Σάββατο 3 Μαΐου 2014

Notenmporary, Βραδιά μουσικής δωματίου

Αρχική

Το Σάββατο 3 Μαΐου 2014 και ώρα 8.30 μ.μ το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών παρουσιάζει στην αίθουσα «Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνος» την «Notenmporary», μια βραδιά μουσικής δωματίου με έργα σύγχρονων Ελλήνων και ξένων συνθετών. Ερμηνεύουν οι: Τάνια Σικελιανού στο βιολί και η Αγγέλικα Παπανικολάου στο πιάνο. Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έργα  Ι. Albeniz, J. Massenet, Γ. Γαλίτη, Μ. de Falla, Fazil Say, Ol. Messiaen  και W. Lutoslawsky

Duo-Ergon-a-Taston
To Duo-Ergon-a-Taston καταθέτει ένα ηχητικό και συνθετικό πολύπτυχο, με έργα συνθετών απ' όλο τον κόσμο για σόλο και ντούο. Ιδρύθηκε τo 2012 από την πιανίστα Αγγέλικα Παπανικολάου και τη βιολίστρια Τάνια Σικελιανού με σκοπό την παρουσίαση συνθετών και έργων παγκόσμιου σύγχρονου ρεπερτορίου, με συνθετικό και ερμηνευτικό ενδιαφέρον. Για το συγκεκριμένο σύνολο έχουν γράψει και αφιερώσει συνθέτες έργα τους. Το Duo-Ergon-a-Taston πέρα από κύκλους παρουσιάσεων με θεματικές ενότητες έργων και συνεργασία συνθετών απ' όλον τον κόσμο, έχει σαν σκοπό την παρουσίαση έργων κυρίως Ελλήνων συνθετών.
Αγγέλικα Παπανικολάου
H Αγγέλικα Παπανικολάου γεννήθηκε στο Ανόβερο της Γερμανίας και μεγάλωσε στα Ιωάννινα. Αποφοίτησε από το «Ηπειρωτικό Ωδείο» Ιωαννίνων με πτυχίο πιάνου άριστα παμψηφεί και από το «Ορφείο» Ωδείο Αθηνών με δίπλωμα άριστα παμψηφεί χρυσό μετάλλιο και Α΄ Βραβείο. Πραγματοποίησε ανώτατες σπουδές πιάνου, θεωρητικών, συστημάτων βασικής μουσικής εκπαίδευσης και προπαιδείας, βιόλας, μουσικής δωματίου, συνοδείας Lied, καθώς και διεύθυνσης συνόλων στη Ηοchschule für Musik und Theater Hannover, με τους Κonrad Meister, Gudrun Schröffel, Vladimir Krajnev, και συνέχισε τις σπουδές της στην Μουσική Ακαδημία της Καρλσρούης στις τάξεις των Günter Reinhold, Michael Uhde, Peter-Michael Riehm και Ulrich Michels αποφοιτώντας με άριστα παμψηφεί. Από το μεταπτυχιακό σολιστικό τμήμα αποφοίτησε με  δίπλωμα, άριστα παμψηφεί και διάκριση. Παρακολούθησε μαθήματα και έλαβε μέρος σε διεθνή σεμινάρια και Master Classes για πιάνο solo, μουσική δωματίου και ειδικά σεμινάρια τεχνικής και παιδαγωγικών στην Γερμανία, Ιταλία, Πολωνία, Ισπανία και Ελλάδα, με τους Victor Merzanov, Miguel Proenca, Joackin Soriano, Diether de la Motte, Yara Taal, Peter Feuchtwanger, Lew Vlasenko, Roberto Szidon, Valery Sagaidazny και άλλους. Έχει βραβευτεί με το Chopin Medailie  στο φεστιβάλ Chopin του Dusseldorf. Στο 3ο Διεθνές Seminar πιάνου στo Wrozlaw της Πολωνίας συμμετείχε στην εκτέλεση έργων που μετέδωσε η πολωνική ραδιοφωνία. Πλήθος συναυλιών πλαισιώνουν το ενεργητικό της, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αρκετές από τις οποίες έχουν μεταδοθεί και από την ελληνική ραδιοφωνία. Από το 1997 ερμηνεύει κυρίως σύγχρονη μουσική  σε έργα ξένων και Ελλήνων συνθετών, κυρίως σε πρώτες εκτελέσεις, σε συναυλίες και φεστιβάλ.  Έχει λάβει μέρος στην ηχογράφηση του συλλεκτικού CD «Σολίστες του αύριο» με έργα του Αργεντινού συνθέτη, Alberto Ginastera. Eίναι μέλος της γερμανικής Ε.Ρ.Τ.Α, (Εuropean Piano and Teachers Association) από το 1997, και του συλλόγου συνδέσμου μουσικών του Baden Württemberg (T.K.V), με ενεργό συμμετοχή και εμφανίσεις. Ως σολίστ έχει εμφανιστεί με την Kammerorchester Munster, Hochschulorchester Hannover, Kleines Symphonieorchester Harz, Theaterorchester Braunscheweig, Goslar Orchester. Έχει συνεργαστεί με διεθνούς φήμης συνθέτες, όπως Arvo Pärt, Tierry Huillet, Mauricio Kagel. Συμπράττει συχνά και συνεργάζεται   με τον D.T.K.V (γερμανικός σύνδεσμος μουσουργών). Ως παιδαγωγός διακρίθηκε αρκετές φορές για τις διδακτικές της ικανότητες (Badishes Konservatorium, Assistentin του καθηγητή πιάνου Günter Reinhold στην Ακαδημία της Καρλσρούης, καθώς επίσης και σε ειδικά σεμινάρια τεχνοτροπίας πιανιστικού ρεπερτορίου σε έργα σύγχρονης μουσικής). Παράλληλα με την διδασκαλική της δραστηριότητα στο πιάνο, δημιουργεί και εφαρμόζει ιδιαίτερες και πρωτότυπες μεθόδους για τη διδασκαλία στη μουσική προπαιδεία. Το βιβλίο της με τίτλο «Το παραμύθι της οδού Πενταγράμμου», εκδόσεις «Panas Music», αποτελεί τμήμα αυτών των μεθόδων.    Αρθρογραφεί επίσης σε ελληνικά και ξένα μουσικά περιοδικά και εφημερίδες, όπως “Con Brio”, “Neue Muzikzeitung”, «Πολύτονο». Ίδρυσε και καθιέρωσε στην Ελλάδα το «Μουσικό ΝηπιαγωΔείο» (ομαδικά μαθήματα πιάνου, ρυθμολογίας, μουσικοκινητικής, για παιδιά ηλικίας 3,5 έως 10 ετών). Υπήρξε  μέλος επιτροπών διεθνών μουσικών διαγωνισμών: 1oς διεθνής μουσικός διαγωνισμός της UNESCO, Αθήνα 2012, 2ος διαγωνισμός της γερμανικής Ε.P.T.A., «Ψυχολογία και Μουσικοπαιδαγωγική», Στουτγάρδη, 2000. Είναι υποψήφια διδάκτωρ στον τομέα Μουσικής και Θεάτρου στη Ludwig-Maximilians-Universität του Μονάχου. Είναι επίσης κάτοχος διπλώματος γερμανικής φιλολογίας. Διδάσκει πιάνο, μουσικoαισθητική ρυθμολογία σε σχέση με τη κινησιογραφία των χεριών, μουσικοπαιδαγωγικά, τεχνοτροπίες σύγχρονου ρεπερτορίου για πιάνο και μουσικά σύνολα και γράφει κείμενα για παιδικό μουσικό θέατρο καθώς και θεατρικά κείμενα: «Ελάτε να μπούμε σ’ ένα παραμύθι», «Η τοσοδούλα αυτοσχεδιάζει», «Ταξίδι στο μουσικό πλανήτη», «Η Αζαλέα του Τζο». Είναι ιδρυτικό μέλος του “TerraEnsembleTrio” και του “Duo-ErgOn –a-TastOn” .
Τάνια Σικελιανού      
Η Τάνια Σικελιανού γεννήθηκε στην Πάτρα. Ξεκίνησε σπουδές βιολιού και ανώτερων θεωρητικών στην Πάτρα, τις οποίες ολοκλήρωσε με διπλωματικές εξετάσεις στην Αθήνα, αντίστοιχα με τον Γιάννη Γεωργιάδη και τον Μιχάλη Τραυλό. Έχει συμμετάσχει σε διεθνούς φήμης σεμινάρια, όπως το Summit music festival, στη Νέα Υόρκη με υποτροφία του Ωνασείου Ιδρύματος, το Rencontres Internationales de Jeunesses Musicales, στην Γενεύη, το 7ο International Masterclass, στη Μπρυζ με τον Alexander Brussilovsky, στην Αθήνα με τον Στέλιο Καφαντάρη και στο workshop de Singel Aμβέρσα, 2011, κερδίζοντας τρία βραβεία καλύτερης ερμηνείας πάνω στη σύγχρονη μουσική. Συνέχισε μαθήματα βιολιού στο Παρίσι με τον Alexander Brussilovsky και στο Conservatorium του Amsterdam με τις Joyce Tan και Reinette Thiadens. Το 2010-2011 παρακολουθούσε το μάστερ του University College της Γάνδης για το βιολί στην σύγχρονη μουσική με τον Pieter Jannsen και τον George van Dam. Το 2008 αποφοίτησε με μεταπτυχιακό στη σύνθεση από το Ωδείο του Άμστερνταμ (Καθ. Wim Henderickx). Στο ίδιο ίδρυμα παρακολούθησε επίσης μαθήματα των Klaas de Vries, Daan Manneke, Fabio Nieder και σεμινάρια των Theo Loevendie, Tan Dun, Fabio Nieder. Επίσης, έλαβε μαθήματα μουσικής κινηματογράφου από τους Jurre Haanstra (2005) και μαθήματα ηλεκτρονικής μουσικής από τους Jorrit Tamminga και Jοs Zwaanenburg. To ακαδημαϊκό έτος 2009-2010 παρακολούθησε στο Βασιλικό Ωδείο της Χάγης το Sonologie course και ήταν ενεργό μέλος στο field recording workshop με τον Justin Bennett. Έχει πραγματοποιήσει συναυλίες και ρεσιτάλ σε φεστιβάλ της Ελλάδας (Κρήτη, Instituto Cervantes, Αθήνα, κτλ) και της Κύπρου, καθώς και στο εξωτερικό: στις Η.Π.Α, Ολλανδία (International Gaudeamus Music Week, Ιταλικό Ινστιτούτο), Γερμανία (Schumann Haus, Βερολίνο), Βέλγιο (φεστιβάλ Champ D’Action στο «deSingel» της Αμβέρσας, Orpheus Instituut στην Γάνδη, αίθουσα Flagey των Βρυξελλών). Έχει συμμετέχει στην ηχογράφηση της ταινίας “Paradise now” (2005) στο Άμστερνταμ. Έχει παρουσιάσει παγκόσμιες πρεμιέρες για σόλο βιολί, γραμμένα για την ίδια από  Νέους Συνθέτες. Έργα της έχουν παρουσιαστεί σε Ελλάδα, Ολλανδία (Muziekgebouw aan «t IJ», Paradiso), Βέλγιο, Γερμανία και Εκουαντόρ. Για παράδειγμα, τα σύνολα Nieuw Ensemble, Asko Ensemble και Goeyvaerts Strijktrio έχουν εκτελέσει έργα της σε φεστιβάλ, όπως Contemporary music Festival - Gaudeamus Music Week, Festival in electronic music, Lüneburg, ενώ τον Μάιο του 2008 παρουσίασε με επιτυχία την πρώτη της Όπερα «Μήδεια» σε συνεργασία με την θεατρική σχολή του Άμστερνταμ. Επίσης, εμφανίστηκε ως καλεσμένη συνθέτης στο project «Seven deadly sins» με τους Nederlands Blazers Ensemble και το Eerste Christelijk Lyceum στην Ολλανδία. To 2007 είχε επιλεγεί ως «ταλέντο της εβδομάδας» σε διαγωνισμό του Ράδιο 4 (Άμστερνταμ). To 2009 και το 2012, στο Διεθνή διαγωνισμό Σύνθεσης Βασίλισσα Ελισάβετ, με το έργο της «Μορφοπλασία» για πιάνο και ορχήστρα, προκρίθηκε στον ημιτελικό. Το Σεπτέμβριο του 2010, πήρε το πρώτο βραβείο, στο Διεθνή Διαγωνισμό Όπερας Αndreas Drekis award για την όπερά της, «Ελίκη Αθάνατος». Πρόσφατα είναι φιναλίστ στο Διεθνή Διαγωνισμό Σύνθεσης Forme Unique 2012 στην Μελβούρνη, Αυστραλία. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών και της Genootschap van Nederlandse Componisten (Ένωση Ολλανδών Συνθετών).
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΝΘΕΤΩΝ
Ιsaac Manuel Francisco Albeniz
Ο Ισπανός συνθέτης και πιανίστας, γεννήθηκε το Μάιο του 1860 και πέθανε το Μάιο του 1909. Ξεκίνησε ως παιδί θαύμα να παίζει πιάνο και έδωσε την πρώτη του συναυλία σε ηλικία 4 ετών. Σπούδασε στη Γερμανία, την Αμερική, το Βέλγιο και την Ισπανία, με χρήματα που εξοικονομούσε από εμφανίσεις του αλλά και από θαυμαστές του. Το 1874 έγινε δεκτός στο Κονσερβατόριο της Λειψίας και σπούδασε με τον Carl Reinecke. To 1880 γνώρισε εκεί τον Φρανς Λιστ, ο οποίος ενθουσιάστηκε τόσο από το παίξιμο του Albeniz, ώστε ο τελευταίος συνέχισε  τις  σπουδές του μαζί του. Από το 1883-1885, έζησε στη Βαρκελώνη και εκεί ο συμπατριώτης του Felip Pedrell τον παρότρυνε να γράψει σε ισπανικό στυλ. Ο Αlbeniz είχε μια ιδιαίτερη ικανότητα στο να συνθέτει αυτή τη μουσική για το πιάνο και γενικότερα ήξερε να χειρίζεται με μαγικό τρόπο τη φολκλορική μουσική. Για το λόγο αυτό, θεωρείται ως ο θεμελιωτής του ισπανικού εθνικού στυλ, που συνδέει το φολοκλορικό ιδίωμα με την πιανιστική δεξιοτεχνία. Το 1890 πηγαίνει στο Λονδίνο και το 1902 στο Παρίσι, όπου και θα μείνει μέχρι το θάνατό του.
J. Massenet
O Γάλλος συνθέτης όπερας, J. Massenet, γεννήθηκε στο τέλος του 19ου αιώνα στο Montaud και πέθανε στο Παρίσι. Ήταν το μικρότερο από τα έντεκα παιδιά μιας στρατιωτικής οικογένειας. Το 1853 ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές στο Cοnservatoire του Παρισιού, με τον Ambrois Thomas και τον Charles Gounot, τις οποίες ολοκλήρωσε το 1863, όταν κέρδισε το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό Prix de Rome. Ανήκει στους μεγαλύτερους μουσικούς δραματουργούς της Γαλλίας. Τα έργα του χαρακτηρίζονται από μια ιδιαίτερη μελωδικότητα και αρμονία. Το 1871, έγινε συνιδρυτικό μέλος της Société Nationale de Musique και από το 1878 μέχρι το 1893, υπήρξε καθηγητής σύνθεσης στο Conservatoire. Ανάμεσα στους σπουδαίους μαθητές του, συγκαταλέγονται ο George Enescu και o Gustave Charpentier. Mετά το θάνατο του Ambroise Thomas, δεν δέχτηκε τη θέση του διευθυντή του Conservatoire γιατί προτίμησε να συνεχίσει εκεί, ως καθηγητής σύνθεσης. Η διδασκαλία τον ενδιέφερε πολύ περισσότερο, όπως ο ίδιος έλεγε.
Μanuel Maria de Falla
Ο Ισπανός συνθέτης γεννήθηκε το 1876, στην πόλη Gadiz, και πέθανε το 1946 στην Alta Gracia της Αργεντινής. Λογοτέχνης και μουσικός, ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές το 1896 στο Κονσερβατόριο της Μαδρίτης. Ακολούθησαν διακρίσεις και βραβεία για τα τραγούδια του, τα έργα του για πιάνο και τη μουσική δωματίου. Το 1902, συνεχίζει τις σπουδές του με τον Felipe Pedrell, το θεμελιωτή της εθνικής μουσικής της Ισπανίας. Έγινε πολύ γνωστός στα χρόνια 1904-1905 με την όπερα La vida breve (η μικρή ζωή). Το 1907 πηγαίνει στη Γαλλία, όπου η επιρροή των ιμπρεσιονιστών συνθετών ήταν μεγάλη για το συνθετικό του έργο. Με το ξέσπασμα του πρώτου παγκόσμιου πολέμου, επιστρέφει στην Ισπανία, όπου συνθέτει τα μεγάλα του έργα, όπως El amor brujo (1915), Noches en los jardines de Espana (1916) και άλλα. Απομακρύνεται από το ιμπρεσιονιστικό στυλ σύνθεσης και βρίσκει τον προσωπικό του δρόμο. Το 1939 μεταναστεύει στην Αργεντινή, όπου και παραμένει μέχρι το τέλος της ζωής του, χωρίς να έχει τελειώσει το έργο του, Atlandida. Ο πιο σημαντικός του μαθητής, ο Ernesto Halffter, ολοκλήρωσε το έργο αυτό. Θάφτηκε στη γενέτειρά του, την πόλη Gadiz στην Ισπανία. Έγραψε σκηνικά έργα, έργα για ορχήστρα, τραγούδια, μουσική δωματίου έργα για πιάνο.
Olivier Messiaen
O Γάλλος συνθέτης πιανίστας και οργανίστας, γεννήθηκε στην Αβινιόν και πέθανε στο Παρίσι. Υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους συνθέτες του 2ου αιώνα. Στα νεανικά του χρόνια μελέτησε ινδικούς και ελληνικούς ρυθμούς και σπούδασε σύνθεση στο  Conservatoire Supérieur de Paris.Το 1931 έγινε οργανίστας στην Eglise de la Trinite, το 1936 δάσκαλος στην École Normale de Musique de Paris και στη Schola Cantorum. Ήταν ένας από τους ιδρυτές της ομάδας Jeune France. Το 1966 διορίστηκε καθηγητής αρμονίας ανάλυσης και σύνθεσης στο Conservatoire National Supérieur de Paris. Στους μαθητές του συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων, ο Ι. Ξενάκης και ο K. Stockhausen. H μουσική του Messiaen είχε βαθιές επιδράσεις στον εικοστό αιώνα και είναι κράμα της καθολικής του πίστης και της αγάπης του για τη φύση. Σημαντικό στοιχείο της συνθετικής του γραφής είναι τα Μodus (τρόποι, σκάλες, με περιορισμένη δυνατότητα μετατροπών. Κάθε τρόπος είναι και μια χρωματική μετατροπία, όχι με την έννοια της μεταφοράς σε κάποια τονικότητα, αλλά με την έννοια της μεταφοράς σε άλλο χρώμα. O Messsiaen ήταν συναισθητικός. Άφησε πληθώρα πολύ σημαντικών και για πολλούς λόγους έργων. Έγραψε για εκκλησιαστικό όργανο, για ορχήστρα για διάφορα σύνολα μουσικής δωματίου, καθώς και μία όπερα.
Fazil Say
Ο διεθνώς αναγνωρισμένος πιανίστας και συνθέτης, Fazil Say, γεννήθηκε στην Άγκυρα, το 1970. Σπούδασε εκεί στο κρατικό Κονσερβατόριο. Το 1987, μετά από προτροπή του David Levin και του Aribert Reimann, προσκλήθηκε να σπουδάσει στη Robert Schumann Akademie του Ντίσελντορφ. To 1992 μεταγράφηκε στο Πανεπιστήμιο Τεχνών του Βερολίνου, όπου και σπούδασε μέχρι το 1995. Η διεθνής του καριέρα ξεκίνησε το 1994, όταν κέρδισε στο διεθνή διαγωνισμό καλλιτεχνών σολίστ στη Νέα Υόρκη. Έχει συμπράξει με τις μεγαλύτερες ορχήστρες του κόσμου, αλλά και ως σολίστ σε ατομικά ρεσιτάλ, καλείται σε ολόκληρο τον κόσμο. Μεγάλος ανθρωπιστής και υπερασπιστής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε ολόκληρο τον κόσμο, τόσο με το συνθετικό όσο και με το προσωπικό του έργο, κατηγορήθηκε από την πατρίδα του ως αθεϊστής αλλά η αγάπη του για την πραγματική έννοια του Θείου και η απαράμιλλη προσπάθειά του για την υπεράσπιση του Δικαίου, αγκαλιάζεται από εκατομμύρια ανθρώπους. Τιμήθηκε με τους μεγαλύτερους τίτλους βραβείων. Έχει γράψει έργα για ορχήστρα, ορατόρια, κονσέρτα, μουσική δωματίου, μουσική για θέατρο, για τον κινηματογράφο και άλλα.
Γιάννης Γαλίτης
Ο συνθέτης και κιθαριστής Γιάννης Γαλίτης, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1975. Σπούδασε κιθάρα στο εθνικό ωδείο Αθηνών με το Νίκο Χατζηελευθερίου. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του με άριστα παμψηφεί και αριστείο εξαιρετικής επίδοσης. Συμμετείχε ενεργά σε Masterclasses διακεκριμένων σολίστ και συνθετών, όπως οι: R. Aussel, R. Dyens, O. Ghilia και άλλοι. Σπούδασε ανώτερα θεωρητικά και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη σύνθεση με άριστα στην τάξη του Κώστα Βαρότση. Έχει παρακολουθήσει ειδικά μαθήματα παιδαγωγικής, μουσικής ανάλυσης, επιλογής εκπαιδευτικού-παιδαγωγικού ρεπερτορίου και διεύθυνσης κιθαριστικών κυρίως συνόλων. Έχει γράψει έργα για ορχήστρα, μεγάλα και μικρά σύνολα, μουσική δωματίου, μουσική για θέατρο, καθώς και έργα ηλεκτρονικής μουσικής. Συνεργάζεται με Έλληνες ζωγράφους επενδύοντας μουσικά εκθέσεις ζωγραφικής καθώς και με Έλληνες ποιητές και με ομάδες και φορείς σε παραγωγές ντοκιμαντέρ. Εμφανίζεται συχνά ως σολίστ, καθώς και με σύνολα μουσικής δωματίου με σύγχρονο ρεπερτόριο Ελλήνων και ξένων συνθετών. Είναι μέλος του κιθαριστικού συνόλου Guitarte Ensemble. Έχει ηχογραφήσει για την ελληνική ραδιοφωνία και τηλεόραση. Έργα του παρουσιάζονται σε διάφορα φεστιβάλ σύγχρονης μουσικής πολλά από αυτά κατόπιν παραγγελίας. Ως δάσκαλος έχει διακριθεί πολλές φορές. Έχει δημιουργήσει πολυάριθμα κιθαριστικά σύνολα, παρουσιάζοντας έργα διεθνούς ρεπερτορίου σε δικές του μεταγραφές. Μαθητές του έχουν αποσπάσει πρώτα βραβεία σε διαγωνισμούς. Διδάσκει κιθάρα στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών και στο 16ο δημοτικό σχολείο Χαλανδρίου.
Witold Lutoslawsky
Ένας από τους σημαντικότερους συνθέτες του 20ου αιώνα. Γεννήθηκε το 1913 και πέθανε το 1994. Ξεκίνησε μαθήματα πιάνου σε ηλικία έξι ετών. Το 1926 ξεκίνησε και μαθήματα βιολιού και από το 1927 άρχισε να συνθέτει στο ωδείο της Μόσχας του οποίου διευθυντής ήταν τότε ο  Karol Szymanowsky. Το 1931 μπήκε στο πανεπιστήμιο της Βαρσοβίας για σπουδές μαθηματικών και το 1932 άρχισε επισήμως πια να συνθέτει με καθηγητή τον Witold Μaliszewsky. Από το 1933 και μετά αφιερώνεται αποκλειστικά στο πιάνο και στη σύνθεση και έλαβε τα αντίστοιχα διπλώματα το 1936 και το 1937. Το 1945 εξελέγη γραμματέας και ταμίας της νεοσυσταθείσας Ένωσης Πολωνών Συνθετών, από την οποία παραιτήθηκε το 1948. Από το 1954 άρχισε να γίνεται ευρύτερα γνωστός όταν ερμηνεύτηκε από την ορχήστρα της Βαρσοβίας το «Κονσέρτο για Ορχήστρα». Το 1959 άρχισε και η παγκόσμια αναγνώριση. Τιμήθηκε με σημαντικά κρατικά και διεθνή βραβεία καθώς και ακαδημαϊκές θέσεις σε πολλά πανεπιστήμια. Λίγο πριν πεθάνει, η Πολωνία τον τίμησε με το μεγαλύτερο βραβείο της, αυτό του Τάγματος του Λευκού Αετού. Οι συνθετικές τεχνικές που εφάρμοσε καθώς και ο εντελώς ιδιαίτερος τρόπος που μεταχειρίζεται το δωδεκάφθογγο, την τροπική αρμονία και την αντίστιξη, καθιέρωσαν και το στυλ του. Ο τρόπος που η «υπό περιορισμούς ελευθερία των εκτελεστών» έρχεται σε αντίθεση  με τα μέρη που όλοι οι μουσικοί πρέπει να είναι απολύτως συγχρονισμένοι, ονομάστηκε από τον ίδιο «limited aleatorism».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου