Κυριακές στο πανί
Ώρα προβολών: 8.30 μ.μ.
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δημήτρης Χατζής»
Είσοδος Ελεύθερη
Κυριακή 23 Μαρτίου
Ο Ηλίθιος (Hakuchi) Ακίρα Κουροσάβα, Ιαπωνία, 1951, 166
Ο ειδικός συνεργάτης του Πνευματικού Κέντρο, κινηματογραφιστής Παναγιώτης Κράββαρης αναφέρει σχετικά:
«Ο Καμέντα επιστρέφει στην πατρίδα του στο Χοκάιντο τελείως αλλαγμένος. Αφού καταδικάστηκε άδικα ως εγκληματίας πολέμου, στάλθηκε στο εκτελεστικό απόσπασμα για να του αποδοθεί χάρη τελευταία στιγμή: Αυτό το σοκ του προκαλεί συχνές επιληπτικές κρίσεις. Επίσης είναι πια ανίκανος να υποκρίνεται απέναντι στους άλλους, και μιλά ειλικρινά και καθαρά με τέτοιον τρόπο ώστε να θεωρείται ένας ηλίθιος (N. Megahey). Στο τραίνο συναντά τον Ακάμα, έναν πλούσιο κληρονόμο που είναι αποφασισμένος να διεκδικήσει την παλιά του αγάπη Ταέκο Νάσου, η οποία στην πραγματικότητα είναι μια παλλακίδα ενός πλουσίου μεσήλικα που προσπαθεί πια να την ξεφορτωθεί, προσφέροντάς την σε γάμο με αμοιβή. Ο ηλίθιος θα γοητευτεί από την Ταέκο βλέποντάς την σε μια φωτογραφία, και μέσα από συγκυρίες θα ξαναβρεθεί στο δρόμο της, και με την αφοπλιστική του αγνότητα που ξεκλειδώνει τις καρδιές των ανθρώπων γύρω του θα την κάνει να τον ερωτευτεί, προκαλώντας την έκπληξη των μνηστήρων.
Το ομώνυμο βιβλίο του Ντοστογιέφσκι μεταφέρεται στη μεταπολεμική χιονισμένη βόρεια Ιαπωνία, με βασικό χαρακτήρα έναν άνθρωπο που τον σημάδεψε ο πόλεμος και τον αποσύνθεσε στα βασικά ανθρώπινα χαρακτηριστικά (K. Miner). Η αρχική διάρκεια της ταινίας ήταν 4μιση ώρες, αλλά τα ιαπωνικά στούντιο υποχρέωσαν τον Κουροσάβα να αφαιρέσει 2 ώρες, και έτσι υπάρχει έντονα η αίσθηση των ασύνδετων μεταξύ τους σκηνών και των δυσνόητων χαρακτήρων».
Ώρα προβολών: 8.30 μ.μ.
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δημήτρης Χατζής»
Είσοδος Ελεύθερη
Κυριακή 23 Μαρτίου
Ο Ηλίθιος (Hakuchi) Ακίρα Κουροσάβα, Ιαπωνία, 1951, 166
Ο ειδικός συνεργάτης του Πνευματικού Κέντρο, κινηματογραφιστής Παναγιώτης Κράββαρης αναφέρει σχετικά:
«Ο Καμέντα επιστρέφει στην πατρίδα του στο Χοκάιντο τελείως αλλαγμένος. Αφού καταδικάστηκε άδικα ως εγκληματίας πολέμου, στάλθηκε στο εκτελεστικό απόσπασμα για να του αποδοθεί χάρη τελευταία στιγμή: Αυτό το σοκ του προκαλεί συχνές επιληπτικές κρίσεις. Επίσης είναι πια ανίκανος να υποκρίνεται απέναντι στους άλλους, και μιλά ειλικρινά και καθαρά με τέτοιον τρόπο ώστε να θεωρείται ένας ηλίθιος (N. Megahey). Στο τραίνο συναντά τον Ακάμα, έναν πλούσιο κληρονόμο που είναι αποφασισμένος να διεκδικήσει την παλιά του αγάπη Ταέκο Νάσου, η οποία στην πραγματικότητα είναι μια παλλακίδα ενός πλουσίου μεσήλικα που προσπαθεί πια να την ξεφορτωθεί, προσφέροντάς την σε γάμο με αμοιβή. Ο ηλίθιος θα γοητευτεί από την Ταέκο βλέποντάς την σε μια φωτογραφία, και μέσα από συγκυρίες θα ξαναβρεθεί στο δρόμο της, και με την αφοπλιστική του αγνότητα που ξεκλειδώνει τις καρδιές των ανθρώπων γύρω του θα την κάνει να τον ερωτευτεί, προκαλώντας την έκπληξη των μνηστήρων.
Το ομώνυμο βιβλίο του Ντοστογιέφσκι μεταφέρεται στη μεταπολεμική χιονισμένη βόρεια Ιαπωνία, με βασικό χαρακτήρα έναν άνθρωπο που τον σημάδεψε ο πόλεμος και τον αποσύνθεσε στα βασικά ανθρώπινα χαρακτηριστικά (K. Miner). Η αρχική διάρκεια της ταινίας ήταν 4μιση ώρες, αλλά τα ιαπωνικά στούντιο υποχρέωσαν τον Κουροσάβα να αφαιρέσει 2 ώρες, και έτσι υπάρχει έντονα η αίσθηση των ασύνδετων μεταξύ τους σκηνών και των δυσνόητων χαρακτήρων».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου