ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Επεισοδιακή ήταν η σημερινή συνάντηση του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη με τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο παράστασης διαμαρτυρίας των καθηγητών και δασκάλων για την εγκύκλιο για το χρονοδιάγραμμα τοποθέτησης εκπαιδευτικών σχολείων που έχει προκαλέσει “θύελλα” αντιδράσεων.
Ολα συνέβησαν τη στιγμή που ο εκπρόσωπος της ΔΑΚΕ και μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ Θ. Τσούχλος πρότεινε στον υπ. Παιδείας να δοθεί παράταση μια εβδομάδας στο “χρονοδιάγραμμα”.
Κι ενώ φαίνονταν ότι υπήρχε διάθεση από τον υπουργό Παιδείας να συζητήσει την πρόταση προς τη θετική κατεύθυνση, ένα λεκτικό επεισόδιο “πυροδότησε” τη συνάντηση.
Παρευρισκόμενοι συνδικαλιστές του ΔΣ της ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ επιτέθηκαν φραστικά στον υπουργό Παιδείας.
Ακολούθησαν λεκτικοί διαπληκτισμοί με τον Διευθυντή του πολιτικού Γραφείου του υπουργού Τάκη Κατσαρό.
Το λεκτικό επεισόδιο είχε ως αποτέλεσμα να προκαλέσει την αποχώρηση από τη συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ, καθώς και μελών του ΔΣ της ΟΛΜΕ, εκτός από τους εκπροσώπους της ΔΑΚΕ και των ΣΥΝΕΚ.
Προειδοποίση από τον υπουργό Παιδείας
Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, αμέσως μετά τη συνάντηση, προειδοποίησε:” Όσοι, με διάφορες αιτιάσεις, ορισμένες δικαιολογημένες και άλλες εντελώς προσχηματικές, προσπαθούν να εμποδίσουν την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς , είναι βέβαιο ότι θα συναντήσουν την αντίδραση της συντριπτικής πλειοψηφίας των μαθητών, των γονιών αλλά και της ίδιας της εκπαιδευτικής κοινότητας”.
Νέα επίθεση στον Κ.Μητσοτάκη
Παράλληλα ο υπουργός Παιδείας εξαπέλυσε νέα επίθεση κατά του Κυριάκου Μητσοτάκη σημειώνοντας τα εξής:
“Ξέρω, ότι, ήταν αρκετοί εκείνοι που περίμεναν «στη γωνία» την κυβέρνηση τον Σεπτέμβριο. Ήταν βέβαιοι ότι θα αποτύχουμε και είχαν τοποθετήσει πολύ πολιτικό κεφάλαιο στις καταστροφολογικές τους προβλέψεις που διαψεύστηκαν με πάταγο. Μιλούσαν – με επικεφαλής τον κ. Μητσοτάκη- για κλείσιμο χιλιάδων σχολείων και νηπιαγωγείων, για κατάργηση του ολοήμερου σχολείου και των τμημάτων ένταξης, για τρομακτική μείωση του αριθμού των αναπληρωτών και για τόσα άλλα που αποδείχθηκαν ψευδή και ανυπόστατα. Δεν δίστασαν –θυμίζω- να επιχειρήσουν, εις μάτην, να πλήξουν ακόμη και την αξιοπιστία και το κύρος των πανελλαδικών εξετάσεων”.
Ο πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικινής δήλωσε στο esos ότι “αποχωρήσαμε από τη συνάντηση διότι θεωρήσαμε ότι ο υπουργός δεν είχε διάθεση να κάνει ουσιαστικό διάλογο. Έμεινε πιστός στις αποφάσεις και αντιμετώπισε την κριτική και τις προτάσεις με απαξιωτικό τρόπο”.
Το μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ δήλωσε ότι “ Ο Διευθυντής του υπ. Παιδείας στη διάρκεια του λεκτικού επεισοδίου είπε ότι τα συνδικάτα έχουν εκφυλιστεί. Ο υπουργός Παιδείας στη συνάντηση ήταν απαξιωτικός όσον αφορά τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, καθώς υποστήριξε πως το θέμα δεν είναι η ανεργία των εκπαιδευτικών αλλά η μόρφωση των παιδιών
Οι Ομοσπονδίες υπερασπίζονται τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και δεν έρχονται σε σύγκρουση με την εργασιακή ασφάλεια , τη δημοκρατία στο σχολείο και τη μόρφωση των παιδιών”
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ο υπουργός Παδείας Νίκος Φίλης, αμέσως μετά τη συνάντηση εξέδωσε γραπτή δήλωση, στην οποία τονίζει τα εξής:
Α. Μετά την επιτυχή έκδοση των αποτελεσμάτων των εισαγωγικών, που ήταν η πρώτη μεγάλη κερδισμένη μάχη για τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου, ετοιμαζόμαστε να δώσουμε –ελπίζω με την ίδια επιτυχία- το μεγάλο αγώνα για το άνοιγμα των σχολείων χωρίς ελλείψεις στις 12 Σεπτεμβρίου.
Β. Γνωρίζετε, ότι, στη μεγάλη αυτή προσπάθεια συμμετέχει με όλες του τις δυνάμεις όλος ο διοικητικός μηχανισμός της εκπαίδευσης εδώ και πολλούς μήνες βάσει συγκεκριμένων στόχων και χρονοδιαγράμματος που εκτελούνται με ακρίβεια. Είμαστε πολύ αισιόδοξοι ότι τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά όπως έχω εξαγγείλει και ότι θα κερδίσουμε αυτό που πολλοί έχουν ονομάσει «στοίχημα 30ετίας», με όλους τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς και τα βιβλία στη θέση τους.
Γ. Στην προσπάθεια αυτή, θέλουμε συμπαραστάτες μας όλους τους εκπαιδευτικούς και ιδιαίτερα τις Ομοσπονδίες τους την ΟΛΜΕ, τη ΔΟΕ και την ΟΙΕΛΕ, με τις οποίες το Υπουργείο Παιδείας διατηρεί έναν διαρκή και εποικοδομητικό διάλογο.
Δ. Το Υπουργείο Παιδείας και εγώ προσωπικά είμαστε βέβαιοι ότι και τη νέα χρονιά το σύνολο των εκπαιδευτικών μας θα δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, τη βελτίωση και τη διαρκή αναβάθμισή του. Θα αγωνιστούν για το δημοκρατικό σχολείο της ισότητας και της ποιότητας. Το επόμενο χρονικό διάστημα θα πυκνώσουν οι επιθέσεις απέναντι στο αγαθό της δημόσιας εκπαίδευσης από εκείνες τις ακραίες συντηρητικές και νεοφιλελεύθερες δυνάμεις, που θέλουν να το καταστήσουν εμπόρευμα και να μετατρέψουν τους μαθητές σε πελάτες-καταναλωτές, υπό το πρόσχημα της «αριστείας» που, δήθεν, μόνο ο ιδιωτικός τομέας ή ο άκρατος ανταγωνισμός μπορούν να επιτύχουν.
Ε. Όσοι, με διάφορες αιτιάσεις, ορισμένες δικαιολογημένες και άλλες εντελώς προσχηματικές, προσπαθούν να εμποδίσουν την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς , είναι βέβαιο ότι θα συναντήσουν την αντίδραση της συντριπτικής πλειοψηφίας των μαθητών, των γονιών αλλά και της ίδιας της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Ζ. Ξέρω, ότι, ήταν αρκετοί εκείνοι που περίμεναν «στη γωνία» την κυβέρνηση τον Σεπτέμβριο. Ήταν βέβαιοι ότι θα αποτύχουμε και είχαν τοποθετήσει πολύ πολιτικό κεφάλαιο στις καταστροφολογικές τους προβλέψεις που διαψεύστηκαν με πάταγο. Μιλούσαν – με επικεφαλής τον κ. Μητσοτάκη- για κλείσιμο χιλιάδων σχολείων και νηπιαγωγείων, για κατάργηση του ολοήμερου σχολείου και των τμημάτων ένταξης, για τρομακτική μείωση του αριθμού των αναπληρωτών και για τόσα άλλα που αποδείχθηκαν ψευδή και ανυπόστατα. Δεν δίστασαν –θυμίζω- να επιχειρήσουν, εις μάτην, να πλήξουν ακόμη και την αξιοπιστία και το κύρος των πανελλαδικών εξετάσεων.
Η. Σήμερα, που όλοι αυτοί οι ισχυρισμοί έχουν καταπέσει, οι ίδιοι κύκλοι, καταφεύγουν, ελλείψει άλλων επιχειρημάτων σε διοικητικού και γραφειοκρατικού χαρακτήρα ζητήματα, που τα περισσότερα έχουν ήδη προβλεφθεί και αντιμετωπιστεί, τα οποία αναγορεύονται σε αντικείμενο μείζονος αντιπαράθεσης, με ανομολόγητο, πλην προφανή σκοπό, να δημιουργηθούν περιπλοκές στο ομαλό άνοιγμα των σχολείων.
Θ. Πρόκειται, για κινήσεις που δεν έχουν την παραμικρή πιθανότητα να επιτύχουν το στόχο τους. Τις παραβλέπουμε και φροντίζουμε να αντιμετωπίσουμε την ουσία των προβλημάτων. Σημασία έχει το μείζον: Να ανοίξουν τα σχολεία χωρίς προβλήματα, με όλα τα βιβλία, με τους αναγκαίους αναπληρωτές και με όλο το μόνιμο προσωπικό στη θέση του. Κι αυτή δεν είναι μια στόχευση στενά κυβερνητική. Αφορά στο σύνολο της κοινωνίας που θέλει να αντικρίσει επιτέλους την έξοδο της χώρας μας από το μνημονιακό τέλμα και τη βήμα-βήμα επιστροφή στην κανονικότητα. Ραντεβού, λοιπόν, στα σχολειά μας στον αγιασμό στις 12 Σεπτέμβρη. Θα είναι μια σημαντική ημέρα για την Παιδεία μας, μια ημέρα χαράς, ελπίδας και υπερηφάνειας για όλους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου