Του Χαράλαμπου Κωνσταντίνου*
Το σχολείο συνιστά θεμελιώδη κοινωνικό θεσμό με
συγκεκριμένους παιδαγωγικούς, κοινωνικοποιητικούς και κοινωνικούς
προσανατολισμούς, με αδιαμφισβήτητη προτεραιότητά του τη διαμόρφωση
κοινωνικών στάσεων που άπτονται της ανθρώπινης και κοινωνικής
συμπεριφοράς. Με την έννοια αυτή, από τις χαρακτηριστικότερες επιδιώξεις
του είναι η δημιουργία προτύπων συμπεριφοράς, κινήτρων και, ασφαλώς, η
παιδαγωγική επιβράβευση του μαθητή, η οποία ενισχύει και ανατροφοδοτεί
την εκπαιδευτική διαδικασία, διευκολύνοντας και εδραιώνοντας τους
μαθησιακούς στόχους.
Προς την κατεύθυνση αυτή, το σχολείο,