Χρήστος Κάτσικας
«Με άλλα λόγια, στρώνεται το έδαφος για
να πάρει υποχρεωτικό χαρακτήρα το οργουελικής έμπνευσης μέτρο της
κάμερας μέσα στην τάξη και να μετατραπούν οι τάξεις σε τηλε-ριάλιτι»
Για να λειτουργήσουν τα σχολεία το Σεπτέμβριο (που μας έρχεται με βήμα ταχύ) με σεβασμό στους κανόνες και στα πρωτόκολλα κοινωνικής αποστασιοποίησης, πρέπει, ανάμεσα σε άλλα, να μειωθεί δραστικά ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τάξη (12-15 μαθητές ανά τάξη ανάλογα με το μέγεθός της) και στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Παιδείας, με την εμπειρία πλέον της πανδημίας, θα έπρεπε να φροντίσει να διαθέσει τους πόρους του ταμείου ανάπτυξης σε υποδομές και προσλήψεις εκπαιδευτικών, ειδικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας.
Δηλαδή:
1. Να παρθούν όλα τα υγειονομικά μέτρα και αυτά της καθαριότητας για την ασφαλή λειτουργία όλων των σχολείων για όλους τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους υπόλοιπους εργαζόμενους σε όλη την εκπαίδευση (αφενός πρέπει να προστατευτούν οι ευπαθείς ομάδες στο προσωπικό, με συνέχιση των αδειών ειδικού σκοπού και αφετέρου, σε ό,τι έχει να κάνει με τους μαθητές, να μην επαναληφθεί το καραγκιοζιλίκι της άνοιξης με τις υπεύθυνες δηλώσεις με τις οποίες όποιος ήθελε δεν ερχόταν σχολείο).
2. Πλήρης και έγκαιρη λειτουργία των υποστηρικτικών δομών του σχολείου, που υπολειτουργούν, για κατ΄ οίκον διδασκαλία, ενισχυτική, πρόσθετη και παράλληλη στήριξη.
3. Πρόσληψη τώρα του απαιτούμενου προσωπικού (εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι, καθαρίστριες κ.λπ) για να καλυφθούν όλες αυτές οι ανάγκες.4. Αποκατάσταση κλειστών σχολείων και άλλων δημόσιων και δημοτικών χώρων καθώς και ενοικίαση, εξαγορά και κατασκευή όλων των αναγκαίων χώρων κι υποδομών για να λειτουργήσουν ομαλά τα σχολεία τον Σεπτέμβριο.
Εδώ, όμως, είναι της Κεραμέως, δεν είναι παίξε γέλασε…
H υπουργός Παιδείας, αφού φρόντισε να... αυξήσει το όριο παιδιών ανά τάξη στο Δημοτικό από 22 σε 25, η μόνη απόφαση στην οποία προχώρησε -κι αυτή με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου- ήταν να προβλέψει... εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε εκ περιτροπής μαθήματα (ΦΕΚ A 157 – 10.08.2020). Ουσιαστικά τρεις βδομάδες πριν από την έναρξη των σχολείων, η κυβέρνηση δεν έχει πάρει κανένα μέτρο, όπως θα έπρεπε, για να αυξηθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό με βάση τις ανάγκες που δημιουργεί η πανδημία, ώστε ακόμα και τα παιδιά που δεν μπορούν να επιστρέψουν στα σχολεία να μη χάνουν τα μαθήματά τους. Δεν έχει πάρει κανένα μέτρο για τους αναγκαίους επιπλέον χώρους των σχολείων για την επιστροφή όλων των μαθητών. Και το μόνο που κάνει είναι να φέρνει τροποποιήσεις για να επαναλάβει την προβληματική κατάσταση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του Ιούνη...
Θυμίζουμε ότι με μια απαράδεκτη τροπολογία, που κατατέθηκε αιφνιδιαστικά το Μάιο σε νομοσχέδιο και ενσωματώθηκε τελικά ως άρθρο 63 του ν. 4686/2020, οριζόταν ότι «είναι δυνατή» η παροχή τηλεκπαίδευσης ταυτόχρονα με το μάθημα μέσα από τις σχολικές τάξεις. Η διατύπωση «είναι δυνατή», με τη νέα τροποποίηση του υπουργείου Παιδείας γίνεται: «Παρέχεται (...) σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν διά ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία».
Με άλλα λόγια, στρώνεται το έδαφος για να πάρει υποχρεωτικό χαρακτήρα το οργουελικής έμπνευσης μέτρο της κάμερας μέσα στην τάξη και να μετατραπούν οι τάξεις σε τηλε-ριάλιτι.
Εξαγγελίες και διακηρύξεις όλο μέλι αλλά από… τηγανίτα τίποτα!
Οι εξαγγελίες των επιτελών του Υπουργείου Παιδείας που συνοδεύουν το άνοιγμα των σχολείων, υπηρετούν επικοινωνιακούς σκοπούς, δεν αφορούν στις πραγματικές μορφωτικές ανάγκες των νέων, πριμοδοτούν την επιβολή της ακραίας νεοφιλελεύθερης ατζέντας για την εκπαίδευση, τους πάγιους ανομολόγητους ή ομολογημένους στόχους του υπουργείου παιδείας για βαθιές αντιδραστικές τομές. Εντάσσονται στην ευρύτερη επιδίωξη της κυβέρνησης να συγκαλύψει το γεγονός πως τα θεμέλια του Δημόσιου Συστήματος Υγείας παραμένουν σαθρά. Κάθε μέτρο που παίρνεται, όπως το άνοιγμα των σχολείων, συνοδεύεται από το αντιδραστικό δόγμα της «ατομικής ευθύνης».
Η εμπειρία των δύο μηνών που πέρασαν απέδειξε περίτρανα πως καμία εξ αποστάσεως μέθοδος, ούτε “σύγχρονη” ούτε κι ασύγχρονη δεν μπορεί να υποκαταστήσει το έργο της ζωντανής εκπαιδευτικής πράξης.
Και ενώ από τη μια πλευρά, με το υποκριτικό ύφος της συγκατάβασης και της συναίνεσης, η Νίκη Κεραμέως ετοιμάζεται να παρουσιάσει τους όρους επανέναρξης των μαθημάτων, από την άλλη πλευρά, επιβάλλει με ταχύτατους ρυθμούς νέα αντιεκπαιδευτικά και αντιδραστικά μέτρα (τράπεζα θεμάτων, αξιολόγηση, κλπ) εν μέσω πανδημίας και απαγορεύσεων. Γίνεται επίσης φανερό, απ’ τις δηλώσεις της υπουργού, πως η λεγόμενη «εξ αποστάσεως» εκπαίδευση ήρθε για να μείνει, με πολλαπλές συνέπειες.
Η Γ.Γ του ΥΠΑΙΘ Αναστασία Γκίκα: Έχουμε σενάρια για την τηλεκπαίδευση
Τη σκυτάλη τις τελευταίες μέρες πήρε η Γενική Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. Αναστασία Γκίκα η οποία μιλώντας στην τηλεόραση της ΕΡΤ1, δήλωσε ότι το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να είναι έτοιμο για το βασικό σενάριο επαναλειτουργίας των σχολείων, δηλαδή για άνοιγμα σχολείων στις 7 Σεπτεμβρίου και επιστροφή εκπαιδευτικών την 1η Σεπτεμβρίου.
«Την επόμενη εβδομάδα όμως θα ξαναμιλήσουμε και βάσει των νέων στοιχείων θα ακολουθήσουμε τις οδηγίες των ειδικών». Η κ. Γκίκα τόνισε ότι υπάρχουν δυο σενάρια: Το πρώτο σενάριο «είναι της πλήρους κανονικότητας, δηλαδή να πάνε κανονικά τα παιδιά στα σχολεία, όπως πηγαίνανε έως τώρα, με αυξημένα, πολύ αυξημένα, τα μέτρα προστασίας. Έχουμε συζητήσει το ενδεχόμενο της χρήσης μάσκας από όλους και βέβαια την τήρηση της αποστασιοποίησης που τα παιδιά μας την ενστερνίστηκαν, την έμαθαν».
Το δεύτερο σενάριο «είναι να ξεκινήσουμε όπως ξεκινήσαμε και το Μάιο και τον Ιούνιο, δηλαδή με λιγότερα από 15 παιδιά στην τάξη, εκ περιτροπής. Δεν είναι αυτό που θα θέλαμε. Θα γίνουν και άλλες συζητήσεις ως την τελική απόφαση». Όπως ωστόσο ξεκαθάρισε, στην περίπτωση που αποφασιστεί εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων «θα ενισχύσουμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση που δούλεψε πολύ καλά με τεράστια επιτυχία σε σύγκριση με άλλες χώρες το προηγούμενο διάστημα. Τώρα διευρύνεται και αναβαθμίζεται αυτή η μέθοδος διδασκαλίας, ώστε αν επιλεγεί το εκ περιτροπής λειτουργία να μπορέσει να ενισχυθεί η διδασκαλία. Θα δούμε πως θα γίνει, έχουμε σενάρια στο νου, αλλά δεν έχει ακόμα αποφασίσει κάτι».
Και ο νοών νοείτω…
ΠΗΓΗ:https://www.alfavita.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου