ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥΣ ΦΟΥΝΤΩΝΟΥΝ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ
Δέκα ημέρες έχουν απομείνει μέχρι τις 15 Νοεμβρίου, οπότε και θα ξεκινήσει η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας αυτοκινήτων για το 2017 και τα σενάρια για το τι θα ισχύσει τελικά δίνουν και παίρνουν. Κανείς δεν γνωρίζει τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης, ωστόσο, κάποιες πρώτες ενδείξεις προοιωνίζονται για τρεις σημαντικές αλλαγές
Η πρώτη έχει να κάνει με την μείωση των τελών στα υψηλού κυβισμού ηλικίας 10 ετών και άνω αυτοκινήτων σε ένα ποσοστό από 5% έως και 40% σε μια προσπάθεια αφενός να σταματήσει το φαινόμενο της κατάθεσης πινακίδων από όσα αυτοκίνητα έχουν απομείνει σε κυκλοφορία, αφετέρου να δοθεί ένα σημαντικό κίνητρο για την ανάκτησή τους.
Ιδίως σε εκείνους που τις έχουν καταθέσει για οικονομικούς -και όχι μόνον- λόγους και πραγματικά χρειάζονται το μεγάλου κυβισμού ΙΧ τους (π.χ. ένα αυτοκίνητο τύπου τζιπ για να τραβήξουν το σκάφος τους ή για γεωργικές εργασίες), να μπουν στη διαδικασία ανάκτησης με ένα μικρότερο έως και 40% κόστος. Βέβαια, τα τέλη που αναμένεται να ισχύσουν για το 2017 παραμένουν «τσουχτερά» παρ΄ όλες τις μειώσεις που θα ισχύσουν καθώς για τα 2λιτρα θα κυμανθούν από 492-552 ευρώ, τα 3λιτρα από 666-750 ευρώ και τα 4λιτρα και άνω από 738-828 ευρώ. Ωστόσο, πριν οι εκπτώσεις χαρακτηριστούν «γενναίες», θα πρέπει να συνυπολογιστεί και το κόστος του καυσίμου, καθώς σε αυτόν τον τύπο των αυτοκινήτων είναι ένα έξοδο πολύ σημαντικό λόγω των μεγάλων, ενεργοβόρων, κινητήρων. Σε κάθε περίπτωση, ιδιοκτήτες Ι.Χ. που πλήρωναν 1.100 ευρώ το χρόνο για τέλη κυκλοφορίας τώρα μπορούν να έχουν μια σημαντική ελάφρυνση στην τσέπη τους.
Η δεύτερη σημαντική αλλαγή είναι το άνοιγμα, προς τα κάτω, της ψαλίδας των αυτοκινήτων όπου τα τέλη θα υπολογίζονται με βάση το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν. Συγκεκριμένα, θα αφορά όσα έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2007 (ίσχυε από 1/11/2010) και μένει να δούμε εάν ισχύσουν οι ίδιοι συντελεστές. Σε αυτή την περίπτωση θα υπάρξουν μεγάλες αυξήσεις στις περιπτώσεις αυτοκινήτων με μικρούς σε κυβισμό παλαιάς τεχνολογίας κινητήρες (Euro 4), αναφέροντας ως παράδειγμα περίπτωση κινητήρα 1.300 κ.εκ. που επιβαρυνόταν με τέλη κυκλοφορίας 135 ευρώ, με τα νέα δεδομένα θα επιβαρυνθεί με περισσότερα από 400 ευρώ!
Η τρίτη αλλά εξίσου σημαντική αλλαγή έχει να κάνει με τη νέα μείωση του ορίου του CO2 που προσφέρει απαλλαγή από την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας από τα 90 στα 80 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, γεγονός που θα «πετάξει» πολλά αυτοκίνητα εκτός, ενώ πολύ πιθανή είναι η αύξηση των συντελεστών για CO2 άνω των 161 γρ. Με τον τρόπο αυτό θα αυξηθούν σημαντικά τα τέλη. Σε γενικές γραμμές, ένα εύρος στο οποίο θα κυμανθούν τα τέλη κυκλοφορίας είναι από 22 ευρώ έως και 828 ευρώ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούν να υπάρξουν κι άλλες εκπλήξεις.
Τι θα αλλάξει και στα τεκμήρια
Το γράψε-σβήσε των κυβερνητικών κλιμακίων για την φορολόγηση των ΙΧ για το 2017, μαζί με τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, επιφέρει αντίστοιχες αλλαγές και στα τεκμήρια, που ως γνωστόν αποτέλεσαν έναν συνδυασμό που οδήγησε στη μαζική κατάθεση των πινακίδων των αυτοκινήτων υψηλού κυβισμού.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΗτΣ, με μια προσπάθεια να αλλάξουν τα δεδομένα και οι ιδιοκτήτες αυτών των αυτοκινήτων να ξαναπάρουν τις πινακίδες και να τα θέσουν στην κυκλοφορία η κυβέρνηση, εκτός από την τη μείωση έως και 40% που σχεδιάζει στα τέλη κυκλοφορίας του 2017, έχει αποφασίσει και την δραστική μείωση των τεκμηρίων!
Δύο είναι τα σενάρια που εξετάζονται για τα τεκμήρια διαβίωσης:
- Σύνδεση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης με την εμπορική αξία των οχημάτων με βάση τις αξίες που έχουν υπολογίσει οι ασφαλιστικές εταιρείες για τις αποζημιώσεις πυρός και κλοπής ενώ υπάρχει και η σκέψη για χρησιμοποίηση της αρχικής λιανικής τιμής των αυτοκινήτων που θα απομειώνεται με βάση τα έτη στα οποία το όχημα βρίσκεται σε κυκλοφορία.
- Οριζόντια μείωση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης κατά 20% έως 30% για τα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών και ηλικίας άνω των 10 ετών. Υπενθυμίζεται πως το ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης για ένα ΙΧ 2.500 κυβικών ηλικίας 12 ετών είναι σήμερα 6.650 ευρώ, ποσό που δεν έχει καμία σχέση με το πραγματικό ετήσιο κόστος συντήρησης και χρήσης του ΙΧ. Για λόγους σύγκρισης θα πρέπει να σημειωθεί ότι ένα αντίστοιχο ΙΧ 12 ετών αλλά 1.200 κυβικών έχει ετήσιο τεκμήριο 2.000 ευρώ, δηλαδή 70% χαμηλότερο.
- ΠΗΓΗ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου