Σάββατο, 04 Φεβρουάριος 2012 15:23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: esos.gr
«Μπαίνουμε πια στον πυρήνα της λειτουργίας μίας ευνομούμενης πολιτείας. Σχολείο σημαίνει δάσκαλος στην τάξη. Από εκεί ξεκινούν όλα. Επειδή δεν μου αρέσουν οι γενικές δηλώσεις, πρέπει να το τεκμηριώσουμε. Το 2009 είχαμε πράγματι έναν τρομακτικό ανορθολογισμό. Ήμασταν οι πρώτοι στον κόσμο στη σχέση μαθητή-εκπαιδευτικού, χωρίς μάλιστα να έχουμε την αντίστοιχη ποιότητα εκπαίδευσης. Τώρα έχουν γίνει πολύ σημαντικά πράγματα. Δηλαδή, το 2010 γύρισαν στις τάξεις τους 7.000 εκπαιδευτικοί που ήταν αποσπασμένοι σε διάφορες υπηρεσίες. Επίσης έγινε μία εσωτερική αναδιάρθρωση, με τις συνενώσεις 2.000 σχολείων, τα οποία λειτουργούσαν με ελάχιστους μαθητές και πολλούς εκπαιδευτικούς. Τα σχολεία αυτά λειτουργούν φέτος με πολύ καλά αποτελέσματα. Λαμβάνουμε μηνύματα από γονείς και εκπαιδευτικούς για το πόσο σημαντικό ήταν το γεγονός πως συγχωνεύθηκαν. Σήμερα σε κάθε σχολείο υπάρχει η κάρτα που μας επιτρέπει να δούμε τον αριθμό των ωρών, των μαθητών, των εκπαιδευτικών και πόσες ώρες έχει κάθε εκπαιδευτικός.
Η απάντηση για τον εξορθολογισμό των εργαζομένων στην Παιδεία έρχεται μέσα από τη σωστή διαχείριση και την πολλή δουλειά και όχι από τσιτάτα. Μόνο όταν θα έχει η κάθε τάξη τον εκπαιδευτικό της θα μπορούμε να μιλάμε για τέτοιου είδους παρεμβάσεις στο χώρο της εκπαίδευσης.
Μπορεί να γίνει αξιολόγηση του σχολείου και των εκπαιδευτικών και ορθολογιστική διαχείριση των εκπαιδευτικών στα σχολεία».
Για τη διαρροή μυαλών στο εξωτερικό η υπ. Παιδείας τόνισε τα εξής:
«Δεν αρνούμαι μία πολύ δύσκολη πραγματικότητα. Ακούμε προβλήματα για υλικοτεχνική υποδομή, λειτουργικά προβλήματα που έχουν σχέση με δήμους, πανεπιστήμια, σχολεία. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Έχουμε πολύ λιγότερα χρήματα από οποιαδήποτε άλλη περίοδο. Πράγματι, φεύγει ένας μεγάλος αριθμός νέων. Οι αιτήσεις που έχουν καταγραφεί φέτος μέσω Europass ήταν 92.000 νέοι, πέρυσι ήταν 58.000. στην Πορτογαλία όμως είναι 960.000 και στην Ιταλία, μεγαλύτερη χώρα, 350.000. στόχος μας είναι να παραμείνουν στην Ελλάδα. για το λόγο αυτό υπάρχει π πρόγραμμα για 2.500 μεταδιδακτορικούς φοιτητές, ώστε να παραμείνουν και να πληρώνουμε για δύο χρόνια τα έξοδα. Γίνεται προσπάθεια και από τα πανεπιστήμια. Αυτή τη στιγμή το κυρίαρχο πρόβλημα είναι η ανεργία των νέων. Όμως, όπως δείχνουμε τα προβλήματα, ας αναδείξουμε και την καλή πλευρά: το δάσκαλο από το χωριό που κάνει καταπληκτική δουλειά αντίστοιχη με σχολεία της Φινλανδίας, το ερευνητικό εργαστήριο στο Πανεπιστήμιο, που κάνει σπουδαία πράγματα με ελάχιστα χρήματα. Αλλιώς, κινδυνεύουμε όλοι να αισθανθούμε ότι πραγματικά δεν υπάρχει διέξοδος. Μόλις τελειώσει η κρίση, γιατί θα τελειώσει, θα υπάρχει μία Ελλάδα που πρέπει δημιουργήσει. Αυτή η Ελλάδα έρχεται μέσα από την Παιδεία».
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: esos.gr
Καταλαβαίνετε τι σημαίνει να γίνουν απολύσεις και να μην υπάρχουν εκπαιδευτικοί στις τάξεις, είπε η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου σήμερα αναφερόμενη στις πληροφορίες περί απολύσεων εκπαιδευτικών (ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ESOS:Eπίσημη ανακοίνωση ότι η τρόικα ζήτησε, στη συνάντηση με Βενιζέλο-Ρέππα, απολύσεις εκπαιδευτικών δεν υπήρξε. Οι πληροφορίες προέκυψαν από ανώνυμο κυβερνητικό στέλεχος ).
«Δεν έχω επίσημη ενημέρωση για το θέμα των απολύσεων στον τομέα της εκπαίδευσης. Δεν έχει έρθει σε γνώση μου κάτι. Επειδή το θέμα επανέρχεται, και είναι σημαντικό όχι μόνο γιατί απασχολεί χιλιάδες εκπαιδευτικούς, αλλά γιατί καταλαβαίνετε τι σημαίνει να γίνουν απολύσεις και να μην υπάρχουν εκπαιδευτικοί στις τάξεις», πρόσθεσε η κ. Διαμαντοπούλου και υπογράμμισε τα εξής:
«Μπαίνουμε πια στον πυρήνα της λειτουργίας μίας ευνομούμενης πολιτείας. Σχολείο σημαίνει δάσκαλος στην τάξη. Από εκεί ξεκινούν όλα. Επειδή δεν μου αρέσουν οι γενικές δηλώσεις, πρέπει να το τεκμηριώσουμε. Το 2009 είχαμε πράγματι έναν τρομακτικό ανορθολογισμό. Ήμασταν οι πρώτοι στον κόσμο στη σχέση μαθητή-εκπαιδευτικού, χωρίς μάλιστα να έχουμε την αντίστοιχη ποιότητα εκπαίδευσης. Τώρα έχουν γίνει πολύ σημαντικά πράγματα. Δηλαδή, το 2010 γύρισαν στις τάξεις τους 7.000 εκπαιδευτικοί που ήταν αποσπασμένοι σε διάφορες υπηρεσίες. Επίσης έγινε μία εσωτερική αναδιάρθρωση, με τις συνενώσεις 2.000 σχολείων, τα οποία λειτουργούσαν με ελάχιστους μαθητές και πολλούς εκπαιδευτικούς. Τα σχολεία αυτά λειτουργούν φέτος με πολύ καλά αποτελέσματα. Λαμβάνουμε μηνύματα από γονείς και εκπαιδευτικούς για το πόσο σημαντικό ήταν το γεγονός πως συγχωνεύθηκαν. Σήμερα σε κάθε σχολείο υπάρχει η κάρτα που μας επιτρέπει να δούμε τον αριθμό των ωρών, των μαθητών, των εκπαιδευτικών και πόσες ώρες έχει κάθε εκπαιδευτικός.
Η απάντηση για τον εξορθολογισμό των εργαζομένων στην Παιδεία έρχεται μέσα από τη σωστή διαχείριση και την πολλή δουλειά και όχι από τσιτάτα. Μόνο όταν θα έχει η κάθε τάξη τον εκπαιδευτικό της θα μπορούμε να μιλάμε για τέτοιου είδους παρεμβάσεις στο χώρο της εκπαίδευσης.
Μπορεί να γίνει αξιολόγηση του σχολείου και των εκπαιδευτικών και ορθολογιστική διαχείριση των εκπαιδευτικών στα σχολεία».
Για τη διαρροή μυαλών στο εξωτερικό η υπ. Παιδείας τόνισε τα εξής:
«Δεν αρνούμαι μία πολύ δύσκολη πραγματικότητα. Ακούμε προβλήματα για υλικοτεχνική υποδομή, λειτουργικά προβλήματα που έχουν σχέση με δήμους, πανεπιστήμια, σχολεία. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Έχουμε πολύ λιγότερα χρήματα από οποιαδήποτε άλλη περίοδο. Πράγματι, φεύγει ένας μεγάλος αριθμός νέων. Οι αιτήσεις που έχουν καταγραφεί φέτος μέσω Europass ήταν 92.000 νέοι, πέρυσι ήταν 58.000. στην Πορτογαλία όμως είναι 960.000 και στην Ιταλία, μεγαλύτερη χώρα, 350.000. στόχος μας είναι να παραμείνουν στην Ελλάδα. για το λόγο αυτό υπάρχει π πρόγραμμα για 2.500 μεταδιδακτορικούς φοιτητές, ώστε να παραμείνουν και να πληρώνουμε για δύο χρόνια τα έξοδα. Γίνεται προσπάθεια και από τα πανεπιστήμια. Αυτή τη στιγμή το κυρίαρχο πρόβλημα είναι η ανεργία των νέων. Όμως, όπως δείχνουμε τα προβλήματα, ας αναδείξουμε και την καλή πλευρά: το δάσκαλο από το χωριό που κάνει καταπληκτική δουλειά αντίστοιχη με σχολεία της Φινλανδίας, το ερευνητικό εργαστήριο στο Πανεπιστήμιο, που κάνει σπουδαία πράγματα με ελάχιστα χρήματα. Αλλιώς, κινδυνεύουμε όλοι να αισθανθούμε ότι πραγματικά δεν υπάρχει διέξοδος. Μόλις τελειώσει η κρίση, γιατί θα τελειώσει, θα υπάρχει μία Ελλάδα που πρέπει δημιουργήσει. Αυτή η Ελλάδα έρχεται μέσα από την Παιδεία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου