ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Το υπουργείο Παιδείας
δεν ενδιαφέρεται ούτε για την μόρφωση ούτε για την υγεία των πολιτών
και ιδιαίτερα των παιδιών - των νέων, που αποτελούν το μέλλον της χώρας!
Ενδιαφέρονται μόνον για τη στυγνή εφαρμογή δημοσιονομικών μέτρων που
δήθεν σώζουν τη χώρα, ενώ καταστρέφουν τις δομές της και συμπιέζουν τις
δυνατότητες επιβίωσης των πολιτών της.
Με αυτή τη σκληρή γλώσσα απαντά το Συντονιστικό Όργανο των Ενώσεων Εκπαιδευτικών Μουσικής στα Σχέδια Ωρολογίων Προγραμμάτων που δημοσιοποίησε το esos. «Υγεία και παιδεία αντί να είναι υπό απόλυτη προστασία, είναι υπό συνεχή διωγμό», καταγγέλλει το Συντονιστικό και υπογραμμίζει: «Ο αγώνας της Εκπαιδευτικής Κοινότητας οφείλει, για το μέλλον και την προστασία των παιδιών της, να είναι πιο σκληρός από ποτέ και ανυποχώρητος». Το Συντονιστικό θέτει προς το υπουργείο Παιδείας, και τα εξής ερωτήματα. 1. Ποιοι και με ποια αξιολογικά κριτήρια επιλέχτηκαν για να αποφασίζουν για τα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων 2. Σε ποιες μελέτες και σε ποιες εισηγήσεις βασίστηκαν 3. Αν έχει ζητηθεί η γνώμη και ποιες είναι οι θέσεις των Σχολικών Συμβούλων Μουσικής και της Καλλιτεχνικής επιτροπής. Ποια είναι η γνώμη, αν ζητήθηκε, των αντίστοιχων τεσσάρων Πανεπιστημιακών Τμημάτων. Όσο για εμάς, διευκρινίζουμε ότι απλά διαβάσαμε όσα δημοσιεύονται στον Τύπο και στο Διαδίκτυο. ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΕΝΩΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ • ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΝΑΤΟΛ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ • ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ • ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ • ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΕΝΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ «και η μουσική υπό διωγμό στην χώρα του πολιτισμού και … του μνημονίου» Δευτέρα 05-08-2013 Eχουμε εδώ και αρκετό καιρό απόσχει συνειδητά από τις δημόσιες ανακοινώσεις, για δύο λόγους: αφενός, διότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Χώρα στο σύνολό της δεν άφηναν χώρο για τα δικά μας "μικρά" αιτήματα και αφετέρου, διότι έχει καταστεί σαφές ότι κάθε προσπάθεια διαλόγου με τους διαδοχικούς Υπουργούς των κυβερνήσεων που διαχειρίζονται την κρίση είναι απολύτως μάταιη! Προσπαθήσαμε στο ενδιάμεσο διάστημα, συμπορευόμενοι με την ΟΛΜΕ, να προστατέψουμε κατά το δυνατόν τους χώρους της εργασίας μας, που δεν είναι άλλοι από το Δημόσιο Σχολείο, από τον καταιγισμό των νομοθετικών ρυθμίσεων που έχουν καταργήσει πρωτίστως το γνωστό σύνθημα του Υπουργείου, «πρώτα ο μαθητής». Η πληροφόρησή μας από το Υπουργείο Παιδείας είναι ότι, μετά την κατάργηση του γνωστικού αντικειμένου της Αισθητικής Αγωγής στο Λύκειο, το μάθημα της Μουσικής βαίνει προς κατάργηση και στις Β' και Γ' τάξεις του Γυμνασίου. Πρόκειται για τραγικωμωδία, τη στιγμή που η πολιτεία εξαγγέλλει την ίδρυση "Παρατηρητηρίου για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του ρατσισμού", να καταργεί το "φάρμακο" για το πρόβλημα! Όσα θέλει να επιτύχει το Υπουργείο στο επίπεδο της πρόληψης, με τις συνήθεις αοριστολογικές γραφειοκρατικές διατυπώσεις όπως "Οργάνωση δράσεων Αγωγής Υγείας και Δράσεις ευαισθητοποίησης μαθητών", είναι πράγματα που αποδεδειγμένα επιτυγχάνει η Μουσική: με την καλλιέργεια ευγένειας, υψηλής αισθητικής, πειθαρχίας αλλά και συνεργασίας μεταξύ των παιδιών και ανάδειξης των ιδιαίτερων ικανοτήτων τους, συμβάλλει άμεσα και αποτελεσματικά στην εξάλειψη των αρνητικών φαινομένων και την εν γένει δημιουργία ενός υγιούς και ευχάριστου σχολικού περιβάλλοντος. Επιπλέον, η ενασχόληση με τη μουσική βοηθά στην ανάπτυξη της νοημοσύνης και την κοινωνικοποίηση των μαθητών μέσω των μουσικών συνόλων, καθώς και με την καλλιέργεια της φωνής, μέσω της άσκησης στη σωστή στάση του σώματος και την ορθή τεχνική αναπνοής, εξασφαλίζει σωματική υγεία και βοηθά τον οργανισμό να αντιμετωπίσει τις όποιες δυσκολίες ή ασθένειες. Αλλά, όσες αναφορές κι αν κάνουμε στους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους, όσες σύγχρονες διεθνείς έρευνες κι αν επικαλεστούμε, η αξία των τεχνών και ιδιαίτερα της Μουσικής για την ίδια την ψυχική και σωματική υγεία των παιδιών, δεν πιστεύουμε ότι μπορεί να συγκινήσει εκείνους που προγραμματίζουν στο Υπουργείο Παιδείας χωρίς να έχουν στοιχειώδη γνώση της διεθνούς και ιδιαίτερα της ευρωπαϊκής πραγματικότητας. Τελικά, το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο συνέχεια επικαλείται την αξιολόγηση, ας απαντήσει σε μερικά απλά ερωτήματα. 4. Ποιοι και με ποια αξιολογικά κριτήρια επιλέχτηκαν για να αποφασίζουν για τα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων 5. Σε ποιες μελέτες και σε ποιες εισηγήσεις βασίστηκαν 6. Αν έχει ζητηθεί η γνώμη και ποιες είναι οι θέσεις των Σχολικών Συμβούλων Μουσικής και της Καλλιτεχνικής επιτροπής. Ποια είναι η γνώμη, αν ζητήθηκε, των αντίστοιχων τεσσάρων Πανεπιστημιακών Τμημάτων. Όσο για εμάς, διευκρινίζουμε ότι απλά διαβάσαμε όσα δημοσιεύονται στον Τύπο και στο Διαδίκτυο. Δυστυχώς έχουμε πειστεί, αν και θα θέλαμε τα γεγονότα να μας διαψεύσουν ότι δεν ενδιαφέρονται ούτε για την μόρφωση ούτε για την υγεία των πολιτών και ιδιαίτερα των παιδιών - των νέων, που αποτελούν το μέλλον της χώρας! Ενδιαφέρονται μόνον για τη στυγνή εφαρμογή δημοσιονομικών μέτρων που δήθεν σώζουν τη χώρα, ενώ καταστρέφουν τις δομές της και συμπιέζουν τις δυνατότητες επιβίωσης των πολιτών της. Υγεία και παιδεία αντί να είναι υπό απόλυτη προστασία, είναι υπό συνεχή διωγμό. Ο αγώνας της Εκπαιδευτικής Κοινότητας οφείλει, για το μέλλον και την προστασία των παιδιών της, να είναι πιο σκληρός από ποτέ και ανυποχώρητος. Για το Συντονιστικό όργανο Ενώσεων Εκπαιδευτικών Μουσικής |
Δευτέρα 5 Αυγούστου 2013
Σκληρή γλώσσα κατά του υπουργείου από τους καθηγητές Μουσικής
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου