Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

Σκέψεις-Θέσεις για την ΑΣΠΑΙΤΕ

Του Γ. Ε. Χατζαράκη Καθηγητή της ΑΣΠΑΙΤΕ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Για το σχέδιο "Αθηνά" που ανακοίνωσε ο Υπουργός κ. Αρβανιτόπουλος, κατά το μέρος που αφορά την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), επισημαίνω τα εξής:
1.    Η διατήρηση τεσσάρων Τμημάτων Εκπαιδευτικών (Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής, Μηχανολογίας και Πολιτικών Μηχανικών) είναι στη σωστή κατεύθυνση, δεδομένου ότι οι ειδικότητες αυτές αποτελούν τον κύριο  κορμό   και τους βασικούς πυλώνες της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η στελέχωση της οποίας γίνεται κατά το πλείστον με αποφοίτους των Τμημάτων της ΑΣΠΑΙΤΕ.
2.    Πρέπει οπωσδήποτε να προστεθεί στο σχέδιο «Αθηνά» το Παιδαγωγικό Τμήμα, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν ανήκει στην κατηγορία των Γενικών Τμημάτων, δεδομένου ότι υποστηρίζει σε ποσοστό πλέον του 30% τα προσφερόμενα μαθήματα στα ανωτέρω Τμήματα. Επιπλέον παρέχει σε  Πανελλαδικό επίπεδο (Αθήνα, Θεσσαλονίκη ,Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος, Κρήτη, Σάπες, Ρόδος) Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης (ΕΠΠΑΙΚ) για όλους τους υποψήφιους καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (εκ των οποίων ένας αριθμός εργάζεται στη συνέχεια και στη Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση, ακόμα και στην Πρωτοβάθμια). Εξασφαλίζει δηλαδή την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια σε αποφοίτους των Πανεπιστημίων και των Πολυτεχνείων (ιατρών, δικηγόρων, γεωπόνων, οικονομολόγων, πληροφορικής, κοινωνιολόγων, πολιτικών μηχανικών, ηλεκτρολόγων μηχανικών, μηχανολόγων μηχανικών, αρχιτεκτόνων κ.λ.π.), η συμμετοχή των οποίων συμβάλλει στην αναβάθμιση της ΤΕΕ, αλλά επιπλέον και σε απόφοιτους ΤΕΙ απονέμοντας πτυχίο Διδακτικής και Παιδαγωγικής Επάρκειας. Το Παιδαγωγικό Τμήμα θα συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες του προς τα Τεχνολογικά Τμήματα της Σχολής και τα ετήσια Προγράμματα Κατάρτισης του ΕΠΠΑΙΚ με τον ίδιο ακριβώς τρόπος που λειτουργεί και σήμερα.
3.    Η οποιαδήποτε αλλοίωση της φυσιογνωμίας της ΑΣΠΑΙΤΕ, της Μοναδικής Παιδαγωγικής Σχολής  για καθηγητές  της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, όχι μόνο υποβαθμίζει την ίδια την Τεχνολογική Εκπαίδευση , η οποία σε όλη την Ευρώπη αποτελεί παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης, αλλά και διαγράφει την καταξιωμένη πορεία και αδιαμφισβήτητη συνεισφορά της  στα εκπαιδευτικά δρώμενα της χώρας για περισσότερο από μισό αιώνα.


                                                                              Γεώργιος Ε. Χατζαράκης
                                                                                Καθηγητής ΑΣΠΑΙΤΕ
                                                                           Δρ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
                                                                                  Δρ. Μαθηματικών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου