Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2012

… ΜΕΤΕΩΡΟ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΜΑΣ…




    Χρήστου Παπαδημητρίου.
    Κοινωνιολόγου-Οικονομολόγου.
             … ΜΕΤΕΩΡΟ ΤΟ ΒΗΜΑ
         ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΜΑΣ…

Με αφορμή την συμβολική παραίτηση από την αποζημίωση του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας, αντιπαραθέτοντας την άποψη  ότι  σήμερα  προϋπόθεση - και -για την οικονομική επιβίωση αποτελεί  η πολιτική ανάταξη, την οποία όμως οι πολιτικοί δεν επιχειρούν ,και οι δανειστές εξ αυτής της αμοραλιστικής συμπεριφοράς, απαίτησαν και εκτροχίασαν την συνταγματική πραγματικότητα της μεταπολιτευτικής Δημοκρατίας μας.
                                
Αποτελεί ιστορική αναντιστοιχία με τα γεγονότα, και απύθμενη προκλητικότητα προς το σημερινό κοινωνικό γίγνεσθαι, η επιμονή και εμμονή του συνόλου της σημερινής πολιτικής ζωής της χώρας σε τοποθετήσεις και όρους της περασμένης τριακονταετίας.

Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2012

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ


Προσλήψεις αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Προσλήψεις αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Για τα Δελτία Τύπου πατήστε εδώ.
Για τον πίνακα με τα ονόματα πατήστε εδώ.

Επιλογή του Προέδρου και των μελών κάθε Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠΕΣ) στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (ΠΠΣ)

Δελτίο Τύπου



Επιλογή του Προέδρου και των μελών κάθε Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠΕΣ) στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (ΠΠΣ)

Ολοκληρώθηκε από τη Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) η διαδικασία επιλογής του Προέδρου και των μελών κάθε Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠ.Ε.Σ.) στα Πρότυπα Πειραματικά  (Π.Π.Σ.) σύμφωνα με τον  Νόμο 3966/2011 και υπεγράφη από την Υφυπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων,  Εύης Χριστοφιλοπούλου, η σχετική απόφαση. Η επιλογή έγινε μετά από την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος:

α) για μια θέση Προέδρου κάθε Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠ.Ε.Σ.) στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία  (Π.Π.Σ.) (Δελτίο Τύπου του ΥΠΔΒΜΘ,  14-11-2011).

β) για δυο θέσεις εκπαιδευτικών κάθε Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠ.Ε.Σ.) στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία  (Π.Π.Σ.)  (Δελτίο Τύπου του ΥΠΔΒΜΘ,  05-12-2011).

γ) για μία θέση Σχολικού Συμβούλου κάθε Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠ.Ε.Σ.) στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία  (Π.Π.Σ.) (Δελτίο Τύπου του ΥΠΔΒΜΘ, 12-01-2011).

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ
Για την Υπουργική Απόφαση ορισμού του Προέδρου και των μελών  κάθε Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠ.Ε.Σ.) στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (Π.Π.Σ.) πατήστε εδώ

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιωαννίνων

 Σημαντική η παρουσία του ειδικού συνεργάτη της ΔΟΕ Γιάννη Μπαλάγκα και του Οργανωτικού Γραμματέα Θανάση Γκούμα χθες 15/2/2012 στα Γιάννενα. Το μεσημέρι παρεβρέθηκαν σε τηλεοπτικό σταθμό ενώ το απόγευμα σε μια κατάμεστη αίθουσα, σε πολυχώρο της πόλης, ενημέρωσαν τους εκπαιδευτικούς τόσο σε ότι αφορά τη δράση της Ομοσπονδίας όσο και σε θέματα ασφαλιστικά, μισθολογικά και συνταξιοδοτικά.
Σήμερα, συνοδευόμενοι από τον Πρόεδρο του Συλλόγου Επαιδευτικών Π.Ε. Ν. Ιωαννίνων Στέφανο Σίντο, επισκέφθηκαν τη Διεύθυνση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων και είχαν επαφές με τον Διευθυντή της Α/θμιας και τους υπαλλήλους τις Διεύθυνσης.
Στη συνέχεια Πρόεδρος και Οργανωτικός Γραμματέας επισκέφθηκαν το ΕΕΕΕΚ Ιωαννίνων.

Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ


Αρ. Πρωτ: 745
Αθήνα 15/2/2012

Προς
1. Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε.









ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Η προσχολική αγωγή όμηρος μιας πολιτικής χρόνων, συνεχίζει να απαξιώνεται με την ολοκληρωτική έλλειψη προγραμματισμού αλλά και δράσης από την πλευρά του Υπουργείου.
Η προσχολική αγωγή αποτελεί το θεμέλιο λίθο του εκπαιδευτικού συστήματος με τα πρώτα χρόνια στο σχολείο να καθορίζουν σε σημαντικό βαθμό την πορεία και την εξέλιξη των μαθητών. Η εκπαιδευτική πολιτική και ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός αν φιλοδοξούν να φέρουν αλλαγές και να εξυγιάνουν το πραγματικά «άρρωστο» εκπαιδευτικό μας σύστημα, πρέπει να ξεκινούν με την οργάνωση στη βάση. Απαιτείται λοιπόν  στόχευση, προγραμματισμός και θεσμικές ρυθμίσεις για την ουσιαστική οργάνωση και συγκρότηση του νηπιαγωγείου. Το νηπιαγωγείο που οραματίζεται ο κλάδος των εκπαιδευτικών,  μπορεί να γίνει πραγματικότητα.

Το Δ.Σ. της ΔΟΕ παρακολουθεί τις αλλαγές που σχεδιάζονται από την πολιτική  ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τη φετινή χρονιά. Διαπιστώνει όμως ότι από τον σχεδιασμό αυτό  απουσιάζει η άποψη των εκπαιδευτικών αφού δεν καλείται η ΔΟΕ για να καταθέσει τις προτάσεις του κλάδου, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Οι νηπιαγωγοί καθημερινά έρχονται αντιμέτωποι με:
·         Χώρους ακατάλληλους, που δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών και στις ανάγκες εκπαιδευτικών και μαθητών.
·         Έλλειψη οικονομικών πόρων για την κάλυψη ακόμη και των στοιχειωδών λειτουργικών αναγκών.
·         Μεγάλο αριθμό παιδιών ανά τμήμα, χωρίς να υπολογίζονται τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας.
·         Η ευθύνη για την οργάνωση και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας γίνεται από την προϊσταμένη  νηπιαγωγό χωρίς μείωση του διδακτικού ωραρίου όπως γίνεται στους διευθυντές των σχολείων.

Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο βρίσκεται σε μια πολύ κρίσιμη φάση της διαδρομής του. Η προσχολική αγωγή, σύμφωνα με όλες τις έρευνες, είναι καθοριστική για τη μετέπειτα μορφωτική πορεία του παιδιού. Γι' αυτό και επιμένουμε στη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Η υποχρεωτικότητα αυτή σε συνδυασμό με την αναβάθμιση και του κοινωνικού ρόλου του νηπιαγωγείου, θα μπορέσει να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά, αποφασιστικά το οξύτατο και δυσεπίλυτο πρόβλημα των εργαζομένων γονέων, ενώ ταυτόχρονα, με την εκπόνηση νέων προγραμμάτων, θα καταστεί δυνατή η αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Σ’ αυτή την κατεύθυνση διεκδικούμε:
•   Ενιαίο δεκατετράχρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης: Νηπιαγωγείο – Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο.
•  Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6 χρονών, στα Δημόσια Νηπιαγωγεία.
•  Κατοχύρωση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών.
•  Ανέγερση νέων κτιριακών υποδομών, ικανών να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της προσχολικής αγωγής και όπου υπάρχει η δυνατότητα να ιδρύονται πολυδύναμες μονάδες νηπιαγωγείων, με αλλαγή του νομικού πλαισίου ώστε να υπάρχει δυνατότητα.
•  Οι Διευθύντριες των Νηπιαγωγείων να επιλέγονται με τα ίδια κριτήρια που επιλέγονται και οι Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων.
 • Για κάθε τομέα δραστηριοτήτων του Νηπιαγωγείου να διανέμεται από το Υπουργείο Παιδείας δωρεάν σχετική βιβλιογραφία.
•  Τα ολοήμερα Νηπιαγωγεία να λειτουργούν μέσα από τις κατάλληλες κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές, με το κατάλληλο βοηθητικό προσωπικό και με μειωμένο αριθμό νηπίων, δηλαδή από τα 25 που προβλέπεται σήμερα στα 15.
•  Διαρκή επιμόρφωση των Νηπιαγωγών.
•  Ειδική μέριμνα για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στα Νηπιαγωγεία.
•  Να καταργηθούν όλες εκείνες οι υπουργικές αποφάσεις, οι οποίες πριμοδοτούν τα ιδιωτικά και δημοτικά Νηπιαγωγεία. Όλα τα νήπια στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Κανένα νήπιο σε ιδιωτικό νηπιαγωγείο.
•  Ίδρυση νέων Νηπιαγωγείων και το διορισμό των απαιτούμενων Νηπιαγωγών.
•  Όχι στην «αποκέντρωση» του Νηπιαγωγείου σε δημοτικούς ή ιδιωτικούς οργανισμούς εκπαίδευσης.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε παρακολουθεί τα θέματα της προσχολικής αγωγής, ως αναπόσπαστο κομμάτι της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και πιστεύει ότι θα πρέπει να επικαιροποιηθούν μέσα από διάλογο στις Γ.Σ. των πρωτοβάθμιων συλλόγων θέσεις και προτάσεις  που ακουμπούν τις σημερινές ανάγκες, με στόχο η προσχολική αγωγή να αποτελέσει θέμα ημερήσιας διάταξης της 81ης Γ.Σ. αντιπροσώπων της ΔΟΕ.