ΚΥΡΙΑΚΕΣ ΣΤΟ ΠΑΝΙ
Ενότητα:«Παράθυρο στον κόσμο»
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δημ. Χατζής»
Είσοδος ελεύθερη
Ενότητα:«Παράθυρο στον κόσμο»
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δημ. Χατζής»
Είσοδος ελεύθερη
-
Κυριακή 8 Δεκεμβρίου, ώρα 20.30
Χαμένες Αγάπες (Amores Perros), Αλεχάντρο Ινιαρίτου, Μεξικό, 2000, 153’
Πρωταγωνιστούν: Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Εμιλιάνο Ετσεβαρία, Γκόγια Τολέδο
Ένα μοιραίο περιστατικό, ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα, συνδέει τρεις διαφορετικές ιστορίες μεταξύ τους στη σύγχρονη πόλη του Μεξικού. Ο Οκτάβιο βάζει τον σκύλο του σε παράνομες κυνομαχίες για να βγάλει χρήματα και να το σκάσει με την γυναίκα του αδελφού του. Ο Ντάνιελ αφήνει τη σύζυγό του για την Βαλέρια. Ένα ατύχημα όμως θα της στερήσει το πόδι και μια λαμπρή καριέρα ως μοντέλο δημιουργώντας παράλληλα πίεση στο ζευγάρι. O Ελ Τσίρο είναι ένας άστεγος περιπλανώμενος με ιδεαλιστικό παρελθόν, σκοτεινό παρόν και μια αγνή επιθυμία για το μέλλον.
Χωρίς αμφιβολία, το Amores Perros (γνωστότερο με τον αυθεντικό του τίτλο παρά με τον ελαφρώς παραπλανητικό εξελληνισμένο “Χαμένες Αγάπες”) είναι από τα πιο εντυπωσιακά ντεμπούτα στην ιστορία του κινηματογράφου. Ένα μωσαϊκό χαρακτήρων, θεματικών και πολυπρόσωπης πλοκής που ανοίγεται συνεχώς χωρίς να χάνει τη συμπαγή καρδιά της και χωρίς να κουράζει παρά το γεγονός ότι το φιλμ εκτείνεται στα 150 λεπτά. Ο σκηνοθέτης Αλεχάντρο Ινιαρίτου και ο σεναριογράφος Γκιγιέρμο Αριάγα ενώνουν τις δυνάμεις τους για την πρώτη τους ταινία και εναρκτήριο φιλμ μιας άτυπης “Τριλογίας του Θανάτου”, στην οποία θα προστεθούν αργότερα τα εξίσου συγκλονιστικά “21 Γραμμάρια” (2003) και “Βαβέλ” (2006). Το Amores Perros όμως παραμένει το αδιαφιλονίκητο ζενίθ τους, ένα φιλμ που πάλλεται με ιδέες, φρέσκο, δυναμικό, άγρια λυρικό, κατακλυσμιαία δραματικό, το οποίο εκτός από τους δημιουργούς του έβαλε στον κινηματογραφικό χάρτη το world cinema όχι πια ως σινεφίλ εναλλακτική του Χόλιγουντ αλλά ως κινητήριο δύναμη του κοινωνικού δράματος. Λίγο πριν υιοθετηθεί πλήρως από το Αμερικανικό σινεμά, το οποίο τον έχει ήδη τιμήσει με δύο Όσκαρ σκηνοθεσίας σε δύο διαδοχικές χρονιές για το “Birdman” (2014) και την “Επιστροφή” (2015), o Ινιαρίτου αυτοσυστήνεται και ταυτόχρονα συστήνει μια δική του “δραματική κινηματογραφική σχολή”, όπου η εμπειρία θέασης μπορεί να είναι δυσάρεστη και η πορεία προς την εξιλέωση μακρά, αλλά αυτό που μένει στο τέλος είναι η αίσθηση της βαθιά ανθρώπινης ταινίας, ένα είδος προς εξαφάνιση στις μέρες μας. Η ταινία είναι κατάλληλη άνω των 18 ετών.
https://www.youtube.com/watch?v=A5HTBYR7m0o
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου