Αθήνα 14/3/2012
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Το ΔΣ της ΔΟΕ καταγγέλει τον επιχειρούμενο αποχαρακτηρισμό και την κατάργηση των διαπολιτισμικών σχολείων. Το Υπουργείο Παιδείας μετά το σαρωτικό κύμα συγχωνεύσεων - καταργήσεων σχολικών μονάδων, στο οποίο προέβη την προηγούμενη σχολική χρονιά, φέτος χτυπά ένα από τα πιο ευαίσθητα τμήματα του μαθητικού πληθυσμού. Ουσιαστικά αποκλείει τα παιδιά των μεταναστών από την εκπαιδευτική διαδικασία. Τους στερεί το δικαίωμα στη γνώση και στη μάθηση, που είναι μια από τις βασικές διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας μας.
Όλη η λογική του Υπουργείου διέπεται αυστηρά από οικονομικά κριτήρια, τα οποία είναι κατ' επίφασιν ορθολογικά. Στην πραγματικότητα όμως επιδεινώνουν τα υπάρχοντα προβλήματα και αυξάνουν το κοινωνικό κόστος γιατί πλήττουν ασθενέστερες ομάδες.
Οι ιδιαιτερότητες στον τρόπο λειτουργίας και στις μεθόδους διδασκαλίας των Διαπολιτισμικών Σχολείων σχετίζονται άμεσα με το ζήτημα της ισότιμης μεταχείρισης στην εκπαίδευση, που είναι υποχρέωση της χώρας μας. Το διαπολιτισμικό σχολείο εξυπηρετεί ποικίλες ανάγκες, τόσο στην ευαισθητοποίηση των μαθητών του στο θέμα της πολιτιστικής ιδιαιτερότητας, όσο και στο να προσφέρει μια συνολική υποστήριξη σε παιδιά που δε γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα, να τα βοηθήσει να ενταχθούν στην ελληνική κοινωνία σταδιακά και ομαλά, μέσα από όλα τα μαθήματα (όχι μόνο τη γλώσσα).
Θεωρούμε ότι στην περίοδο της κρίσης, στην περίοδο που χτυπιέται συνολικά το δημόσιο σχολείο και οι μαθητές και οι εργαζόμενοι γονείς τους αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα, ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΤΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΕΝΟΣ ΜΑΘΗΤΗ, που με τον αποχαρακτηρισμό του σχολείου και τη μη δυνατότητά του να φοιτά σε αυτό, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα εγκαταλείψει την εκπαίδευση. Ας πάψει πια το Υπουργείο Παιδείας να εμφανίζει καθαρά «λογιστικά» μέτρα στα πλαίσια των περικοπών του μνημονίου ως «παιδαγωγικά». Τη στιγμή που το Υπουργείο αδυνατεί να καλύψει τις στοιχειώδεις εκπαιδευτικές απαιτήσεις και καταφεύγει στη φωτοτυπία και στο CD, μετακυλίοντας το κόστος πάλι στα σχολεία, είναι βέβαιο πως η φροντίδα της ένταξης των αλλοδαπών θα έχει την ίδια τύχη. Εμείς οι εκπαιδευτικοί σε καμιά περίπτωση δεν μπορούμε να συναινέσουμε σε μια απόφαση η οποία χτυπά ένα από τα πιο ευαίσθητα τμήματα του μαθητικού πληθυσμού. Γι' αυτό καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να μην προχωρήσει στον αποχαρακτηρισμό των διαπολιτισμικών σχολείων. Αντίθετα καλούμε να τα στηρίξει και να ενισχύσει και τα υπόλοιπα σχολεία που έχουν μαθητές με ανάλογα προβλήματα με τις υποστηρικτές δομές που χρειάζονται.
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Το ΔΣ της ΔΟΕ καταγγέλει τον επιχειρούμενο αποχαρακτηρισμό και την κατάργηση των διαπολιτισμικών σχολείων. Το Υπουργείο Παιδείας μετά το σαρωτικό κύμα συγχωνεύσεων - καταργήσεων σχολικών μονάδων, στο οποίο προέβη την προηγούμενη σχολική χρονιά, φέτος χτυπά ένα από τα πιο ευαίσθητα τμήματα του μαθητικού πληθυσμού. Ουσιαστικά αποκλείει τα παιδιά των μεταναστών από την εκπαιδευτική διαδικασία. Τους στερεί το δικαίωμα στη γνώση και στη μάθηση, που είναι μια από τις βασικές διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας μας.
Όλη η λογική του Υπουργείου διέπεται αυστηρά από οικονομικά κριτήρια, τα οποία είναι κατ' επίφασιν ορθολογικά. Στην πραγματικότητα όμως επιδεινώνουν τα υπάρχοντα προβλήματα και αυξάνουν το κοινωνικό κόστος γιατί πλήττουν ασθενέστερες ομάδες.
Οι ιδιαιτερότητες στον τρόπο λειτουργίας και στις μεθόδους διδασκαλίας των Διαπολιτισμικών Σχολείων σχετίζονται άμεσα με το ζήτημα της ισότιμης μεταχείρισης στην εκπαίδευση, που είναι υποχρέωση της χώρας μας. Το διαπολιτισμικό σχολείο εξυπηρετεί ποικίλες ανάγκες, τόσο στην ευαισθητοποίηση των μαθητών του στο θέμα της πολιτιστικής ιδιαιτερότητας, όσο και στο να προσφέρει μια συνολική υποστήριξη σε παιδιά που δε γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα, να τα βοηθήσει να ενταχθούν στην ελληνική κοινωνία σταδιακά και ομαλά, μέσα από όλα τα μαθήματα (όχι μόνο τη γλώσσα).
Θεωρούμε ότι στην περίοδο της κρίσης, στην περίοδο που χτυπιέται συνολικά το δημόσιο σχολείο και οι μαθητές και οι εργαζόμενοι γονείς τους αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα, ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΤΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΕΝΟΣ ΜΑΘΗΤΗ, που με τον αποχαρακτηρισμό του σχολείου και τη μη δυνατότητά του να φοιτά σε αυτό, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα εγκαταλείψει την εκπαίδευση. Ας πάψει πια το Υπουργείο Παιδείας να εμφανίζει καθαρά «λογιστικά» μέτρα στα πλαίσια των περικοπών του μνημονίου ως «παιδαγωγικά». Τη στιγμή που το Υπουργείο αδυνατεί να καλύψει τις στοιχειώδεις εκπαιδευτικές απαιτήσεις και καταφεύγει στη φωτοτυπία και στο CD, μετακυλίοντας το κόστος πάλι στα σχολεία, είναι βέβαιο πως η φροντίδα της ένταξης των αλλοδαπών θα έχει την ίδια τύχη. Εμείς οι εκπαιδευτικοί σε καμιά περίπτωση δεν μπορούμε να συναινέσουμε σε μια απόφαση η οποία χτυπά ένα από τα πιο ευαίσθητα τμήματα του μαθητικού πληθυσμού. Γι' αυτό καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να μην προχωρήσει στον αποχαρακτηρισμό των διαπολιτισμικών σχολείων. Αντίθετα καλούμε να τα στηρίξει και να ενισχύσει και τα υπόλοιπα σχολεία που έχουν μαθητές με ανάλογα προβλήματα με τις υποστηρικτές δομές που χρειάζονται.
Από τη Δ.Ο.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου