Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2011

Η αβεβαιότητα και η ανασφάλεια οδηγεί πολλούς Ηπειρώτες να κάνουν…

Πρωϊνός Λόγος
Συντάκτης/τρια: Μιχάλης Παπακωνσταντίνου

ΚΟΥΜΑΝΤΟ ΓΙΑ ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ!

«Ουρές» σε καταστήματα τροφίμων για προσφορές σε αλεύρι, λάδι, ζυμαρικά κ.α. • «Μαχαίρι» στα περιττά έξοδα, ακόμη και στα σταθερά τηλέφωνα


Σε πρωτοφανείς καταστάσεις και ενέργειες πανικού οδηγεί τους Ηπειρώτες η οικονομική κρίση και η απαισιοδοξία για το μέλλον της χώρας μας. Σε αντίθεση με λίγα χρόνια πριν, τώρα πολλοί συμπολίτες κυνηγούν τις προσφορές τροφίμων στα καταστήματα, επιλέγουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που είναι πιο φθηνά από τα επώνυμα και πάνω απ’ όλα, με τα λιγοστά χρήματα που τους απομένουν κάνουν το… κουμάντο τους για τις χειρότερες μέρες που βλέπουν να έρχονται!

Σε καταστήματα τροφίμων και στην Ήπειρο παρατηρούνται «ουρές» από κόσμο που αγοράζει αλεύρι, κονσέρβες και εν γένει προϊόντα με …αντοχή στο χρόνο! Μάλιστα, πολλά σούπερ- μάρκετ βγάζουν για τα συγκεκριμένα προϊόντα και προσφορές, που βεβαίως γίνονται ανάρπαστες! «Πολλοί είναι αυτοί που δημιουργούν ανάχωμα στην κρίση και ετοιμάζονται για να αντιμετωπίσουν τα δύσκολα» λένε συμπολίτες.
Ο κόσμος αγωνιά καθημερινά για τυχόν νέες μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις, ενώ τα συνεχή σενάρια εξόδου της χώρας από το ευρώ και επιστροφής στη δραχμή δημιουργούν κλίμα ανασφάλειας και φόβου στην κοινωνία. «Κοιτάμε πλέον να μειώσουμε τα έξοδά μας. Δεν έχουμε άλλο «όπλο» απέναντι σε αυτή τη λαίλαπα» λένε πολλοί.

Πληγή οι αυξήσεις…
Σαν να μην έφθανε η ραγδαία μείωση της κατανάλωσης από τους πολίτες, ανοιχτή πληγή για όλους παραμένει η συνεχιζόμενη αύξηση στις τιμές ειδών πρώτης ανάγκης! Το Νοέμβριο ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή αυξήθηκε κατά 2,8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, με την τιμή των ειδών ευρείας κατανάλωσης, όπως τρόφιμα, ποτά, ρούχα, παπούτσια κ.α. να αυξάνεται ακόμη περισσότερο. Για παράδειγμα, οι τιμές σε είδη διατροφής και μη αλκοολούχα ποτά αυξήθηκαν κατά 3,6%, την ώρα που οι μισθοί συνεχώς μειώνονται και η αγοραστική δύναμη των πολιτών έχει εξαντληθεί.
«Όλα γύρω μας είναι… απλησίαστα. Επομένως, για ποιο λόγο να μην καταφύγουμε στις προσφορές των καταστημάτων;» διερωτώνται Ηπειρώτες.

«Απλά να επιβιώσουμε…»
Στην κοινωνία αυτή τη στιγμή κυριαρχεί το ένστικτο της επιβίωσης. Όσοι δεν έχουν χρήματα κάνουν ό, τι μπορούν για να εξασφαλίσουν καθημερινά έστω και ένα πιάτο φαγητό για την οικογένειά τους. Δυστυχώς, πολλοί οδηγούνται, λόγω των καταστάσεων, στην παρανομία, με την ψευδαίσθηση, ότι έτσι θα λύσουν άπαξ δια παντός τα προβλήματά τους.
Όσοι πάλι έχουν κάποια χρήματα, υπό το φόβο μήπως χάσουν την αξία τους –αφού μια ενδεχόμενη επιστροφή στη δραχμή θα ήταν καταστροφική- «επενδύουν» μέρος των καταθέσεών τους στην αγορά τροφίμων! Αλεύρι, λάδι, όσπρια κ.α. δεσπόζουν στις αποθήκες, ενώ η καλλιέργεια των κήπων στα χωριά έχει μπει στο πρόγραμμα. «Η κοινωνία προετοιμάζεται για… πόλεμο» δηλώνουν χαριτολογώντας πολλοί συμπολίτες.

Διώχνουν τα περιττά…
Οι αλλαγές που έχουν γίνει στο προφίλ των καταναλωτών τους τελευταίους μήνες είναι ραγδαίες. Ήδη πολλοί έχουν κόψει αρκετά και από τα έξοδα των Χριστουγέννων. Ειδικά οι νέοι, που πλήττονται από την ανεργία περισσότερο από όλους (σχετικά έγραφε χθες ο «Π.Λ.») αναμένεται σε ποσοστό 93% να κάνουν περικοπές από τα φετινά Χριστουγεννιάτικα ψώνια!
Αυτό ήταν το σημαντικότερο αποτέλεσμα σχετικής έρευνας που πραγματοποίησε το «Mediterranean College». Τα συμπεράσματά της δείχνουν με τον πλέον εύγλωττο τρόπο, ότι οι νέοι διώχνουν τα περιττά έξοδα και αρκούνται στην ουσία.

«Κομμένα» τα τηλέφωνα!..
Σημαντικές περικοπές έχουν κάνει ήδη οι πολίτες και στις επικοινωνίες τους. Είναι χαρακτηριστικό, ότι η χρήση κινητών τηλεφώνων έχει μειωθεί δραματικά, αφού πολλοί είναι αυτοί που δεν μπορούν να πληρώνουν τους λογαριασμούς, ενώ άλλοι δεν έχουν χρήματα ούτε και για μια κάρτα!
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας της ΙΒΜ, το 61% των καταναλωτών θα μειώσει ακόμη περισσότερο τις δαπάνες για την χρήση του κινητού τηλεφώνου, ενώ το 52% δηλώνει ότι θα περιορίσει τις δαπάνες της σταθερής τηλεφωνίας!
«Η τάση για διακοπή τηλεφωνικών συνδέσεων έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό. Ο κόσμος ψάχνει φθηνά πακέτα, που να συνδυάζουν πολλά πράγματα, όπως για παράδειγμα, σταθερή τηλεφωνία, κινητή και ίντερνετ» λένε παράγοντες της αγοράς.

Στροφή στα Ελληνικά…
Πάντως, μέσα σε αυτόν τον κυκεώνα προβλημάτων, το παρήγορο είναι, ότι τόσο οι καταναλωτές, όσο και οι επιχειρήσεις έχουν κάνει στροφή στα ελληνικά προϊόντα! Σύμφωνα με έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, το 44,9% των ατομικών επιχειρήσεων και των Ο.Ε.  δήλωσε, ότι βασική περιοχή παραγωγής των εμπορευμάτων τους είναι η Ελλάδα, ενώ πολλές επιχειρήσεις μείωσαν το βαθμό εξάρτησής τους από ασιατικά προϊόντα!
Στις «Ανώνυμες Εταιρίες» και στις «Εταιρίες Περιορισμένης Ευθύνης» η αύξηση της συμμετοχής των επιχειρήσεων που διαθέτουν προϊόντα εγχώριας παραγωγής ήταν 16,3 μονάδες, με το σχετικό ποσοστό να ανέρχεται φέτος σε 39%, κυρίως εις βάρος προϊόντων που παράγονται σε Ασία και ΗΠΑ.
Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, «η συγκεκριμένη στροφή αποδίδεται εν μέρει και στη συνειδητοποίηση της κρισιμότητας της κατάστασης της ελληνικής οικονομίας και στη δημιουργία διαύλων επικοινωνίας και αλληλοϋποστήριξης μεταξύ ελληνικών επιχειρήσεων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου