Ο μουσικοπαιδαγωγός-συγγραφέας Βασίλης Αναγνώστου θα διδάξει δώδεκα από τις τριανταμία δραστηριότητες που περιέχονται στο ομότιτλο βιβλίο του και βασίζονται στο «Σύστημα Orff».
Το «Σύστημα Orff» είναι
μία μέθοδος προσέγγισης του λόγου, της μουσικής και της κίνησης, που
μπορεί να ξεκινήσει από την προσχολική ηλικία. Έχει ως πρωταρχικό σκοπό
την ανάπτυξη της πρωτοβουλίας, της φαντασίας και της δημιουργικότητας.
Δίνει μεγάλη σημασία στην αυτενέργεια, ευαισθητοποιεί τις αισθήσεις,
καλλιεργεί την ικανότητα συγκέντρωσης, την κοινωνικότητα και το
σπουδαιότερο, χαρίζει τη χαρά της βιωματικής συμμετοχής σε αισθητικές
μορφές κίνησης, μουσικής και λόγου.
Συγκεκριμένα στο Σεμινάριο θα γίνουν οι εξής μικροδιδασκαλίες:
1.ΟΤΑΝ ΠΑΙΖΕΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ (Εξοικείωση με τον χώρο-Εγρήγορση-Αντανακλαστικά)
2. ΚΙ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ; (Η σημασία της παύσης για την αύξηση της προσοχής)
3. ΠΡΩΤΟΣ ΔΡΑΚΟΣ ή Φαταούλας (Α. Ένταξη στην ομάδα-Β. Φωνολογική ενημερότητα-Γ. Ανάπτυξη α. αλληλεγγύης β. παρατηρητικότητας)
4. ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΔΡΑΚΟΣ ή Φαφλατούφλας (Βελτίωση αυτοελέγχου)
5. ΤΡΙΤΟΣ ΔΡΑΚΟΣ ή Λούι ο τεσσαροχάφτης (Συντονισμός σε κοινό ρυθμό)
6. ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ ΩΣ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ-Ηχηρές κινήσεις (Bodypercussions)
7. ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΚΟΥΝΙΑΣ (Τραγούδι που συνοδεύεται από ηχηρές κινήσεις)
8. ΠΕΤΑΝΕ ΟΙ…ΓΑΤΕΣ; (Το πρώτο μας τραγούδι! Δυο-τρεις νοτούλες γίνονται η βάση που πάνω της χτίζονται έργα μεγάλα!)
9. ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΑΔΕΛΦΩΝ (Η μουσική κλίμακα)
10. ΛΑΡΕ ΜΙΡΕ (Το χιούμορ: ένα παρεξηγημένο πολύτιμο «όπλο»)
11. ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ (Πώς μαθαίνουμε ένα τραγούδι σε 5΄)
12. ΣΥΝΟΨΗ: Λόγος-Μουσική-Κίνηση μ’ ένα παράδειγμα: Ποντικός-καραβοκύρης (δημώδες)
Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες να προσέλθουν με ενδυμασία Γυμναστηρίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου