Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

ΔΟΕ: «Ο πόλεμος λάσπης δεν κρύβει τα πραγματικά κενά στην εκπαίδευση»



Αρ. Πρωτ.409
Αθήνα 11/2/2016
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.



Θέμα: «Ο πόλεμος λάσπης δεν κρύβει τα πραγματικά κενά στην εκπαίδευση»
  
         9 Φεβρουαρίου 2016. Σε μια σχολική χρονιά που το χάος εξ αιτίας των χιλιάδων κενών συνεχίζεται με πάνω από 2.000 κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ο Υπουργός Παιδείας από το βήμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής προσπάθησε όχι να ωραιοποιήσει (όπως έκανε μέχρι τώρα) την κατάσταση αλλά να εμφανίσει ως υπεύθυνους τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Αόριστες κατηγορίες για πλασματικά κενά τη στιγμή που ακόμη και σήμερα πάρα πολλές τάξεις δεν έχουν το δάσκαλο ή τη δασκάλα τους. Υπαινιγμοί για ώρες που κρύβονται μυστηριωδώς και για ατέλειωτες ώρες γραμματειακής υποστήριξης τη στιγμή που κάτι τέτοιο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση πολύ απλά δεν υφίσταται και οι διευθυντές των σχολείων πνίγονται στην ατελείωτη γραφειοκρατία.
     Άμεση ήταν η απάντηση των εκπροσώπων της Δ.Ο.Ε. στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Απαιτήσαμε από το Υπουργείο παιδείας να βγάλει στο φως όλα τα στοιχεία για τη λειτουργία των σχολείων στη φετινή χρονιά. Αν έχει να εμφανίσει «παρατυπίες» εκ μέρους εκπαιδευτικών της Π.Ε. να το κάνει. Να εμφανίσει όμως, όπως οφείλει, την πραγματικότητα που λέει πως οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έχουν διδάξει για πολύ μεγάλα χρονικά διαστήματα σε δύο ή και παραπάνω τμήματα,  έχουν δουλέψει εκατοντάδες ώρες πέρα από το διδακτικό τους ωράριο (απλήρωτες, φυσικά, υπερωρίες) κι έχουν υποστεί υποχρεωτικές ή «προαιρετικές» (νέος όρος) μετακινήσεις για να λειτουργήσουν τα σχολεία και να έχουν οι μαθητές εκπαιδευτικό στην τάξη. Την πραγματικότητα που μιλάει για παραβίαση του 1:25 σε τάξεις με μαθητές που δεν έχουν παράλληλη στήριξη, που δεν μπορούν να φοιτήσουν στα κλειστά Τμήματα Ένταξης, σε τάξεις με πλήθος αλλοδαπών μαθητών που δεν παρακολουθούν Τάξεις Υποδοχής.
    Ως εκπαιδευτικό κίνημα είχαμε μιλήσει από την έναρξη της σχολικής χρονιάς για κενά που θα έφταναν τις 25.000. Τότε το Υπουργείο Παιδείας (βλέπε δηλώσεις κ. Χασάπη) μας έλεγε ψεύτες και περιόριζε τα κενά στις 17.000. Το ίδιο Υπουργείο έχει προσλάβει μέχρι σήμερα 22.000 αναπληρωτές διαψεύδοντας τα κορυφαία στελέχη του.
    Η επιχείρηση λάσπης από την πλευρά του κ. Υπουργού δεν μας εκπλήσσει. Προηγήθηκε η αμφισβήτηση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στη μεγάλη απεργία της 4-2-2016 όταν με μεγάλη αγωνία έσπευδε να την κατεβάσει στο 18% ενώ γνώριζε το πραγματικό μέγεθος (πάνω από 50% στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση).  Είναι όλα αυτά κρίκοι της ίδιας αλυσίδας της αμφισβήτησης της πραγματικότητας που τρομάζει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Οι εκπαιδευτικοί λοιδορούνται και στοχοποιούνται ώστε να δικαιολογούνται οι παραβιάσεις των εργασιακών δικαιωμάτων τους με τις υποχρεωτικές μετακινήσεις και να μην αποκαλύπτεται το μέγεθος των ευθυνών των εκάστοτε κυβερνώντων απέναντι στους μαθητές. Των ευθυνών για τις χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας, για τις τάξεις που ακόμη και σήμερα δεν έχουν εκπαιδευτικούς, για την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών αλλά και την ανεργία των εκπαιδευτικών (14.671 είναι αυτή τη στιγμή οι άνεργοι εκπαιδευτικοί, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί,  που θα έπρεπε να εργάζονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση). Δυστυχώς, η πολιτική ηγεσία επιλέγει να ακολουθήσει το δρόμο των μνημονίων και της προσαρμογής στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, πιστή στα βήματα των προηγούμενων πολιτικών ηγεσιών. Για να το καλύψει αυτό επιλέγει τη συνηθισμένη τακτική της στοχοποίησης των εκπαιδευτικών.
     Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει την απαράδεκτη και υβριστική προς τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς, επίθεση του κ. Υπουργού. Εντάσσεται, προφανώς, και αυτή στην ιδιόμορφη αντίληψή του περί του διαλόγου και των κανόνων του. Η Δ.Ο.Ε. έδωσε, δίνει και θα συνεχίσει να δίνει συγκεκριμένα στοιχεία και να καταθέτει τεκμηριωμένες προτάσεις. Περιμένουμε από την πολιτική ηγεσία να πράξει κάτι ανάλογο.
 

Όχι στη λογιστική αντίληψη στην εκπαίδευση. Ναι σε μόνιμους διορισμούς.»


Αρ. Πρωτ.408
Αθήνα 11/2/2016
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Θέμα: « Όχι στη λογιστική αντίληψη στην εκπαίδευση. Ναι σε μόνιμους διορισμούς.»
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε
ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Tετάρτη 17-2-2016, 13.30
11 Φεβρουαρίου και τα κενά στα σχολεία καλά κρατούν. Γνωρίζει πολύ καλά η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αυτό που γνωρίζουν όλοι οι εκπαιδευτικοί αλλά και η κοινωνία. Κάθε χρόνο η κατάσταση είναι χειρότερη. Η περικοπή των δαπανών για το δημόσιο σχολείο συνεχίζεται. Η λιτότητα διαρκείας όχι μόνο συντηρεί   και διογκώνει το πρόβλημα, αλλά οδηγεί και σε “λύσεις” που γεννούν νέα προβλήματα.
   Εδώ και μερικά χρόνια το Υπουργείο Παιδείας, για να βρει πόσα κενά οφείλονται στις ελλείψεις προσωπικού και πόσα στην κακοδιαχείριση (στην πραγματικότητα για να βγάλει από τη μύγα ξύγκι) επιστρατεύει μια εντελώς αντιεκπαιδευτική μέθοδο, τη λογιστική των διδακτικών ωρών. Προσθέτει τις ώρες διδασκαλίας που αντιστοιχούν στο ωράριο των μάχιμων εκπαιδευτικών και τις συγκρίνει με τις ώρες διδασκαλίας που αντιστοιχούν στα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων. Η σύγκριση επιτρέπει στο Υπουργείο να κρίνει ότι αυτό έκανε τη δουλειά του (πληρώνει και προσφέρει τις απαραίτητες ώρες) και στη συνέχεια να πιέζει τη ζωή των σχολείων να προσαρμοστεί στους αριθμούς. Όμως τα σχολεία δεν είναι αλυσίδες παραγωγής. Η μετατροπή της παιδαγωγικής σχέσης σε αλυσίδα διδασκαλιών καταστρέφει τα σχολεία.
   Όσο το υπουργείο συνεχίζει να βλέπει διδακτικές ώρες αντί για σχολικές τάξεις, τόσο θα συνεχίσει να διαλύει δημοτικά σχολεία. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου πρέπει να καταλάβει ότι η έλλειψη νηπιαγωγού, δασκάλας/δασκάλου από μια τάξη σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντισταθμιστεί από μια παρέλαση διδασκόντων. Οι μαθητές θέλουν τον άνθρωπο που θα τον εμπιστεύονται, που θα τους γνωρίζει, θα τους καταλαβαίνει και στην κατανόηση αυτή θα βασίζεται για να στηρίξει το μαθητή στη σχέση του με τη γνώση και τον κόσμο του σχολείου. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, το κέντρο δεν βρίσκεται στα γνωστικά αντικείμενα, βρίσκεται στα πρόσωπα των ανθρώπων του: μαθητών και εκπαιδευτικών. Στο δημοτικό σχολείο τάξη χωρίς δάσκαλο είναι τάξη στην οποία στερούμε τα βασικά μορφωτικά δικαιώματα, γιατί στις ηλικίες αυτές προϋπόθεση της μορφωτικής διαδικασίας είναι η προσωπική σχέση δασκάλου μαθητή.
   Όταν λοιπόν το υπουργείο φιλοδοξεί να καλύψει ένα κενό σε τάξη μεταφέροντας δυο τρεις συναδέλφους από γειτονικά σχολεία για να διδάξουν στην τάξη αυτή μέρος του προγράμματος της, μπαλώνει μεν το λογιστικό κενό, αφήνει όμως εντελώς ακάλυπτη την παιδαγωγική σχέση.
   Η λογιστική μέθοδος έχει αντίστοιχες συνέπειες και στα σχολεία με “πλεονάσματα” διδακτικών ωρών. Στα σχολεία αυτά απαιτείται να συγκεντρωθούν οι “πλεονάζουσες” ώρες στο πρόσωπο ενός/μίας συναδέλφου, το τμήμα του οποίου μένει εν πολλοίς χωρίς δάσκαλο τάξης, αφού αυτός δυο τρεις μέρες τη βδομάδα διδάσκει σε άλλο σχολείο. Κι όλα αυτά χωρίς να αναφέρουμε και το τελειωτικό χτύπημα που δέχεται η ενισχυτική διδασκαλία με τη «λύση» αυτή.
   Γιατί στην πραγματικότητα δεν υπάρχει πλεόνασμα ωρών. Οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν μέσα από την ενισχυτική διδασκαλία να καλύψουν την έλλειψη υποστηρικτικών δομών που η πολιτεία οφείλει να παρέχει στους μαθητές που τις χρειάζονται. Η πολιτική ηγεσία συνεχίζει στον ίδιο δρόμο των προηγούμενων κυβερνήσεων: υιοθετεί τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, δεσμεύεται από το μνημόνιο που υπέγραψε και επιχειρεί να μεταφέρει τις ευθύνες για τα κενά στους εκπαιδευτικούς.
   Εάν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου θέλει να δει καθαρά την εικόνα της εκπαίδευσης θα πρέπει να σταματήσει τώρα και για πάντα τη λογιστική αντιμετώπιση του προβλήματος των κενών. Να προχωρήσει άμεσα σε όλες στους απαραίτητους διορισμούς εκπαιδευτικών για να καλύψει τα κενά.
Κανένα κενό στα σχολεία.
Κανένα τμήμα χωρίς δάσκαλο.
         Δε θα επιτρέψουμε τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών και την παραπέρα υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.
         Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών να εντοπίσουν και να αναδείξουν όλες τις περιπτώσεις μετακινήσεων εκπαιδευτικών που έχουν ως γνώμονα τη λογιστική αντίληψη για την εκπαίδευση, γίνονται για το λόγο ότι η κυβέρνηση αρνείται να θέσει την παιδαγωγική υπεράνω των αριθμών και δε θα συνέβαιναν εάν δεν κυριαρχούσαν λογικές εξοικονόμησης πόρων που, υπό φυσιολογικές συνθήκες, θα χρησιμοποιούνταν για διορισμούς εκπαιδευτικών. Η καταγγελία αυτών των μεθόδων και οι συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Περιφερειακές Διευθύνσεις είναι μερικά από τα μέσα που μπορούν να μεταχειριστούν.
         Για την ανάδειξη του προβλήματος και με την απαίτηση να μην πραγματοποιηθούν άλλες μετακινήσεις αλλά μόνιμοι διορισμοί τώρα, τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. καλούν τους εκπαιδευτικούς σε δυναμική παρουσία στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που οργανώνουν την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου και ώρα 13.30 στο Υπουργείο Παιδείας. Για να διευκολυνθεί η συμμετοχή των συναδέλφων κηρύσσουμε 2ωρη διευκολυντική στάση εργασίας (12-2 και 2-4).
Όλοι στη συγκέντρωση την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου στο Υπουργείο Παιδείας

Δ.Ο.Ε.: «Ορισμός Υποδιευθυντών – Υπευθύνων για το Ολοήμερο Πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημοτικών».


Αρ. Πρωτ.407
Αθήνα 11/2/2016
Προς
Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Νίκο Φίλη
Κοιν.
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Θέμα: «Ορισμός Υποδιευθυντών – Υπευθύνων για το Ολοήμερο Πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημοτικών».
   Κάθε χρόνο η Διεύθυνση Προσωπικού του ΥΠ.Π.Ε.Θ. εκδίδει εγκύκλιο, στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, για τον ορισμό και την τοποθέτηση Υποδιευθυντών – Υπευθύνων για το Ολοήμερο Πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημοτικών (κλασικών και Ε.Α.Ε.Π.).
   Για το σχολικό έτος 2015-2016 κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί , με αποτέλεσμα να επικρατεί σύγχυση και οι κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να αντιμετωπίζουν το ζήτημα κατά βούληση. Σε κάποιες Διευθύνσεις οι Υπεύθυνοι έχουν ήδη οριστεί με αποφάσεις των Π.Υ.Σ.Π.Ε. (με το σκεπτικό, προφανώς, ότι κάτι τέτοιο είναι αυτονόητο αφού τα σχολεία πρέπει να λειτουργήσουν αλλά και με βάση τη Φ.361.22/41/498889/Δ1/01-06-2004 Υπουργική Απόφαση) ενώ σε άλλες συνεχίζουν να αναμένουν τη σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου με αποτέλεσμα οι συνάδελφοι να ασκούν έως και σήμερα τα καθήκοντά τους χωρίς τον επίσημο ορισμό τους από το Π.Υ.Σ.Π.Ε.
   Υπενθυμίζουμε ότι η Φ.361.22/41/498889/Δ1/01-06-2004 Υπουργική Απόφαση, αναφέρει:
1.- Στα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία (1/θ, 2/θ και 3/θ), ο υπεύθυνος δάσκαλος ολοημέρου ορίζεται και είναι ένας από αυτούς που διδάσκουν σο τμήμα, ο οποίος παραμένει μέχρι τη λήξη ου προγράμματος, ανεξάρτητα αν διδάσκει ή όχι την τελευταία ώρα και φροντίζει για την ασφαλή αποχώρηση των μαθητών σύμφωνα με την αριθμ. Φ.50/76/121153/Γ1/3-11-2002 Υ.Α. (ΦΕΚ 1471 τ.Β΄/22-11-2002, εξαιρουμένων των προϊσταμένων τους, χωρίς να δικαιούται σχετικό επίδομα.
2.- Στα 10/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία, ο Υποδιευθυντής του σχολείου και
3.- Στα 4/θέσια έως 9/θέσια δημοτικά σχολεία, που δεν προβλέπεται Υποδιευθυντής, ο εκπαιδευτικός που θα επιλεγεί από το οικείο Π.Υ.Σ.Π.Ε. , ο οποίος λαμβάνει το προβλεπόμενο επίδομα του Υποδιευθυντή του άρθρου 8 του Ν. 4024/2011.
   Επειδή έχουν περάσει περίπου πέντε μήνες από την έναρξη του διδακτικού έτους και με τη σύγχυση που έχει επικρατήσει επί του θέματος είναι σοβαρότατη η πιθανότητα δημιουργίας αδικιών και άνισης μεταχείρισης μεταξύ των συναδέλφων μας ώστε κάποιοι να μην αμειφθούν για εργασία που έχουν προσφέρει και προσφέρουν, καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να δώσει άμεση απάντηση για το συγκεκριμένο ζήτημα με την έκδοση σχετικής εγκυκλίου.

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016

Συμμετοχή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στο Παλλαϊκό Παναγροτικό Συλλαλητήριο στις 12 Φεβρουαρίου 2016

agrotes
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συμμετοχή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
στο Παλλαϊκό – Παναγροτικό Συλλαλητήριο, Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. εκφράζει την αμέριστη αλληλεγγύη των εργαζομένων στο Δημόσιο στον πολύμορφο και δίκαιο αγώνα των αγροτών και κτηνοτρόφων και αλιέων της χώρας μας για να μην περάσει το αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο και τα νέα φορολογικά μέτρα που εξουθενώνουν τους παραγωγούς και τους οδηγούν στην εξαθλίωση.
Οι αγρότες είναι από τα κοινωνικά στρώματα που πλήττονται βάναυσα από το 3ο μνημόνιο και γενικότερα από τις πολιτικές των κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο πρωτογενής τομέας που θα έπρεπε να είναι ο θεμέλιος λίθος της οικονομίας μας κινδυνεύει με εξαφάνιση. Εάν εφαρμοστούν τα προαπαιτούμενα του νέου μνημονίου δεν θα μπορέσει να επιβιώσει κανείς νέος αγρότης ή κτηνοτρόφος.
Την απάντηση σε αυτή τη πολιτική τη δίνουν για άλλη μια φορά οι εξουθενωμένοι αγρότες, κτηνοτρόφοι και αλιείς με τα αγωνιστικά μπλόκα στους δρόμους. Αντιστέκονται στη λαίλαπα των νέων μέτρων και δίνουν μάχη για να επιβιώσουν οι οικογένειές τους, για να υπάρχει αύριο πρωτογενής τομέας στη χώρα μας και να μη διαλυθεί η ύπαιθρος και η Ελληνική περιφέρεια.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. εκτιμά ότι αποτελεί μονόδρομο για τους εργαζομένους, ανέργους, αγρότες, κτηνοτρόφους, αυτοαπασχολούμενους και συνταξιούχους ο κοινός τους αγώνας για την ανατροπή των νεοφιλελεύθερων μνημονιακών πολιτικών.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί τους εργαζομένους στο Δημόσιο να δώσουν το «παρών» στις κινητοποιήσεις των αγροτών, έτσι ώστε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, μέσα από τον κοινό αγώνα, να αποτρέψουμε τη ψήφιση του αντιασφαλιστικού Νομοσχεδίου της συγκυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. και να ανατρέψουμε τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές που εδώ και έξι χρόνια εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις, η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Δ.Ν.Τ. στη χώρα μας.
Μοναδικός δρόμος διαφυγής του λαού μας από τη μέγγενη των μνημονίων και των δανειστών είναι να πιστέψουμε ότι είμαστε πιο δυνατοί από αυτούς. Και είμαστε πιο δυνατοί, αρκεί να ενωθούμε σε ένα μεγάλο πανεργατικό – παλλαϊκό μέτωπο για την απαλλαγή της χώρας μας από τα μνημόνια, για τη διαγραφή του χρέους και για τη σύγκρουση με τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Δ.Ν.Τ.
ΟΛΟΙ και ΟΛΕΣ στο Πανελλαδικό Παναγροτικό – Παλλαϊκό Συλλαλητήριο
την Παρασκευή, 12 Φεβρουαρίου 2016, στις 06.00μ.μ.
στην Πλατεία Κλαυθμώνος και στην πορεία προς τη Βουλή
Συγκεντρωνόμαστε στην Πλατεία Συντάγματος και το Σάββατο, 13 Φεβρουαρίου 2016, μαζί με τους αγρότες, διεκδικώντας να αποσυρθεί το σχέδιο νόμου – ΕΚΤΡΩΜΑ για την Κοινωνική Ασφάλιση.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Συνέχιση αποχής των Δημοσίων Υπαλλήλων από τα καθήκοντά τους

φάκελος
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. λαμβάνοντας υπ’ όψη τις συνέπειες που επιφέρει η τυχόν ψήφιση του προσχεδίου της συγκυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ.  για το ασφαλιστικό που οι κυριότερες απ’ αυτές είναι:
1.     Οι μειώσεις των κυρίων συντάξεων των σημερινών συνταξιούχων αλλά και των συναδέλφων που συνταξιοδοτούνται από την ψήφιση του Νομοσχεδίου.
2.     Η μείωση των Επικουρικών Συντάξεων.
3.     Η ενοποίηση των Ταμείων σε ένα υπερ-Ταμείο χωρίς τον απαιτούμενο σχεδιασμό που θα πολλαπλασιάσει τα σημερινά προβλήματα των Ταμείων και θα δημιουργήσει διοικητικό χάος και οικονομικό αδιέξοδο.
4.    Τέλος, βάζει τα θεμέλια για τη μετατροπή του αλληλέγγυου  αναδιανεμητικού Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης σε ανταποδοτικό και μακροπρόθεσμα σε πλήρως κεφαλαιοποιητικό.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί όλους τους εργαζόμενους σε πολύμορφες αγωνιστικές κινητοποιήσεις σύμφωνα με τις αποφάσεις του Γενικού Συμβουλίου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., των Σωματείων και των Ομοσπονδιών.
Αποφασίζει τη συνέχιση της απεργίας – αποχής όλων των Δημοσίων Υπαλλήλων από τη συμμετοχή τους στο σύνολο των συμβουλίων και των επιτροπών του Δημοσίου (προμηθειών, προγραμματισμού, αρχιτεκτονικού ελέγχου, έργων και μελετών, δημοπράτησης κτλ.) από την Τετάρτη, 10 Φεβρουαρίου 2016 έως την Παρασκευή, 19 Φεβρουαρίου 2016 με δυνατότητα συνέχισης με νεότερη απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016

ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΕΦΟΔΟΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΑΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

9 Φεβρουαρίου 2016
ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΕΦΟΔΟΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΑΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗΣ  ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Είναι προφανές και γνωστό το έργο η κυβέρνηση να διαπιστώνει τη λαϊκή δυσαρέσκεια και να καταφεύγει στον έλεγχο των μηχανισμών του κράτους, στην κομματική χειραγώγηση της δημόσιας διοίκησης για την οικοδόμηση εκλογικών - πελατειακών μηχανισμών.
Αυτό και μόνο υπηρετεί το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης.
Το γεγονός και μόνο  ότι μιλά για συγκρότηση μητρώου επιτελικών στελεχών χωρίς δομή, οργάνωση, λειτουργία επιτελικής διοίκησης είναι αποκαλυπτικό όχι μόνο της αντιφατικότητας (το κάρο μπροστά από το άλογο) αλλά και της κομματικής στόχευσης του σχεδίου.
Επιχειρεί δε τη διαίρεση των πτυχιούχων δημοσίων υπαλλήλων με τον προσεταιρισμό μιας κομματικής ομάδας από τους  απόφοιτους της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης που ήδη εγκαθιστούν το κομματικό άρωμα στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και κάτω από τον μανδύα επιμελητηρίων επιδίδονται σε κομματικές φιέστες για τον Αν. Υπουργό Δημόσιας Διοίκησης.
Είναι βέβαιο ότι τις επόμενες μέρες θα δούμε και επιστημοφανείς οδικούς χάρτες με ταμπακιέρα άλλη κρυφή σκοπιμότητα: Το επόμενο κοινοτικό πλαίσιο.
Άλλη μια φορά το σώμα της Δημόσιας Διοίκησης είναι εκτεθειμένο στις αθλιότητες αναπαραγωγής του παιχνιδιού εξουσίας του κυβερνώντος κόμματος και τώρα μάλιστα με οπισθοδρομικές - σταλινικού τύπου μεθοδεύσεις. Έτσι η "έμπνευση" για δομημένη συνέντευξη είναι ο αγωγός προώθησης της "δουλειάς" και μέχρι την εφαρμογή του σχεδίου η ανάθεση σε αρεστούς των Γεν. Διευθύνσεων, Διευθύνσεων και Τμημάτων, οι καθαιρέσεις στελεχών κ.ά. είναι στην άμεση προτεραιότητα δεδομένου ότι ο χρόνος επείγει και πρέπει να πάμε σε εκλογές ή άλλο σχήμα σύνθεσης της κυβέρνησης με όσο γίνεται μεγαλύτερο μηχανισμό του δημοσίου στα χέρια μας !
Καθαρή λοιπόν και άθλια η μέθοδος με το τρίτο μνημόνιο (που αθροιστικά υπερβαίνει τα δυο προηγούμενα σε κοινωνικό κόστος και υφεσιακές επιπτώσεις) στην Ελλάδα, που η φτώχεια, η ανασφάλεια, οι ανέλεγκτες προσφυγικές και μεταναστευτικές ροές επιτείνουν τον βρόγχο, τον πόνο και την απογοήτευση, η κυβέρνηση να διαλύει ό,τι έχει απομείνει όρθιο στην Δημόσια Διοίκηση, στο ηθικό των εργαζομένων που πέρα από τη συνεχή προπαγανδιστική διαπόμπευση για τα έργα του παλαιοκομματισμού και τα διαμεσολαβητικά συστήματα και την αδιαφάνεια που στήνει η κομματική χειραγώγηση του κράτους, το τσάκισμα των μισθών και την ανατροπή κάθε εγγύησης για αξιοπρεπή σύνταξη τώρα έρχεται και το περιπαιχτικό θέατρο περί δήθεν εκσυγχρονισμού, αξιοκρατίας, νέας δήθεν αντικειμενικής αξιολόγησης κ.ά.
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΜΕΣΑ
Να έρθει σχέδιο με πολιτική συναίνεση, κοινωνική αποδοχή, σοβαρό και όχι προσχηματικό διάλογο με τους εργαζόμενους και την ΑΔΕΔΥ.
Ζητάμε να υπάρξει ευρύτερη δέσμευση για να σταματήσει το ράβε - ξήλωνε στην Δημόσια Διοίκηση , να αποκτήσουμε Δημόσια Διοίκηση ικανή και αποτελεσματική να συμβάλλει στην έξοδο της χώρας απο την κρίση. Άλλωστε η ιστορία δείχνει ότι χωρίς Δημόσια Διοίκηση πουθενά αυτό δεν έγινε κατορθωτό.
ΖΗΤΑΜΕ την άμεση απόσυρση γιατί η αναπαραγωγή της κρίσης, των παθογενειών στην Δημόσια Διοίκηση, του εκφυλισμού και του εκτροχιασμού των κομματικών ασκήσεων χωρίς να τους ενδιαφέρει ότι ο λογαριασμός έρχεται βαρύτερος και ίσως με τέταρτο μνημόνιο στους ανέργους, τους συνταξιούχους, τους δημοσίους υπαλλήλους, τον ιδιωτικό τομέα, βαθαίνει τα γενικότερα οικονομικά, κοινωνικά και εθνικά αδιέξοδα.
Καλούμε την ΑΔΕΔΥ και κάθε Ομοσπονδία, Σωματείο με αντίστοιχες μορφές όπως στην υποτιθέμενη αξιολόγηση Μητσοτάκη, να ανατρέψουμε στην πράξη την νέα υποκρισία, αυθαίρετη και διαλυτική παρέμβαση στο δημόσιο.
ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟ
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ
Μετά την "αξιοκρατία"  επιλογής στελεχών στην εκπαίδευση, την παρωδία αξιολόγησης και καθαίρεσης των Διοικητών/Υποδιοικητών στα Νοσοκομεία, την ευνοιοκρατία και οικογενειοκρατία στην επιλογή μετακλητών και προσώπων σε πολιτικές θέσεις που μαρτυρά φατριασμό και κάστες σε βάρος των όσων πίστεψαν και αγωνίστηκαν για άλλα οράματα στον ΣΥΡΙΖΑ, τις ποσοστώσεις και το δούνε - λαβείν με τους ΑΝΕΛ, ειναι ώρα μαζί και στην συνέχεια των τωρινών αγώνων ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ.
ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ
ΦΡΑΓΜΟΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΛΥΣΗ και τον ΚΟΜΜΑΤΙΣΜΟ, ΤΙΣ ΦΑΤΡΙΕΣ που απομυζούν τον κόπο όλων μας!
Από τη Γραμματεία της ΔΗ.ΣΥ. Πρωτοπορία

Προετοιμασία εκδηλώσεων Δ.Ο.Ε. με θέμα: «Το σχολείο που βιώνουμε – το σχολείο που οραματιζόμαστε. Κριτική και διεκδικήσεις»


Αρ. Πρωτ.405
Αθήνα 8/2/2016
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Θέμα: Προετοιμασία εκδηλώσεων Δ.Ο.Ε. με θέμα: «Το σχολείο που βιώνουμε – το σχολείο που οραματιζόμαστε. Κριτική και διεκδικήσεις»
Συνάδελφοι,
            Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με απόφασή του στις 21/12/2015 έθεσε υπόψη των εκπαιδευτικών την έναρξη πραγματοποίησης σειράς εκδηλώσεων με θέμα: «Το σχολείο που βιώνουμε – το σχολείο που οραματιζόμαστε. Κριτική και διεκδικήσεις» όπου τo κεντρικό ερώτημα είναι το πως το σχολείο μπορεί να αλλάξει, να γίνει καλύτερο και ωφέλιμο για όλους τους μαθητές.
            Η πρώτη εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στις Σέρρες και αφορούσε το μεγαλύτερο μέρος των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. της Κεντρικής Μακεδονίας.
            Οι αμέσως επόμενες εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στις 22/2/2016 στα Ιωάννινα (για τους Συλλόγους της Ηπείρου) και στις 29/2/2016 στη Θεσσαλονίκη (για τους Συλλόγους των Νομών Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Πιερίας). Θα ακολουθήσουν και άλλες εκδηλώσεις που θα ανακοινωθούν σύντομα.
            Μπροστά σ’ αυτές τις εκδηλώσεις το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τονίζει και πάλι την ανάγκη οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. να οργανώσουν τη συζήτηση με όποιον τρόπο θεωρούν προσφορότερο (έκτακτες Γ.Σ., ομάδες εργασίας, ανοικτές συζητήσεις, προτάσεις από τους Συλλόγους Διδασκόντων κτλ.) ώστε να είναι σε θέση να καταθέσουν τις προτάσεις τους στη σειρά εκδηλώσεων - συζητήσεων που θα πραγματοποιήσει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για το κορυφαίο αυτό ζήτημα.
            Οι προτάσεις θα πρέπει να γίνονται με βάση το πλαίσιο που έχει θέσει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.:
  • Αναλυτικά προγράμματα – εκπαιδευτικός προσανατολισμός και στόχοι του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου
  • Δομή του σχολείου
  • Διδακτέα ύλη
  • Σχολικά βιβλία
  • Ωρολόγιο πρόγραμμα
  • Εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες
  • Κυρίαρχη ιδεολογία: σχολική γνώση και σχολικές πρακτικές
  • Χρηματοδότηση εκπαίδευσης
  • Εργασιακές σχέσεις εκπαιδευτικών
  • Διοικητική δομή εκπαίδευσης (διοίκηση, γραμματειακή υποστήριξη κτλ.)
  • Ρόλος των στελεχών Εκπαίδευσης
  • Σχέση σχολείου με την κοινωνία
Δεν αποκλείεται ο περαιτέρω εμπλουτισμός του ώστε να καταθέσει ο κάθε Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. μια αναλυτική και εμπεριστατωμένη πρόταση η οποία θα κατατεθεί στο πλαίσιο της εκδήλωσης.
            Οι εισηγήσεις που θα κατατίθενται από εισηγητές και Συλλόγους θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα της Δ.Ο.Ε. ώστε να υπάρχει διαθέσιμη πληροφόρηση για όλους τους εκπαιδευτικούς.
            Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα συνεχίσει την προσπάθεια για τον προσδιορισμό του σχολείου που διεκδικούμε ως εκπαιδευτικοί ανεξάρτητα από τις στοχεύσεις, τους περιορισμούς και τα χρονοδιαγράμματα του «εθνικού διαλόγου».

Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2016

«Eσβησε» ο φιλόσοφος και πανεπιστημιακός δάσκαλος

ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 103 ΕΤΩΝ

Μεγάλη μορφή της ελληνικής διανόησης με σημαντική αντιστασιακή δράση, καθώς και μετέπειτα συμμετοχή στην πολιτική ζωή της χώρας που τον κατέστησε τον «γηραιότερο εν ζωή πρώην υπουργό στην Ελλάδα από την εποχή της μεταπολίτευσης», ο Κωνσταντίνος Ι. Δεσποτόπουλος απεβίωσε χθες, μία ημέρα πριν από τα γενέθλια των 103 χρόνων του.

Ο Κωνσταντίνος Ι. Δεσποτόπουλος είχε γράψει 32 βιβλία με θέματα φιλοσοφίας, φιλολογίας, ιστορίας και πολιτικής, με κορυφαίο τη «Φιλοσοφία του Δικαίου»
Ο Κωνσταντίνος Ι. Δεσποτόπουλος είχε γράψει 32 βιβλία με θέματα φιλοσοφίας, φιλολογίας, ιστορίας και πολιτικής, με κορυφαίο τη «Φιλοσοφία του Δικαίου»
Γεννημένος στη Σμύρνη στις 8 Φεβρουαρίου 1913, εγκαταστάθηκε ως πρόσφυγας με τους γονείς του και τον δίδυμο αδελφό του Αλέξανδρο, επίσης διακεκριμένο επιστήμονα και ιστορικό, στον Βύρωνα μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή.
«Εζησα τα παιδικά μου χρόνια με την ανάμνηση της Σμύρνης, το μεγαλείο της Σμύρνης και με ενέπνεε» είχε πει σε συνέντευξή του στο περιοδικό «Νέα Πολιτική», προσθέτοντας: «Η καταστροφή της Σμύρνης, μέγα γεγονός, σημαίνει πολλά για όλα τα μετέπειτα γεγονότα, τη ζωή της προσφυγιάς, τη ζωή στο σχολείο, τη ζωή στο πανεπιστήμιο, μέχρι τις 27 Οκτωβρίου 1940, την παραμονή του πολέμου».
Μεγαλώνοντας ο Κωνσταντίνος Δεσποτόπουλος φοίτησε στο Πρώτο Γυμνάσιο Αρρένων Αθηνών και σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, έγινε διδάκτωρ Φιλοσοφίας του Δικαίου και στη συνέχεια υφηγητής.
Σε νεαρή ηλικία έγινε φίλος με κορυφαίους πνευματικούς του μεσοπολέμου, όπως ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος, ο Κωνσταντίνος Τσάτσος, ο Γεώργιος Καρτάλης και ο Ιωάννης Θεοδωρακόπουλος, ενώ στην Κατοχή πολέμησε στη Μακεδονία ως έφεδρος ανθυπολοχαγός και πέρασε στην ηγετική ομάδα του ΕΑΜ.
Η προεδρία του Ελληνοσοβιετικού Συνδέσμου Νέων όπως και η δράση του του στοίχισαν τη θέση του στο Πανεπιστήμιο το 1947 με εκτοπισμό στη Μακρόνησο, όπου παρέμεινε έως το 1950.
Στη δικτατορία ο Κωνσταντίνος Δεσποτόπουλος έφυγε στη Γαλλία, όπου δίδαξε Φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο του Νανσί και μετά τη μεταπολίτευση επέστρεψε στην Ελλάδα και εξελέγη τακτικός καθηγητής Φιλοσοφίας στο Πάντειο, απ’ όπου συνταξιοδοτήθηκε το 1981. Το 1984 εξελέγη τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, της οποίας ανέλαβε πρόεδρος αργότερα, το 1993.
Το 1989 ανέλαβε υπουργός Παιδείας στην κυβέρνηση Γρίβα και το 1990 στην κυβέρνηση Ζολώτα. Το 1990 προτάθηκε από τον Ενιαίο Συνασπισμό υποψήφιος για το αξίωμα του Προέδρου της Δημοκρατίας. Επίτιμος πρόεδρος της Ελληνικής Φιλοσοφικής Εταιρείας και μέλος ξένων ακαδημιών, είχε τιμηθεί με ανώτερες διακρίσεις από τους Προέδρους της Δημοκρατίας της Ελλάδας, της Γαλλίας και της Ιταλίας.
Είχε γράψει 32 βιβλία με θέματα φιλοσοφίας, φιλολογίας, ιστορίας και πολιτικής, με κορυφαίο τη «Φιλοσοφία του Δικαίου», όπου αναπτύσσεται ο κλάδος της φιλοσοφίας, πραξιολογία, και μέσω αυτής θεμελιώνεται το σύστημα του δικαίου. Τα εξαίρετα έργα του για τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη τον κατέστησαν διεθνώς αναγνωρισμένο πλατωνιστή και ανανεωτή της πλατωνικής φιλοσοφίας.
Σταθερά προσηλωμένος στις ιδέες της πατρίδας και του ανθρωπισμού, έγραψε έργα για σύγχρονα προβλήματα σχετικά με την επιβίωση της Ελλάδας και της ανθρωπότητας, όπως τα «Ελληνικά» (1998) και «Επίμαχοι θεσμοί και άλλα θέματα» (1987).
Η κηδεία του Κωνσταντίνου Δεσποτόπουλου θα γίνει αύριο στη 1.00 μ.μ. στο Νεκροταφείο του Κόκκινου Μύλου.
ΑNΤΑ ΔΑΛΙΑΚΑ
adaliaka@pegasus.gr
πηγή:  ethnos.gr

Οδηγίες για την πρόληψη της εξάπλωσης της γρίπης στα σχολεία

ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Οδηγίες για την πρόληψη της εξάπλωσης της εποχικής γρίπης, απέστειλε στα σχολεία το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Οδηγίες για την πρόληψη της εξάπλωσης της γρίπης στα σχολεία
Συγκεκριμένα, στην εγκύκλιο του υπουργείου συστήνεται τα παιδιά που εμφανίζουν συμπτώματα γρίπης να μένουν σε χώρο όπου δεν θα έρχονται σε επαφή με άλλα άτομα, μέχρι να τα παραλάβουν οι γονείς ή οι κηδεμόνες τους, οι οποίοι θα πρέπει να ειδοποιούνται αμέσως.
Επίσης, τονίζεται η ανάγκη τήρησης των κανόνων ατομικής υγιεινής, όπως:
  • Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης.
  • Αποφυγή κοινής χρήσης μολυβιών, στυλό, μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.
  • Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο.
  • Το χρησιμοποιημένο χαρτομάντιλο πρέπει να απορρίπτεται αμέσως μετά τη χρήση στους κάδους απορριμμάτων.
  • Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα.
  • Τακτικό πλύσιμο των χεριών των παιδιών και των εργαζομένων με υγρό σαπούνι και νερό ή εναλλακτικά να χρησιμοποιείται αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα ή χαρτομάντιλα με αλκοόλη.
Το υπουργείο επισημαίνει ότι οι παραπάνω οδηγίες πρέπει να τηρούνται και από το προσωπικό των κυλικείων.
ΠΗΓΗ:  ethnos.gr

Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο για το Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Σημαντικής επιστημονικής εμβέλειας και άκρως επίκαιρο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο, με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (Bullying) στις 6 Μαρτίου, διοργανώνει το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, με τίτλο «BULLYING - ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ: Ψυχοκοινωνικές, Εκπαιδευτικές Συνέπειες και η Αντιμετώπισή τους».

Το Συνέδριο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και θα διεξαχθεί με τη συνδρομή του «Χαμόγελου του Παιδιού» και του «European Anti-Bulling Network» στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη, στις 5 και 6 Μαρτίου 2016.

Σκοπός του Συνεδρίου, Πρόεδρος του οποίου είναι ο καθηγητής Γεώργιος Θ. Παυλίδης, είναι η γόνιμη αλληλεπίδραση ερευνητών, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, άλλων ειδικών αλλά και γονέων, ώστε η κατανόηση των διά βίου αρνητικών ψυχοκοινωνικών και εκπαιδευτικών συνεπειών του Bullying να οδηγήσει στη σημαντική μείωσή του, προς όφελος τόσο των θυμάτων όσο και των θυτών, για μία κοινωνία αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης.

Στο Συνέδριο η είσοδος θα είναι ελεύθερη για το κοινό, ενώ στους συμμετέχοντες θα χορηγηθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.

Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής περιλήψεων, για όσους ενδιαφέρονται να παρουσιάσουν εισηγήσεις, είναι η 12η Φεβρουαρίου 2016.

5ο θέμα διαλόγου: Μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών



8 Φεβρουαρίου 2016

Ανοίγουμε τον Εθνικό διάλογο για την Παιδεία με θέσεις!
5ο θέμα διαλόγου: Μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών
Το ζήτημα της μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών βρίσκεται στο επίκεντρο του εκπαιδευτικού προβληματισμού, των αγώνων και των διεκδικήσεων του εκπαιδευτικού κινήματος από την ίδρυση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας το 1922.
Με τον Ν.2327/95 με τον οποίον τα Διδασκαλεία εντάχθηκαν στα Πανεπιστήμια διαμορφώθηκε μια νέα φιλοσοφία για την μετεκπαίδευση που έδωσε ουσιαστική έμφαση στη βελτίωση του έργου του εκπαιδευτικού και στην αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.
Η παραπάνω θεσμική αλλαγή στην φυσιογνωμία του θεσμού της μετεκπαίδευσης έγινε δεκτή από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας με ιδιαίτερη ικανοποίηση για τους ακόλουθους λόγους:
·         Αποτελούσε θετική υπέρβαση με την έννοια της απαγκίστρωσης του θεσμού από τον κρατικό έλεγχο
·         Έδωσε τη δυνατότητα σε ορισμένες κατηγορίες εκπαιδευτικών  (δασκάλους και νηπιαγωγούς)  να φοιτήσουν        στα Διδασκαλεία και κυρίως στους εκπαιδευτικούς που κατοικούσαν εκτός της περιοχής της Αττικής.
·         Παρείχε σαφή ισοτιμία των διπλωμάτων μετεκπαίδευσης με τους πτυχιούχους Παιδαγωγικών Τμημάτων εξασφαλίζοντας συνάμα το δικαίωμα για μεταπτυχιακές σπουδές σε πλήθος εκπαιδευτικών που δεν είχαν μέχρι τότε τη δυνατότητα.
·         Ενισχύθηκε με νομοθετική διάταξη ο δημοκρατικός χαρακτήρας της διοίκησης των Διδασκαλείων μέσω της         κατοχύρωσης της ισότιμης συμμετοχής των μετεκπαιδευόμενων στο διοικητικό συμβούλιο και στην γενική         συνέλευση ειδικής σύνθεσης η οποία είχε σκοπό τη συλλογική αντιμετώπιση όλων των θεμάτων.
Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας στις αρχές του 2011 να προχωρήσει στην κατάργηση του θεσμού της μετεκπαίδευσης έχει καταγραφεί ως μαύρη σελίδα στην ιστορία του θεσμού και οι ευθύνες για όσους συνετέλεσαν σ’ αυτήν την απόφαση ακόμα και μέχρι σήμερα, όχι μόνον δεν έχουν αναληφθεί αλλά προκλητικά και απαράδεκτα επιχειρείται να νομιμοποιηθεί ως πράξη επιβεβλημένη εξ’ αιτίας της δήθεν κρίσης του θεσμού και της κατασυκοφάντησής του από διοικητικούς αξιωματούχους της συγκεκριμένης περιόδου.
Με βάση όλων των παραπάνω και με δεδομένη την αναγκαιότητα επαναλειτουργίας του θεσμού, διατυπώνουμε ως παράταξη μια σειρά από προτάσεις, θέσεις και προβληματισμούς, για το ζήτημα της μετεκπαίδευσης λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες της κοινωνικοπολιτικής και εκπαιδευτικής συγκυρίας που διανύουμε.
Σκοπός της μετεκπαίδευσης
                Η μετεκπαίδευση οφείλει να συμβάλλει στην καλλιέργεια της αναστοχαστικής στάσης του εκπαιδευτικού απέναντι στον πολυδιάστατο χαρακτήρα της διαρκώς μεταβαλλόμενης κοινωνίας, στη διερεύνηση της ικανότητάς του να αξιοποιεί τις νέες επιστημονικές γνώσεις στην κατάκτηση δεξιοτήτων για την επιλογή αποτελεσματικών λύσεων απαντήσεων στις προκλήσεις που η σύνθετη σχολικής πραγματικότητα προβάλλει.
                Προτάσεις
·         Επανίδρυση των Διδασκαλείων σε κάθε Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης
·         Διαμόρφωση διατμηματικής δομής των Διδασκαλείων και ανάπτυξη επιστημονικής συνεργασίας με τις σχολές των ΤΕΕΦΑ, Ξενόγλωσσων τμημάτων, τμημάτων Πληροφορικής, Θεατρικής Αγωγής, Σχολής Καλών Τεχνών κλπ. ώστε να υπάρχει δυνατότητα να φοιτούν στα  Διδασκαλεία μεγαλύτερος αριθμός εκπαιδευτικών και κυρίως εκείνων  που προέρχονται από ειδικότητες εκτός ΠΕ70(δάσκαλοι) και ΠΕ60(νηπιαγωγοί) . 
·         Αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών έτσι ώστε να ενισχυθεί έμπρακτα η επιζητούμενη διασύνδεση της μετεκπαίδευσης με τη ζωντανή κοινωνική πραγματικότητα του σχολείου και της σχολικής τάξης.
·         Το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών να περιλαμβάνει έναν κορμό βασικών μαθημάτων που θα χαρακτηρίζονται από τη διάχυση μαθημάτων γενικής και ειδικής αγωγής και την ύπαρξη ικανού αριθμού επιλεγόμενων μαθημάτων σε κατευθύνσεις ή κύκλους σπουδών έτσι ώστε ο κάθε μετεκπαιδευόμενος να διαμορφώνει το δικό του πρόγραμμα στο πλαίσιο μιας γενικότερης κοινής δομής.
·         Θα πρέπει να δίδεται έμφαση στην ανάπτυξη έρευνας-δράσης, μια και έχει μεγαλύτερη αξία η γνώση των τρόπων πρόσβασης στη γνώση κι όχι η κατανάλωση «καθιερωμένων» γνώσεων.
·         Ανάθεση στα Διδασκαλία και δυνατότητα υλοποίησης με ειδική χρηματοδότηση, βραχύχρονων προγραμμάτων εξειδικευμένης, θεματικής και στοχευμένης επιμόρφωσης, που θα είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες των εκπαιδευτικών (ειδική αγωγή, νέες τεχνολογίες, οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης, διαπολιτισμική παιδαγωγική, εκπαίδευση ελληνοπαίδων εξωτερικού με συμμετοχή και εκπαιδευτικών που θα προέρχονται από την ομογένεια, συμβουλευτικής γονέων και ψυχολογικής υποστήριξης μαθητών, εκπαιδευτικών καινοτομιών, έρευνας και μεθοδολογίας).
                Συμπερασματικά, τονίζουμε την ανάγκη να επανιδρυθεί και να αποκατασταθεί ο δημόσιος ακαδημαϊκός χαρακτήρας της μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών γιατί πιστεύουμε ότι τα Διδασκαλεία συνιστούν μια σημαντική δομή για τη διαρκή επιμόρφωση και τη διά βίου εκπαίδευση που πρέπει να αξιοποιηθεί αποτελεσματικά για να επιφέρουμε ουσιαστικές και μακροχρόνιες αλλαγές στην εκπαίδευση, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός σχολείου που θα προωθεί καινοτόμες δράσεις, που θα καλλιεργεί τον κριτικό λόγο και θα αναπτύσσει την παιδαγωγική αυτονομία του εκπαιδευτικού.               
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

Σχολεία για τα ξεχασμένα παιδιά


image


Χιλιάδες προσφυγόπουλα σχολικής ηλικίας έχουν περάσει τα σύνορα της Ευρώπης τους τελευταίους μήνες. Κάποια από αυτά έχουν την τύχη να συνοδεύονται από τους γονείς τους ή άλλους κοντινούς συγγενείς. Κάποια άλλα είναι, δυστυχώς, μόνα τους.
Μια χώρα όπως η Ελλάδα, που για την πλειονότητα των προσφύγων λειτουργεί ως πέρασμα προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες, δεν έχει νομικά την υποχρέωση να παρέχει στα παιδιά αυτά εκπαίδευση. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, όταν τα παιδιά και οι οικείοι τους βρίσκονται στην διαδικασία αίτησης ασύλου που δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί. Ως γνωστόν, η ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας μπορεί να χρειαστεί ακόμα και ένα έτος, κατά τη διάρκεια του οποίου τα προσφυγόπουλα δεν λαμβάνουν καμία εκπαίδευση.
Στη Βρετανία, εκπαιδευτικοί και κοινωνικοί λειτουργοί έχουν ήδη επισημάνει στους αρμόδιους φορείς τη βαρύτητα του προβλήματος και την ανάγκη να δημιουργηθούν ειδικά προγράμματα όπου θα διδάσκεται τουλάχιστον η αγγλική γλώσσα στα παιδιά των οικογενειών που αναζητούν άσυλο. Σκέφτομαι ότι με αυτόν τον τρόπο θα επισπευθεί όχι μόνο η ενσωμάτωση των παιδιών και η προσαρμογή τους στο δυτικό τρόπο ζωής, αλλά και η διαδικασία θεραπείας τους από τα όσα φρικτά έχουν βιώσει τόσο στην πατρίδα τους, όσο και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους προς την ευρωπαϊκή ήπειρο.
Στην αντίθετη περίπτωση, τα παιδιά κινδυνεύουν να πέσουν ευκολότερα στα χέρια επιτήδειων που με όπλο τη θρησκοληψία θα επιχειρήσουν να δημιουργήσουν μία ακόμα γενιά τζιχαντιστών. Όταν στις αποσκευές σου έχεις τραυματικές μνήμες το νόημα των οποίων δεν μπορείς να κατανοήσεις, όταν ο φόβος, ο θυμός, η σύγχυση είναι για μέρες και μήνες τα κυρίαρχα συναισθήματά σου, αποτελείς το ιδανικό θύμα αδίστακτων φανατικών.
Αν επιθυμούμε οι νέες γενιές μεταναστών να κατανοούν και να σέβονται τις ανθρωπιστικές αρχές και τις δημοκρατικές ελευθερίες τις οποίες πρεσβεύουμε, ο ασφαλέστερος τρόπος για να το επιτύχουμε είναι να τους τις διδάξουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Μπορεί οι ευρωπαϊκές χώρες να μην έχουν τη νομική υποχρέωση να προσφέρουν εκπαίδευση στα παιδιά των προσφύγων, αν το κάνουν όμως το όφελος θα είναι μεγάλο για όλους - και κυρίως για τα ίδια τα παιδιά.
ΠΗΓΗ:  Athens Voice

Όταν γράφει αδιέξοδο, αλλάζουμε πορεία πριν δούμε τοίχο ! Τι δεν "καταλαβαίνουμε»;

Του Σπύρου Παπασπύρου*
Τα δεδομένα στην Ευρώπη (ρυθμοί ανάπτυξης χαμηλοί και πάντως ασταθείς ,πρωτοφανείς μεταναστευτικές ροές, αξία Ευρώ και δολαρίου κλπ ) σε συνδυασμό: με την ανέλεγκτη κερδοσκοπική λειτουργία των κεφαλαιαγορών, το ενεργειακό, την κλιματική αλλαγή, την αποδυνάμωση της πορείας ενοποίησης και κυρίως την απόκλιση - που εξελίσσεται σε ρήγμα-  από το Ευρωπαϊκό όραμα, καθιστούν ακραία προβληματική την κατάσταση.
Το εγχείρημα κινδυνεύει να τεθεί σε ευρεία αμφισβήτηση, ακόμη και πέρα από τα γνωστά περί ευρωσκεπτικισμού που αποδίδονται σε φασιστικά μορφώματα ή δογματικά και περιθωριακά σχήματα .
Τελικά τόσο η παγκοσμιοποίηση όσο και η Ευρωπαϊκή ενοποίηση ορίζονται με :
1. Εμπροσθοβαρείς πολιτικές στο δόγμα: λιτότητα και δημοσιονομική πειθαρχία που επιτείνουν την κρίση και διαβρώνουν την οικονομία και όχι μόνο τα δημόσια οικονομικά.
2. Εκφυλισμό των διαρθρωτικών πολιτικών και μεταρρυθμίσεων ως "κέλυφος" δημοσιονομικών, διαχειριστικών και λογιστικών τεχνικών ή στόχων που αυξάνει τα κυκλικά φαινόμενα της κρίσης και έχει μονιμοποιήσει την συνεχή διολίσθηση ή βίαιη (ελληνική περίπτωση) υποτίμηση του βιοτικού επιπέδου.
3. Η λογική διαχείρισης του χρόνου, και τελικά της κρίσης, που αποδεικνύεται διαρκώς λάθος, με ανεπαρκές και πολύ κακό "σχέδιο”. Είναι  πλέον απειλή όταν η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας δεν βελτιώνεται, η κρίση χρέους δεν ξεπερνιέται  και είναι κατάντημα οι φθηνές/ατιμωτικές προτάσεις ανταλλαγής χρέους και προσφύγων ( κάτι που φαίνεται ότι έχει τεθεί στο σοβαρά στο παρασκήνιο και δεν είναι δήλωση ενός υπουργού) ενώ όταν /άν διαλυθεί η ΕΕ: τρείς και με δυσκολία τέσσερις χώρες της Ευρώπης μπορούν να σταθούν αυτόνομα στο παγκοσμιοποιημένο οικονομικό σκηνικό της σύγχρονης εποχής. 
4·Το Brexit που επιδιώκει αλά κάρτ σχέση με την ΕΕ ή το Grexit πρέπει με φυγή μπροστά να εκτοπιστούν  από την ατζέντα.
5.Ο κύκλος μνημονίων και των "αξιολογήσεων" εδώ, που έχουν μονιμοποιήσει την ύφεση δηλ. ένα μαραθώνιο που αλλάζει διαρκώς το σημείο τερματισμού, με πολιτική λειτουργία κομμάτων που περιστρέφονται γύρω από τον "εαυτό" τους, έναν στενό πυρήνας επετηρίδας προσώπων και σκοπιμοτήτων, με ροές μη διαχειρίσιμες αφού η αλληλεγγύη απουσιάζει στην Ευρώπη κατά την διάρκεια της κρίσης από την αλαζονεία του εθνικού μεγαλείου και του προστατευτισμού (που τώρα απογειώνεται) του μπλόκ των κέντρο-βορειοευρωπαϊκών κρατών, γράφει καθαρά το σήμα: αδιέξοδο !
Η αλλαγή πορείας και η δημιουργία ενιαίου, ισχυρού, συντονισμένου μετώπου της χώρας στα μείζονα προβλήματα, που προσλαμβάνουν
διαλυτικό αντίκτυπο στους ήδη αδύναμους αρμούς, είναι συνθήκη αντοχής και επιβίωσης!


Επομένως:
ή αντιμετωπίζεται το θέμα ισχυρών νέων κανόνων στην Ευρώπη και αλλαγή με κοινό τρόπο του επιπέδου αλληλεγγύης και συνέργειας των λαών και των χωρών, με σαφή συμφωνία αντιμετώπισης της κρίσης μέσα από την προώθηση θεσμών, πολιτικών, στρατηγικής ενοποίησης και ενιαίου κέντρου με πυρήνα την κοινωνική προστασία, την κοινή φορολογία, τον ανασχεδιασμό και την ύπαρξη ενιαίας ευρωπαϊκής ασφάλειας (αντί της αλλαγής στην συνθήκη Σένγκεν) και άμυνας,
ή αντίστοιχα διαμορφώνονται ανάλογοι και αποτελεσματικοί θεσμοί και κανόνες παγκόσμιας διακυβέρνησης
ή η άναρχη πορεία, οι αλυσιτελείς και ατελέσφορες πολιτικές που συσσωρεύουν διαρκώς νέα αδιέξοδα έρχονται σε σημείο "τήξης" στο χρόνο και η μεταβολή εκ των πραγμάτων προσλαμβάνει άλλα στοιχεία και όχι απαραίτητα προόδου και πολιτισμού!
*Ο Σπύρος Παπασπύρος είναι πρόεδρος του Γενικού Συμβουλίου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2016

Διοργάνωση ημερίδας για την "Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στις Σχολικές Μονάδες"

Logo
Η Δ/νση Π.Ε. Ιωαννίνων έχοντας υπόψη την καθοριστική σημασία  που έχει η ανάπτυξη αντισεισμικής συνείδησης και συμπεριφοράς στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές και στοχεύοντας  στη  διαρκή ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και εκπαίδευσή τους, δ ι ο ρ γ α ν ώ ν ε ι  σε συνεργασία με τον Οργανισμό Αντισεισμικού Σχεδιασμού & Προστασίας (Ο.Α.Σ.Π.), ημερίδα με θέμα:
 Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στις Σχολικές Μονάδες»

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στις 22 Φεβρουαρίου 2016, ημέρα Δευτέρα, στην αίθουσα εκδηλώσεων του 18ου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων, με ώρα προσέλευσης 16.30 (επισυνάπτεται πρόγραμμα). Μπορούν να την παρακολουθήσουν:Διευθυντές/ντριες Δημ. Σχολείων, Προϊστάμενοι/ες Νηπιαγωγείων, Εκπαιδευτικοί καθώς και εκπρόσωποι κάθε σχολικής κοινότητας.
Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να αποστείλουν αίτηση συμμετοχής στοfax: 2651024846 ή στο e_mail: mail@dipe.ioa.sch.gr, μέχρι την Τετάρτη 17-2-2016.
Θεωρούμε επιτακτική ανάγκη την παρουσία των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία εκπαιδευτικών.

Στο τέλος της ημερίδας θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Υποχώρηση για μεταπτυχιακά


Μετ’ αμοιβής θα εξακολουθήσουν να διδάσκουν οι πανεπιστημιακοί στα μεταπτυχιακά προγράμματα των ελληνικών ΑΕΙ, καθώς χθες η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, αρμόδια για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, Σία Αναγνωστοπούλου φέρεται να έγειρε υπέρ αυτής της θέσης, μετά τη συνάντηση που είχε με εκπροσώπους της πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Από την άλλη, η κ. Αναγνωστοπούλου ανέφερε στη Βουλή ότι η αναδιάρθρωση του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι σε απόλυτη προτεραιότητα στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου. Ωστόσο, δεν έδωσε χρονοδιάγραμμα αποφάσεων, την ίδια στιγμή που η παραπομπή ενός θέματος στον εθνικό διάλογο ερμηνεύεται από πολλούς ως παραπομπή του στις ελληνικές καλένδες.

Ειδικότερα, χθες η κ. Αναγνωστοπούλου είχε συνάντηση με τα προεδρεία των Συνόδων Πρυτάνεων και Προέδρων ΤΕΙ για την κατανομή (ανά ίδρυμα και ανά σχολή) των 500 θέσεων διδασκόντων που έχουν εγκριθεί για το 2017. Στη συνάντηση οι ηγεσίες των ΑΕΙ/ΤΕΙ ζήτησαν από την κ. Αναγνωστοπούλου να ξεκαθαρίσει τη θέση της για το ζήτημα των αμοιβών στα μεταπτυχιακά προγράμματα. Και αυτό διότι, όπως παρουσίασε στο χθεσινό φύλλο η «Κ», πληροφορίες ανέφεραν ότι η αναπληρώτρια υπουργός εξετάζει να εντάξει τη ρύθμιση περί απαγόρευσης πληρωμής των πανεπιστημιακών για τη διδασκαλία τους στα μεταπτυχιακά, στο νομοσχέδιο για την έρευνα, το οποίο οδεύει προς τη Βουλή, μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης. Αρχικά, η ίδια ρύθμιση είχε συμπεριληφθεί τον περασμένο Νοέμβριο στο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ/ΤΕΙ (αποτελούσε την παράγραφο 16 του άρθρου 9), το οποίο μετά τις αντιδράσεις των δανειστών για διάφορες διατάξεις του κυρίως για τη διοίκηση των ΑΕΙ, ετέθη τελικά στον διάλογο και δεν όδευσε στη Βουλή προς ψήφιση.