ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Το Ινστιτούτο
Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) στο πλαίσιο της Πράξης «Σχεδιασμός και
Ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού & εποπτικού υλικού για μαθητές με
αναπηρίες» παρέλαβε το πρώτο πλήρως προσβάσιμο βιβλίο για Κωφούς και
βαρήκoους μαθητές: Το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων της Α’ και Β’
Δημοτικού.
Το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων της Α’ και Β’ Δημοτικού είναι πλέον προσβάσιμο μέσω της προσαρμογής του:
1. Στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ)
2. Σε Ακουστική μορφή από φυσικό ομιλητή
3. Σε διαφορετικά μεγέθη γραμματοσειρών και
4. Σε ηλεκτρονική μορφή με δυνατότητα εκτύπωσης του περιεχομένου και φωτογραφιών νοημάτων
Η εφαρμογή περιλαμβάνει Βιβλίο δασκάλου, Εγχειρίδιο Χρήσης και Οδηγό Εγκατάστασης του λογισμικού
Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΟΠΑΙΘ) Καθηγητής κ. Δημήτρης Χασάπης ανέφερε: «Ο Σχεδιασμός και η Ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού & εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες είναι μέρος της Εθνικής Πολιτικής για το Ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και το προσβάσιμο υλικό που παράγεται και καλύπτει πλήρως τις απαιτήσεις της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία στην εκπαίδευση».
Ο Πρόεδρος του ΙΕΠ κ. Σωτήρης Γκλαβάς δήλωσε: «Η ηλεκτρονική προσβασιμότητα για τα άτομα με αναπηρία είναι βασικός άξονας της εκπαιδευτικής πολιτικής και η παραγωγή του Ανθολογίου Λογοτεχνικών Κειμένων της Α’ και Β’ Δημοτικού που είναι προσβάσιμο από κωφούς και βαρήκοους μαθητές αποτελεί έμπρακτο δείγμα εφαρμογής αυτής της πολιτικής».
Ο Επιστημονικός Υπεύθυνος της Πράξης Βασίλης Κουρμπέτης, Σύμβουλος Α του ΥΠΟΠΑΙΘ, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η ανάπτυξη του Ανθολογίου Λογοτεχνικών Κειμένων της Α’ και Β’ Δημοτικού που είναι προσβάσιμο από κωφούς και βαρήκοους μαθητές βασίστηκε στις προδιαγραφές για την ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη και θα είναι έτοιμο για την επόμενη σχολική χρονιά (2015-2016)». Μία βασική προδιαγραφή του έργου είναι η εφαρμογή της αρχής του αναπηρικού κινήματος «Τίποτα για μας χωρίς εμάς». Για τον λόγο αυτό, όλη η απόδοση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα έγινε από Κωφούς φυσικούς νοηματιστές της ΕΝΓ. Σύντομα θα ολοκληρωθεί η παραγωγή όλων των προσβάσιμων βιβλίων της Α’ και Β’ Δημοτικού για τα μαθήματα της Μελέτης Περιβάλλοντος, των Μαθηματικών και της Γλώσσας. Επιπλέον, θα παραδοθούν δυο νέα εκπαιδευτικά υλικά για τη διδασκαλία της ΕΝΓ, ως πρώτης γλώσσας, για το Νηπιαγωγείο και την Α’ και Β΄ Δημοτικού.
Το προσβάσιμο Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων της Α’ και Β’ Δημοτικού είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του έργου http://prosvasimo.gr/el/dimosieuseis-paradotea/nea-logismika
Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με τον Επιστημονικό Υπεύθυνο της Πράξης, κ. Βασίλη Κουρμπέτη στα τηλέφωνα: 210 3319726 – 28 Χ 605 ή 6936121784 ή στο email : vk@iep.edu.gr.
Το Έργο «Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες – Οριζόντια Πράξη», MIS 299743 και κωδικό ΣAE 2010ΣΕ84580212 υλοποιείται στο πλαίσιο της πρόσκλησης ΑΡ. 70της ΕΥΔ ΕΠ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ», στα πλαίσια του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ 2007-2013), στον Άξονα Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος: “Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση”.
Το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων της Α’ και Β’ Δημοτικού είναι πλέον προσβάσιμο μέσω της προσαρμογής του:
1. Στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ)
2. Σε Ακουστική μορφή από φυσικό ομιλητή
3. Σε διαφορετικά μεγέθη γραμματοσειρών και
4. Σε ηλεκτρονική μορφή με δυνατότητα εκτύπωσης του περιεχομένου και φωτογραφιών νοημάτων
Η εφαρμογή περιλαμβάνει Βιβλίο δασκάλου, Εγχειρίδιο Χρήσης και Οδηγό Εγκατάστασης του λογισμικού
Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΟΠΑΙΘ) Καθηγητής κ. Δημήτρης Χασάπης ανέφερε: «Ο Σχεδιασμός και η Ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού & εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες είναι μέρος της Εθνικής Πολιτικής για το Ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και το προσβάσιμο υλικό που παράγεται και καλύπτει πλήρως τις απαιτήσεις της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία στην εκπαίδευση».
Ο Πρόεδρος του ΙΕΠ κ. Σωτήρης Γκλαβάς δήλωσε: «Η ηλεκτρονική προσβασιμότητα για τα άτομα με αναπηρία είναι βασικός άξονας της εκπαιδευτικής πολιτικής και η παραγωγή του Ανθολογίου Λογοτεχνικών Κειμένων της Α’ και Β’ Δημοτικού που είναι προσβάσιμο από κωφούς και βαρήκοους μαθητές αποτελεί έμπρακτο δείγμα εφαρμογής αυτής της πολιτικής».
Ο Επιστημονικός Υπεύθυνος της Πράξης Βασίλης Κουρμπέτης, Σύμβουλος Α του ΥΠΟΠΑΙΘ, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η ανάπτυξη του Ανθολογίου Λογοτεχνικών Κειμένων της Α’ και Β’ Δημοτικού που είναι προσβάσιμο από κωφούς και βαρήκοους μαθητές βασίστηκε στις προδιαγραφές για την ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη και θα είναι έτοιμο για την επόμενη σχολική χρονιά (2015-2016)». Μία βασική προδιαγραφή του έργου είναι η εφαρμογή της αρχής του αναπηρικού κινήματος «Τίποτα για μας χωρίς εμάς». Για τον λόγο αυτό, όλη η απόδοση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα έγινε από Κωφούς φυσικούς νοηματιστές της ΕΝΓ. Σύντομα θα ολοκληρωθεί η παραγωγή όλων των προσβάσιμων βιβλίων της Α’ και Β’ Δημοτικού για τα μαθήματα της Μελέτης Περιβάλλοντος, των Μαθηματικών και της Γλώσσας. Επιπλέον, θα παραδοθούν δυο νέα εκπαιδευτικά υλικά για τη διδασκαλία της ΕΝΓ, ως πρώτης γλώσσας, για το Νηπιαγωγείο και την Α’ και Β΄ Δημοτικού.
Το προσβάσιμο Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων της Α’ και Β’ Δημοτικού είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του έργου http://prosvasimo.gr/el/dimosieuseis-paradotea/nea-logismika
Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με τον Επιστημονικό Υπεύθυνο της Πράξης, κ. Βασίλη Κουρμπέτη στα τηλέφωνα: 210 3319726 – 28 Χ 605 ή 6936121784 ή στο email : vk@iep.edu.gr.
Το Έργο «Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες – Οριζόντια Πράξη», MIS 299743 και κωδικό ΣAE 2010ΣΕ84580212 υλοποιείται στο πλαίσιο της πρόσκλησης ΑΡ. 70της ΕΥΔ ΕΠ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ», στα πλαίσια του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ 2007-2013), στον Άξονα Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος: “Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου