ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
"Εμείς αλλάζουμε το πλαίσιο με δομές πιο κοντά στη σχολική μονάδα, με
επαναφορά του σχολικού συμβούλου πιο χαμηλά, κοντά ακριβώς στη σχολική
μονάδα"
Τον προγραμματισμό των επικείμενων νομοσχεδίων για την παιδεία, ανακοίνωσε σήμερα στη Βουλή η υπουργός Νίκη Κεραμέως, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης της Βουλευτού του ΚΙΝΑΛ Χ. Κεφαλίδου, σχετικά με το σχέδιο και την εθνική στρατηγική της Κυβέρνησης για τη βελτίωση της Παιδείας στη χώρα μας.
Ειδικότερα η υπουργός Παιδείας είπε πως το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν τα εξής νομοσχέδια:
Πρότυπα - Πειραματικά: Αναφορικά με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως είχαμε εξαγγείλει θα υπάρχουν διατάξεις σχετικά με τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία. Ο προγραμματισμός του υπουργείου είναι να λειτουργήσουν από τον Σεπτέμβριο είκοσι τέσσερα πρότυπα σχολεία και τριάντα οκτώ πειραματικά σχολεία σε όλη τη χώρα, κατανεμημένα προφανώς σε όλη την επικράτεια.
Δομές Εκπαίδευσης- Σχολικοί Σύμβουλοι: Επίσης, διατάξεις αναφορικά με τις δομές. Βεβαίως έχουμε κατακρίνει τις προηγούμενες δομές ως γραφειοκρατικές, ως υδροκέφαλες, μακριά από τη σχολική μονάδα. Εμείς αλλάζουμε αυτό το πλαίσιο με δομές πιο κοντά στη σχολική μονάδα, με επαναφορά του σχολικού συμβούλου πιο χαμηλά, κοντά ακριβώς στη σχολική μονάδα.
Θεματικές στο σχολείο : Εισάγουμε νέες θεματικές στο σχολείο, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, νέες θεματικές που έχουν να κάνουν, για παράδειγμα, με τη σεξουαλική αγωγή, με τον εθελοντισμό, με την επιχειρηματικότητα, με την οδική ασφάλεια, θεματικές που στοχεύουν στο να προσδώσουν στα νέα παιδιά μία πιο σφαιρική διαπαιδαγώγηση. Όλα αυτά ήδη πιλοτικά από το ερχόμενο έτος.
Επαγγελματική εκπαίδευση: Στην επαγγελματική εκπαίδευση ετοιμάζουμε νέο πλαίσιο στο οποίο οι κοινωνικοί εταίροι θα έχουν πολύ σημαντικό ρόλο να παίξουν, για να μπορέσουμε να γεφυρώσουμε το σημαντικό χάσμα που υπάρχει σήμερα μεταξύ εκπαίδευσης και πραγματικών αναγκών στην αγορά εργασίας.
Εξωστρέφεια των Πανεπιστημίων: Στην τριτοβάθμια έχουμε διατάξεις που θα αφορούν στη μεγαλύτερη εξωστρέφεια των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μας, διευκόλυνση αγγλόφωνων προγραμμάτων, κοινών προγραμμάτων, διεθνών προγραμμάτων, διπλών προγραμμάτων, καλοκαιρινών προγραμμάτων.
Και όλα αυτά γιατί; Για να αξιοποιήσουμε το εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό που έχει η χώρα μας, τα εξαιρετικά ιδρύματα που έχει η χώρα μας και προκειμένου η χώρα μας να καταστεί ένα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης το οποίο θα προσελκύει φοιτητές απ’ όλο τον κόσμο, αντί να διώχνουμε φοιτητές. Νέος νόμος πλαίσιο για τα ΑΕΙ: Και θα ακολουθήσει βεβαίως και το συνολικό θεσμικό πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η Νίκη Κεραμέως, ανακοίνωσε επίσης τα εξής:
Πολλαπλό βιβλίο: Το ΙΕΠ ήδη μελετάει την εισαγωγή του πολλαπλού βιβλίου, προκειμένου τα παιδιά να έχουν να συνδυάσουν πολλές πήγες για να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη και να μην εστιάζουν στη σελίδα 5 μέχρι τη σελίδα 7 στο κάθε μάθημα.
Νέα προγράμματα σπουδών: Βεβαίως και θα αξιοποιήσουμε την πολύ σημαντική δουλειά που είχε γίνει μέχρι το 2014. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ήδη ετοιμάζει νέα προγράμματα σπουδών από το νηπιαγωγείο μέχρι και το λύκειο, στη βάση της πολύ σημαντικής δουλειάς που είχε γίνει μέχρι το 2014.
Τράπεζα θεμάτων: Έχουμε εξαγγείλει εδώ και καιρό ότι θα ξεκινήσει από την ερχόμενη χρονιά για την Α’ Λυκείου και αυτό είναι κάτι το οποίο επεξεργάζεται αναλυτικά το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Επένδυση στον εκπαιδευτικό: Δεν μπορούμε να απαιτούμε αναβάθμιση της παιδείας, αν η πολιτεία πρώτα δεν επενδύει στον εκπαιδευτικό. Πώς επενδύει; Στην πράξη. Ήδη έχουμε ανακοινώσει συγκεκριμένα επιμορφωτικά προγράμματα τα οποία δεν έχουν γίνει εδώ και χρόνια και ήδη έχουν ανακοινωθεί και δημοσιοποιηθεί τα συγκεκριμένα προγράμματα.
Διπλή μοριοδότηση : Διπλή μοριοδότηση για όσους εκπαιδευτικούς υπηρετούν σε δυσπρόσιτες περιοχές. Είναι σεβασμός στον εκπαιδευτικό, είναι σεβασμός στην τοπική κοινωνία, είναι σεβασμός στη νέα γενιά, η οποία, όπου κι αν βρίσκεται στη χώρα, έχει δικαίωμα στη μάθηση.
Πίνακες: Έχουμε εξαγγείλει ότι θέλουμε να μειώσουμε τη διάρκεια των πινάκων από τρία χρόνια σε δύο για να προσμετράται πιο γρήγορα η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών.
Η Χ. Κεφαλίδου
Στην πρωτολογία της η Χαραά Κεφαλίδου τόνισε τα εξής:
Πρόσφατες μελέτες που έχουν γίνει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, από τον ΟΑΣΑ, από την PISA 2018, από το Ινστιτούτο ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ, από τη διαΝΕΟσις επιβεβαιώνουν ότι τα σχολικά αποτελέσματα είναι πενιχρά. Επιβεβαιώνουν ακόμη ότι η χώρα μας κατέχει χαμηλή θέση στη μέση επίδοση των μαθητών της. Παράλληλα, κρούουν και τον κώδωνα του κινδύνου για την ποιότητα της παιδείας μας.
Όλες συντείνουν σε ένα και μόνο συμπέρασμα: Το εκπαιδευτικό μας σύστημα νοσεί και νοσεί βαρύτατα. Δεν ανταποκρίνεται με επάρκεια στον ρόλο του. Δεν διαμορφώνει και δεν διαπλάθει ενεργούς και σκεπτόμενους πολίτες. Δεν συμβαδίζει με τις νέες προκλήσεις της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης. Με απλά λόγια, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν συμβάλλει στην παραγωγική και κοινωνική ανασυγκρότηση της χώρας.
Από τη μία, είναι η κατάργηση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, το οποίο ξέρετε πολύ καλά ότι αποδυνάμωσε τον εθνικό διάλογο, υπονόμευσε τη συναίνεση, ενίσχυσε τον κομματισμό και υποβάθμισε τις παρεχόμενες εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Από την άλλη, η διάλυση των δομών διοίκησης της εκπαίδευσης, η κατάργηση του ολοήμερου δημοτικού με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, η κατάργηση πρότυπων και πειραματικών σχολείων, το πάγωμα των νέων αναλυτικών προγραμμάτων στο γυμνάσιο, ο μετασχηματισμός του γενικού λυκείου σε φροντιστηριακό θάλαμο των ΑΕΙ, η κατάργηση οποιασδήποτε αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος είναι θλιβερές πολιτικές ΣΥΡΙΖΑ, που είναι όμως ακόμη εδώ. Οι όποιες αποσπασματικές σας παρεμβάσεις δεν καταφέρνουν να υπηρετούν τον στόχο της ισότιμης πρόσβασης σε ποιοτικές υπηρεσίες εκπαίδευσης.
Και για να γίνουμε συγκεκριμένοι, είμαστε σύμφωνοι ότι η καταγραφή από τις έρευνες είναι ακριβής και αποτυπώνει την πραγματικότητα; Εάν ναι, τι έχετε να πείτε για το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας;
Εμείς πιστεύουμε ότι έπρεπε να λειτουργεί ήδη.
Ακόμη περιμένουμε τον νέο χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εμείς επιμένουμε στον ενιαίο χώρο ΑΕΙ και έρευνας. Εσείς;
Επανειλημμένα ακούμε εξαγγελίες για δομές και για στελέχη διοίκησης των σχολείων. Τι σκοπεύετε να κάνετε και πότε για την επαναφορά του θεσμού των σχολικών συμβούλων, τη δημιουργία δομών και προγραμμάτων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών; Ο ΣΥΡΙΖΑ ξέρετε ότι διέλυσε ό,τι υπήρχε στην επιμόρφωσή τους. Πόσο νομίζετε ότι μπορείτε να καθυστερείτε;
Τι σκοπεύετε να κάνετε με την αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών; Θα αξιοποιήσετε τη δουλειά που έχει γίνει και έχει πληρωθεί; Μέχρι το 2014, γινόταν αυτή η ιστορία και οι Υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ την πάγωσαν και την άφησαν στα συρτάρια. Τώρα, υπάρχει νέος εκλεγμένος Πρόεδρος στο ΙΕΠ. Θα πάνε χαμένα τα λεφτά των φορολογουμένων;
Πώς, ειδικά μετά την ψήφιση του άρθρου 50 για τα κολέγια, σκέφτεστε να αντιμετωπίσετε το θέμα των προσλήψεων των εκπαιδευτικών; Θα τις κάνετε με βάση την παιδαγωγική επάρκεια ή τη διδακτική εμπειρία από μαθητεία; Ή θα τις κάνετε με βάση τη συμμετοχή μέσω διαγωνισμών ΑΣΕΠ, δίκαιη αποδοχή προϋπηρεσίας, διαφανή κοινωνικά κριτήρια; Αν ναι, πώς -και πότε- θα τα εξασφαλίσετε αυτά;
Και εδώ, αφού αποφασίσετε τι θέλετε, πρέπει να μας απαντήσετε στο τι είδους και τι ποιότητα εκπαιδευτικών θέλετε για τα παιδιά όλων των Ελλήνων, όχι μόνο τον προνομιούχων.
Από ποιο σχέδιο δράσης θα δούμε την ισχυροποίηση της προσχολικής αγωγής; Πού είναι το ειδικό σχέδιο για δημιουργία νηπιαγωγείων; Με το ολοήμερο δημοτικό, με το πρόγραμμα 8.00΄-14.00΄ που είναι εξαιρετικής σημασίας για την ελληνική οικογένεια, τι κάνετε; Πότε περιμένετε;
Ανακοινώνετε ενίσχυση της γνώσης με πιστοποιητικά γλωσσομάθειας και ψηφιακών δεξιοτήτων κι εμείς σας λέμε «Γίνετε συγκεκριμένοι». Αναφορικά με την ολοκλήρωση της βασικής εκπαίδευσης με απολυτήριες εξετάσεις στην τρίτη γυμνασίου και την πιστοποίηση πληροφορικής και αγγλικής γλώσσας, πού είναι αυτά; Χαρήκαμε για την ανακοίνωση αποκατάστασης του μορφωτικού χαρακτήρα του λυκείου –νέα ωρολόγια προγράμματα, εθνικό απολυτήριο, τράπεζα θεμάτων- αλλά περιμένουμε εξειδίκευση. Πού είναι;
Τι έχετε προγραμματίσει για την ισχυροποίηση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης; Ξέρετε καλύτερα από τον καθένα ότι παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, χωρίς ισχυρή επαγγελματική εκπαίδευση, απλώς δεν γίνεται. Προχωρήστε στην ίδρυση νέων τομέων στα ΕΠΑΛ, στην καθολική εφαρμογή τετάρτου έτους μαθητείας με απονομή επαγγελματικών δικαιωμάτων «επιπέδου 5» και είμαστε εδώ να σας στηρίξουμε με τις δικές μας πολιτικές. Πότε σχεδιάζετε τη λειτουργία νέων Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων και, φυσικά, Προτύπων Τεχνικών Επαγγελματικών Λυκείων;
Τον προγραμματισμό των επικείμενων νομοσχεδίων για την παιδεία, ανακοίνωσε σήμερα στη Βουλή η υπουργός Νίκη Κεραμέως, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης της Βουλευτού του ΚΙΝΑΛ Χ. Κεφαλίδου, σχετικά με το σχέδιο και την εθνική στρατηγική της Κυβέρνησης για τη βελτίωση της Παιδείας στη χώρα μας.
Ειδικότερα η υπουργός Παιδείας είπε πως το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν τα εξής νομοσχέδια:
Πρότυπα - Πειραματικά: Αναφορικά με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως είχαμε εξαγγείλει θα υπάρχουν διατάξεις σχετικά με τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία. Ο προγραμματισμός του υπουργείου είναι να λειτουργήσουν από τον Σεπτέμβριο είκοσι τέσσερα πρότυπα σχολεία και τριάντα οκτώ πειραματικά σχολεία σε όλη τη χώρα, κατανεμημένα προφανώς σε όλη την επικράτεια.
Δομές Εκπαίδευσης- Σχολικοί Σύμβουλοι: Επίσης, διατάξεις αναφορικά με τις δομές. Βεβαίως έχουμε κατακρίνει τις προηγούμενες δομές ως γραφειοκρατικές, ως υδροκέφαλες, μακριά από τη σχολική μονάδα. Εμείς αλλάζουμε αυτό το πλαίσιο με δομές πιο κοντά στη σχολική μονάδα, με επαναφορά του σχολικού συμβούλου πιο χαμηλά, κοντά ακριβώς στη σχολική μονάδα.
Θεματικές στο σχολείο : Εισάγουμε νέες θεματικές στο σχολείο, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, νέες θεματικές που έχουν να κάνουν, για παράδειγμα, με τη σεξουαλική αγωγή, με τον εθελοντισμό, με την επιχειρηματικότητα, με την οδική ασφάλεια, θεματικές που στοχεύουν στο να προσδώσουν στα νέα παιδιά μία πιο σφαιρική διαπαιδαγώγηση. Όλα αυτά ήδη πιλοτικά από το ερχόμενο έτος.
Επαγγελματική εκπαίδευση: Στην επαγγελματική εκπαίδευση ετοιμάζουμε νέο πλαίσιο στο οποίο οι κοινωνικοί εταίροι θα έχουν πολύ σημαντικό ρόλο να παίξουν, για να μπορέσουμε να γεφυρώσουμε το σημαντικό χάσμα που υπάρχει σήμερα μεταξύ εκπαίδευσης και πραγματικών αναγκών στην αγορά εργασίας.
Εξωστρέφεια των Πανεπιστημίων: Στην τριτοβάθμια έχουμε διατάξεις που θα αφορούν στη μεγαλύτερη εξωστρέφεια των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μας, διευκόλυνση αγγλόφωνων προγραμμάτων, κοινών προγραμμάτων, διεθνών προγραμμάτων, διπλών προγραμμάτων, καλοκαιρινών προγραμμάτων.
Και όλα αυτά γιατί; Για να αξιοποιήσουμε το εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό που έχει η χώρα μας, τα εξαιρετικά ιδρύματα που έχει η χώρα μας και προκειμένου η χώρα μας να καταστεί ένα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης το οποίο θα προσελκύει φοιτητές απ’ όλο τον κόσμο, αντί να διώχνουμε φοιτητές. Νέος νόμος πλαίσιο για τα ΑΕΙ: Και θα ακολουθήσει βεβαίως και το συνολικό θεσμικό πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η Νίκη Κεραμέως, ανακοίνωσε επίσης τα εξής:
Πολλαπλό βιβλίο: Το ΙΕΠ ήδη μελετάει την εισαγωγή του πολλαπλού βιβλίου, προκειμένου τα παιδιά να έχουν να συνδυάσουν πολλές πήγες για να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη και να μην εστιάζουν στη σελίδα 5 μέχρι τη σελίδα 7 στο κάθε μάθημα.
Νέα προγράμματα σπουδών: Βεβαίως και θα αξιοποιήσουμε την πολύ σημαντική δουλειά που είχε γίνει μέχρι το 2014. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ήδη ετοιμάζει νέα προγράμματα σπουδών από το νηπιαγωγείο μέχρι και το λύκειο, στη βάση της πολύ σημαντικής δουλειάς που είχε γίνει μέχρι το 2014.
Τράπεζα θεμάτων: Έχουμε εξαγγείλει εδώ και καιρό ότι θα ξεκινήσει από την ερχόμενη χρονιά για την Α’ Λυκείου και αυτό είναι κάτι το οποίο επεξεργάζεται αναλυτικά το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Επένδυση στον εκπαιδευτικό: Δεν μπορούμε να απαιτούμε αναβάθμιση της παιδείας, αν η πολιτεία πρώτα δεν επενδύει στον εκπαιδευτικό. Πώς επενδύει; Στην πράξη. Ήδη έχουμε ανακοινώσει συγκεκριμένα επιμορφωτικά προγράμματα τα οποία δεν έχουν γίνει εδώ και χρόνια και ήδη έχουν ανακοινωθεί και δημοσιοποιηθεί τα συγκεκριμένα προγράμματα.
Διπλή μοριοδότηση : Διπλή μοριοδότηση για όσους εκπαιδευτικούς υπηρετούν σε δυσπρόσιτες περιοχές. Είναι σεβασμός στον εκπαιδευτικό, είναι σεβασμός στην τοπική κοινωνία, είναι σεβασμός στη νέα γενιά, η οποία, όπου κι αν βρίσκεται στη χώρα, έχει δικαίωμα στη μάθηση.
Πίνακες: Έχουμε εξαγγείλει ότι θέλουμε να μειώσουμε τη διάρκεια των πινάκων από τρία χρόνια σε δύο για να προσμετράται πιο γρήγορα η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών.
Η Χ. Κεφαλίδου
Στην πρωτολογία της η Χαραά Κεφαλίδου τόνισε τα εξής:
Πρόσφατες μελέτες που έχουν γίνει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, από τον ΟΑΣΑ, από την PISA 2018, από το Ινστιτούτο ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ, από τη διαΝΕΟσις επιβεβαιώνουν ότι τα σχολικά αποτελέσματα είναι πενιχρά. Επιβεβαιώνουν ακόμη ότι η χώρα μας κατέχει χαμηλή θέση στη μέση επίδοση των μαθητών της. Παράλληλα, κρούουν και τον κώδωνα του κινδύνου για την ποιότητα της παιδείας μας.
Όλες συντείνουν σε ένα και μόνο συμπέρασμα: Το εκπαιδευτικό μας σύστημα νοσεί και νοσεί βαρύτατα. Δεν ανταποκρίνεται με επάρκεια στον ρόλο του. Δεν διαμορφώνει και δεν διαπλάθει ενεργούς και σκεπτόμενους πολίτες. Δεν συμβαδίζει με τις νέες προκλήσεις της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης. Με απλά λόγια, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν συμβάλλει στην παραγωγική και κοινωνική ανασυγκρότηση της χώρας.
Από τη μία, είναι η κατάργηση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, το οποίο ξέρετε πολύ καλά ότι αποδυνάμωσε τον εθνικό διάλογο, υπονόμευσε τη συναίνεση, ενίσχυσε τον κομματισμό και υποβάθμισε τις παρεχόμενες εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Από την άλλη, η διάλυση των δομών διοίκησης της εκπαίδευσης, η κατάργηση του ολοήμερου δημοτικού με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, η κατάργηση πρότυπων και πειραματικών σχολείων, το πάγωμα των νέων αναλυτικών προγραμμάτων στο γυμνάσιο, ο μετασχηματισμός του γενικού λυκείου σε φροντιστηριακό θάλαμο των ΑΕΙ, η κατάργηση οποιασδήποτε αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος είναι θλιβερές πολιτικές ΣΥΡΙΖΑ, που είναι όμως ακόμη εδώ. Οι όποιες αποσπασματικές σας παρεμβάσεις δεν καταφέρνουν να υπηρετούν τον στόχο της ισότιμης πρόσβασης σε ποιοτικές υπηρεσίες εκπαίδευσης.
Και για να γίνουμε συγκεκριμένοι, είμαστε σύμφωνοι ότι η καταγραφή από τις έρευνες είναι ακριβής και αποτυπώνει την πραγματικότητα; Εάν ναι, τι έχετε να πείτε για το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας;
Εμείς πιστεύουμε ότι έπρεπε να λειτουργεί ήδη.
Ακόμη περιμένουμε τον νέο χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εμείς επιμένουμε στον ενιαίο χώρο ΑΕΙ και έρευνας. Εσείς;
Επανειλημμένα ακούμε εξαγγελίες για δομές και για στελέχη διοίκησης των σχολείων. Τι σκοπεύετε να κάνετε και πότε για την επαναφορά του θεσμού των σχολικών συμβούλων, τη δημιουργία δομών και προγραμμάτων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών; Ο ΣΥΡΙΖΑ ξέρετε ότι διέλυσε ό,τι υπήρχε στην επιμόρφωσή τους. Πόσο νομίζετε ότι μπορείτε να καθυστερείτε;
Τι σκοπεύετε να κάνετε με την αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών; Θα αξιοποιήσετε τη δουλειά που έχει γίνει και έχει πληρωθεί; Μέχρι το 2014, γινόταν αυτή η ιστορία και οι Υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ την πάγωσαν και την άφησαν στα συρτάρια. Τώρα, υπάρχει νέος εκλεγμένος Πρόεδρος στο ΙΕΠ. Θα πάνε χαμένα τα λεφτά των φορολογουμένων;
Πώς, ειδικά μετά την ψήφιση του άρθρου 50 για τα κολέγια, σκέφτεστε να αντιμετωπίσετε το θέμα των προσλήψεων των εκπαιδευτικών; Θα τις κάνετε με βάση την παιδαγωγική επάρκεια ή τη διδακτική εμπειρία από μαθητεία; Ή θα τις κάνετε με βάση τη συμμετοχή μέσω διαγωνισμών ΑΣΕΠ, δίκαιη αποδοχή προϋπηρεσίας, διαφανή κοινωνικά κριτήρια; Αν ναι, πώς -και πότε- θα τα εξασφαλίσετε αυτά;
Και εδώ, αφού αποφασίσετε τι θέλετε, πρέπει να μας απαντήσετε στο τι είδους και τι ποιότητα εκπαιδευτικών θέλετε για τα παιδιά όλων των Ελλήνων, όχι μόνο τον προνομιούχων.
Από ποιο σχέδιο δράσης θα δούμε την ισχυροποίηση της προσχολικής αγωγής; Πού είναι το ειδικό σχέδιο για δημιουργία νηπιαγωγείων; Με το ολοήμερο δημοτικό, με το πρόγραμμα 8.00΄-14.00΄ που είναι εξαιρετικής σημασίας για την ελληνική οικογένεια, τι κάνετε; Πότε περιμένετε;
Ανακοινώνετε ενίσχυση της γνώσης με πιστοποιητικά γλωσσομάθειας και ψηφιακών δεξιοτήτων κι εμείς σας λέμε «Γίνετε συγκεκριμένοι». Αναφορικά με την ολοκλήρωση της βασικής εκπαίδευσης με απολυτήριες εξετάσεις στην τρίτη γυμνασίου και την πιστοποίηση πληροφορικής και αγγλικής γλώσσας, πού είναι αυτά; Χαρήκαμε για την ανακοίνωση αποκατάστασης του μορφωτικού χαρακτήρα του λυκείου –νέα ωρολόγια προγράμματα, εθνικό απολυτήριο, τράπεζα θεμάτων- αλλά περιμένουμε εξειδίκευση. Πού είναι;
Τι έχετε προγραμματίσει για την ισχυροποίηση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης; Ξέρετε καλύτερα από τον καθένα ότι παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, χωρίς ισχυρή επαγγελματική εκπαίδευση, απλώς δεν γίνεται. Προχωρήστε στην ίδρυση νέων τομέων στα ΕΠΑΛ, στην καθολική εφαρμογή τετάρτου έτους μαθητείας με απονομή επαγγελματικών δικαιωμάτων «επιπέδου 5» και είμαστε εδώ να σας στηρίξουμε με τις δικές μας πολιτικές. Πότε σχεδιάζετε τη λειτουργία νέων Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων και, φυσικά, Προτύπων Τεχνικών Επαγγελματικών Λυκείων;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου