Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ




       
                                                                                
          
Αρ. Πρωτ:255
Αθήνα  5/10/2011
Προς : 
1. Την  Υπουργό Παιδείας
 κ. Άννα Διαμαντοπούλου
2.Την Υφυπουργό Παιδείας
κ.  Εύη Χριστοφιλοπούλου
ΚΟΙΝ:
1. Διευθυντή Ειδικής Αγωγής
κ. Αλεβίζο Γιώργο
2.Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

                                                            

ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Κυρία Υπουργέ
Κυρία Υφυπουργέ

Ένα χρόνο μετά την απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής, ο διαγωνισμός για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή δεν «ξεπαγώνει» από το Υπουργείο Εσωτερικών, με άμεσο κίνδυνο να χαθούν οι πιστώσεις. Το αίτημα της Δ.Ο.Ε. για μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή, όχι μόνο δε βρίσκει ανταπόκριση αλλά και ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ δεν πραγματοποιείται και ας είχαν εγκριθεί τα χρήματα! Καταδικάζει το Υπουργείο  λοιπόν τους συναδέλφους  αποφοίτους των Π.Τ.Ε.Α,  να εργάζονται μόνο ως αναπληρωτές, πέρα από τη δεκαετία που ήδη διανύουν.  
Ταυτόχρονα, στους πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής διαπιστώνονται σοβαρά προβλήματα. Υπάρχουν καταγγελίες στη ΔΟΕ που αφορούν μεταπτυχιακούς τίτλους Ειδικής Αγωγής, που αποκτήθηκαν στο εξωτερικό. Το αποτέλεσμα της «εισβολής των μεταπτυχιακών» είναι πως η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής, κάθε χρόνο, θα βρίσκεται σε κατώτερες θέσεις στον πίνακα αναπληρωτών, αφού στην Ειδική Αγωγή, όποιος αποκτήσει μεταπτυχιακό  τίτλο μπαίνει πρώτος στον πίνακα και ας έχει μηδενική προϋπηρεσία (δηλαδή ξεπερνά στον πίνακα ανθρώπους που έχουν από 10 έως 80 μήνες προϋπηρεσία!!). Πρόκειται για μια άδικη διάταξη του νόμου της Ειδικής Αγωγής 3699/2008 που πρέπει  ν’ αλλάξει.
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ ζητά άμεσα να πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του Υπουργείου και να δοθούν στη δημοσιότητα όλοι οι τίτλοι μεταπτυχιακών σπουδών στην Ειδική Αγωγή.

Κυρία Υπουργέ
Κυρία Υφυπουργέ

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έγκαιρα και με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς είχε καταγράψει, σε περισσότερα από χίλια, τα λειτουργικά κενά σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ( ειδικά σχολεία και Τμήματα Ένταξης).
Μετά το διορισμό των αναπληρωτών συναδέλφων ΠΕ71 και ΠΕ61, παραμένουν ακόμα εκατοντάδες λειτουργικά κενά του ειδικού και βοηθητικού προσωπικού με αποτέλεσμα πολλά Τ.Ε. να παραμένουν κλειστά και ειδικά σχολεία να υπολειτουργούν. Η κατάσταση αυτή όπως και το κλείσιμο του ειδικού σχολείου Κωφών της Αθήνας αποδεικνύουν ότι:
Οι περικοπές στο χώρο της παιδείας υποβαθμίζουν την παρεχόμενη ποιότητα εκπαίδευσης και ταυτόχρονα καταργούν θεμελιώδη δικαιώματα ισότητας των πολιτών.
Γνωρίζετε πολύ καλά ότι δεν υπάρχει χρόνος για πειράματα. Υπάρχει μια κρίσιμη ηλικία ανάπτυξης δεξιοτήτων κατά τη διάρκεια της οποίας η εκπαιδευτική παρέμβαση οφείλει να είναι σταθερή, δομημένη και να εφαρμόζεται από εξειδικευμένο προσωπικό.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επισημαίνει αυτά τα γεγονότα που άπτονται και της παιδαγωγικής διαδικασίας και των εργασιακών δικαιωμάτων και απαιτεί από το Υπουργείο Παιδείας:
·                     Να μείνει ο χώρος της παιδείας εκτός των μνημονίων και των περικοπών. Η κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών και η στελέχωση των ΣΜΕΑΕ  με όλες τις απαιτούμενες ειδικότητες   (εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό) και η πρόσληψη αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής για την παράλληλη στήριξη, είναι το ελάχιστο δείγμα πολιτισμού και σεβασμού στα άτομα με αναπηρία.
·                     Οποιαδήποτε σκέψη για υποβάθμιση ή κλείσιμο Σ.Μ.Ε.Α.Ε  είναι εγκληματική.
·                     Οι συνάδελφοι που εργάζονται σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε προασπίζουν εκτός από τα εργασιακά δικαιώματά τους και τα δικαιώματα των παιδιών με αναπηρία.




Κυρία Υπουργέ
Κυρία Υφυπουργέ

            Η οικονομική κρίση και οι περικοπές που ανακοινώνονται έχουν πλήξει και την ευαίσθητη κοινωνική ομάδα των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους. Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν εξαιρεί τα άτομα με αναπηρία από την επιβολή αλλεπάλληλων φορολογικών επιβαρύνσεων αλλά προχωράει και σε σημαντικές μειώσεις στα ποσά επιχορηγήσεων προς τους προνοιακούς υποστηρικτικούς φορείς των ατόμων με βαριές αναπηρίες με αποτέλεσμα να οδηγούνται στην ουσιαστική κατάργησή τους.
Η ανεργία χτυπάει την πόρτα των ατόμων με αναπηρία και τις οικογένειές τους σε πολλαπλάσιο βαθμό από το γενικό πληθυσμό της χώρας. Παρ΄ όλα αυτά τα άτομα με αναπηρία και τα μέλη των οικογενειών τους δεν έχουν εξαιρεθεί από το μέτρο της εργασιακής εφεδρείας, παρ ότι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, μόνο ένα μέλος της οικογένειας εργάζεται.

Με αφορμή τα παραπάνω το ΔΣ της ΔΟΕ αποφάσισε :

·                     Να συνταχθεί στο πλευρό του ελληνικού αναπηρικού κινήματος και να κάνει σαφές προς κάθε κατεύθυνση ότι τα άτομα με αναπηρία δεν είναι παθητικοί δέκτες καταστάσεων και δεν μπορούν να πληρώσουν την κρίση για την οποία δεν ευθύνεται κανένας εργαζόμενος.
·                     Καλεί την κυβέρνηση να εγγυηθεί την ασφάλεια και την προστασία των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους και όχι να τους επιβάλλει περαιτέρω βάρη.

Ο αγώνας για αξιοπρέπεια, ενάντια στην περιθωριοποίηση, τη φτώχεια
και τον κοινωνικό αποκλεισμό θα συνεχιστεί μέχρι εσχάτων.
Η Ειδική Αγωγή είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης.
Η υποβάθμιση της παρεχόμενης Ειδικής Αγωγής μας αφορά όλους.
Απαιτούμε Δημόσια και Δωρεάν Ειδική Αγωγή για όλα τα άτομα με αναπηρία.
 

«ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2011-2012 ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ».


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ

    ΚΕΝΤΡΟ (Π.Ε.Κ.)  ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Διεύθυνση :
Αμάλθειας 12, 45 500 Καρδαμίτσια
  Ιωάννινα : 3-10-2011
Ταχ. Δ/νση:
Τ.Θ. 1120, 451 10 Ιωάννινα
  Αριθ. Πρωτ.: 439
Πληροφορίες:
Ζιάβρα Σωτηρία

Τηλέφωνο:
26510 43948, 26510 48537
Προς
-Δ/νσεις και Γραφεία Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Ηπείρου, Λευκάδας, Κέρκυρας
-Σχολικές μονάδες Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Ηπείρου, Λευκάδας, Κέρκυρας (δια των Γραφείων και των Δ/νσεων)


Fax:
26510 47044
e-mail:
info@pekioanninon.gr
ΘΕΜΑ: «ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2011-2012 ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ».
          
     Σας ενημερώνουμε ότι η Εισαγωγική Επιμόρφωση των Αναπληρωτών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2011-12 θα πραγματοποιηθεί από 7/11/2011 έως 11/11/2011 (Δευτέρα έως Παρασκευή) και σε ώρες πέραν του σχολικού ωραρίου (16:00 εως 21:00) .
Η κατανομή σε τμήματα και η δυνατότητα δημιουργίας τμημάτων στα εξακτινωμένα κέντρα (Άρτα, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα, Λευκάδα, Κέρκυρα), θα ανακοινωθούν μετά την ολοκλήρωση της υποβολής των δηλώσεων από τους υποψήφιους επιμορφούμενους.
 Παρακαλούμε τους αναπληρωτές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,  μετά την ανακοίνωση της τοποθέτησή τους στις περιοχές ευθύνης του ΠΕΚ Ιωαννίνων (Ήπειρος, Κέρκυρα και Λευκάδα ), που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο  πρόγραμμα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης σχολικού έτους 2011-12, να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους στη Διεύθυνση του ΠΕΚ  με αίτησή τους στο φαξ 2651047044 ή στο E-mail: info@pekioanninon.gr, mail@pek-ioann.ioa.sch.gr. Οι αιτήσεις θα γίνουν δεκτές έως την Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2011.
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης περιλαμβάνει τα ακόλουθα θεματικά πεδία:
 1. Αρχές διοίκησης και οργάνωσης της εκπαίδευσης (6 ώρες)
1α Δομή εκπαίδευσης. Οι νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν στις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που απορρέουν από την ιδιότητα των εκπαιδευτικών ως δημοσίων υπαλλήλων. Η βασική νομοθεσία που ρυθμίζει τα θέματα διοίκησης της σχολικής μονάδας. (3 ώρες)
1β Ο ρόλος της Ηγεσίας στο σχολείο (Διευθυντή, Συλλόγου διδασκόντων, Σχολικού Συμβούλου, εκπαιδευτικών κ.λπ.). Μαθητικά συμβούλια, σχέσεις των εκπαιδευτικών μεταξύ τους, με τους γονείς και την ευρύτερη εκπαιδευτική και τοπική κοινότητα.  (3 ώρες)
2. Βασικές αρχές διαχείρισης σχολικής τάξης (6 ώρες)
2α Προσδοκίες και επιδιώξεις των εκπαιδευτικών, διαμόρφωση-διαπραγμάτευση παιδαγωγικού και διδακτικού συμβολαίου (Εργαστήριο: 2 ώρες)
2β Διαχείριση της πολυμορφίας του μαθητικού πληθυσμού, ζητήματα συμπεριφοράς, διαχείριση κρίσεων, μελέτες περίπτωσης (Εργαστήριο: 4 ώρες)
3. Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος - Μοντέλα διδασκαλίας και στρατηγικές που ευνοούν την ενεργό συμμετοχή και αυτενέργεια των μαθητών (6 ώρες)
3α Παρουσίαση της φιλοσοφίας των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων. Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος (Εργαστήριο: 3 ώρες)
3β Προετοιμασία διδακτικής ενότητας ή κεφαλαίου, στάδια διδασκαλίας με επιλογή διδακτικών στόχων και αντίστοιχων διδακτικών ενεργειών και μαθησιακών δραστηριοτήτων (εξοικείωση με μοντέλα διδασκαλίας, διδακτικές στρατηγικές και διδακτικά εργαλεία) (Εργαστήριο: 3 ώρες)
4.  Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας (6 ώρες)
4α Εικονικές διδασκαλίες,  μικροδιδασκαλίες, διδακτικές καταστάσεις / βιντεοσκοπημένες διδασκαλίες  (Εργαστήριο: 3 ώρες)
4β.  Σχέδια εργασίας, ερευνητικές εργασίες (projects) με ομαδοσυνεργατική προσέγγιση, λειτουργία των ομάδων (Εργαστήριο: 3 ώρες) 
5. Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη και ερευνητική διαδικασία σε σχέση με τον μαθητή και το διδακτικό έργο (6 ώρες)
5α Η αξιολόγηση στην πράξη: Βασικές αρχές, μορφές, κριτήρια, τεχνικές αξιολόγησης του μαθητή μέσα από παραδείγματα διαμόρφωσης δοκιμασιών και διαμόρφωση κριτηρίων βαθμολογίας (εργαστήριο: 4 διδακτικές ώρες)
5β Τρόποι αξιολόγησης του διδακτικού έργου - Αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού και μαθητή, φάκελος επιτευγμάτων - portfolio (αξιολόγηση μεθόδων και μορφών διδασκαλίας, επίτευξη στόχων κ.ά.) (Εργαστήριο: 2 διδακτικές ώρες)
                                             

Η γραμματέας του Π.Ε.Κ  Ιωαννίνων


                                                                                               Πανταζή Μαρία

Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2011

Η ζωή συνεχίζεται στους Λιγκιάδες Ιωαννίνων, με ζωντανή πάντα τη μνήμη για τον φόρο αίματος...


Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας κατέθεσε δάφνινο στεφάνι στο επιβλητικό Ηρώον, στην κεντρική πλατεία των Λιγκιάδων, στο ορεινό χωριό-μπαλκόνι με θέα στην πόλη των Ιωαννίνων.
Tης Eλενης Mπιστικα

 περισσότερα:

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_3_04/10/2011_458184

Ανακατανομές και μετατάξεις, το πρώτο βήμα για τους εκπαιδευτικούς

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

Ανοιχτό αφήνει το υπουργείο Παιδείας το ενδεχόμενο να ισχύσει το μέτρο της εφεδρείας και για τους εκπαιδευτικούς, αλλά όχι κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς

Η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου δήλωσε στο «Εθνος»: «Αμεσα δεν θα ισχύσει η εφεδρεία για τους εκπαιδευτικούς. Πρέπει πρώτα να προχωρήσουμε σε αναδιοργάνωση του προσωπικού και μετά βλέπουμε...»
Ανοιχτό αφήνει το υπουργείο Παιδείας το ενδεχόμενο να ισχύσει το μέτρο της εφεδρείας και για τους εκπαιδευτικούς, αλλά όχι κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.
Οπως χαρακτηριστικά δήλωσε στο "Εθνος" η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, "άμεσα δεν θα ισχύσει η εφεδρεία για τους εκπαιδευτικούς. Πρέπει πρώτα να προχωρήσουμε σε αναδιοργάνωση του προσωπικού και μετά βλέπουμε...".
Σε καθεστώς εφεδρείας όμως θα τεθούν εργαζόμενοι οργανισμών του υπουργείου Παιδείας, όπως για παράδειγμα του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας, του ΕΚΕΠΙΣ (πιστοποίηση προσόντων), του ΕΚΕΠ (Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού), του Εθνικού Οργανισμού Προσόντων κ.ά.), οι οποίοι βρίσκονται στην κατηγορία 12-24 μήνες πριν από τη σύνταξη.
Κατά τα λοιπά και όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς, πρόβλημα από ό,τι φαίνεται θα υπάρξει με όσους θεωρούνται ήδη πλεονάζοντες, όπως για παράδειγμα οι καθηγητές φυσικής αγωγής, οι οποίοι προφανώς θα απομακρυνθούν από τον χώρο της εκπαίδευσης και θα προωθηθούν σε άλλους φορείς και κυρίως σε δήμους, αλλά με αμφίβολα αποτελέσματα, με δεδομένο ότι και οι δήμοι βρίσκονται στη διαδικασία να απαλλαχτούν από πλεονάζον προσωπικό.
Στο πλαίσιο, όμως, του γενικού συμμαζέματος θα γίνουν πολλές αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών, καθώς καθηγητές ειδικοτήτων θα αξιοποιούνται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Επίσης σε μεγάλη έκταση θα ισχύσει το καθεστώς της δεύτερης ανάθεσης διδασκαλίας συναφών μαθημάτων, ενώ θα γίνει προσπάθεια να αξιοποιηθεί το πλεονάζον προσωπικό με τοποθετήσεις σε άλλα σχολεία ή άλλους φορείς. Οσον αφορά το ενδεχόμενο αύξησης των ωρών διδασκαλίας είναι μια πιθανότητα που δεν έχει απομακρυνθεί από το τραπέζι των συζητήσεων της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, η οποία έχει λάβει υπόψη τις αντιδράσεις που θα προκληθούν.
Ανακατανομές και μετατάξεις, το πρώτο βήμα για τους εκπαιδευτικούς
"Φέτος θα ασχοληθούμε ελάχιστα με την εφεδρεία. Θα γίνουν πρώτα όλες οι προσπάθειες ανακατανομής του εκπαιδευτικού προσωπικού και μετά βλέπουμε", τόνισε στο "Εθνος" η κ. Χριστοφιλοπούλου και συμπλήρωσε: Για κάποιες κατηγορίες όμως εκπαιδευτικών, όπως οι γυμναστές, που ήδη ξέρουμε ότι έχουμε πλεόνασμα, θα μπορούν να πάνε για παράδειγμα σε δήμους και να στηρίξουν πρωταθλήματα ή προγράμματα μαζικού αθλητισμού.
Καταλήγοντας η υφυπουργός υπογράμμισε ότι "τα σχολεία έχουν ανάγκες. Συνεπώς στόχος μας αυτή τη στιγμή είναι να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο το προσωπικό μας".
ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ