα ως τη γύρη».
Θα διαβάσουν ποιήματα και θα παρουσιάσουν διαλογικά αποσπάσματα με τη μορφή θεατρικού αναλογίου οι:
Γιώργος Νάκος, σκηνοθέτης & ηθοποιός,
Γιολάντα Καπέρδα, ηθοποιός.

Παρασκευή 12 Aπριλίου 2013, 8.00 μ.μ.
Πολιτιστικός Πολυχώρος Παλιά Σφαγεία
είσοδος ελεύθερη


 Διοργάνωση:
Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας – Τμήμα Ηπείρου
Ιστορική και Λαογραφική Εταιρεία Τζουμέρκων
Υπό την αιγίδα του Δημάρχου Ιωαννίνων

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ: Υποχρεωτική η 6ωρη παραμονή των εκπαιδευτικών στα σχολεία

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τις εργάσιμες ημέρες , πέραν από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που τους έχει ανατεθεί   από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα.
Αυτό αναφέρει  έγγραφο  του υφυπουργού Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου (σ.σ. επικαλείται το νόμο 1566/85) που διαβιβάστηκε στη Βουλή.
Σημειώνεται ότι η συγεκριμένη διάταξη ουσιαστικά, στην πλειονότητα, δεν εφαρμόζεται γι αυτό και κανείς υπουργός μέχρι σήμερα δεν την επικαλούνταν.
Στο μεταξύ oi φήμες που  κυκλοφόρησαν χθες ότι Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης, κάνουν ελέγχους και σε σχολεία εάν τηρείται η 6ωρη παραμονή των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες, δεν επιβεβαιώνονται από πουθενά.

Συνεδρίαση ΚΥΣΠΕ 18,19 Απρίλη για μεταθέσεις - παραιτήσεις







Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Σας ενημερώνω ότι το ΚΥΣΠΕ θα συνεδριάσει για τις μεταθέσεις στις 18 και 19 του Απρίλη 2013. Σ’ αυτή τη συνεδρίαση θα εξεταστούν οι αμφισβητούμενες αιτήσεις μετάθεσης, οι ειδικές κατηγορίες καθώς και οι μεταθέσεις στην Ειδική Αγωγή και στα διαπολιτισμικά σχολεία.
Στην ίδια συνεδρίαση θα εξεταστούν και οι αιτήσεις παραίτησης που έχουν υποβληθεί.

Ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ
Δημήτρης Μπράτης

Τρίτη 9 Απριλίου 2013

Περισσότεροι από 120.000 Έλληνες επιστήμονες μετανάστευσαν από το 2010

Εκλογές|Πολιτική|νέα|δημοσκοπήσεις|ψηφοδέλτια|eklogika

Περισσότεροι από 120.000 Έλληνες επιστήμονες μετανάστευσαν από το 2010Μαζικό κύμα φυγής το οποίο θυμίζει άλλες παλαιότερες εποχές παρατηρείται τα τελευταία χρόνια από την Ελλάδα, καθώς αυξάνεται διαρκώς ο αριθμός των Ελλήνων που εγκατέλειψαν τη χώρα προκειμένου να βρουν δουλειά στο εξωτερικό.
Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα μεγάλο στο επιστημονικό προσωπικό, καθώς οι επιστήμονες που έχουν φύγει από την Ελλάδα από το 2010 και μετά για να βρουν δουλειά στο εξωτερικό υπολογίζονται σε περισσότεροι από 120.000, καθώς παρά τα πτυχία, τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά που έχουν αποκτήσει, στην Ελλάδα δεν μπορούν να βρουν δουλειά πάνω στο αντικείμενο των σπουδών τους.
Σύμφωνα με τον καθηγητή Οικονομικής Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Λόη Λαμπριανίδη, ο οποίος μιλάει στο Έθνος, «ο αριθμός των νέων επιστημόνων που μεταναστεύουν αντιστοιχεί στο 10% του επιστημονικού προσωπικού της Ελλάδας και θεωρείται πολύ υψηλός».
Ο κ. Λαμπριανίδης, παρουσιάζει τα συμπεράσματα της έρευνάς του σε ημερίδα που διοργανώνεται την Πέμπτη στο ΑΠΘ με θέμα «Η μετανάστευση τότε, Η μετανάστευση τώρα». Αναφέρει, επίσης, ότι η φυγή των νέων επιστημόνων δεν οφείλεται στην οικονομική κρίση, αλλά η κρίση την ενίσχυσε. «Βασικός λόγος γι' αυτή τη μετανάστευση είναι η αναντιστοιχία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης για τους επιστήμονες. Και αυτό γιατί δεν υπάρχουν επιχειρήσεις που να παράγουν προϊόντα και υπηρεσίες ώστε να χρειάζονται εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό», σημειώνει.
Σημειώνεται ότι περίπου οι μισοί από τους επιστήμονες που έχουν φύγει από τη χώρα, έχουν αποκτήσει τα πτυχία τους από τα 100 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου. Επιλέγουν κυρίως ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα, σε μεγάλες εταιρείες που σχετίζονται με το αντικείμενο των σπουδών τους.
Πάντως, ο κ. Λαμπριανίδης βλέπει και θετικά αποτελέσματα από τη διαδικασία αυτή, καθώς οι Έλληνες επιστήμονες «εκπαιδεύονται σε χώρες του εξωτερικού, αποκτούν τεχνογνωσία, επαγγελματική εμπειρία και γνωριμίες που θα τους φανούν πολύτιμα εργαλεία όταν αποφασίσουν να επιστρέψουν», ανέφερε. Σύμφωνα με τον κ. Λαμπριανίδη, είναι αναγκαίο πλέον να γίνει στροφή της ελληνικής οικονομίας στην παραγωγή πιο σύνθετων προϊόντων και υπηρεσιών, προκειμένου να βελτιωθεί η θέση της χώρας στον διεθνή ανταγωνισμό και να αξιοποιήσει παραγωγικά το ανθρώπινο δυναμικό της. Αυτή η αλλαγή θα εξομαλύνει τη σχέση προσφοράς-ζήτησης και θα περιορίσει τη διαρροή επιστημονικού δυναμικού.

Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στέκεται αλληλέγγυα στην τρίωρη στάση εργασίας που έχει προκηρύξει η Διδασκαλική Ομοσπονδία, την Τετάρτη, 10 Απριλίου 2013



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

            Συνεχίζεται η σχεδιασμένη και προγραμματισμένη μεθόδευση της σταδιακής αποδιοργάνωσης και τελικά της απαξίωσης της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Η πολιτική των μνημονίων δεν βάζει φραγμό ούτε και στις υψηλού κοινωνικού περιεχομένου υπηρεσίες, όπως είναι η παιδεία και η υγεία.
Με τη συνεχή μείωση της χρηματοδότησης περιορίζονται δραματικά βασικές δράσεις και παροχές της εκπαίδευσης προς τους μαθητές και τη μόρφωσή τους. Οι δρομολογημένες και εφαρμοζόμενες ενοποιήσεις, συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων, μεγιστοποιούν επικίνδυνα την υποβάθμιση των παρεχόμενων μορφωτικών προγραμμάτων,  με στόχο την απαξίωσή της στα μάτια των γονέων και της κοινωνίας, γενικότερα.
Συγχρόνως, αφού, οργανωμένα αφαιρείται ο δημοκρατικός ρόλος του σχολείου, επιχειρείται με πρωτοφανείς εκβιαστικούς τρόπους και βάρβαρες πολιτικές να προκληθεί πανικός, τρομοκρατία και χειραγώγηση, στους εκπαιδευτικούς για να διευκολύνουν το σχέδιο της νέας έμπνευσης που οδηγεί στη διαθεσιμότητα και τελικά στις απολύσεις.
Εντάσσονται, δε και αυτές οι απολύσεις στο γενικότερο πολιτικό πλαίσιο που έχουν συναποφασίσει Κυβέρνηση και Τρόικα για μείωση των Δημοσίων Υπαλλήλων μέχρι και 150.000-180.000 έως το 2015, τη διάλυση των δημοσίων υπηρεσιών και την κατάργηση των κοινωνικών αγαθών.
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. παρακολουθώντας όλες αυτές τις καταστροφικές πολιτικές για την παιδεία, που απαιτεί η Τρόικα και εφαρμόζει με απόλυτη ακρίβεια η τρικομματική Κυβέρνηση, στηρίζει τις αποφάσεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων που προσπαθούν να αντισταθούν στον κατήφορο, την ισοπέδωση και την απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης που επιβάλλουν οι μνημονιακές πολιτικές εδώ και τρία χρόνια.
Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στέκεται αλληλέγγυα στην τρίωρη στάση εργασίας που έχει προκηρύξει η Διδασκαλική Ομοσπονδία, την Τετάρτη, 10 Απριλίου 2013.
Καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς αλλά και κάθε έλληνα πολίτη να ενισχύσουν τις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στις περιφέρειες εκπαίδευσης όλης της χώρας και όπου αλλού πραγματοποιηθούν ανάλογες κινητοποιήσεις, προκειμένου να ανακληθεί η απαράδεκτη εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας, η οποία αφορά τη μείωση των οργανικών θέσεων του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Πρέπει ολόκληρη η ελληνική κοινωνία να αντιδράσει και να αντισταθεί.
Με ηχηρό  και καθαρό ΟΧΙ στην κατάργηση και την ενοποίηση σχολείων.
ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΑΣ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΥΣ
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Κατά 1799 ( 1673 Δασκάλων και 126 νηπιαγωγών ) μειώνονται οι οργανικές θέσεις μόνο στην Περιφέρεια Αττικής αν εφαρμοσθούν οι προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας. Αναλυτικοί πίνακες ανά Διεύθυνση και σχολείο





Συναδέλφισσες , συνάδελφοι
            Σας κοινοποιώ πίνακες από τους οποίους φαίνεται, ανά Δ/νση, η μείωση των οργανικών θέσεων που προκύπτει στην Περιφέρεια Αττικής , αν εφαρμοστούν οι προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας.
Συγκεκριμένα, μόνο στην Περιφέρεια Αττικής, χάνονται συνολικά 1673 θέσεις Δασκάλων και 126 νηπιαγωγών. Αναλυτικά :



Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

ΔΟΕ: Ωράριο Εκπαιδευτικών Π.Ε.. Γνωμοδότηση Νομικού Συμβούλου

 
Αρ. Πρωτ:2121 Αθήνα 8/4/2013

Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Ανακοίνωση
            Με αφορμή ερωτήματα που απευθύνονται στη Δ.Ο.Ε. από Συλλόγους εκπαιδευτικών Π.Ε. αλλά και μεμονωμένους συναδέλφους υπενθυμίζουμε το έγγραφο της Δ.Ο.Ε. με θέμα: «Εργασιακά Δικαιώματα Εκπαιδευτικών Π.Ε.», με αρ. πρωτ. 1332/17-9-2012, όπου αναφέρεται:
«Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ' ανώτατο 30 ώρες. Με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν του έχει ανατεθεί συγκεκριμένο έργο (όχι όμως διδακτικό) (άρθρο 13 παρ.8 π.χ. συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων, κλπ τήρηση βιβλίων του Σχολείου, εκτέλεση διοικητικών εργασιών), ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Κάθε άλλη απασχόληση είναι παράνομη».
Σας στέλνουμε επίσης και γνωμοδότηση του Νομικού Συμβούλου της Δ.Ο.Ε. κ. Δραγασάκη η οποία αναφέρει πως: «εκπαιδευτικός που συμπληρώνει είτε το ωράριο διδασκαλίας και δεν του έχει ανατεθεί άλλο συγκεκριμένο έργο είτε το ωράριο εργασίας είτε την υπερωριακή απασχόληση, δεν έχει λόγο να παραμένει στο σχολείο, ούτε και χρειάζεται συνδικαλιστική κάλυψη για την αποχώρηση αυτή».
 Γνωμοδότηση νομικού συμβούλου ΔΟΕ

Κυριακή 7 Απριλίου 2013

ΕΟΠΥΥ: « Πιστοποίηση Υγείας Μαθητών »

περισσότερα:

http://www.eopyy.gov.gr

Απολύσεις στο Δημόσιο, “χαράτσι” και τράπεζες στις διαβουλεύσεις Σαμαρά-Τρόικας

Με ανοιχτά όλα τα κρίσιμα ζητήματα πραγματοποιείται η συνάντηση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά με τους επικεφαλής της τρόικας, παρουσία του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα.

Οι απολύσεις στο Δημόσιο, οι ενστάσεις των εκπροσώπων των δανειστών μας για την δρομολογούμενη συγχώνευση της Εθνικής Τράπεζας με τη Eurobank, και σε δεύτερο χρόνο οι ρυθμίσεις για το χαράτσι και την “εναλλακτική” του νέου ενιαίου φόρου ακινήτων είναι τα βασικά, “ακανθώδη” ζητήματα που βρίσκονται στο τραπέζι των διαβουλεύσεων, με την Τρόικα να έχει “σκληρύνει” τη στάση της και την κυβέρνηση να επιζητά τουλάχιστον την αποδέσμευση της άμεσης δόσης των 2,8 δισ. ευρώ του Μαρτίου.

Στα θετικότερα της συνάντησης μπορεί να υπολογισθεί η αισιοδοξία της κυβέρνησης πως τουλάχιστον σε ότι αφορά το χαράτσι, η τρόικα μπορεί να πεισθεί από την πρόταση για τον «νέο φόρο» στα ακίνητα, που θα αντικαταστήσει φέτος το ειδικό τέλος, γεγονός που θα απομακρύνει την πιθανότητα λήψης πρόσθετων μέτρων για το 2013.

Στον αντίποδα όμως, η τρόικα επανήλθε τις τελευταίες ώρες με πιο σκληρές προτάσεις για απολύσεις! Ειδικότερα, οι εκπρόσωποι των δανειστών εμμένουν σε ένα πολύ αυστηρό χρονοδιάγραμμα, το οποίο θα περιλαμβάνει τις απολύσεις 25.000 ατόμων έως το τέλος του 2014, τα νέα οργανογράμματα των υπουργείων και το πλάνο της διαθεσιμότητας, ενώ στο «τραπέζι» είναι και οι απολύσεις 1.000 επίορκων που θα αντικατασταθούν από 1.000 νέους με προσόντα.

Για την επικείμενη συγχώνευση της Εθνικής Τράπεζας με τη Eurobank, στην οποία η κυβέρνηση έχει βασίσει πολλά, η τρόικα εξετάζει το μέγεθος της τράπεζας που θα δημιουργηθεί και θέλει διαβεβαιώσεις ότι το νέο σχήμα δεν θα επιβαρύνει το δημοσιονομικό έλλειμμα και το δημόσιο χρέος. Οι εκπρόσωποι των δανειστών θεωρούν ότι μετά την ανάληψη των καταστημάτων των κυπριακών τραπεζών στην Ελλάδα από την Τράπεζα Πειραιως, πρέπει να υπάρξει τρόπος ώστε να απορροφηθούν το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και η Proton Bank.

Οταν εμείς τρώγαμε, οι Γερμανοί κοιτούσαν

 Του Κωνσταντίνου Ζούλα
Βρισκόμαστε στη Μύκονο, κάπου στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Θα ’ταν Ιούλιος και με μια μεγάλη παρέα είχαμε πάει σε μια ταβέρνα στην Ανω Μερά που φημιζόταν για τη γουρουνοπούλα της. Εξίσου μεγάλη –12 άτομα– ήταν μια παρέα Γερμανών η οποία επίσης μόλις είχε φτάσει. Από τη θέση δε όπου έτυχε να καθήσω είχα πολύ καλή επόπτευση των τουριστών, εξ ου και θυμάμαι με λεπτομέρειες όσα επακολούθησαν.
Παραγγείλαμε σχεδόν ταυτόχρονα. Κάποιος εκ των Γερμανών που κουτσομιλούσε αγγλικά προσπαθούσε με τη βοήθεια του ταβερνιάρη να μεταφράσει τον κατάλογο στους συνδαιτυμόνες του. Γρήγορα κατάλαβα ότι οι Γερμανοί δεν είχαν πάει εκεί συστημένοι για να φάνε το γουρουνάκι – Κύριος οίδε πώς βρέθηκαν στην ενδοχώρα της Μυκόνου. Ενας παρήγγειλε ψάρι, άλλοι μπιφτέκια, άλλοι μπριζόλες, ένας παστίτσιο, άλλος μουσακά, δεχόμενοι βέβαια και την προτροπή του ιδιοκτήτη να δοκιμάσουν και το χοιρινό, που τους το πρότεινε για τη μέση.
Η δική μας παρέα παρήγγειλε α λα ελληνικά. Ο Ηλίας πήρε τον κατάλογο και αναφωνούσε τα εδέσματα και οι υπόλοιποι, ως είθισται, πετάγονταν για να εκφράσουν τις... εκτιμήσεις τους ως προς το πόσες μερίδες χρειάζονταν για τη συνολική πείνα μας: «Δύο χωριάτικες και μια παντζάρια», έλεγε ένας. «Δύο πατάτες», ο άλλος. «Οχι ρε, τρεις πατάτες», διόρθωνε ο τρίτος. «Δύο τζατζίκια», ξανάλεγε ο πρώτος. «Μια ταραμό», πεταγόταν ο διπλανός του. «Δύο ταραμό» πλειοδοτούσε ο απέναντι «και μια χόρτα» προσέθετε μία από τις κοπέλες της παρέας. «Δύο χόρτα», απαντούσε η φίλη της, που καθόταν από την άλλη μεριά και δεν θα έφτανε τα χόρτα. Μην τα πολυλογώ –τα ξέρετε, άλλωστε– η παρέα μας παρήγγειλε και τρία κιλά γουρουνοπούλα στη μέση, ενώ ενδώσαμε στην προτροπή του Ηλία να δοκιμάσουμε και τα «πολύ καλά παϊδάκια». Δύο κιλά παραγγείλαμε, δυόμισι, θα σας γελάσω – τα παϊδάκια τρώγονται σαν φρούτο...
Τα πιάτα άρχισαν να έρχονται και δεν θα ξεχάσω ποτέ τα έκπληκτα μάτια των Γερμανών. Διότι δεν ήταν μόνο ότι η παραγγελία μας ήταν υπερτριπλάσια της δικής τους. Τους «κερδίζαμε» ακόμη και στις μπίρες, ενώ εμείς πίναμε και κρασί.
Η ώρα του λογαριασμού είναι η αιτία που δεν θα ξεχάσω ποτέ την ιστορία. Ο ταβερνιάρης προσπαθούσε να καταλάβει τι του έλεγαν οι Γερμανοί, οι οποίοι ξαφνικά φαίνονταν εξοργισμένοι. Σε κάποια στιγμή, εν απογνώσει μάς ρώτησε «αν μιλάει κανείς γερμανικά». Ο αδερφός μου, που ανέλαβε χρέη διερμηνέα, γύρισε στο τραπέζι μας και μας εξήγησε τι είχε συμβεί. Οι Γερμανοί απαιτούσαν από τον ταβερνιάρη να τους εκδώσει 12 διαφορετικούς λογαριασμούς για να πληρώσουν ακριβοδίκαια ό,τι είχε φάει ο καθένας. Μάλιστα, ο πιο οργισμένος προσπαθούσε να εξηγήσει στον αδερφό μου ότι δεν έχουν φάει όλοι φέτα, χόρτα ή τζατζίκι και ότι αυτό που ήθελαν από τον ιδιοκτήτη ήταν να τους επιμερίσει εκείνος το ποσό. Δηλαδή οι δύο που, ας πούμε, είχαν μοιραστεί μια χωριάτικη να μη χρεωθούν την ταραμοσαλάτα που είχαν φάει οι απέναντι και τανάπαλιν. Το δε κλου ήταν το γουρουνάκι. Οι Γερμανοί αρνούνταν να το πληρώσουν, με το επιχείρημα ότι δεν το είχαν παραγγείλει και θεωρούσαν ότι είναι δώρο του μαγαζιού.
Είναι μήνες τώρα που κάθε τόσο θυμάμαι αυτό το περιστατικό. Μου έρχεται στο μυαλό κάθε φορά που βλέπω την κ. Μέρκελ να μας νουθετεί. Είναι –πώς να το πω– σαν να έζησα μπροστά μου, και να το συνειδητοποίησα χρόνια αργότερα, τους λόγους που εμείς οι Νότιοι είναι αδύνατον να γίνουμε Βόρειοι, όπως και οι Βόρειοι ακόμη και να καταλάβουν πώς σκεφτόμαστε οι Νότιοι. Οσο υπερβολική, βέβαια, εξακολουθεί και σήμερα να φαντάζει σε μας η αξίωση των Γερμανών να πληρώσουν κατά κεφαλήν ό,τι έφαγαν, άλλο τόσο οφείλουμε πια να παραδεχθούμε πόσο ακραία ήταν και η νοοτροπία μας να μετατρέπουμε όλα τα τραπέζια μας σε γαμπριάτικα, για να συνειδητοποιήσουμε, μόλις προσφάτως, πόσο αλήθεια τελικά είχε και η παροιμία ότι «στο τέλος κουρεύουν το γαμπρό». Σκεφτόμαι, ωστόσο, πως ό,τι και να γίνει στην Ευρώπη, όλα τα παραπάνω δεν μπορούν να αλλάξουν. Πόσω μάλλον να καταλάβουν οι Γερμανοί τον καβγά «τιμής» που ξέσπασε στο δικό μας τραπέζι μόλις έληξε ο δικός τους. Διότι ενώ εκείνοι τσακώνονταν, ο Ηλίας είχε πάει στη ζούλα στην κουζίνα και πλήρωσε όλο το δικό μας τσιμπούσι γιατί την προηγουμένη είχε γεννήσει μια... ξαδέλφη του.
 http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_06/04/2013_492231

Κινηματογραφικές Προβολές ΚΟΠΙ (8 έως 11 Απριλίου 2013)

Η Κινηματογραφική Ομάδα του Π.Ι. στο πλαίσιο του αφιερώματος «Θέατρο και Κινηματογράφος» παρουσιάζει:
Τετάρτη 10 και Πέμπτη 11 Απριλίου 2013:
Οι 12 Ένορκοι (12 Angry Men) (Sydney Lumet)
Αίθουσα Λόγου και Τέχνης «Δημήτρης Χατζής», Πανεπιστημιούπολη, στις 8.30 το βράδυ.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ.
- Το τελευταίο αστικό αναχωρεί από την Πανεπιστημιούπολη προς την πόλη των Ιωαννίνων στις 11 το βράδυ.
- Όλες οι ταινίες τελειώνουν πριν την αναχώρηση του τελευταίου αστικού.
Η Κινηματογραφική Ομάδα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Κ.Ο.Π.Ι) σε συνεργασία με την Επιτροπή Λόγου και Τέχνης παρουσιάζει τις «Κινηματογραφικές Δευτέρες και Τρίτες» στον κινηματογράφο «ΠΟΛΥΘΕΑΜΑ», με το αφιέρωμα «Αναζητώντας την Έμπνευση».

Δευτέρα, 8 και Τρίτη 9 Απριλίου 2013:
Αντρέι Ρουμπλιόφ (Andrei Rublev)
Κινηματογράφος ΠΟΛΥΘΕΑΜΑ, Σικελιανού 3, στις 10 το βράδυ. Γενική είσοδος 1 ευρώ.

Για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε στο συνημμένο αρχείο:
Κ.Λεσχη+Πολυθέαμα (8 Απριλίου έως 11 Απριλίου 2013).pdf

ή επισκεφθείτε τον δικτυακό τόπο της Κ.Ο.Π.Ι http://users.uoi.gr/kopi

Παρασκευή 5 Απριλίου 2013

Ρουσφετολογικές διατάξεις για τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε.






Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Ενώ το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών και οι αιρετοί δίνουν καθημερινά τη μάχη για τη θεσμοθέτηση αντικειμενικών και μετρήσιμων κριτηρίων και πέτυχαν εδώ και δυο χρόνια τη μοριοδότηση των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε., κατά τα πρότυπα των μεταθέσεων, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επαναφέρει από το παράθυρο ρουσφετολογικές διατάξεις που είχαν καταργηθεί με το Ν.3848/2010 και εισάγει και νέες.

Συγκεκριμένα:
1. Στο άρθρο 44Α του Ν.4115/13 παρ.12α προβλέπονται τα εξής:
12. α) Η παράγραφος 4 του άρθρου 6 του ν. 3027/2002 (Α΄152), όπως τροποποιήθηκε από την παράγραφο 5 του άρθρου 4 του ν. 3697/2008 (Α΄159) αντικαθίσταται ως εξής: « 4. Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που είναι σύζυγοι καθηγητών ή λεκτόρων ή καθηγητών εφαρμογών ΑΕΙ, μπορούν με αίτηση τους να αποσπώνται, Κατ’ εξαίρεση της κείμενης νομοθεσίας και για όσο χρόνο υπηρετεί ο / η σύζυγος καθηγητής ή λέκτορας ή καθηγητής εφαρμογών στα ΑΕΙ, σε αντίστοιχη εκπαιδευτική μονάδα της πόλης όπου είναι η έδρα του Τμήματος ή Παραρτήματος του ΑΕΙ στο οποίο υπηρετεί ο / η σύζυγος τους». 

2. Στο άρθρο 27 παρ. 3 του ίδιου Νόμου προβλέπεται:
3. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού και ύστερα από γνώμη του διοικητικού συμβουλίου του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. και των αρμοδίων οργάνων του φορέα προέλευσης, επιτρέπεται να αποσπώνται σε αυτόν εκπαιδευτικοί, καθώς και μόνιμοι ή με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπάλληλοι του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού ή λοιπών φορέων και υπηρεσιών του Δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα. Η απόσπαση προκαλείται ύστερα από σχετική αίτηση του υπαλλήλου. Η διάρκεια της απόσπασης μπορεί να ορίζεται μέχρι τρία (3) έτη και μπορεί να παρατείνεται, μετά από αίτηση του υπαλλήλου, για δύο ακόμη τριετίες. Η απόσπαση διακόπτεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, αν εξέλιπαν οι λόγοι που επέβαλαν την απόσπαση ή μετά από αίτηση του υπαλλήλου. Ο χρόνος της απόσπασης θεωρείται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας του υπαλλήλου στην οργανική του θέση για κάθε συνέπεια. Οι αποσπώμενοι στο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. λαμβάνουν από αυτόν το σύνολο των αποδοχών τους με τα πάσης φύσεως επιδόματα, γενικά ή ειδικά, που έχουν στην οργανική θέση τους με τις προϋποθέσεις καταβολής τους.

Από τα παραπάνω, είναι προφανές ότι η έννοια της ισονομίας και της ισοπολιτείας είναι άγνωστη για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Πώς, αλήθεια, μπορεί να εξηγήσει κανείς την επαναφορά της διάταξης για κατ’ εξαίρεση απόσπαση στους/στις συζύγους πανεπιστημιακών (όταν τέτοια διάταξη δεν υπάρχει ούτε καν για τους/τις συζύγους ανέργων;) Ή πώς αλλιώς να ερμηνεύσει τη διάταξη για την κατοχύρωση ως χρόνου πραγματικής υπηρεσίας στην οργανική τους θέση, όσους αποσπώνται στον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.;
Ως αιρετός στο ΚΥΣΠΕ, που έδωσα κι εγώ τη μάχη για τη μοριοδότηση των αποσπάσεων αισθάνομαι την ανάγκη να καταγγείλω σ’ ολόκληρο τον εκπαιδευτικό κόσμο αυτή τη νοοτροπία που θυμίζει τη λαϊκή μας παροιμία « Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει…» και ο νοών νοείτω !!!
Η Δ.Ο.Ε. και η ΟΛΜΕ πρέπει να απαιτήσουν άμεσα την κατάργηση των συγκεκριμένων διατάξεων, καθώς επίσης και τη θεσμοθέτηση αντικειμενικών και μετρήσιμων κριτηρίων για τις αποσπάσεις στους φορείς, στις Δ/νσεις Π.Ε. και στις περιφερειακές Δ/νσεις, για να μη συμβεί ξανά το ρουσφετολογικό "όργιο" της περσινής χρονιάς.

Ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ
Δημήτρης Μπράτης

Σχολεία: αλλού έχουν κενά και αλλού υπεράριθμους εκπαιδευτικούς

tanea.gr 
Με εξορθολογισμό της κατανομής εκπαιδευτικών στα σχολεία, καθώς διαπιστώθηκε μέσω ηλεκτρονικής καταγραφής ότι σε άλλα υπηρετούν υπεράριθμοι ενώ την ίδια στιγμή σε άλλα υπάρχουν κενά, θα επιχειρήσει να αντιμετωπίσει την υποστελέχωση των σχολείων το υπουργείο Παιδείας το ερχόμενο έτος. Παράλληλα, λόγω των πολύ περιορισμένων προσλήψεων αναπληρωτών και των σχεδόν μηδενικών προσλήψεων μονίμων που αναμένονται παραμένει πιθανό το ενδεχόμενο αύξησης του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.
Η Διεύθυνση Διοικητικών Υποθέσεων του υπουργείου Παιδείας έκανε χθες την πρώτη κίνηση για τον εξορθολογισμό, ζητώντας από τους διευθυντές Εκπαίδευσης να καταθέσουν άμεσα τις απόψεις τους για περιπτώσεις σχολείων που εμφανίζουν υπεράριθμους εκπαιδευτικούς: «Από ελέγχους που έχουν διεξαχθεί στα καταχωρημένα στοιχεία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταγραφής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Survey), έχει διαπιστωθεί ότι μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη οργανικότητα, η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό που έχει στο ενεργητικό της. Ενόψει της έκδοσης υπουργικών αποφάσεων σχολικών μεταβολών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σας αποστέλλουμε πίνακες Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων των περιοχών ευθύνης σας και παρακαλούμε για τις απόψεις σας σχετικά με την οργανικότητά τους», αναφέρει.
Ωστόσο, η Διδασκαλική Ομοσπονδία σε ανακοίνωσή της κατήγγειλε την κίνηση αυτή, κάνοντας λόγο για επιχείρηση «συρρίκνωσης των θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία, που είναι βέβαιο ότι δημιουργείται στη βάση της υλοποίησης των αντιλαϊκών πολιτικών». Ανάλογη ανακοίνωση εξέδωσε και ο ΣΥΡΙΖΑ, κατηγορώντας το υπουργείο Παιδείας ότι μεθοδεύει «την κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα, που σε περιπτώσεις όπως η Α' Αθήνας φθάνουν το 27%-28% των υπαρχόντων».

Επιστολή 17χρονου σε Στουρνάρα: Άλλα μας διδάσκουν στο σχολείο και άλλα εφαρμόζετε!

Εκλογές|Πολιτική|νέα|δημοσκοπήσεις|ψηφοδέλτια|eklogika

Επιστολή 17χρονου σε Στουρνάρα: Άλλα μας διδάσκουν και άλλα εφαρμόζετε! Ρωτάει τι πρέπει να απαντήσει αν μπει σχετική ερώτηση στις πανελλήνιες!Στη γωνία στρίμωξε τον υπουργό Οικονομικών Γ. Στουρνάρα ένας μαθητής της Γ’ Λυκείου από τα Χανιά, ο οποίος του έστειλε γράμμα με το οποίο ρωτάει τον υπουργό για ποιο λόγο δεν εφαρμόζονται στην πράξη αυτά τα οποία διδάσκεται στο σχολείο του από το βιβλίο των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας ΙΙ σε ό,τι έχει να κάνει με τα μέτρα αντιμετώπισης της ύφεσης!
Ο 17χρονος Αλέξανδρος είναι μαθητής στο 1ο ΕΠΑΛ Χανίων και σε λίγο καιρό ετοιμάζεται να δώσει πανελλήνιες εξετάσεις για μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ένα από τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστεί είναι οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ΙΙ.
Σε μια παράγραφο, στην τελευταία σελίδα της εξεταστέας ύλης που διδάσκεται στα σχολεία αναφέρεται ότι όταν υπάρχει ύφεση στην οικονομία το κράτος θα πρέπει να στοχεύσει σε ελλειμματικό προϋπολογισμό και αύξηση των δαπανών ώστε να αυξηθεί το εισόδημα και να δοθεί ώθηση στην οικονομία για να βγει από την ύφεση. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι «αν η οικονομία βρίσκεται σε ύφεση και η ανεργία είναι αυξημένη, τότε ο προϋπολογισμός πρέπει να είναι ελλειμματικός γιατί η διαρροή δαπάνης που γίνεται με την επιβολή του φόρου και που τείνει να μειώσει το εθνικό εισόδημα πρέπει να αντισταθμιστεί με τη δημιουργία μεγαλύτερης δαπάνης από το κράτος μέσω των δημοσίων δαπανών, ώστε το εισόδημα να αυξηθεί και να αποφευχθεί όσο γίνεται η ύφεση». Έτσι, ο μαθητής διερωτάται γιατί αυτό που του μαθαίνουν στο σχολείο οι καθηγητές και το οποίο παρουσιάζεται ως σωστό, δεν εφαρμόζεται στην πραγματικότητα.
Στο γράμμα, ο 17χρονος μαθητής ρωτά τον κ. Στουρνάρα: «Τι κάνετε κύριε υπουργέ; Το ακριβώς αντίθετο. Αυξάνετε τη φορολογία στις ασθενείς οικονομικά και κοινωνικά τάξεις, το εισόδημα ολοένα και περισσότερο μειώνεται, χωρίς αυτά να έχουν ουσιαστικά αποτελέσματα, εκτός από το να βυθιζόμαστε περισσότερο στην ύφεση».
» Καταστρέφετε τα όνειρα των νέων (όπως και τα δικά μου στην παρούσα φάση), εξαναγκάζοντάς τους να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό για ένα καλύτερο μέλλον».
Και τελειώνει το γράμμα του ρωτώντας τον υπουργό: «Αν μπει ερώτηση στις πανελλήνιες για το τι πολιτική εφαρμόζουμε σε περιόδους ύφεσης, εγώ τι να γράψω ότι είναι το σωστό; Πρέπει να έχουμε πλεονασματικό προϋπολογισμό με αύξηση φόρων και μείωση δαπανών, όπως επιδιώκετε εσείς ή ελλειμματικό, δηλαδή αυτό που εννοεί το βιβλίο ότι πρέπει να αυξηθούν οι δαπάνες και το εισόδημα για να βγούμε από την ύφεση;».

Ορειβατικός Σύλλογος Ιωαννίνων: Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 7 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013


ΑΓΝΑΝΤΑ - ΠΡΑΜΑΝΤΑ 
 
Διάσχιση (Α κατηγορίας)
 
Ώρες πορείας: 5
  
Αρχηγοί: Καλόγηρος Χρήστος, Λιανός Δημήτριος
 
 
ΑΓΝΑΝΤΑ - ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΠΡΑΜΑΝΤΩΝ - ΚΑΤΑΡΑΚΤΗΣ ΜΕΛΙΣΟΥΡΓΩΝ - ΠΡΑΜΑΝΤΑ
 
Διάσχιση (Β κατηγορίας)
 
Ώρες πορείας: 7
 
Αρχηγοί: Καρακώστας Χρήστος, Μπέλλου Γαρυφαλλιά
 
Εάν οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενείς αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας και η διαδρομή θα επανεκτιμηθεί επί τόπου. Εξοπλισμός: ορειβατικά παπούτσια, αντιανεμικό-αδιάβροχο, μπατόν, γκέτες ρουχισμός κατάλληλος για την εποχή καθώς και δεύτερη αλλαξιά ρούχων. 
 
Αναχώρηση: 7:30 π.μ. 
[από την Περιφέρεια Ηπείρου]

Πληροφορίες & δηλώσεις συμμετοχής στα Γραφεία του Συλλόγου,
Σμύρνης 15  καθημερινά 7-9μμ. τηλ & fax.: 26510-22138
 

οι Πανελλήνιοι Διαγωνισμοί ΦΥΣΙΚΩΝ Δημοτικού

Ενάντια στο Φόβο. Ο Ανδρέας Καρακότας ερμηνεύει Μάνο Χατζιδάκι



Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Λόγου και Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Καθ. κ. Β. Μαυρέας, έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στην εναρκτήρια εκδήλωση του Κύκλου των εκδηλώσεων «ΦΟΒΟΣ», Μουσική Παράσταση: «Ενάντια στο φόβο» Ο Ανδρέας Καρακότας, με το σύνολο Plaza, ερμηνεύει Μάνο Χατζιδάκι, που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 6 Απριλίου 2013 και ώρα 20.30' στην Αίθουσα Λόγου και Τέχνης «Δημήτρης Χατζής» του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Σημείωση: Για την διευκόλυνση όσων επιθυμούν να παρακολουθήσουν την εκδήλωση, τo πανεπιστημιακό λεωφορείο θα αναχωρήσει στις 19:30' από την Περιφέρεια Ηπείρου (κτήριο πρώην Νομαρχίας, Κεντρική πλατεία) για την Αίθουσα Λόγου και Τέχνης «Δημήτρης Χατζής» και θα επιστρέψει, από την Πανεπιστημιούπολη προς την Περιφέρεια, μετά το τέλος της εκδήλωσης.

Δείτε συνημμένα:
την Πρόσκληση, το Πρόγραμμα και την Αφίσα της Εκδήλωσης.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Λόγου και Τέχνης
Καθηγητής Βενετσάνος Μαυρέας
Α ν τ ι π ρ ύ τ α ν η ς
 
Οργάνωση : Επιτροπή Λόγου και Τέχνης
Τοποθεσία : Αίθουσα Λόγου και Τέχνης «Δημήτρης Χατζής» του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ωρα : 20.30'
Σχετικό Link :
http://www.uoi.gr/gr/announcements/extended.php?post_id=5598

Σχετικό Αρχείο :

http://www.uoi.gr/files/news/attachments/5599.zip

Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

ΔΟΕ: Ανακοίνωση για την κατάργηση των οργανικών θέσεων

 
ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ
Αρ. Πρωτ:2117
Αθήνα 4/4/2013
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Κοιν.
Μ.Μ.Ε.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
για την κατάργηση των οργανικών θέσεων
            Με επείγουσα εγκύκλιο της Διεύθυνσης Διοικητικών Υποθέσεων Π.Ε. & Δ.Ε.  (44506/Δ4/2-4-2013) ζητείται από τους Περιφερειακούς Διευθυντές, εντός 2 ημερών, να καταγραφούν οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών «ενόψει της έκδοσης απόφασης σχολικών μεταβολών» τις οποίες μάλιστα προκαταβολικά θεωρεί «δυσανάλογες με το μαθητικό δυναμικό».
            Είναι φανερό ότι οι επανειλημμένες δεσμεύσεις του Υπουργού και των στελεχών του Υπουργείου Παιδείας ότι δε θα υπάρξουν συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων ήταν μια ακόμη ανέξοδη υπόσχεση. Εξ άλλου είναι συνηθισμένη η τακτική του Υπουργείου Παιδείας άλλα να δεσμεύεται και άλλα να κάνει.
            Ύστερα από τα παραπάνω το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ομόφωνα καταγγέλλει τον απαράδεκτο, αντιπαιδαγωγικό και εντελώς λογιστικό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει το Υπουργείο Παιδείας το χώρο της εκπαίδευσης και ζητά την άμεση ανάκληση της σχετικής εγκυκλίου, η οποία οδηγεί σε βίαιη συρρίκνωση των οργανικών θέσεων.
            Είναι βέβαιο πως κάθε περαιτέρω σκέψη για συρρίκνωση των θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία που είναι βέβαιο ότι δημιουργείται στη βάση της υλοποίησης των αντιλαϊκών πολιτικών, θα βρει ολόκληρο τον κλάδο αλλά και την ελληνική κοινωνία, αντιμέτωπους.
            Καλούμε τα στελέχη εκπαίδευσης να απαντήσουν στο σχετικό ερώτημα ως εξής: «Η οργανικότητα του σχολείου έχει καθοριστεί με τις αιτιολογημένες αποφάσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων με βάση την κείμενη νομοθεσία και τα αναλυτικά στοιχεία ανά τμήμα υπάρχουν στην υπηρεσία».

Αναβαθμισμένη δημόσια δωρεάν Παιδεία
για όλα τα παιδιά που φοιτούν
όχι στις αντιλαϊκές, μνημονιακές πολιτικές της λιτότητας

Κατάργηση οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση




Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Το Υπουργείο Παιδείας σκοπεύει να προχωρήσει στην κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε., όπως προκύπτει από σχετικό έγγραφο (44506 /Δ4/02-04-2013) που απέστειλε στους Περιφερειακούς Διευθυντές Π.Ε. & Δ.Ε. Εκπαίδευσης, στο οποίο αναφέρει και τα εξής:
«… μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη οργανικότητα , η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό...»..
Είναι προφανές ότι η πολιτική των περικοπών στο χώρο της παιδείας συνεχίζεται με αμείωτη ένταση και το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών θα πρέπει να αντιδράσει άμεσα, προκειμένου να αποτρέψει αυτά τα σχέδια.
Συνημμένα ολόκληρο το έγγραφο του Υπ. Παιδείας

«Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2013-2014»


Ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ
Δημήτρης Μπράτης