Κυριακές στο Πανί
Κύκλος: Μοντέρνοι καιροί
Ώρα έναρξης: 8:30 μ.μ.
Ώρα έναρξης: 8:30 μ.μ.
Πολιτιστικός Πολυχώρος Παλιά Σφαγεία
Είσοδος Ελεύθερη
Σχετικά με την ταινία αναφέρει ο Παναγιώτης Κράββαρης:
«Στο Λος Άντζελες του απώτερου σκοτεινού μέλλοντος (το έτος 2019 φάνταζε
αρκετά μακριά το 1982, έτος παραγωγής της ταινίας), το οποίο έχει μια
έντονη ασιατική απόχρωση (τεράστια γιαπωνέζικα billboards και λαϊκές
αγορές και μαγαζιά που θυμίζουν παζάρι Μέσης Ανατολής ή κάποιας χώρας
της Νοτιοανατολικής Ασίας), ζει ο αστυνομικός Rick Deckard, που φέρει
πάνω του τις συμβάσεις του film noir: κυνικός, λακωνικός και με μεγάλες
ικανότητες. Δουλειά του είναι να εξολοθρεύει αντίγραφα, μηχανικά
ανθρωποειδή απόλυτα όμοια εξωτερικά με τον άνθρωπο, τα οποία έχουν
κατασκευαστεί για να αποικούν ξένους πλανήτες και έχουν ρυθμισμένο εύρος
ζωής. Καθώς τα αντίγραφα είναι ικανά να αναπτύσσουν ανθρώπινες
συμπεριφορές, άρχισαν να εξεγείρονται καθώς βρίσκονται σε καθεστώς
δουλείας, και να δολοφονούν ανθρώπους, με αποτέλεσμα να έχουν κηρυχθεί
παράνομα και επικίνδυνα. Όταν 4 από αυτά βρεθούν στη γη μετά από μια
εξέγερση σε έναν άλλο πλανήτη, ο Deckard καλείται να τα αναζητήσει, και
στην πορεία θα ερωτευτεί την Pris, ένα αντίγραφο γυναίκας που αρνείται
να παραδεχτεί ότι δεν έχει ανθρώπινη φύση.
Η βασική ιστορία της ταινίας ξεκινά από το βιβλίο του Philip K. Dick «Το Ηλεκτρικό Πρόβατο» (Do Androids Dream of Electric Sheep?), ενώ ο τίτλος προέρχεται από ένα σενάριο του Burroughs. Στο βιβλίο του ο Dick αναρωτιέται κατά πόσο οι τεχνητές μνήμες που έχουν τα αντίγραφα (androids), τα καθιστά ικανά να έχουν ανθρώπινα βιώματα. Παρ’ όλα αυτά, ο σκηνοθέτης Ridley Scott δεν ασχολείται τόσο πολύ με φιλοσοφικά ερωτήματα ή δραματουργικά διλήμματα, αλλά προχωρά στο φροντισμένο χτίσιμο του μελλοντικού αυτού κόσμου και των λεπτομερειών του, πράγμα που το κάνει πολύ πειστικά (με σημαντική συμβολή τη μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου). Ο ίδιος έχει πει ότι ήθελε απλά να «διασκεδάσει» τον κόσμο, πράγμα που χαρακτηρίζει όλο το Hollywood από τη δεκαετία του 80 και μετά, που εστιάζει στην κατασκευή και όχι στο περιεχόμενο.<
Μεγάλος τεχνίτης και κατασκευαστής ξένων και εξωγήινων κόσμων, ο Scott, με το Blade Runner, επηρέασε βαθιά το είδος της φουτουριστικής ταινίας επιστημονικής φαντασίας τα επόμενα χρόνια».
Η βασική ιστορία της ταινίας ξεκινά από το βιβλίο του Philip K. Dick «Το Ηλεκτρικό Πρόβατο» (Do Androids Dream of Electric Sheep?), ενώ ο τίτλος προέρχεται από ένα σενάριο του Burroughs. Στο βιβλίο του ο Dick αναρωτιέται κατά πόσο οι τεχνητές μνήμες που έχουν τα αντίγραφα (androids), τα καθιστά ικανά να έχουν ανθρώπινα βιώματα. Παρ’ όλα αυτά, ο σκηνοθέτης Ridley Scott δεν ασχολείται τόσο πολύ με φιλοσοφικά ερωτήματα ή δραματουργικά διλήμματα, αλλά προχωρά στο φροντισμένο χτίσιμο του μελλοντικού αυτού κόσμου και των λεπτομερειών του, πράγμα που το κάνει πολύ πειστικά (με σημαντική συμβολή τη μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου). Ο ίδιος έχει πει ότι ήθελε απλά να «διασκεδάσει» τον κόσμο, πράγμα που χαρακτηρίζει όλο το Hollywood από τη δεκαετία του 80 και μετά, που εστιάζει στην κατασκευή και όχι στο περιεχόμενο.<
Μεγάλος τεχνίτης και κατασκευαστής ξένων και εξωγήινων κόσμων, ο Scott, με το Blade Runner, επηρέασε βαθιά το είδος της φουτουριστικής ταινίας επιστημονικής φαντασίας τα επόμενα χρόνια».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου