Αθήνα, 15 του Απρίλη 2015
Τρεις
μήνες οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης περιμέναμε από την
πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να διατυπώσει την πρότασή της
για την εκπαιδευτική πολιτική που προτίθεται να εφαρμόσει. Περιμέναμε
έχοντας την ελπίδα πως αυτή η πρόταση θα βρίσκεται σε προοδευτική
κατεύθυνση, ώστε να μπει τέλος στις αντιεκπαιδευτικές λογικές και
πρακτικές των τελευταίων χρόνων που δημιούργησαν τεράστια προβλήματα σε
μαθητές, εκπαιδευτικούς και ολόκληρη την κοινωνία.
Με τεράστια όμως απογοήτευση, όλοι διαπιστώσαμε πως βρισκόμαστε στο ίδιο - αν όχι σε χειρότερο - έργο θεατές! Η κατάθεση χωρίς κανένα απολύτως διάλογο, των ουσιωδών σημείων(!!) και όχι του συνόλου (γιατί άραγε;) του πολυδιαφημισμένου πολυνομοσχεδίου για την εκπαίδευση, δείχνει ξεκάθαρη έλλειψη οράματος και στρατηγικής στόχευσης, αδυναμία διατύπωσης προοδευτικής εκπαιδευτικής πρότασης, διάθεση αποψίλωσης του ρόλου των αιρετών εκπροσώπων των εργαζόμενων, προχειρότητα και άγνοια.
Στην αναφορά που γίνεται στην αξιολόγηση, παρά το γεγονός ότι η έκφραση βούλησης κατάργησης του απαράδεκτου πλαισίου που εφάρμοσαν οι προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας βρίσκεται σε θετική κατεύθυνση, δημιουργείται έντονος προβληματισμός από την ασαφή διατύπωση περί συστήματος αποτίμησης του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου, το οποίο σύστημα δηλώνεται ότι είναι απαραίτητο.
Από εκεί και πέρα:
Με τεράστια όμως απογοήτευση, όλοι διαπιστώσαμε πως βρισκόμαστε στο ίδιο - αν όχι σε χειρότερο - έργο θεατές! Η κατάθεση χωρίς κανένα απολύτως διάλογο, των ουσιωδών σημείων(!!) και όχι του συνόλου (γιατί άραγε;) του πολυδιαφημισμένου πολυνομοσχεδίου για την εκπαίδευση, δείχνει ξεκάθαρη έλλειψη οράματος και στρατηγικής στόχευσης, αδυναμία διατύπωσης προοδευτικής εκπαιδευτικής πρότασης, διάθεση αποψίλωσης του ρόλου των αιρετών εκπροσώπων των εργαζόμενων, προχειρότητα και άγνοια.
Στην αναφορά που γίνεται στην αξιολόγηση, παρά το γεγονός ότι η έκφραση βούλησης κατάργησης του απαράδεκτου πλαισίου που εφάρμοσαν οι προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας βρίσκεται σε θετική κατεύθυνση, δημιουργείται έντονος προβληματισμός από την ασαφή διατύπωση περί συστήματος αποτίμησης του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου, το οποίο σύστημα δηλώνεται ότι είναι απαραίτητο.
Από εκεί και πέρα:
- καμία αναφορά σε μόνιμους διορισμούς
- καμιά αναφορά στις δαπάνες για την Παιδεία
- καμία αναφορά στην κάλυψη των κενών στην εκπαίδευση
- καμία αναφορά στα μεγάλα προβλήματα των νέων εκπαιδευτικών (τρόπος προσλήψεων, αναγνώριση προϋπηρεσίας κλπ)
- καμία αναφορά σε αριθμό μεταθέσεων
- καμία αναφορά σε αποσπάσεις
- καμία αναφορά στην προσχολική εκπαίδευση
- καμία αναφορά στις μετατάξεις και στα τεράστια προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς
- καμία αναφορά στο "ξεπάγωμα" της βαθμολογικής και μισθολογικής καθήλωσης των εκπαιδευτικών
- καμία αναφορά σε αποκατάσταση των μισθολογικών αδικιών εις βάρος των εκπαιδευτικών
- γενικόλογες διατυπώσεις για την ειδική αγωγή, χωρίς να δίνεται ούτε καν δέσμευση για τους συναδέλφους που δουλεύουν πάρα πολλά χρόνια ως αναπληρωτές
Το
μόνο θέμα στο οποίο γίνεται εκτενής αναφορά και αφορά στην Πρωτοβάθμια
εκπαίδευση είναι ουσιαστικά αυτό της επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης
(Διευθυντές σχολείων και Διευθυντές εκπαίδευσης). Ο προβληματισμός που
έχει διατυπωθεί από την πρώτη στιγμή, που κύκλοι του Υπουργείου Παιδείας
είχαν διοχετεύσει τις σκέψεις τους για το θέμα, είναι βάσιμος, αν
μάλιστα συνεκτιμηθεί και ο άκρατος κομματισμός που επικράτησε στον
ορισμό των Περιφερειακών Διευθυντών εκπαίδευσης που καθόλου δεν διέφερε
από προηγούμενες πρακτικές, παρά τις περί του αντιθέτου δηλώσεις του
Υπουργού Παιδείας. Τα δεκάδες ερωτήματα που υπάρχουν και που δεν είναι
εύκολο να απαντηθούν είναι βέβαιο πως θα απασχολήσουν έντονα την σχολική
πραγματικότητα και τους συλλόγους διδασκόντων οι οποίοι θα βρεθούν
μπροστά σε μεγάλες δυσκολίες και προβλήματα.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας, με υπευθυνότητα, σοβαρότητα και σαφήνεια να δώσει λύσεις στα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών αντιλαμβανόμενο πως τα λόγια και οι προθέσεις έχουν αξία μόνο όταν γίνονται έργο. Η Παιδεία δεν έχει την πολυτέλεια να αντέξει άλλη ασάφεια, αστοχίες, ερασιτεχνισμούς, μικροκομματικές σκοπιμότητες, ιδεοληψίες και ιδεολογικές αγκυλώσεις.
Δηλώνουμε ότι, ο εκπαιδευτικός κόσμος θα βρεθεί και αυτή τη φορά απέναντι σε αυταρχικές λογικές και πρακτικές, όμοιες με αυτές, που στο παρελθόν έχουν πληγώσει την εκπαίδευση. Η μόνη λύση είναι ο σοβαρός και τεκμηριωμένος διάλογος μεταξύ των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία και ο σεβασμός των αποφάσεων των συλλογικών μας οργάνων.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας, με υπευθυνότητα, σοβαρότητα και σαφήνεια να δώσει λύσεις στα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών αντιλαμβανόμενο πως τα λόγια και οι προθέσεις έχουν αξία μόνο όταν γίνονται έργο. Η Παιδεία δεν έχει την πολυτέλεια να αντέξει άλλη ασάφεια, αστοχίες, ερασιτεχνισμούς, μικροκομματικές σκοπιμότητες, ιδεοληψίες και ιδεολογικές αγκυλώσεις.
Δηλώνουμε ότι, ο εκπαιδευτικός κόσμος θα βρεθεί και αυτή τη φορά απέναντι σε αυταρχικές λογικές και πρακτικές, όμοιες με αυτές, που στο παρελθόν έχουν πληγώσει την εκπαίδευση. Η μόνη λύση είναι ο σοβαρός και τεκμηριωμένος διάλογος μεταξύ των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία και ο σεβασμός των αποφάσεων των συλλογικών μας οργάνων.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου