Ετσι θα είναι το νέο Λύκειο - Τι αλλάζει για τους μαθητές
Της Χαράς Καλημέρη
Εξαιρετικά σύνθετο και με πτυχές που παραμένουν, ακόμη, άγνωστες είναι το εξεταστικό τοπίο του 2016. Το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προβλέπει διπλές πανελλαδικές εξετάσεις, διαφοροποιεί τα εξεταζόμενα μαθήματα και τη βαρύτητά τους, ενώ αναθεωρεί τα βασικά επιστημονικά πεδία με τις σχολές και τα τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ.
Στα ερωτήματα, τα οποία προκύπτουν για τη δομή του νέου Λυκείου, επιχειρεί να απαντήσει η «Η» με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού - φροντιστή, Γιώργου Χατζητέγα:
Α΄ Λυκείου: Οι μαθητές εισέρχονται σε μία τάξη γενικής παιδείας, στη διάρκεια της οποίας θα πρέπει να δώσουν έμφαση σε όλα τα διδασκόμενα μαθήματα και ταυτόχρονα να αποφασίσουν με κριτήριο τα ενδιαφέροντα και τις επιδόσεις τους την ομάδα προσανατολισμού, την οποία θα ακολουθήσουν όχι μόνο στη Β΄ Λυκείου, αλλά και στη Γ΄ Λυκείου.
Β΄ Λυκείου: Οι μαθητές της Β΄ Λυκείου πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι το νέο εξεταστικό σύστημα επιβάλλει διετή κύκλο προετοιμασίας στα βασικά μαθήματα του προσανατολισμού, τον οποίο θα επιλέξουν οριστικά στην επόμενη τάξη. Η Β΄ Λυκείου αποτελεί, έτσι, όχι μόνο τάξη εμπέδωσης των μαθημάτων του προσανατολισμού, αλλά καισημαντικής προπαρασκευής μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου, με στόχο την προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Γ΄ Λυκείου: Οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, οι οποίοι θα διαγωνιστούν για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τον Ιούνιο του 2016, καλούνται να επιλέξουν με πλήρη επίγνωση των νέων επιστημονικών πεδίων το 4ο και, πιθανώς, το 5ο μάθημα στο οποίο θα εξεταστούν, εφόσον επιθυμούν να «ξεκλειδώσουν» περισσότερες σχολές. Ανάλογα με το συνδυασμό μαθημάτων που θα κάνουν, οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν από 140 ως 300 σχολές και τμήματα από δύο επιστημονικά πεδία. Η πολυπληθέστερη σε σχολές ομάδα προσανατολισμού είναι αυτή των θετικών επιστημών: εάν ένας υποψήφιος εξεταστεί σε 4 μαθήματα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 210 σχολές. Αν επιλέξει να εξεταστεί και σε 5ο μάθημα μπορεί, για παράδειγμα, με την Ιστορία γενικής παιδείας να έχει πρόσβαση σε επιπλέον 34 σχολές των επιστημών εκπαίδευσης ή με τη Βιολογία σε επιπλέον 89 σχολές των επιστημών Υγείας.
«Παλαιοί» υποψήφιοι: Οι απόφοιτοι των προηγούμενων ετών έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν να δώσουν εξετάσεις τον Ιούνιο του 2016 είτε με το παλαιό σύστημα των 6 ή 7 μαθημάτων είτε με το νέο σύστημα των 4 ή 5 μαθημάτων. Η επιλογή τους θα πρέπει να οριστικοποιηθεί το πρώτο εικοσαήμερο του Φεβρουαρίου 2016, με ενυπόγραφη αίτηση - δήλωση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις με την οποία δηλώνουν την ομάδα προσανατολισμού στην οποία επιθυμούν να καταταχθούν καθώς και σε ποια μαθήματα θα διαγωνισθούν πανελλαδικά.
Οι υποψήφιοι που θα διαγωνιστούν με το παλαιό σύστημα θα εισαχθούν σε ειδικό ποσοστό θέσεων, το οποίο θα καθοριστεί με βάση το σύνολο των υποψηφίων που θα συμμετάσχουν στις εξετάσεις. Εναλλακτικά, οι υποψήφιοι παλαιότερων ετών μπορούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές με το νέο σύστημα και να διατηρήσουν αυτό το δικαίωμά τους και για τα επόμενα χρόνια.
Κατηγορία υποψηφίων 10%: Ειδικά για το ακαδημαϊκό έτος 2016-17, δίνεται κατ΄ εξαίρεση το δικαίωμα συμμετοχής στο 10% των θέσεων εισακτέων και σε όσους είχαν συμμετάσχει στις πανελλαδικές των ημερήσιων λυκείων το 2014. Συγκεκριμένα, οι θέσεις που αντιστοιχούν στο 10% των εισακτέων κατανέμονται στους υποψηφίους του 2014 σε ποσοστό 40% και στους υποψηφίους του 2015 σε ποσοστό 60%.
Σημειώνεται ότι το παραπάνω εξεταστικό σύστημα, το οποίο καθιερώθηκε το 2013 επί υπουργίας, Κων. Αρβανιτόπουλου και τροποποιήθηκε επί υπουργίας, Αριστείδη Μπαλτά, θα είναι μεταβατικό. Όπως έχει ανακοινώσει ο νέος υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, θα γίνει διάλογος για την καθιέρωση ενός νέου συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με αναμόρφωση και μείωση της διδακτέας ύλης, αλλά και της χρονικής διάρκειας των εξετάσεων.
Διορθώσεις γραπτών και τον Ιούλιο
Από τις διακοπές του Πάσχα, στον εξεταστικό «μαραθώνιο» θα περάσουν απευθείας φέτος οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου.
Το χρονοδιάγραμμα των εξετάσεων, με βάση το νέο σύστημα, είναι ασφυκτικό και χρήζει ιδιαίτερης προσοχής από το υπουργείο Παιδείας, αφού προβλέπει ότι πρώτα θα πρέπει να πραγματοποιηθούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις για το Απολυτήριο και στη συνέχεια οι πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σημειώνεται ότι, έως πέρυσι, πραγματοποιούνταν πρώτα οι πανελλαδικές εξετάσεις οι οποίες ολοκληρώνονταν το αργότερο έως τις 2 Ιουνίου.
Έτσι, καθώς τα μαθήματα στα λύκεια ολοκληρώνονται περί τα μέσα Μαίου, οι πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στα ΑΕΙ προβλέπεται ότι θα αρχίσουν κατά το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου, συμπαρασύροντας προς τα πίσω όλη τη διαδικασία που σχετίζεται με τις διορθώσεις των γραπτών και την ανακοίνωση των βαθμολογιών των υποψηφίων.
ΠΗΓΗ:
Της Χαράς Καλημέρη
Εξαιρετικά σύνθετο και με πτυχές που παραμένουν, ακόμη, άγνωστες είναι το εξεταστικό τοπίο του 2016. Το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προβλέπει διπλές πανελλαδικές εξετάσεις, διαφοροποιεί τα εξεταζόμενα μαθήματα και τη βαρύτητά τους, ενώ αναθεωρεί τα βασικά επιστημονικά πεδία με τις σχολές και τα τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ.
Στα ερωτήματα, τα οποία προκύπτουν για τη δομή του νέου Λυκείου, επιχειρεί να απαντήσει η «Η» με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού - φροντιστή, Γιώργου Χατζητέγα:
Α΄ Λυκείου: Οι μαθητές εισέρχονται σε μία τάξη γενικής παιδείας, στη διάρκεια της οποίας θα πρέπει να δώσουν έμφαση σε όλα τα διδασκόμενα μαθήματα και ταυτόχρονα να αποφασίσουν με κριτήριο τα ενδιαφέροντα και τις επιδόσεις τους την ομάδα προσανατολισμού, την οποία θα ακολουθήσουν όχι μόνο στη Β΄ Λυκείου, αλλά και στη Γ΄ Λυκείου.
Β΄ Λυκείου: Οι μαθητές της Β΄ Λυκείου πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι το νέο εξεταστικό σύστημα επιβάλλει διετή κύκλο προετοιμασίας στα βασικά μαθήματα του προσανατολισμού, τον οποίο θα επιλέξουν οριστικά στην επόμενη τάξη. Η Β΄ Λυκείου αποτελεί, έτσι, όχι μόνο τάξη εμπέδωσης των μαθημάτων του προσανατολισμού, αλλά καισημαντικής προπαρασκευής μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου, με στόχο την προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Γ΄ Λυκείου: Οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, οι οποίοι θα διαγωνιστούν για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τον Ιούνιο του 2016, καλούνται να επιλέξουν με πλήρη επίγνωση των νέων επιστημονικών πεδίων το 4ο και, πιθανώς, το 5ο μάθημα στο οποίο θα εξεταστούν, εφόσον επιθυμούν να «ξεκλειδώσουν» περισσότερες σχολές. Ανάλογα με το συνδυασμό μαθημάτων που θα κάνουν, οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν από 140 ως 300 σχολές και τμήματα από δύο επιστημονικά πεδία. Η πολυπληθέστερη σε σχολές ομάδα προσανατολισμού είναι αυτή των θετικών επιστημών: εάν ένας υποψήφιος εξεταστεί σε 4 μαθήματα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 210 σχολές. Αν επιλέξει να εξεταστεί και σε 5ο μάθημα μπορεί, για παράδειγμα, με την Ιστορία γενικής παιδείας να έχει πρόσβαση σε επιπλέον 34 σχολές των επιστημών εκπαίδευσης ή με τη Βιολογία σε επιπλέον 89 σχολές των επιστημών Υγείας.
«Παλαιοί» υποψήφιοι: Οι απόφοιτοι των προηγούμενων ετών έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν να δώσουν εξετάσεις τον Ιούνιο του 2016 είτε με το παλαιό σύστημα των 6 ή 7 μαθημάτων είτε με το νέο σύστημα των 4 ή 5 μαθημάτων. Η επιλογή τους θα πρέπει να οριστικοποιηθεί το πρώτο εικοσαήμερο του Φεβρουαρίου 2016, με ενυπόγραφη αίτηση - δήλωση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις με την οποία δηλώνουν την ομάδα προσανατολισμού στην οποία επιθυμούν να καταταχθούν καθώς και σε ποια μαθήματα θα διαγωνισθούν πανελλαδικά.
Οι υποψήφιοι που θα διαγωνιστούν με το παλαιό σύστημα θα εισαχθούν σε ειδικό ποσοστό θέσεων, το οποίο θα καθοριστεί με βάση το σύνολο των υποψηφίων που θα συμμετάσχουν στις εξετάσεις. Εναλλακτικά, οι υποψήφιοι παλαιότερων ετών μπορούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές με το νέο σύστημα και να διατηρήσουν αυτό το δικαίωμά τους και για τα επόμενα χρόνια.
Κατηγορία υποψηφίων 10%: Ειδικά για το ακαδημαϊκό έτος 2016-17, δίνεται κατ΄ εξαίρεση το δικαίωμα συμμετοχής στο 10% των θέσεων εισακτέων και σε όσους είχαν συμμετάσχει στις πανελλαδικές των ημερήσιων λυκείων το 2014. Συγκεκριμένα, οι θέσεις που αντιστοιχούν στο 10% των εισακτέων κατανέμονται στους υποψηφίους του 2014 σε ποσοστό 40% και στους υποψηφίους του 2015 σε ποσοστό 60%.
Σημειώνεται ότι το παραπάνω εξεταστικό σύστημα, το οποίο καθιερώθηκε το 2013 επί υπουργίας, Κων. Αρβανιτόπουλου και τροποποιήθηκε επί υπουργίας, Αριστείδη Μπαλτά, θα είναι μεταβατικό. Όπως έχει ανακοινώσει ο νέος υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, θα γίνει διάλογος για την καθιέρωση ενός νέου συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με αναμόρφωση και μείωση της διδακτέας ύλης, αλλά και της χρονικής διάρκειας των εξετάσεων.
Διορθώσεις γραπτών και τον Ιούλιο
Από τις διακοπές του Πάσχα, στον εξεταστικό «μαραθώνιο» θα περάσουν απευθείας φέτος οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου.
Το χρονοδιάγραμμα των εξετάσεων, με βάση το νέο σύστημα, είναι ασφυκτικό και χρήζει ιδιαίτερης προσοχής από το υπουργείο Παιδείας, αφού προβλέπει ότι πρώτα θα πρέπει να πραγματοποιηθούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις για το Απολυτήριο και στη συνέχεια οι πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σημειώνεται ότι, έως πέρυσι, πραγματοποιούνταν πρώτα οι πανελλαδικές εξετάσεις οι οποίες ολοκληρώνονταν το αργότερο έως τις 2 Ιουνίου.
Έτσι, καθώς τα μαθήματα στα λύκεια ολοκληρώνονται περί τα μέσα Μαίου, οι πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στα ΑΕΙ προβλέπεται ότι θα αρχίσουν κατά το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου, συμπαρασύροντας προς τα πίσω όλη τη διαδικασία που σχετίζεται με τις διορθώσεις των γραπτών και την ανακοίνωση των βαθμολογιών των υποψηφίων.
ΠΗΓΗ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου