Τρίτη 1 Μαρτίου 2016

Αφήστε τα μεγάλα λόγια και προχωρήστε σε πράξεις! Σε λίγο θα είναι πολύ αργά...



1 Μαρτίου 2016
Αφήστε τα μεγάλα λόγια και προχωρήστε σε πράξεις! Σε λίγο θα είναι πολύ αργά...
               
               
                Ο Υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, στις 6-10-2015, κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης στη Βουλή δήλωσε πως οι μεταθέσεις, οι αποσπάσεις και οι πίνακες των αναπληρωτών θα ολοκληρώνονται ως τον Ιούνιο κάθε έτους, αρχής γενομένης από το 2016, έτσι ώστε τα σχολεία να έχουν τους εκπαιδευτικούς από την 1η Σεπτέμβρη. Το ίδιο επανέλαβε και στις συναντήσεις του με την ΔΟΕ αλλά και σε συνεντεύξεις του στα ΜΜΕ.
            Ποιος αλήθεια θα μπορούσε να διαφωνήσει με αυτή τη θέση, που αποτελεί πάγια θέση του εκπαιδευτικού κινήματος αλλά και της Ελληνικής κοινωνίας εδώ και χρόνια;
            Για να γίνουν, όμως, πράξη τα ευχολόγια του Υπουργού Παιδείας απαιτούνται συγκεκριμένες ενέργειες που δεν έχουν μάλιστα και κανένα οικονομικό κόστος. Απλά χρειάζονται πολιτική βούληση, κατάλληλο προγραμματισμό και ρεαλιστικό σχέδιο υλοποίησης.
            Η πραγματικότητα όμως για μια ακόμα φορά είναι αμείλικτη και δεν συμβαδίζει με τα "μεγάλα λόγια"! Ήδη μπήκε ο Μάρτιος και ακόμα δεν έχει γίνει η σύσταση των οργανικών θέσεων των μη κοινών ειδικοτήτων της ΠΕ. Ακόμα δεν έχουν συνεδριάσει τα ΠΥΣΠΕ για την καταγραφή των οργανικών κενών όλων των ειδικοτήτων και την αποστολή τους στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας!
            Πώς αλήθεια θα γίνουν μέχρι τον Ιούνιο οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις όταν ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει καν οι διαδικασίες που όλοι γνωρίζουμε πόσο χρονοβόρες είναι;
            Πώς θα συνταχθούν, αλήθεια, οι πίνακες αναπληρωτών τον Ιούνιο όταν το Υπουργείο δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει με ποιον τρόπο θα συνταχθούν κι απλά μέσω καθημερινών διαρροών δημιουργεί αναστάτωση σε χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους;
            Πώς θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί όταν ακόμη δεν έχει αποφασισθεί ούτε ο αριθμός τους, ούτε ο τρόπος με τον οποίο θα γίνουν; Πολύ περισσότερο όταν δεν έχει εξασφαλιστεί καν η έγκριση των δανειστών; Η αρμόδια επιτροπή που συστάθηκε δεν έχει συνεδριάσει ούτε μια φορά γι αυτό το θέμα! Από πού αλήθεια πηγάζει η δήθεν αισιοδοξία του Υπουργού;
            Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, καλεί τον Υπουργό Παιδείας, αν πραγματικά θέλει να λειτουργήσουν τα σχολεία τον Σεπτέμβρη, να αφήσει τις δηλώσεις χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο και τα επικοινωνιακά παιχνίδια, και να ξεκαθαρίσει το τοπίο, έτσι ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών.
            Τονίζουμε για μια ακόμη φορά πως ο κύριος Φίλης δεν είναι παρατηρητής και σχολιαστής των όσων συμβαίνουν στην εκπαίδευση, αλλά ο αποκλειστικά υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία των σχολείων. Γι αυτό και τον καλούμε να αναλάβει τις ευθύνες του. Σε λίγο, θα είναι ήδη πολύ αργά...


Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Οι δέκα καλύτεροι δάσκαλοι του κόσμου


Οι δέκα καλύτεροι δάσκαλοι του κόσμου

Αλλος διδάσκει στις φτωχογειτονιές του Ναϊρόμπι, κάποιος στη γειτονιά με τα κόκκινα φανάρια του Μομπάι, ένας τρίτος στους προσφυγικούς καταυλισμούς του Πακιστάν και της Παλαιστίνης, ο τέταρτος στην τεχνολογικά υπερεξοπλισμένη αίθουσα ενός αμερικανικού σχολείου.

 Αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος για τον οποίο αυτοί οι τέσσερις δάσκαλοι περιλαμβάνονται στους δέκα καλύτερους του κόσμου. Εφτασαν σε αυτήν τη διάκριση επειδή ο συνεχής στόχος τους είναι να δώσουν στους μαθητές τους τα εργαλεία για να αλλάξουν το μέλλον τους και επομένως το μέλλον του κόσμου.

Αυτοί οι δέκα δάσκαλοι επιλέχθηκαν ανάμεσα στους 8.000 υποψήφιους από 148 χώρες, στο πλαίσιο του διαγωνισμού που διοργανώνει για δεύτερη χρονιά το βρετανικό ίδρυμα Varkey Foundation. Γνωστό και ως Νομπέλ Διδασκαλίας, το βραβείο του ενός εκατομμυρίου δολαρίου θεσμοθετήθηκε από τον Σάνι Βάρκεϊ, γιο Ινδών δασκάλων.
Από τους 8.000 υποψήφιους, το ίδρυμα επέλεξε για τη δεύτερη φάση πενήντα. Ανάμεσα σε αυτούς ήταν και η Ελληνίδα Αγγελική Παπά, εκπαιδευτικός στις Σχολές Αμερικανικής Παροικίας Αθηνών, η οποία έχει αφιερώσει τις δυνάμεις της στην εκμάθηση της γλώσσας των Αγγλικών σε παιδιά που πάσχουν από δυσλεξία.
Οι δέκα της τρίτης φάσης επελέγησαν από μια επιτροπή στην οποία συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, ο ιδρυτής της Microsoft Μπιλ Γκέιτς και ο ηθοποιός Κέβιν Σπέισι, ενώ η παρουσίαση της επιτροπής έγινε από τον διάσημο Βρετανό αστροφυσικό Στίβεν Χόκινγκ. Οι δέκα φιναλίστ έχουν διαφορετικό υπόβαθρο, μεθόδους διδασκαλίας και εμπειρίες. Όπως όμως διαπίστωσε η επιτροπή, τους ενώνει το πάθος για τη διδασκαλία και η βαθιά πεποίθηση ότι η γνώση μπορεί να αλλάξει τη ζωή των ανθρώπων.
Ανάμεσα σε αυτούς τους προικισμένους δασκάλους είναι και τέσσερις γυναίκες. Μία από αυτές είναι η Παλαιστίνια Χανάν Αλ Χρουμπ, η οποία εμπνεύστηκε μια μέθοδο διδασκαλίας που βασίζεται στο παιχνίδι. Πίσω από την έμπνευση κρύβεται μια τραγωδία: τα παιδιά της είδαν τον πατέρα τους να δολοφονείται μπροστά στα μάτια τους στον καταυλισμό προσφύγων της Βηθλεέμ όπου ζούσαν. Έπειτα απ' αυτήν την τραγική εμπειρία ήταν αδύνατον να διαβάσουν. Κι έτσι η Χανάν μηχανεύτηκε αυτή τη μέθοδο, την οποία στη συνέχεια άρχισε να διδάσκει και στις άλλες τάξεις.
Η Φινλανδή Μάαριτ Ρόσι, πάλι, διδάσκει μαθηματικά εκκινώντας από πραγματικά και συγκεκριμένα προβλήματα για να δώσει στους μαθητές την πρακτική διάσταση της επιστήμης και να τους κάνει να την αγαπήσουν.
Και η Αφγανή Ακεελά Ασιφί διέφυγε στο Πακιστάν, όπου και δημιούργησε σχολεία και για τα κορίτσια στους καταυλισμούς των προσφύγων.
Τι περιελάμβανε η δημιουργία αυτών των σχολείων πριν από είκοσι χρόνια; Ακόμη και τη συγγραφή των σχολικών εγχειριδίων, τα οποία η Αφγανή δασκάλα συνέγραφε τις νύχτες σε κομμάτια ύφασμα, ενώ την ώρα της διδασκαλίας χρησιμοποιούσε για πίνακα το χώμα. Σήμερα, στα σχολεία των καταυλισμών φοιτούν 1500 παιδιά, από τα οποία τα 900 είναι κορίτσια.
Κορίτσια είναι στην πλειονότητά τους και οι μαθητές της Ρόμπιν Τσαουρασίγια, πρώην αξιωματικού του αμερικανικού στρατού, η οποία βοήθησε να αλλάξουν οι στρατιωτικοί κανόνες, όταν υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει το στράτευμα επειδή ήταν ομοφυλόφιλη. Ως απόστρατη, δημιούργησε μια μη κυβερνητική οργάνωση στην Ινδία, την «Κράντι» (σημαίνει επανάσταση στα Ιντού), με στόχο να βοηθήσει τα κορίτσια, μεταξύ 12 και 20 ετών, που ζουν στην «κόκκινη συνοικία» του Μουμπάι. Πρόκειται για κόρες εκδιδόμενων γυναικών που κινδύνευσαν να πέσουν και οι ίδιες στα δίχτυα της σωματεμπορίας.
Ο Αμερικανός Μάικλ Σόσκιλ μετέτρεψε την αίθουσά του στο δημοτικό σχολείο, όπου διδάσκει σε ένα τεχνολογικό παλάτι. Κάτι που επιτρέπει στους μαθητές του να επικοινωνούν με συνομηλίκους τους από 76 διαφορετικές χώρες και να μοιράζονται προβλήματα και εμπειρίες.
Ο Τζόε Φάδερι έκανε τους δικούς του μαθητές στο Ιλινόι να αγαπήσουν τη λογοτεχνία μέσα από τη χιπ χοπ και να δημιουργούν μουσικές συνθέσεις, ταινίες μικρού μήκους και βιβλία.
Ενώ ο Ρίτσαρντ Τζόνσον στην Αυστραλία δημιούργησε το πρώτο επιστημονικό εργαστήριο για παιδιά του Δημοτικού και τώρα οι μαθητές του πρωτοπορούν στη ρομποτική.
Ο Βρετανός Κόλιν Χέγκαρτι έφτιαξε 1500 βίντεο μαθηματικών και κατάφερε να πείσει τους μαθητές που δηλώνουν «ανεπίδεκτοι μαθήσεως» να αγαπήσουν τους αριθμούς.
Ο Αγιούμπ Μοχαμούντ, καθηγητής Οικονομικών στο Ναϊρόμπι και παθιασμένος με την καινοτομία και τη δημιουργικότητα και πεπεισμένος ότι η καλή διδασκαλία είναι μια μηχανή οικονομικής ανάπτυξης, βοηθάει τους μαθητές του να ανακαλύψουν την επιχειρηματικότητα.
Και ο Ιάπωνας Καζούγια Τακαχάσι ενθαρρύνει τη φαντασία των μαθητών του και χρησιμοποιεί τα Lego για να ενισχύσει τη δημιουργικότητά τους.
Ποιος θα ανακηρυχθεί κορυφαίος δάσκαλος από τους δέκα; Θα γίνει γνωστό στις 13 Μαρτίου στην ειδική τελετή που θα πραγματοποιηθεί στο Ντουμπάι. Η επιλογή σε κάθε περίπτωση είναι δύσκολη.
ΠΗΓΗ:  ethnos.gr

Κύπριος υπάλληλος: Κύριε Πρόεδρε, πληρώνομαι και δεν κάνω τίποτα


Κύπριος υπάλληλος: Κύριε Πρόεδρε, πληρώνομαι και δεν κάνω τίποτα

Ανώτερος λειτουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας εδώ και ένα χρόνο μετακινήθηκε από την Υπηρεσία όπου βρισκόταν και ανέλαβε προϊστάμενος του Ενιαίου Κέντρου Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ) Κύπρου με μισθό 5.000 ευρώ τον μήνα, αλλά μέχρι σήμερα δεν του έχει ανατεθεί καμία εργασία.

 Όπως αποκαλύπτει σήμερα η εφημερίδα «Φιλελεύθερος» της Κύπρου, από τις 9 Φεβρουαρίου 2015 έως και σήμερα, σύμφωνα με την επιστολή που έστειλε ο ίδιος προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ούτε ένας υπηρεσιακός φάκελος δεν του έχει σταλεί για χειρισμό, αλλά ούτε και του έχει ανατεθεί η οποιαδήποτε εργασία, είτε από τον διευθυντή του, είτε από τον γενικό διευθυντή του Υπουργείου Εμπορίου.

Απευθυνόμενος στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ο ανώτερος λειτουργός Μάριος Δρουσιώτης, που κατέχει κλίμακα Α13+2 και η εργοδότησή του κοστίζει στο κράτος €5.000 τον μήνα, γράφει ότι θεωρεί απαράδεκτο, ένας υπάλληλος να υποχρεώνεται σε απραξία.
Όπως επισημαίνει «αυτό αποτελεί τη χείριστη διασπάθιση δημόσιου χρήματος, καθ' ότι γίνεται εσκεμμένα και κατ' εξακολούθηση, αδιαφορώντας για τις οικονομικές και άλλες συνέπειες».
Στην επιστολή του προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ο ανώτερος λειτουργός στο Υπουργείο Εμπορίου αναφέρει χαρακτηριστικά: «Κατά τη γνώμη μου, το Κράτος θα εξοικονομούσε οικονομικούς πόρους αν μου ζητούσε να παραμείνω σπίτι μου και να μου έστελλε τον μισθό μου, καθ' ότι δεν θα επωμιζόταν τα λειτουργικά έξοδα του γραφείου μου, όπως φωτισμός, θέρμανση και αναλώσιμα. Αυτό είναι απαράδεκτο. Ένας υπάλληλος να θέλει να εργαστεί και παράνομα να τον εμποδίζουν».
Τον τελευταίο χρόνο έστειλε επιστολές στον Γενικό Ελεγκτή, στον πρόεδρο της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας, στον υπουργό Ενέργειας, και στον Γενικό Εισαγγελέα καταγγέλλοντας διασπάθιση δημοσίου χρήματος, από τη στιγμή που κάθεται και πληρώνεται χωρίς ουσιαστικά να παράγει έργο.
Μέχρι σήμερα, σημειώνει, δεν έτυχε οποιασδήποτε απάντησης και ούτε του ανατέθηκε οποιαδήποτε εργασία. «Εξακολουθώ απλά να παρευρίσκομαι στο γραφείο μου και να πληρώνομαι», λέει χαρακτηριστικά.
Σε επιστολή του προς τον πρόεδρο της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας με ημερομηνία 11 Μαρτίου 2015, κατέγραψε: «Θεωρώ ότι είναι σπατάλη πόρων της Δημόσιας Υπηρεσίας να τοποθετηθεί Προϊστάμενος κλ. Α13+2 σε έναν Κλάδο με κύρια καθήκοντα του Προϊσταμένου να υπογράφει τις άδειες απουσίας και να ελέγχει τον χρόνο προσέλευσης και αποχώρησης έξι συνολικά υπαλλήλων».
Η ανοικτή επιστολή προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας καταλήγει: «Είμαι βέβαιος ότι το όραμά σας για αναβάθμιση της Δημόσιας Υπηρεσίας, είναι πολύ διαφορετικό».
ΠΗΓΗ:  ethnos.gr

όσα φέρνει ο Καλαμάς

Βιβλιοπαρουσίαση:Τάσος Δ. Βασιλείου, όσα φέρνει ο Καλαμάς
Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016, ώρα 7.30 μ.μ.
Τάσος Δ. Βασιλείου, όσα φέρνει ο Καλαμάς
Αυτοέκδοση
Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:
  • Βαγγέλης Αθανασίου, εκδότης της εφημερίδας «Νέοι Αγώνες»,
  • Θωμάς Σόρογκας, φιλόλογος, τ. σχολικός σύμβουλος Β/θμιας εκπ/σης,
  • Βασίλης Νιτσιάκος, καθηγητής κοινωνικής λαογραφίας του Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων και
  • ο συγγραφέας.
Ο Φίλιππας Παπανικολάου, αντιπρόεδρος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Ιωαννίνων, διαβάζει αποσπάσματα από το βιβλίο και συντονίζει την εκδήλωση.
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη. 
Αρχική

Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016

Βιβλιοπαρουσίαση: Δημήτρης Κουρέτας, Πώς να κρυφτείς απ’ τα παιδιά; Ζώντας στην Ελλάδα της κρίσης

Βιβλιοπαρουσίαση: Δημήτρης Κουρέτας,  Πώς να κρυφτείς απ’ τα παιδιά; Ζώντας στην Ελλάδα της κρίσηςΠανεπιστήμιο ΙωαννίνωνΑρχική
Τρίτη 1 Μαρτίου 2016, ώρα 19.00
Πολιτιστικός Πολυχώρος  «Δημήτρης Χατζής»
Η είσοδος είναι ελεύθερη
Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ιωαννιτών και οι Εκδόσεις Αρμός παρουσιάζουν το βιβλίο του Καθηγητή στο Τμήμα Βιοχημείας-Βιοτεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κ. Δημήτρη Κουρέτα, με θέμα:
«Πώς να κρυφτείς απ’ τα παιδιά; Ζώντας στην Ελλάδα της κρίσης».
Για το βιβλίο θα μιλήσουν:
  • ο Αναπληρωτής Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Καθηγητής κ. Τριαντάφυλλος Αλμπάνης
  • και ο συγγραφέας κ. Δημήτρης Κουρέτας.
Θα ακολουθήσει ανοικτή συζήτηση με το κοινό.
Ο Δημήτρης Κουρέτας είναι Καθηγητής Φυσιολογίας Ζωικών Οργανισμών και Τοξικολογίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Είναι εμπειρογνώμων στην ΕΕ στην τεχνολογική πλατφόρμα «Food for life» για την περίοδο 2007-2013 και 2014-2020, καθώς και επιστημονικός υπεύθυνος της εταιρίας υψηλής τεχνολογίας Eatwalk που έχει αντικείμενο τα βιολειτουργικά τρόφιμα.
Στο βιβλίο του καταγράφει σκέψεις και τρόπους για την παραγωγική ανασυγκρότηση καθώς και το ρόλο του Πανεπιστημίου προς αυτή την κατεύθυνση.

Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2016

… Και στην μέγγενη ρηχού "πολιτικού" παιχνιδιού η χώρα!

Του Σπύρου Παπασπύρου*
 
Η συζήτηση στην Βουλή για το "παράλληλο" πρόγραμμα και την “μεταρρύθμιση” του Δημοσίου αποτύπωσε την αποτυχία και το αδιέξοδο πολιτικής διαχείρισης, πλέον, του "σχεδίου εξόδου από την κρίση" με μνημονιακές συνταγές. Ο αναπροσανατολισμός της χώρας με "επανακυριαρχία" του ντόπιου κατεστημένου, που πιστεύει ότι ο "δικός του κόσμος" μένει αμετάβλητος ενώ γκρεμίζεται όλων των άλλων, καταρρέει.
Η "αποτυχία της κυβερνώσας αριστεράς" δεν συγκροτεί "νέο block" είτε με προσφυγή στις κάλπες, είτε με κυβέρνηση του γνωστού τύπου "οικουμενικότητας" για την λήψη των "αναγκαίων και επώδυνων μέτρων" που τόνισε ένας εκ των "μικρομετόχων" της συμπαράταξης σε πρόσφατη συνδιάσκεψη.
Μεγάλο μέρος του πολιτικού προσωπικού ζει στην ψευδαίσθηση της "νομοτελειακής πτώσης, συντήρησης ή αύξησης" των εκλογικών ποσοστών ή νέου δικομματισμού.
Στις ζοφερές συνθήκες της εποχής οι επιτήδειοι και τεχνικοί της πολιτικής συνεχίζουν με τους παλιούς τρόπους, "αγνοώντας" ότι η "πολυεπίπεδη" δεξιοτεχνία στην ίντριγκα εκμηδενίζει την αξία της πολιτικής και καθιστά ρηχό το "παιχνίδι", σε μια ώρα που οι δυσχέρειες εγείρουν σοβαρά ζητήματα για το ρόλο και την αποτελεσματικότητα της "τρόικας", την εθνική και ευρωπαϊκή ασφάλεια.
Οι εξελίξεις στο σχήμα διακυβέρνησης (ευρύτερο ή οικουμενικό) πολύ λίγη αποδοτικότητα έχουν στην μέγγενη αυτής της "ποιότητας" και υποκρισίας.
Η χώρα με 3εκ. ενεργό πληθυσμό που "σηκώνει" άλλα 8 εκ. και με "άγνωστο" το τοπίο που διαμορφώνεται από τις μεταναστευτικές ροές (εάν δεν ανακοπούν ή διοχετευτούν) εισέρχεται ήδη σε ζώνη επικινδυνότητας.
Για τα σοβαρά θέματα: ύφεση, δημοσιονομικό κενό, κόκκινα επιχειρηματικά δάνεια -που οδηγούν στην “ανάγκη” νέας ανακεφαλαιοποίησης- δεν ακούσαμε τίποτα. Ενώ για το προσφυγικό λέγονται πράγματα που ξεπερνιούνται την επόμενη ώρα.
Αν δούμε πέρα από μικροπολιτικές και μεγαλολαγνείες, για να σταθεί η χώρα απαιτείται ανάληψη ευθύνης και πρωτοβουλίες που υπερβαίνουν τα κομματικά όρια. Άλλως στις ασύμμετρες, πλέον, απειλές η παρακμή μπορεί να έχει «πάτο» αλλά με μεγαλύτερη -και εθνικών διαστάσεων- καταστροφή. Ζητούμενο είναι η εθνική και κοινωνική ενότητα για ανασυγκρότηση σε βάθος με στόχους προόδου.
Η "ηθική" της ρητορικής για "σωτηρία" της χώρας με τους πολίτες να είναι σε καταστάσεις "ολικής" ανασφάλειας είναι άνευ ουσίας και εμπαιγμός. Αποκτούν νόημα αν υπάρξει ενιαία και παράλληλη αντιμετώπιση του εθνικού, οικονομικού, κοινωνικού ζητήματος.
Η ανάγκη για  αύξηση της ικανότητας διακυβέρνησης, αποφασιστική εθνική και ευρωπαϊκή γραμμή  είναι πρόδηλη.
Πυρήνας πρέπει να είναι η άμεση φυγή από το δόγμα: δημοσιονομική πειθαρχία και λιτότητα και άμεση μετάβαση σε "νέο": δημοσιονομική υπευθυνότητα και μεταρρυθμίσεις με κατεύθυνση την ανάπτυξη (και όχι τα δημοσιονομικά) γιατί έτσι μόνο χτυπάμε την ύφεση, εξυπηρετείται το χρέος, διασώζεται το κοινωνικό κράτος και η κοινωνική συνοχή.
Μπορούμε; Μόνο με σοβαρή ανασύνταξη και συμφωνία σε συγκροτημένη εθνική πορεία.
Εμείς και η Ευρώπη πρέπει να προχωρήσουμε στις κατάλληλες κινήσεις, και όχι μόνο σε συσκέψεις κορυφής, αποδεχόμενοι ένα πρόγραμμα με γραμμή για τα σύνορα της χώρας και της Ευρώπης και για την επανεκκίνηση της οικονομίας.
Η ΕΕ είναι υποχρεωμένη στην αποδοχή ενός νέου σχεδίου -με βάση την σωστή ανάλυση των εξελίξεων, για λόγους πολιτικούς, πολιτισμικούς αλλά και νομικούς -με βάση τις συνθήκες.
Και ο νοών, νοείτω!
* Ο Σπύτος Παπασπύρος είναι Πρόεδρος του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ

Συνεδρίαση ΚΥΣΠΕ 3 του Μάρτη 2016

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Συνεδρίαση ΚΥΣΠΕ 3 του Μάρτη 2016


Συνάδελφοι,
 Σας ενημερώνω ότι το ΚΥΣΠΕ θα συνεδριάσει την Πέμπτη 3 του Μάρτη 2016 ώρα 11.30 για θέματα παραιτήσεων, αποσπάσεων ειδικών κατηγοριών, ανακλήσεων αποσπάσεων κλπ.
Δημήτρης Μπράτης
Αιρετός ΚΥΣΠΕ

Κυριακές στο πανί: Η Αλίκη στις πόλεις


Κυριακές στο πανί
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δημήτρης Χατζής»
Ώρα: 8.30 μ.μ.
Είσοδος ελεύθερη
Ευρωπαίοι Δημιουργοί
Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016, ώρα 8.30 μ.μ. 
Βιμ Βέντερς, Η Αλίκη στις πόλεις
(Alice in den Städten, Γερμανία, 1974, 110΄)      
 Αρχική
Διοργάνωση: Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών

Ρεσιτάλ βιολιού και κιθάρας με τους Κωνσταντίνο Λεοντάρη και Αλέξη Μπάγια


Η Εταιρεία Ηπειρωτικών Μελετών οργανώνει την Κυριακή, 28 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 7.30 μ.μ., στην «Αίθουσα Κ. Κατσάρη» του Μεγάρου της, ρεσιτάλ βιολιού και κιθάρας με τους: Κωνσταντίνο Λεοντάρη - βιολί και Αλέξη Μπάγια - κιθάρα.
Θα ερμηνεύσουν έργα των Locatelli, Paganini, Sor, Call και Piazzolla.

Η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη
 
Οργάνωση : Εταιρεία Ηπειρωτικών Μελετών
Τοποθεσία : «Αίθουσα Κ. Κατσάρη» του Μεγάρου Ε.Η.Μ.
Ημερομηνία : Κυριακή, 28 Φεβρουαρίου 2016
Ωρα : 7.30 μ.μ.
Είσοδος : Είσοδος ελεύθερη
 
Σχετικό Link :
http://www.ehm.gr/activities_2016.php

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

ΔΟΕ: Συνεδρίαση Επιτροπής Διορισμών – Υπηρεσιακών Μεταβολών



Αθήνα 25/2/2016
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.


Θέμα: Συνεδρίαση Επιτροπής Διορισμών – Υπηρεσιακών Μεταβολών

                Συνεδρίασε σήμερα 25/2/2016 στο Υπουργείο Παιδείας η Επιτροπή για τους διορισμούς και τις υπηρεσιακές μεταβολές. Όπως και στις προηγούμενες συνεδριάσεις το θέμα συζήτησης δεν αφορούσε, για μια ακόμη φορά, τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Το τεράστιο αυτό πρόβλημα έχουμε τονίσει ως εκπρόσωποι του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε όλες τις προηγούμενες συνεδριάσεις. Το ίδιο κάναμε και σήμερα, ζητώντας από τους εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας να μας απαντήσουν άμεσα για το πότε και πόσοι διορισμοί θα γίνουν καθώς και με πιο τρόπο αφού οι συζητήσεις σε εξωθεσμικό επίπεδο για το ζήτημα αυτό είναι πολλές και δημιουργούν κλίμα έντονης ανασφάλειας και ανησυχίας στους αναπληρωτές -  αδιόριστους εκπαιδευτικούς.
                Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου απάντησαν ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει ως στόχο την ομαλή έναρξη των σχολείων το Σεπτέμβριο. Το θέμα των μόνιμων διορισμών είναι πολύ κρίσιμο αλλά παρά την προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας για επίλυσή του δεν υπάρχει ακόμα εξασφαλισμένος συγκεκριμένος αριθμός μόνιμων διορισμών αφού το θέμα σχετίζεται με την αξιολόγηση από τους θεσμούς. Δεν υπάρχει, επίσης, από την πλευρά του Υπουργείου ανακοινώσιμη, αρθρωμένη εισήγηση που να αφορά τον τρόπο με τον οποίο θα πραγματοποιηθούν οι όποιοι διορισμοί. Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας ενημέρωσαν τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών ότι σύντομα θα κληθούν για να συζητήσουν επί του θέματος.
                Θεωρούμε ότι οι «απαντήσεις» που δόθηκαν για μια ακόμη φορά δεν ανταποκρίνονται στη σημασία και στην ένταση του προβλήματος της αδιοριστίας που μαστίζει την εκπαίδευση.
                Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. παλεύει για άμεση πραγματοποίηση όλων των μόνιμων διορισμών που χρειάζεται η εκπαίδευση, για τη μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

Οι εκπρόσωποι στην Επιτροπή

Θανάσης Κικινής
Νίκος Φασφαλής

String Demons, Konstantinos & Lydia Boudounis

String Demons, Konstantinos & Lydia Boudounis
Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 201, ώρα 8.30 μ.μ.
Γενική είσοδος: 5€
Αίθουσα «Β. Πυρσινέλλας»

String Demons
Konstantinos & Lydia Boudounis


Μετά από τις εκρηκτικές συναυλίες τους στο Βερολίνο και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης οι String Demons φέρνουν το ''Συμφωνικό Πανηγύρι'' τους στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ιωαννίτων.
  Ρυθμός , Κρουστά , Τρέλα και Έγχορδα σε όλα τα χωράφια της Μουσικής!
Λίγα λόγια για τους  ‘’String Demons ‘’

Ο ρόλος της προσωπικότητας στην ιστορία

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016, ώρα 8.30 μ.μ.
 
Ο ρόλος της προσωπικότητας στην ιστορία
Πρόσκληση
Πρόσκληση
Ο ρόλος της προσωπικότητας στην ιστορία


Ο Μωυσής Ελισάφ, Καθηγητής Παθολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και ο Νίκος Αλιβιζάτος, Καθηγητής του Συνταγματικού Δικαίου του Πανεπιστημίου Αθηνών,
συζητούν
με αφορμή την επανέκδοση του βιβλίου του Άρθουρ Καίσλερ, Το μηδέν και το άπειρο (Μετάφραση Ανδρέας Παππάς, Εκδόσεις Πατάκη)
και την εκδόση του βιβλίου του Νίκου Αλιβιζάτου, Πραγματιστές, δημαγωγοί και ονειροπόλοι. Πολιτικοί, διανοούμενοι και η πρόκληση της εξουσίας (Εκδόσεις Πόλις)

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016, ώρα 8.30 μ.μ.
Πολιτιστικός Πολυχώρος "Δημήτρης Χατζής"


Στο συνημμένο αρχείο θα βρείτε την πρόσκληση.

Από την Διεύθυνση Διεθνών και Δημοσίων Σχέσεων
του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
 
Οργάνωση : Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
Τοποθεσία : Πολιτιστικός Πολυχώρος "Δ. Χατζής"
Ημερομηνία : Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016, ώρα 8.30 μ.μ.
Ωρα : 20.30
Επικοινωνία : Τ. 26510 83940
Είσοδος : Ανοιχτή για το κοινό
 
Σχετικό Link :
http://www.pkdi.gr

Σχετικό Αρχείο :

http://www.uoi.gr/files/news/attachments/7683.jpg

Ανοικτή Επιστολή του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκου Φίλη, για τον εθνικό και κοινωνικό διάλογο για την παιδεία

Υπουργείο Παιδείας

Ανοικτή Επιστολή του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκου Φίλη, για τον εθνικό και κοινωνικό διάλογο για την παιδεία
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ
Αγαπητές και αγαπητοί εκπαιδευτικοί,
Ο εθνικός και κοινωνικός διάλογος για την παιδεία είναι σήμερα περισσότερο αναγκαίος από ποτέ, όχι μόνο γιατί η ουσιαστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση προϋποθέτει τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση της κοινωνίας, αλλά επειδή και με τον διάλογο μπορεί η πολιτεία να αφουγκραστεί τις ανάγκες της κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί στη δοκιμασία της κρίσης.
Κοινή συνείδηση αποτελεί πως η ελληνική κοινωνία αξίζει μια ποιοτικά καλύτερη παιδεία από αυτή που της παρέχεται. Αξίζει μια παιδεία αντίστοιχη με τα προτάγματα των καιρών αλλά και με τις αξιώσεις μιας δημοκρατικής, δίκαιης κοινωνίας που προσφέρει ευκαιρίες και σέβεται τα μέλη της. Τέτοια παιδεία διεκδικούμε και τη διεκδικούμε με αυτοπεποίθηση και τόλμη, ως προϊόν ενός συλλογικού οράματος. Τη συλλογικότητα είναι ακριβώς που εξασφαλίζει ο διάλογος και μπορεί να οδηγήσει σε ένα σχέδιο πραγματοποιήσιμο, ανοιχτό στον πειραματισμό, ένα σχέδιο που να δημιουργεί εμπιστοσύνη και δημιουργική δυναμική, ένα σχέδιο που απαντά στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.
Εξίσου σημαντική με το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης είναι η διαδικασία και η μέθοδος επίτευξής της. Το μεταρρυθμιστικό έργο δεν μπορεί να φέρει καρπούς μόνο με την εφαρμογή κανόνων. Η επιτυχία του θα κριθεί από την κινητοποίηση των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων και από τη δημιουργική συμμετοχή τους. Τα προβλήματα είναι τόσο μεγάλα και σύνθετα, ώστε δεν αντιμετωπίζονται με έτοιμες λύσεις. Ο εθνικός και κοινωνικός διάλογος για την παιδεία πρέπει να διερευνήσει και να καταγράψει τα προβλήματα, να συνδέσει την άμεση εμπειρία της εκπαιδευτικής πράξης με την επιστημονική παιδαγωγική γνώση και να οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές.
Στόχος του διαλόγου που έχει ήδη ξεκινήσει είναι να υποβληθεί μια έκθεση πορισμάτων στην πολιτική ηγεσία τον προσεχή Απρίλιο. Η διαδικασία έχει τρεις πυλώνες: την Εθνική Επιτροπή Διαλόγου, την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, και το ΕΣΥΠ. Στη διαβούλευση συμμετέχει επίσης το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Παιδείας καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων:
·         Να καταθέσουν τις προτάσεις τους (ατομικές ή συλλογικές), οι οποίες μπορούν να αφορούν ή την εκπαιδευτική διαδικασία στο σύνολό της, ή πλευρές και επί μέρους ζητήματα στη σχετική ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας για τον διάλογο
·         Να οργανώσουν το επόμενο διάστημα συζητήσεις στο πλαίσιο των παιδαγωγικών συνεδριάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων αλλά και συζητήσεις σε επίπεδο σχολείου με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών, των γονέων και στην περίπτωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των μαθητών, προκειμένου να καταγραφούν τα προβλήματα της εκπαίδευσης σε επίπεδο σχολείου και να κατατεθούν σχετικές προτάσεις.
·         Να συνδιοργανώσουν μαζί με τους άλλους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας, τους τοπικούς φορείς και την Τοπική Αυτοδιοίκηση εκδηλώσεις – συζητήσεις για την παιδεία.
Ενδεικτικά θέματα για συζήτηση αποτελούν η υλοποίηση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, το ολοήμερο σχολείο, η Ειδική Αγωγή, η Ενισχυτική Διδασκαλία ή η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα, ο όγκος και η ποιότητα της ύλης των μαθημάτων, η αξιολόγηση μαθητών και μαθητριών, οι επιπτώσεις του εξεταστικού συστήματος στην εκπαιδευτική διαδικασία, η μαθητική διαρροή και η σχολική αποτυχία, η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, η επιμόρφωση και η παιδαγωγική στήριξη των εκπαιδευτικών, τα προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής και στελέχωσης των σχολείων, η σύνδεση των παραπάνω με συνολικές νομοθετικές ρυθμίσεις ή με επιμέρους μέτρα ― αλλά και όποιο άλλο θέμα επιλέγεται ως σημαντικό.
Είναι σκόπιμο οι συζητήσεις στα πλαίσια των παιδαγωγικών συνεδριάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων αλλά και οι συζητήσεις με τη συμμετοχή όλων των μελών της Εκπαιδευτικής Κοινότητας (εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές) να οδηγήσουν στην καταγραφή όλων των απόψεων.
Τα κείμενα των συλλόγων διδασκόντων, των συλλόγων γονέων και των μαθητικών κοινοτήτων με καταγραφή των διαφορετικών απόψεων θα προωθούνται με την παρακάτω διαδικασία: από κάθε σύλλογο ένας ή μία εκπαιδευτικός αναλαμβάνει εθελοντικά να αναρτά στην ιστοσελίδα του Διαλόγου (http://dialogos.minedu.gov.gr/) τις προτάσεις του συλλόγου εκπαιδευτικών, των γονιών και των 15μελών των μαθητών και μαθητριών.
Η παιδεία είναι υπόθεση όλων μας.
Ας τη βάλουμε ψηλά όλοι μαζί στις προτεραιότητες της ζωής μας.
Ο Υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων
Νίκος Φίλης

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

Δ/νση Π.Ε. Ιωαννίνων: Σεμινάριο-εργαστήρι νηπιαγωγών

Logo

Πατήστε ΕΔΩ......

Διαλέξεις Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Φιλοσοφική
Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας
Τομέας Ιστορίας Νεωτέρων Χρόνων
Τετάρτη 24-02-2016     Ώρα: Σύμφωνα με το πρόγραμμα
Ομιλητής : Διάφοροι ομιλητές


Θέμα : Διαλέξεις Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας
Οι Διαλέξεις Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας του Τομέα Ιστορίας Νεωτέρων Χρόνων για το εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2015-2016 θα αρχίσουν στις 24.2.2016 σύμφωνα με το συνημμένο πρόγραμμα:

ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Οι διαλέξεις πραγματοποιούνται στην αίθουσα συνεδριάσεων του Τομέα Ιστορίας Νεωτέρων Χρόνων, κτίριο Φιλοσοφικής (α' όροφος).

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Νεώτερη Και Σύγχρονη Ιστορία - Λαογραφία"

Αίθουσα : Αίθ. Συνεδριάσεων Τομέα Ιστορίας Νεωτέρων Χρόνων, κτίριο Φιλοσοφικής
 
Ώρα Έναρξης : Σύμφωνα με το πρόγραμμα
 
Σχετικό link : http://www.hist-arch.uoi.gr/
 

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016

6ο θέμα διαλόγου: Διαπολιτισμική εκπαίδευση

23 Φεβρουαρίου 2016
Ανοίγουμε τον Εθνικό διάλογο για την Παιδεία με θέσεις!
6ο θέμα διαλόγου: Διαπολιτισμική εκπαίδευση
         
    

                                                          
  Η Ελλάδα από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 εξ’ αιτίας των κοινωνικοπολιτικών εξελίξεων στην περιοχή του βαλκανικού χώρου, της Εγγύς και Μέσης Ανατολής, καθώς και των πολιτικών ανακατατάξεων στην ευρύτερη περιο
χή της Ανατολικής Ευρώπης έγινε χώρα εισροής χιλιάδων μεταναστών γεγονός που είχε ως συνέπεια από χώρα εξαγωγής μεταναστών να γίνει χώρα υποδοχής.
                Μπροστά στη νέα πραγματικότητα που δημιούργησε η αυξανόμενη δυναμική του φαινομένου της μετανάστευσης στο χώρο της εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας από το 1996 και στο εξής προχώρησε στην κατοχύρωση και ανάπτυξη της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με βάση σχετικούς νόμους και υπουργικές αποφάσεις.
Το πλαίσιο για την εκπαιδευτική πολιτική της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης αποτελεί ο Νόμος 2413/96 με βάση τον οποίον ιδρύθηκαν 26 σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και προσδιορίστηκε ο σκοπός και το περιεχόμενο της λειτουργίας τους. Ο νόμος αυτός όμως στην πραγματικότητα έμεινε ανενεργός γι’ αυτό ακριβώς τα σχολεία αυτά αφέθηκαν στην τύχη τους.
Ταυτόχρονα, όλη αυτήν την περίοδο, θεσμοθετήθηκαν οι τάξεις υποδοχής, τα φροντιστηριακά τμήματα και εφαρμόστηκαν ποικίλα προγράμματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης πιλοτικού χαρακτήρα με κονδύλια του Β΄ και Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και φορείς υλοποίησης τα Πανεπιστήμια Αθηνών και Ιωαννίνων. Οι δράσεις των παραπάνω  προγραμμάτων είχαν παρεμβατικό χαρακτήρα και πρακτικό προσανατολισμό και αφορούσαν την παραγωγή ειδικού εκπαιδευτικού υλικού, την επιμόρφωση δασκάλων και την τοποθέτηση στα σχολεία μας δίγλωσσων ωρομίσθιων εκπαιδευτικών.
Τα προγράμματα αυτά όμως δεν είχαν συνέχεια αλλά και η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας στα θέματα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης κινήθηκε σε αποσπασματικό επίπεδο και συχνά αντιφατικό και ανακόλουθο με αποτέλεσμα οι αρχικές προσδοκίες για την ποιοτική ανάπτυξη της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στη χώρα μας να μην ευοδωθούν και τα προβλήματα στο χώρο αυτό να ενταθούν.
Οφείλουμε πάντως να παραδεχτούμε ότι η διαπολιτισμική εκπαίδευση που γεννήθηκε από την ανάγκη εξεύρεσης λύσης στα πολλά εκπαιδευτικά προβλήματα και γενικότερα στα προβλήματα κοινωνικοποίησης των παιδιών των μετακινούμενων πληθυσμών, που στην συντριπτική πλειοψηφία τους προέρχονται από τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα, δεν πρέπει να εξαντλείται σε συγκεκριμένα θεσμικά εκπαιδευτικά μέτρα, αλλά πρέπει να διαπερνά όλη τη σχολική ζωή. Γι’ αυτό το λόγο είναι αναγκαίες οι θεσμικές αλλαγές στο περιεχόμενο της λειτουργίας του σχολείου έτσι ώστε να προκύπτουν πολιτισμικές συνθέσεις που να δίνουν τη δυνατότητα στο μαθητή να ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας.
Συμπεράσματα-Προτάσεις
Για να ανταποκριθούν τα διαπολιτισμικά σχολεία στον πολυεπίπεδο ρόλο τους απαιτούνται μια σειρά μέτρα όπως:
·         Άμεση ενεργοποίηση του νόμου για την διαπολιτισμική εκπαίδευση που αφορούν στην εφαρμογή ειδικών αναλυτικών προγραμμάτων, την προσθήκη εναλλακτικών μαθημάτων και τον μικρό αριθμό μαθητών ανά τμήμα.
·         Λειτουργία ειδικών επιμορφωτικών προγραμμάτων για θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Η διαμόρφωση θετικών στάσεων στους εκπαιδευτικούς προϋποθέτει και την κατάλληλη ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και επιμόρφωσή τους σε άλλες κουλτούρες και άλλους τρόπους ζωής.
·         Σύνδεση του σχολείου με επιστημονικό φορέα για συμβουλευτική καθοδήγηση. Ορισμός ενός Σχολικού Συμβούλου με εμπειρία σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης ανά Περιφέρεια Εκπαίδευσης για το συντονισμό και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού έργου.
·         Απαραίτητη η ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους. Τοποθέτηση συνεργατών που θα συνδέουν την οικογένεια με το σχολείο και θα μεσολαβούν για την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν.
·         Τοποθέτηση δίγλωσσων εκπαιδευτικών.
·         Διάχυση της πολυπολιτισμικότητας μέσα από τα κείμενα της λογοτεχνικής ανθολογίας, της μουσικής της αισθητικής αγωγής, του παραμυθιού. Δυνατότητα εναλλακτικής διδασκαλίας τους στο σχολικό πρόγραμμα.
·         Επιλογή βιβλίων και παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες και θα έχουν αφετηρία το μορφωτικό κεφάλαιο των μαθητών.
·         Δημιουργία κέντρου πληροφόρησης με τη μορφή εξειδικευμένων βιβλιοθηκών για μαθητές και εκπαιδευτικούς, καθώς και τη δημιουργία ιστοσελίδων για άντληση πληροφοριών.
·         Εφαρμογή καινοτόμων δραστηριοτήτων μέσα από τις περιοχές των προγραμμάτων αγωγής υγείας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και των δράσεων των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+.
·          Συνεργασία με υπηρεσίες υγείας, κοινωνικές υπηρεσίες και κοινωνικούς λειτουργούς.
·         Συνεργασία με την επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης στην οποία προωθούνται οι μαθητές για παρακολούθηση της φοίτησής τους.
·         Τοποθέτηση ειδικών συνεργατών που θα συνδέουν την οικογένεια με το σχολείο και θα παρέχουν κάθε μορφής υποστήριξη (ψυχοκοινωνική, μεταφραστική, επικοινωνιακή κλπ)
·         Να δοθούν κίνητρα για τη συνεχή συνεργασία των διαπολιτισμικών σχολείων με τα παιδαγωγικά τμήματα των Πανεπιστημίων, πάνω σε εξειδικευμένα προγράμματα του τομέα της διαπολιτισμικής αγωγής.
·         Συνεργασία των σχολείων σε τακτικό επίπεδο μέσα από πανελλαδικές συναντήσεις για ανατροφοδότηση και ανταλλαγή εμπειριών.
·         Οργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων που θα απευθύνονται σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς για να τονιστεί η δυνατότητα συνύπαρξης ατόμων με διαφορετικά πολιτικά χαρακτηριστικά.
Ανάλογες παρεμβάσεις απαιτούνται και σε σχολικές μονάδες στις οποίες φοιτά υψηλό ποσοστό αλλοδαπών μαθητών προκειμένου να γίνει πιο αποτελεσματική η ενσωμάτωση αυτών των μαθητών στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι της χώρας μας. Επίσης είναι απαραίτητη η ολοκληρωμένη αντιμετώπιση θεμάτων που συνδέονται με τον τρόπο λειτουργίας των τάξεων υποδοχής και των φροντιστηριακών τμημάτων.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.

G. GAKIS & THE TROUBLEMAKERS - THE DOORS TRIBUTE

G. GAKIS & THE TROUBLEMAKERS - THE DOORS TRIBUTE

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 8.30 μ.μ.
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δ. Χατζής»
Είσοδος ελεύθερη
 
G. GAKIS & THE TROUBLEMAKERS
THE DOORS
TRIBUTE


Ένα live αφιέρωμα σε μια δημοφιλέστατη προσωπικότητα και ένα πασίγνωστο συγκρότημα, τον Jim Morrison και τους Doors, με γνωστές και αγαπημένες επιτυχίες από όλη την μουσική πορεία του συγκροτήματος, ενώ παράλληλα θα υπάρχει προβολή dvd και διήγηση της ιστορίας τους!
Στην είσοδο του χώρου η Βασιλική Σιαταρά εκθέτει έργα ζωγραφικής της, πάντα με θέμα μεγάλες προσωπικότητες της ροκ σκηνής.
Μετά το τέλος της συναυλίας, περίπου στις 10.30 μ.μ., θα προβληθεί η ταινία του Oliver Stone, The Doors.
 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΟ ΒΗΜΑ, Δεκέμβριος 2015