Κώστας
Πετκόπουλος,αναπληρωτής δάσκαλος
Μέλος Πανελλαδικού
Συμβουλίου της ΔΗ.ΣΥ.
|
Συνάδελφοι, ζούμε όλοι μέσα στη δίνη συνεχών
εκλογικών αναμετρήσεων, προεκλογικών υποσχέσεων, ευκαιριακών λύσεων για την
Παιδεία, ασυνεννοησίας λόγω μικροκομματικών παιγνίων από συγκεκριμένες
παρατάξεις του κλάδου που δεν επιτρέπουν τη συγκρότηση της ΔΟΕ σε σώμα ώστε να
λάβει θέση απέναντι στην, πρωτοφανούς σημαντικότητας, κατάσταση, στη δημόσια
εκπαίδευση.
Την
τελευταία περίοδο, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, με σταυρωμένα τα
χέρια, έκανε «λογισμικούς» υπολογισμούς των κενών, τοποθετήσεις (ως κύριο
μέλημα και αδήριτη ανάγκη της εκπαίδευσης!!) Περιφερειακών Διευθυντών,
αποσπάσεων καθαρά ρουσφετολογικών άνευ κριτηρίων και με πλήρη απαξίωση των
Υπηρεσιακών Συμβουλίων, με ΜΟΝΗ την υπογραφή του Υπουργού.
Σε
όλα αυτά, έρχεται να προστεθεί ως βασική πολιτική πρακτική το «διαίρει και
βασίλευε» εκ μέρους του Υπουργείου, όταν αποφασίζει να φέρει τα πάνω-κάτω στις
τάξεις των αναπληρωτών, δημιουργώντας πρωτόγνωρες για τον κλάδο αντιθέσεις,
αδικίες επί των πινάκων και έριδες, δίνοντας την ευκαιρία σε τυχοδιώκτες, στην
ουσία, αντιπροσώπους τους, να "τζογάρουν" κομματικά, παραταξιακά και
προσωπικά, με αφορμή ό,τι ανακύπτει από τη διαίρεση αυτή.
Το
Υπουργείο Παιδείας οφείλει να επανατοποθετηθεί τόσο επί της αναγνώρισης της
προϋπηρεσίας, των δυσπρόσιτων, αλλά και της συνάφειας των μεταπτυχιακών. Ας μη
δαιμονοποιούμε απόψεις, αλλά ας θεσπίσουμε ΔΙΚΑΙΑ κριτήρια. Αυτό οφείλει να
πράξει πολιτικά το Υπουργείο. Αυτή θεωρούμε πράξη σεβασμού προς κάθε συνάδελφο.
Μέσα
σε όλη αυτή τη «δημιουργική», κατά τη γνώμη της απελθούσας πολιτικής ηγεσίας
του Υπουργείου, «ασάφεια», μπορούμε να προσθέσουμε την ελαφρότητα χειρισμού των
αναγκών της εκπαίδευσης (πλήρωση 7.000 κενών με μόνιμους διορισμούς), πράξη
που, ταυτόχρονα, θεωρείται εξόχως περιπαιχτική για τους συναδέλφους.
Ως
απάντηση ουσιαστικής λύσης σ’ αυτόν τον εμπαιγμό, πρέπει όλες οι πολιτικές
δυνάμεις να συνταχθούν γύρω από μια ενιαία πολιτική πρόταση για την Παιδεία,
σταθερή και μακροπορόθεσμη.
Συνεχίζοντας
περιγραφικά την αφήγηση των γεγονότων, τελειώνω με τη συνέντευξη του απελθόντος
Υπουργού κ. Μπαλτά, στην οποία «δε θυμάται» τα κενά, βάσει των οποίων θα προσληφθούν οι αναπληρωτές. Αναπληρωτές, οι
οποίοι, εξαιτίας άγνοιας ή αδιαφορίας ή ανικανότητας του Υπουργείου να
δημοσιεύσει την εγκύκλιο σε ΦΕΚ, καλούνται να ξανακαταθέσουν τις δηλώσεις τους (100.000 άτομα περίπου),
μπαίνοντας σε νέα ταλαιπωρία, άνευ ουσιαστικού λόγου.
Ευτυχώς,
ανέλαβε υπηρεσιακή Υπουργός η κ. Κιάου και μίλησε για τον πραγματικό αριθμό των
κενών (εκθέτοντας ολοκληρωτικά την καταστροφική παρουσία στο Υπουργείο των
Μπαλτά-Κουράκη-Χασάπη) και υπηρεσιακός Υπουργός Οικονομίας ο κ. Χριστοδουλάκης,
ο οποίος βρήκε άμεσα 2.000 πιστώσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό, ψάχνοντας
ήδη τρόπους εξεύρεσης άλλων 6.000 πιστώσεων από το Π.Δ.Ε. (εκθέτοντας με τη
σειρά του και αυτός-αν όλα λυθούν σε επίπεδο πιστώσεων- την απελθούσα πολιτική
ηγεσία του Υπουργείου Οικονομίας των κ. Βαρουφάκη και του διαδόχου του, κ.
Τσακαλώτου). Ας ελπίσουμε να εξαλειφθεί ο κίνδυνος της ανεργίας για χιλιάδες
συναδέλφους αναπληρωτές.
Συνάδελφοι,
η άγνοια, η ανικανότητα και η έλλειψη μακροπρόθεσμου σχεδιασμού στην
εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθεί και εφαρμόζει το Υπουργείο, έχει ως
συνέπεια την ευκαιριακή μεταχείριση μαθητών και εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα σε
ό,τι αφορά στους εκπαιδευτικούς, τη δημιουργία ανισοτήτων, με εκπαιδευτικούς
δύο ταχυτήτων που, πλέον, έχουν αρχίσει να αποτελούν ζήτημα που λαμβάνει διαστάσεις
κοινωνικού προβλήματος, διατηρώντας τους στο σύστημα ως «μόνιμους αναπληρωτές», παίζοντας με τις ζωές
τους, αφαιρώντας τους τη δυνατότητα ανάπτυξης και εξέλιξής τους ως άτομα, σε
προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο.
Οφείλουμε πρώτοι εμείς να παλέψουμε
γι’ αυτό, διεκδικώντας λύσεις, υπηρετώντας πρώτα τον «άνθρωπο», απευθύνοντας
έκκληση για κινητοποίηση και σαφή τοποθέτηση προς όλους τους φορείς και ομάδες
που εμπλέκονται στην ομαλή λειτουργία των σχολείων: Υπουργείο, ΔΟΕ, εκπαιδευτικούς,
γονείς.
Πιστεύουμε ότι, εφόσον η πολιτική
είναι «η τέχνη του εφικτού», οφείλει, με επίκεντρο τον άνθρωπο και τις ανάγκες
του:
Ø Να έχει όραμα και
Ø Αυτό το όραμα να το
κάνει πραγματικότητα (η τέχνη του εφικτού).
Έχοντας ως πρώτο θέμα της ατζέντας μας τους
ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, λειτουργούμε με άξονα την ουσιαστική και οριστική
αντιμετώπιση του προβλήματος των αναπληρωτών συναδέλφων, τόσο ως προς την
εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, όσο και ως προς την αντιμετώπιση του θέματος
των «μόνιμων αναπληρωτών» και των εργασιακών τους δικαιωμάτων με πνεύμα
«ισότητας», και μέσα από ό,τι αυτό το πνεύμα δράσης μας, αποπνέει ως όραμα,
θέτοντας «επίκεντρο» της συνδικαλιστικής μας πολιτικής, τον «άνθρωπο».
Δεν υπάρχουν, συνάδελφοι, άλλες λύσεις, αν ο
συνδικαλισμός-ο τρίτος πυλώνας της δημοκρατίας, μετά το Κοινοβούλιο και την
Τοπική Αυτοδιοίκηση- δε στοχεύσει στη δίκαιη και δημοκρατική αντιμετώπιση των
προβλημάτων. Και στην εκπαίδευση, σήμερα, ΜΙΑ είναι η λέξη του προβλήματος:
ΚΕΝΑ (οργανικά-λειτουργικά). ΜΙΑ όμως είναι και η λύση: «ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ»!!!
Καλή
και άμεση τοποθέτηση στους συναδέλφους αναπληρωτές
και
Καλή
σχολική χρονιά σε όλους!!!
Κώστας
Πετκόπουλος
Μέλος Πανελλαδικού
Συμβουλίου ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου