ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ
Σάββατο 11 Φεβρουαρίου, 9 μ.μ.
Τον παλιόν εκείνον τον καιρόν…
Αποσπάσματα από ελληνικές οπερέτες
Συμμετέχουν: Φιλαρμονική Δήμου Ιωαννιτών – Γυναικείο Φωνητικό Σύνολο Cantus
Μουσική Διεύθυνση: Δημήτρης Αμπατζής
Σολίστ: Ανδρέας Καλιβωκάς, βαρύτονος
Βαγγέλης Αγγελάκης, τενόρος
Μαρία Μαυρομάτη, σοπράνο
Χρύσα Πανταζοπούλου, σοπράνο
Παρουσίαση: Μαρία Στρατσάνη, Γιάννης Σεντελές
Σάββατο 11 Φεβρουαρίου, 9 μ.μ.
Αίθουσα «Β. Πυρσινέλλας»
Είσοδος ελεύθερη
Τον παλιόν εκείνον τον καιρόν…
Αποσπάσματα από ελληνικές οπερέτες
Συμμετέχουν: Φιλαρμονική Δήμου Ιωαννιτών – Γυναικείο Φωνητικό Σύνολο Cantus
Μουσική Διεύθυνση: Δημήτρης Αμπατζής
Σολίστ: Ανδρέας Καλιβωκάς, βαρύτονος
Βαγγέλης Αγγελάκης, τενόρος
Μαρία Μαυρομάτη, σοπράνο
Χρύσα Πανταζοπούλου, σοπράνο
Παρουσίαση: Μαρία Στρατσάνη, Γιάννης Σεντελές
Ελληνική Οπερέτα
Στα τέλη της πρώτης δεκαετίας του 1900, παράλληλα με την εμφάνιση της Εθνικής Μουσικής Σχολής, δημιουργείται και η Ελληνική Οπερέτα ή αλλιώς «αθηναϊκή οπερέτα». Η ελληνική οπερέτα θεωρήθηκε από μερικούς ως εξέλιξη του προηγηθέντος κωμειδυλλίου. Ωστόσο παρουσιάζει πολύ μεγάλες διαφορές σε σχέση με το κωμειδύλλιο. Η οπερέτα φέρνει μαζί της έναν καθαρά ευρωπαϊκό αέρα και διαπραγματεύεται σχεδόν αποκλειστικά τη ζωή των αστών. Η θεματολογία της οπερέτας είναι διαφορετική από αυτή του κωμειδυλλίου, θα λέγαμε πιο "μοντέρνα" για την εποχή. Μεγάλη είναι εξάλλου και η απόσταση που χωρίζει τα δύο αυτά είδη και από μουσικής απόψεως. Η οπερέτα είναι ένα είδος πολύ πιο σύνθετο από το κωμειδύλλιο. Διαθέτει, ορχηστρική μουσική, χορωδιακά μέρη, άριες, ντουέτα, μπαλέτα κ.ά
Σημαντική επίδραση στην ελληνική οπερέτα άσκησαν η γαλλική φάρσα και φυσικά η αντίστοιχη γαλλική και βιεννέζικη οπερέτα. Η οπερέτα μεταφράστηκε στα ελληνικά ως "μελοδραμάτιον" δηλαδή μικρό μελόδραμα, μικρή όπερα, όρος που δεν επικράτησε.
Στα τέλη της πρώτης δεκαετίας του 1900, παράλληλα με την εμφάνιση της Εθνικής Μουσικής Σχολής, δημιουργείται και η Ελληνική Οπερέτα ή αλλιώς «αθηναϊκή οπερέτα». Η ελληνική οπερέτα θεωρήθηκε από μερικούς ως εξέλιξη του προηγηθέντος κωμειδυλλίου. Ωστόσο παρουσιάζει πολύ μεγάλες διαφορές σε σχέση με το κωμειδύλλιο. Η οπερέτα φέρνει μαζί της έναν καθαρά ευρωπαϊκό αέρα και διαπραγματεύεται σχεδόν αποκλειστικά τη ζωή των αστών. Η θεματολογία της οπερέτας είναι διαφορετική από αυτή του κωμειδυλλίου, θα λέγαμε πιο "μοντέρνα" για την εποχή. Μεγάλη είναι εξάλλου και η απόσταση που χωρίζει τα δύο αυτά είδη και από μουσικής απόψεως. Η οπερέτα είναι ένα είδος πολύ πιο σύνθετο από το κωμειδύλλιο. Διαθέτει, ορχηστρική μουσική, χορωδιακά μέρη, άριες, ντουέτα, μπαλέτα κ.ά
Σημαντική επίδραση στην ελληνική οπερέτα άσκησαν η γαλλική φάρσα και φυσικά η αντίστοιχη γαλλική και βιεννέζικη οπερέτα. Η οπερέτα μεταφράστηκε στα ελληνικά ως "μελοδραμάτιον" δηλαδή μικρό μελόδραμα, μικρή όπερα, όρος που δεν επικράτησε.
Αίθουσα «Β. Πυρσινέλλας»
Είσοδος ελεύθερη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου