Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013

Η αξιολόγηση θα φέρει σχολεία «πολλών ταχυτήτων»









Πέμπτη, 21 Νοέμβριος 2013
Εντονότατες οι αντιδράσεις και σε τοπικό επίπεδο με τους εκπαιδευτικούς να αντιδρούν στη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης - Δεν πραγματοποιήθηκε στα Γιάννενα σεμινάριο από στελέχη του υπουργείου
Δυναμικά αντιδρούν στην διαδικασία της αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών καθηγητές και δάσκαλοι του νομού Ιωαννίνων, που κατάφεραν χθες με την έντονη παρουσία τους να αποτρέψουν την πραγματοποίηση σεμιναρίου για την αξιολόγηση, η οποία απευθύνονταν στους σχολικούς συμβούλους.
Από νωρίς χθες το πρωί δάσκαλοι και καθηγητές συγκεντρώθηκαν στο 7ο Δημοτικό Σχολείο προκειμένου να παρέμβουν στη διαδικασία, η οποία τελικά δεν πραγματοποιήθηκε αλλά τα στελέχη του υπουργείου Παιδείας και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και οι σχολικοί σύμβουλοι της περιοχής αποχώρησαν.
Οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καταγγέλλουν πως στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι να οδηγηθούν εκπαιδευτικοί στην απόλυση, συνδέοντας την διαδικασία με την δημοσιονομική προσαρμογή.
Παράλληλα, καταγγέλλουν την σύνδεση της αξιολόγησης με την βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, που δημιουργεί εκπαιδευτικούς και σχολεία «πολλών ταχυτήτων».
Εκ μέρους της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων η Αλεξάνδρα Μαντζούτσου έκανε λόγο για μία «πρώτη νίκη» κατά της αξιολόγησης, καλώντας τα στελέχη της εκπαίδευσης να μην συναινέσουν σε αυτή τη διαδικασία.
«Σε έναν ολόκληρο νόμο για ένα καλύτερο σχολείο υποτίθεται, δεν υπάρχουν ούτε μία αράδα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ή την ενισχυτική διδασκαλία, αλλά φτάνουμε στην αξιολόγηση. Εμείς καλέσαμε τα στελέχη της εκπαίδευσης να μην συναινέσουν στο να αποτελέσουν κομμάτι ενός μηχανισμού που οδηγεί στην φτωχοποίηση και στις απολύσεις εκπαιδευτικών», σημείωσε.
Τόσο η ΕΛΜΕ, όσο και οι Σύλλογοι Δασκάλων και Νηπιαγωγών έχουν καταθέσει προτάσεις για την αξιολόγηση, καμία από τις οποίες όπως καταγγέλλουν δεν ελήφθη υπόψιν.
«Αυτό που γίνεται τώρα δεν είναι αξιολόγηση αλλά μία προσπάθεια να φτάσουμε σε απολύσεις, αφού προβλέπονται συγκεκριμένες ποσοστώσεις», κατέληξε η κα Μαντζούτσου.
«Μονόδρομος
η μετωπική σύγκρουση»
«Κόβουν» τον διάλογο με το υπουργείο Παιδείας οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καταγγέλλοντας μονομερείς αποφάσεις τους υπουργείου και μετατροπή της εκπαίδευσης σε «ζούγκλα», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Ιωαννίνων Στέφανος Σίντος.
«Η πολιτική ηγεσία «ξέχασε» όλες τις θετικές εκφράσεις της για τις παρατηρήσεις της Δ.Ο.Ε. στις συναντήσεις για το θέμα της αξιολόγησης, παρατηρήσεις και προτάσεις για μια ανατροφοδοτική, γνήσια παιδαγωγική διαδικασία ουσιαστικής βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου. Κυρίως «ξέχασε» τη θέση ότι «δεν μπορεί να υπάρξει για το θέμα αυτό οποιαδήποτε συμμετοχή μας σε διάλογο όσο η αξιολόγηση συνδέεται με τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη και τις απολύσεις εκπαιδευτικών που προβλέπονται στο υπάρχον νομικό πλαίσιο.
Συνεχίζοντας να πορεύεται στον ολισθηρό δρόμο των μονομερών αποφάσεων χωρίς κανένα διάλογο η πολιτική ηγεσία με κάθε της κίνηση βαθαίνει το χάσμα ανάμεσα στην αδιέξοδη πολιτική της και τον εκπαιδευτικό κόσμο και καθιστά τη μετωπική σύγκρουση μονόδρομο.
Αρνείται για μια ακόμη φορά, να μπει στη διαδικασία ειλικρινούς και ουσιαστικής αξιολόγησης όλων των παραγόντων που διαμορφώνουν το εκπαιδευτικό περιβάλλον (υποδομές, αναλυτικά προγράμματα, βιβλία, οργάνωση, επιμόρφωση) ξεκινώντας, όπως θα έπρεπε να θεωρείται αυτονόητο, από το ίδιο. Με ένα νόμο που εναρμονίζεται πλήρως με τις αυθαίρετες και αντιεπιστημονικές ποσοστώσεις του Ν.4024/2011, κατηγοριοποιεί εκπαιδευτικούς και σχολεία και είναι φτιαγμένος για να λειτουργήσει ως εργαλείο στασιμότητας, διαθεσιμότητας και απολύσεων.
Δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να μετατρέψει τον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης των παιδιών μας σε ζούγκλα. Το απαράδεκτο νομοθέτημα θα μείνει γράμμα κενό», ανέφερε μεταξύ άλλων.
Γεωργία Χαλάτση από τον Ανεξάρτητο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου