ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Ως προς τις εξετάσεις η Κυβέρνηση αποκλείει αυτό το ενδεχόμενο, καθώς το
κόστος υπολογίζεται για πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ. Προ των “πυλών” βρίσκεται ο «πόλεμος» μεταξύ των εκπαιδευτικών για το πιο σύστημα θα επικρατήσει για τους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών που πρόκειται να γίνουν την τριετία 2018-20.
Από τη μια οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που έχουν προϋπηρεσία ζητούν την πριμοδότησή της και από την άλλη οι εκπαιδευτικοί που δεν κατάφεραν να περάσουν την πόρτα κάποιου σχολείου για να διδάξουν είτε διαφωνούν με την μοριοδότηση της προϋπηρεσίας, είτε ζητούν η επιλογή να γίνει μέσω εξετάσεων του ΑΣΕΠ.
Οι μέχρι τώρα επίσημες θέσεις
ΠΡΩΤΟΝ: Ως προς τις εξετάσεις η Κυβέρνηση αποκλείει αυτό το ενδεχόμενο, καθώς το κόστος υπολογίζεται για πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Ο υπουργός Παιδείας προσπαθεί να κρατήσει αποστάσεις από αυτή την «πολεμική», ανακοινώνοντας επισήμως ότι οι όποιες αποφάσεις θα ληφθούν μετά τον διάλογο που θα έχει με ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.
ΤΡΙΤΟΝ: Ο Τομέας Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ διατύπωσε την άποψη ότι «Οι διορισμοί θα πρέπει να πραγματοποιηθούν υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ, χωρίς γραπτό διαγωνισμό αλλά με την ίδια διαδικασία που προβλέπεται για όλους τους άλλους δημοσίους υπαλλήλους αποφοίτους Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και με ένα σύστημα το οποίο θα σέβεται την προϋπηρεσία που έχουν αποκτήσει οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί υπηρετώντας για χρόνια στα σχολεία της επικράτειας».
ΤΕΤΑΡΤΟΝ: Το δεύτερο κυβερνών κόμμα, οι ΑΝΕΛ, με δήλωση του Αν. Γραμματέα παιδείας Αλέξανδρου Καρβούνη στο esos προτείνουν “να πριμοδοτηθεί η συνεχόμενη προϋπηρεσία των αναπληρωτών και να βρεθεί λύση για τους εκπαιδευτικούς , με ηλικία άνω των 45 ετών, που βρίσκονται σε πολιτική ομηρία”.
ΠΕΜΠΤΟΝ: Η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας, ανακοίνωσε σήμερα την εντονότατη αντίθεσή της στη διεξαγωγή γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ και προτείνει «συνδυασμό -συγκερασμό των παρακάτω κριτηρίων αφού αυτά αποτελούν τους τρεις (3) ιστορικούς τρόπους διορισμού:
1. Ποσοστιαία μοριοδότηση της παλαιότητας πτυχίου ως ενός κοινωνικού κριτηρίου [που να αφορά τα «ενεργά» πτυχία, όσων εργάστηκαν/εργάζονται ως αναπληρωτές σε δημόσια σχολεία .].
2. Αναγνώριση της δημόσιας προϋπηρεσίας (1μόριο ανά μήνα)
3. Επιτυχία ενός (1) ΑΣΕΠ (διαζευκτικά)».
ΕΚΤΟΝ: Η ΔΟΕ δεν έχει συγκεκριμένη πρόταση ως προς το σύστημα διορισμών , αλλά η μέχρι τώρα θέση της είναι “ να διοριστούν ως μόνιμοι όλοι οι εκπαιδευτικοί που έχουν δουλέψει ως αναπληρωτές”
ΕΒΔΟΜΟΝ: Η ΟΛΜΕ προτείνει σύστημα μοριοδότησης μέσω του ΑΣΕΠ που να συμπεριλαμβάνει:
-1 μόριο για κάθε μήνα προϋπηρεσίας.
-1 μόριο για κάθε βαθμό πάνω από τη βάση σε οποιοδήποτε προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (επιλέγεται ο διαγωνισμός εκείνος που ο εκπ/κός έχει πετύχει την καλύτερη βαθμολογία)
-1 μόριο για κάθε χρόνο από τη λήψη πτυχίου.
Το ΣτΕ
Πάντως ανεξάρτητα το εισηγούνται εκπαιδευτικοί και πολιτικοί φορείς, η πολιτική ηγεσία προτίθεται να βαδίσει βάσει του Συντάγματος, προκειμένου να αποφευχθούν, μελλοντικά, ¨περιπέτειες" με προσφυγές εκπαιδευτικών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Τέλος του μήνα οι αποφάσεις
Μέχρι τέλος του Γενάρη το υπουργείο Παιδείας θα οριστικοποιήσει την απόφασή του για το νέο σύστημα μονίμων διορισμών, αφού προηγηθεί διάλογος με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ.
Ποιες οι πιθανές ειδικότητες
Οι ειδικότητες που θα απορροφήσουν τις περισσότερες θέσεις, αν λάβουμε υπόψιν και τη μελέτη του υπουργείου Παιδείας του έτους 2014 για τις ανάγκες στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια,είναι:
Α. Δάσκαλοι
Β. Φιλόλογοι
Γ. Φυσικοί
Δ. Μαθηματικοί, και,
Ε. Ειδικής Αγωγής
Η οριστική απόφαση για τον αριθμό εκπαιδευτικών που διοριστούν την τριετία 2018 -2020 , θα ληφθεί την ερχόμενη εβδομάδα, στη διϋπουργική σύσκεψη .