Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016
Μη κρατικά πανεπιστήμια. Πότε; Τώρα; Ποτέ;
Προσθήκη λεζάντας |
Η πικρή αλήθεια είναι ότι «η ζημιά στην οικονομία διορθώνεται, στην παιδεία όχι»
Προχθές
στη Βουλή ο κ. Τσίπρας αποκάλυψε, άθελά του, το μέγεθος της κρίσης στην
παιδεία. Είπε: «Είμαστε όλοι προϊόν των βιωμάτων μας, της πορείας μας
και της καταγωγής μας. Είμαι περήφανος για τη δική μου πορεία γιατί ήταν
τιμή μου να συμμετέχω στους αγώνες του ’90-91». Ο πρθ έχει απόλυτο
δίκιο! Ναι, όντως, η παιδεία είναι σε βαθιά κρίση, εδώ και 2 χρόνια επί
διακυβέρνησής του δεν έχει γίνει ούτε μία κατάληψη! Ούτε έναν καθηγητή
δεν έχτισαν στο γραφείο του! Τι παιδιά μεγαλώνουμε; Πώς θα πάνε μπροστά;
Χωρίς βιώματα; Τι πάθανε ξαφνικά πάνω στην εφηβεία τους και κόψανε τις
καταλήψεις; Ποιος Μπαλτάς τους έκοψε τα φτερά, ποιος Φίλης; Ίσως να
είδαν ότι οι υπόλοιποι που κάναμε καταλήψεις τότε, τελικά ούτε
μετακλητοί δεν αξιωθήκαμε! Μας έφαγαν οι Καρανίκες και τα Χωνιά.
Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016
Καρφιά Φίλη: Μη γυρίσουμε στην εποχή του Χριστόδουλου
ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΣΒΑΛΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα θρησκευτικά από ομολογιακό μάθημα γίνονται μάθημα γνώσης των θρησκειών, βεβαίως με προτεραιότητα τη γνώση του ορθόδοξου πολιτισμού, δηλώνει ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης σε συνέντευξή του στην Εφημερίδα των Συντακτών για το ζήτημα αλλαγής του τρόπου διδασκαλίας των θρησκευτικών στα σχολεία.
«Η διαθεματική και βιωματική διδασκαλία έχουν προκαλέσει την αντίδραση όσων πιστεύουν ότι η σχολική αίθουσα πρέπει να λειτουργεί σαν άμβωνας και υποτιμούν τη σημασία της επίδρασης του θρησκευτικού φαινομένου στο σύνολο της τέχνης και κατ’ επέκταση στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών. Το σχολείο προετοιμάζει πολίτες και όχι πιστούς. Αυτό είναι δουλειά του κατηχητικού», αναφέρει ο κ.Φίλης.
Ερωτηθείς για
Βίαιοι, βρώμικοι και κακοί
Κυριακές στο πανί
Αφιέρωμα στον ιταλικό κινηματογράφο
Ώρα έναρξης:8:30 μ.μ.
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δ. Χατζής»
Είσοδος ελεύθερη
Κυριακή 2 Οκτωβρίου
Έτορε Σκόλα – Βίαιοι, βρώμικοι και κακοί
(Brutti, Sporchi e Cattivi) Nίνο Μανφρέντι, (Ιταλία, 1976, 115’)
Εκδήλωση μνήμης για την 73η επέτειο από το Ολοκαύτωμα των Λιγκιάδων το 1943
Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016, ώρα 8:30 μ.μ.
Εκδήλωση μνήμης για την 73η επέτειο από το Ολοκαύτωμα των Λιγκιάδων το 1943
Μίκης Θεοδωράκης,
Το τραγούδι του νεκρού αδερφού
Είσοδος ελεύθερη
Διοργάνωση: Δήμος Ιωαννιτών, Τοπική Κοινότητα Λιγκιάδων, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
Μίκης Θεοδωράκης,
Το τραγούδι του νεκρού αδερφού
- Αχιλλέας Φρέστας, βαρύτονος
- Αναστασία Ζώη, σοπράνο
- Στο πιάνο συνοδεύει η Γεωργία Αναστάση
Είσοδος ελεύθερη
Διοργάνωση: Δήμος Ιωαννιτών, Τοπική Κοινότητα Λιγκιάδων, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016
Βραδιά ποίησης και λυρικού τραγουδιού
Σάββατο, 1 Οκτωβρίου 2016, ώρα 8:30 μ.μ.
Στην αγκαλιά των άστρων
Βραδιά ποίησης και λυρικού τραγουδιού
Είσοδος: 10€
Διοργάνωση: Αντικαρκινική Εταιρεία Ιωαννίνων, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
Βραδιά ποίησης και λυρικού τραγουδιού
- Βασιλική Καραγιάννη, υψίφωνος
- Ο Δημοσθένης Δαββέτας, καθηγητής φιλοσοφίας της τέχνης, ποιητής και εικαστικός, παρουσιάζει τα βιβλία του με τίτλο: Ήχοι του Σύμπαντος και Η Απιστία των Άστρων
- Στο πιάνο συνοδεύει η Δήμητρα Ηγουμενίδη
Είσοδος: 10€
Διοργάνωση: Αντικαρκινική Εταιρεία Ιωαννίνων, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
Αποσπάσεις, τροποποιήσεις και ανακλήσεις αποσπάσεων Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπ/σης από ΠΥΣΠΕ ΣΕ ΠΥΣΠΕ για το διδακτικό έτος 2016-2017.
30-09-16 Αποσπάσεις, τροποποιήσεις και ανακλήσεις αποσπάσεων Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπ/σης από ΠΥΣΠΕ ΣΕ ΠΥΣΠΕ για το διδακτικό έτος 2016-2017.
Το έγγραφο σε μορφή pdf
Προσλήψεις 304 εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ16.01-Μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
30-09-16 Προσλήψεις 304 εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ16.01-Μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Προσλήψεις 43 εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ16.01-Μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για το σχολικό έτος 2016-2017 προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές 43 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ16.01-Μουσικής για την κάλυψη λειτουργικών κενών σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Προσλήψεις 261 εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ16.01-Μουσικής στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Ενιαίου Τύπου Δημοτικό Σχολείο» του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020» στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για το σχολικό έτος 2016-2017 προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές 261 εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ16.01-Μουσικής για την κάλυψη λειτουργικών κενών σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο υλοποίησης της ανωτέρω Πράξης ΕΣΠΑ.
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας από τη Δευτέρα 3 έως και την Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2016 και θα τοποθετηθούν με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης σε σχολικές μονάδες της περιοχής που προσλήφθηκαν μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.
Ο πίνακας με τα ονοματά μορφή PDF
Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2016
"Στη δίνη πολλών Τριγώνων των Βερμούδων"!
ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ*
Μια συζήτηση με ένα φίλο που επισκέφθηκε πρόσφατα την Ιαπωνία -ο γιός του συμμετείχε σε διαγωνισμό τζούντο-αξίζει να την μεταφέρω.
Με λιτό λόγο είπε την δική του εμπειρία και αλήθεια για την διαφορά εκεί με εδώ:
Στο Τόκιο είναι όλα υπερβολικά ρυθμισμένα, από την καθαριότητα έως την ησυχία στα αεροδρόμια, την ασφάλεια σε μια πόλη 35εκ.. Πολλοί νομίζουν οι Γιαπωνέζοι φορούν μάσκες επειδή φοβούνται μην προσβληθούν από ιούς, αλλά, αντίθετα, τις φορούν όταν έχουν έστω την υποψία ότι μπορεί να έχουν οι ίδιοι ίωση και δεν θέλουν να την διασπείρουν!
Το ιδανικό για μένα, συνέχισε, θα ήταν μια κατάλληλη δόση και από τα δύο. Οργάνωση, πειθαρχία, παραγωγικότητα αλλά όχι και τέτοιο "καλούπι" στον τρόπο ζωής. Να μην είναι θεοποιημένα τα εργαλεία, ούτε οι άνθρωποι ή το κράτος να νοιώθουν ή να νομίζουν ότι είναι θεοί!
Να ένα "δικό" μας "άλυτο" Τρίγωνο: φιλοσοφία ζωής, ποιότητα, οργάνωση και πειθαρχία!
Αυτός ο ψυχισμός, ο διαφορετικός, πλεονέκτημα και μειονέκτημα, συχνά διχοτομικός, ένα "ήθος" που ρευστοποιεί κάθε κανόνα υπεραμυνόμενο της ανάγκης ύπαρξης του. Το συνολικό μας, συλλογικό, πρόβλημα πολιτισμού. "Ανεβάζουμε" στο βωμό όσους/ες "κρεμάει" στον τοίχο ένας "τοίχος" αδιαφανούς ελέγχου αυτού που ονομάζουμε "πολιτική και δημόσια σφαίρα" και θεωρούμε ότι έτσι εξαγνιζόμαστε συλλογικά και ατομικά!
Άλλο, λοιπόν, πεδίο Βερμούδων: συνείδηση και ήθος, αξία, στάση και επιλογή!
Για την Ιαπωνία που υπάρχει επιφυλακτικότητα για την οικονομική πορεία : όχι μόνο εξυπηρετείται το χρέος αλλά το χρωστά στον εαυτό της, δηλ. στην κεντρική της τράπεζα, ενώ σε όποια αρνητική εξέλιξη στην αντιμετώπιση φαινομένων όπως ο πληθωρισμός (τώρα έχει αποπληθωρισμό) θα χάσει σε νομισματική ισοτιμία και θα κερδίσει σε εξαγωγές, δηλαδή δημιουργεί ασφαλές πέρασμα από το τρίγωνο των Βερμούδων: χρέος, νομισματική πολιτική, ανάπτυξη!
Ο φίλος εξηγούσε ότι οι "πολεμικές τέχνες" έχουν μια φιλοσοφία ζωής όπως στο τζούντο όπου νομίζεις ότι αυτός που "χάνει" έχει "φάει το ξύλο της ζωής του" στην πραγματικότητα ξέρει την τεχνική να δέχεται χτυπήματα, να πέφτει, να σηκώνεται, να συνεχίζει!
Λυμένο το Τρίγωνο: Τζού ( ευγενής-δεξιοτέχνης) ντο ( οδός ) σύγχρονη τέχνη (με χέρια, πόδια, νού)
Τώρα αν δεί κανείς ότι η πλειονότητα των χωρών του Ο.Ο.Σ.Α είναι σε στασιμότητα ή μειώνονται οι δαπάνες για εκπαίδευση ως ποσοστό του ΑΕΠ ανακαλύπτει νέα και επικίνδυνα Τρίγωνα : πολιτισμός- δεξιότητες- επένδυση στο μέλλον ή τεχνική -σχέδιο - στρατηγική ή διδαχή - πρότυπο - αξιολόγηση ή διαφάνεια- ποιότητα- όραμα δηλ. τα ελλείμματα που έφεραν και τροφοδοτούν την κρίση!
Αν πάμε στο πιο κεντρικό τρίγωνο Βερμούδων: ΗΠΑ - Ευρώπη - Κόσμος, όπου "αδυνατούν να εντοπίσουν" κυβερνήσεις και οι λαοί "εθελοτυφλούμε" για τα επικίνδυνα ηλεκτρομαγνητικά πεδία της δίνης στην αμερικάνικη οικονομία ή την Ευρωπαϊκή ή στην σχέση τους πρωτίστως και δευτερευόντως στα άλλα!
Να ξαναδούμε τις εξελίξεις και στην Ευρώπη, την απεξάρτηση από σχέσεις που εμποδίζουν την "αυτοτέλεια αναπνοής" από τις "Μέκκες" της κρίσης, τους κύκλους πολιτικής, οικονομικής ή στρατηγικής παρακμής, που διαρκώς εξάγουν για εσωτερικούς λόγους και προστατευτισμού των συμφερόντων τους.
Να χαρτογραφήσουμε με την λογική του τζούντο ασφαλή περάσματα για να αποφύγουμε νέες απώλειες και ατυχήματα στην πολιτική και την οικονομία, εδώ, στην Ευρώπη, στη Δύση και παγκόσμια!
*Ο ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ
Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016
Αίτηση ακύρωσης Δ.Ο.Ε. κατά της Υπουργικής Απόφασης για τον «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Σχολείου» και ανυπόστατα δημοσιεύματα σχετικά με αυτήν
Αρ. Πρωτ. 849
|
Αθήνα 28/9/2016
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
|
Θέμα: Αίτηση ακύρωσης
Δ.Ο.Ε. κατά της Υπουργικής Απόφασης για τον «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Σχολείου»
και ανυπόστατα δημοσιεύματα σχετικά με
αυτήν
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. από την υπογραφή της
Υπουργικής Απόφασης για τον κατ’ ευφημισμό «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Σχολείου»
και την ανάπτυξη του σχεδιασμού της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για την
υποβάθμιση της προσχολικής αγωγής (Ρυθμίσεις Νόμου για την Έρευνα, Υπουργικές
Αποφάσεις για το ωράριο των νηπιαγωγών και το ωρολόγιο πρόγραμμα του
νηπιαγωγείου) έχει εκφράσει με κάθε
τρόπο την αντίθεσή του και έχει προχωρήσει σε μια σειρά αποφάσεων και
κινητοποιήσεων που στοχεύουν στην
ανατροπή όλων αυτών των νομοθετημάτων που απαξιώνουν και υποβαθμίζουν το
δημόσιο νηπιαγωγείο και δημοτικό σχολείο και το εναρμονίζουν πλήρως στις
εντολές του ΟΟΣΑ και τη λογική των σκληρών περικοπών δαπανών και προσωπικού στη
δημόσια εκπαίδευση.
Πέρα από την συνδικαλιστική δράση το Δ.Σ.
της Δ.Ο.Ε. (όπως έχει πράξει κάθε φορά που το έκρινε αναγκαίο και στο παρελθόν)
χρησιμοποιεί και νομικά «εργαλεία» για
την ενίσχυση της δράσης του.
Τις προηγούμενες ημέρες κατέθεσε αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ κατά της Υπουργικής Απόφασης για
τον, υποτιθέμενο, «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Σχολείου» και το ίδιο πρόκειται,
άμεσα, να πράξει και σε σχέση με την Υπουργική Απόφαση για το Ωρολόγιο
Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου.
Με έκπληξη διαβάσαμε δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο τα οποία συσχετίζουν,
αναληθώς, την αίτηση ακύρωσης της Δ.Ο.Ε. και το περιεχόμενό της με άλλην ή
άλλες που έχουν καταθέσει ομάδες εκπαιδευτικών και των οποίων δε γνωρίζαμε
την ύπαρξη αλλά ούτε, φυσικά, γνωρίζουμε
το περιεχόμενο.
Αν και, προτάσσοντας τη συνδικαλιστική
δράση, δεν είχαμε σκοπό να δώσουμε, σε αυτή τη φάση, στη δημοσιότητα την αίτηση
ακύρωσης, τη δημοσιοποιούμε για να
σταματήσει η δόλια χρήση της από κάποιους και να δοθεί τέλος στη διασπορά φημών
που ως μόνο στόχο έχει την καλλιέργεια κλίματος διχασμού στους κόλπους των εκπαιδευτικών.
Παλεύουμε ενωμένοι για την ανατροπή των
αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης. Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο.
Η αλληλεγγύη όπλο μας ενάντια στον αυταρχισμό
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
καταδικάζει την κλιμάκωση του κυβερνητικού αυταρχισμού και την
απαράδεκτη προσπάθεια φίμωσης της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς – Ιθάκης (ΚΙ), από τον
Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, κ. Γκούση.
Αποτελεί ένδειξη του αυταρχικού
κατήφορου των κυβερνητικών μηχανισμών, η επιχείρηση βίαιης απομάκρυνσης,
από αστυνομικές δυνάμεις, του προέδρου της ΕΛΜΕ – ΚΙ, κατά τη διάρκεια
των εγκαινίων και του αγιασμού στο νέο σχολικό συγκρότημα στο Αργοστόλι,
παρά το γεγονός πως υπήρχε πρόσκληση εκ μέρους της Περιφερειακής Αρχής
Ιονίων Νήσων και, επίσης, παρά το γεγονός ότι διαχρονικά γίνεται
ανάγνωση μηνυμάτων των ΕΛΜΕ στον αγιασμό στα σχολεία.
Οι αστυνομικές δυνάμεις, με εντολή του
Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, κ. Γκούση,
περικύκλωσαν τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ – ΚΙ, τον κράτησαν υπό επιτήρηση και
στη συνέχεια τον έσυραν για να τον απομακρύνουν από το χώρο του
σχολείου, ενώ την ίδια στιγμή ο ίδιος ο κ. Γκούσης διεμήνυε ότι
“απαγορεύονται συνδικαλιστικά και πολιτικά μηνύματα στα εγκαίνια”!
Ο ίδιος μάλιστα, συνεχίζοντας την
προκλητική και απαράδεκτη συμπεριφορά του, κάλεσε, την επόμενη μέρα, τον
Διευθυντή του Σχολείου όπου έχει οργανική θέση ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ – ΚΙ
να απαντήσει εγγράφως και κατεπειγόντως για ποιο λόγο ο εν λόγω
συνδικαλιστής βρέθηκε στον αγιασμό και στα εγκαίνια του νέου
συγκροτήματος στο Αργοστόλι.
Οι δηλώσεις του κ. Γκούση, ότι
«απαγορεύονται συνδικαλιστικά και πολιτικά μηνύματα», η νομιμοποίηση της
παρουσίας της αστυνομίας μέσα στο σχολείο, οι εντολές για προληπτικές
βίαιες «απομακρύνσεις» συνδικαλιστών, η επίκληση του «νόμου και της
τάξης», θυμίζουν «αλήστου μνήμης εποχές».
Η επίθεση σε βάρος της ΕΛΜΕ-ΚΙ, αφορά όλους τους εργαζόμενους στο Δημόσιο. Η καταστολή και ο αυταρχισμός πηγαίνουν χέρι – χέρι με την άσκηση της αντιλαϊκής πολιτικής. Το
επόμενο διάστημα η Κυβέρνηση προχωρεί σε νέα επίθεση με περικοπές σε
μισθούς και συντάξεις, με μεγαλύτερα εμπόδια στην άσκηση του απεργιακού
δικαιώματος, με περιορισμό των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και
ελευθεριών των εργαζομένων.
Κανένας και καμία δεν πρέπει να ανεχθεί
την καταστολή, τα νέα μέτρα περιορισμού της λαϊκής πάλης. Τους δηλώνουμε
ότι θα μας βρουν απέναντι τους, με τον ανυποχώρητο αγώνα για την
υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας.
Τώρα η αλληλεγγύη να γίνει το δικό μας όπλο, ενάντια στον αυταρχισμό και την καταστολή.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας Παρασκευή 30/9/2016 ώρα 2 μ. μ.
Αρ. Πρωτ. 846
|
Αθήνα 27/9/2016
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
|
Συγκέντρωση
διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας
Παρασκευή
30/9/2016 ώρα 2 μ. μ.
Το
Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. από την υπογραφή της Υπουργικής Απόφασης για τον κατ’
ευφημισμό «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Σχολείου» και την ανάπτυξη του σχεδιασμού της
πολιτικής ηγεσίας του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για την υποβάθμιση της προσχολικής αγωγής
(Ρυθμίσεις Νόμου για την Έρευνα, Υπουργικές Αποφάσεις για το ωράριο των
νηπιαγωγών και το ωρολόγιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου) έχει εκφράσει με κάθε τρόπο την αντίθεσή του και έχει προχωρήσει σε μια
σειρά αποφάσεων και κινητοποιήσεων που στοχεύουν στην ανατροπή όλων αυτών των
νομοθετημάτων που απαξιώνουν και υποβαθμίζουν το δημόσιο νηπιαγωγείο και
δημοτικό σχολείο και το εναρμονίζουν πλήρως στις εντολές του ΟΟΣΑ και τη
λογική των σκληρών περικοπών δαπανών και προσωπικού στη δημόσια εκπαίδευση.
Με προμετωπίδα την επιτακτική ανάγκη της
άμεσης πραγματοποίησης όλων των μόνιμων διορισμών που χρειάζεται η δημόσια
εκπαίδευση παλεύουμε με
κάθε μέσο, απεργιακές κινητοποιήσεις και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, τη σύνταξη πρακτικών των συλλόγων διδασκόντων στα
νηπιαγωγεία και στα δημοτικά σχολεία που διαφυλάσσουν τον παιδαγωγικό χαρακτήρα της
λειτουργίας τους, συνεντεύξεις τύπου, επιστολές προς γονείς, ενημερώσεις
συλλόγων, ενώσεων και ομοσπονδιών γονέων, για την ανάδειξη των δυσμενών επιπτώσεων
του σχολείου των περικοπών πόρων και μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, που
δημιουργεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.
Η ολομέλεια των προέδρων των συλλόγων της
χώρας που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 24/9 στην Αθήνα, ανέδειξε την ανάγκη για
συνέχιση, με όλους τους πρόσφορους τρόπους, του αγώνα για την ανατροπή της
καταστροφικής για το δημόσιο σχολείο, κυβερνητικής πολιτικής.
Το
Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί, στο πλαίσιο του αγωνιστικού σχεδιασμού που έχει
αναπτύξει όλο αυτό το διάστημα και θα συνεχίσει να αναπτύσσει , όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν μαζικά και δυναμικά
στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που πραγματοποιεί την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου
και ώρα 2 μ.μ. στο Υπουργείο
Παιδείας. Καλεί, ταυτόχρονα, όλους τους συλλόγους εκπαιδευτικών να
πραγματοποιήσουν την ίδια ημέρα και ώρα συγκεντρώσεις στις έδρες των
περιφερειακών διευθύνσεων εκπαίδευσης και/ή στις διευθύνσεις εκπαίδευσης. Για
τη διευκόλυνση της συμμετοχής των συναδέλφων κηρύσσουμε 2ωρη διευκολυντική
στάση εργασίας (12-2, 2-4).
Αγωνιζόμαστε για:
• Άμεση
απόσυρση των υπουργικών αποφάσεων για το νέο σχολείο, δημοτικό και νηπιαγωγείο.
• 14χρονο
εκπαιδευτικό σχεδιασμό με: Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο
και 2χρονη υποχρεωτική δωρεάν προσχολική αγωγή.
• Μαζικούς μόνιμους διορισμούς, τώρα.
• Καμιά απόλυση αναπληρωτή.
• Κανένα εκπαιδευτικό στην ανεργία.
• Στήριξη της Ειδικής Αγωγής.
• Απόδοση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων, τώρα.
• Μείωση διδακτικής ύλης.
• Οργανικότητα στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία 2
εκπαιδευτικοί προς 25 μαθητές.
Οι
εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ
ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ
Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2016
Ξεκινούν οι ηλεκτρονικές αιτήσεις μόνιμων εκπαιδευτικών για θέσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων
26-09-19 Ξεκινούν οι ηλεκτρονικές αιτήσεις μόνιμων εκπαιδευτικών για θέσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων
Προθεσμία τριών ημερών έχουν στη διάθεσή
τους μόνιμοι εκπαιδευτικοί, που πληρούν τις προϋποθέσεις, για να
υποβάλλουν αίτηση απόσπασης σε θέσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων
(ΣΕΠ) σε κέντρα φιλοξενίας. Οι αιτήσεις γίνονται ηλεκτρονικά μέσω του
Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος από σήμερα και καταληκτική
ημερομηνία είναι η 28η Σεπτεμβρίου και ώρα 24.00. Οδηγίες για την
εγγραφή και για την ηλεκτρονική υποβολή αίτησης απόσπασης περιγράφονται
στο εγχειρίδιο χρήσης στη διεύθυνση https://opsyd.sch.gr.
Η αίτηση
απόσπασης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
κατατίθεται για μία μόνο Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αντίστοιχα, με δυνατότητα επιλογής
προτιμήσεων περισσότερων του ενός Κέντρου Φιλοξενίας της ίδιας
Περιφερειακής Διεύθυνσης.
Ποιοι δεν έχουν δικαίωμα κατάθεσης αίτησης:
Δικαίωμα
υποβολής αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης για απόσπαση έχουν όλοι οι
εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, με εξαίρεση τους
εκπαιδευτικούς οι οποίοι:
α)είναι στελέχη της εκπαίδευσης με θητεία,
β)υπηρετούν σε θέσεις με θητεία μετά από κρίσεις, ή
γ) υπηρετούν με θητεία στα Πρότυπα ή Πειραματικά Σχολεία.
Αιτήσεις απόσπασης που τυχόν υποβάλουν εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων δεν θα γίνονται δεκτές.
Ποιοι μπορούν να καταθέσουν αίτηση:
α) εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε Διαπολιτισμικά Σχολεία, Τάξεις Υποδοχής, Φροντιστηριακά Τμήματα, Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας του εξωτερικού και άλλες αντισταθμιστικές δομές,
β) εξειδίκευση (Μεταπτυχιακός Τίτλος Σπουδών/Διδακτορικό) σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης,
γ) εθελοντική συμμετοχή σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους πρόσφυγες εντός και εκτός οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου.
Δύνανται να υποβάλουν αίτηση και εκπαιδευτικοί που δεν διαθέτουν ένα από τα παραπάνω προσόντα, η οποία όμως θα εξεταστεί με την προβλεπόμενη διαδικασία κάλυψης των θέσεων ΣΕΠ στην παρ. 7 της αριθμ. 152360/ΓΔ4/19-09-2016 Κ.Υ.Α. Ειδικότερα, σε περίπτωση που δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί με ένα τουλάχιστον από τα ανωτέρω προσόντα, επιλέγονται σε θέση ΣΕΠ μόνιμοι εκπαιδευτικοί μετά από αίτησή τους.
Η εγκύκλιος
Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2016
Γιατί φούντωσε ο «πόλεμος» με... την αριστερά του Κυρίου
ΙΕΡΗ ΟΡΓΗ ΓΙΑ Ν. ΦΙΛΗ
Της Χαράς Καλημέρη
Στα άκρα οδηγείται η σύγκρουση κυβέρνησης -Εκκλησίας με αφορμή την επιχειρούμενη αλλαγή του μαθήματος των Θρησκευτικών στα σχολεία, την ίδια ώρα που το ζήτημα τείνει να μετατραπεί σε μείζον ενδοκυβερνητικό πρόβλημα λόγω της διαφορετικής στάσης του κυβερνητικού εταίρου, Πάνου Καμμένου.
Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2016
Ενιαίο κατώτατο μισθό εξετάζει η ΕΕ - Πόσο αναμένεται να καθοριστεί
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
Ενιαίο κατώτατο μισθό εξετάζει η ΕΕ - Πόσο αναμένεται να καθοριστεί
Εντείνονται οι διαβουλεύσεις μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ για την υιοθέτηση ενός κοινού κατώτατου Ευρωπαϊκού μισθού. Το συγκεκριμένο θέμα ξεκίνησε από τη Γερμανία τον Ιανουάριο του 2015, ενώ φέρεται να συζητείται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, παρά τις πολιτικές αντιδράσεις.
Ο Γάλλος ευρωβουλευτής των Σοσιαλιστών Γκιγιόμ Μπαλάς σύμφωνα με το «Euractiv» έκανε μία εισήγηση προτείνοντας την προοδευτική θέσπιση ενός κοινού βασικού μισθού στην Ευρώπη.
Όπως ανέφερε, θα μπορούσε να ρυθμιστεί στο ύψος του 60% του βασικού μισθού της κάθε Ευρωπαϊκής χώρας. Η συγκεκριμένη πρόταση εγκρίθηκε από την πλειοψηφία των βουλευτών, ελπίζοντας ότι θα καταχωρηθεί στην αναθεώρηση της Οδηγίας για την απόσπαση των εργαζομένων. Ωστόσο, στο έγγραφο το οποίο δημοσιεύθηκε από την Επιτροπή τον περασμένο Μάρτιο, δεν υπήρξε κάποια αναφορά στη θέσπιση βασικού μισθού.
Επίσης, το εν λόγω ζήτημα τέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα και από τον Πρόεδρο της Επιτροπής, καθώς υποστήριξε πως αποτελεί ζήτημα «κοινωνικής δικαιοσύνης».
Επίσης, το εν λόγω ζήτημα τέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα και από τον Πρόεδρο της Επιτροπής, καθώς υποστήριξε πως αποτελεί ζήτημα «κοινωνικής δικαιοσύνης».
αρά την πρόοδο η οποία έχει γίνει, υπάρχουν αρκετές διαφωνίες στις Βρυξέλλες, σχετικά με τη θέσπιση βασικού μισθού και την απόσπαση εργαζομένων. Όπως ανέφερε βουλευτής του ΕΛΚ στη Euractiv, δεν υπάρχει συμφωνία μεταξύ των ευρωβουλευτών, ενώ ο ευρωβουλευτής των Σοσιαλιστών Φιλίπ Κορντερί δήλωσε ότι «αποτελεί ρεαλιστική φιλοδοξία και θα έλεγα αναγκαιότητα η θέσπιση ενός βασικού μισθού».
Σήμερα 6 χώρες (Ιταλία, Κύπρος, Αυστρία, Δανία, Φινλανδία και Σουηδία) δεν έχουν θεσπίσει ένα βασικό μισθό, ενώ υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των βασικών μισθών σε κάποιες χώρες. Για παράδειγμα, ο βασικός μισθός της Βουλγαρίας το 2016 ήταν στα 216 ευρώ, ενώ στο Λουξεμβούργο ανήλθε στα 1.923 ευρώ.
«Εάν η διαφορά εκφραστεί σε αγοραστική δύναμη, οι αποστάσεις είναι μικρότερες, ωστόσο είναι έντονη η ανισότητα» δήλωσε ο Μπαλάς, ενώ προσέθεσε ότι σε πολιτικό επίπεδο είναι αναγκαίο να πειστούν όλοι οι εταίροι. Επίσης, η θέσπιση του κατώτατου μισθού πρέπει να έχει και μία νομική βάση για να στηριχθεί. Το άρθρο 153 της Συνθήκης της Λισαβόνα ορίζει ότι «η Ένωση πρέπει να υποστηρίζει και να λειτουργεί συμπληρωματικά στις δραστηριότητες των κρατών μελών» που έχουν ως στόχο τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας.
Σήμερα 6 χώρες (Ιταλία, Κύπρος, Αυστρία, Δανία, Φινλανδία και Σουηδία) δεν έχουν θεσπίσει ένα βασικό μισθό, ενώ υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των βασικών μισθών σε κάποιες χώρες. Για παράδειγμα, ο βασικός μισθός της Βουλγαρίας το 2016 ήταν στα 216 ευρώ, ενώ στο Λουξεμβούργο ανήλθε στα 1.923 ευρώ.
«Εάν η διαφορά εκφραστεί σε αγοραστική δύναμη, οι αποστάσεις είναι μικρότερες, ωστόσο είναι έντονη η ανισότητα» δήλωσε ο Μπαλάς, ενώ προσέθεσε ότι σε πολιτικό επίπεδο είναι αναγκαίο να πειστούν όλοι οι εταίροι. Επίσης, η θέσπιση του κατώτατου μισθού πρέπει να έχει και μία νομική βάση για να στηριχθεί. Το άρθρο 153 της Συνθήκης της Λισαβόνα ορίζει ότι «η Ένωση πρέπει να υποστηρίζει και να λειτουργεί συμπληρωματικά στις δραστηριότητες των κρατών μελών» που έχουν ως στόχο τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας.
Αντιδράσεις από τις Ανατολικές χώρες
Ανάμεσα στους εταίρους οι οποίοι θα χρειαστούν πειστικά επιχειρήματα είναι τα Ανατολικά κράτη, καθώς τα επίπεδα του βασικού μισθού τους βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα και η θέσπιση ενιαίου μισθού ενδέχεται να θέσει τέλος στο πολύτιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχουν.
Σύμφωνα με την αναφορά του Κορντερί, χωρίς τη θέσπιση νόμιμου βασικού μισθού στην ΕΕ, τα κράτη μέλη θα δυσκολευτούν σε μεγάλο βαθμό να προσελκύσουν επιχειρηματική δραστηριότητα ή κεφάλαιο.
Οι διαφωνίες έγκεινται στο γεγονός ότι εάν ο κατώτατος μισθός διαμορφωθεί κάτω από το 60% του εθνικού μέσου μισθού στις πιο ανεπτυγμένες χώρες, είναι πιθανό να ασκηθεί πίεση και να μειωθούν περαιτέρω οι μισθοί. Το γαλλικό ταμείο για παράδειγμα, πρότεινε ως ποσοστό το 45-50% που θα αυξηθεί προοδευτικά στο 55%. Εάν επιτευχθεί αυτό στις ανατολικές χώρες, οι μισθοί θα αυξηθούν, καθώς ο κατώτατος μισθός βρίσκεται στο 40% του μέσου μισθού.
Ανάμεσα στους εταίρους οι οποίοι θα χρειαστούν πειστικά επιχειρήματα είναι τα Ανατολικά κράτη, καθώς τα επίπεδα του βασικού μισθού τους βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα και η θέσπιση ενιαίου μισθού ενδέχεται να θέσει τέλος στο πολύτιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχουν.
Σύμφωνα με την αναφορά του Κορντερί, χωρίς τη θέσπιση νόμιμου βασικού μισθού στην ΕΕ, τα κράτη μέλη θα δυσκολευτούν σε μεγάλο βαθμό να προσελκύσουν επιχειρηματική δραστηριότητα ή κεφάλαιο.
Οι διαφωνίες έγκεινται στο γεγονός ότι εάν ο κατώτατος μισθός διαμορφωθεί κάτω από το 60% του εθνικού μέσου μισθού στις πιο ανεπτυγμένες χώρες, είναι πιθανό να ασκηθεί πίεση και να μειωθούν περαιτέρω οι μισθοί. Το γαλλικό ταμείο για παράδειγμα, πρότεινε ως ποσοστό το 45-50% που θα αυξηθεί προοδευτικά στο 55%. Εάν επιτευχθεί αυτό στις ανατολικές χώρες, οι μισθοί θα αυξηθούν, καθώς ο κατώτατος μισθός βρίσκεται στο 40% του μέσου μισθού.
ΠΗΓΗ:
Ελευθερία Τζιάλλα Μάντζιου, 50 χρόνια εικαστικής και πνευματικής δημιουργίας
- Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016
Ελευθερία τζιάλλα – Μάντζιου
50 χρόνια εικαστικής και πνευματικής δημιουργίας
50 χρόνια εικαστικής και πνευματικής δημιουργίας
Έκθεση
7 μ.μ. – 10 μ.μ.
Εθνικής Αντιστάσεως και Κονίτσης (Έναντι φαρμακείου ΡΙΤΤΑ, στον Κατσικά)
Είσοδος ελέυθερη
Διοργάνωση: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Εταιρεία Λογοτεχνών και Συγγραφέων Ηπείρου, υπό την αιγίδα του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Ιωαννιτών
7 μ.μ. – 10 μ.μ.
Εθνικής Αντιστάσεως και Κονίτσης (Έναντι φαρμακείου ΡΙΤΤΑ, στον Κατσικά)
Είσοδος ελέυθερη
Διοργάνωση: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Εταιρεία Λογοτεχνών και Συγγραφέων Ηπείρου, υπό την αιγίδα του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Ιωαννιτών
23-09-16 Πραγματοποιήθηκαν σήμερα 3.041 προσλήψεις αναπληρωτών
23-09-16 Πραγματοποιήθηκαν σήμερα 3.041 προσλήψεις αναπληρωτών
Τις 3041 έφθασαν οι σημερινές προσλήψεις εκπαιδευτικών σε Γενική και Ειδική Αγωγή και για τις δυο βαθμίδες εκπαίδευσης.Πιο αναλυτικά είχαμε:
- 798 προσλήψεις στη Β/θμια Γενική
- 412 προσλήψεις Δασκάλων και Νηπιαγωγών
- 444 προσλήψεις ειδικοτήτων στην Α/θμια
- 241 προσλήψεις Ειδικής Αγωγής για τη Β/θμια
- 1140 προσλήψεις Ειδικής Αγωγής για την Α/θμια
- 6 αναδρομικές προσλήψεις στην Α/θμια. 1 στην Ειδική και 5 στη Γενική Α/θμια
Επίσης χθες πραγματοποιήθηκαν 12 προσλήψεις για τα εκκλησιαστικά σχολεία, ενώ μέσα στην εβδομάδα είχαμε και 309 προσλήψεις για Ειδικά Σχολεία και Τμήματα Ένταξης στη Βθμια Ειδική. Επίσης, σήμερα ανακοινώθηκε ότι προσλαμβάνονται 360 άτομα για την κάλυψη των αναγκών των Ειδικών Σχολείων της χώρας και εγκρίνεται η υποστήριξη, από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, 476 μαθητών που φοιτούν στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης.
23-09-16 Προσλήψεις 412 δασκάλων και νηπιαγωγών στη Γενική Εκπαίδευση (πιστώσεις ΕΣΠΑ & ΠΔΕ)
23-09-16 Προσλήψεις 412 δασκάλων και νηπιαγωγών στη Γενική Εκπαίδευση (πιστώσεις ΕΣΠΑ & ΠΔΕ)
Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται η πρόσληψη 253 εκπαιδευτικών του κλάδου των δασκάλων- ΠΕ70 και 159 εκπαιδευτικών του κλάδου νηπιαγωγών - ΠΕ60. Οι προσλήψεις έχουν γίνει με χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ και Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας από τη Δευτέρα 26 έως και την Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016 και θα τοποθετηθούν με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης σε Δημοτικά και Νηπιαγωγεία.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)