ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
«Ποιος άραγε νομιμοποιείται και παίρνει την ευθύνη να μη γνωρίζουν έγκαιρα οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί τα αναλυτικά προγράμματα που θα ισχύσουν την επόμενη σχολική χρονιά;» διερωτάται η ΠΑΣΚ Καθηγητών με σημερινή ανακοίνωση , με αφορμή το γεγονός ότι τα Σχέδιο Νόμου για το Γενικό – Τεχνολογικό Λύκειο και το εξεταστικό δεν θα προωθηθούν στη Βουλή, προς ψήφιση, μέχρι τις εθνικές εκλογές.
«Ποιος άραγε νομιμοποιείται και παίρνει την ευθύνη να μη γνωρίζουν έγκαιρα οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί τα αναλυτικά προγράμματα που θα ισχύσουν την επόμενη σχολική χρονιά;» διερωτάται η ΠΑΣΚ Καθηγητών με σημερινή ανακοίνωση , με αφορμή το γεγονός ότι τα Σχέδιο Νόμου για το Γενικό – Τεχνολογικό Λύκειο και το εξεταστικό δεν θα προωθηθούν στη Βουλή, προς ψήφιση, μέχρι τις εθνικές εκλογές.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΣΚ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε.
ύστερα από διάλογο αρκετών ετών, έχει διαμορφωθεί ολοκληρωμένη πρόταση για το Λύκειο (Τεχνολογικό και Γενικό), καθώς και για το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δυστυχώς, όμως, δεν φαίνεται ότι θα φτάσουν στη Βουλή, τουλάχιστο στην παρούσα.
Η πρωτόγνωρη οικονομική και κοινωνική κρίση που μαστίζει τη χώρα την περίοδο αυτή, πλήττει κυρίως τα ασθενέστερα στρώματα της ελληνικής κοινωνίας, τα οποία υφίστανται, κατά κύριο λόγο, τις συνέπειες της διαρκούς αφαίμαξης των εισοδημάτων και της εφαρμογής άδικων, σκληρών μονομερών και αναποτελεσματικών μέτρων.
Η ίδια η κρίση αναδεικνύει και τη σημασία της επένδυσης στην παιδεία, που οφείλει να είναι το πρώτο και το βασικό μέλημα των κυβερνώντων. Όχι μόνο γιατί αποτελεί επένδυση στο μέλλον, στα παιδιά μας, αλλά και επειδή θα αποφέρει μακροπρόθεσμα μεν αλλά ουσιαστικά οφέλη στην πραγματική οικονομία.
Η αναγκαία για την ελληνική οικονομία και κοινωνία ανάπτυξη, δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο που θα βασίζεται στην εκπαίδευση και κυρίως στην επαγγελματική.
Ωστόσο, είναι γνωστό ότι στη χώρα μας οι όποιες θετικές προσπάθειες για εκπαιδευτικές πολιτικές, ματαιώνονται πολύ συχνά ή παραπέμπονται στις καλένδες, λόγω αλλαγής των κυβερνήσεων ή ακόμα και υπουργών της ίδιας κυβέρνησης.
Ως παράταξη - χωρίς να αποποιούμαστε και τις δικές μας ευθύνες - πιστεύουμε ότι σε ζητήματα παιδείας πρέπει να σταματήσουν οι μικροπαραταξιακές και μικροπολιτικές σκοπιμότητες, τουλάχιστο σε ότι αφορά τα θέματα της παιδείας. Είναι ανάγκη να υπάρξει, επιτέλους, ένα εθνικό σχέδιο για την παιδεία, πάνω στο οποίο θα στηριχτεί και η ανάπτυξη της χώρας.
Σήμερα, ύστερα από διάλογο αρκετών ετών, έχει διαμορφωθεί ολοκληρωμένη πρόταση για το Λύκειο (Τεχνολογικό και Γενικό), καθώς και για το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δυστυχώς, όμως, δεν φαίνεται ότι θα φτάσουν στη Βουλή, τουλάχιστο στην παρούσα.
Ποιος άραγε νομιμοποιείται και παίρνει την ευθύνη να μη γνωρίζουν έγκαιρα οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί τα αναλυτικά προγράμματα που θα ισχύσουν την επόμενη σχολική χρονιά;
Ως Παράταξη, έχουμε πάρει ξεκάθαρη θέση για τα σχέδια νόμου που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, αναγνωρίζοντας τα θετικά σημεία τους, που είναι αρκετά, και ασκώντας κριτική σε σημεία με τα οποία έχουμε διαφορετική άποψη.
Ιδιαίτερα για την Τεχνική Επαγγελματική εκπαίδευση έχουμε επανειλημμένα τονίσει ότι είναι αναγκαία η ενιαία μορφή και λειτουργία της, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας και μόνο, καθώς και η θέσπιση του τέταρτου έτους ειδίκευσης, το οποίο θα εξασφαλίζει επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου 4 σύμφωνα με το ν. 2009/92. Ένας τέτοιος σχεδιασμός θα οδηγήσει στην αύξηση του μαθητικού πληθυσμού, που θα έχει ως αποτέλεσμα και την αύξηση των οργανικών θέσεων για τις τεχνικές ειδικότητες.
Έγκαιρα επισημάναμε, επίσης, ότι η θέση της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ, Συνεργασία, Παρεμβάσεις) ότι δεν πρέπει να νομοθετηθεί τίποτε σχετικό με την εκπαίδευση, επειδή η παρούσα κυβέρνηση είναι ειδικού σκοπού, ταυτίζεται απολύτως με τη στείρα άρνηση του κόμματος της Ν.Δ., που επιβεβαιώθηκε και με τις πρόσφατες δηλώσεις του αρχηγού της.
Εκτίμησή μας ήταν και είναι ότι η τακτική αυτή, σε συνδυασμό με τις παραλείψεις και τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, θα οδηγήσει την επόμενη χρονιά σε επιδείνωση της κατάστασης που επικρατεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς θα επισωρεύσει προβλήματα που θα μπορούσαν να έχουν αντιμετωπιστεί.
Ως Πανελλήνια Αγωνιστική Συνδικαλιστική Κίνηση:
• Είμαστε σίγουροι ότι στον κλάδο μας υπάρχουν πολλές δημιουργικές δυνάμεις που μοχθούν για την παιδεία και την εκπαίδευση του λαού μας.
• Πιστεύουμε στον Έλληνα εκπαιδευτικό, ο οποίος, κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, δίνει τον καλύτερο εαυτό του, για να στηρίξει τη Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση.
• Αγωνιστήκαμε και αγωνιζόμαστε για τη δημιουργία μιας μεγάλης συμμαχίας όλων των δημιουργικών, προοδευτικών, ριζοσπαστικών δυνάμεων στον χώρο της εκπαίδευσης.
Γιατί το μέλλον ανήκει σε αυτούς που έχουν δημιουργική πρόταση.
Η ίδια η κρίση αναδεικνύει και τη σημασία της επένδυσης στην παιδεία, που οφείλει να είναι το πρώτο και το βασικό μέλημα των κυβερνώντων. Όχι μόνο γιατί αποτελεί επένδυση στο μέλλον, στα παιδιά μας, αλλά και επειδή θα αποφέρει μακροπρόθεσμα μεν αλλά ουσιαστικά οφέλη στην πραγματική οικονομία.
Η αναγκαία για την ελληνική οικονομία και κοινωνία ανάπτυξη, δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο που θα βασίζεται στην εκπαίδευση και κυρίως στην επαγγελματική.
Ωστόσο, είναι γνωστό ότι στη χώρα μας οι όποιες θετικές προσπάθειες για εκπαιδευτικές πολιτικές, ματαιώνονται πολύ συχνά ή παραπέμπονται στις καλένδες, λόγω αλλαγής των κυβερνήσεων ή ακόμα και υπουργών της ίδιας κυβέρνησης.
Ως παράταξη - χωρίς να αποποιούμαστε και τις δικές μας ευθύνες - πιστεύουμε ότι σε ζητήματα παιδείας πρέπει να σταματήσουν οι μικροπαραταξιακές και μικροπολιτικές σκοπιμότητες, τουλάχιστο σε ότι αφορά τα θέματα της παιδείας. Είναι ανάγκη να υπάρξει, επιτέλους, ένα εθνικό σχέδιο για την παιδεία, πάνω στο οποίο θα στηριχτεί και η ανάπτυξη της χώρας.
Σήμερα, ύστερα από διάλογο αρκετών ετών, έχει διαμορφωθεί ολοκληρωμένη πρόταση για το Λύκειο (Τεχνολογικό και Γενικό), καθώς και για το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δυστυχώς, όμως, δεν φαίνεται ότι θα φτάσουν στη Βουλή, τουλάχιστο στην παρούσα.
Ποιος άραγε νομιμοποιείται και παίρνει την ευθύνη να μη γνωρίζουν έγκαιρα οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί τα αναλυτικά προγράμματα που θα ισχύσουν την επόμενη σχολική χρονιά;
Ως Παράταξη, έχουμε πάρει ξεκάθαρη θέση για τα σχέδια νόμου που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, αναγνωρίζοντας τα θετικά σημεία τους, που είναι αρκετά, και ασκώντας κριτική σε σημεία με τα οποία έχουμε διαφορετική άποψη.
Ιδιαίτερα για την Τεχνική Επαγγελματική εκπαίδευση έχουμε επανειλημμένα τονίσει ότι είναι αναγκαία η ενιαία μορφή και λειτουργία της, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας και μόνο, καθώς και η θέσπιση του τέταρτου έτους ειδίκευσης, το οποίο θα εξασφαλίζει επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου 4 σύμφωνα με το ν. 2009/92. Ένας τέτοιος σχεδιασμός θα οδηγήσει στην αύξηση του μαθητικού πληθυσμού, που θα έχει ως αποτέλεσμα και την αύξηση των οργανικών θέσεων για τις τεχνικές ειδικότητες.
Έγκαιρα επισημάναμε, επίσης, ότι η θέση της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ, Συνεργασία, Παρεμβάσεις) ότι δεν πρέπει να νομοθετηθεί τίποτε σχετικό με την εκπαίδευση, επειδή η παρούσα κυβέρνηση είναι ειδικού σκοπού, ταυτίζεται απολύτως με τη στείρα άρνηση του κόμματος της Ν.Δ., που επιβεβαιώθηκε και με τις πρόσφατες δηλώσεις του αρχηγού της.
Εκτίμησή μας ήταν και είναι ότι η τακτική αυτή, σε συνδυασμό με τις παραλείψεις και τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, θα οδηγήσει την επόμενη χρονιά σε επιδείνωση της κατάστασης που επικρατεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς θα επισωρεύσει προβλήματα που θα μπορούσαν να έχουν αντιμετωπιστεί.
Ως Πανελλήνια Αγωνιστική Συνδικαλιστική Κίνηση:
• Είμαστε σίγουροι ότι στον κλάδο μας υπάρχουν πολλές δημιουργικές δυνάμεις που μοχθούν για την παιδεία και την εκπαίδευση του λαού μας.
• Πιστεύουμε στον Έλληνα εκπαιδευτικό, ο οποίος, κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, δίνει τον καλύτερο εαυτό του, για να στηρίξει τη Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση.
• Αγωνιστήκαμε και αγωνιζόμαστε για τη δημιουργία μιας μεγάλης συμμαχίας όλων των δημιουργικών, προοδευτικών, ριζοσπαστικών δυνάμεων στον χώρο της εκπαίδευσης.
Γιατί το μέλλον ανήκει σε αυτούς που έχουν δημιουργική πρόταση.
Η ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Π.Α.Σ.Κ. ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε.
Π.Α.Σ.Κ. ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου